abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2014 @ 07:32:41 #226
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141714091
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 05:18 schreef Lorinser het volgende:
Ik vind mijn Cuore geweldig, vlot en wegligging van een kart(bredere banden). Erg goedkoop om te rijden en super betrouwbaar.

Olieverbruik hoor je wel eens als issue, echter zijn er voldoende uitzonderingen met hogere kilometerstanden.

Voor mensen met een krap budget ideaal, hypermilen is hij ook voor geschikt. Maar dan moet je wel je voet onder bedwang houden, vrij lastig want hij accelereert behoorlijk en brult erop los.
[ afbeelding ]

ik moest lachen _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_141714155
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 07:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik moest lachen _O-
jij ook al. Wegligging van een kart. _O-
Best leuke uitvoering zo, lekker zuinig en licht en voor je gevoel vlot maar je kan ook overdrijven.
  maandag 30 juni 2014 @ 07:47:04 #228
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_141714157
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 05:18 schreef Lorinser het volgende:
Ik vind mijn Cuore geweldig, vlot en wegligging van een kart(bredere banden). Erg goedkoop om te rijden en super betrouwbaar.

Olieverbruik hoor je wel eens als issue, echter zijn er voldoende uitzonderingen met hogere kilometerstanden.

Voor mensen met een krap budget ideaal, hypermilen is hij ook voor geschikt. Maar dan moet je wel je voet onder bedwang houden, vrij lastig want hij accelereert behoorlijk en brult erop los.
[ afbeelding ]

Ja hoor _O-
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_141714164
Een Cuore Avanzato ^O^ Leuk bumper/spoiler pakkeyje en indd met leuk sportief uitlaatje zo heb ik mij laten vertellen. Alleen het 3 cylinder blokje vond ik erg rumoerig. Daarom werd het voor mij de Alto.
pi_141714345
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 05:18 schreef Lorinser het volgende:
Ik vind mijn Cuore geweldig, vlot en wegligging van een kart(bredere banden). Erg goedkoop om te rijden en super betrouwbaar.

Olieverbruik hoor je wel eens als issue, echter zijn er voldoende uitzonderingen met hogere kilometerstanden.

Voor mensen met een krap budget ideaal, hypermilen is hij ook voor geschikt. Maar dan moet je wel je voet onder bedwang houden, vrij lastig want hij accelereert behoorlijk en brult erop los.
[ afbeelding ]

_O-. Het karretje zal soms best lekker fris rijden, maar wegligging van een kart en er op los brullen... weet je zeker dat het helemaal goed gaat met je?
Schip ahoy!
  Moderator maandag 30 juni 2014 @ 09:59:20 #231
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_141715471
Ik heb laatst weer in een cuore gezeten, die van mn collega. Wat me vooral opviel is dat ik me een beetje ongemakkelijk voelde omdat dat ding zó smal is, dat ik voor mijn gevoel half bij hem op schoot zat :')
pi_141715859
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 05:18 schreef Lorinser het volgende:
Ik vind mijn Cuore geweldig, vlot en wegligging van een kart(bredere banden). Erg goedkoop om te rijden en super betrouwbaar.

Olieverbruik hoor je wel eens als issue, echter zijn er voldoende uitzonderingen met hogere kilometerstanden.

Voor mensen met een krap budget ideaal, hypermilen is hij ook voor geschikt. Maar dan moet je wel je voet onder bedwang houden, vrij lastig want hij accelereert behoorlijk en brult erop los.
[ afbeelding ]

Ik rij er ook een. Dat acceleren doet ie alleen onder de 80. Brullen heb ik hem nooit horen doen, met z'n 55 pk. :')
Maar hij haalt de 160 wel hoor! :P
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 02:19:30 #233
362506 Lorinser
Alles MHR.
pi_141754021
Ik rij ook een E430, dus ik ben wel een vrij snelle auto gewend. Ik vind hem tot 110 in de 3 vrij rap ja. Een aygo/c1 kan in ieder geval niet meekomen.

Geen idee of het zo hoort, maar het klinkt echt alsof ik een mega open filter erop heb zitten. Aanzuiggeluid bij vollast dan wel te verstaan.

Betreffende wegligging, ik heb alle rubbers in het onderstel vernieuwd en rondom lagere en hardere veren. Schokdempers ook gelijk meegenomen. Rij met 175 breed, dat geeft toch echt een kartgevoel.

De foto die ik postte was van net na aankoop en nog hoog op de poten.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lorinser op 01-07-2014 02:26:02 ]
pi_141754718
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 02:19 schreef Lorinser het volgende:
Ik rij ook een E430, dus ik ben wel een vrij snelle auto gewend. Ik vind hem tot 110 in de 3 vrij rap ja. Een aygo/c1 kan in ieder geval niet meekomen.

Geen idee of het zo hoort, maar het klinkt echt alsof ik een mega open filter erop heb zitten. Aanzuiggeluid bij vollast dan wel te verstaan.

Betreffende wegligging, ik heb alle rubbers in het onderstel vernieuwd en rondom lagere en hardere veren. Schokdempers ook gelijk meegenomen. Rij met 175 breed, dat geeft toch echt een kartgevoel.

De foto die ik postte was van net na aankoop en nog hoog op de poten.
Laat maar komen die foto's, ik ben nu al fan :D ^O^ qua ontwerp vind ik het geinige karretjes. Koplampen kijken beetje eigenwijs de wereld in, zeker ook in die Avanzato sportjas van 'm. Zelf ben ik ook wel gecharmeerd van zijn unieke broertje, de Daihatsu Trevis.

Vandaag ga ik trouwens tanken. Dan staat er circa 500km op de teller en ga ik kijken hoeveel liter er in die tank te proppen valt, hoop op zo min mogelijk :D
Schatting is dan tussen de 22 liter (zeer gunstig) tot 28 liter (redelijk), alles daarboven word ongunstig.

Edit : Het viel mee *)

Bij 497.9 km op de teller is de benzine slang er in gegaan en kreeg ik er niet meer in dan 26.3 liter. Een verbruik van 1:19 (afgerond). En dan zitten er nog een aantal sprintjes tussen en 2 a 3 keer even doorrijden op de snelweg omdat het te druk werd om te hypermilen.

*En het metertje was hard onderweg naar de reserve tank :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Meike26 op 01-07-2014 21:55:06 ]
pi_141823264
Weer even een update... vind dit echt zo leuk om te doen :D



Vandaag kreeg ik de OBDII reader binnen. Het was even zoeken waar de aansluiting in mijn auto zat. Eenmaal gevonden en ingeplugged was het eigenlijk gelijk duidelijk en ben ik even wezen kijken welke schermpjes ik ga gebruiken of handig zijn om mijn verbruik te monitoren en nog zuiniger te rijden.


Het snelheidsmetertje gaat straks plaats maken voor een toerenmetertje. De wijzer van de verbruikmeter reageert als een huidig verbruiksmeter, het getal onder 'TripKPL' is het gemiddeld verbruik over de log-afstand. (hoe lang je rit is dat je logt...duh). Bij uit laten rollen schoot het verbruik naar beneden. Op het korte stukje dat ik reed, binnen bebouwde kom, reed ik gemiddeld 1:15 of 1:16. Door uit laten rollen en te remmen zonder koppeling (pas koppeling induwen als je naar versnelling gaat om weer te versnellen) kwam ik soms op waarden waar ik 30 a 40km op 1 liter ver kwam en dit heeft mijn gemiddelde naar 1:18.7 gebracht ^O^
  woensdag 2 juli 2014 @ 20:03:53 #236
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141826392
Ik heb precies dezelfde ELM327 module, maar bij mij werkt het amper. Toerental en snelheid, koelvloeistof temperatuur (maar 75 graden, oeps) werken goed. Verbruik doet het bij mij niet goed. Die geeft met 80Km/u een verbruik van 20L/100KM :')

Ik laat hem niet in de auto zitten als ik uitstap, mijn accu is niet al te best en heb geen zin om 's na een dag met een lege accu te staan. Al zal het verbruik ook wel meevallen.
pi_141826838
quote:
15s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:03 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb precies dezelfde ELM327 module, maar bij mij werkt het amper. Toerental en snelheid, koelvloeistof temperatuur (maar 75 graden, oeps) werken goed. Verbruik doet het bij mij niet goed. Die geeft met 80Km/u een verbruik van 20L/100KM :')

Ik laat hem niet in de auto zitten als ik uitstap, mijn accu is niet al te best en heb geen zin om 's na een dag met een lege accu te staan. Al zal het verbruik ook wel meevallen.
Dat vroeg ik mij dus ook af, want na uitschakelen van auto blijf ik gegevens binnen krijgen.. zal toch niet dat dat kleine ... ding de accu leeg kan trekken ? :o

Qua snelheid, verbruik en toerental klopt het bij mij aardig. Misschien opnieuw callibreren ?
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:02:14 #238
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141828713
Snelheid, toerental en tempeatuur kloppen wel, thermostaat is niet helemaal goed meer. Die zal dus een keer moeten worden vervangen. Is niet zo'n ramp volgens mijn vader.

Kan ook zijn dat de boordcomputer het verbruik niet goed doorgeeft. Ik zal het wel eens uitzoeken.
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:29:25 #239
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_141830095
Ik doe niet aan Hypermiling, maar wel anticiperend rijden, uitrollen in versnelling en lekker 110 op de cc bij snelwegtempo. Redelijk wat stadskilometers en ik kom met de auto uit op 1:14.8 waar 1:15.9 gemiddeld als fabrieksopgaaf staat.
Vind ik toch aardig, voor een ongeblazen 1.6 met 120pk (Peugeot 1.6 VTI in een 207 SW), maar t moet beter kunnen vind ik.
Als ik echt goed op ga letten kom ik op een tankje wel richting de 1:16,5 ofzo, maar in de winter verbruikt ie toch duidelijk meer (ook op winterbanden).
Mij valt op dat ie in z'n 5 bij 130 toch 4000 toeren draait. Kan je de 5bak ook vervangen door een 6bak van Peugeot? Qua trekkracht zou het moeten kunnen

Verbruiksmonitor: http://www.autoweek.nl/ve(...)door-16-16v-vti-2008
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 3 juli 2014 @ 10:00:02 #240
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141844108
Waarom is uitrollen in versnelling zuiniger?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141844308
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:00 schreef twiFight het volgende:
Waarom is uitrollen in versnelling zuiniger?
Moderne auto's zullen dan direct de brandstoftoevoer afsluiten. In de vrij/koppeling in, dan gaat de motor stationair draaien.
  donderdag 3 juli 2014 @ 10:26:47 #242
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141844665
Maar in mijn ervaring rem je in de versnelling meer af (op de motor), waardoor je dus langer met het gas er op door moet rijden. In mijn ervaring kun je met de koppeling los al 2 tot 3 keer eerder het gas er af halen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141845534
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:26 schreef twiFight het volgende:
Maar in mijn ervaring rem je in de versnelling meer af (op de motor), waardoor je dus langer met het gas er op door moet rijden. In mijn ervaring kun je met de koppeling los al 2 tot 3 keer eerder het gas er af halen.
Dat dacht ik ook heel lang, tot ik het Nieuwe Rijden ging snappen. Bij koppeling in getrapt, zeg je eigenlijk tegen de auto, blijf maar doorwerken ik heb je krachten zodadelijk weer nodig. Bij afremmen zonder koppeling en puur op motor en remmen laat je gaspedaal dus los en geef je de motor meer rust, terwijl je hem later, als je weer gaat opschakelen, ook minder laat werken dan dat je voor een kruispunt of rotonde gaat terugschakelen van 5, 4, 3 en misschien zelfs terug naar 2. Nu rem ik veel meer af zonder koppeling en ga pas weer schakelen als ik ga versnellen.
Het gaat in het begin tegen je gevoel in, want je denkt dat je auto al snel gaat hikken en stotteren. Dat moment voel je vanzelf wel aankomen. In z'n 5 is dat bij iets van 50km/u (elke auto verschillend). Dan zou je de versnelling al kunnen kiezen van waaruit je straks gaat acceleren. Ik heb gemerkt dat de 3e versnelling in mijn auto vrij goed oppakt al bij 20/30km per uur. Terug schakelen naar z'n 3 dus, beetje uit laten rollen, remmen als het moet en weer het gas er op.

Bij verkeerslichten gaat het natuurlijk anders en daarmoet ik zelf ook nog even aan wennen. Daar trap ik ook nog te makkelijk nog op de koppeling :@
pi_141851031
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:03 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook heel lang, tot ik het Nieuwe Rijden ging snappen. Bij koppeling in getrapt, zeg je eigenlijk tegen de auto, blijf maar doorwerken ik heb je krachten zodadelijk weer nodig. Bij afremmen zonder koppeling en puur op motor en remmen laat je gaspedaal dus los en geef je de motor meer rust, terwijl je hem later, als je weer gaat opschakelen, ook minder laat werken dan dat je voor een kruispunt of rotonde gaat terugschakelen van 5, 4, 3 en misschien zelfs terug naar 2. Nu rem ik veel meer af zonder koppeling en ga pas weer schakelen als ik ga versnellen.
Het gaat in het begin tegen je gevoel in, want je denkt dat je auto al snel gaat hikken en stotteren. Dat moment voel je vanzelf wel aankomen. In z'n 5 is dat bij iets van 50km/u (elke auto verschillend). Dan zou je de versnelling al kunnen kiezen van waaruit je straks gaat acceleren. Ik heb gemerkt dat de 3e versnelling in mijn auto vrij goed oppakt al bij 20/30km per uur. Terug schakelen naar z'n 3 dus, beetje uit laten rollen, remmen als het moet en weer het gas er op.

Bij verkeerslichten gaat het natuurlijk anders en daarmoet ik zelf ook nog even aan wennen. Daar trap ik ook nog te makkelijk nog op de koppeling :@
En daarom zijn we blij met een hybride wagen :P
Geen gezeur met koppelen en bij afremmen wordt ook nog energie teruggewonnen.

(met een prius heb je trouwens een B-mode om sterk op motor af te remmen en sterk energie terug te winnen bij heuvelaf. Normale stand is "rustig terugschakelen en energie winnen)
pi_141962309
Welke obd2 software gebruiken jullie? Ik heb geen gratis uitgebreide kunnen vinden.
Eerst denken, dan typen
pi_141962397
Torque heeft een gratis app die toch vrij uitgebreid is hoor, of gebruik je een iPhone :?
pi_141962430
Heb een usb versie, dus voor de pc. Geen Bluetooth.
Eerst denken, dan typen
pi_142045716
ik heb een Mitsubishi colt 1.3 glxi uit 1996 en reed laatst 661 kilometer op 38,84 liter. Dus reed 1 op 17. Het waren heel veel snelwegkilometers en heb veel achter vrachtwagens gereden en niet sneller dan 110. Normaal haal ik ongeveer 1 op 14. Ben iemand die altijd heel rustig rijdt en snel door schakelt. Bandenspanning heb ik 2.3 in plaats van de geadviseerde 2.1.
pi_142055598
Als je 90 zou rijden ipv 110 haal je misschien nog wel 1 op 19 a 20.

Ik heb nu met de CRX gewoon even 1 tank totaal niet aan hypermiling gedaan.

Met warm blok veel redlinen en 160 200km op korte stukken. Midden in de nacht op de snelweg.

Verbruik 1 op 10 en een hoog adrenaline gehalte. :-)

Nu weer lekker hypermiling. Straks weer veel snelweg. Buiten spits. Dus lekker 90 km op rechterbaan.

Bandenspanning 2,5 bar. Heb toch nog 8 mm profiel. Zal ook nog wel voldoende grip hebben met 195 breed, denk ik.
pi_142057990
Morgen ga ik naar een bedrijf (Jan Goud) om eventueel een cruise control in te laten bouwen.. *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')