abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:18:46 #251
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_142060150
Achteraf ingebouwde cruise controle is niet veel zuiniger, niet in mijn auto in ieder geval. Het is wel relaxter rijden, al voel ik duidelijk wanneer de auto gas geeft en weer gas terugneemt.

Waarschijnlijk moet ie even opnieuw ingeleerd worden, zelfs de snelheid vasthouden gaat niet helemaal goed (zakt wat om vervolgens weer gas te geven tot ie weer op de ingestelde snelheid zit).

Ook een achteraf ingebouwde cruisecontrol van Goldcruise.
pi_142060304
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:18 schreef .Neovo. het volgende:
Achteraf ingebouwde cruise controle is niet veel zuiniger, niet in mijn auto in ieder geval. Het is wel relaxter rijden, al voel ik duidelijk wanneer de auto gas geeft en weer gas terugneemt.

Waarschijnlijk moet ie even opnieuw ingeleerd worden, zelfs de snelheid vasthouden gaat niet helemaal goed (zakt wat om vervolgens weer gas te geven tot ie weer op de ingestelde snelheid zit).

Ook een achteraf ingebouwde cruisecontrol van Goldcruise.
Dank je wel, dit puntje kritiek/ervaring neem ik morgen mee en kijken wat hun reactie is... :)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:38:12 #253
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_142061079
Die van mij geeft heel even vol gas als je 'm aan zet :D Iets om rekening mee te houden, nu ga ik iets harder rijden dan waar ik de CC op wil hebben, laat gas los en dan CC aan. Dan schiet 'ie niet bij voorliggers naar binnen :+
pi_142064007
Weet je toevallig welke cc je van John Gold hebt? Ze hebben diverse modellen. Van instap naar meer geavanceerd?!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:32:09 #255
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_142064050
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:22 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dank je wel, dit puntje kritiek/ervaring neem ik morgen mee en kijken wat hun reactie is... :)
Naja, dit is mijn ervaring. Het zou best kunnen dat als die goed "gefinetuned" wordt, die niet meer de problemen geven zoals ik heb.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:54:20 #256
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_142065411
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:31 schreef Meike26 het volgende:
Weet je toevallig welke cc je van John Gold hebt? Ze hebben diverse modellen. Van instap naar meer geavanceerd?!
Dat weet ik zo niet, moet ik morgen even kijken. Hij zit er namelijk al enkele jaren erin.

Edit: waarschijnlijk een goldcruise ap 300 met een cm19 bedieningshendel.

[ Bericht 4% gewijzigd door .Neovo. op 08-07-2014 22:12:04 ]
pi_142111947
Vandaag dus wezen kijken voor die CC. kan er kort over zijn, hij gaat ingebouwd worden, volgende week donderdag om precies te zijn.

Ik heb ook gevraagd over de nadelen die jullie hebben genoemd, eigenlijk wat ik hoorde was een soort bekentenis dat bedrijven die hun systemen inbouwen, wel in kunnen bouwen, maar weinig tijd nemen of hebben om de cruise controle af te stellen. Dit word nogal eens onderschat.
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:49:16 #258
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_142112633
Ik weet dus niet wie het heeft ingebouwd, het zat er namelijk al in toen ik de auto tweedehands kocht.

Waarschijnlijk heeft de fiat dealer het systeem er zelf toen ingezet, aangezien de auto daar altijd onderhouden werd.

Als ik binnenkort de tijd heb, zal ik een poging wagen of ik het ding wat kan afstellen. Anders kan ik ook nog een mailtje sturen naar die gasten van GoldCruise, misschien dat die iets weten.

Ik heb in auto's gereden met cruise control vanaf fabriek, en die werkten uitstekend. Blijft constant keurig op de snelheid zitten; bij mij zakt ie een paar km/h in snelheid, waardoor de CC weer flink wat gas bijgeeft om weer op de ingestelde snelheid te komen.

Dat is het enige probleem eigenlijk, hij heeft soms moeite om de snelheid goed vast te houden.

Wat wel lachen is bij mijn Cruise Control is dat het gaspedaal ook op en neer gaat :P. Dus als de auto optrekt gaat het gaspedaal uit zichzelf naar beneden. De eerste keer dat ik dat meemaakte schrok ik dus ook wel, aangezien het ding volgas gaf :')
pi_142115165
:D Dat ga ik straks ook ervaren ja... komt door het extra kabeltje wat er bij komt. Zolang het maar mijn gaspedaal is dat mee beweegt vind ik het niet erg.

Dat heftig door accelerenen en opnieuw oppakken is dus zover ik begrepen heb, een kwestie van afstellen. Bij Jan Goud konden ze mij verzekeren dat systeem net zo vloeiend kan werken als CC dat fabrieksaf is geleverd.
pi_142117951
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 22:42 schreef Meike26 het volgende:
:D Dat ga ik straks ook ervaren ja... komt door het extra kabeltje wat er bij komt. Zolang het maar mijn gaspedaal is dat mee beweegt vind ik het niet erg.

Dat heftig door accelerenen en opnieuw oppakken is dus zover ik begrepen heb, een kwestie van afstellen. Bij Jan Goud konden ze mij verzekeren dat systeem net zo vloeiend kan werken als CC dat fabrieksaf is geleverd.
Af fabriek cc werkt meestal een stuk beter omdat bij elektronische gasklephuizen dat veel beter werkt (na my2002 meestal). Ouderwets met een kabel werkt zowiezo minder goed.
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 9 juli 2014 @ 23:57:27 #261
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_142119018
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:36 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Af fabriek cc werkt meestal een stuk beter omdat bij elektronische gasklephuizen dat veel beter werkt (na my2002 meestal). Ouderwets met een kabel werkt zowiezo minder goed.
Ik heb een ouderwetse kabel, maar op dat toefje plank na werkt het perfect. Ook bij hoogtewisselingen reageert het snel genoeg om de snelheid vast te houden. Ingebouwd door de dealer bij aflevering 16 jaar geleden, dus het is goed mogelijk dat er iets niet meer jofel is of afgesteld moet worden.

OT: vanmiddag volgegooid en vanaf dat moment rustig aan gedaan. Eens kijken of ik dat een tank vol kan houden.
pi_142128636
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:57 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik heb een ouderwetse kabel, maar op dat toefje plank na werkt het perfect. Ook bij hoogtewisselingen reageert het snel genoeg om de snelheid vast te houden. Ingebouwd door de dealer bij aflevering 16 jaar geleden, dus het is goed mogelijk dat er iets niet meer jofel is of afgesteld moet worden.

OT: vanmiddag volgegooid en vanaf dat moment rustig aan gedaan. Eens kijken of ik dat een tank vol kan houden.
Maar dat 'toefje plank' moet dus wel anders in te stellen zijn en comfortabeler + zuiniger met verbruik. Volgende week weet ik meer hierover. :)
pi_142131115
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:57 schreef Mano_ het volgende:

[..]

true, maar ik vind de electronische variant een stuk fijner moet ik zeggen :)

on-topic,
gisteren maar eens opgelet bij het tanken, 310km op 43 liter gas :')
life happens while you're pusing the throttle.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')