abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140541626
Hier het serieuze topic over de Rode Duivels waar men op een normale manier over de Rode Duivels kan discussiëren en kan juichen na weer een overwinning.

Alvast een aftrap: wie zal Wilmots meenemen i.p.v. Benteke: Batshuayi, Vossen, Origi of toch Mboyo?
pi_140541673
De TT: is dat een eis, een wens of TS zijn vermoeden?
pi_140541780
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 16:16 schreef HPLC het volgende:
De TT: is dat een eis, een wens of TS zijn vermoeden?
Alle 3. 8-)
pi_140541896
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 16:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alle 3. 8-)
Goede loting hebben ze. Alleen de volgende ronde moeten ze echt in goede doen zijn, maar dat geldt eigenlijk ook wel voor Nederland. Hopelijk schakelt België Portugal of de Duitsers uit ^O^
pi_140542101
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 16:24 schreef HPLC het volgende:

[..]

Goede loting hebben ze. Alleen de volgende ronde moeten ze echt in goede doen zijn, maar dat geldt eigenlijk ook wel voor Nederland. Hopelijk schakelt België Portugal of de Duitsers uit ^O^
Dat geldt voor elke ploeg. Als bv Brazilië in de volgende ronde een off day heeft, is het ook einde oefening.

Kan niet wachten tot het WK begint.
pi_140550432

Hoi
  Moderator vrijdag 30 mei 2014 @ 21:19:03 #7
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_140550792
Ik vind de hype allemaal te veel. Je kan niets doen of je komt al iets tegen die Zwart/geel/rood heeft als kleur. Stap net in de douche en ik zag een fles shampoo staan van de Rode Duivels. Trek ik de vriezer open zie ik al IJsjes met zwart/geel/rood.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_140551154
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik vind de hype allemaal te veel. Je kan niets doen of je komt al iets tegen die Zwart/geel/rood heeft als kleur. Stap net in de douche en ik zag een fles shampoo staan van de Rode Duivels. Trek ik de vriezer open zie ik al IJsjes met zwart/geel/rood.
Dat heb je toch echt allemaal zelf gekocht. :+
pi_140551575
Wacht maar tot dat ze achtste finale worden kapot gespeeld door Portugal. Dan wil ik die vieze belgen nog wel zien overdrijven met hun ''beste generatie ooit''.
Football is my religion.
pi_140554266
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:39 schreef Ar-se-nal het volgende:
Wacht maar tot dat ze achtste finale worden kapot gespeeld door Portugal. Dan wil ik die vieze belgen nog wel zien overdrijven met hun ''beste generatie ooit''.
Dan pakken we het EK in 2016 wel.
Ik blijf het hilarisch vinden dat de Nederlanders er niet tegen dat de belgen opeens zelfvertrouwen hebben, ze verwijten de Belgen opeens arrogant te zijn. Dat terwijl de Belgen nu gewoon doen wat Nederland al altijd heeft gedaan.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:50:50 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140554615
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:43 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Ik blijf het hilarisch vinden dat de Nederlanders er niet tegen dat de belgen opeens zelfvertrouwen hebben, ze verwijten de Belgen opeens arrogant te zijn. Dat terwijl de Belgen nu gewoon doen wat Nederland al altijd heeft gedaan.
Wie is ze en zij? Vind ik sowieso altijd een zwaktebod, je kan toch gewoon naar de ploeg kijken en je inschatting maken ipv naar de overdreven negatieve en overdreven positieve prognoses kijken.
pi_140554696
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

Wie is ze en zij? Vind ik sowieso altijd een zwaktebod, je kan toch gewoon naar de ploeg kijken en je inschatting maken ipv naar de overdreven negatieve en overdreven positieve prognoses kijken.
"Ze" zijn volgens mij al die mensen die al 3 topics lopen te zeuren over België zonder enige inhoudelijke argumenten.
pi_140554822
quote:

[..]

Heeft er vooral mee te maken dat het Belgische elftal helemaal niet zo goed is. Ten opzichte van 6 jaar geleden hebben ze een wereldelftal, maar ten opzichte van de wereldtop is en blijft het een matig team. Arrogant zijn als je een wereldelftal hebt is prima, maar met dit gemiddelde clubje moet je gewoon heel erg hopen dat je de kwartfinale haalt.

Gezien de makkelijke poule zullen ze moeiteloos de volgende ronde halen. Daarna moeten ze wat geluk hebben met de loting. Teams als Argentinië, Brazilië, Spanje en Duitsland hebben in elk geval geen kind aan de Rode Duivels.
pi_140555033
In vergelijking met Duitsland, Spanje en Brazilië heeft iedereen een matig team.

België schaal ik in tussen zeg maar 4 en 7 qua sterkte. Dan heb je best een reden om wat te verwachten van het WK.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:01:50 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140555078
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:00 schreef Halcon het volgende:
In vergelijking met Duitsland, Spanje en Brazilië heeft iedereen een matig team.

België schaal ik in tussen zeg maar 4 en 7 qua sterkte. Dan heb je best een reden om wat te verwachten van het WK.
Is aan de hoge kant, top 10 kan ik wel mee leven, is gewoon even afwachten hoe het uitpakt, het moet wel meer team worden voor een goed resultaat
pi_140555241
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is aan de hoge kant, top 10 kan ik wel mee leven, is gewoon even afwachten hoe het uitpakt, het moet wel meer team worden voor een goed resultaat
Op de backs na hebben ze geen zwakke plekken. Tuurlijk moet het beter dan de laatste oefenwedstrijden, maar oefenwedstrijden zijn oefenwedstrijden.

Bij bv. Frankrijk, Portugal, Argentinië, Italië en Colombia heb ik ook zoiets van het kan vriezen en het kan dooien.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:11:05 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140555501
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Op de backs na hebben ze geen zwakke plekken. Tuurlijk moet het beter dan de laatste oefenwedstrijden, maar oefenwedstrijden zijn oefenwedstrijden.

Bij bv. Frankrijk, Portugal, Argentinië, Italië en Colombia heb ik ook zoiets van het kan vriezen en het kan dooien.
Zwakke plekken ontdek je pas als er druk op komt, we gaan het zien.
pi_140555682
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Argentinë heeft echt een zeer sterk team. Daar verliest België 8 van de 10 wedstrijden van, zeker op een WK in Zuid-Amerika. Of denk jij dat de backs van Belgïe Aguëro, Messi en Lavezzi gaan tegenhouden? Verder denk ik dat je België erg hoog inschat. Net als Nederland is het middenmoot. Er is altijd wel een middenmoter die ver komt op een WK, maar dan moeten ze veel geluk hebben. Kwalitatief hebben de Rode Duivels echt geen wereldploeg hoor. Alleen Hazard is een topper.
pi_140555796
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:14 schreef Ruif het volgende:

[..]

Argentinë heeft echt een zeer sterk team. Daar verliest België 8 van de 10 wedstrijden van, zeker op een WK in Zuid-Amerika. Of denk jij dat de backs van Belgïe Aguëro, Messi en Lavezzi gaan tegenhouden? Verder denk ik dat je België erg hoog inschat. Net als Nederland is het middenmoot. Er is altijd wel een middenmoter die ver komt op een WK, maar dan moeten ze veel geluk hebben. Kwalitatief hebben de Rode Duivels echt geen wereldploeg hoor. Alleen Hazard is een topper.
Afwachten of Messi in vorm is. De verdediging van Argentinië is vrij matig, net zoals de keeper. Daar liggen wel kansen voor België.

Middenmoot is zeg maar 12 t/m 20 of zo. Nederland schat ik zo in, België wel wat hoger.
pi_140556010
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Afwachten of Messi in vorm is. De verdediging van Argentinië is vrij matig, net zoals de keeper. Daar liggen wel kansen voor België.

Middenmoot is zeg maar 12 t/m 20 of zo. Nederland schat ik zo in, België wel wat hoger.
Maar welke spelers van België vind jij dan zo goed? Ik vind Hazard echt een hele goede speler. Ook de keeper is wereldklasse. Verthongen is een uitstekende verdediger, maar verder vind ik het niet heel bijzonder. Weinig creatieve middenvelders, zeer matige backs. Ik zie het niet zo.
pi_140557106
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:22 schreef Ruif het volgende:

[..]

Maar welke spelers van België vind jij dan zo goed? Ik vind Hazard echt een hele goede speler. Ook de keeper is wereldklasse. Verthongen is een uitstekende verdediger, maar verder vind ik het niet heel bijzonder. Weinig creatieve middenvelders, zeer matige backs. Ik zie het niet zo.
Naast degene die je noemt vind ik Kompany goed en zijn Witsel en De Bruyne prima spelers. Mertens heeft me positief verrast in de Serie A en Mirallas en Januzaj vind ik ook prima. Jammer dat Nainggolan en Benteke er niet bij zijn.

Middenveld is goed genoeg. Backs zijn het zwakke punt.
pi_140557480
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Naast degene die je noemt vind ik Kompany goed en zijn Witsel en De Bruyne prima spelers. Mertens heeft me positief verrast in de Serie A en Mirallas en Januzaj vind ik ook prima. Jammer dat Nainggolan en Benteke er niet bij zijn.

Middenveld is goed genoeg. Backs zijn het zwakke punt.
Kompany is inderdaad goed. Verder zijn het allemaal gemiddelde spelers. Niet slecht hoor, maar ook niet beter dan teams als Nederland, Portugal, Chili, Uruguay, Engeland, Frankrijk of Italië.
pi_140557765
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:59 schreef Ruif het volgende:

[..]

Kompany is inderdaad goed. Verder zijn het allemaal gemiddelde spelers. Niet slecht hoor, maar ook niet beter dan teams als Nederland, Portugal, Chili, Uruguay, Engeland, Frankrijk of Italië.
Nederland speelt met een hoop spelers uit de Eredivisie. Die passen niet in dat rijtje. Chili is afwachten, de andere landen die je noemt zijn ook top 10. Bij de bookies stond Belgie ook hoog genoteerd in het lijstje. Spelen bijna allemaal in grote competities.

Frankrijk is, als het draait, een gevaarlijke klant. Van het trio Engeland, Uruguay en Italie zal er eentje sowieso de volgende ronde niet halen. Chili, Nederland en Spanje hetzelfde verhaal.
pi_140558102
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nederland speelt met een hoop spelers uit de Eredivisie. Die passen niet in dat rijtje. Chili is afwachten, de andere landen die je noemt zijn ook top 10. Bij de bookies stond Belgie ook hoog genoteerd in het lijstje. Spelen bijna allemaal in grote competities.

Frankrijk is, als het draait, een gevaarlijke klant. Van het trio Engeland, Uruguay en Italie zal er eentje sowieso de volgende ronde niet halen. Chili, Nederland en Spanje hetzelfde verhaal.
Ik vind het zelf niet zo relevant of spelers in de Eredivisie spelen. Van Gaal kan spelen met bv Krul, Bacuna, Vlaar, Heitinga, Emanuelson, Sneijder, DeGuzman, Robben, Huntelaar, v Persie en Lens en dan heb je praktisch alleen maar spelers uit grote competities. Zelf zie ik echter liever een bepalende speler uit de Eredivisie, dan een speler die anoniem bij een Engelse middenmoter voetbalt. Uiteindelijk zullen we het gaan zien, maar de teams die ik net noemde zijn allemaal outsiders die eigenlijk amper kans hebben tegen de echt grote landen (Brazilië, Duitsland, Spanje en Argentinië).
pi_140558169
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:16 schreef Ruif het volgende:

[..]

Ik vind het zelf niet zo relevant of spelers in de Eredivisie spelen. Van Gaal kan spelen met bv Krul, Bacuna, Vlaar, Heitinga, Emanuelson, Sneijder, DeGuzman, Robben, Huntelaar, v Persie en Lens en dan heb je praktisch alleen maar spelers uit grote competities. Zelf zie ik echter liever een bepalende speler uit de Eredivisie, dan een speler die anoniem bij een Engelse middenmoter voetbalt. Uiteindelijk zullen we het gaan zien, maar de teams die ik net noemde zijn allemaal outsiders die eigenlijk amper kans hebben tegen de echt grote landen (Brazilië, Duitsland, Spanje en Argentinië).
Als iemand outstanding is in de Eredivisie wel ja, maar dat zijn de spelers van Oranje niet. Alex destijds, Suarez, Zlatan en zo waren dat wel.

Argentinië vind ik minder dan die andere drie. Die zou ik bij de achtervolgende groep scharen.
pi_140558323
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als iemand outstanding is in de Eredivisie wel ja, maar dat zijn de spelers van Oranje niet. Alex destijds, Suarez, Zlatan en zo waren dat wel.

Argentinië vind ik minder dan die andere drie. Die zou ik bij de achtervolgende groep scharen.
Het is altijd een leuke discussie omdat het allemaal heel subjectief is :) Ik ben met je eens dat de Eredivisie een stuk minder lijkt dan 10 jaar geleden, al waren de Nederlanders destijds helemaal niet enthousiast over Ibra en Suarez. Pas toen ze weggingen en ook in het buitenland presteerden kregen ze de waardering die ze verdienden. Er lopen een paar spelers rond die wel bij een topclub uit kunnen komen. Vooral Depay schat ik hoog in, dat is gewoon een heel groot talent. Of dit soort spelers echt toppers worden is natuurlijk afwachten.
Wat ik vooral bedoelde is dat ik vd Vaart sowiezo niet had meegenomen. Misschien heeft hij een grote naam, maar hij heeft een zeer slecht jaar gehad en is een schim van de speler die hij was. Dan neem ik liever Wijnaldum mee.
pi_140558478
De ploeg is zo slecht niet op dit moment .
MAAR de samenwerking op het moment dat ze daar op het plein staan moet er wel zijn .
Dat heeft in het verleden al problemen gegeven .
Ieder voor zich .
Als ze samenspannen kunnen ze wel een eind opschieten en een voor belgie, een mooie prestatie neerzetten :Y
pi_140558563
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:23 schreef Ruif het volgende:

[..]

Het is altijd een leuke discussie omdat het allemaal heel subjectief is :) Ik ben met je eens dat de Eredivisie een stuk minder lijkt dan 10 jaar geleden, al waren de Nederlanders destijds helemaal niet enthousiast over Ibra en Suarez. Pas toen ze weggingen en ook in het buitenland presteerden kregen ze de waardering die ze verdienden. Er lopen een paar spelers rond die wel bij een topclub uit kunnen komen. Vooral Depay schat ik hoog in, dat is gewoon een heel groot talent. Of dit soort spelers echt toppers worden is natuurlijk afwachten.
Wat ik vooral bedoelde is dat ik vd Vaart sowiezo niet had meegenomen. Misschien heeft hij een grote naam, maar hij heeft een zeer slecht jaar gehad en is een schim van de speler die hij was. Dan neem ik liever Wijnaldum mee.
Yep. 100 mensen, 100 verschillende selecties. En er kan van alles gebeuren. Een off day op het verkeerde moment, een topdag op het goede moment, een tegenstander die een super dag heeft...

Eredivisie is hard achteruit gegaan inderdaad. Spelers die echt al dicht tegen de top zitten, zie ik er niet tussen lopen.

De Vrij werd ook vaak van gezegd topclub dit en topclub dat. Uiteindelijk gaat hij naar de nummer 9 van de Serie A. Een competitie die volgens Louis overigens minder is dan de Eredivisie.

Depay kan goed voetballen. Hij moet nog wel werken aan zijn rendement. Van der Vaart zou ik in elk geval niet in de basis zetten. HSV speelde, als hij mee deed, vaak met een man minder, zeg maar.

Ik zou wel eerst kijken wie het aardig doen in een grote competitie en wie er outstanding zijn in de Eredivisie. Bv. Bacuna en Douglas hadden een kans verdiend. Meer dan bv. Veltman, Rekik en zo.
pi_140558573
quote:
Ja dat hoort er bij .
In Nederland is dat veel meer .
Als je daar niet een beetje met mee ..........
Dan moet je de tv in de kelder zetten of zo met een koptelefoon
pi_140558592
[quote]1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep. 100 mensen, 100 verschillende selecties.

Eredivisie is hard achteruit gegaan inderdaad. Spelers die echt al dicht tegen de top zitten, zie ik er niet tussen lopen.

De Vrij werd ook vaak van gezegd topclub dit en topclub dat. Uiteindelijk gaat hij naar de nummer 9 van de Serie A. Een competitie die volgens Louis overigens minder is dan de Eredivisie.

Depay kan goed voetballen. Hij moet nog wel werken aan zijn rendement. Van der Vaart zou ik in elk geval niet in de basis zetten. HSV speelde, als hij mee deed, vaak met een man minder, zeg maar.

Ik zou wel eerst kijken wie het aardig doen in een grote competitie en wie er outstanding zijn in de Eredivisie. Bv. Bacuna en Douglas hadden een kans verdiend. Meer dan bv. Veltman, Rekik en zo.
[/quote]

Hier ben ik het in elk geval helemaal mee eens :D
pi_140561766
Wees nou eerlijk, had NL vier jaar geleden zo een topteam ? Oke, v persie, Sneijder en Robben waren goeie spelers, maar eigenlijk speelde die eerste zelfs een belabberd tornooi en op papier stelde die defensie ook niet veel voor. Toch haalde oranje de finale. Mijn inziens met veel geluk, maar kijk dat hoort nu eenmaal ook bij een tornooi.
pi_140562372
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 05:18 schreef BramKVO het volgende:
Wees nou eerlijk, had NL vier jaar geleden zo een topteam ? Oke, v persie, Sneijder en Robben waren goeie spelers, maar eigenlijk speelde die eerste zelfs een belabberd tornooi en op papier stelde die defensie ook niet veel voor. Toch haalde oranje de finale. Mijn inziens met veel geluk, maar kijk dat hoort nu eenmaal ook bij een tornooi.
Eens. Was wel een beter team dan dat ze nu hebben, maar niet top. Gunstige loting, realistisch systeem, een over het algemeen matig toernooi en een goede 2e helft tegen Brazilië deden de rest.
pi_140562394
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 08:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Eens. Was wel een beter team dan dat ze nu hebben, maar niet top. Gunstige loting, realistisch systeem, een over het algemeen matig toernooi en een goede 2e helft tegen Brazilië deden de rest.
En een beetje mentaliteit wat ze toen wel hadden en nu missen. Zat toevallig nog even de WK-finale terug te kijken. Daar zie je Van Bommel, Heitinga, van Bronckhorst, De Jong echt 100% geven, fel in alle duels, delen lekker tikkies uit. Dat soort spelers heb je ook nodig. Nu zijn het allemaal brave kantoorklerkjes die verwijfd zijn door het fluitbeleid van de KNVB.,
  zaterdag 31 mei 2014 @ 09:01:29 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140562425
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 08:58 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

En een beetje mentaliteit wat ze toen wel hadden en nu missen. Zat toevallig nog even de WK-finale terug te kijken. Daar zie je Van Bommel, Heitinga, van Bronckhorst, De Jong echt 100% geven, fel in alle duels, delen lekker tikkies uit. Dat soort spelers heb je ook nodig. Nu zijn het allemaal brave kantoorklerkjes die verwijfd zijn door het fluitbeleid van de KNVB.,
Amen
pi_140562478
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 08:58 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Klopt. Er stonden commando's op het veld. Realistische opdracht voor iedereen en laat Sneijder, Robben en van Persie het maar doen. Van Persie maakte het niet echt waar, Sneijder wel. Ze kwamen duidelijk om te winnen. Niet om leuk voetbal te spelen, ervaring op te doen of om erbij te zijn.
pi_140562508
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt. Er stonden commando's op het veld. Realistische opdracht voor iedereen en laat Sneijder, Robben en van Persie het maar doen. Van Persie maakte het niet echt waar, Sneijder wel. Ze kwamen duidelijk om te winnen. Niet om leuk voetbal te spelen, ervaring op te doen of om erbij te zijn.
Toen was Oranje voor het grootste deel alleen gevaarlijk uit standaardsituaties en werden er vrij weinig tot 0 uitgespeelde kansen gecreëerd. En vergelijk de basis eens met 4 jaar geleden. Alleen De Jong, Sneijder, Van Persie en Robben waren er toen bij. De ervaren rotten zijn vervangen door dramatische spelers voor dit niveau van het voetbal.

Daarom moet het allemaal heeeeeel gek lopen, wil Spanje de openingswedstrijd niet winnen met die bergen kwaliteit die ze herbergen.
pi_140562510
Maar goed. Is er voor de rode Duivels op weg naar het WK bij 1 van hun laatste wedstrijden zoals bij ons (NL) een soort uitzwaai gebeuren na afloop of is dat alleen bij Oranje.
pi_140562531
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:12 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Toen was Oranje voor het grootste deel alleen gevaarlijk uit standaardsituaties en werden er vrij weinig tot 0 uitgespeelde kansen gecreëerd. En vergelijk de basis eens met 4 jaar geleden. Alleen De Jong, Sneijder, Van Persie en Robben waren er toen bij. De ervaren rotten zijn vervangen door dramatische spelers voor dit niveau van het voetbal.

Daarom moet het allemaal heeeeeel gek lopen, wil Spanje de openingswedstrijd niet winnen met die bergen kwaliteit die ze herbergen.
Helemaal mee eens. Ik zie NL niet ver komen. Sneijder is nu ook minder goed dan toen.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:39:10 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140563555
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik zie NL niet ver komen. Sneijder is nu ook minder goed dan toen.
Dacht ik de vorige keer ook eerlijk gezegd, is toch een beetje afhankelijk van de 1e wedstrijd,als je daar een aardig resultaat boekt weet je het nooit, wordt je wat de verwachting is weggespeeld dan zal het moeilijk worden die koppies weer de juiste kant op te krijgen.

België heeft het ook wat dat betreft een stuk beter getroffen, 1e ronde moet geen enkel probleem zijn
pi_140564806
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dacht ik de vorige keer ook eerlijk gezegd, is toch een beetje afhankelijk van de 1e wedstrijd,als je daar een aardig resultaat boekt weet je het nooit, wordt je wat de verwachting is weggespeeld dan zal het moeilijk worden die koppies weer de juiste kant op te krijgen.

België heeft het ook wat dat betreft een stuk beter getroffen, 1e ronde moet geen enkel probleem zijn
Poule met Japan, Denemarken en Kameroen is wel gunstiger dan een poule met Spanje en Chili. 2e ronde tegen Slowakije is ook wel fijn. :)

Als Belgie de 2e ronde niet haalt, is dat een blamage.
  Moderator zaterdag 31 mei 2014 @ 22:20:08 #41
Belg
pi_140582665
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 05:18 schreef BramKVO het volgende:
Het probleem is, je kan niet ieder toernooi geluk hebben.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_140583608
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 22:20 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Het probleem is, je kan niet ieder toernooi geluk hebben.
Sneijder, Robben, vd Vaart, de Jong en v Persie. Plus de zeer ervaren v Bronckhorst die ongelooflijk goed speelde. Ook Elia viel vaak sterk in. Nederland had toen zonder meer een veel beter elftal dan België nu. Wel hadden ze geluk in de wedstrijd tegen Brazilië. Maar zoals je zegt, zonder geluk vaart niemand wel.
pi_140584468
Sneijder en Robben hadden in 2010 het jaar van hun leven. Sneijder was de beste speler van Inter dat toen de treble won en Robben maakte Bayern in zijn eentje kampioen. Daarnaast hadden ook Van Bommel en De Jong uitstekende seizoenen. Kwaliteit was er dus voldoende en bovendien waren bijna alle spelers bepalend voor hun clubs. Verder speelden v/d Wiel en v. Bronckhorst beide boven verwachting en ook de rest van de achterhoede viel niet tegen. Ook maakte Elia elke keer als hij inviel indruk. Alleen Van Persie had eigenlijk een slecht toernooi. Ook had ik het gevoel dat het echt een team was dat toernooi, ze gingen met z'n allen gewoon voor een missie naar Afrika en dat kwam de teamgeest denk ik ten goede.
Kort gezegd: alles viel gewoon op z'n plaats in 2010 en ook qua geluk en loting hadden we niks te klagen.
  Moderator zaterdag 31 mei 2014 @ 23:33:43 #44
Belg
pi_140585415
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:22 schreef Ruif het volgende:

[..]

Januzaj is een uitstekende aanwinst voor België. En Lukaku heeft er toch ook al een deel binnen gescboten bij Everton. Everton is toch ook geen amateur club.

Kompany is een uitstekende verdediger die elke week in de basis staat bij Manchester City, City de club die toch kampioen is geworden van Engeland.
pi_140585877
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:33 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Januzaj is een uitstekende aanwinst voor België. En Lukaku heeft er toch ook al een deel binnen gescboten bij Everton. Everton is toch ook geen amateur club.

Kompany is een uitstekende verdediger die elke week in de basis staat bij Manchester City, City de club die toch kampioen is geworden van Engeland.
Januzaj heeft een paar wedstrijden bij ManU gespeeld. Een talent, dat zeker, maar daar lopen er wel meer van rond. Als dat direct een aanwinst in voor België hebben ze niks te zoeken in Brazilië.
pi_140586162
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:47 schreef Ruif het volgende:

[..]

Januzaj heeft een paar wedstrijden bij ManU gespeeld. Een talent, dat zeker, maar daar lopen er wel meer van rond. Als dat direct een aanwinst in voor België hebben ze niks te zoeken in Brazilië.
Die gaat mee, maar heeft geen basisplek. Dat laatste is wat kort door de bocht. 38x meegedaan bij een van de grotere clubs in de PL en goed gespeeld. Weinig landen die zo'n speler niet mee zouden nemen.
pi_140586606
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die gaat mee, maar heeft geen basisplek. Dat laatste is wat kort door de bocht. 38x meegedaan bij een van de grotere clubs in de PL en goed gespeeld. Weinig landen die zo'n speler niet mee zouden nemen.
Dat hij mee gaat vind ik ook wel te begrijpen hoor. Ging me erom dat Capuchon_Jongen hem een uitstekende aanwinst voor België noemde. Voor de toekomst wellicht, maar voor het WK vind ik dat veel te vroeg.
  zondag 1 juni 2014 @ 03:57:04 #48
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_140589977
quote:
Dat is eigenlijk de invloed van Steven Martens sinds twee jaar de nieuwe CEO van de voetbalbond. Destijds was hij dat al bij de tennisbond en hij creëerde toen ook een zelfde soort marketing-hype rond Kim Clijsters en Justine Henin ... Hij maakte van de "Red Devils" een echt "merk" waarmee ze bij de bond miljoenen verdienen momenteel ...

Nu, het ergste item uit hun marketing vind ik dat ze ook al officiele tshirts verkopen met het opschrift "We're better than in '86" ...

Nu doet men wel eens 'lacherig' over de generatie van toen omdat al onze 'sterren' van nu in Engeland of Spanje spelen en in '86 nog bv Anderlecht de hofleverancier was, maar we vergeten wel eens dat Anderlecht bv in '86 nog de halve finales van Europacup I speelde , we met Pfaff toen ook de beste keeper van dat moment in onze rangen hadden , enzovoort ...

Laat deze generatie toch nog maar eerst eens bewijzen dat ze beter zijn ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_140591557
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 16:15 schreef Halcon het volgende:
Hier het serieuze topic over de Rode Duivels waar men op een normale manier over de Rode Duivels kan discussiëren en kan juichen na weer een overwinning.

Alvast een aftrap: wie zal Wilmots meenemen i.p.v. Benteke: Batshuayi, Vossen, Origi of toch Mboyo?
Jongens alle goede hoop en zo, maar blazen jullie nu niet erg hoog vd toren met deze TT?
minimaal 1/2 finale? |:(

Komop hé. Jullie heten geen Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2014 10:23:38 ]
pi_140592119
quote:

Weet je wat pas echt hilarisch is? Belgen met zelfvertrouwen. Die bestaan namelijk niet. België heeft nu een leuke ploeg, die wellicht (let op: wellicht, want op zo'n toernooi weet je het nooit) een aardig resultaat kan boeken, en wat is de reactie van de Belgen? Ze gaan zich overschreeuwen, met andere woorden: ze gaan precies dat doen, wat ze de 'Ollander met zijn dikken nek' altijd het meest verwijten.
Dat is kopiëren van gedrag (vermoedelijk voortkomend uit een decennialang opgestapelde jaloezie), nota bene van slecht gedrag, wat mij betreft. En dat, vriend Zuiderbuur, is geen blijk van zelfvertrouwen, maar van mateloze onzekerheid.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  zondag 1 juni 2014 @ 11:35:02 #51
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_140592688
Blijft opvallend dat wat schreeuwers op een forum of wat nitwits die reageren op nieuwssites altijd worden opgeblazen tot "de Belgen", terwijl dat gewoon een minderheid is, weliswaar een erg luidruchtige.

Natuurlijk wel gemakkelijk discussiëren, even de groep aanpakken door de domste en minst representatieve even onderuit te halen en dan concluderen dat je iedereen op zijn plaats hebt gezet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_140595045
quote:
3s.gif Op zondag 1 juni 2014 11:02 schreef pyl het volgende:

[..]

Weet je wat pas echt hilarisch is? Belgen met zelfvertrouwen. Die bestaan namelijk niet. België heeft nu een leuke ploeg, die wellicht (let op: wellicht, want op zo'n toernooi weet je het nooit) een aardig resultaat kan boeken, en wat is de reactie van de Belgen? Ze gaan zich overschreeuwen, met andere woorden: ze gaan precies dat doen, wat ze de 'Ollander met zijn dikken nek' altijd het meest verwijten.
Dat is kopiëren van gedrag (vermoedelijk voortkomend uit een decennialang opgestapelde jaloezie), nota bene van slecht gedrag, wat mij betreft. En dat, vriend Zuiderbuur, is geen blijk van zelfvertrouwen, maar van mateloze onzekerheid.
Lol, jij bent psycholoog misschien ?
pi_140595428
quote:

[..]

Ga jij gewoon in een ander hol keffen, wil je .
Weer zo een eikel die iemand anders niets gunt.
De Hollanders kunnen alles, de belgen niets.
De bal is rond voor iedereen, waarom zou dat voor u anders zijn
  zondag 1 juni 2014 @ 13:27:45 #54
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_140595476
quote:
99s.gif Op zondag 1 juni 2014 11:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Blijft opvallend dat wat schreeuwers op een forum of wat nitwits die reageren op nieuwssites altijd worden opgeblazen tot "de Belgen", terwijl dat gewoon een minderheid is, weliswaar een erg luidruchtige.

Natuurlijk wel gemakkelijk discussiëren, even de groep aanpakken door de domste en minst representatieve even onderuit te halen en dan concluderen dat je iedereen op zijn plaats hebt gezet.
Dit! Niets aan toe te voegen :)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zondag 1 juni 2014 @ 13:28:17 #55
427108 flufffy
totò schillaci
pi_140595493
eerst maar zien wat ze doen vanavond tegen zweden :')
pi_140598035
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 10:23 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Jongens alle goede hoop en zo, maar blazen jullie nu niet erg hoog vd toren met deze TT?
minimaal 1/2 finale? |:(

Komop hé. Jullie heten geen Nederland.
Dat laatste klopt. Daarom is de halve finale ook haalbaar.
pi_140598046
quote:

[..]

Heb jij in hetzelfde katholieke internaat gezeten als Van Poppel en DownerArmandoMaradona :?
  zondag 1 juni 2014 @ 15:11:09 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140598198
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 13:28 schreef flufffy het volgende:
eerst maar zien wat ze doen vanavond tegen zweden :')
Dat zegt heel weinig
  zondag 1 juni 2014 @ 15:15:56 #59
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_140598285
Die afgunst richting België is echt stuitend en arrogant moet ik zeggen. Ik hoop dat de Belgen op dit forum 'ons' niet over een kam scheren. Ik hoop namelijk van ganse harte dat België hoge ogen gaat gooien.

Ik woon zelf in Brabant en heb echt 100 keer meer met het Belgische voetbalelftal dan bijv Brazilië, Portugal, Italië of wie dan ook.

Laat die gasten toch blij zijn. Ze hebben nu eens een mooie generatie voetballers en spelen na 12 jaar weer mee. Mooi toch. Mocht NL er al vroeg uitvliegen dan gaat mijn support naar de zuiderburen.
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_140598454
Dit artikeltje is wel treffend:

quote:
11 juli 2010, Johannesburg. Onze glorieuze natie staat in de finale van het Wereldkampioenschap voetbal. Onder meer Brazilië en Uruguay zijn door ons snoeiharde schopteam geslacht en het beste team op aarde, Spanje, is het enige elftal dat ons nog van eeuwige roem af kan tiqui taca-en. Hét moment, dit is de ultieme kans om eindelijk eens de beste van de wereld te worden. We benutten die kans niet. Als Iker Casillas zijn teennagels een dag eerder geknipt had, had de leeuw niet in z’n hempie gestaan, maar nu wel. We zijn in rouw, maar de trots overheerst en Nederland viert feest met de tweede plaats. We zijn in ieder geval beter dan alle anderen. Beter dan Duitsland en al helemaal beter dan onze Zuiderburen, die sneue Belgen die niet eens meededen. Ze waren vierde geworden in de kwalificatiegroep, achter Spanje, Bosnië-Herzegovina en Turkije. Zelden is het verschil tussen Nederland en België zo enorm groot geweest.

15 augustus 2012, Brussel. Onze glorieuze natie is niet al te glorieus in de pan gehakt door Denemarken, Duitsland en Portugal op het EK van 2012 en probeert in een vriendschappelijke pot wat eerherstel te bewerkstelligen. Tegen wie kan dat beter dan tegen die sneue Belgen? In het Koning Boudewijnstadion treedt het team van Louis van Gaal echter niet aan tegen elf koekenbakkers. Twee jaar na het WK in Zuid-Afrika valt er niet meer te spotten met de Belgen. Onder leiding van krachtpatser Christian Benteke, Chelsea-supertalent Eden Hazard en topmiddenvelder Axel Witsel trappen de Rode Duivels het moraal van de Nederlanders nog dieper de grond in: 4-2. Plotseling wordt pijnlijk duidelijk dat de periode van Belgen-die-voetballen-uitlachen-omdat-ze-er-geen-reet-van-kunnen voorbij is.

Het is tijd om de volgende stelling te accepteren: België heeft een beter voetbalelftal dan wij. Ze hebben betere keepers (Thibaut Courtois, Simon Mignolet), véél betere verdedigers (Vincent Kompany, Thomas Vermaelen, Nicolas Lombaerts, Jan Vertonghen), meer veelzijdige middenvelders (Witsel, Marouane Fellaini, Steven Defour), flitsendere buitenspelers (Hazard, Moussa Dembélé, Kevin Mirallas, Nacer Chadli, Dries Mertens) en een offensieve middenvelder die zijn carrière niet aan het verneuken is bij Galatasaray (Kevin de Bruyne). Benteke en Romelu Lukaku beginnen bovendien uit te groeien tot wereldklasse spitsen. Om het allemaal nog pessimistischer te bekijken: de Belgen hebben ook veel grotere talenten dan wij. Maxime Lestienne, Yannick Ferreira-Carrasco, Zakaria Bakkali, Youri Tielemans, Siebe Schrijvers, Dennis Praet en Michy Batshuayi hebben een schitterende toekomst in het verschiet.

Deze vaststelling is even schrikken. Want wat hebben we genoten, al die jaren. De Belgen konden er geen zak van, hadden best wel wat leuke spelers – wat te denken van Wesley Sonck? Haha – maar merde, wat voetbalden ze slecht. Heel plezant was dat voor ons. Hoe slecht Oranje ook speelde, de Belgen waren altijd slechter. Na de dramatische veldslag tegen Portugal op het WK van 2006 schaamden we ons kapot, maar we troostten ons met de wetenschap dat de Belgen ondertussen thuis op de bank zaten te bidden dat Tom Boonen misschien nog een Tour-etappetje zou winnen. En het Casillas-moment was voor ons een nationaal trauma, maar de laatste tien voetbaljaren van de Rode Duivels waren één grote aaneenschakeling van Casillas-momenten. Waar de Duitsers weleens op ons neerkeken, keken wij neer op die Belgskes.

Maar de rollen draaien langzaam om. Het cliché “Johannesburg was onze kans om het WK te winnen” klopt. Want in Rio gaat het nooit lukken. Sneijder is veranderd in Yolanthe’s chihuahua, zonder tanden en met een mieterig blafje, en Van der Vaarts liefdesleven is een nog grotere puinhoop dan de badkamer van Mario Balotelli. Voetballen doen de twee heertjes amper nog. Nigel de Jong, Eljero Elia, John Heitinga en Maarten Stekelenburg zijn afgegleden en Louis van Gaal heeft ze vervangen door nieuw talent. Zoals de Belgen de laatste jaren ondervonden, moet dat talent eerst rijpen. Van Persie, Robben en Huntelaar doen het uitstekend, maar drie toppers zijn niet genoeg.

En dus moeten we ons voorbereiden om net als in 2012 door iedereen uitgelachen te gaan worden. Alleen is het dit keer nog veel erger. Vroeger konden we ons troosten met het idee dat de Belgen altijd nog dramatischer gepresteerd hadden, maar Hazard, Witsel, Kompany, Lukaku en Dembélé gaan dat niet nog een keer laten gebeuren. De kans dat zij in de finale staan is groter dan dat wij 2010 evenaren. We zullen het moeten accepteren: voor één keer in onze eeuwigdurende burenstrijd, zijn de Belgen beter dan wij.
http://buitenkantvoet.com(...)-zijn-beter-dan-wij/
pi_140602828
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:15 schreef Keano het volgende:
Die afgunst richting België is echt stuitend en arrogant moet ik zeggen. Ik hoop dat de Belgen op dit forum 'ons' niet over een kam scheren. Ik hoop namelijk van ganse harte dat België hoge ogen gaat gooien.

Ik woon zelf in Brabant en heb echt 100 keer meer met het Belgische voetbalelftal dan bijv Brazilië, Portugal, Italië of wie dan ook.

Laat die gasten toch blij zijn. Ze hebben nu eens een mooie generatie voetballers en spelen na 12 jaar weer mee. Mooi toch. Mocht NL er al vroeg uitvliegen dan gaat mijn support naar de zuiderburen.
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:15 schreef Keano het volgende:

Dat is wederzijds Keano, 4 jaar terug ook al ;)
Alle gekheid op een stokje, als we de fina.............. :X >:) >:) >:) >:) >:)
pi_140602877
ff mijn zin afmaken .
Belgie/Nederland bedoel ik he .
  zondag 1 juni 2014 @ 18:17:52 #63
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_140602975
Zweden - België wordt gewoon op België uitgezonden vanavond?
pi_140604196
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 18:17 schreef Tinos85 het volgende:
Zweden - België wordt gewoon op België uitgezonden vanavond?
Uitzonderlijk op VTM vanavond. Denk niet dat jullie dat in Nederland kunnen krijgen.
  zondag 1 juni 2014 @ 19:12:07 #65
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_140604246
De uitwedstrijden van België zitten sowieso altijd bij een commerciele zender. De VRT heeft enkel een contract voor de thuismatchen en het WK ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 1 juni 2014 @ 19:23:39 #66
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_140604544
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 19:09 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Uitzonderlijk op VTM vanavond. Denk niet dat jullie dat in Nederland kunnen krijgen.
We hebben alleen canvas en 1 idd
RED ONS HENNIEGOD
pi_140604811
Denk niet dat het Zweedse elftal er echt zin in heeft, hierna hebben ze vakantie.
  zondag 1 juni 2014 @ 19:52:02 #68
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_140605568
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 19:09 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Zal zo al m'n zenders eens langsgaan. Is denk ik wel een mooi potje.
  zondag 1 juni 2014 @ 20:17:26 #69
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_140606588
quote:
9s.gif Op zondag 1 juni 2014 19:23 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

We hebben alleen canvas en 1 idd
En OP12, maar geen VTM.
sig verwijderd door FA
  Moderator zondag 1 juni 2014 @ 20:19:23 #70
138438 crew  Pizzakoppo
pi_140607056
Jammer dat Ibra niet meedoet.
No resentment ever evened out a weaker hand
  zondag 1 juni 2014 @ 20:29:06 #74
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_140607148
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 20:28 schreef hafcfan het volgende:
Waarom doet Ibra niet mee :')
Die heeft wel wat beters te doen, op het strand liggen bijvoorbeeld.
sig verwijderd door FA
  Redactie Sport zondag 1 juni 2014 @ 20:29:32 #75
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140607173
3-0 voor Zweden
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: