abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 1 juni 2014 @ 14:30:10 #34
145146 Andyy
pi_140597196
Doe het wel eens snachts op de snelweg, lekker achter een vrachtwagen plakken. Doet die opeens 4l/100km ipv 7-8 :+
pi_140597545
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:22 schreef FuryOverkill het volgende:
je druk maken om wat litertjes brandstof, rij zoals je fijn vindt, wat maken die paar euro's nou uit manmanman :')
Ach, t is de sport. Als die liters echt wat uit zouden maken, zouden koekblikjes populairder zijn. Die van mij rijdt 1 op 19 en ik let nergens op. :+
Professioneel gifmenger.
pi_140598092
Nee, neemt niet echt plezier van het rijden weg bij mij.

In een middagje stevig doorrijden en redlinen met de crx.

Dan zie je gewoon elk kwartier je benzine meter dalen.
Wanneer ik hypermile, denk ik soms wel eens dat de benzine meter stuk is :P

Misschien is het ook dat ik nu wat meer op leeftijd ben, dat ik niet meer aan stoplichtsprintjes, en hard rijden niet echt meer hoeft.

Eerst was het zo dat ik 150 a 160 km deed waar je 130 mag.
Die drang heb ik niet meer.

Behalve als ik in Duitsland ben. Dan gewoon op top rijden. Benzine is daar ook stuk goedkoper. :P
pi_140598297
Echt expliciet hypermilen heb ik nooit gedaan, maar wel in mijn eigen auto's gewoon 100 rijden ipv 120/130. Nou komt dat deels door keuze van de auto - dat hij gewoon een stuk rustiger/stiller is dan, en eentje heeft feitelijk een max kruissnelheid van 90 - maar ook wel deels omdat het gewoon voordeliger is en minder gehaast voelt :Y En je kunt meer kilometers maken voor hetzelfde geld, dus als je rustig rijden niet erg vindt maar wel graag rijdt is dat natuurlijk win-win :9
pi_140599042
Rij dan ipv 80 op z'n minst 89km/u.
Anders gaan alle chauffeurs weer inhalen en dergelijke :P
pi_140599406
Daarom ga op ik ook op veilig afstand achter een vrachtwagen rijden.

Niet ervoor. Zo zien de auto's achter mij mijn auto, maar overduidelijk ook de vrachtwagen, waardoor ze meteen naar links gaan. :)
pi_140602130
Als ik 90 rijd met mijn 126 - en dat is z'n max kruissnelheid - heb ik de helft van de tijd vrachtwagens die toch nog net wat sneller kunnen en mij voorbij gaan :')
Maar dan ga ik even van het gas zodat ze er sneller voorbij zijn, en geef ze een seintje dat ze weer terug kunnen.
pi_140612885
Verkeerd gepost.....
  zondag 1 juni 2014 @ 22:28:59 #42
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_140613990
Ooit eens 2 volle tanken geprobeerd met de jaguar, verbruik ging van 1:9 naar 1:11.. En dan reed ik als een bejaarde, heel ver van tevoren gas los, achter een vrachtwagen hangen op de snelweg (90 op CC).

Dat mini verschil vind ik het niet waard. Heb niet voor niets 6 cilinders :+

De golf ooit ook geprobeerd, loopt bij extreem rustig 1:15, bij stampen 1:15, bij normaal rijden 1:15, alleen met een aanhanger 1:13. Ook zo lekker belangrijk dus.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_140617917
Als ik zuinig had willen rijden had ik wel een TDI gekocht...

Lijkt me ook strontvervelend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  FOK!fotograaf maandag 2 juni 2014 @ 12:53:59 #44
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_140628748
Afgelopen weekend de fabrieksopgave snelweg gehaald... Wel bijna continue 100 op de cc (A2 trajectcontrole en drukte waar je 120 mag, dus maar 100 gereden).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_140630128
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:28 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ooit eens 2 volle tanken geprobeerd met de jaguar, verbruik ging van 1:9 naar 1:11.. En dan reed ik als een bejaarde, heel ver van tevoren gas los, achter een vrachtwagen hangen op de snelweg (90 op CC).

Dat mini verschil vind ik het niet waard. Heb niet voor niets 6 cilinders :+

De golf ooit ook geprobeerd, loopt bij extreem rustig 1:15, bij stampen 1:15, bij normaal rijden 1:15, alleen met een aanhanger 1:13. Ook zo lekker belangrijk dus.
:o _O-
Professioneel gifmenger.
  maandag 2 juni 2014 @ 15:30:35 #46
395194 Martijn137
it is i....
pi_140633630
Ben laatst naar Italië gereden.... lekker door Duitsland heen knallen in de vroege uurtjes (180 op de cc waar mogelijk )
en in Italië zelf ook lekker door gereden. plus de bergen die je nog tegen komt....

en dan gewoon thuis komen en nog zien dat je gewoon 6 liter op 100 km verbruikt hebt....
ik had veel erger verwacht.....

dus dat eco rijden doe ik ook niet meer aan. gewoon normaal is al gek genoeg ;)
  maandag 2 juni 2014 @ 22:07:42 #47
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_140649787
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:31 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

:o _O-
Moet wel eerlijk zeggen dat het om een oud golfje 1.3 gaat.
Ding heeft een bizarre 54 paarden vanaf fabriek (waarvan na 22 jaar meer dan de helft kreupel of dood is) en dan moet je sowieso al doortrappen om mee te komen.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  FOK!fotograaf maandag 2 juni 2014 @ 22:12:42 #48
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_140650087
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:30 schreef Martijn137 het volgende:
en dan gewoon thuis komen en nog zien dat je gewoon 6 liter op 100 km verbruikt hebt....
ik had veel erger verwacht.....
Pfff, dat is minder dan ik van het weekend had met alles op cc.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_140651092
Hypermiling wat is dat? Nee ik doe hier totaal niet aan, en mijn auto kan het ook niet.

Laatst nog in zo'n Fiat 500 gereden, wat mij opviel is het korte ''geadviseerde'' schakelen in de auto. Elke keer zag je weer dat shift up pijltje verschijnen.

Ik ben namelijk gewend eerst weg te rijden en dan de 1e versnelling tot de ~25 te gebruiken en dan de 2e versnelling te gebruiken om door te trekken naar de ~50. Maar blijkbaar ''adviseert'' die gekke auto dat ik al bij de 15km/u naar de twee moet en bij 35km/u naar de 3, en dan bij 60 kilometer per uur in de 4.

Weet je wel hoe slecht dit is voor je motor, en je schakelt je een ongeluk.
pi_140653407
Ik probeer de schakelindicator van mijn Golf 1.2 te volgen. Maar je schakelt je helemaal suf, gaat in zijn 4 door de bocht, motor loopt ergens tussen 1200-1800 rpm. Komt niet vooruit bij gasgeven en bij 70 mag die in 6, dan komt je eindelijk op de snelweg en wil je eigenlijk nog doorschakelen naar 7 of 8, maar die zit er weer niet in.
.
  maandag 2 juni 2014 @ 23:26:04 #51
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_140653925
Vanaf 45km/u zit ik al meestal in de 4 en vanaf 70 in de 5 , mijn toerental zit meestal tussen de 1200rpm en 1800rpm, ik kom eigenlijk nooit boven de 2000 rpm behalve op de snelweg. Verbruik is dan ook 1 op 21 (diesel) en dit is dan met veelal stadskilometers
pi_140654464
Dat nieuwe rijden, ik vraag mij af wie die debiele theorie heeft bedacht. Als ik het volg dan lijkt het wel alsof mijn motor mij probeert uit te schelden, zo klinkt het althans
life happens while you're pusing the throttle.
  FOK!fotograaf maandag 2 juni 2014 @ 23:49:09 #53
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_140654998
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 23:38 schreef eXplorer1 het volgende:
Dat nieuwe rijden, ik vraag mij af wie die debiele theorie heeft bedacht. Als ik het volg dan lijkt het wel alsof mijn motor mij probeert uit te schelden, zo klinkt het althans
Het nieuwe rijden, bedoel je dat zoals het bedacht is of zoals het toegepast wordt door het gros van de automobilisten. Dat is namelijk nogal verschillend.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_140655173
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 23:38 schreef eXplorer1 het volgende:
Dat nieuwe rijden, ik vraag mij af wie die debiele theorie heeft bedacht. Als ik het volg dan lijkt het wel alsof mijn motor mij probeert uit te schelden, zo klinkt het althans
Mijn 2.0T met AUT4 doet er anders aardig aan mee. Loopt meestal 1500 toeren en bij gasgeven 2100 ofzo.
.
pi_140661621
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 23:49 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden, bedoel je dat zoals het bedacht is of zoals het toegepast wordt door het gros van de automobilisten. Dat is namelijk nogal verschillend.
Zoals het bedacht is. 50 in zijn 4 of 5 is echt not done bij mijn auto.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_140664627
http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/

Voor de zuinige rijders hier, al die honderden kilometers die je zuinig rijdt en voor je gevoel bespaar je veel geld. Uiteindelijk kom je bij de auto garage en die verteld je dat je blok helemaal verstopt zit, dan kun je doei zeggen tegen je bespaarde centjes.
pi_140664783
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 12:33 schreef JumJum het volgende:
http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/

Voor de zuinige rijders hier, al die honderden kilometers die je zuinig rijdt en voor je gevoel bespaar je veel geld. Uiteindelijk kom je bij de auto garage en die verteld je dat je blok helemaal verstopt zit, dan kun je doei zeggen tegen je bespaarde centjes.
Dit is een exces. Normaal is het beter voor de spullen als je rustig aan doet.
pi_140666382
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 12:33 schreef JumJum het volgende:
http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/

Voor de zuinige rijders hier, al die honderden kilometers die je zuinig rijdt en voor je gevoel bespaar je veel geld. Uiteindelijk kom je bij de auto garage en die verteld je dat je blok helemaal verstopt zit, dan kun je doei zeggen tegen je bespaarde centjes.
je doelt op black-sludge oid?
life happens while you're pusing the throttle.
  Forum Admin dinsdag 3 juni 2014 @ 15:00:41 #59
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_140669014
Zuinig rijden is natuurlijk wat anders dan koppig naar de volgende versnelling bij 2000 toeren, ook al ben je dan ver uit het bereik van je motor. Ik zie dat nog regelmatig. Vrijwel meteen doorschakelen en bokken dat 't motorblokje dan doet. ''Ja maar da's zuinig hé''

Ik rol zoveel mogelijk uit en ik trek niet hard op als dat niet hoeft, dat is voor mij besparend zat. 9/10 zit ik toch 1 op 6 of meer te verstoken. Woon bij Duitsland, tja.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:30:52 #60
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_140669966
Ik rij meestal gewoon normaal.
Soms op langere ritten kijk ik wel eens voor de gein hoe laag ik het verbruik kan krijgen maar nooit voor lang.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_140681584
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 12:33 schreef JumJum het volgende:
http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/

Voor de zuinige rijders hier, al die honderden kilometers die je zuinig rijdt en voor je gevoel bespaar je veel geld. Uiteindelijk kom je bij de auto garage en die verteld je dat je blok helemaal verstopt zit, dan kun je doei zeggen tegen je bespaarde centjes.
Zuinig rijden is niet laag toerental houden. Natuurlijk kun je stationair 40 rijden in z'n 5, maar dat vindt geen enkele motor leuk.
Het Nieuwe Rijden heeft alles te maken met anticiperen. Op tijd gas los, checken hoe verkeerslichten werken (Als er dus verkeer op de kruisende weg aan komt rijden kun je al raden dat jouw verkeerslicht niet lang op groen blijft staan) en weten hoe je koppelkromme is.
Optrekken doe je normaal, dus gewoon gas erop (driekwart tot vol), op tijd naar de volgende versnelling zodanig dat je in die versnelling op een fatsoenlijk toerental (= voldoende koppel) uitkomt.

De meesten verwarren HNR met "rijden als een oud wijf".

1 op 14/15 met een Scenic uit 2002, maar dan ben ik nog niet aan het hypermilen. Er is een grens tussen normaal zuinig rijden en dat nerdgedoe. 1 keer 1 op 16,2 ofzo gehaald, maar toen was het niet leuk meer. Autorijden moet ontspannend blijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ridocar op 03-06-2014 20:53:37 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:07:17 #62
285558 EchteZwareVanNelle
Roken is schadelijk
pi_140682672
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 12:33 schreef JumJum het volgende:
http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/

Voor de zuinige rijders hier, al die honderden kilometers die je zuinig rijdt en voor je gevoel bespaar je veel geld. Uiteindelijk kom je bij de auto garage en die verteld je dat je blok helemaal verstopt zit, dan kun je doei zeggen tegen je bespaarde centjes.
Leuk en aardig die post, maar 'hypermilen' is niet de enige oorzaak van dit probleem. Het was tevens te wijten aan een bekend probleem in het blok van de Audi.
Ebony Day O+
pi_140684213
Doe me best maar lukt niet met mijn mx5 :( met mijn Clio daarentegen maakte het niet uit of ik 90 of 130 reed, ding deed altijd rond 1 op 15/16
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_140684504
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:49 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Met de mx5 heeft het ook minder nut, je zit met een enorm verlies, of je kap nu open of dicht is, het zorgt voor een hele hoge Cw waarde. Een vlakke bodemplaat zou het verliesnog enigzins kunnen compenseren. Maar kosten voor het maken van zoiets haal je er dan ook niet uit.
Hoe zit dit precies met die cw waarde? Dan snap ik misschien waarom het minder zuinig rijd. Heb vanuit belgie naar Nederland met dak open 1 op 14 gered met binnenwegen rijden, snelweg vermijden. Maar hier woon-werk verkeer blijf ik rond de 1op 12 steken...
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_140685317
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:37 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Zoals het bedacht is. 50 in zijn 4 of 5 is echt not done bij mijn auto.
Als je een stabiele snelheid aanhoudt is 50 in de 4 bij geen enkele auto die ik ken een probleem. Je moet alleen niet vergeten terug te schakelen als je accelereert, zoals die mongool uit het artikel hierboven doet.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:38:47 #66
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_140687469
quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:18 schreef Sounddragon het volgende:
Zich ineens realiseren dat je maar 80 mag
90 :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')