Ten eerste denk ik niet dat Wilmots nog zoveel twijfelt dat hij uit 18 spelers moet kiezen wie er in de basis moeten. Ten tweede denk ik niet dat hij express te veel gewisseld heeft omdat nu het debuut van Bossut en de hattrick van Lukaku uit de boeken gehaald heeft.quote:Op woensdag 4 juni 2014 18:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Om zoveel mogelijk spelers mee te laten doen misschien?
Je mag meer keren wisselen dan 5, alleen telt het dan niet.
Door die goal vloog de best voetballende ploeg, na Brazilië misschien, van het tornooi er onverdiend uit. Inderdaad een kut tornooi dus.quote:Op woensdag 4 juni 2014 13:33 schreef TLC het volgende:
Ik was bijna vergeten hoe kut dat toernooi in Italie was, maar ik heb gisteren toch wel n klein beetje genoten van dat mooie doelpunt van David Platt![]()
Lol, ik ben daarnet op de persconferentie geweest, het was amper een voetnoot.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat valt er nu te verdedigen, was gewoon een stommiteit en dat het nu een nieuwsfeit is verstoort dus de ideale voorbereiding
Ja dat was ook zo, met wederzijdse toestemming .quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:35 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Lol, ik ben daarnet op de persconferentie geweest, het was amper een voetnoot.
Als ik het goed begreep, gaf wilmots trouwens aan dat er voor de match met Luxemburg was afgesproken dat er onbeperkt mocht worden gewisseld. Dat zal belgie nu ook zo voorleggen aan de Fifa blijkbaar.
Van Buyten zijn transferwaarde momenteel is 0 want einde contract bij Bayern en stopt misschien wel gewoon na dit wkquote:Op donderdag 5 juni 2014 00:23 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik heb de waarde van de huidige team van Nederland en Belgie bepaald via transfermarkt.nl:
Belgie: 348 miljoen
Nederland: 207.4 Miljoen
Wat ik wel opvallend vond is dat Daniel van Buyten een marktwaarde van 1 miljoen heeft op transfermarkt. Klopt dat wel?
Er zijn meer en andere redenen dan twijfel om veel spelers minuten te geven en het was vooraf afgesproken. Het gaat om het oefenen, niet om de statistiekjes van Bossut en Lukaku.quote:Op woensdag 4 juni 2014 19:42 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Ten eerste denk ik niet dat Wilmots nog zoveel twijfelt dat hij uit 18 spelers moet kiezen wie er in de basis moeten. Ten tweede denk ik niet dat hij express te veel gewisseld heeft omdat nu het debuut van Bossut en de hattrick van Lukaku uit de boeken gehaald heeft.
Het zegt ook wel wat over die oefenwedstrijden maar het kan zomaar, die groepsfase moet geen probleem zijn en als je dan die eerstvolgende wint groeit het vertrouwen ook. als iedereen dan ook nog eens heel blijft weet je niet waar het schip strandt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 07:43 schreef ShaoliN het volgende:
Na diverse oefen wedstrijden begin ik langzaam te geloven dat als Belgie zich niet laat overdonderen door zoiets imposant als een WK, er best veel mogelijk is. Ik vind tot op heden eigenlijk een heleboel landen erg tegen vallen. Italie, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Engeland, Nederland, Portugal, het is eigenlijk allemaal net niks tot op heden. Zit geen vuur in. Spanje en Duitsland hebben misschien dan wel de kwaliteit, maar daar staat nog een hoop te gebeuren. Zolang mogelijk het gastland ontlopen (al vind ik die ook nog niet heel sterk) en wie weet wat er mogelijk is.
Dat is nog zo een punt, dat heel blijven .quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zegt ook wel wat over die oefenwedstrijden maar het kan zomaar, die groepsfase moet geen probleem zijn en als je dan die eerstvolgende wint groeit het vertrouwen ook. als iedereen dan ook nog eens heel blijft weet je niet waar het schip strandt.
Dit.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:39 schreef tim-tom het volgende:
[..]
Dat is nog zo een punt, dat heel blijven .
Hoeveel goede spelers gaan er [wereldwijd] tegen de vlakte gaan .
Kapot gestampt of gewone blessure .
En het tropische klimaat niet vergeten, de Belgen zijn aan de Belgische kust aan het trainen op dit moment .
Daar zitten zij aan de kust te trainen, morgen loopt het snot eraan af .quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:06 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Dit.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom alle teams pas zo laat afzakken naar Brazilië. De aanpassing aan dat klimaat doe je echt niet op 3 dagen.
Als het aan mij gelegen had waren de duivels nu al 2 weken in Brazilië en werd er alleen maar geoefend tegen Zuid-Amerikaanse tegenstanders.
Brazilië is groot en heeft verschillende klimaten, Sao Paulo en eronder is vergelijkbaar met Zuid Europees en het is daar nu winter, Rio en erboven is weer warmer en Manaus is gewoon echt tropisch en naar mening dodelijk voor de teams die daar moeten spelen, in de zin van dat het heel veel kracht gaat kosten wat later in het toernooi gaat opbreken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:06 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Dit.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom alle teams pas zo laat afzakken naar Brazilië. De aanpassing aan dat klimaat doe je echt niet op 3 dagen.
Als het aan mij gelegen had waren de duivels nu al 2 weken in Brazilië en werd er alleen maar geoefend tegen Zuid-Amerikaanse tegenstanders.
Wilmots doet dat bewust niet blijkbaar omdat hij in het verleden bij de WK's in de VS en Japan/Korea dat als speler zelf moest doen en dat blijkbaar vrij nefast was voor de groepsfeer waardoor 't beste er al voor 't WK vanaf was. Nu hebben de spelers nog het voordeel dat ze nu en dan nog eens een moment naar huis/vrienden en familie/de carré kunnen gaan.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:06 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Dit.
Is dat niet wat streng enkel vanaf halve finale een geslaagd toernooi? Dat is voor mij enkel weggelegd voor de titelkandidaten om pas dan van een geslaagd toernooi te spreken. Voor mij is het zeker geslaagd als we de 2e ronde overleven of heldhaftig ten onder gaan in die 2e ronde en hierbij enkele mooie doelpunten en acties hebben kunnen laten zien.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als je België beoordeeld op punten kan je dit systeem toepassen:
0-3/10 Wat een erge teleurstelling
3-5/10 lichtjes teleurgesteld
5-7/Geen probleem, niet slecht mar ook niet goed
7/10 Toernooi is geslaagd.
0/10 kansloos laatste in de groepsfase met geen enkele goal gescoord
1/10 Laatste in de poule maar met hier en daar een gescoorde doelpunten
2/10 Laatste in de poule maar met hier en daar een gelijkspel
3/10 Derde geworden in de groep en dus uitgeschakeld
4/10 tweede in de groep en meteen uitgeschakeld in de tweede ronde
5/10 Eerste in de groep en meteen uitgeschakeld in de tweede ronde
6/10 naar de kwartfinale
7/10 Behalen van Halve finale
8/10 troostfinale gewonnen
9/10 finale verloren
10/10 Wereld kampioen
Ik deel deze mening; minstens eervol ten onder gaan in de 2e ronde. De rest is bonus. Voor de komende EK/WK's wordt er wel meer verwacht; en dat heeft de groep aan hun eigen uitspraken te dankenquote:Op donderdag 5 juni 2014 15:21 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Is dat niet wat streng enkel vanaf halve finale een geslaagd toernooi? Dat is voor mij enkel weggelegd voor de titelkandidaten om pas dan van een geslaagd toernooi te spreken. Voor mij is het zeker geslaagd als we de 2e ronde overleven of heldhaftig ten onder gaan in die 2e ronde en hierbij enkele mooie doelpunten en acties hebben kunnen laten zien.
Mmm, sneuvelen in de groepsfase zou wel een blamage zijn, maar de finale lijkt me ook heel onrealistisch. Ik denk dat België 1 grote stunt in zich heeft (een groot land uitschakelen dus), maar dat het dan wel ophoudt. Dus 2e worden in de groep, zeer verrassend Duitsland uitschakelen, maar daarna wel sneuvelen of iets dergelijks.quote:Op donderdag 5 juni 2014 16:22 schreef beantherio het volgende:
Meer nog dan van elke andere WK-deelnemer (inclusief Oranje) ben ik benieuwd hoe België het gaat doen. Het kan eigenlijk alle kanten op: ze kunnen (door gebrek aan ervaring en 'momentum') sneuvelen in de groepsfase maar ze kunnen ook de finale bereiken. Ze hebben wel veel zelfvertrouwen maar ik vraag me af waar dat precies op gebaseerd is. Puur vanwege het talent in het team? Ik denk dat er meer nodig is dan dat om succesvol te zijn tijdens een WK. Het gebrek aan toernooi-ervaring kan ze opbreken. En de uitslagen van de laatste wedstrijden vind ik ook niet opvallend. Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen.
De sfeer lijkt inderdaad wel goed. Maar ja: als een sfeer te goed is dan kan dat natuurlijk ook negatief uitpakken. In het Engelse team is de sfeer tijdens grote toernooien ook vaak erg goed.quote:Op donderdag 5 juni 2014 16:41 schreef misteriks het volgende:
Ik hoop dat ze het gebrek aan toernooi-ervaring kunnen compenseren met een sterk en positief groepsgevoel. Het kan maar een perceptie zijn, maar het lijkt er echt op dat het een bende vrienden, of toch tenminste een groep is waarbij iedereen elkaar respecteert. Ik vond die Belfie-Selfie daar wel een voorbeeld van.
Ik denk dat dat toch vooral perceptie is die de gigantische marketing-machine achter de "Red Devils" aan ons wil laten zien ...quote:Op donderdag 5 juni 2014 16:41 schreef misteriks het volgende:
Ik hoop dat ze het gebrek aan toernooi-ervaring kunnen compenseren met een sterk en positief groepsgevoel. Het kan maar een perceptie zijn, maar het lijkt er echt op dat het een bende vrienden, of toch tenminste een groep is waarbij iedereen elkaar respecteert. Ik vond die Belfie-Selfie daar wel een voorbeeld van.
Ik vind de hypemachine ook wel wat te nadrukkelijk aanwezig.quote:Op donderdag 5 juni 2014 18:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik denk dat dat toch vooral perceptie is die de gigantische marketing-machine achter de "Red Devils" aan ons wil laten zien ...
Daar zeg je wat. Dit is het vliegtuig waarmee ze volgende week naar Brazilië vliegen...quote:Op donderdag 5 juni 2014 20:07 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik vind de hypemachine ook wel wat te nadrukkelijk aanwezig.
De toeters en bellen horen er bij .quote:Op donderdag 5 juni 2014 20:07 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik vind de hypemachine ook wel wat te nadrukkelijk aanwezig.
Lijkt me toch vrij normaal want ook daar moet je vliegenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 11:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het wordt steeds gekker. De Duitsers die een compleet bungalow park bouwen met alles erop en eraan voor de spelers. De Belgen met een eigen vliegtuig..... what's next?
Verschillende? Ik zie niet anders! Krijg je die ergens gratis bij ofzo?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:30 schreef banaantjeEE het volgende:
Wat mij gisteren opviel zijn de Rode Duivel spiegelhoezen voor wagens![]()
Heb er al verschillende mee zien rondrijden.
Ja, ik denk bij de Sport Voetbalmagazine welke je nu vindt in de winkels.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:51 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Verschillende? Ik zie niet anders! Krijg je die ergens gratis bij ofzo?
Wijnaldum die zijn oma meeneemt!quote:Op vrijdag 6 juni 2014 11:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het wordt steeds gekker. De Duitsers die een compleet bungalow park bouwen met alles erop en eraan voor de spelers. De Belgen met een eigen vliegtuig..... what's next?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |