abonnement Unibet Coolblue
pi_155930394
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:24 schreef bambino het volgende:
Hallo :)

Ik heb een probleempje met wordpress, althans ik kom er niet uit.

We hebben net een nieuwe website en die ben ik nu aan het indelen met een partij informatie pagina's.

Het idee:
Home
Projecten
Informatiebank
Contact

informatiebank komt neer op een dropdown menu met daarin een 10 tal menus waarvan enkele ook weer child menus hebben.

Nu wil ik elke parent niet klikbaar krijgen. Volgens google moet je dan custom menu's maken alleen krijg ik dat niet voor elkaar.

Dus om een voorbeeld te geven:
Informatie (niet klikbaar)
- Kleur (niet klikbaar)
- Geel
- Rood
- Groen
- Smaak (niet klikbaar)
- Zoet
- Zuur
- Zout
- Info 3
- Info 4 (niet klikbaar)
- 4a
- 4b

Etc.

Nu is de vraag:
Is dit mogelijk?
Zo ja, hoe?

Alvast bedankt :)
Iemand hier een idee?
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:39:37 #202
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_155933372
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 19:52 schreef bambino het volgende:

[..]

Iemand hier een idee?
Een niet klikbaar menu item maak je door er een custom link van te maken met # als link. Werkt alleen niet op mobiel/touch devices
pi_155941718
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 21:39 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Een niet klikbaar menu item maak je door er een custom link van te maken met # als link. Werkt alleen niet op mobiel/touch devices
Ja dat had ik gevonden.

Stel het menu heet "info"

Dan maak ik een "Aangepaste link" genaamd info.
Alleen dan komt hij niet bovenin als menu te staan.
Ik MOET een pagina maken genaamd "info" om hem zichtbaar te maken. Alleen dan is die dus weer klikbaar.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_155943320
Het is me uiteindelijk gelukt :-)
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_155994029
Grmbl, vaag. Wil gewoon wat kleine details aanpassen op m'n website maar dit kan ik niet vinden. M'n site: http://www.uitgeverij-stofje.nl/ En dan het menu. Daar staat onder Perrongeluk 'de blogjes' en onder Overige teksten 'columns door Steven van Beek'. Die onderstukjes wil ik weg. Staat niet bij de categorieën en ook niet bij het menu. Waar de neuk dan? Kan dat gewoon nergens vinden :{.
  vrijdag 11 september 2015 @ 11:21:53 #206
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_155994306
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 september 2015 11:04 schreef Stofje het volgende:
Grmbl, vaag. Wil gewoon wat kleine details aanpassen op m'n website maar dit kan ik niet vinden. M'n site: http://www.uitgeverij-stofje.nl/ En dan het menu. Daar staat onder Perrongeluk 'de blogjes' en onder Overige teksten 'columns door Steven van Beek'. Die onderstukjes wil ik weg. Staat niet bij de categorieën en ook niet bij het menu. Waar de neuk dan? Kan dat gewoon nergens vinden :{.
Zit het niet verstopt in de geavanceerde menu instellingen? Die kan je tevoorschijn toveren via de 'scherminstellingen' optie rechtsboven in beeld. Just a guess...
pi_155994346
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 11:21 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Zit het niet verstopt in de geavanceerde menu instellingen? Die kan je tevoorschijn toveren via de 'scherminstellingen' optie rechtsboven in beeld. Just a guess...
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Godver. Blij dat ik het gevraagd had, want dit had ik ook nooit gevonden. Thanks!
  vrijdag 11 september 2015 @ 11:43:41 #208
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_155994717
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2015 11:24 schreef Stofje het volgende:

[..]

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Godver. Blij dat ik het gevraagd had, want dit had ik ook nooit gevonden. Thanks!
Top, is wel echt een optie die goed verborgen zit inderdaad.
  FOK!fotograaf zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:03:44 #209
282940 Mr777
pi_156730800
De linkstructuur op een wordpress site is niet zoals ik het zou willen hebben.

De huidige situatie: www.domeinnaam.nl/xyz/postnaam
De gewenste situatie: www.domeinnaam.nl/postnaam

Hierbij is xyz een “speciale” categorie in de template. Ik heb geprobeerd om de permalinks instellingen aan te passen maar dat heeft niet geholpen. De xyz categorie is niet weg te krijgen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
pi_156761989
Hoe stel je de extra functies in voor het maken/bewerken voor berichten zoals tekststijl, tekstkleur, alinea, etc. Ik mis een balkje en bij een andere Wordpress site heb ik dat wel in beeld.
pi_156763595
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:57 schreef WebBeestje het volgende:
Hoe stel je de extra functies in voor het maken/bewerken voor berichten zoals tekststijl, tekstkleur, alinea, etc. Ik mis een balkje en bij een andere Wordpress site heb ik dat wel in beeld.
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:57 schreef WebBeestje het volgende:
Hoe stel je de extra functies in voor het maken/bewerken voor berichten zoals tekststijl, tekstkleur, alinea, etc. Ik mis een balkje en bij een andere Wordpress site heb ik dat wel in beeld.
Volgens mij zit dat 'balkje' er, normaal gesproken, altijd bij Wordpress.
pi_156765280
Bovenste rij waar bold, italic, etc. staat en dan het meest rechter knopje :@ die staat bij een nieuwe installatie dus blijkbaar niet aan.
pi_156765752
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:41 schreef WebBeestje het volgende:
Bovenste rij waar bold, italic, etc. staat en dan het meest rechter knopje :@ die staat bij een nieuwe installatie dus blijkbaar niet aan.
Klopt, dat is al jaren zo :P
pi_157038328
Ik wil eens wat experimenteren met een nieuw theme en pas live zetten als ie bevalt. Hoe laat ik m'n oude gewoon live en werk ik intussen aan een nieuwe, heeft iemand daar een tip voor?
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:34:55 #215
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_157040222
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:48 schreef Stofje het volgende:
Ik wil eens wat experimenteren met een nieuw theme en pas live zetten als ie bevalt. Hoe laat ik m'n oude gewoon live en werk ik intussen aan een nieuwe, heeft iemand daar een tip voor?
Sinds WordPress 4.2 kan je een 'offline'-theme bewerken in de Customizr. Wil je dit niet? Dan zou je een kopietje van je website kunnen plaatsen op een subdomein en daar de boel ombouwen. Daarna moven naar de root.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_157200755
Dag allemaal,

Ik heb een prachtig thema gevonden en deze gebruik ik inmiddels ook actief.

Er is alleen één nadeel. Er worden in de tekst geen hoofdletters weergegeven. Ik maak artikelen (uiteraard netjes met hoofdletters aan het begin van iedere zin), maar deze worden zodra ik ze publiceer niet weergegeven.

Kan ik dit aanpassen via de editor? Of zit dit nou eenmaal in het thema?
pi_157202238
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:22 schreef HarveySpecter het volgende:
Dag allemaal,

Ik heb een prachtig thema gevonden en deze gebruik ik inmiddels ook actief.

Er is alleen één nadeel. Er worden in de tekst geen hoofdletters weergegeven. Ik maak artikelen (uiteraard netjes met hoofdletters aan het begin van iedere zin), maar deze worden zodra ik ze publiceer niet weergegeven.

Kan ik dit aanpassen via de editor? Of zit dit nou eenmaal in het thema?
Waarschijnlijk zit er ergens in je css een regel met text-transform: lowercase. Die zorgt ervoor dat alle hoofdletters verdwijnen. Regel verwijderen of naar capitalized veranderen en je hoofdletters komen weer terug.
pi_157203219
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:44 schreef Crientj het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zit er ergens in je css een regel met text-transform: lowercase. Die zorgt ervoor dat alle hoofdletters verdwijnen. Regel verwijderen of naar capitalized veranderen en je hoofdletters komen weer terug.
Dank! Dit was het inderdaad.
pi_157203240
Ik heb ook het idee dat mijn Google Analytics niet goed werkt. Of ik heb wel een heel laag bezoekersaantal _O-

Is er nog een alternatief (bijvoorbeeld in de vorm van een plugin) die ik eens kan proberen?
  maandag 9 november 2015 @ 21:20:18 #220
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_157434591
Leeft dit topic nog een beetje? :P Ik heb een probleempje

Ik heb zo'n "About Me" post gemaakt, maar er kunnen geen afbeeldingen weergeven worden. Echter als je op de titel klikt ga je naar een andere pagina met de hele post. Kan ik niet gewoon de hele post incl. afbeeldingen laten zien op de eerste pagina al? Als jullie begrijpen wat ik bedoel :')

Als je op de titel van de post klikt -waardoor je dus naar de hele post-pagina springt- krijg je ook meteen een mogelijkheid om te reageren enzulks. Maar ik wil dus eigenlijk helemaal geen blog gedoe. }:|

Dat die pagina bestaat maakt me niet zoveel uit, zolang mensen maar niet op de titel klikken, ik wil vooral dat je al gewoon een afbeelding kan zijn bij de eerste weergave.

Ik hoop niet dat ik al te vaag ben
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_157436693
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2015 21:20 schreef richolio het volgende:
Leeft dit topic nog een beetje? :P Ik heb een probleempje

Ik heb zo'n "About Me" post gemaakt, maar er kunnen geen afbeeldingen weergeven worden. Echter als je op de titel klikt ga je naar een andere pagina met de hele post. Kan ik niet gewoon de hele post incl. afbeeldingen laten zien op de eerste pagina al? Als jullie begrijpen wat ik bedoel :')

Als je op de titel van de post klikt -waardoor je dus naar de hele post-pagina springt- krijg je ook meteen een mogelijkheid om te reageren enzulks. Maar ik wil dus eigenlijk helemaal geen blog gedoe. }:|

Dat die pagina bestaat maakt me niet zoveel uit, zolang mensen maar niet op de titel klikken, ik wil vooral dat je al gewoon een afbeelding kan zijn bij de eerste weergave.

Ik hoop niet dat ik al te vaag ben
Je kan in de code de permalink en excerpt er uit slopen maar waarom dan niet gewoon een pagina aanmaken met de volledige tekst er in?
pi_157439060
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2015 21:20 schreef richolio het volgende:
Leeft dit topic nog een beetje? :P Ik heb een probleempje

Ik heb zo'n "About Me" post gemaakt, maar er kunnen geen afbeeldingen weergeven worden. Echter als je op de titel klikt ga je naar een andere pagina met de hele post. Kan ik niet gewoon de hele post incl. afbeeldingen laten zien op de eerste pagina al? Als jullie begrijpen wat ik bedoel :')

Als je op de titel van de post klikt -waardoor je dus naar de hele post-pagina springt- krijg je ook meteen een mogelijkheid om te reageren enzulks. Maar ik wil dus eigenlijk helemaal geen blog gedoe. }:|

Dat die pagina bestaat maakt me niet zoveel uit, zolang mensen maar niet op de titel klikken, ik wil vooral dat je al gewoon een afbeelding kan zijn bij de eerste weergave.

Ik hoop niet dat ik al te vaag ben
Ik zou gewoon een losse pagina aanmaken en niet een blogpost daarvoor gebruiken. Tenzij je dus wel wilt gaan bloggen / die berichten mogelijkheden wilt gaan gebruiken.
  dinsdag 10 november 2015 @ 08:34:48 #223
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_157442257
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:12 schreef Topicspace het volgende:

[..]

Je kan in de code de permalink en excerpt er uit slopen maar waarom dan niet gewoon een pagina aanmaken met de volledige tekst er in?
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 23:20 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik zou gewoon een losse pagina aanmaken en niet een blogpost daarvoor gebruiken. Tenzij je dus wel wilt gaan bloggen / die berichten mogelijkheden wilt gaan gebruiken.
Oh dat kan ook natuurlijk.. :P Ik ben nog best nieuw ermee, maar dat is inderdaad beter dan, thanks!
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 10 november 2015 @ 08:40:04 #224
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_157442302
Als ik mijn pagina wil bewerken krijg ik dit

'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_157445392
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:40 schreef richolio het volgende:
Als ik mijn pagina wil bewerken krijg ik dit

[ afbeelding ]
eh. Ergens in de instellingen staat welke pagina Wordpress gebruikt voor de blogposts, in jouw geval is dat dus de pagina "over mij". Even aanpassen dus.
pi_157607014
Sinds vandaag ook met een website begonnen met WordPress als CMS. Ben er vrij nieuw in, dus ben benieuwd (al schijnt de instap door WP een stuk minder hoog te zijn).

Het wordt een soort hobby-website en als ik dat goed in de vingers heb komt er waarschijnlijk een persoonlijke/professionele bij.
Van alles is weer waardeloos.
  dinsdag 17 november 2015 @ 08:56:07 #227
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_157617384
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:57 schreef Oldground het volgende:
Sinds vandaag ook met een website begonnen met WordPress als CMS. Ben er vrij nieuw in, dus ben benieuwd (al schijnt de instap door WP een stuk minder hoog te zijn).

Het wordt een soort hobby-website en als ik dat goed in de vingers heb komt er waarschijnlijk een persoonlijke/professionele bij.
Have fun! Als je wat meer info nodig hebt dan kan je altijd kijken in de Codex of voor een meer instapniveau op WP Beginner
pi_157633194
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 08:56 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Have fun! Als je wat meer info nodig hebt dan kan je altijd kijken in de Codex of voor een meer instapniveau op WP Beginner
Thanks! De start via wplounge een beetje gevolgd maar meer bronnen zijn natuurlijk meer dan welkom.
Van alles is weer waardeloos.
pi_157647171
Ik vind mijn website de laatste tijd een beetje traag geworden.
Ik draai de meest recente versie van wordpress en heb mijn pakket bij webreus al opgehoogd.

Zijn er nog andere trucs om je website sneller te laten werken?
  zaterdag 21 november 2015 @ 11:32:31 #230
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_157712612
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 14:01 schreef PeterRusso het volgende:
Ik vind mijn website de laatste tijd een beetje traag geworden.
Ik draai de meest recente versie van wordpress en heb mijn pakket bij webreus al opgehoogd.

Zijn er nog andere trucs om je website sneller te laten werken?
Browsercaching, websitecaching, Gzip, enzovoorts.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_157716874
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 november 2015 11:32 schreef Twieki het volgende:

[..]

Browsercaching, websitecaching, Gzip, enzovoorts.
Je vergeet,

webreus mijden

Man man, dat mensen daar nog hosten zeg. Versio, en webreus is bageer.
Leuk voor een site met 10 bezoekers per dag, maar wanneer je wat meer bezoekers voor je kiezen krijgt is het gewoon ruk.
  zaterdag 21 november 2015 @ 16:22:11 #232
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_157717548
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 14:01 schreef PeterRusso het volgende:
Ik vind mijn website de laatste tijd een beetje traag geworden.
Ik draai de meest recente versie van wordpress en heb mijn pakket bij webreus al opgehoogd.

Zijn er nog andere trucs om je website sneller te laten werken?
Wat de andere users al zeggen caching gebruiken. W3 Total Cache is een hele goede. Via deze site meer informatie en een tutorial over de instellingen.

(let op elke server is weer anders, dus niet teveel in 1 keer alles aanzetten anders kan je site plat gaan bij een verkeerde instelling.

http://www.wpbeginner.com(...)cache-for-beginners/

Wat ook helpt onnodige plugins uitzetten! En niet teveel zooi in je sidebar (zoals een twitterfeed , Facebook etc).

Hier kun je je site op snelheid testen : https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
Voordat je met die Cache plugin aan de slag gaat zal ik hier eerst een nul meting doen, en dan na wat instellingen weer.

En bij druk bezochte websites in elk geval mijn advies een eigen server ipv shared hosting. Mijn oude site had op het hoogtepunt per dag 4000 bez tegelijk online (zat op 350.000 per maand). Dus ik weet er alles van als je site traag is en down gaat.

Mochten mensen wat willen weten over Wordpress bij mij kunnen jullie ook terecht in deze reeks. Heb inmiddels 5 jaar ervaring , dus mag mij best wel ervaren noemen :Y

Hier nog wat uitleg over trage websites (van de makers van Avada Theme die ik zelf ook gebruik) de uitleg is globaal voor Wordpress : https://theme-fusion.com/knowledgebase/is-your-site-running-slow/

[ Bericht 9% gewijzigd door Razor21 op 21-11-2015 21:28:51 (Avada uitleg bijgevoegd) ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_157895926
Heeft iemand een tip?
Ik schrijf teksten en heb in principe vier verschillende soorten tekst. Ik wil die scheiding direct op mijn site laten zien. Het meest voor de hand liggend lijkt me om dat te doen met behulp van berichttype / post format. Ofwel: dat rode symbooltje in de hoek van elk artikel op de homepage. Kun je die afbeeldingen ook ergens wijzigen? Of een andere kleur?

Mijn site is www.uitgeverij-stofje.nl. Ik heb dus vier verschillende soorten tekst:
- Perrongeluk (rubriek in krant)
- De Kantonrechter (rubriek in krant)
- Krantenartikelen (losse artikelen in krant)
- Overige teksten
Maar hoe scheid je dat overzichtelijk zichtbaar...
  maandag 30 november 2015 @ 19:05:48 #234
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_157926968
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 11:18 schreef Stofje het volgende:
Heeft iemand een tip?
Ik schrijf teksten en heb in principe vier verschillende soorten tekst. Ik wil die scheiding direct op mijn site laten zien. Het meest voor de hand liggend lijkt me om dat te doen met behulp van berichttype / post format. Ofwel: dat rode symbooltje in de hoek van elk artikel op de homepage. Kun je die afbeeldingen ook ergens wijzigen? Of een andere kleur?

Mijn site is www.uitgeverij-stofje.nl. Ik heb dus vier verschillende soorten tekst:
- Perrongeluk (rubriek in krant)
- De Kantonrechter (rubriek in krant)
- Krantenartikelen (losse artikelen in krant)
- Overige teksten
Maar hoe scheid je dat overzichtelijk zichtbaar...
Verdiep je eens in Custom Post Types, vermoed dat het de oplossing is voor je probleem. Je zou ook nog kunnen gaan werken met verschillende categorieën van je berichten maar Custom Post Types zijn volledig gescheiden van elkaar wat een groot voordeel is.
  maandag 30 november 2015 @ 19:08:12 #235
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_157927029
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:22 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Wat de andere users al zeggen caching gebruiken. W3 Total Cache is een hele goede. Via deze site meer informatie en een tutorial over de instellingen.

Zelf vind ik WP Rocket vele malen beter dan W3 Total Cache en daarnaast ook ontzettend makkelijk te configureren en te gebruiken in tegen stelling tot W3TC.

Verder helemaal met je eens om weg te gaan bij de budget providers :)
pi_158028342
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:05 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Verdiep je eens in Custom Post Types, vermoed dat het de oplossing is voor je probleem. Je zou ook nog kunnen gaan werken met verschillende categorieën van je berichten maar Custom Post Types zijn volledig gescheiden van elkaar wat een groot voordeel is.
Thanks! (late reactie, sorry). Dit klinkt inderdaad goed, ik ga lezen!
  zaterdag 5 december 2015 @ 10:33:06 #237
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_158028988
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:05 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Verdiep je eens in Custom Post Types, vermoed dat het de oplossing is voor je probleem. Je zou ook nog kunnen gaan werken met verschillende categorieën van je berichten maar Custom Post Types zijn volledig gescheiden van elkaar wat een groot voordeel is.
Lijkt me overkill hiervoor. Waarom niet gewoon met de standaard categorieën werken en deze aan de voorkant verschillend stijlen? Je kunt vrij gemakkelijk op een pagina alleen een bepaalde categorie aan posts laten zien dus je kunt zelfs overzicht per categorie maken.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_158030912
Het meest voor de hand liggend is ook gewoon een categorie, om dat het dat ook zijn zoals Stofje het uitlegt :). Puur.. eh.. semantisch? gezien. (kan het juiste woord er niet voor vinden :')).

Custom Post Types gebruik ik alleen om echt data van elkaar te onderscheiden. Een boek, een film, een kast, een koelkast, eten, etc. Het type boek deel je dan weer op in categorieën (of custom taxonomies om in Wordpress termen te blijven), het genre van films, het type kast, etc etc.

Zijn er hier al mensen bezig met de WP Rest API? Lees er steeds meer over en wil me er graag in verdiepen maar kom niet verder dan mijn logica van websites: HTML en CSS met JS en PHP. De REST API ontbreekt daarin nog volledig en kan dus geen goed 'starting' point vinden.

Ik lees veel over React.JS bijvoorbeeld, maar kan dat niet rijmen met mijn huidige workflow: WP installeren en een thema maken met HTML en CSS.
pi_158436305
Thanks mannen, ik ben ermee aan de slag. Sorry, wéér iets:

Donderdag heb ik in eigen beheer een boek uitgebracht. Supertof natuurlijk en ik zou willen dat mensen op mijn website een soort 'recensie' kunnen achterlaten. WP Product Review wordt alom gewaardeerd.

http://www.uitgeverij-sto(...)n-130-perrongelukjes

Daar staat ie. Als je op 'reviews' klikt, zou je zelf die recensie achter moeten kunnen laten, toch? Bij een poging van mijzelf, als test, krijg ik een foutmelding, die zegt: 'Beoordeel het product.' Huh? Waar dan? Ik vind het al raar dat ik geen cijfer kan geven? Heeft iemand een idee wat ik hier verkeerd doe?
pi_158819931
Ik heb 3 wordpress sites waar allemaal inlog met Clef. Bij 2 sites gaat het goed en bij 1 site krijg ik de volgende error:

quote:
Something went wrong: GnuTLS recv error (-9): A TLS packet with unexpected length was received.
Heeft er iemand een idee wat er mis gaat?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_159525311
Ik probeer de SEO van mijn Wordpress-website te verbeteren en ik dacht altijd dat de titel van een artikel automatisch een H1 heading tag kreeg, een tussenkopje een H2 heading tag kreeg, etc. Toevallig zag ik nu bij mijn thema dat er geen H1 of H2's tags worden gezien al lijken zoekresultaten in Google wel een normaal beeld te geven maar dit kan komen door de Yoast plugin. Weet iemand hoe ik H1 en H2 tags kan toepassen?
pi_159643829
Ik heb een server waar een 30-tal Wordpress sites op draaien die ik met Jetpack Wordpress.com Tools automatisch laat updaten. Je kan d.m.v. Wordpress.com dan ook inzicht hebben in de huidige versies WP van deze sites en ook van de losse plugins. Zodra ik inlog crasht mijn server binnen enkele minuten door een super hoge load en flink verkeerd vanuit Wordpress.com.

Hebben meer mensen hier last van of zit er iets verkeerd in mijn server configuratie?
pi_159645767
Wat is jullie ervaring met SEO en die hippe one-page responsive sites?
pi_159646283
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 20:29 schreef WebBeestje het volgende:
Ik probeer de SEO van mijn Wordpress-website te verbeteren en ik dacht altijd dat de titel van een artikel automatisch een H1 heading tag kreeg, een tussenkopje een H2 heading tag kreeg, etc. Toevallig zag ik nu bij mijn thema dat er geen H1 of H2's tags worden gezien al lijken zoekresultaten in Google wel een normaal beeld te geven maar dit kan komen door de Yoast plugin. Weet iemand hoe ik H1 en H2 tags kan toepassen?
Zou gewoon in de standaard editor moeten zitten, uit mijn hoofd heet dat dan "Koptekst 1, koptekst 2, etc).
pi_159714931
Ik weet niet of ik op het juiste adres ben maar aangezien mijn vraagstelling omtrent affiliate marketing gaat, heb ik beslist om hier maar te posten.

Kan iemand mij uitleggen hoe zo'n website als allkeyshop.com/cheapshark.com is opgebouwd?

Natuurlijk werken zij met affiliates en is het gewoon pure affiliate marketing. Maar hoe hebben ze het voor elkaar gekregen wat betreft de input? Het lijkt mij sterk dat alles handmatig is ingevoerd. Dat zou ten eerste enorm lang duren. Ten tweede moet alles automatisch ge-update worden.

Is zo'n website puur en alleen mogelijk door zelf te gaan scripten of is zoiets ook mogelijk door middel van een CMS?
pi_159794862
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 22:41 schreef Super-B het volgende:
Ik weet niet of ik op het juiste adres ben maar aangezien mijn vraagstelling omtrent affiliate marketing gaat, heb ik beslist om hier maar te posten.

Kan iemand mij uitleggen hoe zo'n website als allkeyshop.com/cheapshark.com is opgebouwd?

Natuurlijk werken zij met affiliates en is het gewoon pure affiliate marketing. Maar hoe hebben ze het voor elkaar gekregen wat betreft de input? Het lijkt mij sterk dat alles handmatig is ingevoerd. Dat zou ten eerste enorm lang duren. Ten tweede moet alles automatisch ge-update worden.

Is zo'n website puur en alleen mogelijk door zelf te gaan scripten of is zoiets ook mogelijk door middel van een CMS?
Er zullen RSS feeds zijn met prijzen die ze continue ophalen en op een 'mooie' manier tonen.
  zondag 21 februari 2016 @ 17:21:11 #247
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_160096149
Hallo,

Allereerst moet ik toegeven dat ik een echte beginner ben als het om websites maken gaat. Ik ben bezig met een site voor mijn PWS (profielwerkstuk) en daarom heb ik de theme 'Politics' gebruikt. Alleen nu staat er een heel groot plaatje van het Capitool in en die wil ik graag weg hebben. Jullie enig idee of dat kan? Ik heb al gekeken bij header etc. maar kom hier niet uit. De site: www.ikbenfier.nl

Kan iemand deze hopeloze persoon helpen? :)
pi_160099795
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:21 schreef sonnyspek het volgende:
Hallo,

Allereerst moet ik toegeven dat ik een echte beginner ben als het om websites maken gaat. Ik ben bezig met een site voor mijn PWS (profielwerkstuk) en daarom heb ik de theme 'Politics' gebruikt. Alleen nu staat er een heel groot plaatje van het Capitool in en die wil ik graag weg hebben. Jullie enig idee of dat kan? Ik heb al gekeken bij header etc. maar kom hier niet uit. De site: www.ikbenfier.nl

Kan iemand deze hopeloze persoon helpen? :)
Ik ken het thema niet, maar even spieken in de code geeft in ieder geval de map waar deze afbeelding in zit. Die zou je kunnen vervangen door een eigen afbeelding.

  zondag 21 februari 2016 @ 20:31:41 #249
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_160101247
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 19:31 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik ken het thema niet, maar even spieken in de code geeft in ieder geval de map waar deze afbeelding in zit. Die zou je kunnen vervangen door een eigen afbeelding.

[ afbeelding ]
Dankje voor het antwoord. Waar kan ik die code vinden?
pi_160101316
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:31 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Dankje voor het antwoord. Waar kan ik die vinden?
/wp-content/themes/politicize/images/

Maar als je dat soort simpele dingen al niet kunt vinden, ben je dan niet iets te hard van stapel gelopen met een website maken?

Edit: de "code" kun je vinden in /wp-content/themes/politicize/style.css
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  zondag 21 februari 2016 @ 20:35:09 #251
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_160101359
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:33 schreef Rockfire het volgende:

[..]

/wp-content/themes/politicize/images/

Maar als je dat soort simpele dingen al niet kunt vinden, ben je dan niet iets te hard van stapel gelopen met een website maken?
Dankje! Ja dat kan je wel zeggen, maar ik ben echt alles vanuit 0 aan het leren...Ik heb de tijd ervoor gelukkig!
pi_160101503
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:35 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Dankje! Ja dat kan je wel zeggen, maar ik ben echt alles vanuit 0 aan het leren...Ik heb de tijd ervoor gelukkig!
Misschien moet je eens beginnen met een simpele tutorial over WordPress themes te lezen. Je vraagt nu namelijk echt hele simpele dingen, die in zo'n tutorial echt wel worden uitgelegd.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  zondag 21 februari 2016 @ 20:40:53 #253
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_160101578
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:39 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Misschien moet je eens beginnen met een simpele tutorial over WordPress themes te lezen. Je vraagt nu namelijk echt hele simpele dingen, die in zo'n tutorial echt wel worden uitgelegd.
Zal ik eens gaan doen inderdaad. :)
pi_160101619
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:40 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Zal ik eens gaan doen inderdaad. :)
^O^ Succes ermee :)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  dinsdag 23 februari 2016 @ 08:00:41 #255
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_160138423
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:21 schreef sonnyspek het volgende:
Hallo,

Allereerst moet ik toegeven dat ik een echte beginner ben als het om websites maken gaat. Ik ben bezig met een site voor mijn PWS (profielwerkstuk) en daarom heb ik de theme 'Politics' gebruikt. Alleen nu staat er een heel groot plaatje van het Capitool in en die wil ik graag weg hebben. Jullie enig idee of dat kan? Ik heb al gekeken bij header etc. maar kom hier niet uit. De site: www.ikbenfier.nl

Kan iemand deze hopeloze persoon helpen? :)
Dat zijn dingen die normaliter in de Customizer óf Theme-opties in te stellen zijn. Het is nutteloos om hiervoor de code in te duiken. En overigens ook niet aan te raden.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_160138431
Iemand al gestoeid met de REST api van woocommerce/WP ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 23 februari 2016 @ 16:20:44 #257
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_160149341
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 08:00 schreef Twieki het volgende:

[..]

Dat zijn dingen die normaliter in de Customizer óf Theme-opties in te stellen zijn. Het is nutteloos om hiervoor de code in te duiken. En overigens ook niet aan te raden.
Dat dacht ik dus ook maar ik kan er helaas niks over vinden...
  dinsdag 23 februari 2016 @ 16:57:55 #258
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_160150265
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:20 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook maar ik kan er helaas niks over vinden...
Heb je voor mij een linkje naar 't theme wat je gebruikt?
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_160150371
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:57 schreef Twieki het volgende:

[..]

Heb je voor mij een linkje naar 't theme wat je gebruikt?
Zo te zien deze: http://themeforest.net/it(...)dpress-theme/8689963
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  dinsdag 23 februari 2016 @ 17:05:14 #260
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_160150394
quote:
Kwam hem ook tegen ja. Echt wel dat die header qua afbeelding te wijzigen is zonder te moeten wroeten in de code.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  Redactie Frontpage woensdag 9 maart 2016 @ 21:09:22 #261
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160551824
Hoi, ik heb een avada vraagje, ik wil voor de homepage het responsive uitzetten, kan dat ergens?
pi_161279099
Bestaan er plugins die een aangeleverd artikel d.m.v. bijvoorbeeld RSS direct op een WordPress site kunnen plaatsen?
pi_161279318
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:30 schreef WebBeestje het volgende:
Bestaan er plugins die een aangeleverd artikel d.m.v. bijvoorbeeld RSS direct op een WordPress site kunnen plaatsen?
Heb je zelf gezocht?

https://wordpress.org/plugins/wp-rss-aggregator/
https://wordpress.org/plugins/rss-post-importer/
https://wordpress.org/plugins/rss-importer/

Ik heb er geen ervaring mee, maar dit zijn er zomaar een paar door even te zoeken ;)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_161300575
De post importer had ik gevonden maar bij de reviews zijn nogal verschillende meningen. Volgens de één een goede plugin en volgens de ander helpt het je site naar de vaantjes. Ik ga de andre 2 later vandaag bekijken en testen.
pi_161301118
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 12:10 schreef WebBeestje het volgende:
De post importer had ik gevonden maar bij de reviews zijn nogal verschillende meningen. Volgens de één een goede plugin en volgens de ander helpt het je site naar de vaantjes. Ik ga de andre 2 later vandaag bekijken en testen.
Het is altijd goed om te kijken hoevaak en plugin wordt gebruikt en hoe lang het geleden is sinds de laatste update. Hoe minder vaak hij wordt gebruikt en/of hoe langer het is geleden sinds de laatste update. Des te minder zou ik de plugin vertrouwen.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_161302081
Daar let ik ook vaak op, hopelijk is één van de plugins wat ik zoek want een aantal bedrijven willen graag persberichten op mijn website plaatsen en dit zou via RSS kunnen. Nu nog de juiste plugin en het scheelt me wekelijks een paar uur tijd.
pi_161384014
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:39 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Heb je zelf gezocht?

https://wordpress.org/plugins/wp-rss-aggregator/
https://wordpress.org/plugins/rss-post-importer/
https://wordpress.org/plugins/rss-importer/

Ik heb er geen ervaring mee, maar dit zijn er zomaar een paar door even te zoeken ;)
Inmiddels de WP RSS Aggregator geactiveerd en een eind op weg met instellen. Alleen jammer dat ik meer RSS feeds wil toevoegen dan nu kan want blijkbaar gebruiken veel bedrijven het niet om hun nieuws mee te kunnen volgen.
pi_161547160
Hoi! Ik heb een vraagje over het aanschaffen van pro-versies van themes.

Als ik dit doe, is die dan geldig voor een van je websites, of kun je zodra je de pro-versie koopt deze over meerdere wordpress-based websites gebruiken? Ik kon het antwoord zo snel niet vinden :@
Ja doei.
pi_161547449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi! Ik heb een vraagje over het aanschaffen van pro-versies van themes.

Als ik dit doe, is die dan geldig voor een van je websites, of kun je zodra je de pro-versie koopt deze over meerdere wordpress-based websites gebruiken? Ik kon het antwoord zo snel niet vinden :@
Welke aanbieder? Geloof dat dit heel erg afhankelijk is van de licentie voorwaarden.
pi_161547503
Godver, ik ben dom (ik geef de schuld aan m'n jetlag ;( ). Net even op de aanbiedersite gekeken en ik kan 'm overal gebruiken dan volgens die aanbieder. Ace. *O*

Dank voor het antwoord Scrummie!
Ja doei.
pi_161547557
*O*
pi_161547567
Blij, want nu kan ik een kick-ass theme kopen via de conferentie waar ik de website voor bouwen moet, en die dan ook op mijn prive gebruiken 8-)
Ja doei.
pi_161547750
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:58 schreef motorbloempje het volgende:
Blij, want nu kan ik een kick-ass theme kopen via de conferentie waar ik de website voor bouwen moet, en die dan ook op mijn prive gebruiken 8-)
Boefje toch! ;).
pi_161547898
Zo rol ik, al zal ik dit soort klussen nog wel vaker doen voor projecten, en die licentie kan ik daar dan ook voor gebruiken om geld te besparen, dus dan geef ik het ook verder weer 'terug' :P . Er zijn echter wel heel veel one-page focused themes. Die ik ergens wel heel mooi vind, maar ik weet niet of ze iedereen aantrekken. Zeg maar. Voor de conferentie is het op zich prima, want het is een vrij kleinschalig evenement in dit geval, maar stel dat ik de boel voor nog een evenement van mijn werk wil gebruiken en kosten wil besparen misschien toch voor een theme gaan dat uitgaat van meerdere pagina's zeg maar.
Ja doei.
pi_161550019
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
Zo rol ik, al zal ik dit soort klussen nog wel vaker doen voor projecten, en die licentie kan ik daar dan ook voor gebruiken om geld te besparen, dus dan geef ik het ook verder weer 'terug' :P . Er zijn echter wel heel veel one-page focused themes. Die ik ergens wel heel mooi vind, maar ik weet niet of ze iedereen aantrekken. Zeg maar. Voor de conferentie is het op zich prima, want het is een vrij kleinschalig evenement in dit geval, maar stel dat ik de boel voor nog een evenement van mijn werk wil gebruiken en kosten wil besparen misschien toch voor een theme gaan dat uitgaat van meerdere pagina's zeg maar.
Ja, ik zou one pagers alleen gebruiken voor weinig content sites. Product sites, conferentie, andere evenementen etc. Zodra je meer content hebt vind ik het nooit zo geschikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 14:35:59 ]
pi_161828206
Weet iemand waar ik een (gratis) Wordpress thema kan vinden voor een single-product webshop? Ik tref behoorlijk veel thema's, maar alles wat ik tot nu toe ben tegengekomen, richt zich tot webshops met meerdere producten. Wellicht dat ik niet goed zoek.

Alvast bedankt. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Super-B op 30-04-2016 18:32:32 ]
pi_161919326
Heeft iemand een tip voor me voor een goede kalender plugin?

Ik wil een agenda voor een scoutinggroep maken met verschillende leeftijdsgroepen. Ik wil voor elke (leeftijds)groep een eigen subkalender (7). Het is de bedoeling dat ik elke kalender los kan laten zien als lijst en kalender op de pagina van elke leeftijdsgroep, en op de hoofdpagina een widget met de dingen die de komende week gepland staan verzameld in één kalender uit verschillende losse kalenders (niet uit alle kalenders).

De afspraken in de kalender hoeven niet perse naar andere pagina's te verwijzen, maar het zou fijn zijn als dat optioneel is (voor bijzondere activiteiten met meer info bijvoorbeeld).

En daarnaast heb ik te maken met wordpress n00bs en ben ik er zelf ook geen held in dus het moet na het eenmalig instellen niet te lastig zijn om bij te houden en nieuwe afspraken erin te zetten.

Heeft er iemand een goede tip?
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:24:28 #278
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_161921108
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:02 schreef koei het volgende:
Heeft iemand een tip voor me voor een goede kalender plugin?

Ik wil een agenda voor een scoutinggroep maken met verschillende leeftijdsgroepen. Ik wil voor elke (leeftijds)groep een eigen subkalender (7). Het is de bedoeling dat ik elke kalender los kan laten zien als lijst en kalender op de pagina van elke leeftijdsgroep, en op de hoofdpagina een widget met de dingen die de komende week gepland staan verzameld in één kalender uit verschillende losse kalenders (niet uit alle kalenders).

De afspraken in de kalender hoeven niet perse naar andere pagina's te verwijzen, maar het zou fijn zijn als dat optioneel is (voor bijzondere activiteiten met meer info bijvoorbeeld).

En daarnaast heb ik te maken met wordpress n00bs en ben ik er zelf ook geen held in dus het moet na het eenmalig instellen niet te lastig zijn om bij te houden en nieuwe afspraken erin te zetten.

Heeft er iemand een goede tip?
Ik denk dat je met The Events Calendar een heel eind kan komen. https://theeventscalendar.com/
pi_161935114
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:24 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Ik denk dat je met The Events Calendar een heel eind kan komen. https://theeventscalendar.com/
Thanks! Daar ga ik morgen even mee spelen!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_167418044
Hi Fokkers,

Graag maak ik mijn wordpress website tweetalig. Hiervoor ben ik aan de slag geweest met de Multilanguage plug in en vertaald text in the extra tab verzorgd. Nu moet ik de taal-optie widget op mijn hoofdpagina installeren, maar dat kan alleen in de footer .. In het widget menu heb ik alleen opties tussen de footer, displayed everywhere en sidebar.

Weet iemand hoe ik mijn Multilanguage widget in het header menu plaats of in ieder geval ergens op mijn landingspagina zodat bezoekers direct een taal kunnen kiezen?
pi_167447235
Ik zoek een plugin om een poll/survey mee te maken. Echter wil ik een poll aanmaken zonder submit/vote knop. Het moet een poll zijn waar je direct op je keuze kan drukken en dat het direct verwerkt wordt, de link daarvan moet je bijvoorbeeld ook in mails kunnen gebruiken om mensen direct vanuit de mail te kunnen laten stemmen (in de zin van een clickable url of plaatje).

Iemand een idee wat ik moet hebben? Heb mij wezenloos gezocht maar kan het niet vinden.
pi_167466645
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 17:00 schreef Apekoek het volgende:
Ik zoek een plugin om een poll/survey mee te maken. Echter wil ik een poll aanmaken zonder submit/vote knop. Het moet een poll zijn waar je direct op je keuze kan drukken en dat het direct verwerkt wordt, de link daarvan moet je bijvoorbeeld ook in mails kunnen gebruiken om mensen direct vanuit de mail te kunnen laten stemmen (in de zin van een clickable url of plaatje).

Iemand een idee wat ik moet hebben? Heb mij wezenloos gezocht maar kan het niet vinden.
Het moet dus zoiets worden:

Poll: Test
Test antwoord 1
Test antwoord 2
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Klikbare links zonder vote/submit button. Iemand?
pi_167494692
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:56 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Het moet dus zoiets worden:

Poll: Test
Test antwoord 1
Test antwoord 2
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier

Klikbare links zonder vote/submit button. Iemand?
Kick
pi_167495069
Ik zoek iemand die wat dingen kan oplossen/aanpassen in mijn huidige wordpress stack, zijn er wat guru's hier aanwezig?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_167495268
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:00 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Ik zoek iemand die wat dingen kan oplossen/aanpassen in mijn huidige wordpress stack, zijn er wat guru's hier aanwezig?
Wat is je probleem?
pi_167495381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat is je probleem?
Ik maak gebruik van WooCommerce icm Wordpress en een plugin genaamd Custom Fields waarmee je velden kan toewijzen aan producten. Vorig jaar hebben we deze webshop opgezet, maar ik heb toen niet gekozen voor subscription-based goederen om te verkopen (gaat om abonnementen) en dat wreekt me nu ik dit wil omzetten.

Ik kan dus met de hand alle verkochte abonnementen omzetten naar een Subscription zodat mensen hun order kunnen herplaatsen (alleen zit er een soort bug in de Custom Fields plugin) of ik moet iets anders verzinnen om de hele boel te migreren naar een andere soort webshop.

Ik heb weinig ervaring met Wordpress/Woocommerce, wel met programmeren etc, maar het kost mij denk ik teveel tijd om dit allemaal uit te zoeken en ben dus op zoek naar iemand die of mij kan helpen dingen aan te passen/migreren of waarmee ik kan sparren over de te nemen route.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_167495655
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik maak gebruik van WooCommerce icm Wordpress en een plugin genaamd Custom Fields waarmee je velden kan toewijzen aan producten. Vorig jaar hebben we deze webshop opgezet, maar ik heb toen niet gekozen voor subscription-based goederen om te verkopen (gaat om abonnementen) en dat wreekt me nu ik dit wil omzetten.

Ik kan dus met de hand alle verkochte abonnementen omzetten naar een Subscription zodat mensen hun order kunnen herplaatsen (alleen zit er een soort bug in de Custom Fields plugin) of ik moet iets anders verzinnen om de hele boel te migreren naar een andere soort webshop.

Ik heb weinig ervaring met Wordpress/Woocommerce, wel met programmeren etc, maar het kost mij denk ik teveel tijd om dit allemaal uit te zoeken en ben dus op zoek naar iemand die of mij kan helpen dingen aan te passen/migreren of waarmee ik kan sparren over de te nemen route.
Hm, oke, dat is een wat groter issue. Als ik wat meer tijd over had had ik je graag geholpen maar op dit moment (en het komende half jaar :')) heb je ook aan mij niets.

Als ik het snel lees en denk te snappen denk ik dat je makkelijker een plugin kan zoeken die subscription als mogelijkheid toevoegt in WooCommerce ( https://woocommerce.com/products/woocommerce-subscriptions/ bijvoorbeeld) maar dan moet je inderdaad handmatig al je producten omzetten naar waarschijnlijk een nieuw product type (normaal/variabel/gegroepeerd). Vervolgens kan het zijn dat je thema ook niet overweg kan met het nieuwe product type en zal je daar ook wat voor moeten schrijven (HTML/CSS).

Ander platform kan ook natuurlijk, maar ik ken alleen WooCommerce. Beide zal in elk geval genoeg werk kosten :P
pi_167496671
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hm, oke, dat is een wat groter issue. Als ik wat meer tijd over had had ik je graag geholpen maar op dit moment (en het komende half jaar :')) heb je ook aan mij niets.

Als ik het snel lees en denk te snappen denk ik dat je makkelijker een plugin kan zoeken die subscription als mogelijkheid toevoegt in WooCommerce ( https://woocommerce.com/products/woocommerce-subscriptions/ bijvoorbeeld) maar dan moet je inderdaad handmatig al je producten omzetten naar waarschijnlijk een nieuw product type (normaal/variabel/gegroepeerd). Vervolgens kan het zijn dat je thema ook niet overweg kan met het nieuwe product type en zal je daar ook wat voor moeten schrijven (HTML/CSS).

Ander platform kan ook natuurlijk, maar ik ken alleen WooCommerce. Beide zal in elk geval genoeg werk kosten :P
Ja precies, die route had ik ook al uitgestippeld. Vanavond maar eens verder verkennen :)
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_167497546
Hier heb je een zogenaamde one click vote: http://preview.codecanyon(...)134856504.1482223177

Echter nu zou ik de URLs apart willen gebruiken in mails om mensen direct te kunnen laten stemmen, ik zie alleen niet hoe. Iemand ideeën?
pi_167498461
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:12 schreef Apekoek het volgende:
Hier heb je een zogenaamde one click vote: http://preview.codecanyon(...)134856504.1482223177

Echter nu zou ik de URLs apart willen gebruiken in mails om mensen direct te kunnen laten stemmen, ik zie alleen niet hoe. Iemand ideeën?
Waarom zo graag vasthouden aan dat one click gebeuren? En er zit nogal een verschil tussen een survey en een poll. Wil je echt gewoon een simpele poll, zal er vast genoeg beschikbaar zijn die doet wat jij wil. Wil je toch een survey die je ook met een URL kan versturen, waarom geen SurveyMonkey (of een andere kant en klare dienst)?
pi_167498909
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waarom zo graag vasthouden aan dat one click gebeuren? En er zit nogal een verschil tussen een survey en een poll. Wil je echt gewoon een simpele poll, zal er vast genoeg beschikbaar zijn die doet wat jij wil. Wil je toch een survey die je ook met een URL kan versturen, waarom geen SurveyMonkey (of een andere kant en klare dienst)?
Kan het inderdaad beter een survey noemen. Ik wil dat mensen bijvoorbeeld in een mail van 1 tot 5 kunnen drukken om een beoordeling te geven (elke rating is dus een aparte url voor een stem), deze click moet vervolgens op mijn website komen in een database dat ik achteraf kan kijken wat iedereen gemiddeld heeft gestemd. Daar moet toch een simpele tool voor zijn ipv een surveymonkey dat 35 euro per maand moet kosten?
  donderdag 22 december 2016 @ 15:28:58 #292
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167526782
Ik heb gisteravond via Strato een gratis SSL certificaat toegewezen aan mijn website.
Deze website is gemaakt in Wordpress.

Nu weet ik dat je nog iets moet aanpassen om SSL werkend te krijgen (groene slotje).
Ik heb eerst de Really Simple SSL plugin geïnstalleerd

Maar na activatie knalt mijn website er steeds uit ivm teveel redirect loops . Op mijn andere website werkte deze plugin altijd perfect.

Dan maar handmatig dacht ik in het dashboard --> Algemeen --> WordPress-adres (URL) / Siteadress URL aangepast naar https:///www.domeinnaam.nl. Zodra ik save moet ik opnieuw inloggen en staat het weer op HTTP.

Vervolgens in wp-config.php bij de code https er van gemaakt.

define('WP_HOME','https://www.domeinnaam.nl');
define('WP_SITEURL','https://www.domeinnaam.nl');


In mijn .htacces ook al van allerlei code's geprobeerd, maar ik krijg het groene slotje niet te zien.

Wat werkt er wel :

Kan mijn site wel gewoon benaderen via HTTPS. Soms als ik een pagina aanklik zie ik heel even het groene slotje verschijnen, maar verdwijnt dan weer.

Als ik in het dashboard bezig ben heb ik wel het groene slot steeds in mijn adresbalk.

Wie kan mij even op weg helpen?

Volgens mij moet ik gewoon toch iets aanpassen in de htacces. Nu staat dit er:

# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 december 2016 @ 15:41:14 #293
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_167526977
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:28 schreef Razor21 het volgende:
Dan maar handmatig dacht ik in het dashboard --> Algemeen --> WordPress-adres (URL) / Siteadress URL aangepast naar https:///www.domeinnaam.nl. Zodra ik save moet ik opnieuw inloggen en staat het weer op HTTP.
Vreemd, ik heb dat daar inderdaad ook ingevuld en bij mij blijft dat staan en heb ik een groen slotje.



Zie https://www.tecohit.nl/
  donderdag 22 december 2016 @ 15:43:07 #294
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167527012
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:41 schreef qltel het volgende:

[..]

Vreemd, ik heb dat daar inderdaad ook ingevuld en bij mij blijft dat staan en heb ik een groen slotje.

[ afbeelding ]

Zie https://www.tecohit.nl/
Heel vaag. Normaal moet dat werken inderdaad. Zou jij eens je code willen plaatsen
uit je htacces.php? Of deze is hetzelfde als die van mij?

Het irritante op de pagina SEO, conctact en portfolio krijg ik wel het groene slotje te zien op mijn site.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 22 december 2016 @ 15:49:32 #295
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167527147
Ben een stap verder!
Deze 2 code's moest ik verwijderen uit mijn functions.php.

update_option( 'siteurl', 'http://example.com' );
update_option( 'home', 'http://example.com' );

Deze had ik toegevoegd nadat mijn website offline ging door plugin.

Important! Do not leave those lines in the functions.php file. Remove them after the site is up and running again.

Nu heb ik het dashboard wel https kunnen instellen en dit blijft ook opgeslagen.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 december 2016 @ 15:53:02 #296
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_167527259
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:43 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Heel vaag. Normaal moet dat werken inderdaad. Zou jij eens je code willen plaatsen
uit je htacces.php? Of deze is hetzelfde als die van mij?

Het irritante op de pagina SEO, conctact en portfolio krijg ik wel het groene slotje te zien op mijn site.
Die is vast hetzelfde als die van jou. Ik heb er niets in gewijzigd nl.
  donderdag 22 december 2016 @ 15:53:34 #297
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167527273
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:53 schreef qltel het volgende:

[..]

Die is vast hetzelfde als die van jou. Ik heb er niets in gewijzigd nl.
Ik denk dat ik de oplossing hier moet zoeken. Deze heeft hetzelfde probleem :

http://webmasters.stackex(...)working-on-home-page
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 22 december 2016 @ 16:05:51 #298
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167527576
Opgelost! Op de pagina's waar een plaatje staat heb ik deze opnieuw toegevoegd en nu krijg ik wel een groen slotje. Alleen op de homepagina zelf lukt deze oplossing (nog) niet. Maar ik weet nu waar het probleem zit. thnx.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  vrijdag 23 december 2016 @ 12:04:24 #299
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_167548537
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:05 schreef Razor21 het volgende:
Opgelost! Op de pagina's waar een plaatje staat heb ik deze opnieuw toegevoegd en nu krijg ik wel een groen slotje. Alleen op de homepagina zelf lukt deze oplossing (nog) niet. Maar ik weet nu waar het probleem zit. thnx.
Dat is eigenlijk logisch he. Interne links hebben dan nog http. Daarom krijg je niet overal een groen slotje. Search & Replace doen in de database, en klaar is Razor21.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  zaterdag 24 december 2016 @ 09:37:02 #300
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167572137
Iemand een alternatief voor Cloudfare? Wil dit instellen voor mijn website in Wordpress. Alleen biedt Strato niet de mogelijkheid om de nameservers aan te passen (kan alleen voor subdomeinen) :')

Dus ik zoek nu iets waarbij het niet perse mogelijk is om je nameservers aan te moeten passen. Dit schijnt mogelijk te zijn las ik op een website.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')