Hoeveel uur stond er voor die wijk joh?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:32 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Mind you, tis me 2de werkdag alleenkan wel janken om eerlijk te zijn.
2/2.5 .. ik heb er een dikke 5 uur over gedaan.. me pa was zo lief om alles in de auto te gooien en hier neer te zetten ( loop in mijn eigen buurt zeg maar ) anders had t 4x naar depot geworden..quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:38 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Hoeveel uur stond er voor die wijk joh?
Ik hoop dat je teamleider een beetje schappelijk is en je de uren zonder morren toekent. Voor een beginner is zoveel post weglopen een behoorlijke prestatie in zo'n korte tijd.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:39 schreef houdjemond het volgende:
[..]
2/2.5 .. ik heb er een dikke 5 uur over gedaan.. me pa was zo lief om alles in de auto te gooien en hier neer te zetten ( loop in mijn eigen buurt zeg maar ) anders had t 4x naar depot geworden..
Moet kar, tassen en restje hah nog terugbrengen maar eerst ff een biertje voor de schrik hoor..
Ik had 10 tassen, ipv van de gebruikelijke 2-3-4quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel een heel erg groot verschil ...
Vind ik ook. Was de post blijven staan ofzo... ?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel een heel erg groot verschil ...
Ik ga hem zo ook even een mailtje sturen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:41 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik hoop dat je teamleider een beetje schappelijk is en je de uren zonder morren toekent. Voor een beginner is zoveel post weglopen een behoorlijke prestatie in zo'n korte tijd.
Ik denk het.. de rest had echt niet zoveel.. reminds me ik had gisteren bijna geen post.. misschien ergens iets misgegaan..quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:41 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Vind ik ook. Was de post blijven staan ofzo... ?
Precies. Ik ben een ervaren kracht, maar met tien tassen zou ik ook flink veel werk hebben. Iig een stuk meer dan die twee tot 2,5 uur die voor zou staan. Hangt wel een beetje van de wijk af natuurlijkquote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:41 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik hoop dat je teamleider een beetje schappelijk is en je de uren zonder morren toekent. Voor een beginner is zoveel post weglopen een behoorlijke prestatie in zo'n korte tijd.
Tis een grote woonwijk dus alles wel lekker dichtbij elkaar, alleen met allemaal van die hofjes en tussenstukjes.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Ik ben een ervaren kracht, maar met tien tassen zou ik ook flink veel werk hebben. Iig een stuk meer dan die twee tot 2,5 uur die voor zou staan. Hangt wel een beetje van de wijk af natuurlijk
Geen piekdag gedaan ofzo woensdag? Is wel heel erg uitzondering iig zoiets, maar erg rot als dat op 1 van je eerste dagen gebeurt. Ik deed er trouwens op de eerste dagen ook wel gruwelijk lang overquote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:41 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik had 10 tassen, ipv van de gebruikelijke 2-3-4
Maar gisteren was ook een daldag, dus dat je toen bijna geen post had is op zich niet bijzonder. Verder is het moeilijk te zeggen of het normaal is, dat ligt maar net aan je wijk. Als het een wijk is met veel bedrijven die toevallig net allemaal zo'n dikke catalogus krijgen met kantoorspul en zo, dan kom je natuurlijk al snel aan aardig wat tassen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:43 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik denk het.. de rest had echt niet zoveel.. reminds me ik had gisteren bijna geen post.. misschien ergens iets misgegaan..
Ik kan mij dit zo goed voorstellen he.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:39 schreef houdjemond het volgende:
[..]
2/2.5 .. ik heb er een dikke 5 uur over gedaan.. me pa was zo lief om alles in de auto te gooien en hier neer te zetten ( loop in mijn eigen buurt zeg maar ) anders had t 4x naar depot geworden..
Moet kar, tassen en restje hah nog terugbrengen maar eerst ff een biertje voor de schrik hoor..
Aawhgoshquote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:55 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik kan mij dit zo goed voorstellen he.
De 2de dag dat ik alleen liep was ook uitgerekend zo'n belachelijk drukke dag met veel hah. Had geloof ik een stuk of 8 tassen. Ook zeker 5 uur mee bezig geweest.
Op het laatst moest ik nog terug naar het depot voor een laatste tas hah... was het hek van het terrein dicht.
Dus ik met de pest in m'n lijf de tc bellen, die het gelukkig begreep. Heb m'n laatste gewone post bezorgd en die laatste tas hah de volgende dag alsnog gedaan.
Wat was dat verschrikkelijk zeg. Ik heb gejankt, ik zat op het randje van hyperventileren en kon die nacht niet meer slapen. Oh ja... En ik heb een blauwe teennagel opgelopen die nog niet genezen is.![]()
(als ik dit nu zo opschrijf kan ik er best om lachen, maar toen echt totaal niet)
Je hebt gewoon pech gehad. Niks aan te doen.
Ongeveer 3 maanden.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:04 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Aawhgoshjanken stond me ook nader dan het lachen hoor, me arme voetjes...
Mag ik vragen hoelang je nu al voor postNL werkt?
Het is dat ik een doorbijtertje ben en niet houd van opgeven maar op een gegeven moment had ik echt zoiets van, ik lijk wel gek..
Worden we hard van!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:17 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ongeveer 3 maanden.![]()
Ja, snap ik. Komt echt wel goed hoor. 10 tassen is gewoon echt heel veel. Je hebt net als ik gewoon pech dat je precies op je 2de dag zo'n gekkenhuis meemaakt.
Zoiets is bij ons echt een uitzondering. Meeste wijken hier zitten rond 2 post en 2 HAH.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:36 schreef gelestipjes het volgende:
Hm, 10 tassen is wel veel, maar toch ook weer niet zo uitzonderlijk, aangezien het incl. hah is? Of woon ik gewoon in een gebied met veel post of zo?Kan me nog herinneren dat er hier vorig jaar wel bepaalde wijken waren met 18 tassen inclusief hah. En er zijn geregeld wijken die 8/9/10 tassen hebben inclusief hah.
Het is alleen wel uitzonderlijk als je er normaal maar 2 of 3 hebt ja. En die 2 of 3 is ook inclusief hah? Want dat is dan wel erg weinig voor een grote woonwijk
Dat had ik na de eerste dag ook jaquote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:55 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik kan mij dit zo goed voorstellen he.
De 2de dag dat ik alleen liep was ook uitgerekend zo'n belachelijk drukke dag met veel hah. Had geloof ik een stuk of 8 tassen. Ook zeker 5 uur mee bezig geweest.
Op het laatst moest ik nog terug naar het depot voor een laatste tas hah... was het hek van het terrein dicht.
Dus ik met de pest in m'n lijf de tc bellen, die het gelukkig begreep. Heb m'n laatste gewone post bezorgd en die laatste tas hah de volgende dag alsnog gedaan.
Wat was dat verschrikkelijk zeg. Ik heb gejankt, ik zat op het randje van hyperventileren en kon die nacht niet meer slapen. Oh ja... En ik heb een blauwe teennagel opgelopen die nog niet genezen is.![]()
(als ik dit nu zo opschrijf kan ik er best om lachen, maar toen echt totaal niet)
Je hebt gewoon pech gehad. Niks aan te doen.
Die tijd heb ik niet meer meegemaakt. Nog wel dat je met aangetekende pakketten en dergelijke reed, maar al gauw daarna kwam de pakketservice. Zethaken heb ik ook niet meegemaakt.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:37 schreef dud0r het volgende:
Mijn begintijd hadden we nog geen binnen tassen. Rode bakken moest je nog uitgooien hah was er elke dag op zaterdag na. En die moest je zelf ertussen zetten. Hah aftellen, vouwen en bundelen, ook nog gedaan. Ochtend en middag wijken. 9 uur met je eerste wijk de straat op, 11 terug zijn. 12.30 met je tweede wijk de straat op en om 14.00 weer thuis op de bank.
En in de zomer school dat tijdsbestek gewoon een uur of twee op![]()
Goede oude tijd.
= Dudor draait door??quote:Op zaterdag 31 mei 2014 06:29 schreef dud0r het volgende:
Pleuris anna v toor mailing. Draait weer voor geen meter in de hsm. Hoppa 6k in de hs erbij.
Hsm staat in de op. Huisnummersorteermachine. 6k is 6000. Hs is handsorteringquote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:54 schreef posje het volgende:
[..]
= Dudor draait door??
(niet zo thuis in de afkortingen)
Hier hetzelfde. Horizontaal en verticaal stapelen in de fietstassen. Dan op de bagagedrager nog een half tasje met bijvoorbeeld hah.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:46 schreef superkimmi het volgende:
Ja maar een kar kan niet overal handig.. Ik moet van depot naar mn wijk dan 2 km lopen.
Maar ik krijg op de fiets ook zeker 3-4 tassen mee (zeker met extra schoudertas op de bagagedrager)
dat is niks joh, ben net 21 jaar daarquote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:17 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ongeveer 3 maanden.![]()
Ja, snap ik. Komt echt wel goed hoor. 10 tassen is gewoon echt heel veel. Je hebt net als ik gewoon pech dat je precies op je 2de dag zo'n gekkenhuis meemaakt.
die aanlevering was hier ook veel later dan normaal, een of andere ali had het er maar moeilijk meequote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:37 schreef dud0r het volgende:
Mijn begintijd hadden we nog geen binnen tassen. Rode bakken moest je nog uitgooien hah was er elke dag op zaterdag na. En die moest je zelf ertussen zetten. Hah aftellen, vouwen en bundelen, ook nog gedaan. Ochtend en middag wijken. 9 uur met je eerste wijk de straat op, 11 terug zijn. 12.30 met je tweede wijk de straat op en om 14.00 weer thuis op de bank.
Goede oude tijd.
djw = dankjewelquote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:41 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Hsm staat in de op. Huisnummersorteermachine. 6k is 6000. Hs is handsortering
ja dat is beter ,anders heb ik tig postsquote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:07 schreef Patoshik het volgende:
Ophaling10, tipje. Je kunt multi quoten (meerdere in 1 post) door steeds met alt en dan op de quote knop te drukken. Scheelt al die posts achter elkaar.
Het kan liggen aan waar je loopt. Ik ken ook wijken waar 7 tassen inclusief hah heel normaal is op een op zich niet eens zo drukke dag, maar dat zijn dan wel wijken van minstens 3 tot 3,5 uur. Ik heb een hele tijd een industriewijk gelopen waar 18 tassen (inclusief) hah ook een gangbaar aantal was, maar die wijk hebben ze uiteindelijk dan ook gesplitst, zeker toen er nog een grote flat bijkwam met nog 300 extra afgiftepunten.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:36 schreef gelestipjes het volgende:
Hm, 10 tassen is wel veel, maar toch ook weer niet zo uitzonderlijk, aangezien het incl. hah is? Of woon ik gewoon in een gebied met veel post of zo?Kan me nog herinneren dat er hier vorig jaar wel bepaalde wijken waren met 18 tassen inclusief hah. En er zijn geregeld wijken die 8/9/10 tassen hebben inclusief hah.
Het is alleen wel uitzonderlijk als je er normaal maar 2 of 3 hebt ja. En die 2 of 3 is ook inclusief hah? Want dat is dan wel erg weinig voor een grote woonwijk
Jij ging in de zomer al om 7 uur met je wijk de straat op? Hadden ze bij jullie geen verdeelwijken?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:37 schreef dud0r het volgende:
Goede oude tijd.
Acht rode bakken? Dat heb ik nog nooit meegemaakt, en ik loop hier toch wel een tijdje rond. De meeste ochtendwijken hadden bij ons 2 tot 3 rode bakken, en de echt grote wijken hadden er wel eens 4. Maar 8? Over hoe lang geleden praat je dan?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:57 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die aanlevering was hier ook veel later dan normaal, een of andere ali had het er maar moeilijk mee
ja dat was even beter vroeger, zelf verantwoordelijk voor alles en klaar was klaar.
En per wijk gewoon 8 rode bakken, dat is nu vrij zeldzaam.
Ik begon de dag met een naar conflict, omdat ik niet meer ongevraagd het afvoerputje van het depot wil zijn. Was de eerste keer dat dit even nodig was. Rest van de dag heb ik mijn frustraties door de wijken lopen stampenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:20 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Hoe was jullie dag? En allemaal uiteraard een fijn weekend!
Het was nog net ptt toen ik begon vos begon toen om 5 uur bij ons, in het zomerdal waren ze dan meestal om 6 klaar. Dus dan kon je tussen 7 en half 8 wel de straat op met de eerste wijk. Ik liep een half winkelgebied toen, dus heel snel geleerd om m'n wijk andersom te lopen want die winkels waren dan nog dicht.quote:Op zondag 1 juni 2014 00:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Jij ging in de zomer al om 7 uur met je wijk de straat op? Hadden ze bij jullie geen verdeelwijken?
Bij ons was het VOS en postbussen sorteren van 6 tot 7.30. Dan 10 minuten koffie. Dan je ochtendwijk klaarmaken, waar je tot 09.30 mee bezig was. Dan nogmaals koffie. De straat op, en dan was je zo tussen 11.30 weer terug. Middagwijk voorbereiden van 11.30 tot 12.30, lunch van 12.30 tot 13.15, en middagwijk lopen van 13.15 tot 14.30. Mind you, dit was voor de introductie van de HSM, toen we nog geen concurrentie hadden en vrijwel niemand nog internet had. Toen was je met het voorbereiden van 1 ochtendwijk al gauw 2 tot 3 uur zoet.
En we heetten nog PTT, en als je solliciteerde bij ons kwam je op een wachtlijst, want iedereen wilde graag bij ons werken. Those were the days. Tegenwoordig zie je postbezorgers lopen die eruit zien alsof ze zo onder een brug vandaan zijn getrokken en met twee tassen post de wijk in geschopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |