Toerental bij 100km is 2800, bij 120 is het volgens mij iets van 3100. Het gekke is, dat onze oude Daihatsu Materia, ook een 1.3, een veel hoogtoeriger karakter had en al de 3500 toeren aantikte, bij slechts 100km/u. Dat was echt een nadeel van die auto. Hier zit een rustig torretje in waar het bandengeluid het motorgeluid bijna overstemt.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:16 schreef silenthill het volgende:
Ben benieuwd.
Ik gok op 1 op 16 a 1 op 17
Kun je kijken wat je toerental bij 100 km is en bij 120km?
Nou komt ie.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:24 schreef Meike26 het volgende:
Ben beni
[..]
Ben benieuwd naar de resultaten en naar je ervaring als (semi) Hypermiler.
-Hoe ging het?
-Hoe beviel het?
-Hoe groot acht je de kans dat je het vaker gaat doen ?
Ik herken het ergens wel, maar ook weer niet. Ik heb deze week 4 dagen gewerkt. Elke avond rond een uurtje of 8/9 over de a1 naar huis. 95 op de teller en lekker armpje laten leunen in portier en toeren. Ik trek mij er weinig van aan. Mensen hadden ruimte zat om mij in te halen, alleen als ik dus een vrachtwagen of touringcar in de spiegel zie opdoemen en dichterbij zie komen, dan geef ik wel gas bij. Voor hen is het nog het meest irritante. Als ik smorgens naar werk toe ga kom ik weinig aan hypermilen toe vanwege het vele verkeer op de a1 richting Amersfoort. Tussen Eemnes en Hoevelaken kom ik amper boven de 80/90 uit en constant remmen en weer optrekken.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:42 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Nou komt ie.
-Hoe ging het? Ik hield het niet vol
-Hoe beviel het? Niet ik werd ongeduldig en ergerde me aan mijn eigen rijgedrag
-Hoe groot acht je de kans dat je het vaker gaat doen ?Gering
Na een km of 20 was ik het echt zat en ging over op vloeiend meerijden met de rest van het verkeer.
Ik voelde me net een bejaarde fileveroorzaker.![]()
110 gereden waar je 130 mag 20 km/uur langzamer is gewoon erg irritant voor je medeweggebruikers die daardoor erg veel moeten inhalen dus van rijstrook wisselen wat een onrustig verkeersbeeld geeft.
Nederland is te druk om je eigen tempo te kunnen rijden zonder anderen te hinderen en/of gevaarlijke situaties te veroorzaken.
Mijn advies niet doen! maar meerijden met het tempo van de overige verkeersdelnemers.
Dat is meer anticiperen dan hypermilen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:37 schreef .Neovo. het volgende:
Als ik tijdens de spits via de A7 naar huis rij, dan blijf ik gewoon op de rechterbaan. Op de linkerbaan zijn veel meer auto's dan op de rechter. Ik blijf wel achter een vrachtwagen hangen, ik doe niet mee aan dat treintjesgedoe. Want er hoeft er maar één te remmen, en de hele stoet remt af, terwijl ik op de rechterbaan dan zelfs de mensen links weer onbedoeld inhaal..
En ze schieten er niks mee op, bij het stoplicht kom ik ze weer tegen.
Indd, heb het altijd al een sympathiek merk gevonden. Na al eerder een Materia gereden te hebben, ook een apart bakkie, nu dus dit kleine ding. Het had ook nog een Copen kunnen worden, maar het was mij die 2500 a 3000 euro extra niet waard.quote:Op zondag 29 juni 2014 04:13 schreef silenthill het volgende:
Het laatste model cuore is 1 van de meest zuinige benzine auto's 1 op 20 a 21 wanneer je nog niet eens aan het hypermiling bent.
Tevens nog rap ook. 11 seconden naar de 100.
Jammer dat het zo slecht is afgelopen met daihatsu in Nederland.
Beide. Ik hou een constante snelheid aan, rem nooit en geef ook geen gas bij.quote:Op zondag 29 juni 2014 01:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is meer anticiperen dan hypermilen.
ik moest lachenquote:Op maandag 30 juni 2014 05:18 schreef Lorinser het volgende:
Ik vind mijn Cuore geweldig, vlot en wegligging van een kart(bredere banden). Erg goedkoop om te rijden en super betrouwbaar.
Olieverbruik hoor je wel eens als issue, echter zijn er voldoende uitzonderingen met hogere kilometerstanden.
Voor mensen met een krap budget ideaal, hypermilen is hij ook voor geschikt. Maar dan moet je wel je voet onder bedwang houden, vrij lastig want hij accelereert behoorlijk en brult erop los.
[ afbeelding ]
jij ook al. Wegligging van een kart.quote:
Ja hoorquote:Op maandag 30 juni 2014 05:18 schreef Lorinser het volgende:
Ik vind mijn Cuore geweldig, vlot en wegligging van een kart(bredere banden). Erg goedkoop om te rijden en super betrouwbaar.
Olieverbruik hoor je wel eens als issue, echter zijn er voldoende uitzonderingen met hogere kilometerstanden.
Voor mensen met een krap budget ideaal, hypermilen is hij ook voor geschikt. Maar dan moet je wel je voet onder bedwang houden, vrij lastig want hij accelereert behoorlijk en brult erop los.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 30 juni 2014 05:18 schreef Lorinser het volgende:
Ik vind mijn Cuore geweldig, vlot en wegligging van een kart(bredere banden). Erg goedkoop om te rijden en super betrouwbaar.
Olieverbruik hoor je wel eens als issue, echter zijn er voldoende uitzonderingen met hogere kilometerstanden.
Voor mensen met een krap budget ideaal, hypermilen is hij ook voor geschikt. Maar dan moet je wel je voet onder bedwang houden, vrij lastig want hij accelereert behoorlijk en brult erop los.
[ afbeelding ]
Ik rij er ook een. Dat acceleren doet ie alleen onder de 80. Brullen heb ik hem nooit horen doen, met z'n 55 pk.quote:Op maandag 30 juni 2014 05:18 schreef Lorinser het volgende:
Ik vind mijn Cuore geweldig, vlot en wegligging van een kart(bredere banden). Erg goedkoop om te rijden en super betrouwbaar.
Olieverbruik hoor je wel eens als issue, echter zijn er voldoende uitzonderingen met hogere kilometerstanden.
Voor mensen met een krap budget ideaal, hypermilen is hij ook voor geschikt. Maar dan moet je wel je voet onder bedwang houden, vrij lastig want hij accelereert behoorlijk en brult erop los.
[ afbeelding ]
Laat maar komen die foto's, ik ben nu al fanquote:Op dinsdag 1 juli 2014 02:19 schreef Lorinser het volgende:
Ik rij ook een E430, dus ik ben wel een vrij snelle auto gewend. Ik vind hem tot 110 in de 3 vrij rap ja. Een aygo/c1 kan in ieder geval niet meekomen.
Geen idee of het zo hoort, maar het klinkt echt alsof ik een mega open filter erop heb zitten. Aanzuiggeluid bij vollast dan wel te verstaan.
Betreffende wegligging, ik heb alle rubbers in het onderstel vernieuwd en rondom lagere en hardere veren. Schokdempers ook gelijk meegenomen. Rij met 175 breed, dat geeft toch echt een kartgevoel.
De foto die ik postte was van net na aankoop en nog hoog op de poten.
Dat vroeg ik mij dus ook af, want na uitschakelen van auto blijf ik gegevens binnen krijgen.. zal toch niet dat dat kleine ... ding de accu leeg kan trekken ?quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:03 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb precies dezelfde ELM327 module, maar bij mij werkt het amper. Toerental en snelheid, koelvloeistof temperatuur (maar 75 graden, oeps) werken goed. Verbruik doet het bij mij niet goed. Die geeft met 80Km/u een verbruik van 20L/100KM
Ik laat hem niet in de auto zitten als ik uitstap, mijn accu is niet al te best en heb geen zin om 's na een dag met een lege accu te staan. Al zal het verbruik ook wel meevallen.
Moderne auto's zullen dan direct de brandstoftoevoer afsluiten. In de vrij/koppeling in, dan gaat de motor stationair draaien.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:00 schreef twiFight het volgende:
Waarom is uitrollen in versnelling zuiniger?
Dat dacht ik ook heel lang, tot ik het Nieuwe Rijden ging snappen. Bij koppeling in getrapt, zeg je eigenlijk tegen de auto, blijf maar doorwerken ik heb je krachten zodadelijk weer nodig. Bij afremmen zonder koppeling en puur op motor en remmen laat je gaspedaal dus los en geef je de motor meer rust, terwijl je hem later, als je weer gaat opschakelen, ook minder laat werken dan dat je voor een kruispunt of rotonde gaat terugschakelen van 5, 4, 3 en misschien zelfs terug naar 2. Nu rem ik veel meer af zonder koppeling en ga pas weer schakelen als ik ga versnellen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:26 schreef twiFight het volgende:
Maar in mijn ervaring rem je in de versnelling meer af (op de motor), waardoor je dus langer met het gas er op door moet rijden. In mijn ervaring kun je met de koppeling los al 2 tot 3 keer eerder het gas er af halen.
En daarom zijn we blij met een hybride wagenquote:Op donderdag 3 juli 2014 11:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook heel lang, tot ik het Nieuwe Rijden ging snappen. Bij koppeling in getrapt, zeg je eigenlijk tegen de auto, blijf maar doorwerken ik heb je krachten zodadelijk weer nodig. Bij afremmen zonder koppeling en puur op motor en remmen laat je gaspedaal dus los en geef je de motor meer rust, terwijl je hem later, als je weer gaat opschakelen, ook minder laat werken dan dat je voor een kruispunt of rotonde gaat terugschakelen van 5, 4, 3 en misschien zelfs terug naar 2. Nu rem ik veel meer af zonder koppeling en ga pas weer schakelen als ik ga versnellen.
Het gaat in het begin tegen je gevoel in, want je denkt dat je auto al snel gaat hikken en stotteren. Dat moment voel je vanzelf wel aankomen. In z'n 5 is dat bij iets van 50km/u (elke auto verschillend). Dan zou je de versnelling al kunnen kiezen van waaruit je straks gaat acceleren. Ik heb gemerkt dat de 3e versnelling in mijn auto vrij goed oppakt al bij 20/30km per uur. Terug schakelen naar z'n 3 dus, beetje uit laten rollen, remmen als het moet en weer het gas er op.
Bij verkeerslichten gaat het natuurlijk anders en daarmoet ik zelf ook nog even aan wennen. Daar trap ik ook nog te makkelijk nog op de koppeling
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |