Dank je wel, dit puntje kritiek/ervaring neem ik morgen mee en kijken wat hun reactie is...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:18 schreef .Neovo. het volgende:
Achteraf ingebouwde cruise controle is niet veel zuiniger, niet in mijn auto in ieder geval. Het is wel relaxter rijden, al voel ik duidelijk wanneer de auto gas geeft en weer gas terugneemt.
Waarschijnlijk moet ie even opnieuw ingeleerd worden, zelfs de snelheid vasthouden gaat niet helemaal goed (zakt wat om vervolgens weer gas te geven tot ie weer op de ingestelde snelheid zit).
Ook een achteraf ingebouwde cruisecontrol van Goldcruise.
Naja, dit is mijn ervaring. Het zou best kunnen dat als die goed "gefinetuned" wordt, die niet meer de problemen geven zoals ik heb.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dank je wel, dit puntje kritiek/ervaring neem ik morgen mee en kijken wat hun reactie is...
Dat weet ik zo niet, moet ik morgen even kijken. Hij zit er namelijk al enkele jaren erin.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:31 schreef Meike26 het volgende:
Weet je toevallig welke cc je van John Gold hebt? Ze hebben diverse modellen. Van instap naar meer geavanceerd?!
Af fabriek cc werkt meestal een stuk beter omdat bij elektronische gasklephuizen dat veel beter werkt (na my2002 meestal). Ouderwets met een kabel werkt zowiezo minder goed.quote:Op woensdag 9 juli 2014 22:42 schreef Meike26 het volgende:
Dat ga ik straks ook ervaren ja... komt door het extra kabeltje wat er bij komt. Zolang het maar mijn gaspedaal is dat mee beweegt vind ik het niet erg.
Dat heftig door accelerenen en opnieuw oppakken is dus zover ik begrepen heb, een kwestie van afstellen. Bij Jan Goud konden ze mij verzekeren dat systeem net zo vloeiend kan werken als CC dat fabrieksaf is geleverd.
Ik heb een ouderwetse kabel, maar op dat toefje plank na werkt het perfect. Ook bij hoogtewisselingen reageert het snel genoeg om de snelheid vast te houden. Ingebouwd door de dealer bij aflevering 16 jaar geleden, dus het is goed mogelijk dat er iets niet meer jofel is of afgesteld moet worden.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:36 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Af fabriek cc werkt meestal een stuk beter omdat bij elektronische gasklephuizen dat veel beter werkt (na my2002 meestal). Ouderwets met een kabel werkt zowiezo minder goed.
Maar dat 'toefje plank' moet dus wel anders in te stellen zijn en comfortabeler + zuiniger met verbruik. Volgende week weet ik meer hierover.quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik heb een ouderwetse kabel, maar op dat toefje plank na werkt het perfect. Ook bij hoogtewisselingen reageert het snel genoeg om de snelheid vast te houden. Ingebouwd door de dealer bij aflevering 16 jaar geleden, dus het is goed mogelijk dat er iets niet meer jofel is of afgesteld moet worden.
OT: vanmiddag volgegooid en vanaf dat moment rustig aan gedaan. Eens kijken of ik dat een tank vol kan houden.
true, maar ik vind de electronische variant een stuk fijner moet ik zeggenquote:Op woensdag 9 juli 2014 23:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik heb een ouderwetse kabel, maar op dat toefje plank na werkt het perfect. Ook bij hoogtewisselingen reageert het snel genoeg om de snelheid vast te houden. Ingebouwd door de dealer bij aflevering 16 jaar geleden, dus het is goed mogelijk dat er iets niet meer jofel is of afgesteld moet worden.
OT: vanmiddag volgegooid en vanaf dat moment rustig aan gedaan. Eens kijken of ik dat een tank vol kan houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |