Wat een debielquote:Een 52-jarige Nederlandse toerist heeft in Nieuw-Zeeland een dodelijk ongeluk veroorzaakt. De man negeerde een stop-teken en reed in op een andere auto. Een moeder en twee kinderen kwamen om. De man raakte zelf lichtgewond. Volgens de politie was het ongeluk 'te voorkomen'.
Twee families zijn in diepe rouw gedompeld na de aanrijding. De Nederlander, die geen voorrang gaf op het kruispunt, reed de 49-jarige Sally Summerfield, haar 12-jarige dochter Yasmin en het vriendinnetje van hun dochter, de 12-jarige Abigail Hone, dood. De vader (48) is ernstig gewond naar het ziekenhuis in Christchurch gebracht. Zijn toestand is ernstig, maar stabiel, zo meldt Stuff.co.nz.
Opgepakt
De toerist reed met flinke vaart in op de linkerkant van de auto. Hij had zelf lichte verwondingen en werd opgepakt. Hij wordt drie keer aangeklaagd voor roekeloos rijden met de dood als gevolg en een keer voor roekeloos rijden met een gewonde als gevolg.
Twee agenten die in een patrouillewagen aan de kant van de weg stonden waren getuige van het ongeluk. Volgens een woordvoerder van de politie had het ongeluk voorkomen kunnen worden: 'iemand negeerde overduidelijk het stop-teken'.
'Onacceptabel rijgedrag'
'Gezien de weersomstandigheden en de tijd van het ongeluk, is er geen enkele reden waarom de bestuurder het voertuig niet had kunnen zien aankomen. Dit rijgedrag is absoluut onacceptabel, de gevolgen ervan zullen deze families en hun omgeving altijd bijblijven.'
De auto die werd aangereden deed volgens de politie 'alles goed'. Alle betrokkenen droegen een gordel en reden niet harder dan de toegestane 100 km/h of iets er onder.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-kinderen-dood.dhtml
We zijn zowat het verkeersveiligste land ter wereldquote:
Idd die zien ze een aantal jaren niet meer terug.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:13 schreef trovey het volgende:
Die heeft voorlopig nog"vakantie" aan de andere kant van de wereld.
Precies, daarom verleen ik ook nooit voorrang.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ben benieuwd wat voor een straf ze voor hem in petto hebben.
In Nederland was hij er vanaf gekomen met een paar dagen plantsoendienst.
hij is al vrij.... paspoort ingenomen en hij kan toch geen kant op.quote:Op zondag 1 juni 2014 21:36 schreef hpeopjes het volgende:
Die komt binnenkort wel weer vrij. Mag ik tenminste hopen.
Lees dit nu pas (dus na m'n reactie hiervoor), maar dit bevestigt wel een beetje m'n gedachten over dit ongeluk.quote:Op zondag 1 juni 2014 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
voordat jullie hier allemaal wat lopen te brullen afgaande op de Nederlandse sensatiepers, hier even een andere kijk op het verhaal.
De man was geen toerist maar een zakenreiziger en was op weg naar mij toe.
De weg waar hij op reed is een hele lange rechte weg waar je 20km achter elkaar recht door ga op een voorrangsweg, totdat er opeens een kruisng (en een stopbord) uit het niets opbuikt.
Ik heb deze kruising zelf ook diverse malen over het hoofd gezien en afgaande op het feit dat ik deze kruising waar dit gebeurde goed ken ik me heel goed voorstellen wat er gebeurt is....
valt het goed te praten, nee natuurlijk niet maar geloof me, dit is niet het eerste en zeker niet het laatste dodelijke ongeval op deze kruising
Oke.quote:Op zondag 1 juni 2014 21:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hij is al vrij.... paspoort ingenomen en hij kan toch geen kant op.
Beelden: http://www.3news.co.nz/Cr(...)/346683/Default.aspxquote:Op zondag 1 juni 2014 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
voordat jullie hier allemaal wat lopen te brullen afgaande op de Nederlandse sensatiepers, hier even een andere kijk op het verhaal.
De weg waar hij op reed is een hele lange rechte weg waar je 20km achter elkaar recht door ga op een voorrangsweg, totdat er opeens een kruisng (en een stopbord) uit het niets opbuikt.
Ik heb deze kruising zelf ook diverse malen over het hoofd gezien en afgaande op het feit dat ik deze kruising waar dit gebeurde goed ken ik me heel goed voorstellen wat er gebeurt is....
valt het goed te praten, nee natuurlijk niet maar geloof me, dit is niet het eerste en zeker niet het laatste dodelijke ongeval op deze kruising
Hier dus:quote:Op maandag 2 juni 2014 00:16 schreef Terecht het volgende:
[..]
Beelden: http://www.3news.co.nz/Cr(...)/346683/Default.aspx
Als ik de beelden van de kruising zo bekijk dan lijkt het er op het eerste gezicht niet op dat het een onverwachte noch onoverzichtelijke kruising is. Wat een botsing is dat trouwens geweest, van die volvo is weinig meer over.
geloof me, ik ben deze kruising vele malen over gestoken en dat is het dus wel...quote:Op maandag 2 juni 2014 00:16 schreef Terecht het volgende:
[..]
Beelden: http://www.3news.co.nz/Cr(...)/346683/Default.aspx
Als ik de beelden van de kruising zo bekijk dan lijkt het er op het eerste gezicht niet op dat het een onverwachte noch onoverzichtelijke kruising is.
laten we het houden op een gevalletje "polderblindheid"quote:Op maandag 2 juni 2014 00:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bizar verhaal!
[..]
Hier dus:
https://www.google.nl/map(...)xw9kh8gAAFOEmwQw!2e0
Volgens mij ben je dan redelijk aan het slapen inderdaad, als je dit kruispunt, het stopteken en ook nog eens de naderende auto over het hoofd ziet.
Ik kan me er best iets bij voorstellen hoor. Zeker gezien je aangeeft dat je ineens geen voorrang meer hebt. Aan de andere kant staat staat er wel een duidelijk stopbord dat je zou moeten zien.quote:Op maandag 2 juni 2014 00:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
laten we het houden op een gevalletje "polderblindheid"
20km tussen Ashburton en Rakaia een lange rechte weg waarbij je bij elk kruispunt voorrang hebt en dan opeens een kruising waar je wel moet stoppen.
Zoals eerder gezegd, het is mij ook overkomen dat ik deze kruising over het hoofd gezien heb.
Er staat ook wel heel groot STOP op de grond.quote:Op maandag 2 juni 2014 11:14 schreef kovenant het volgende:
polder blindheid?
als je op zo een kruising niets ziet, ben je met iets anders bezig dan auto rijden.
een aantal honderd meter voor de kruising staat ook een bord dat waarschuwt dat er een stopbord aankomtquote:Op maandag 2 juni 2014 13:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er staat ook wel heel groot STOP op de grond.
Had ik nog niet naar gekeken.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:11 schreef kovenant het volgende:
[..]
een aantal honderd meter voor de kruising staat ook een bord dat waarschuwt dat er een stopbord aankomt
Vergeet dit niet:quote:Op maandag 2 juni 2014 13:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Had ik nog niet naar gekeken.
Hier iig nog even het bewuste kruispunt voor de mensen die geen zin hebben om het Googlemaps linkje te checken:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 juni 2014 13:11 schreef kovenant het volgende:
[..]
een aantal honderd meter voor de kruising staat ook een bord dat waarschuwt dat er een stopbord aankomt
Een veroorzaker van een ongeluk moordenaar noemenquote:Op maandag 2 juni 2014 11:07 schreef superniger het volgende:
Mensen die medelijden hebben met deze moordenaar.
Gewoon een troll. Geen aandacht geven.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Een veroorzaker van een ongeluk moordenaar noemen![]()
Als hij nou had gedronken of te hard had gereden kon ik je nog enigszins gelijk geven.
quote:
Een stopbord negeren is natuurlijk niet veel anders dan een rood licht negeren.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Stel nu dat de man zich prima aan de daar geldende maximum snelheid heeft gehouden en ook geen druppel heeft gedronken, dan vind ik dat hij zijn straf al heeft gehad. Deze man zal zich de komende tijd waarschijnlijk niet zo goed voelen.
Ik bedoel... waarom zou je iemand straffen voor iets wat gewoon een tragisch ongeval is geweest?
Klopt, maar waarschijnlijk komt het neer op wat rechtsedirecte zegt en is het een samenloop van... Wat natuurlijk niet wegneemt dat hij desondanks verantwoordelijk is voor de dood van 3 mensen.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:49 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Een stopbord negeren is natuurlijk niet veel anders dan een rood licht negeren.
Iemand met een andere mening is meteen een troll?quote:Op maandag 2 juni 2014 15:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Gewoon een troll. Geen aandacht geven.
[..]
Dan ben je echt blind hoorquote:Op maandag 2 juni 2014 00:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
geloof me, ik ben deze kruising vele malen over gestoken en dat is het dus wel...
quote:Op maandag 2 juni 2014 00:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
laten we het houden op een gevalletje "polderblindheid"
Hij noemt het zelf toch ook "polderblindheid" in combinatie met de overgang van voorrangskruisingen naar een kruising waar je ineens moet stoppen.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dan ben je echt blind hoorWTF is er onduidelijk aan die kruising...Vanaf 100km afstand zie je zelfs nog mieren naderen daar man.
De term polderblindheid heb je niet meegekregen van je rijinstructeur?quote:Op maandag 2 juni 2014 16:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dan ben je echt blind hoorWTF is er onduidelijk aan die kruising...Vanaf 100km afstand zie je zelfs nog mieren naderen daar man.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Polderblindheidquote:Op maandag 2 juni 2014 16:16 schreef betyar het volgende:
[..]
De term polderblindheid heb je niet meegekregen van je rijinstructeur?
Ik erken 'polderblindheid' niet als een algemeen probleem. Mensen die daar last van hebben moeten ze hun rijbewijs afpakken.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:16 schreef betyar het volgende:
[..]
De term polderblindheid heb je niet meegekregen van je rijinstructeur?
quote:Op maandag 2 juni 2014 16:21 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik erken 'polderblindheid' niet als een algemeen probleem. Mensen die daar last van hebben moeten ze hun rijbewijs afpakken.
Moet zeggen dat ik persoonlijk een kruising van 100km/h wegen zonder stoplichten vrij bizar vind.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hij noemt het zelf toch ook "polderblindheid" in combinatie met de overgang van voorrangskruisingen naar een kruising waar je ineens moet stoppen.
Die kruising is verder overzichtelijk. Ik zie ook niet zo goed wat er nu mis aan is.
Stoplichten zou ik hier overdreven vinden, maar een lange opvallende wegmarkering dat er een kruispunt nadert en wat extra opvallende waarschuwingsborden zou ik niet overbodig vinden.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:30 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik persoonlijk een kruising van 100km/h wegen zonder stoplichten vrij bizar vind.
Of gewoon uit je ogen kijken en niet als een dwaas kruispunten passeren.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Stoplichten zou ik hier overdreven vinden, maar een lange opvallende wegmarkering dat er een kruispunt nadert en wat extra opvallende waarschuwingsborden zou ik niet overbodig vinden.
Ja hoor, je hebt gelijk!quote:Op maandag 2 juni 2014 16:38 schreef kurk_droog het volgende:
Of gewoon uit je ogen kijken en niet als een dwaas kruispunten passeren.
Ik heb zo het vermoeden dat jij geen rijbewijs bezit.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:21 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik erken 'polderblindheid' niet als een algemeen probleem. Mensen die daar last van hebben moeten ze hun rijbewijs afpakken.
Moet je eens in china gaan rijden, daar liggen op sommige snelwegen gewoon zebrapaden.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:30 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik persoonlijk een kruising van 100km/h wegen zonder stoplichten vrij bizar vind.
Kortzichtigheid zal hij ook wel niet erkennenquote:Op maandag 2 juni 2014 16:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb zo het vermoeden dat jij geen rijbewijs bezit.
Ja omdat 90% van de mensen in een file staat. De overige 10% rijdt iedereen dood.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:43 schreef eight het volgende:
[..]
We zijn zowat het verkeersveiligste land ter wereld
quote:Op maandag 2 juni 2014 16:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja omdat 90% van de mensen in een file staat. De overige 10% rijdt iedereen dood.
Ik heb een rijbewijs maar ik heb daar geen last van, alleen pussy's hebben dat.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, maar jij wel, gezien je postgedrag.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:57 schreef superniger het volgende:
[..]
Iemand met een andere mening is meteen een troll?
Nopequote:Op maandag 2 juni 2014 18:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, maar jij wel, gezien je postgedrag.
.
Een VRI is niet overal noodzakelijk ivm met het weinige verkeer.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:30 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Eens.quote:Op maandag 2 juni 2014 18:15 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Een VRI is niet overal noodzakelijk ivm met het weinige verkeer.
Vandaar ook een STOP-bord, stukken goedkoper in onderhoud, net zo veilig.
Deze dader was ook vol gas door rood geknald in deze situatie.
quote:Op maandag 2 juni 2014 18:52 schreef El_Matador het volgende:
Ophangen en nooit meer vrijlaten!!!!11!1!!!
Daar zie je het probleem. In Nederland staan er vele borden en aanwijzingen en vaak al snelheidsbeperkingen als men de kruising nadert en veel verkeerslichten, daar staan een paar bordjes en is het klaar. Hier word je vertroeteld en gezorgd dat je het bijna niet kunt missen, daar moet je zelf meer opletten.quote:Op maandag 2 juni 2014 18:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Eens.
Een dergelijke wegmarkering zou misschien op zo'n lange saaie weg nog wat uitkomst kunnen bieden:
[ afbeelding ]
Dat kom je hier op van die typische polderwegen ook amper tegen, volgens mij.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar zie je het probleem. In Nederland staan er vele borden en aanwijzingen en vaak al snelheidsbeperkingen als men de kruising nadert en veel verkeerslichten, daar staan een paar bordjes en is het klaar. Hier word je vertroeteld en gezorgd dat je het bijna niet kunt missen, daar moet je zelf meer opletten.
Aan het einde van een autoweg waar je 100 mag zeker.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat kom je hier op van die typische polderwegen ook amper tegen, volgens mij.
Mooi mentaliteit heb je, ook zo'n gepimpte Golf uit '87 onder je kont?quote:Op maandag 2 juni 2014 17:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik heb een rijbewijs maar ik heb daar geen last van, alleen pussy's hebben dat.
Nee, alleen mocro's rijden Golfjes uit 87quote:Op maandag 2 juni 2014 21:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Mooi mentaliteit heb je, ook zo'n gepimpte Golf uit '87 onder je kont?
Dat is heel mooi om te lezen!quote:Op maandag 2 juni 2014 22:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=11266336
Helemaal tot stilstand... als het anders mogelijk is, dan niet vaak nee, maar flink afremmen natuurlijk wel.quote:Op maandag 2 juni 2014 23:51 schreef Fer het volgende:
Denk dat in Nederland de snelheid op zo;n weg 80 was geweest en bij zo;n kruising misschien wel 60, als er al geen rotonde stond. En laten we eerlijk zijn, wie stopt er in Nederland nou voor een stop bord.
Geen gebrek aan alinea's in dat stuk.quote:Op maandag 2 juni 2014 22:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=11266336
Ik wel en ik woon in een omgeving met alleen maar polders en ook ik vind het een zwak excuus.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat uiteraard jij een van de 20% bent die daar geen last van heeft is het natuurlijk een zwak excuus.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik wel en ik woon in een omgeving met alleen maar polders en ook ik vind het een zwak excuus.
Er waren genoeg aanwijzingen dat daar een kruising is, degene in de auto had dat gewoon behoren te zien.
Erm ik. Al kan ik links, rechts en vooruit een km kijken en zien dat er geen verkeer aan komt en heb ik 20 auto's achter mij. Dan nog ga ik voor een volledige stilstand.quote:Op maandag 2 juni 2014 23:51 schreef Fer het volgende:
Denk dat in Nederland de snelheid op zo;n weg 80 was geweest en bij zo;n kruising misschien wel 60, als er al geen rotonde stond. En laten we eerlijk zijn, wie stopt er in Nederland nou voor een stop bord.
Het is natuurlijk ook wel ergens een slecht excuus. Je dient gewoon op te letten in het verkeer.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat uiteraard jij een van de 20% bent die daar geen last van heeft is het natuurlijk een zwak excuus.
Heeft niks met opletten te maken. Gaat automatisch. Zelf nooit last van ondervonden maar om het weg te zetten als een excuus dan weet je gewoon niet waar je over praat.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:02 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel ergens een slecht excuus. Je dient gewoon op te letten in het verkeer.
Maar ik ga niet zeggen dat ik er nooit last van heb. Fuck it, soms in de stad heb je zo'n overdaad aan verkeersmaatregelen die zich vaak compleet tegenspreken, dat je op een gegeven moment gewoon naar de verkeerde bebording zit te kijken.
Als je de pech hebt dat je daar last van hebt moet je gewoon niet auto gaan rijden.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Heeft niks met opletten te maken. Gaat automatisch. Zelf nooit last van ondervonden maar om het weg te zetten als een excuus dan weet je gewoon niet waar je over praat.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je de pech hebt dat je daar last van hebt moet je gewoon niet auto gaan rijden.
Mijn moeder is ernstig nachtblind, dus die rijdt ook niet in het donker.
Ah, jij bent expert op dit gebied of heb je ook gewoon toevallig het wikipedia artikeltje gelezen?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:26 schreef betyar het volgende:
[..]Verdiep je er eerst eens in voordat je deze onzin poept.
Correct, ik heb ooit de intentie gehad om rijinstructeur te worden.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ah, jij bent expert op dit gebied of heb je ook gewoon toevallig het wikipedia artikeltje gelezen?
quote:Het is iets wat je zelf kan voorkomen namelijk, door jezelf te dwingen om oplettend te blijven, als je bv goed op je snelheid blijft letten, benoemen wat je om je heen ziet, in plaats van muziek luisteren luisteren naar een zender waar veel gepraat wordt en zo nog meer.
Ik woon in een omgeving met alleen maar polders dus ik ben bekend met het fenomeen, daarom vind ik het nog steeds een slap excuus.
quote:Nederlander bekent schuld aan dodelijk ongeluk Nieuw-Zeeland
Een Nederlander heeft toegegeven dat hij door nalatigheid een dodelijk ongeluk in Nieuw-Zeeland heeft veroorzaakt.
Door het ongeluk eind mei waren drie mensen om het leven gekomen: een Nieuw-Zeelandse vrouw van 49, haar dochter van 12 en een even oude vriendin van het meisje.
Volgens zijn advocaat kan de Nederlander zich niets herinneren van het ongeluk, melden Nieuw-Zeelandse media maandag.
De 52-jarige Nederlander negeerde een stopteken op een kruispunt. Hij reed in op een andere auto. De man die achter het stuur van die auto zat, raakte zwaargewond. De Nederlander liep lichte verwondingen op. Hij is op borgtocht vrij, maar mag Nieuw-Zeeland niet uit en heeft zijn paspoort ingeleverd.
Het ongeluk gebeurde in de plaats Rakaia, ten zuiden van Christchurch op het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland.
Waarom precies? Hij rijdt dwars door een STOP bord, en doodt daar 3 mensen mee.quote:Op maandag 23 juni 2014 18:55 schreef Fer het volgende:
Toch vind ik dat deze man hard aangepakt wordt.
Het is een stom ongeluk, maar minder verwijtbaar dan dronken/whatsappend/bumperklevend een ongeval veroorzaken.
Hij negeerde een stopteken.quote:Op maandag 23 juni 2014 18:55 schreef Fer het volgende:
Toch vind ik dat deze man hard aangepakt wordt.
Dat extra opvallende verkeersbord staat er al, meer dan eigenlijk al nodig. De Canterbury Plains zijn niet veel anders dan NO Groningen of de Flevopolders. Staan daar opvallende borden en worden daar de wegen versiert met toeters en bellen? Nee, daar staan simpele bordjes met stop en haaientanden, als je geluk hebt.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Stoplichten zou ik hier overdreven vinden, maar een lange opvallende wegmarkering dat er een kruispunt nadert en wat extra opvallende waarschuwingsborden zou ik niet overbodig vinden.
Dat is een typisch victoriaanse manier van schrijven volgens mij. 1 a 2 zinnen en daarna volgende alinea. Leest wel prettig vind ik eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:49 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Geen gebrek aan alinea's in dat stuk.
Vrijwel niemand rijdt perfect ...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je de pech hebt dat je daar last van hebt moet je gewoon niet auto gaan rijden.
Mijn moeder is ernstig nachtblind, dus die rijdt ook niet in het donker.
Maps?quote:Op zondag 1 juni 2014 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Niet om het een of ander, maar daar is dus geen bebouwing, geen bosjes, met andere woorden, je ziet verkeer van de dwarsstraten gewoon van ver al rijden als je een beetje echt kijkt.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hier iig nog even het bewuste kruispunt voor de mensen die geen zin hebben om het Googlemaps linkje te checken:
[ afbeelding ]
Waar heb je dat gevonden dan?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:26 schreef nikk het volgende:
Blijkt dat hij al eerder op de dag een andere huurauto had gecrasht.
Staat inmiddels op een aantal nieuwssites, waaronder deze:quote:
Nee, wel is het een verschil. Een ongeluk veroorzaakt door iemand die er voor het eerst komt en de debiele onduidelijke regels van rotondes niet begrijpt, is anders (niet; excuus, wel; verklaring) dan een door iemand die daar elke dag rijdt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:54 schreef Gia het volgende:
Als je hier nu niet bekend bent, is dit verschil in regels dan een excuus om een aanrijding goed te praten?
Dacht het niet.
Dank je voor de link.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Staat inmiddels op een aantal nieuwssites, waaronder deze:
http://www.stuff.co.nz/th(...)driver-pleads-guilty
Ongeluk heb je wanneer je spreekt van pech. Hier is iemand willens en weten door een stopbord geknald. Dan kan je niet meer spreken van pech.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:46 schreef Fer het volgende:
Het blijft een dom ongeluk, een voorrangsfout. In principe niet anders dan ieder ander voorangs-ongeluk dat op de wereld gebeurt. Helaas niet met dodelijke afloop.
Maar ik zie geen verschil met iemand die hier met het afslaan twee fietser over het hoofd ziet en ze ommaait. Het is drama en allemaal heel erg, maar eind van de dag blijft het een ongeluk.
Ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
Nee, wel is het een verschil. Een ongeluk veroorzaakt door iemand die er voor het eerst komt en de debiele onduidelijke regels van rotondes niet begrijpt, is anders (niet; excuus, wel; verklaring) dan een door iemand die daar elke dag rijdt.
Zo hard zou ik het, de man niet kennende en op 20.000 km afstand, niet willen stellen, maar hij heeft zeker de schijn tegen ja.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:48 schreef Gia het volgende:
Maar goed, deze man had dezelfde dag al eerder een huurauto in een sloot geparkeerd.
Dus die nam het al niet zo nauw.
Dat is zo, maar in 't geval dat er doden vallen, en de andere partij heeft dit veroorzaakt door de regels te overtreden, dan is het dood door schuld.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:46 schreef Fer het volgende:
Het blijft een dom ongeluk, een voorrangsfout. In principe niet anders dan ieder ander voorangs-ongeluk dat op de wereld gebeurt. Helaas niet met dodelijke afloop.
Maar ik zie geen verschil met iemand die hier met het afslaan twee fietser over het hoofd ziet en ze ommaait. Het is drama en allemaal heel erg, maar eind van de dag blijft het een ongeluk.
Tja, wat kan die nog inbrengen als zijn zakenrelatie op één dag 2 auto's, 3 levens en 2 gezinnen verruineerd.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:52 schreef El_Matador het volgende:
Zo hard zou ik het, de man niet kennende en op 20.000 km afstand, niet willen stellen, maar hij heeft zeker de schijn tegen ja.
Rechtsedirecte zou ons opheldering kunnen geven. Tenslotte was de man naar hem op weg.
Dat heeft niets te maken met of de slachtoffers zijn overleden of niet, maar met Art 6.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is zo, maar in 't geval dat er doden vallen, en de andere partij heeft dit veroorzaakt door de regels te overtreden, dan is het dood door schuld.
Was het andersom geweest, was de man op de voorrangsweg bij Appelman binnen gereden en was die laatste overleden, dan is dat geen dood door schuld, maar een ongeluk.
quote:“dat verdachte zich zodanig roekeloos en/of zeer althans aanmerkelijk onvoorzichtig en/of onoplettend en/of onachtzaam en/of onoordeelkundig heeft gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval heeft plaatsgevonden waardoor X werd gedood, althans zwaar lichamelijk letsel werd toegebracht, althans zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden is ontstaan.
Uit de Nieuw-Zeelandse wet, ja?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met of de slachtoffers zijn overleden of niet, maar met Art 6.
[..]
Nou nou nou, hij reed wel 10km te hard. In een 100km gebied. Waar Road Trains 130 mogen. En waar de boete voor 10km te hard wel $10 is.quote:Op maandag 7 juli 2014 23:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
http://www.stuff.co.nz/na(...)ver-clocked-speeding
ik wil niets zeggen, alleen even wat aanvullende informatie aangaande deze zaak..quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nou nou nou, hij reed wel 10km te hard. In een 100km gebied. Waar Road Trains 130 mogen. En waar de boete voor 10km te hard wel $10 is.
Wat wil je nu zeggen?
Daar komt 'ie nog goed mee weg.quote:Op donderdag 17 juli 2014 06:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
http://www.stuff.co.nz/na(...)er-to-pay-reparation
Appelman is een vrij man....
inderdaad.quote:
Hebben de ouders van die overleden kinderen nog mogelijkheden om in beroep te gaan? Ik kan het me goed voorstellen dat dit vonnis onterecht is in hun ogen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad.
Ik had zelf liever gezien dat er bijv. een half jaar huisarrest, uit te zitten in Nederland, aan vast zat maar de rechter heeft grsproken.
dat zou natuurlijk een schijnvertoning van het Nieuw-Zeelandse rchtsysteem maken.quote:
quote:"In my view, there is little to be gained by sending you to prison for two months or placing you on home detention in Christchurch,"
dat denk ik niet, afgaande op het feit dat de families smartgeld hebben aanvaardquote:Op donderdag 17 juli 2014 15:16 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Hebben de ouders van die overleden kinderen nog mogelijkheden om in beroep te gaan? Ik kan het me goed voorstellen dat dit vonnis onterecht is in hun ogen.
Dat krijg je er van als we hier in nederland met waarschuwingsborden strooien alsof het snoepjes zijn. Niemand die ze nog serieus neemt en je onderbewuste filtert ze gewoon weg als 'niet belangrijk'.quote:He didn't see the stop sign. He did not do this on purpose. He did not see it. He has no memory of why this occurs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |