Hoeveel uur stond er voor die wijk joh?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:32 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Mind you, tis me 2de werkdag alleenkan wel janken om eerlijk te zijn.
2/2.5 .. ik heb er een dikke 5 uur over gedaan.. me pa was zo lief om alles in de auto te gooien en hier neer te zetten ( loop in mijn eigen buurt zeg maar ) anders had t 4x naar depot geworden..quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:38 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Hoeveel uur stond er voor die wijk joh?
Ik hoop dat je teamleider een beetje schappelijk is en je de uren zonder morren toekent. Voor een beginner is zoveel post weglopen een behoorlijke prestatie in zo'n korte tijd.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:39 schreef houdjemond het volgende:
[..]
2/2.5 .. ik heb er een dikke 5 uur over gedaan.. me pa was zo lief om alles in de auto te gooien en hier neer te zetten ( loop in mijn eigen buurt zeg maar ) anders had t 4x naar depot geworden..
Moet kar, tassen en restje hah nog terugbrengen maar eerst ff een biertje voor de schrik hoor..
Ik had 10 tassen, ipv van de gebruikelijke 2-3-4quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel een heel erg groot verschil ...
Vind ik ook. Was de post blijven staan ofzo... ?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel een heel erg groot verschil ...
Ik ga hem zo ook even een mailtje sturen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:41 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik hoop dat je teamleider een beetje schappelijk is en je de uren zonder morren toekent. Voor een beginner is zoveel post weglopen een behoorlijke prestatie in zo'n korte tijd.
Ik denk het.. de rest had echt niet zoveel.. reminds me ik had gisteren bijna geen post.. misschien ergens iets misgegaan..quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:41 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Vind ik ook. Was de post blijven staan ofzo... ?
Precies. Ik ben een ervaren kracht, maar met tien tassen zou ik ook flink veel werk hebben. Iig een stuk meer dan die twee tot 2,5 uur die voor zou staan. Hangt wel een beetje van de wijk af natuurlijkquote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:41 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik hoop dat je teamleider een beetje schappelijk is en je de uren zonder morren toekent. Voor een beginner is zoveel post weglopen een behoorlijke prestatie in zo'n korte tijd.
Tis een grote woonwijk dus alles wel lekker dichtbij elkaar, alleen met allemaal van die hofjes en tussenstukjes.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Ik ben een ervaren kracht, maar met tien tassen zou ik ook flink veel werk hebben. Iig een stuk meer dan die twee tot 2,5 uur die voor zou staan. Hangt wel een beetje van de wijk af natuurlijk
Geen piekdag gedaan ofzo woensdag? Is wel heel erg uitzondering iig zoiets, maar erg rot als dat op 1 van je eerste dagen gebeurt. Ik deed er trouwens op de eerste dagen ook wel gruwelijk lang overquote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:41 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik had 10 tassen, ipv van de gebruikelijke 2-3-4
Maar gisteren was ook een daldag, dus dat je toen bijna geen post had is op zich niet bijzonder. Verder is het moeilijk te zeggen of het normaal is, dat ligt maar net aan je wijk. Als het een wijk is met veel bedrijven die toevallig net allemaal zo'n dikke catalogus krijgen met kantoorspul en zo, dan kom je natuurlijk al snel aan aardig wat tassen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:43 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik denk het.. de rest had echt niet zoveel.. reminds me ik had gisteren bijna geen post.. misschien ergens iets misgegaan..
Ik kan mij dit zo goed voorstellen he.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:39 schreef houdjemond het volgende:
[..]
2/2.5 .. ik heb er een dikke 5 uur over gedaan.. me pa was zo lief om alles in de auto te gooien en hier neer te zetten ( loop in mijn eigen buurt zeg maar ) anders had t 4x naar depot geworden..
Moet kar, tassen en restje hah nog terugbrengen maar eerst ff een biertje voor de schrik hoor..
Aawhgoshquote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:55 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik kan mij dit zo goed voorstellen he.
De 2de dag dat ik alleen liep was ook uitgerekend zo'n belachelijk drukke dag met veel hah. Had geloof ik een stuk of 8 tassen. Ook zeker 5 uur mee bezig geweest.
Op het laatst moest ik nog terug naar het depot voor een laatste tas hah... was het hek van het terrein dicht.
Dus ik met de pest in m'n lijf de tc bellen, die het gelukkig begreep. Heb m'n laatste gewone post bezorgd en die laatste tas hah de volgende dag alsnog gedaan.
Wat was dat verschrikkelijk zeg. Ik heb gejankt, ik zat op het randje van hyperventileren en kon die nacht niet meer slapen. Oh ja... En ik heb een blauwe teennagel opgelopen die nog niet genezen is.![]()
(als ik dit nu zo opschrijf kan ik er best om lachen, maar toen echt totaal niet)
Je hebt gewoon pech gehad. Niks aan te doen.
Ongeveer 3 maanden.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:04 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Aawhgoshjanken stond me ook nader dan het lachen hoor, me arme voetjes...
Mag ik vragen hoelang je nu al voor postNL werkt?
Het is dat ik een doorbijtertje ben en niet houd van opgeven maar op een gegeven moment had ik echt zoiets van, ik lijk wel gek..
Worden we hard van!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:17 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ongeveer 3 maanden.![]()
Ja, snap ik. Komt echt wel goed hoor. 10 tassen is gewoon echt heel veel. Je hebt net als ik gewoon pech dat je precies op je 2de dag zo'n gekkenhuis meemaakt.
Zoiets is bij ons echt een uitzondering. Meeste wijken hier zitten rond 2 post en 2 HAH.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:36 schreef gelestipjes het volgende:
Hm, 10 tassen is wel veel, maar toch ook weer niet zo uitzonderlijk, aangezien het incl. hah is? Of woon ik gewoon in een gebied met veel post of zo?Kan me nog herinneren dat er hier vorig jaar wel bepaalde wijken waren met 18 tassen inclusief hah. En er zijn geregeld wijken die 8/9/10 tassen hebben inclusief hah.
Het is alleen wel uitzonderlijk als je er normaal maar 2 of 3 hebt ja. En die 2 of 3 is ook inclusief hah? Want dat is dan wel erg weinig voor een grote woonwijk
Dat had ik na de eerste dag ook jaquote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:55 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
De 2de dag dat ik alleen liep was ook uitgerekend zo'n belachelijk drukke dag met veel hah. Had geloof ik een stuk of 8 tassen. Ook zeker 5 uur mee bezig geweest.
Op het laatst moest ik nog terug naar het depot voor een laatste tas hah... was het hek van het terrein dicht.
Dus ik met de pest in m'n lijf de tc bellen, die het gelukkig begreep. Heb m'n laatste gewone post bezorgd en die laatste tas hah de volgende dag alsnog gedaan.
Wat was dat verschrikkelijk zeg. Ik heb gejankt, ik zat op het randje van hyperventileren en kon die nacht niet meer slapen. Oh ja... En ik heb een blauwe teennagel opgelopen die nog niet genezen is.![]()
(als ik dit nu zo opschrijf kan ik er best om lachen, maar toen echt totaal niet)
Die tijd heb ik niet meer meegemaakt. Nog wel dat je met aangetekende pakketten en dergelijke reed, maar al gauw daarna kwam de pakketservice. Zethaken heb ik ook niet meegemaakt.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:37 schreef dud0r het volgende:
Mijn begintijd hadden we nog geen binnen tassen. Rode bakken moest je nog uitgooien hah was er elke dag op zaterdag na. En die moest je zelf ertussen zetten. Hah aftellen, vouwen en bundelen, ook nog gedaan. Ochtend en middag wijken. 9 uur met je eerste wijk de straat op, 11 terug zijn. 12.30 met je tweede wijk de straat op en om 14.00 weer thuis op de bank.
En in de zomer school dat tijdsbestek gewoon een uur of twee op![]()
Goede oude tijd.
= Dudor draait door??quote:Op zaterdag 31 mei 2014 06:29 schreef dud0r het volgende:
Pleuris anna v toor mailing. Draait weer voor geen meter in de hsm. Hoppa 6k in de hs erbij.
Hsm staat in de op. Huisnummersorteermachine. 6k is 6000. Hs is handsorteringquote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:54 schreef posje het volgende:
[..]
= Dudor draait door??
(niet zo thuis in de afkortingen)
Hier hetzelfde. Horizontaal en verticaal stapelen in de fietstassen. Dan op de bagagedrager nog een half tasje met bijvoorbeeld hah.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:46 schreef superkimmi het volgende:
Ja maar een kar kan niet overal handig.. Ik moet van depot naar mn wijk dan 2 km lopen.
Maar ik krijg op de fiets ook zeker 3-4 tassen mee (zeker met extra schoudertas op de bagagedrager)
dat is niks joh, ben net 21 jaar daarquote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:17 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ongeveer 3 maanden.![]()
Ja, snap ik. Komt echt wel goed hoor. 10 tassen is gewoon echt heel veel. Je hebt net als ik gewoon pech dat je precies op je 2de dag zo'n gekkenhuis meemaakt.
die aanlevering was hier ook veel later dan normaal, een of andere ali had het er maar moeilijk meequote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:37 schreef dud0r het volgende:
Mijn begintijd hadden we nog geen binnen tassen. Rode bakken moest je nog uitgooien hah was er elke dag op zaterdag na. En die moest je zelf ertussen zetten. Hah aftellen, vouwen en bundelen, ook nog gedaan. Ochtend en middag wijken. 9 uur met je eerste wijk de straat op, 11 terug zijn. 12.30 met je tweede wijk de straat op en om 14.00 weer thuis op de bank.
Goede oude tijd.
djw = dankjewelquote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:41 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Hsm staat in de op. Huisnummersorteermachine. 6k is 6000. Hs is handsortering
ja dat is beter ,anders heb ik tig postsquote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:07 schreef Patoshik het volgende:
Ophaling10, tipje. Je kunt multi quoten (meerdere in 1 post) door steeds met alt en dan op de quote knop te drukken. Scheelt al die posts achter elkaar.
Het kan liggen aan waar je loopt. Ik ken ook wijken waar 7 tassen inclusief hah heel normaal is op een op zich niet eens zo drukke dag, maar dat zijn dan wel wijken van minstens 3 tot 3,5 uur. Ik heb een hele tijd een industriewijk gelopen waar 18 tassen (inclusief) hah ook een gangbaar aantal was, maar die wijk hebben ze uiteindelijk dan ook gesplitst, zeker toen er nog een grote flat bijkwam met nog 300 extra afgiftepunten.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:36 schreef gelestipjes het volgende:
Hm, 10 tassen is wel veel, maar toch ook weer niet zo uitzonderlijk, aangezien het incl. hah is? Of woon ik gewoon in een gebied met veel post of zo?Kan me nog herinneren dat er hier vorig jaar wel bepaalde wijken waren met 18 tassen inclusief hah. En er zijn geregeld wijken die 8/9/10 tassen hebben inclusief hah.
Het is alleen wel uitzonderlijk als je er normaal maar 2 of 3 hebt ja. En die 2 of 3 is ook inclusief hah? Want dat is dan wel erg weinig voor een grote woonwijk
Jij ging in de zomer al om 7 uur met je wijk de straat op? Hadden ze bij jullie geen verdeelwijken?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:37 schreef dud0r het volgende:
Goede oude tijd.
Acht rode bakken? Dat heb ik nog nooit meegemaakt, en ik loop hier toch wel een tijdje rond. De meeste ochtendwijken hadden bij ons 2 tot 3 rode bakken, en de echt grote wijken hadden er wel eens 4. Maar 8? Over hoe lang geleden praat je dan?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:57 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die aanlevering was hier ook veel later dan normaal, een of andere ali had het er maar moeilijk mee
ja dat was even beter vroeger, zelf verantwoordelijk voor alles en klaar was klaar.
En per wijk gewoon 8 rode bakken, dat is nu vrij zeldzaam.
Ik begon de dag met een naar conflict, omdat ik niet meer ongevraagd het afvoerputje van het depot wil zijn. Was de eerste keer dat dit even nodig was. Rest van de dag heb ik mijn frustraties door de wijken lopen stampenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:20 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Hoe was jullie dag? En allemaal uiteraard een fijn weekend!
Het was nog net ptt toen ik begon vos begon toen om 5 uur bij ons, in het zomerdal waren ze dan meestal om 6 klaar. Dus dan kon je tussen 7 en half 8 wel de straat op met de eerste wijk. Ik liep een half winkelgebied toen, dus heel snel geleerd om m'n wijk andersom te lopen want die winkels waren dan nog dicht.quote:Op zondag 1 juni 2014 00:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Jij ging in de zomer al om 7 uur met je wijk de straat op? Hadden ze bij jullie geen verdeelwijken?
Bij ons was het VOS en postbussen sorteren van 6 tot 7.30. Dan 10 minuten koffie. Dan je ochtendwijk klaarmaken, waar je tot 09.30 mee bezig was. Dan nogmaals koffie. De straat op, en dan was je zo tussen 11.30 weer terug. Middagwijk voorbereiden van 11.30 tot 12.30, lunch van 12.30 tot 13.15, en middagwijk lopen van 13.15 tot 14.30. Mind you, dit was voor de introductie van de HSM, toen we nog geen concurrentie hadden en vrijwel niemand nog internet had. Toen was je met het voorbereiden van 1 ochtendwijk al gauw 2 tot 3 uur zoet.
En we heetten nog PTT, en als je solliciteerde bij ons kwam je op een wachtlijst, want iedereen wilde graag bij ons werken. Those were the days. Tegenwoordig zie je postbezorgers lopen die eruit zien alsof ze zo onder een brug vandaan zijn getrokken en met twee tassen post de wijk in geschopt.
Je komt op het depot en er is al iemand. Nou staat de garagedeur maar half open, dus gooi je hem gewoon verder open. Pakt snel de post en je fietst weer weg. Na een metertje of wat hoor je hey, hey hey! Kan ze niet bij de deur.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:55 schreef houdjemond het volgende:
Oh, en ik weet dat het geen excuus is maar ik ben een opdondertje van 1.58 en net 50 kilo.
meer dan 15 jaar geleden, ja wel een wijk van tegen de 500 afgiftepunten(veelal zakelijk)quote:Op zondag 1 juni 2014 00:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Acht rode bakken? Dat heb ik nog nooit meegemaakt, en ik loop hier toch wel een tijdje rond. De meeste ochtendwijken hadden bij ons 2 tot 3 rode bakken, en de echt grote wijken hadden er wel eens 4. Maar 8? Over hoe lang geleden praat je dan?
uit dit artikel valt toch niet af te leiden of het daadwerkelijk een pb of een pbz was? Kan best een postbode zijn aangezien er niet bij staat hoe lang hij al voor postnl werktequote:Op zondag 1 juni 2014 12:39 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)n-testamenten-achter
de media halen een Pb en Pbz vaak door elkaar
In mijn begintijd heette het ook nog PTT, nog met het oude logo:quote:Op zondag 1 juni 2014 09:43 schreef dud0r het volgende:
[..]
Het was nog net ptt toen ik begon vos begon toen om 5 uur bij ons, in het zomerdal waren ze dan meestal om 6 klaar. Dus dan kon je tussen 7 en half 8 wel de straat op met de eerste wijk. Ik liep een half winkelgebied toen, dus heel snel geleerd om m'n wijk andersom te lopen want die winkels waren dan nog dicht.
Verdeelwijken om te nutten bedoel je? Zullen we wel gehad hebben maar als niet vtw hoefde ik daar niet aan mee te doen.
Zulke grote wijken hebben wij hier nauwelijks, alleen bepaalde flattenwijken hebben soms zoveel afgiftepunten. Ik loop hier ook al dik 16 jaar rond, maar 8 rode bakken voor 1 wijk kan ik me niet heugen, hooguit met de kerst.quote:Op zondag 1 juni 2014 12:38 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
meer dan 15 jaar geleden, ja wel een wijk van tegen de 500 afgiftepunten(veelal zakelijk)
Maar is zwart de nieuwe huiskleur? Ik kwam gisteren nog een zwart smerig ingedeukt busje tegen en daar stapte een ongeschoren Turk in zwart trainingspak uit. Dacht eerst dat het van de plaatselijke shoarma tent wasquote:Op zondag 1 juni 2014 00:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Tegenwoordig zie je postbezorgers lopen die eruit zien alsof ze zo onder een brug vandaan zijn getrokken en met twee tassen post de wijk in geschopt.
Nou met "afstand: 203,4 km" klinkt het meer naar een buitenlandse baan, dat Nederland nog zo groot is.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:49 schreef ophaling10 het volgende:
erebaan:
http://www.werkenbijpostn(...)lling-postcode-8881/
De busjes moeten wit (of iets wat er heel dicht bij ligt) en in redelijke staat zijn. Zo niet dan mag de subco z'n spullen pakken. Maar heb al vaker gezien dat de 'baas' de pakketten gaat halen bij het distributiecentrum en daarna alles overhevelt in kleinere bestelautootjes. Zijn personeelsleden brengen het dan weg. Officieel mag dit helemaal niet. Ze moeten net als ons een VOG inleveren en ik gok dat deze mannetjes dit niet hebben gedaan omdat er helemaal niet bekend is dat ze dit werk doen.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:43 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Maar is zwart de nieuwe huiskleur? Ik kwam gisteren nog een zwart smerig ingedeukt busje tegen en daar stapte een ongeschoren Turk in zwart trainingspak uit. Dacht eerst dat het van de plaatselijke shoarma tent was
maar het bleek een PostNL bezorger te zijn.![]()
als je er woont kun je het combineren met een baantje in de horeca.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:49 schreef ophaling10 het volgende:
erebaan:
http://www.werkenbijpostn(...)lling-postcode-8881/
Whahahaquote:Op zondag 1 juni 2014 12:23 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Je komt op het depot en er is al iemand. Nou staat de garagedeur maar half open, dus gooi je hem gewoon verder open. Pakt snel de post en je fietst weer weg. Na een metertje of wat hoor je hey, hey hey! Kan ze niet bij de deur.![]()
Ik mis onze Ali, die was altijd lekker vroeg, moest ie zelf wel tot 12.30 wachten om te mogen scannen. (wat daar nou weer het nut van is?)quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:57 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die aanlevering was hier ook veel later dan normaal, een of andere ali had het er maar moeilijk mee
O ik dacht al waarom staat het groene kratje steeds voor de deur?quote:Op zondag 1 juni 2014 14:26 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Whahahanee dat lukt nog.. (alsikopmnteentjessta)
Iedereen geniet nog van de laatste dag van het weekend.quote:
of ze zijn extra aan het werken, omdat ze onder de armoegrens vertoeven?quote:Op maandag 2 juni 2014 08:19 schreef dud0r het volgende:
[..]
Iedereen geniet nog van de laatste dag van het weekend.
ikke wel (dat eerste dan, steenrijk word je er natuurlijk niet van)quote:Op maandag 2 juni 2014 12:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
of ze zijn extra aan het werken, omdat ze onder de armoegrens vertoeven?
taal is niet het sterkste punt bij neerlands trotsquote:Op maandag 2 juni 2014 15:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wel een beetje rare zinsconstrusties, heb ik het idee.
[ afbeelding ]
Een logischere plek? Moet dat niet zijn "een logischer plek"? Ik vind het zo raar klinken...
je bent een kleine miljonair in spequote:Op maandag 2 juni 2014 15:05 schreef posje het volgende:
[..]
ikke wel (dat eerste dan, steenrijk word je er natuurlijk niet van)
Dat vermoeden rees bij mij al eerder, toen ik op de bekende controlekaartjes zag dat onze areadirecteur al niet eens de naam van zijn eigen functie foutloos kon schrijven.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:47 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
taal is niet het sterkste punt bij neerlands trots
zo is het maar net, en dan de zwaar afgestudeerde pbz, onder gaan betalen, tijd voor revanchequote:Op maandag 2 juni 2014 16:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat vermoeden rees bij mij al eerder, toen ik op de bekende controlekaartjes zag dat onze areadirecteur al niet eens de naam van zijn eigen functie foutloos kon schrijven.
Dat de nieuwsbrieven in onze kantine er uitzien alsof ze zijn geschreven door een laaggeletterde met een zware vorm van dyslexie is nog tot daaraantoe, maar bij officiële documenten kan het echt niet.
service geven ze geen ruk meer om, only the money, en dat is jammer.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Aan de ene kant begrijp ik wel dat ze moeten bezuinigen. maar als je brievenbussen gaat weghalen en tegelijkertijd de tarieven ook nog eens verhoogt, dan leidt dat er toch alleen nog maar toe dat de post nog verder gaat afnemen? Niet voor niets laat dit jaar een postdaling zien die vele malen hoger was dan alle voorgaande jaren.
Dan zou je op bepaalde plaatsen de tweelingbus nog door een eenling kunnen vervangen. Kan bij de ophaalroute in de middag tijd en geld schelen, terwijl het voor de chauffeur in de besteldienst weinig extra tijd kost om er tijdens zijn ronde even te stoppen.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik begrijp op zich ook wel dat het misschien nodig is om wat bussen weg te halen, maar als er hele dorpen straks geen brievenbus meer hebben dan vind ik dat toch wel wat ver gaan. Maar ja, zo'n stopje zal wel duur zijn en er zal wel niet zo heel erg veel in die bussen gegooid worden.
Doet ze ook zelf. Er wordt nul aan controle uitgevoerd.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:57 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
De busjes moeten wit (of iets wat er heel dicht bij ligt) en in redelijke staat zijn. Zo niet dan mag de subco z'n spullen pakken. Maar heb al vaker gezien dat de 'baas' de pakketten gaat halen bij het distributiecentrum en daarna alles overhevelt in kleinere bestelautootjes. Zijn personeelsleden brengen het dan weg. Officieel mag dit helemaal niet. Ze moeten net als ons een VOG inleveren en ik gok dat deze mannetjes dit niet hebben gedaan omdat er helemaal niet bekend is dat ze dit werk doen.
Beetje jammer dat het bedrijf zo ten onder moet gaan
Of bepaalde bussen gewoon met een andere regelmaat legen... Laat postbezorgers bussen legen op zulke plekken. Dan kan het mee met de busjes die de post aanleveren...quote:Op maandag 2 juni 2014 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zou je op bepaalde plaatsen de tweelingbus nog door een eenling kunnen vervangen. Kan bij de ophaalroute in de middag tijd en geld schelen, terwijl het voor de chauffeur in de besteldienst weinig extra tijd kost om er tijdens zijn ronde even te stoppen.
De eenlingbussen worden (iig hier) al door auto bezorgers geleegd, ook binnen de bebouwde kom.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:20 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Of bepaalde bussen gewoon met een andere regelmaat legen... Laat postbezorgers bussen legen op zulke plekken. Dan kan het mee met de busjes die de post aanleveren...
Dat lijkt me sterk hoor. De tweelingsbussen staan hier in een aantal van die kleine kerkdorpjes al aan een doorgaande straat. Dus staan die al redelijk strategisch, van collectie rijden ze er toch al langs op weg naar een groot dorp of andere stad. De eenlingsbussen die midden op het platteland aan een landweggetje staan en waar ik er morgen weer twee van tegen kom, die zullen waarschijnlijk wel zo goed als allemaal sneuvelen. Verder zijn buurtschappen en gehuchten gewoon te klein, in de meeste gevallen hebben ze geen stoep en straatverlichting maar ze hebben wel een brievenbusje.quote:Op maandag 2 juni 2014 22:25 schreef Herfstblad het volgende:
Maar hele dorpen zonder brievenbus vind ik gewoon echt belachelijk.
Hè dat is ook niet echt bemoedigend. (Zijn ze soms op cursus kortaf reageren geweest of zo, de tc's?)quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:43 schreef houdjemond het volgende:
Heb een heel zuur mailtje terug van mijn TC maar ga niet in details.
Ik ga eens kijken op het depot zo.
ze moeten gewoon de lonen optrekken heeft iedereen er wat aan.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:27 schreef superkimmi het volgende:
mz-journaal net binnen. Staat een plan in om een vergoeding voor het niet bezorgen in de eigen woonwijk voor pbz te regelen.. klinkt leuk
ze hebben je gesnapt hier op het forumquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:43 schreef houdjemond het volgende:
Heb een heel zuur mailtje terug van mijn TC maar ga niet in details.
Ik ga eens kijken op het depot zo.
webcare lezen jullie dit ook?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:55 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Nee.. dat snappen ze gelukkig nog, eerste week alleen enzo:)quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:55 schreef V__L_N het volgende:
Gokje, ze vonden je te langzaam en je krijgt niet al je uren vergoed...
Is al sneller toch?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 18:15 schreef houdjemond het volgende:
Nee hoor.. we deden lekker 9 tassen ( de rest 2 of 3 ) weer 4 uur " op de straat" ..
En de (nieuwe) chauffeur mag blij zijn dat hij niet door de politie in de kraag is gevat. In plaats van bij de garagebox heeft hij bij een woonhuis geprobeerd de Masterlock te openen. Ik weet niet hoor, ga de komende tijd maar half uurtje later van huis.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:01 schreef posje het volgende:
Met die wachttijden bij het depot mogen ze elke week wel een boekje sturen
Ik kon kiezen, vrijwillig 10 kilometer verder op bezorgen of na 6 weken er gedwongen uit geflikkerd worden.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:17 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze moeten gewoon de lonen optrekken heeft iedereen er wat aan.
dat verhaal van vergoeden woon/werkverkeer wordt niets
Mwah, heb alles uit pure onmacht en boosheid in die kar gegooid en alles ging met mach3 door de brievenbus...quote:
Geen stapels Kampioenen, dubbeldikke Veronica's en Zin bij jullie? Bij ons hadden zelfs de kleinste middagwijkjes nog 5 blauwe bakken!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:52 schreef gelestipjes het volgende:
Hier was er echt behoorlijk weinig post, zo weinig dat ik echt begon te twijfelen of ik alle bakken wel had bij het ingooien. Wel een mailing in de rode bakken dus ik had wel voor 99% van de adressen post, maar alsnog stelde het allemaal maar weinig voor. Ook maar 2 soorten hah dus al met al een makkelijk dagje.
kampioenen hebben we volgens mij vorige week allemaal al gehad. Wel gidsen, maar bij veel wijken hier is vooral de eo-gids populair en die zit er altijd op donderdag bij. "Zin" is me in ieder geval niet opgevallen, dus denk niet dat we die hadden. Dus het waren voornamelijk gidsen, pakjes en post in de rode bakkenquote:Op woensdag 4 juni 2014 00:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Geen stapels Kampioenen, dubbeldikke Veronica's en Zin bij jullie? Bij ons hadden zelfs de kleinste middagwijkjes nog 5 blauwe bakken!
Is dat een vraag of een opmerking?quote:
Dat klinkt bijna als een maandagbezorger die we eruit hebben getrapt omdat hij z'n hele wijk in de brievenbus dumpte.quote:Op woensdag 4 juni 2014 08:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier een collega die per direct is ontslagen voor het niet leveren van de post.
Het belande "per ongeluk" en "vergeten" in de blauwe bak.
Geen idee wat hier de achtergrond van is, dus ik kan niet oordelen of dit terecht is.
hoeveel afgiftepunten heeft die wijk wel niet? (hoeveel huizen)quote:Op dinsdag 3 juni 2014 18:15 schreef houdjemond het volgende:
Nee hoor.. we deden lekker 9 tassen ( de rest 2 of 3 ) weer 4 uur " op de straat" ..
Ja, eigenlijk ieder jaar wel, maar volgens mij is de daling dit jaar nog sterker dan voorgaande jaren. Weet niet hoe we er nu voorstaan maar bij het vorige werkoverleg, 1,5 maand terug of zo, lieten ze de cijfers van dit jaar zien en daaruit bleek dat er zo'n 19% minder post was dan vorig jaar in diezelfde periode.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:20 schreef Parafernalia het volgende:
Merken jullie ook zo'n enorme afname in hoeveelheid post?
Vorig jaar had ik nog regelmatig 6 volle tassen. Vandaag 2. (ex hah)
Bij ons gaat het ook erg hard achteruit. Zes tassen voor één wijk heb ik al even niet meer voorbij zien komen terwijl dat nog niet zo lang geleden doodnormaal was op een wat drukkere dag. Als het onder de vier kwam op een piekdag was het weinig. Nu kijk ik verbaasd als het niet in 2 tassen pastquote:Op woensdag 4 juni 2014 09:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk ieder jaar wel, maar volgens mij is de daling dit jaar nog sterker dan voorgaande jaren. Weet niet hoe we er nu voorstaan maar bij het vorige werkoverleg, 1,5 maand terug of zo, lieten ze de cijfers van dit jaar zien en daaruit bleek dat er zo'n 19% minder post was dan vorig jaar in diezelfde periode.
En PostNL maar lullen over dat de volumedaling vooral door internet komt. Maar ondertussen zie ik de tassen bij Sandd steeds voller worden. Hebben de klanten van Sandd geen internet? De grootste oorzaak achter de volumedaling is het beleid van PostNL zelf. Ze prijzen zichzelf de markt uit met twee tariefsverhogingen per jaar, en geven in ruil daarvoor......minder service! Postbezorging op minder dagen, minder brievenbussen, minder postkantoren. Eerder nog hadden ze gezegd dat de prijsstijgingen nauwelijks tot extra volumeverlies zouden leiden, en bovendien meer dan gecompenseerd zouden worden door de gestegen opbrengsten, maar ze hebben zich daar duidelijk in vergist. Dat heb ik ook van meet af aan geroepen, dat is namelijk gewoon economie van middelbare schoolniveau. Als een prijsstijging van zeg 10% leidt tot een afzetdaling die kleiner is (zeg, 5%) dan gaat het om een prijsinelastisch product. Dat zijn meestal artikelen waar mensen moeilijk buiten kunnen, en waarvoor ook geen alternatief bestaat. Criteria waar post, kortom, op geen enkele manier aan beantwoordt. Voor vrijwel niemand is papieren post een absolute noodzaak, en alternatieven zijn in ruime mate voorhanden. Post lijkt dan ook juist een prijselastisch product te zijn, zodat ik denk dat PostNL de tarieven beter ongemoeid had kunnen laten, of juist verlagen. Als 10% hogere prijzen leiden tot 20% minder afzet, dan zou in theorie 10% prijsverlaging leiden tot 20% meer post.quote:Op woensdag 4 juni 2014 09:52 schreef lololo het volgende:
[..]
Bij ons gaat het ook erg hard achteruit. Zes tassen voor één wijk heb ik al even niet meer voorbij zien komen terwijl dat nog niet zo lang geleden doodnormaal was op een wat drukkere dag. Als het onder de vier kwam op een piekdag was het weinig. Nu kijk ik verbaasd als het niet in 2 tassen past.
Volgens mij is ook zo'n beetje elk tijdschrift weg bij ons. Loop bij willekeurige mensen hun tijdschriftenstapel eens door en je schrikt van hoeveel week-maandbladen er niet meer door ons bezorgd worden.
Ik heb geen smartphone en ik wil er ook geen. Als PostNL wil dat ik een smartphone heb, dan moeten ze er maar 1 gratis verstrekken.quote:Op woensdag 4 juni 2014 10:15 schreef Rafierafie het volgende:
Ik lees nu net dat er gewerkt wordt aan een bezorg app voor smartphones
Er zit toch niemand te wachten op het volgende digitale systeem dat totaal niet naar behoren functioneert?
Daarbij word ik nu al helemaal gestoord van dat ASK systeem met gisteren 5 sms'jes, berichten op maandag en zelfs na zes uur 's avonds.
Zie: http://www.platformpostbe(...)e-voor-postbezorgers
-pakt dr loopboekje routewijzer ding- 342.quote:Op woensdag 4 juni 2014 09:00 schreef superkimmi het volgende:
[..]
hoeveel afgiftepunten heeft die wijk wel niet? (hoeveel huizen)
Ow dan vind ik zoveel zakken wel echt extreem hoor. Bizar.. Ik heb toch ook regelmatig wijken van ongeveer 350 huizen en ben dan met een zak of 4 toch zeker wel klaar..quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:01 schreef houdjemond het volgende:
[..]
-pakt dr loopboekje routewijzer ding- 342.
Ja ik vind het ook bizar veel, en dan die hah erbij.quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:05 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ow dan vind ik zoveel zakken wel echt extreem hoor. Bizar.. Ik heb toch ook regelmatig wijken van ongeveer 350 huizen en ben dan met een zak of 4 toch zeker wel klaar..
Zonder HaH.. en nee gewoon een woonwijkquote:Op woensdag 4 juni 2014 11:17 schreef V__L_N het volgende:
Toevallig veel industrie of bedrijven in die wijk?
Overigens is dat incl HaH? ik heb soms een invalwijk van 360 afgifte punten met incl HaH ongeveer 7 a 8 tassen. Dus het kan wel.
Dat idee krijg ik wel.. veel mensen die ook zeiden van ooh ik wacht al een paar dagen op -insert random brief- dus weet niet wat ze allemaal aan het goochelen zijn hiero..quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:10 schreef Peterselieman het volgende:
is die wijk voordat je begon een aantal keren blijven staan ofzo? Het is inderdaad een stuk meer dan je zou mogen verwachten bij zo'n wijk
De zon schijnt hier dus ik ga maar eens kijken zo..quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:41 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Nou, de regenbroek kan weer aan geloof ik
Ruilen?quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:30 schreef dud0r het volgende:
Apart dat er dan zoveel post in valt.
Wij hebben hier wijken met 400 afgiftepunten waar meestal 2-3 tassen voor zijn.
quote:Op woensdag 4 juni 2014 08:58 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat klinkt bijna als een maandagbezorger die we eruit hebben getrapt omdat hij z'n hele wijk in de brievenbus dumpte.
"Ik kon deze adressen niet vinden dus wilde ik dat in de brievenbus terug doen en toen ging per ongeluk de hele bundel mee."
Hele bundel in een tweeling vind ik ook knap..quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
Ik vond dat de woorden "per ongeluk" en "vergeten" elkaar een beetje tegenspreken
Alsof het een dubbele ontkenning is.
Het is woensdag dus het zou rustig moeten zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:50 schreef houdjemond het volgende:
[..]
De zon schijnt hier dus ik ga maar eens kijken zo..
Na al die bergen tassen nog ff geen zin om eerlijk te zijn maar wat moet dat moet.
Heb met pijn en moeite een regenjasje gehad waar nog TNT op staat
Ik help het ze hopen..quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:55 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Het is woensdag dus het zou rustig moeten zijn.
Daar heb je helmaal gelijk in,ze raken stuurloos.quote:Op woensdag 4 juni 2014 09:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
PostNL begint steeds meer op een kamikazepiloot te lijken. De helft van de servicepunten dicht? Die servicepunten zijn onontbeerlijk bij het versturen van pakjes, en dat is nu juist wel een groeimarkt. Nu kan ik straks als het tegenzit 40 tot 50 minuten op en neer fietsen om een pakket aan te bieden.
Als ze willen bezuinigen, laten ze dan die servicepunten wat evenrediger spreiden over het land. Nu heb je plaatsen (vaak in winkelcentra) waar er soms twee servicepunten op amper 100 meter afstand van elkaar zitten.
dat forum loop nog niet echt stormquote:Op woensdag 4 juni 2014 10:15 schreef Rafierafie het volgende:
Er zit toch niemand te wachten op het volgende digitale systeem dat totaal niet naar behoren functioneert?
Daarbij word ik nu al helemaal gestoord van dat ASK systeem met gisteren 5 sms'jes, berichten op maandag en zelfs na zes uur 's avonds.
Nee, lief geel stipje, me eerste meelopen dagen waren met 2-3 tasjes max.quote:Op woensdag 4 juni 2014 13:39 schreef gelestipjes het volgende:
Maar er was blijkbaar wel iemand om haar op te leiden, dan zou je zeggen dat het op die dagen ook druk moet zijn geweest. Het zou wel erg vreemd zijn als ze al die post nog een paar dagen extra hebben laten staan totdat ze alleen op pad moest
Hebben ze je soms alleen op daldagen laten meelopen?quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:32 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nee, lief geel stipje, me eerste meelopen dagen waren met 2-3 tasjes max.
Dinsdag en woensdag, donderdag was dan hemelvaart en vrijdag kon ik alleen..quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:04 schreef posje het volgende:
[..]
Hebben ze je soms alleen op daldagen laten meelopen?
Haha, ik heb een paar jaar geleden voor mijn opleiding nog een conceptje gemaakt van een dergelijke app. Niet in opdracht of zo, je moest gewoon zelf een app bedenken en dat een beetje schetsen etc. Wel grappig dat ze nu met zoiets bezig zijnquote:Op woensdag 4 juni 2014 10:15 schreef Rafierafie het volgende:
Kun jij die app niet voor ze maken dan? Jij weet tenminste aan welke eisen zoiets moet voldoenquote:Op woensdag 4 juni 2014 15:24 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Haha, ik heb een paar jaar geleden voor mijn opleiding nog een conceptje gemaakt van een dergelijke app. Niet in opdracht of zo, je moest gewoon zelf een app bedenken en dat een beetje schetsen etc. Wel grappig dat ze nu met zoiets bezig zijn![]()
Dat er minder servicepunten voor de pakjes over gaan blijven vind ik ook een slechte beslissing. Loopt juist goed zo met de pakketten... en ik maak er ook regelmatig gebruik van, maar als ik een stuk verderop zou moeten zijn dan kies ik waar mogelijk wel voor de concurrent
Jemig.. je kon aanbellen of t bij de buren afgeven?quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:33 schreef Rafierafie het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kan dit een brievenbuspakje zijn?
Tot mijn grote verbazing paste dat kreng ook niet in de oranje bus.
Ik had vandaag ook 2 pakketen met het voorbereiden er tussen zitten die echt niet door de brievenbus konden. Heel vreemd want dat heb ik nog nooit gehad.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:33 schreef Rafierafie het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kan dit een brievenbuspakje zijn?
Tot mijn grote verbazing paste dat kreng ook niet in de oranje bus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |