Dat klopt. En het is ooit beloofd, (kan even niet op het juiste woord komen) dat die school met die grondslag altijd binnen het bestuur bestaansrecht zal hebben. ofzoiets. Ik weet niet meer hoe de algemeen directeur het verwoordde, maar daar kwam het wel op neer.quote:Op maandag 2 juni 2014 19:06 schreef livelink het volgende:
Voor de ouders van school B scheelt het enorm dat de grondslag niet wijzigt. Tuurlijk moet de MR daar ook instemmen met een bestuurlijke overname, maar de oudergeleding van de MR in school A is de enige die instemming mag en kan geven voor de grondslagwijziging voor school A.
nee, vertel eensquote:Op maandag 2 juni 2014 19:00 schreef vrouwtje het volgende:
Oh, ik doe dit even onder een ander account, ben wel een bekende (denk ik) hier.
Of ze geven de ander de gelegenheid om niet te bidden. En dat de ander het fatsoen opbrengt om dan wel stil in de klas te zitten.quote:Op maandag 2 juni 2014 19:29 schreef Luigi het volgende:
Misschien kunnen ze bidden richting het flying spaghetti monster. Da's een soort win win dan.
Ik snap ook nooit dat gelovigen dat bidden zo willen opleggen. Dat verliest zo toch al zijn waarde lijkt me? Maar misschien is het toch een soort bekeringsdrang ofzo.quote:Op maandag 2 juni 2014 19:31 schreef vrouwtje het volgende:
[..]
Of ze geven de ander de gelegenheid om niet te bidden. En dat de ander het fatsoen opbrengt om dan wel stil in de klas te zitten.
Het vraagt natuurlijk ook heel wat van de leerkrachten van school A.
Ja, precies. Dat vond ik ook nog wel een te mooi om waar te zijn verhaal. Ik quote de notitite:quote:Op maandag 2 juni 2014 19:28 schreef livelink het volgende:
Dan mag je wel heel duidelijk op papier hebben hoe ze dat voor zich zien en hoe ze dat kunnen garanderen. Want bidden en het wekelijks bespreken van bijbelteksten gaat bij mij niet samen met het bestaansrecht voor het openbaar onderwijs in dezelfde klas.
nooit dusquote:Op maandag 2 juni 2014 19:33 schreef vrouwtje het volgende:
[..]
Ja, precies. Dat vond ik ook nog wel een te mooi om waar te zijn verhaal. Ik quote de notitite:
"Een zorgvuldig, geleidelijk organisch proces, waarbij groepen pas samen gaan als kinderen daar aan toe zijn. "
ik zou gewoon uit dwarsigheid mijn kind in piratenkleren met een vergiet op naar school sturenquote:Op maandag 2 juni 2014 19:29 schreef Luigi het volgende:
Misschien kunnen ze bidden richting het flying spaghetti monster. Da's een soort win win dan.
De grondslag wijzigt niet. Maar uiteindelijk zal de MR en de ouderraad veranderen en zullen daar ook mensen in komen die oorspronkelijk vanuit school A komen. En dan is het de vraag of er uiteindelijk veel terug te vinden is van de grondslagquote:Op maandag 2 juni 2014 19:06 schreef livelink het volgende:
Voor de ouders van school B scheelt het enorm dat de grondslag niet wijzigt. Tuurlijk moet de MR daar ook instemmen met een bestuurlijke overname, maar de oudergeleding van de MR in school A is de enige die instemming mag en kan geven voor de grondslagwijziging voor school A.
Daarbij denk ik ook, dat het vooral de ouders zijn die er 'last' van hebben. De kinderen zullen het wel prima vinden. Tenminste, als ik naar die van mij kijk.quote:Op maandag 2 juni 2014 19:41 schreef Troel het volgende:
Hier wordt op school overigens niemand gedwongen om mee te bidden? Wel wordt er verwacht dat je stil bent als anderen bidden.
En, eerlijk is eerlijk, dat is ook de taak van de ouders van de kinderen van school B hoor. Mijn jongens weten donders goed dat onze oude buurvrouw wat anders gelooft en dat die weer wat anders doet dan die ander en dat er ook mensen zijn die geloven dat er niets is. Zoveel mensen zoveel gelovenquote:Op maandag 2 juni 2014 19:43 schreef vrouwtje het volgende:
[..]
Daarbij denk ik ook, dat het vooral de ouders zijn die er 'last' van hebben. De kinderen zullen het wel prima vinden. Tenminste, als ik naar die van mij kijk.
Het is dan mijn taak om ze te leren dat wij er thuis anders over denken.
Ik persoonlijk zou naar een andere school gaan uitkijken. Het is niet alleen een kwestie van ergens last van hebben of niet. Het gaat ook om bepaalde principes, wat mij betreft.quote:Op maandag 2 juni 2014 19:43 schreef vrouwtje het volgende:
[..]
Daarbij denk ik ook, dat het vooral de ouders zijn die er 'last' van hebben. De kinderen zullen het wel prima vinden. Tenminste, als ik naar die van mij kijk.
Het is dan mijn taak om ze te leren dat wij er thuis anders over denken.
da's geloof ik standaard voor open dag danquote:Op maandag 2 juni 2014 19:47 schreef debuurvrouw het volgende:
Wij hebben een orienterend gesprek gehad op een christelijke school. Die schreven voor (!!) dat wij thuis niet mochten zeggen dat wij niet in god geloven. Ze moesten bidden.
Toen er in de kleuterklas ook nog hing: wij zingen deze week hosanna voor de koning was ik er helemaal klaar mee.
Dat is ook zoiets, de kinderen van de betreffende scholen schijnen best wel strijd met elkaar te hebbenquote:Op maandag 2 juni 2014 19:47 schreef simmu het volgende:
oeh, actueel! hier speelt het probleem precies andersom: de openbare (daar gaan wij heen) gaat goed; die met den bijbel niet. beiden weigeren hier trouwens welke vorm van samenwerking ook. kinderen van de ene school spelen niet bij die van de andere (op een paar rebels tiepjes na dan). maar goed; hier is het wel heel erg met den bijbel hoor. we zijn wezen kijken bij de schoolkeuze van selene en dit ging ons echt te ver. een keertje bidden en een liedje; soit. maar hier beginnen ze elke dag met een half uur bijbelles.
wij waren er rond pasen.quote:Op maandag 2 juni 2014 19:51 schreef simmu het volgende:
[..]
da's geloof ik standaard voor open dag dan![]()
selene zong het nog een week. en aangezien ik zelf weinig snap van geloof vonden we het vrij kut uit te leggen allemaal. dus vandaar de keuze openbare
geen strijd hier. alles is gewoon strikt gescheiden. echt heel strikt. daar ben ik nog best van geschrokken. kindjes met wie selene op de psz speelde zag je domweg niet meer eens ze op de basisschool zatenquote:Op maandag 2 juni 2014 19:52 schreef vrouwtje het volgende:
[..]
Dat is ook zoiets, de kinderen van de betreffende scholen schijnen best wel strijd met elkaar te hebben![]()
Lekker vreedzaam
nou, hier beginnen ze echt met een half uur bijbelles en dan pas de rest van school. en die rest dan natuurlijk allemaal wel in thema. we zitten ietsje ten noorden van de biblebelt. tis allemaal wat gemoedelijker, maar ze zijn er wel hoorquote:Op maandag 2 juni 2014 19:54 schreef Troel het volgende:
20%?? Dat is wel heul veul
Hier hebben ze een "godsdienstmethode" die over het algemeen over normen en waarden gaat en waar een keer in de zoveel dagen een echt bijbelverhaal uit komt en misschien dat ze eens een keertje bidden. Ze hebben een paasviering en kerstviering en nog een keer een kerkdienst per schooljaar en dat is het dan wel
Allemaal met een vergiet op je hoofd naar schoolquote:Op maandag 2 juni 2014 19:29 schreef Luigi het volgende:
bij mij ook. Ligt er denk ik ook aan in welk gebied de school staat. Een pc in een overwegend katholiek gebied is vaak kleiner dus komen/kwamen daar eerder de kinderen met een achterstand naar toe. Ik ben geëindigd in 20% islamitische kinderen in de klas.quote:Op maandag 2 juni 2014 19:53 schreef vrouwtje het volgende:
[..]
Die schijnen er dus best veel te zitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |