abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140542940
Originele OP:
quote:
Vlak voor haar grote liefde Sander aan lymfeklierkanker overleed, verbrak Lideweij Bosman (34) de relatie en vertrok naar Hawaï. De strijd tegen zijn ziekte brak ook haar op. Terwijl hij vocht voor zijn leven, maakte zij zich van hem los om zichzelf terug te vinden. Over dat omstreden besluit schreef ze het boek 'Naupaka'.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)l-zieke-vriend.dhtml
http://www.geenstijl.nl/m(...)leraar.html#comments

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 30 mei 2014 @ 17:04:00 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_140542964
Heb het ook gezien ja, wat een egoïstisch secreet ben je als je naar het buitenland vlucht omdat je man terminaal ziek is zeg.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_140543143
ik zou haar doen....ook in Hawaii
  vrijdag 30 mei 2014 @ 17:11:00 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_140543154
Oh dit heeft al 4 delen :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_140543173
Ik vind het maar moeilijk om hierover te oordelen. Het hele verhaal riekt ernaar dat zij een vervelende kut is maar het alcohol-verhaal dat zij tegenwerpt kan het ook wel erg kut maken allemaal. Anderzijds, snel met een boek erover komen, alsof het zo'n interessant verhaal is :')

quote:
Lideweij besluit om op Hawaï te blijven, tegen de wens van familie en vrienden in. Ze wil op haar eigen manier afscheid nemen, met Hawaïaanse levenslessen en rituelen. 'Ik heb me afgezonderd, en ben bij de zee gaan schreeuwen, schelden en huilen. Tegelijk voelde ik zijn aanwezigheid.'
Nevermind, het is inderdaad een kut.
Conscience do cost.
pi_140543189
De TT wordt ook steeds dramatischer zeg, TS ambieert een carrière bij de Telegraaf?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 17:13:24 #7
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140543216
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 17:01 schreef Operc het volgende:

[..]

Niemand zegt ook dat hij er heel actief iets aan kan doen, maar dan hoef je het nog niet te pikken. Terminaal zijn is geen vrijbrief voor debiel gedrag.

[..]

Mooie reactie. ^O^ Ikzelf ben niet van mening dat er geld naar het KWF hoeft door dit boek. De familie wil dat wel, maar als ze er zelf een andere bestemming voor heeft (zoals iets voor lotgenoten), waarom niet? De andere zaken zijn morele keuzes waar niet echt goed of fout in zit denk ik. Ik vind er zelf wel iets voor te zeggen dat ze eerlijk zei niet bij de crematie te zullen zijn, in plaats van hem valse hoop te geven. Maar ik snap dat jij daar anders over denkt.
Oh maar ik heb ook liever dat ze eerlijk zegt niet naar zijn crematie te zullen gaan dan dat ze hem valse hoop geeft. Maar nog liever had ik gezien dat ze zijn wens boven die van haar zou hebben gezet.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2014 @ 17:17:12 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_140543331
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 17:12 schreef Loveless85 het volgende:
De TT wordt ook steeds dramatischer zeg, TS ambieert een carrière bij de Telegraaf?
In andere topics staat TT te beppen hoe slecht Big Pharma met hun mindcontrolpillen niet is, maar als iemand liever in de natuur gaat ontspannen is het wéér niet goed.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_140543518
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 17:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

In andere topics staat TT te beppen hoe slecht Big Pharma met hun mindcontrolpillen niet is
Ik neem aan dat je TS bedoelt, en weer eens loopt te lasteren.

quote:
maar als iemand liever in de natuur gaat ontspannen is het wéér niet goed.
Niet als je beloofd hebt bij de euthanasie te zijn, maar dat wil jouw autistische hoofd maar niet in.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2014 @ 17:28:52 #10
3928 Ulx
pi_140543656
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 17:24 schreef El_Matador het volgende:

Niet als je beloofd hebt bij de euthanasie te zijn, maar dat wil jouw autistische hoofd maar niet in.
Wat klets jij nou weer? Mijn mening daarover is al in deel één te vinden. Maar zoals gebruikelijk zit je weer schuimbekkend en met bloeddoorlopen ogen wegens het grove onrecht zo'n onschuldig mensje aangedaan op je toetsenbord te rammen en is het je daardoor niet opgevallen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_140543884
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:59 schreef CANARIS het volgende:

Op de lijst Dingen-die-je niet-doet staat „weglopen bij een terminale patient“ op plaats 1 ex equo met „sex hebben met kinderen“

Waar kan ik die "dingen die je niet doet" lijst vinden?
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2014 @ 17:39:27 #12
3928 Ulx
pi_140543937
Waarom zou je trouwens bij een terminale patient moeten blijven als die in een klootzak is veranderd en niet wil meewerken om weer een normaal mens te worden?

Wegens zielig?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 17:43:24 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_140544057
quote:
Haar vriend Sander leed zes jaar aan lymfeklierkanker. Toen ze de benen nam, had hij nog maar twee maanden te leven. "We zijn samen nog in therapie geweest, vanwege het alcoholgebruik. Ik probeerde ook de hele tijd manieren te vinden om hem buiten de reguliere zorg te genezen", vertelt ze in RTL Late Night.

Tijdens een sessie ging Sander naar de wc en de psycholoog zei tegen Lideweij: "Je kunt ook uit elkaar gaan." Zelf vond ze dat dat niet hoorde en niet kon. Uiteindelijk heeft ze toch besloten hem te verlaten, maar hoe vertel je aan iemand die sterft dat je hem verlaat ?
quote:
Met haar boek wil de schrijfster een taboe doorbreken en een discussie starten. "Als één partner sterk blijft, kun je nog samen strijden. Maar als beide partners aan de ziekte onderdoor gaan, heb je niks meer om voor te vechten. Daarom is het belangrijk dat partners zichzelf niet wegcijferen maar ook hun eigen leven blijven leiden",
veel ophef over verlaten
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 30 mei 2014 @ 17:51:09 #14
78780 deedeetee
pi_140544252
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 17:39 schreef Ulx het volgende:
Waarom zou je trouwens bij een terminale patient moeten blijven als die in een klootzak is veranderd en niet wil meewerken om weer een normaal mens te worden?

Wegens zielig?
Men vind geloof ik, dat je er onder dergelijke omstandigheden niks aan kunt doen. Of zo iets...
Ik vind dat een nogal een beledigende aanname. Alsof dan opeens niet alleen je lichaam maar ook je hersens/geest ziek is.
Natuurlijk heeft de gedachte aan de dood een enorme impact. Maar met langdurig wangedrag naar je levenseinde gaan vind ik zelf een behoorlijk trieste manier om te gaan hoor.
Ik hoop als het voor mij zo ver is een prettiger herinnering na te laten.
pi_140544840
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 17:51 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Men vind geloof ik, dat je er onder dergelijke omstandigheden niks aan kunt doen. Of zo iets...
Ik vind dat een nogal een beledigende aanname. Alsof dan opeens niet alleen je lichaam maar ook je hersens/geest ziek is.
Natuurlijk heeft de gedachte aan de dood een enorme impact. Maar met langdurig wangedrag naar je levenseinde gaan vind ik zelf een behoorlijk trieste manier om te gaan hoor.
Ik hoop als het voor mij zo ver is een prettiger herinnering na te laten.
Jij ziet het als wangedrag en nog wel langdurig wangedrag. Alleen maar omdat je die Lideweij gelooft op haar blauwe ogen.

Van Sander kunnen we de kant van het verhaal niet meer horen, wat het boek sowieso een egocentrisch beeld maakt.

Twee maanden voor een vastgestelde datum (euthanasie) ertussenuit knijpen, slaat nergens op. Die 2 maandjes kan je best volhouden.

pi_140544957
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Twee maanden voor een vastgestelde datum (euthanasie) ertussenuit knijpen, slaat nergens op. Die 2 maandjes kan je best volhouden.
Is er uiteindelijk sprake van euthanasie geweest of niet? Dat kan ik nog steeds nergens vinden.
pi_140544971
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Is er uiteindelijk sprake van euthanasie geweest of niet? Dat kan ik nog steeds nergens vinden.
Dat las ik ergens, maar heb geen linkje.

pi_140544994
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat las ik ergens, maar heb geen linkje.
Ik heb alleen gelezen dat dat het oorspronkelijke idee was, maar of het ook daadwerkelijk uitgevoerd is (of dat hij vanwege zijn ziekte is overleden) heb ik nergens kunnen terugvinden.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 18:28:28 #19
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140545075
quote:

[..]

Jij ziet het als wangedrag en nog wel langdurig wangedrag. Alleen maar omdat je die Lideweij gelooft op haar blauwe ogen.

Van Sander kunnen we de kant van het verhaal niet meer horen, wat het boek sowieso een egocentrisch beeld maakt.

Dat begrijp ik ook niet goed. Dat je meer tijd voor jezelf nodig hebt ok, dat je wat meer afstand wilt, nou ja toe maar. Maar dat je het niet kunt opbrengen om bij de euthanasie aanwezig te zijn en/of de crematie, dat gaat er bij mij niet in,
pi_140545079

pi_140545138
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook niet goed. Dat je meer tijd voorjezelf nodig hebt ok, dat je wat meer afstand wil, nou ja toe maar. Maar dat je het niet kunt opbrengen om bij de euthanasie aanwezig te zijn en/of de crematie, dat gaat er bij mij niet in,
Ze had het al een jaar en 4 maanden uitgemaakt:

Omstreden besluit
Eind januari 2013 neemt Lideweij het omstreden besluit om haar relatie met de doodzieke Sander te verbreken.
Het is een maand nadat ze te horen hebben gekregen dat de kanker zich nadrukkelijker manifesteert en zwaardere
behandelingen nodig zijn. 'Toen realiseerden we: hij kan doodgaan. Angst en wanhoop kwamen naar boven.
Ons leven stond stil. Iedereen was bezig met trouwen en kinderen. Wij zaten thuis in een isolement.'

Sander voelt dat hij de strijd gaat verliezen. Hij drinkt zich laveloos om de pijn te verzachten en zijn angst voor de dood
te verbergen. Dat zorgt voor ruzies. De ziekte van Sander breekt ook Lideweij op. 'Hij was zo bang om dood te gaan.
Dat snapte ik wel. Het werd een excuus voor het drinken. Daar kon ik niks mee. Hij was zichzelf niet meer.'

Wantrouwen
'Ik vond het verschrikkelijk dat mijn grote liefde mij meesleurde en dat ik hem begon te wantrouwen.
De liefde was nog steeds groot, maar hij was niet meer de jongen op wie ik ooit verliefd was geworden.'

Nee, nu ie in zijn sterfbed ligt te ruften ineens niet meer. "de liefde was nog steeds groot". :r Dat wijf weet niet wat liefde is.

vrijdag 30 mei 2014 @ 18:33:09 #22
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140545210
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze had het al een jaar en 4 maanden uitgemaakt:

Omstreden besluit
Eind januari 2013 neemt Lideweij het omstreden besluit om haar relatie met de doodzieke Sander te verbreken.
Het is een maand nadat ze te horen hebben gekregen dat de kanker zich nadrukkelijker manifesteert en zwaardere
behandelingen nodig zijn. 'Toen realiseerden we: hij kan doodgaan. Angst en wanhoop kwamen naar boven.
Ons leven stond stil. Iedereen was bezig met trouwen en kinderen. Wij zaten thuis in een isolement.'

Sander voelt dat hij de strijd gaat verliezen. Hij drinkt zich laveloos om de pijn te verzachten en zijn angst voor de dood
te verbergen. Dat zorgt voor ruzies. De ziekte van Sander breekt ook Lideweij op. 'Hij was zo bang om dood te gaan.
Dat snapte ik wel. Het werd een excuus voor het drinken. Daar kon ik niks mee. Hij was zichzelf niet meer.'

Wantrouwen
'Ik vond het verschrikkelijk dat mijn grote liefde mij meesleurde en dat ik hem begon te wantrouwen.
De liefde was nog steeds groot, maar hij was niet meer de jongen op wie ik ooit verliefd was geworden.'

Nee, nu ie in zijn sterfbed ligt te ruften ineens niet meer. "de liefde was nog steeds groot". :r Dat wijf weet niet wat liefde is.
mja dan nog vind ik het raar dat ze het niet kon opbrengen om bij zijn euthanasie en/of crematie te zijn.
pi_140545242
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:33 schreef Marrije het volgende:

[..]

mja dan nog vind ik het raar dat ze het niet kon opbrengen om bij zijn euthanasie en/of crematie te zijn.
Een romantische paardrijtocht over het zwarte strandzand of een of andere rochelende kankerlul bijstaan in zijn laatste moment?

Wat zou jij kiezen?

vrijdag 30 mei 2014 @ 18:35:57 #24
78780 deedeetee
pi_140545283
quote:

[..]

Ik ga er idd van uit dat ze de waarheid spreekt. Ik heb immers geen reden om er aan te twijfelen ?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 18:36:01 #25
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140545286
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een romantische paardrijtocht over het zwarte strandzand of een of andere rochelende kankerlul bijstaan in zijn laatste moment?

Wat zou jij kiezen?
mja, ik hoop toch dat laatste...

Zij hebben geen kinderen samen he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')