ik moest lachenquote:Op maandag 30 juni 2014 05:18 schreef Lorinser het volgende:
Ik vind mijn Cuore geweldig, vlot en wegligging van een kart(bredere banden). Erg goedkoop om te rijden en super betrouwbaar.
Olieverbruik hoor je wel eens als issue, echter zijn er voldoende uitzonderingen met hogere kilometerstanden.
Voor mensen met een krap budget ideaal, hypermilen is hij ook voor geschikt. Maar dan moet je wel je voet onder bedwang houden, vrij lastig want hij accelereert behoorlijk en brult erop los.
[ afbeelding ]
jij ook al. Wegligging van een kart.quote:
Ja hoorquote:Op maandag 30 juni 2014 05:18 schreef Lorinser het volgende:
Ik vind mijn Cuore geweldig, vlot en wegligging van een kart(bredere banden). Erg goedkoop om te rijden en super betrouwbaar.
Olieverbruik hoor je wel eens als issue, echter zijn er voldoende uitzonderingen met hogere kilometerstanden.
Voor mensen met een krap budget ideaal, hypermilen is hij ook voor geschikt. Maar dan moet je wel je voet onder bedwang houden, vrij lastig want hij accelereert behoorlijk en brult erop los.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 30 juni 2014 05:18 schreef Lorinser het volgende:
Ik vind mijn Cuore geweldig, vlot en wegligging van een kart(bredere banden). Erg goedkoop om te rijden en super betrouwbaar.
Olieverbruik hoor je wel eens als issue, echter zijn er voldoende uitzonderingen met hogere kilometerstanden.
Voor mensen met een krap budget ideaal, hypermilen is hij ook voor geschikt. Maar dan moet je wel je voet onder bedwang houden, vrij lastig want hij accelereert behoorlijk en brult erop los.
[ afbeelding ]
Ik rij er ook een. Dat acceleren doet ie alleen onder de 80. Brullen heb ik hem nooit horen doen, met z'n 55 pk.quote:Op maandag 30 juni 2014 05:18 schreef Lorinser het volgende:
Ik vind mijn Cuore geweldig, vlot en wegligging van een kart(bredere banden). Erg goedkoop om te rijden en super betrouwbaar.
Olieverbruik hoor je wel eens als issue, echter zijn er voldoende uitzonderingen met hogere kilometerstanden.
Voor mensen met een krap budget ideaal, hypermilen is hij ook voor geschikt. Maar dan moet je wel je voet onder bedwang houden, vrij lastig want hij accelereert behoorlijk en brult erop los.
[ afbeelding ]
Laat maar komen die foto's, ik ben nu al fanquote:Op dinsdag 1 juli 2014 02:19 schreef Lorinser het volgende:
Ik rij ook een E430, dus ik ben wel een vrij snelle auto gewend. Ik vind hem tot 110 in de 3 vrij rap ja. Een aygo/c1 kan in ieder geval niet meekomen.
Geen idee of het zo hoort, maar het klinkt echt alsof ik een mega open filter erop heb zitten. Aanzuiggeluid bij vollast dan wel te verstaan.
Betreffende wegligging, ik heb alle rubbers in het onderstel vernieuwd en rondom lagere en hardere veren. Schokdempers ook gelijk meegenomen. Rij met 175 breed, dat geeft toch echt een kartgevoel.
De foto die ik postte was van net na aankoop en nog hoog op de poten.
Dat vroeg ik mij dus ook af, want na uitschakelen van auto blijf ik gegevens binnen krijgen.. zal toch niet dat dat kleine ... ding de accu leeg kan trekken ?quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:03 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb precies dezelfde ELM327 module, maar bij mij werkt het amper. Toerental en snelheid, koelvloeistof temperatuur (maar 75 graden, oeps) werken goed. Verbruik doet het bij mij niet goed. Die geeft met 80Km/u een verbruik van 20L/100KM
Ik laat hem niet in de auto zitten als ik uitstap, mijn accu is niet al te best en heb geen zin om 's na een dag met een lege accu te staan. Al zal het verbruik ook wel meevallen.
Moderne auto's zullen dan direct de brandstoftoevoer afsluiten. In de vrij/koppeling in, dan gaat de motor stationair draaien.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:00 schreef twiFight het volgende:
Waarom is uitrollen in versnelling zuiniger?
Dat dacht ik ook heel lang, tot ik het Nieuwe Rijden ging snappen. Bij koppeling in getrapt, zeg je eigenlijk tegen de auto, blijf maar doorwerken ik heb je krachten zodadelijk weer nodig. Bij afremmen zonder koppeling en puur op motor en remmen laat je gaspedaal dus los en geef je de motor meer rust, terwijl je hem later, als je weer gaat opschakelen, ook minder laat werken dan dat je voor een kruispunt of rotonde gaat terugschakelen van 5, 4, 3 en misschien zelfs terug naar 2. Nu rem ik veel meer af zonder koppeling en ga pas weer schakelen als ik ga versnellen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:26 schreef twiFight het volgende:
Maar in mijn ervaring rem je in de versnelling meer af (op de motor), waardoor je dus langer met het gas er op door moet rijden. In mijn ervaring kun je met de koppeling los al 2 tot 3 keer eerder het gas er af halen.
En daarom zijn we blij met een hybride wagenquote:Op donderdag 3 juli 2014 11:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook heel lang, tot ik het Nieuwe Rijden ging snappen. Bij koppeling in getrapt, zeg je eigenlijk tegen de auto, blijf maar doorwerken ik heb je krachten zodadelijk weer nodig. Bij afremmen zonder koppeling en puur op motor en remmen laat je gaspedaal dus los en geef je de motor meer rust, terwijl je hem later, als je weer gaat opschakelen, ook minder laat werken dan dat je voor een kruispunt of rotonde gaat terugschakelen van 5, 4, 3 en misschien zelfs terug naar 2. Nu rem ik veel meer af zonder koppeling en ga pas weer schakelen als ik ga versnellen.
Het gaat in het begin tegen je gevoel in, want je denkt dat je auto al snel gaat hikken en stotteren. Dat moment voel je vanzelf wel aankomen. In z'n 5 is dat bij iets van 50km/u (elke auto verschillend). Dan zou je de versnelling al kunnen kiezen van waaruit je straks gaat acceleren. Ik heb gemerkt dat de 3e versnelling in mijn auto vrij goed oppakt al bij 20/30km per uur. Terug schakelen naar z'n 3 dus, beetje uit laten rollen, remmen als het moet en weer het gas er op.
Bij verkeerslichten gaat het natuurlijk anders en daarmoet ik zelf ook nog even aan wennen. Daar trap ik ook nog te makkelijk nog op de koppeling
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |