abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140622299
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Niet noodzakelijkerwijs :P

Zelfhaat gaat je niet helpen, gaat je -nooit- helpen...dus waarom blijven geloven in die zelfhaat? :P

Zelfhaat bij mij heb ik geleerd uit de schematherapie is de 'kritische ouder' in mezelf. En eigenlijk is dat het stemmetje van mn moeder van vroeger die altijd overal wat over te zeuren had. Ik probeer het nu te negeren als 'geen deel van mezelf' en merk dat het minder wordt.

Sinds ik muziek ben gaan maken en lid ben geworden van een vereniging merk ik dat ik daar hele lieve en leuke mensen heb leren kennen. En of ze knap of lelijk, dik of dun zijn, t maakt me niet uit. Ik voel mezelf ook onzeker bij eigenlijk alle mensen, maar kan ook tevreden zijn als het een keer best goed is gegaan.

Ik lees hier allemaal mensen die t nu even zwaar hebben, maar op andere momenten lees ik weer betere verhalen. Dus na de down komt ook vast weer een up. Ik hoop t in ieder geval voor eenieder.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  maandag 2 juni 2014 @ 09:30:11 #27
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_140622509
quote:
3s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:53 schreef Gray het volgende:
Voor mij is het doel vrij algemeen en heel breed: goed zijn voor mezelf. Dus sporten, oa om m'n blessures tegen te gaan. Bewust eten, ter ondersteuning van gezondheid, sport, en energie. Werken en afstuderen, om m'n droom te kunnen verwezenlijken. Rusten en slapen, om geestelijk en lichamelijk energiek te zijn waar het nodig is. Socializen, omdat de leegte het best samen gedragen kan worden.
^O^

En wat zomertje zegt. Een hobby om te delen is fijn. Mensen van mijn loopgroep die woensdag blij waren dat ik er weer was en zich hadden afgevraagd of ik geblesseerd was O+
Priceless O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_140623111
Hm, wakker geworden met kramp in m'n hand. Waarschijnlijk liggen slapen met een gebalde vuist. Blijkbaar toch wat spanning of stress.
  maandag 2 juni 2014 @ 10:01:05 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140623136
quote:
13s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:00 schreef Gray het volgende:
Blijkbaar toch wat spanning of stress.
Dat had ik nou niet verwacht :P
pi_140623448
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nee haha :)

Gray at die periode (post-ex) werd ik vaak wakker met een slapende arm. Alles is gewoon even "anders" in zo'n periode.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140623505
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 03:11 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ik weet het en ik probeer. Maar tenzij ik werk of iets doe het zit in mijn hoofd. Het draait en spint en rakelt maar op. Die chaos is zo groot. Dat ik weet het niet meer. Een onbeschrijvelijke wanorde in me kop. Ik krijg er geen grip op en kan geen mogelijke orde brengen.
Ik hoop dat je het helemaal kunt lezen :). Laat even weten hoe je er dan over denkt. Want ik vind het wel een goed voorbeeld van "in de spiegel" kijken betreffende eenzaamheid en "forever alone".
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_140623532
Goed medicijn voor slapen? Gisteren 1300km met de auto gedaan. Viel met kleding in bed in slaap :').
pi_140623583
quote:
3s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:53 schreef Gray het volgende:
Voor mij is het doel vrij algemeen en heel breed: goed zijn voor mezelf. Dus sporten, oa om m'n blessures tegen te gaan. Bewust eten, ter ondersteuning van gezondheid, sport, en energie. Werken en afstuderen, om m'n droom te kunnen verwezenlijken. Rusten en slapen, om geestelijk en lichamelijk energiek te zijn waar het nodig is. Socializen, omdat de leegte het best samen gedragen kan worden.
Ff iets anders :)

Bewust eten, wat is dat, in jouw geval dan eh :)

Wat wel?
En wat niet?

Want nu ben ik wel benieuwd.
  maandag 2 juni 2014 @ 10:24:18 #34
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_140623689
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik hoop dat je het helemaal kunt lezen :). Laat even weten hoe je er dan over denkt. Want ik vind het wel een goed voorbeeld van "in de spiegel" kijken betreffende eenzaamheid en "forever alone".
Nah red het gewoon niet. Het valt me echt heel erg zwaar. En merk heel sterk dat alles weer boven komt drijven zegmaar. Die flashbacks en de hele zooi. Weet het niet denk niet dat ik verder ga lezen want het is echt echt emotioneel heel zwaar voor me.

Vannacht niet geslapen. Zou naar me eigen plekkie gaan maar was de sleutel vergeten. Dus kon halverwege weer omkeren naar mijn ouders dus was daar pas weer om kwart voor 12. En moest er om 5 uur alweer uit om om 10 over 6 in de trein te zitten. De hele nacht liggen piekeren en denken. Dus ben echt totaal chaotisch momenteel. En dit gevoel deze chaos overheerst heel erg. Had nooit moeten beginnen met lezen en zijn filmpje kijken. Marja dat is maar weer gelul achteraf en heb ik eigenlijks niks aan.

Wel positief!! Die meid van vorig weekend belde me gister avond op. Om te zeggen dat het haar speet dat het zo gelopen was. En ze heel graag weer met me wil afspreken. Maar dan eventjes rustig de tijd nemen om dat in te plannen en alle agenda's goed langs te lopen. Ze miste me stiekem wel een beetje. Dat deed me toch eventjes goed. Dus dat is wel een erg goed teken toch? Ze belde uit zichzelf om te vragen of ik haar nog zien wou want zij wil graag zei ze. En haar excuus aan te bieden want ze zat er heel erg mee ze voelde zich er erg klote onder.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_140623948
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:24 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Nah red het gewoon niet. Het valt me echt heel erg zwaar. En merk heel sterk dat alles weer boven komt drijven zegmaar. Die flashbacks en de hele zooi. Weet het niet denk niet dat ik verder ga lezen want het is echt echt emotioneel heel zwaar voor me.

Vannacht niet geslapen. Zou naar me eigen plekkie gaan maar was de sleutel vergeten. Dus kon halverwege weer omkeren naar mijn ouders dus was daar pas weer om kwart voor 12. En moest er om 5 uur alweer uit om om 10 over 6 in de trein te zitten. De hele nacht liggen piekeren en denken. Dus ben echt totaal chaotisch momenteel. En dit gevoel deze chaos overheerst heel erg. Had nooit moeten beginnen met lezen en zijn filmpje kijken. Marja dat is maar weer gelul achteraf en heb ik eigenlijks niks aan.

Wel positief!! Die meid van vorig weekend belde me gister avond op. Om te zeggen dat het haar speet dat het zo gelopen was. En ze heel graag weer met me wil afspreken. Maar dan eventjes rustig de tijd nemen om dat in te plannen en alle agenda's goed langs te lopen. Ze miste me stiekem wel een beetje. Dat deed me toch eventjes goed. Dus dat is wel een erg goed teken toch? Ze belde uit zichzelf om te vragen of ik haar nog zien wou want zij wil graag zei ze. En haar excuus aan te bieden want ze zat er heel erg mee ze voelde zich er erg klote onder.
Het was niet mijn bedoeling om je over de kling te gooien :). Ik hoopte dat een confrontatie met zo'n smerig vaatdoekje je zou beseffen dat je stukken beter bent.
pi_140624000
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Toch elke keer weer een verrassing hoe ik slaap en wakker word. :+

quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nee haha :)

Gray at die periode (post-ex) werd ik vaak wakker met een slapende arm. Alles is gewoon even "anders" in zo'n periode.
Emotionele/geestelijke stress uit zich bij mij altijd lichamelijk. Vaak ontdek ik juist via m'n lichaam dat ik onbewust ergens mee zit. :{

quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ff iets anders :)

Bewust eten, wat is dat, in jouw geval dan eh :)

Wat wel?
En wat niet?

Want nu ben ik wel benieuwd.
Nou, ik eet overwegend vegetarisch, dankzij een boek van Thich Nhat Hanh, waarin hij schreef dat het een lichter gevoel met meer energie als gevolg had. Ik had dat uitgetest en het leek ook voor mij zo te zijn. Subjectief of niet, het werkt.

Ik koop dus voor mezelf nauwelijks vlees/vis, misschien 2x per maand. Verder eet ik vlees dat ik krijg opgeserveerd bij een ander smikkelend en smullend op en ga ik barbeques niet uit de weg.

Daarnaast eet ik geen snacks, drink ik nog maar weinig alcohol (3-10 eenheden per week, afhankelijk van wel of niet naar de kroeg), geen suikerdrankjes, en eet ik wanneer ik trek heb, zoveel ik trek heb.

De meest belangrijke stap in het geheel is toch wel hoe je boodschappen doet. Doe het met mate en let goed op wat je koopt. Chips, kaas (voor toast), koek, frisdrank, laat ik tegenwoordig allemaal staan. Alleen noten soms, fruit en gezonde snacks als wortels, omdat ik toch ergens die vetten en suikers vandaan moet halen.

Oh, en dagelijks een stevige vitaminepil. ;)
pi_140624012
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Was hier gisteren mee bezig. Weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden (maar ben pas op pagina 25). Voorlopig lees ik alleen heel veel over een jongetje die een heel verkeerd beeld van zijn plek op deze wereld heeft. Ofwel, dat alles om hem zou moeten draaien en zo niet, dan is het foute boel.
pi_140624078
quote:

[..]

Zeker positief!

Over het eerste laat ik me nog niet uit ivm het feit dat ik zijn verhaal nog niet helemaal heb gelezen. Maar wat ik tot nu toe lees en hoe ik jou 'ken' zit er wel een groot verschil tussen jullie beide hoor!
pi_140624111
En 3 op een rij :D ...ik mag vanmiddag naar de psycholoog/arts om te praten over de mogelijkheid van medicatieondersteuning voor de depressie en slaapproblemen. Ben benieuwd...
pi_140624177
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:37 schreef kvd het volgende:

[..]

Was hier gisteren mee bezig. Weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden (maar ben pas op pagina 25). Voorlopig lees ik alleen heel veel over een jongetje die een heel verkeerd beeld van zijn plek op deze wereld heeft. Ofwel, dat alles om hem zou moeten draaien en zo niet, dan is het foute boel.
Dat "kleine jongetje" verhaal is wat zielig maar het verhaal komt pas echt goed op stoom wanneer hij gaat puberen. Dan begint het ook echt interessant te worden. Hoe hij als 17/18 jarige over sex denkt en hoe hij "aan de macht wil komen" zodat hij sex voor anderen kan verbieden.

Als ik het in de boekwinkel had gezien had ik het gekocht.
pi_140624196
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:40 schreef kvd het volgende:
En 3 op een rij :D ...ik mag vanmiddag naar de psycholoog/arts om te praten over de mogelijkheid van medicatieondersteuning voor de depressie en slaapproblemen. Ben benieuwd...
Wij ook :P

Ben benieuwd wat voor medicatie je gaat krijgen.
  maandag 2 juni 2014 @ 10:45:08 #42
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_140624237
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:39 schreef kvd het volgende:

[..]

Zeker positief!

Over het eerste laat ik me nog niet uit ivm het feit dat ik zijn verhaal nog niet helemaal heb gelezen. Maar wat ik tot nu toe lees en hoe ik jou 'ken' zit er wel een groot verschil tussen jullie beide hoor!
Ja, de kijk op de wereld deel ik helemaal niet met hem. En hoe hij zichzelf plaatst ook totaal niet. Maar de geschiedenis, het onbegrip van de wereld om hem heen die dingen herken ik zo sterk. En roepen zoveel dingen op. Ik ben totaal anders dan hem en toch herken ik zo verschrikkelijk veel en is het zo verschrikkelijk moeilijk om het te lezen.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_140624281
quote:

[..]

Laat het dan even tot je je er klaar voor voelt.

quote:
Weet ook dat een gevoel tijdelijk is, en dat straks, morgen of overmorgen een nieuwe dag ontstaat. Dat heeft mij altijd wel geholpen, al is het soms zo overweldigend dat het vooruitzicht moeilijk is. Maar een ding kan je van op aan in dit universum: alles verandert.

quote:
Dat is zeker een goed teken! Ongeacht wat nu haar bedoelingen zijn, geeft ze genoeg om je niet te willen kwetsen en wil ze je geschelschap opzoeken. En dat is heel fijn. :)
pi_140624338
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat "kleine jongetje" verhaal is wat zielig maar het verhaal komt pas echt goed op stoom wanneer hij gaat puberen. Dan begint het ook echt interessant te worden. Hoe hij als 17/18 jarige over sex denkt en hoe hij "aan de macht wil komen" zodat hij sex voor anderen kan verbieden.

Als ik het in de boekwinkel had gezien had ik het gekocht.
Er staat me dus nog wat te wachten. Het leest wel makkelijk weg tot nu toe moet ik zeggen (moet alleen niet tussendoor andere dingen gaan doen, dan schiet het niet op ;) )
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wij ook :P

Ben benieuwd wat voor medicatie je gaat krijgen.
Je hoort het vanmiddag (als ik wat krijg tenminste)

quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:45 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ja, de kijk op de wereld deel ik helemaal niet met hem. En hoe hij zichzelf plaatst ook totaal niet. Maar de geschiedenis, het onbegrip van de wereld om hem heen die dingen herken ik zo sterk. En roepen zoveel dingen op. Ik ben totaal anders dan hem en toch herken ik zo verschrikkelijk veel en is het zo verschrikkelijk moeilijk om het te lezen.
En dat had ik vorige week naar aanleiding van jouw PM....situatie verschillen, maar de gevoelens en gedachtes zijn hetzelfde. Alleen onze acties verschillen...(en gelukkig die van jou en hem ook...)
  maandag 2 juni 2014 @ 10:58:06 #45
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_140624587
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:48 schreef kvd het volgende:

[..]

Er staat me dus nog wat te wachten. Het leest wel makkelijk weg tot nu toe moet ik zeggen (moet alleen niet tussendoor andere dingen gaan doen, dan schiet het niet op ;) )

[..]

Je hoort het vanmiddag (als ik wat krijg tenminste)

[..]

En dat had ik vorige week naar aanleiding van jouw PM....situatie verschillen, maar de gevoelens en gedachtes zijn hetzelfde. Alleen onze acties verschillen...(en gelukkig die van jou en hem ook...)
Ow man ik ben als de dood om ook zo een egoïstische, zelf ingenomen, psychopatische, onstabiele maniac te worden. Ik heb altijd zoveel van die gedachtes gehad en zou zoiets mezelf nooit durven en kunnen vergeven. Denk dat dat ook mijn grootste drijfveer is om door te blijven gaan. Zodat ik niet zo eindig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140624609
Overigens, spanning of stress daargelaten, ben ik sinds een paar dagen aardig verkouden. Ik knal mezelf onder met paracetamol, neusdruppels en hoestdrank, en daardoor lijkt het met vlagen beter te gaan. Maar of het erger of beter wordt weet ik niet. Hopelijk volgt niet ook nog een griep.

Is lastig, want zoals ik al zei peil ik veel van m'n stress via de signalen die m'n lichaam geeft. En die is nu even goed ontregeld.

Maar vandaag werk ik nog een beetje, sport wat, ga goed eten en lekker, lang, slapen! :z
pi_140624881
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:58 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ow man ik ben als de dood om ook zo een egoïstische, zelf ingenomen, psychopatische, onstabiele maniac te worden. Ik heb altijd zoveel van die gedachtes gehad en zou zoiets mezelf nooit durven en kunnen vergeven. Denk dat dat ook mijn grootste drijfveer is om door te blijven gaan. Zodat ik niet zo eindig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar ben je niet alleen in hoor, neem dat van mij maar aan.

Weinig maakt me boos, heel weinig. Maar wanneer je me zover krijgt, dan zijn de remmen los en maak ik je mentaal kapot. Des duivels is geen overdrijving.

Maar wat ik heb geleerd is dat ik me daar later rot over voel, en dus heb ik geleerd me in te houden. Soms sijpelt wat door, soms ben ik wat passief-agressief, maar nooit all-in ninja met een sloopbal. Ik heb de gave om mensen te kunnen mentaal te ontleden en hun zwakten, schaamten en trots te kunnen zien. Breek je mij, dan breek ik jou, stukje voor stukje.

Maar zoals ik zei, daar voel ik me later rot over. Ik wil zo'n mens niet zijn. En je bent zoals je aan 't worden bent. Daarom sluit ik mensen waar ik op ninja kan gaan zo snel mogelijk uit. Het is waarom ik m'n ex zo uit de weg probeer te gaan. Tot nu toe ben ik heel netjes geweest en was mijn onvrede slechts tussen de regels door te lezen. Niet makkelijk voor me, want die energie moet toch ergens naartoe. Het is dan ook een constant gevecht voor me. Het licht tegen de schaduw, om het maar zo te noemen.

Maar RB, vergelijk jezelf niet met zo'n jongen. Hij is (was?) hij, jij bent jij. Je bepaalt je eigen lot.
pi_140626161
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:58 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

SPOILER
Volgens mij zal je dat nooit worden, omdat je nu het besef al hebt dat je dat niet zou willen, omdat je bang bent zo te eindigen. Die jongen (en alle anderen die zulke daden begaan, denk aan Virginia Tech, die gast die in de bios begon te schieten, de Colombine schietpartij enzovoort) staan veel verder buiten de realiteit dan jij doet. Jij ziet in wat de negatieve gevolgen van een geweldige daad zijn, zij niet.
Een supergroot (en positief) verschil!
quote:
2s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:59 schreef Gray het volgende:
Overigens, spanning of stress daargelaten, ben ik sinds een paar dagen aardig verkouden. Ik knal mezelf onder met paracetamol, neusdruppels en hoestdrank, en daardoor lijkt het met vlagen beter te gaan. Maar of het erger of beter wordt weet ik niet. Hopelijk volgt niet ook nog een griep.

Is lastig, want zoals ik al zei peil ik veel van m'n stress via de signalen die m'n lichaam geeft. En die is nu even goed ontregeld.

Maar vandaag werk ik nog een beetje, sport wat, ga goed eten en lekker, lang, slapen! :z
Jij was toch ook al eerder ziek? Wat zo lang duurde? Ben je wel goed hersteld?
pi_140626336
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:43 schreef kvd het volgende:

[..]

Jij was toch ook al eerder ziek? Wat zo lang duurde? Ben je wel goed hersteld?
Ja, dat was een griep. Is inderdaad niet lang geleden. Maar denk wel dat dit nieuw is. Of de stress moet het hebben onderdrukt ofzo, maar denk eerder dat juist de stress en gebrek aan goede slaap van de afgelopen tijd me ontvankelijker heeft gemaakt. Het is tenminste (nog?) geen griep. O-)

Denk trouwens dat ik ongeveer gelijk ziek raak met een collega van me telkens. Hij had griep voor ik het had, en was vorige week nog verkouden. Nu is het weer mijn beurt. :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Gray op 02-06-2014 11:53:06 ]
pi_140627718
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:48 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd naar jouw mening wanneer je het boek hebt uitgelezen. Ik stond er ook van te kijken dat het zo makkelijk wegleest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')