Ik rij er ook een. Dat acceleren doet ie alleen onder de 80. Brullen heb ik hem nooit horen doen, met z'n 55 pk.quote:Op maandag 30 juni 2014 05:18 schreef Lorinser het volgende:
Ik vind mijn Cuore geweldig, vlot en wegligging van een kart(bredere banden). Erg goedkoop om te rijden en super betrouwbaar.
Olieverbruik hoor je wel eens als issue, echter zijn er voldoende uitzonderingen met hogere kilometerstanden.
Voor mensen met een krap budget ideaal, hypermilen is hij ook voor geschikt. Maar dan moet je wel je voet onder bedwang houden, vrij lastig want hij accelereert behoorlijk en brult erop los.
[ afbeelding ]
Laat maar komen die foto's, ik ben nu al fanquote:Op dinsdag 1 juli 2014 02:19 schreef Lorinser het volgende:
Ik rij ook een E430, dus ik ben wel een vrij snelle auto gewend. Ik vind hem tot 110 in de 3 vrij rap ja. Een aygo/c1 kan in ieder geval niet meekomen.
Geen idee of het zo hoort, maar het klinkt echt alsof ik een mega open filter erop heb zitten. Aanzuiggeluid bij vollast dan wel te verstaan.
Betreffende wegligging, ik heb alle rubbers in het onderstel vernieuwd en rondom lagere en hardere veren. Schokdempers ook gelijk meegenomen. Rij met 175 breed, dat geeft toch echt een kartgevoel.
De foto die ik postte was van net na aankoop en nog hoog op de poten.
Dat vroeg ik mij dus ook af, want na uitschakelen van auto blijf ik gegevens binnen krijgen.. zal toch niet dat dat kleine ... ding de accu leeg kan trekken ?quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:03 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb precies dezelfde ELM327 module, maar bij mij werkt het amper. Toerental en snelheid, koelvloeistof temperatuur (maar 75 graden, oeps) werken goed. Verbruik doet het bij mij niet goed. Die geeft met 80Km/u een verbruik van 20L/100KM
Ik laat hem niet in de auto zitten als ik uitstap, mijn accu is niet al te best en heb geen zin om 's na een dag met een lege accu te staan. Al zal het verbruik ook wel meevallen.
Moderne auto's zullen dan direct de brandstoftoevoer afsluiten. In de vrij/koppeling in, dan gaat de motor stationair draaien.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:00 schreef twiFight het volgende:
Waarom is uitrollen in versnelling zuiniger?
Dat dacht ik ook heel lang, tot ik het Nieuwe Rijden ging snappen. Bij koppeling in getrapt, zeg je eigenlijk tegen de auto, blijf maar doorwerken ik heb je krachten zodadelijk weer nodig. Bij afremmen zonder koppeling en puur op motor en remmen laat je gaspedaal dus los en geef je de motor meer rust, terwijl je hem later, als je weer gaat opschakelen, ook minder laat werken dan dat je voor een kruispunt of rotonde gaat terugschakelen van 5, 4, 3 en misschien zelfs terug naar 2. Nu rem ik veel meer af zonder koppeling en ga pas weer schakelen als ik ga versnellen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:26 schreef twiFight het volgende:
Maar in mijn ervaring rem je in de versnelling meer af (op de motor), waardoor je dus langer met het gas er op door moet rijden. In mijn ervaring kun je met de koppeling los al 2 tot 3 keer eerder het gas er af halen.
En daarom zijn we blij met een hybride wagenquote:Op donderdag 3 juli 2014 11:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook heel lang, tot ik het Nieuwe Rijden ging snappen. Bij koppeling in getrapt, zeg je eigenlijk tegen de auto, blijf maar doorwerken ik heb je krachten zodadelijk weer nodig. Bij afremmen zonder koppeling en puur op motor en remmen laat je gaspedaal dus los en geef je de motor meer rust, terwijl je hem later, als je weer gaat opschakelen, ook minder laat werken dan dat je voor een kruispunt of rotonde gaat terugschakelen van 5, 4, 3 en misschien zelfs terug naar 2. Nu rem ik veel meer af zonder koppeling en ga pas weer schakelen als ik ga versnellen.
Het gaat in het begin tegen je gevoel in, want je denkt dat je auto al snel gaat hikken en stotteren. Dat moment voel je vanzelf wel aankomen. In z'n 5 is dat bij iets van 50km/u (elke auto verschillend). Dan zou je de versnelling al kunnen kiezen van waaruit je straks gaat acceleren. Ik heb gemerkt dat de 3e versnelling in mijn auto vrij goed oppakt al bij 20/30km per uur. Terug schakelen naar z'n 3 dus, beetje uit laten rollen, remmen als het moet en weer het gas er op.
Bij verkeerslichten gaat het natuurlijk anders en daarmoet ik zelf ook nog even aan wennen. Daar trap ik ook nog te makkelijk nog op de koppeling
Dank je wel, dit puntje kritiek/ervaring neem ik morgen mee en kijken wat hun reactie is...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:18 schreef .Neovo. het volgende:
Achteraf ingebouwde cruise controle is niet veel zuiniger, niet in mijn auto in ieder geval. Het is wel relaxter rijden, al voel ik duidelijk wanneer de auto gas geeft en weer gas terugneemt.
Waarschijnlijk moet ie even opnieuw ingeleerd worden, zelfs de snelheid vasthouden gaat niet helemaal goed (zakt wat om vervolgens weer gas te geven tot ie weer op de ingestelde snelheid zit).
Ook een achteraf ingebouwde cruisecontrol van Goldcruise.
Naja, dit is mijn ervaring. Het zou best kunnen dat als die goed "gefinetuned" wordt, die niet meer de problemen geven zoals ik heb.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dank je wel, dit puntje kritiek/ervaring neem ik morgen mee en kijken wat hun reactie is...
Dat weet ik zo niet, moet ik morgen even kijken. Hij zit er namelijk al enkele jaren erin.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:31 schreef Meike26 het volgende:
Weet je toevallig welke cc je van John Gold hebt? Ze hebben diverse modellen. Van instap naar meer geavanceerd?!
Af fabriek cc werkt meestal een stuk beter omdat bij elektronische gasklephuizen dat veel beter werkt (na my2002 meestal). Ouderwets met een kabel werkt zowiezo minder goed.quote:Op woensdag 9 juli 2014 22:42 schreef Meike26 het volgende:
Dat ga ik straks ook ervaren ja... komt door het extra kabeltje wat er bij komt. Zolang het maar mijn gaspedaal is dat mee beweegt vind ik het niet erg.
Dat heftig door accelerenen en opnieuw oppakken is dus zover ik begrepen heb, een kwestie van afstellen. Bij Jan Goud konden ze mij verzekeren dat systeem net zo vloeiend kan werken als CC dat fabrieksaf is geleverd.
Ik heb een ouderwetse kabel, maar op dat toefje plank na werkt het perfect. Ook bij hoogtewisselingen reageert het snel genoeg om de snelheid vast te houden. Ingebouwd door de dealer bij aflevering 16 jaar geleden, dus het is goed mogelijk dat er iets niet meer jofel is of afgesteld moet worden.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:36 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Af fabriek cc werkt meestal een stuk beter omdat bij elektronische gasklephuizen dat veel beter werkt (na my2002 meestal). Ouderwets met een kabel werkt zowiezo minder goed.
Maar dat 'toefje plank' moet dus wel anders in te stellen zijn en comfortabeler + zuiniger met verbruik. Volgende week weet ik meer hierover.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik heb een ouderwetse kabel, maar op dat toefje plank na werkt het perfect. Ook bij hoogtewisselingen reageert het snel genoeg om de snelheid vast te houden. Ingebouwd door de dealer bij aflevering 16 jaar geleden, dus het is goed mogelijk dat er iets niet meer jofel is of afgesteld moet worden.
OT: vanmiddag volgegooid en vanaf dat moment rustig aan gedaan. Eens kijken of ik dat een tank vol kan houden.
true, maar ik vind de electronische variant een stuk fijner moet ik zeggenquote:Op woensdag 9 juli 2014 23:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik heb een ouderwetse kabel, maar op dat toefje plank na werkt het perfect. Ook bij hoogtewisselingen reageert het snel genoeg om de snelheid vast te houden. Ingebouwd door de dealer bij aflevering 16 jaar geleden, dus het is goed mogelijk dat er iets niet meer jofel is of afgesteld moet worden.
OT: vanmiddag volgegooid en vanaf dat moment rustig aan gedaan. Eens kijken of ik dat een tank vol kan houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |