abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141715859
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 05:18 schreef Lorinser het volgende:
Ik vind mijn Cuore geweldig, vlot en wegligging van een kart(bredere banden). Erg goedkoop om te rijden en super betrouwbaar.

Olieverbruik hoor je wel eens als issue, echter zijn er voldoende uitzonderingen met hogere kilometerstanden.

Voor mensen met een krap budget ideaal, hypermilen is hij ook voor geschikt. Maar dan moet je wel je voet onder bedwang houden, vrij lastig want hij accelereert behoorlijk en brult erop los.
[ afbeelding ]

Ik rij er ook een. Dat acceleren doet ie alleen onder de 80. Brullen heb ik hem nooit horen doen, met z'n 55 pk. :')
Maar hij haalt de 160 wel hoor! :P
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 02:19:30 #233
362506 Lorinser
Alles MHR.
pi_141754021
Ik rij ook een E430, dus ik ben wel een vrij snelle auto gewend. Ik vind hem tot 110 in de 3 vrij rap ja. Een aygo/c1 kan in ieder geval niet meekomen.

Geen idee of het zo hoort, maar het klinkt echt alsof ik een mega open filter erop heb zitten. Aanzuiggeluid bij vollast dan wel te verstaan.

Betreffende wegligging, ik heb alle rubbers in het onderstel vernieuwd en rondom lagere en hardere veren. Schokdempers ook gelijk meegenomen. Rij met 175 breed, dat geeft toch echt een kartgevoel.

De foto die ik postte was van net na aankoop en nog hoog op de poten.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lorinser op 01-07-2014 02:26:02 ]
pi_141754718
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 02:19 schreef Lorinser het volgende:
Ik rij ook een E430, dus ik ben wel een vrij snelle auto gewend. Ik vind hem tot 110 in de 3 vrij rap ja. Een aygo/c1 kan in ieder geval niet meekomen.

Geen idee of het zo hoort, maar het klinkt echt alsof ik een mega open filter erop heb zitten. Aanzuiggeluid bij vollast dan wel te verstaan.

Betreffende wegligging, ik heb alle rubbers in het onderstel vernieuwd en rondom lagere en hardere veren. Schokdempers ook gelijk meegenomen. Rij met 175 breed, dat geeft toch echt een kartgevoel.

De foto die ik postte was van net na aankoop en nog hoog op de poten.
Laat maar komen die foto's, ik ben nu al fan :D ^O^ qua ontwerp vind ik het geinige karretjes. Koplampen kijken beetje eigenwijs de wereld in, zeker ook in die Avanzato sportjas van 'm. Zelf ben ik ook wel gecharmeerd van zijn unieke broertje, de Daihatsu Trevis.

Vandaag ga ik trouwens tanken. Dan staat er circa 500km op de teller en ga ik kijken hoeveel liter er in die tank te proppen valt, hoop op zo min mogelijk :D
Schatting is dan tussen de 22 liter (zeer gunstig) tot 28 liter (redelijk), alles daarboven word ongunstig.

Edit : Het viel mee *)

Bij 497.9 km op de teller is de benzine slang er in gegaan en kreeg ik er niet meer in dan 26.3 liter. Een verbruik van 1:19 (afgerond). En dan zitten er nog een aantal sprintjes tussen en 2 a 3 keer even doorrijden op de snelweg omdat het te druk werd om te hypermilen.

*En het metertje was hard onderweg naar de reserve tank :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Meike26 op 01-07-2014 21:55:06 ]
pi_141823264
Weer even een update... vind dit echt zo leuk om te doen :D



Vandaag kreeg ik de OBDII reader binnen. Het was even zoeken waar de aansluiting in mijn auto zat. Eenmaal gevonden en ingeplugged was het eigenlijk gelijk duidelijk en ben ik even wezen kijken welke schermpjes ik ga gebruiken of handig zijn om mijn verbruik te monitoren en nog zuiniger te rijden.


Het snelheidsmetertje gaat straks plaats maken voor een toerenmetertje. De wijzer van de verbruikmeter reageert als een huidig verbruiksmeter, het getal onder 'TripKPL' is het gemiddeld verbruik over de log-afstand. (hoe lang je rit is dat je logt...duh). Bij uit laten rollen schoot het verbruik naar beneden. Op het korte stukje dat ik reed, binnen bebouwde kom, reed ik gemiddeld 1:15 of 1:16. Door uit laten rollen en te remmen zonder koppeling (pas koppeling induwen als je naar versnelling gaat om weer te versnellen) kwam ik soms op waarden waar ik 30 a 40km op 1 liter ver kwam en dit heeft mijn gemiddelde naar 1:18.7 gebracht ^O^
  woensdag 2 juli 2014 @ 20:03:53 #236
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141826392
Ik heb precies dezelfde ELM327 module, maar bij mij werkt het amper. Toerental en snelheid, koelvloeistof temperatuur (maar 75 graden, oeps) werken goed. Verbruik doet het bij mij niet goed. Die geeft met 80Km/u een verbruik van 20L/100KM :')

Ik laat hem niet in de auto zitten als ik uitstap, mijn accu is niet al te best en heb geen zin om 's na een dag met een lege accu te staan. Al zal het verbruik ook wel meevallen.
pi_141826838
quote:
15s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:03 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb precies dezelfde ELM327 module, maar bij mij werkt het amper. Toerental en snelheid, koelvloeistof temperatuur (maar 75 graden, oeps) werken goed. Verbruik doet het bij mij niet goed. Die geeft met 80Km/u een verbruik van 20L/100KM :')

Ik laat hem niet in de auto zitten als ik uitstap, mijn accu is niet al te best en heb geen zin om 's na een dag met een lege accu te staan. Al zal het verbruik ook wel meevallen.
Dat vroeg ik mij dus ook af, want na uitschakelen van auto blijf ik gegevens binnen krijgen.. zal toch niet dat dat kleine ... ding de accu leeg kan trekken ? :o

Qua snelheid, verbruik en toerental klopt het bij mij aardig. Misschien opnieuw callibreren ?
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:02:14 #238
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141828713
Snelheid, toerental en tempeatuur kloppen wel, thermostaat is niet helemaal goed meer. Die zal dus een keer moeten worden vervangen. Is niet zo'n ramp volgens mijn vader.

Kan ook zijn dat de boordcomputer het verbruik niet goed doorgeeft. Ik zal het wel eens uitzoeken.
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:29:25 #239
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_141830095
Ik doe niet aan Hypermiling, maar wel anticiperend rijden, uitrollen in versnelling en lekker 110 op de cc bij snelwegtempo. Redelijk wat stadskilometers en ik kom met de auto uit op 1:14.8 waar 1:15.9 gemiddeld als fabrieksopgaaf staat.
Vind ik toch aardig, voor een ongeblazen 1.6 met 120pk (Peugeot 1.6 VTI in een 207 SW), maar t moet beter kunnen vind ik.
Als ik echt goed op ga letten kom ik op een tankje wel richting de 1:16,5 ofzo, maar in de winter verbruikt ie toch duidelijk meer (ook op winterbanden).
Mij valt op dat ie in z'n 5 bij 130 toch 4000 toeren draait. Kan je de 5bak ook vervangen door een 6bak van Peugeot? Qua trekkracht zou het moeten kunnen

Verbruiksmonitor: http://www.autoweek.nl/ve(...)door-16-16v-vti-2008
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 3 juli 2014 @ 10:00:02 #240
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141844108
Waarom is uitrollen in versnelling zuiniger?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141844308
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:00 schreef twiFight het volgende:
Waarom is uitrollen in versnelling zuiniger?
Moderne auto's zullen dan direct de brandstoftoevoer afsluiten. In de vrij/koppeling in, dan gaat de motor stationair draaien.
  donderdag 3 juli 2014 @ 10:26:47 #242
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141844665
Maar in mijn ervaring rem je in de versnelling meer af (op de motor), waardoor je dus langer met het gas er op door moet rijden. In mijn ervaring kun je met de koppeling los al 2 tot 3 keer eerder het gas er af halen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141845534
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:26 schreef twiFight het volgende:
Maar in mijn ervaring rem je in de versnelling meer af (op de motor), waardoor je dus langer met het gas er op door moet rijden. In mijn ervaring kun je met de koppeling los al 2 tot 3 keer eerder het gas er af halen.
Dat dacht ik ook heel lang, tot ik het Nieuwe Rijden ging snappen. Bij koppeling in getrapt, zeg je eigenlijk tegen de auto, blijf maar doorwerken ik heb je krachten zodadelijk weer nodig. Bij afremmen zonder koppeling en puur op motor en remmen laat je gaspedaal dus los en geef je de motor meer rust, terwijl je hem later, als je weer gaat opschakelen, ook minder laat werken dan dat je voor een kruispunt of rotonde gaat terugschakelen van 5, 4, 3 en misschien zelfs terug naar 2. Nu rem ik veel meer af zonder koppeling en ga pas weer schakelen als ik ga versnellen.
Het gaat in het begin tegen je gevoel in, want je denkt dat je auto al snel gaat hikken en stotteren. Dat moment voel je vanzelf wel aankomen. In z'n 5 is dat bij iets van 50km/u (elke auto verschillend). Dan zou je de versnelling al kunnen kiezen van waaruit je straks gaat acceleren. Ik heb gemerkt dat de 3e versnelling in mijn auto vrij goed oppakt al bij 20/30km per uur. Terug schakelen naar z'n 3 dus, beetje uit laten rollen, remmen als het moet en weer het gas er op.

Bij verkeerslichten gaat het natuurlijk anders en daarmoet ik zelf ook nog even aan wennen. Daar trap ik ook nog te makkelijk nog op de koppeling :@
pi_141851031
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:03 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook heel lang, tot ik het Nieuwe Rijden ging snappen. Bij koppeling in getrapt, zeg je eigenlijk tegen de auto, blijf maar doorwerken ik heb je krachten zodadelijk weer nodig. Bij afremmen zonder koppeling en puur op motor en remmen laat je gaspedaal dus los en geef je de motor meer rust, terwijl je hem later, als je weer gaat opschakelen, ook minder laat werken dan dat je voor een kruispunt of rotonde gaat terugschakelen van 5, 4, 3 en misschien zelfs terug naar 2. Nu rem ik veel meer af zonder koppeling en ga pas weer schakelen als ik ga versnellen.
Het gaat in het begin tegen je gevoel in, want je denkt dat je auto al snel gaat hikken en stotteren. Dat moment voel je vanzelf wel aankomen. In z'n 5 is dat bij iets van 50km/u (elke auto verschillend). Dan zou je de versnelling al kunnen kiezen van waaruit je straks gaat acceleren. Ik heb gemerkt dat de 3e versnelling in mijn auto vrij goed oppakt al bij 20/30km per uur. Terug schakelen naar z'n 3 dus, beetje uit laten rollen, remmen als het moet en weer het gas er op.

Bij verkeerslichten gaat het natuurlijk anders en daarmoet ik zelf ook nog even aan wennen. Daar trap ik ook nog te makkelijk nog op de koppeling :@
En daarom zijn we blij met een hybride wagen :P
Geen gezeur met koppelen en bij afremmen wordt ook nog energie teruggewonnen.

(met een prius heb je trouwens een B-mode om sterk op motor af te remmen en sterk energie terug te winnen bij heuvelaf. Normale stand is "rustig terugschakelen en energie winnen)
pi_141962309
Welke obd2 software gebruiken jullie? Ik heb geen gratis uitgebreide kunnen vinden.
Eerst denken, dan typen
pi_141962397
Torque heeft een gratis app die toch vrij uitgebreid is hoor, of gebruik je een iPhone :?
pi_141962430
Heb een usb versie, dus voor de pc. Geen Bluetooth.
Eerst denken, dan typen
pi_142045716
ik heb een Mitsubishi colt 1.3 glxi uit 1996 en reed laatst 661 kilometer op 38,84 liter. Dus reed 1 op 17. Het waren heel veel snelwegkilometers en heb veel achter vrachtwagens gereden en niet sneller dan 110. Normaal haal ik ongeveer 1 op 14. Ben iemand die altijd heel rustig rijdt en snel door schakelt. Bandenspanning heb ik 2.3 in plaats van de geadviseerde 2.1.
pi_142055598
Als je 90 zou rijden ipv 110 haal je misschien nog wel 1 op 19 a 20.

Ik heb nu met de CRX gewoon even 1 tank totaal niet aan hypermiling gedaan.

Met warm blok veel redlinen en 160 200km op korte stukken. Midden in de nacht op de snelweg.

Verbruik 1 op 10 en een hoog adrenaline gehalte. :-)

Nu weer lekker hypermiling. Straks weer veel snelweg. Buiten spits. Dus lekker 90 km op rechterbaan.

Bandenspanning 2,5 bar. Heb toch nog 8 mm profiel. Zal ook nog wel voldoende grip hebben met 195 breed, denk ik.
pi_142057990
Morgen ga ik naar een bedrijf (Jan Goud) om eventueel een cruise control in te laten bouwen.. *)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:18:46 #251
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_142060150
Achteraf ingebouwde cruise controle is niet veel zuiniger, niet in mijn auto in ieder geval. Het is wel relaxter rijden, al voel ik duidelijk wanneer de auto gas geeft en weer gas terugneemt.

Waarschijnlijk moet ie even opnieuw ingeleerd worden, zelfs de snelheid vasthouden gaat niet helemaal goed (zakt wat om vervolgens weer gas te geven tot ie weer op de ingestelde snelheid zit).

Ook een achteraf ingebouwde cruisecontrol van Goldcruise.
pi_142060304
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:18 schreef .Neovo. het volgende:
Achteraf ingebouwde cruise controle is niet veel zuiniger, niet in mijn auto in ieder geval. Het is wel relaxter rijden, al voel ik duidelijk wanneer de auto gas geeft en weer gas terugneemt.

Waarschijnlijk moet ie even opnieuw ingeleerd worden, zelfs de snelheid vasthouden gaat niet helemaal goed (zakt wat om vervolgens weer gas te geven tot ie weer op de ingestelde snelheid zit).

Ook een achteraf ingebouwde cruisecontrol van Goldcruise.
Dank je wel, dit puntje kritiek/ervaring neem ik morgen mee en kijken wat hun reactie is... :)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:38:12 #253
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_142061079
Die van mij geeft heel even vol gas als je 'm aan zet :D Iets om rekening mee te houden, nu ga ik iets harder rijden dan waar ik de CC op wil hebben, laat gas los en dan CC aan. Dan schiet 'ie niet bij voorliggers naar binnen :+
pi_142064007
Weet je toevallig welke cc je van John Gold hebt? Ze hebben diverse modellen. Van instap naar meer geavanceerd?!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:32:09 #255
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_142064050
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:22 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dank je wel, dit puntje kritiek/ervaring neem ik morgen mee en kijken wat hun reactie is... :)
Naja, dit is mijn ervaring. Het zou best kunnen dat als die goed "gefinetuned" wordt, die niet meer de problemen geven zoals ik heb.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:54:20 #256
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_142065411
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:31 schreef Meike26 het volgende:
Weet je toevallig welke cc je van John Gold hebt? Ze hebben diverse modellen. Van instap naar meer geavanceerd?!
Dat weet ik zo niet, moet ik morgen even kijken. Hij zit er namelijk al enkele jaren erin.

Edit: waarschijnlijk een goldcruise ap 300 met een cm19 bedieningshendel.

[ Bericht 4% gewijzigd door .Neovo. op 08-07-2014 22:12:04 ]
pi_142111947
Vandaag dus wezen kijken voor die CC. kan er kort over zijn, hij gaat ingebouwd worden, volgende week donderdag om precies te zijn.

Ik heb ook gevraagd over de nadelen die jullie hebben genoemd, eigenlijk wat ik hoorde was een soort bekentenis dat bedrijven die hun systemen inbouwen, wel in kunnen bouwen, maar weinig tijd nemen of hebben om de cruise controle af te stellen. Dit word nogal eens onderschat.
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:49:16 #258
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_142112633
Ik weet dus niet wie het heeft ingebouwd, het zat er namelijk al in toen ik de auto tweedehands kocht.

Waarschijnlijk heeft de fiat dealer het systeem er zelf toen ingezet, aangezien de auto daar altijd onderhouden werd.

Als ik binnenkort de tijd heb, zal ik een poging wagen of ik het ding wat kan afstellen. Anders kan ik ook nog een mailtje sturen naar die gasten van GoldCruise, misschien dat die iets weten.

Ik heb in auto's gereden met cruise control vanaf fabriek, en die werkten uitstekend. Blijft constant keurig op de snelheid zitten; bij mij zakt ie een paar km/h in snelheid, waardoor de CC weer flink wat gas bijgeeft om weer op de ingestelde snelheid te komen.

Dat is het enige probleem eigenlijk, hij heeft soms moeite om de snelheid goed vast te houden.

Wat wel lachen is bij mijn Cruise Control is dat het gaspedaal ook op en neer gaat :P. Dus als de auto optrekt gaat het gaspedaal uit zichzelf naar beneden. De eerste keer dat ik dat meemaakte schrok ik dus ook wel, aangezien het ding volgas gaf :')
pi_142115165
:D Dat ga ik straks ook ervaren ja... komt door het extra kabeltje wat er bij komt. Zolang het maar mijn gaspedaal is dat mee beweegt vind ik het niet erg.

Dat heftig door accelerenen en opnieuw oppakken is dus zover ik begrepen heb, een kwestie van afstellen. Bij Jan Goud konden ze mij verzekeren dat systeem net zo vloeiend kan werken als CC dat fabrieksaf is geleverd.
pi_142117951
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 22:42 schreef Meike26 het volgende:
:D Dat ga ik straks ook ervaren ja... komt door het extra kabeltje wat er bij komt. Zolang het maar mijn gaspedaal is dat mee beweegt vind ik het niet erg.

Dat heftig door accelerenen en opnieuw oppakken is dus zover ik begrepen heb, een kwestie van afstellen. Bij Jan Goud konden ze mij verzekeren dat systeem net zo vloeiend kan werken als CC dat fabrieksaf is geleverd.
Af fabriek cc werkt meestal een stuk beter omdat bij elektronische gasklephuizen dat veel beter werkt (na my2002 meestal). Ouderwets met een kabel werkt zowiezo minder goed.
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 9 juli 2014 @ 23:57:27 #261
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_142119018
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:36 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Af fabriek cc werkt meestal een stuk beter omdat bij elektronische gasklephuizen dat veel beter werkt (na my2002 meestal). Ouderwets met een kabel werkt zowiezo minder goed.
Ik heb een ouderwetse kabel, maar op dat toefje plank na werkt het perfect. Ook bij hoogtewisselingen reageert het snel genoeg om de snelheid vast te houden. Ingebouwd door de dealer bij aflevering 16 jaar geleden, dus het is goed mogelijk dat er iets niet meer jofel is of afgesteld moet worden.

OT: vanmiddag volgegooid en vanaf dat moment rustig aan gedaan. Eens kijken of ik dat een tank vol kan houden.
pi_142128636
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:57 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik heb een ouderwetse kabel, maar op dat toefje plank na werkt het perfect. Ook bij hoogtewisselingen reageert het snel genoeg om de snelheid vast te houden. Ingebouwd door de dealer bij aflevering 16 jaar geleden, dus het is goed mogelijk dat er iets niet meer jofel is of afgesteld moet worden.

OT: vanmiddag volgegooid en vanaf dat moment rustig aan gedaan. Eens kijken of ik dat een tank vol kan houden.
Maar dat 'toefje plank' moet dus wel anders in te stellen zijn en comfortabeler + zuiniger met verbruik. Volgende week weet ik meer hierover. :)
pi_142131115
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:57 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik heb een ouderwetse kabel, maar op dat toefje plank na werkt het perfect. Ook bij hoogtewisselingen reageert het snel genoeg om de snelheid vast te houden. Ingebouwd door de dealer bij aflevering 16 jaar geleden, dus het is goed mogelijk dat er iets niet meer jofel is of afgesteld moet worden.

OT: vanmiddag volgegooid en vanaf dat moment rustig aan gedaan. Eens kijken of ik dat een tank vol kan houden.
true, maar ik vind de electronische variant een stuk fijner moet ik zeggen :)

on-topic,
gisteren maar eens opgelet bij het tanken, 310km op 43 liter gas :')
life happens while you're pusing the throttle.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')