Gister tot de helft gekeken, maar ik kon er niet inkomen.. Niet mijn type film denk ikquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:42 schreef speknek het volgende:
The Grand Budapest Hotel (2014) - IMDb
Ja ik ben toch wel echt fan van Wes Anderson. Niet heel vaak, maar gewoon een keertje per jaar. Je kunt zeggen dat zijn bekende trucjes van de draaiende en ineens stoppende camera, de guitige tiltshift en de slapstick mimiek van de beetje autistische karakters precies dat zijn; trucjes. En je hebt gelijk. Maar dat geeft niet. Ik houd ervan. Anderson heeft oog voor visueel detail en ook the Grand Budapest Hotel heeft weer zijn geheel eigen stijl, deze keer die van de vergeelde/ingekleurde ansichtkaarten van voor de oorlog (en bruinige teinten tijdens de seventies/huidige tijd). Compleet met afwijkende beeldverhoudingen, wat wel werkt maar misschien iets minder een succes is. Het verhaal, over de flamboyante (homo/hetero..bi?) concierge die een erfenis krijgt is wellicht wat klein maar heeft zoals altijd een goed hart, en wordt meer dan uitstekend gespeeld door Ralph Fiennes. Overigens wordt er een compleet vat aan Hollywood sterren geopend, maar nergens voelt dat in your face. Gewoon leuk.
9.
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:42 schreef speknek het volgende:
The Grand Budapest Hotel (2014) - IMDb
Ja ik ben toch wel echt fan van Wes Anderson. Niet heel vaak, maar gewoon een keertje per jaar. Je kunt zeggen dat zijn bekende trucjes van de draaiende en ineens stoppende camera, de guitige tiltshift en de slapstick mimiek van de beetje autistische karakters precies dat zijn; trucjes. En je hebt gelijk. Maar dat geeft niet. Ik houd ervan. Anderson heeft oog voor visueel detail en ook the Grand Budapest Hotel heeft weer zijn geheel eigen stijl, deze keer die van de vergeelde/ingekleurde ansichtkaarten van voor de oorlog (en bruinige teinten tijdens de seventies/huidige tijd). Compleet met afwijkende beeldverhoudingen, wat wel werkt maar misschien iets minder een succes is. Het verhaal, over de flamboyante (homo/hetero..bi?) concierge die een erfenis krijgt is wellicht wat klein maar heeft zoals altijd een goed hart, en wordt meer dan uitstekend gespeeld door Ralph Fiennes. Overigens wordt er een compleet vat aan Hollywood sterren geopend, maar nergens voelt dat in your face. Gewoon leuk.
9.
Had je Moonrise Kingdom al eens geprobeerd? Beetje hetzelfde idee maar die is misschien wat makkelijker in te komen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:59 schreef casper019 het volgende:
[..]
Gister tot de helft gekeken, maar ik kon er niet inkomen.. Niet mijn type film denk ik
ja die vond ik aardig, gewoon leuk te zien maar geen topper ofozquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Had je Moonrise Kingdom al eens geprobeerd? Beetje hetzelfde idee maar die is misschien wat makkelijker in te komen.
is t een film met veel liedjes of?quote:Op woensdag 16 juli 2014 21:39 schreef DragonFodder het volgende:
Muppets Most Wanted (2014) - IMDb
Toch weer leuk
ik 8, imdb 6,8
Ja, het heeft wel een aantal liedjes, waarvan de meeste redelijk geslaagd zijn. Wat ik erg leuk vind is dat de Muppet Show zelf er meer in verwerkt is dan bij de eerste film. Veel verwijzingen naar de originele serie, compleet met celebs die een cameo maken als gast bij de Muppet Show.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:50 schreef casper019 het volgende:
[..]
is t een film met veel liedjes of?
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 16:56 schreef Leafeon672 het volgende:
[ afbeelding ]
Persona (1966)
Een Zweedse film over de samensmelting van twee vrouwen. In de film wordt de ware aard van de mens getoond, wanneer diens masker wordt afgedaan.
8/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:32 schreef DO2 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
Heel goede tip heb meerdere keren hardop gelachen en het binnen 24 uur allemaal bekeken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:17 schreef davako het volgende:
Imdb bezit over eenzelfde eigenschap waar Youtube en Wikipedia ook in uitblinken, en dat is het non-stop doorklikken, zodoende kwam ik op de volgende serie:
The Increasingly Poor Decisions of Todd Margaret
[ afbeelding ]
De serie draait om Todd Margaret. Todd gaat in op een aanbod om de sales manager te worden van Thunder Muscle, een energy drink merk. Zonder ook maar iets te weten van de Britse cultuur, en nog belangrijker Sales.
Echt een heerlijke serie om eens tussendoor te kijken. Lekker luchtig en maar slechts 12 afleveringen.
imdb: 7.7
Mijn Cijfer: 8.5
Mooi verwoord (ondanks dat je vindt dat 't nog niet echt lukt). Ik vond Boyhood ook echt fantastisch. Beste film die ik dit jaar tot nu toe gezien heb, denk ik.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:00 schreef vinnypassy het volgende:
Boyhood (2014, Richard Linklater) [ afbeelding ]
Pfoe. Deze film had van mij ook best 'Life' mogen heten. Het enige wat eigenlijk ontbreekt is het thema dood, maar verder pakt deze film toch eigenlijk alles aan wat ervoor zorgt dat je als jongen gevormd wordt tot iets. Dat 'iets' is weliswaar verschrikkelijk ontastbaar is en niemand, op welke leeftijd dan ook, lijkt er ooit ook maar enige grip op te hebben. Ik denk namelijk dat er nooit een moment komt waarop je stopt met jezelf vorm te geven. Niet alleen wat dat betreft had deze film nog wel even kunnen - en vooral ook mogen - duren. Het is vooral dat gevoel, dat herkenbare gevoel dat ervoor zorgt dat je hier nog wel uren naar kunt kijken. Het is onmogelijk om dat gevoel te vertalen naar woorden, maar er is wel een nummer dat dat gevoel perfect grijpt:
Ik kan hier nu wel een analyse plaatsen van hoe goed de film is gemaakt en hoe typerend dat is voor de stijl van Linklater. Hoe de film soms grotere en soms kleinere stappen maakt in de tijd, hoe sommige momenten meer tijd krijgen dan de andere. Precies zoals dat gaat met de gedachtevorming van ons: bepaalde dingen blijven je nu eenmaal meer bij dan andere, sommige dingen hebben nu eenmaal meer invloed op hoe je later uiteindelijk wordt. Of beter, hoe je jezelf ontwikkelt. Of hoe de film soms hint naar een relevant stukje geschiedenis: 9/11, de verkiezingsstrijd tussen Obama en Biden en de invloed van sociale media. En wat dacht je van de ontwikkeling van Apple: het begint nog met de Macworld, maar deze maakt langzaam plaats voor iPods en iPhones. Of hoe de film subtiel laat zien dat je kansen toch echt zelf moet leren grijpen, dat je jezelf moet leren kennen voordat je de volgende stap moet nemen.
Maar dat zal ik niet doen, want ik voel me zo kort na het zien van de film nog niet in staat met woorden te omschrijven wat een fantastisch gevoel Boyhood teweeg brengt. Geef de film even wat tijd. Het begint misschien wat fragmentarisch, wat schokkerig, maar je zult gaan inzien dat dit perfect bij de film past. Het is zoals het is: ons brein onthoudt immers ook maar flarden van wat me meemaken. En als je dan ruim tweeënhalf uur verder bent, dan is het jammer dat de film niet langer duurde. Hoe mooi dat einde ook was, dat is pas waar het leven echt begint. En misschien is dat juist wel waarom je hier nog uren naar zou kunnen kijken.
Doet me erg denken aan deze film: What Maisie Knew (2012) - IMDbquote:Op maandag 21 juli 2014 00:00 schreef vinnypassy het volgende:
Boyhood (2014, Richard Linklater) [ afbeelding ]
Pfoe. Deze film had van mij ook best 'Life' mogen heten. Het enige wat eigenlijk ontbreekt is het thema dood, maar verder pakt deze film toch eigenlijk alles aan wat ervoor zorgt dat je als jongen gevormd wordt tot iets. Dat 'iets' is weliswaar verschrikkelijk ontastbaar is en niemand, op welke leeftijd dan ook, lijkt er ooit ook maar enige grip op te hebben. Ik denk namelijk dat er nooit een moment komt waarop je stopt met jezelf vorm te geven. Niet alleen wat dat betreft had deze film nog wel even kunnen - en vooral ook mogen - duren. Het is vooral dat gevoel, dat herkenbare gevoel dat ervoor zorgt dat je hier nog wel uren naar kunt kijken. Het is onmogelijk om dat gevoel te vertalen naar woorden, maar er is wel een nummer dat dat gevoel perfect grijpt:
Ik kan hier nu wel een analyse plaatsen van hoe goed de film is gemaakt en hoe typerend dat is voor de stijl van Linklater. Hoe de film soms grotere en soms kleinere stappen maakt in de tijd, hoe sommige momenten meer tijd krijgen dan de andere. Precies zoals dat gaat met de gedachtevorming van ons: bepaalde dingen blijven je nu eenmaal meer bij dan andere, sommige dingen hebben nu eenmaal meer invloed op hoe je later uiteindelijk wordt. Of beter, hoe je jezelf ontwikkelt. Of hoe de film soms hint naar een relevant stukje geschiedenis: 9/11, de verkiezingsstrijd tussen Obama en Biden en de invloed van sociale media. En wat dacht je van de ontwikkeling van Apple: het begint nog met de Macworld, maar deze maakt langzaam plaats voor iPods en iPhones. Of hoe de film subtiel laat zien dat je kansen toch echt zelf moet leren grijpen, dat je jezelf moet leren kennen voordat je de volgende stap moet nemen.
Maar dat zal ik niet doen, want ik voel me zo kort na het zien van de film nog niet in staat met woorden te omschrijven wat een fantastisch gevoel Boyhood teweeg brengt. Geef de film even wat tijd. Het begint misschien wat fragmentarisch, wat schokkerig, maar je zult gaan inzien dat dit perfect bij de film past. Het is zoals het is: ons brein onthoudt immers ook maar flarden van wat me meemaken. En als je dan ruim tweeënhalf uur verder bent, dan is het jammer dat de film niet langer duurde. Hoe mooi dat einde ook was, dat is pas waar het leven echt begint. En misschien is dat juist wel waarom je hier nog uren naar zou kunnen kijken.
Boyhood gaat veel verder dan What Maisie Knew. Daar gaat het eigenlijk slechts over de 'vechtscheiding' van tegenwoordig, Boyhood gaat echt - zoals de titel al doet vermoeden - over het opgroeien van een jongen.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:07 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Doet me erg denken aan deze film: What Maisie Knew (2012) - IMDb
Enigszins te vergelijken met elkaar? Behalve de twaalf jaren lang concept bij Boyhood?
What Maisie Knew vond ik al meesterwerk, dus heb nu wel hoge verwachtingen van Boyhood.
Aan de ene kant wel nieuwsgierig (ook naar de originele Planet en naar Rise, maar om de een of andere reden kan ik maar niet wennen aan apen met werkende duimen.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:56 schreef speknek het volgende:
Dawn of the Planet of the Apes (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Het verbazingwekkende van de originele Planet of the Apes was dat het onder de bombastische actiefilm een verrassend intelligente boodschap zat. Maar zo'n eindtwist valt niet echt te herhalen. De laatste reboot (eigenlijk prequel), Rise of the planet of the apes, wist toch een hele goede film neer te zetten, door het acteerwerk klein en intiem te houden. De gevolgen zijn wellicht verstrekkend, doordat je inzicht krijgt in persoonlijke motieven blijft het absurde uitgangspunt toch geloofwaardig (alhoewel het einde van de vorige film dat misschien iets te ver strekte). Dit vervolg gaat daar op door, en is misschien zelfs nog iets beter. Vooral de motieven zijn sterk. De film werpt voortdurend morele dilemma's op, zonder duidelijk zwart en wit, wat dan ook weer het hoofdthema van de film is. Ook de intimiteit valt nogmaals op. Het gezichtspunt verwisselt naadloos van de apen naar de mensen en weer terug, zonder dat het een stijf schaakspel wordt. Helaas lukt het de film niet helemaal zich aan de genreconventies te ontworstelen, en blijft grootsheid daardoor uit, het einde neigt zelfs naar cliche. Een intelligente, dat dan weer wel.
9.
Ik hoop dat de film mijn verwachtingen waarmaakt.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:49 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Boyhood gaat veel verder dan What Maisie Knew. Daar gaat het eigenlijk slechts over de 'vechtscheiding' van tegenwoordig, Boyhood gaat echt - zoals de titel al doet vermoeden - over het opgroeien van een jongen.
Dan kun je rise volgens mij goed kijken, dat gaat meer over de mensen dan een apenplaneet, zoals die andere twee wel meer doen.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel nieuwsgierig (ook naar de originele Planet en naar Rise, maar om de een of andere reden kan ik maar niet wennen aan apen met werkende duimen.
Dat ze praten, och...
V.
Transformers 4quote:Op maandag 21 juli 2014 21:26 schreef Rogan het volgende:
Transformers: Age of Extinction
Vaste prik, elke 2 jaar een nieuwe Transformers film. Elke keer weet Michael Bay mij te overtuigen om geld uit te geven zodat ik zijn geld kan zien. En dit doe ik graag.
Waarom? Een hersenloos actie spektakel op een groot scherm is eigenlijk nooit saai, zeker niet als we het over grote transformerende robots hebben die hun onderlinge ruzies op onze thuisplaneet uitvechten.
Het verhaal is van een ontzettend laag niveau en de karakters in deze film hebben absoluut geen diepgang. Maar dit hoef je ook niet te verwachten van de Transformer films.
Maar goed, het (oppervlakkige) plot; In de vorige films stond de vriendschap tussen de mensheid en de Transformers centraal. In de vorige film is een groot gedeelte van Chicago verwoest, dit vond de mensheid niet echt oké en het is ook niet comfortabel wonen natuurlijk. Nu ziet de mensheid de Transformers als een grote bedreiging, opzich logisch.
Vervolgens zijn de Autobots (de goede Transformers) ondergedoken. Natuurlijk vind de CIA dit niet goed en heeft een blik mensen opengetrokken om op de Autobots te jagen. De CIA krijgt hulp van de Decepticons (de slechte Transformers). Dit doen de Decepticons niet zomaar, ze zijn namelijk op zoek naar Optimus Prime (1 van de aanvoerders van de Autobots). Gedurende de film begint duidelijk te worden dat de Decepticons een dubbele agenda hebben.
In deze film maken we ook kennis met een nieuw hoofdpersonage, Mark Wahlberg heeft de plek van Shia Labeouf ingepikt. Marky Mark zet een goede rol neer als chagerijnige en bezorgde vader. Hij heeft een dochter en natuurlijk is deze dochter van Marky Mark aanwezig voor de eye candy, want op het moment van schrijven kan ik eigenlijk niet vertellen wat haar bijdrage in de film was. Volgens mij raakt ze zoek en moet de rest haar zoeken.
Maar wat haar rol is doet er eigenlijk ook niet toe, wat er toe doet is dat deze film vol met (slow motion) actie, humor en voorspelbare plottwists zit.
Spannend!quote:Op maandag 21 juli 2014 14:30 schreef speknek het volgende:
Oh Boyhood wil ik ook graag zien! Maar moet daar nog wel een tijd op wachten, nu mijn eigen boy een dezer dagen geboren gaat worden.
Ik ben eerlijk gezegd zelf een beetje verrast dat deze film slechts een 6,4 heeft gekregen op IMDB. Ik geef hem een 7,5 het is geen super top film maar het is wel een origineel idee.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:55 schreef pokkerdepok het volgende:
Transcendence (2014) - IMDb
een artificial intelligence wetenschapper, op het punt grote doorbraken te maken, wordt slachtoffer van een aanslag van een anti- technologie terreurgroep. maar vlak voor zn dood probeert ie zijn bewustzijn in zijn A.I. project te laden.
goeie film met johnny depp, waar je toch wel even over blijft nadenken.
niet alles verloopt al te logisch, helaas, en de film maakt wat rare sprongen. ook is het voor een deel gewoon een romantisch liefdes verhaaltje.
maar het onderwerp is interessant, de sfeer prima getroffen, toffe futuristische technologie en morele kwesties. depp en de anderen spelen uitstekend.
7.
quote:Op maandag 21 juli 2014 21:26 schreef Rogan het volgende:
Transformers: Age of Extinction
Vaste prik, elke 2 jaar een nieuwe Transformers film. Elke keer weet Michael Bay mij te overtuigen om geld uit te geven zodat ik zijn geld kan zien. En dit doe ik graag.
Waarom? Een hersenloos actie spektakel op een groot scherm is eigenlijk nooit saai, zeker niet als we het over grote transformerende robots hebben die hun onderlinge ruzies op onze thuisplaneet uitvechten.
Het verhaal is van een ontzettend laag niveau en de karakters in deze film hebben absoluut geen diepgang. Maar dit hoef je ook niet te verwachten van de Transformer films.
Maar goed, het (oppervlakkige) plot; In de vorige films stond de vriendschap tussen de mensheid en de Transformers centraal. In de vorige film is een groot gedeelte van Chicago verwoest, dit vond de mensheid niet echt oké en het is ook niet comfortabel wonen natuurlijk. Nu ziet de mensheid de Transformers als een grote bedreiging, opzich logisch.
Vervolgens zijn de Autobots (de goede Transformers) ondergedoken. Natuurlijk vind de CIA dit niet goed en heeft een blik mensen opengetrokken om op de Autobots te jagen. De CIA krijgt hulp van de Decepticons (de slechte Transformers). Dit doen de Decepticons niet zomaar, ze zijn namelijk op zoek naar Optimus Prime (1 van de aanvoerders van de Autobots). Gedurende de film begint duidelijk te worden dat de Decepticons een dubbele agenda hebben.
In deze film maken we ook kennis met een nieuw hoofdpersonage, Mark Wahlberg heeft de plek van Shia Labeouf ingepikt. Marky Mark zet een goede rol neer als chagerijnige en bezorgde vader. Hij heeft een dochter en natuurlijk is deze dochter van Marky Mark aanwezig voor de eye candy, want op het moment van schrijven kan ik eigenlijk niet vertellen wat haar bijdrage in de film was. Volgens mij raakt ze zoek en moet de rest haar zoeken.
Maar wat haar rol is doet er eigenlijk ook niet toe, wat er toe doet is dat deze film vol met (slow motion) actie, humor en voorspelbare plottwists zit.
Ik kan me prima vinden in deze 2 reviews. Daarbij valt nog aan te vullen dat:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:40 schreef planethugo het volgende:
[..]
Transformers 4
Waardeloos achterlijk cliche verhaal met Wahlberg die een fotomodel dochter heeft waar hij natuurlijk super beschermend over is, maar wat blijkt ze heeft een geheime vriend en de hele film gaat er dus over dat papa en vriendje het uiteindelijk toch met elkaar weten te vinden. Oh ja en er is nog veel actie die precies hetzelfde oogt als de vorige 3 films, en dus gooit Bay er ook nu weer op willekeurige momenten allerlei vuurwerkpijlen met flikkersterretjes uit om het effect te vergroten, en dan zijn er talloze one-liners, onlogische plotwendingen, Frasier die een hekel heeft aan autobots en een 3de partij die de aarde wil overnemen. En dinobots die een kopie zijn van de saaie en grijze decepticons maar dan in dino vorm. Kortom, heerlijke komedie. Jammer dat Leslie Nielson er niet meer is, die had hier prima de hoofdrol in kunnen spelen.
Ik heb het ivm een nieuwe bioscoop met mega scherm en super geluid nog 1x geprobeerd met deze onzin maar dat was direct de laatste keer dat ik ga betalen voor een transformersfilm, zolang Bay de regie voert
3.5
pfffffffff hier heb ik niets aan toe te voegen eigenlijk, het is wel een afschuwelijk verhaalquote:Op zondag 8 juni 2014 22:57 schreef casper019 het volgende:
DE BEHANDELING
[ afbeelding ]
WOW wat een ontzettend sterke en beklemmende thriller, 1 van de beste belgische thrillers (en ook zoiezo thrillers) die ik ooit gezien heb.
Verhaal gaat over een agent die op jonge leeftijd zijn broertje op mysterieuze wijze heeft verloren, dan krijgt hij een zaak van ouders die een paar dagen vastgehouden zijn en hun kind is verdwenen..
Sterk acteerwerk en spannend tot het einde, wel walgelijk einde... (in de zin van gruwlijk, gat)
9
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |