Net als Obama gewoon even knielen en dan komt alles wel weer goed.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, aangezien de GCC een handelsblok is.. stel dat zij ook gaan redeneren als TC03.
Ja, leuk en aardig, maar de realiteit = order naar Engeland.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Toch willen ze ook in SA een zo hoog mogelijke ROI en ROA hoor... Ook zij zullen eieren voor hun geld kiezen en denken van: hmm het is maar een politicus die niet het landsbelang vertegenwoordigt, misschien moeten we ons niet zo aanstellen?
Dezelfde mening hebben en dezelfde mening uiten zijn twee héél verschillende zakenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De publieke opinie wordt beïnvloed door onze handelspartners. Dat is niet zo heel gek. Een baantje hebben en brood kunnen kopen is nog altijd belangrijker dan mensen tot op het bot beledigen.
*Niet* als je als gehele EU een blok vormt. Dan is een boycot van NL gelijk aan een boycot van de EU.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, leuk en aardig, maar de realiteit = order naar Engeland.
En papier is lastig te eten.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dan roept een Nigel Farage-achtig figuur dat de "Islam stom is", en dan?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan bombarderen we gewoon de shit uit die kamelenjockey's.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:14 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
En dan roept een Nigel Farage-achtig figuur dat de "Islam stom is", en dan?
http://www.bbc.com/news/uk-politics-27268747
Dat lijkt me een correcte benadering; overigens is dit in veel landen een zeker risico, maar dat komt wat minder in de publiciteit.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Goed punt. Ik heb hier niet zo direct een antwoord op.
Het enige alternatief is accepteren dat SA ons bij tijd en wijlen uitsluit. Dat moeten bedrijven dan maar als bedrijfsrisico incalculeren.
Alleen gaat dat dus niet gebeuren. Jammer voor Nederland, jammer voor TC03. Bloeden, uithuilen - kusje uitdelen, zoals Bush dat heeft geleerd - en hopen op een volgende ronde.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
*Niet* als je als gehele EU een blok vormt. Dan is een boycot van NL gelijk aan een boycot van de EU.
Matige fotoshop.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen gaat dat dus niet gebeuren. Jammer voor Nederland, jammer voor TC03. Bloeden, uithuilen - kusje uitdelen, zoals Bush dat heeft geleerd - en hopen op een volgende ronde.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:52 schreef TC03 het volgende:
Of Wilders wel of geen gegronde redenen had voor zijn stickeracties is niet van belang, want in Nederland heb je vrijheid van meningsuiting en hoef je geeneens gegronde redenen te hebben.
Vrijheid van meningsuiting?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:21 schreef TC03 het volgende:
De vrijheid van meningsuiting wordt bedreigd door dit soort informele sancties. Dat moet je niet willen.
Je zou per geval kunnen bekijken of sancties jegens SA gerechtvaardigd zijn. Dat zal erg lastig worden, maar niet onmogelijk. Ik bedoel, nu is het evident dat FrieslandCampina dikke orders misloopt, dat zal niet zo moeilijk te bewijzen zijn. Op lange termijn zal het wel lastig zijn: worden orders niet aan NL gegund vanwege politieke motieven of omdat NL gewoon concurrentiekracht heeft verloren (mogelijk vanwege boycots in het verleden, nog lastiger)? Tja.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me een correcte benadering; overigens is dit in veel landen een zeker risico, maar dat komt wat minder in de publiciteit.
Dat is net zo goed een bedreiging voor de vrijheid van meningsuiting. Ik meet niet met twee maten hoor, wees maar niet bang.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:15 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
[..]
Vrijheid van meningsuiting?
Boete voor Holocaust-cartoon AEL
Het gerechtshof vindt een veroordeling wel op zijn plaats, omdat Joden door de tekening onnodig worden gegriefd.
http://nos.nl/artikel/179436-boete-voor-holocaustcartoon-ael.html
Dan niets, of heeft hij ook de Saoedische vlag verminkt met beledigende teksten en deze op een sticker laten drukken en bij de Ambassade naar binnen gegooid? Open market, de wereld is geglobaliseerd - zoeken ze weer een ander land.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:14 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
En dan roept een Nigel Farage-achtig figuur dat de "Islam stom is", en dan?
http://www.bbc.com/news/uk-politics-27268747
Grapje, moet kunnen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan niets, of heeft hij ook de Saoedische vlag verminkt met beledigende teksten en deze op een sticker laten drukken en bij de Ambassade naar binnen gegooid? Open market, de wereld is geglobaliseerd - zoeken ze weer een ander land.
Nee, maar je blijft schermen met de 'vrijheid van meningsuiting'.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:16 schreef TC03 het volgende:
Dat is net zo goed een bedreiging voor de vrijheid van meningsuiting. Ik meet niet met twee maten hoor, wees maar niet bang.
Bedrijven lopen elke dag orders mis; mits dat binnen de wet gebeurt, is daar weinig tegen te doen. Het zou me verbazen als we hier over een zeer lange termijn spreken, maar zelfs dat is geen ongeziene situatie. Rwanda zal bijvoorbeeld nooit orders aan Franse bedrijven gunnen, vanwege oud zeer aangaande de genocide aldaar. Daar kunnen Nederlandse bedrijven dan weer van profiteren.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je zou per geval kunnen bekijken of sancties jegens SA gerechtvaardigd zijn. Dat zal erg lastig worden, maar niet onmogelijk. Ik bedoel, nu is het evident dat FrieslandCampina dikke orders misloopt, dat zal niet zo moeilijk te bewijzen zijn. Op lange termijn zal het wel lastig zijn: worden orders niet aan NL gegund vanwege politieke motieven of omdat NL gewoon concurrentiekracht heeft verloren (mogelijk vanwege boycots in het verleden, nog lastiger)? Tja.
Elke order is er één. Precies om deze mentaliteit springt een land als China in dat gat.quote:
De kapmessenmarkt is natuurlijk een enorme afzetmarkt daar.quote:
En daar ging het godbetert om een cartoonist in plaats van een volksvertegenwoordiger.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
En de Denen zijn ook ervaringsdeskundige.
Wat is daar mis mee dan?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:18 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee, maar je blijft schermen met de 'vrijheid van meningsuiting'.
En wat als iemand, -een willekeurig persoon, dat nou wel doet in Engeland? Wat dan?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan niets, of heeft hij ook de Saoedische vlag verminkt met beledigende teksten en deze op een sticker laten drukken en bij de Ambassade naar binnen gegooid? Open market, de wereld is geglobaliseerd - zoeken ze weer een ander land.
De competente partijen die komen dan vanzelf naar je toe.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:21 schreef Lord_Azrael het volgende:
En wat als iemand, -een willekeurig persoon, dat nou wel doet in Engeland? Wat dan?
Ik zou zeggen dat het het beste is dat de Saoedi's dan maar telkens iemand anders zoeken. Want je zou toch niet willen dat jouw order correct wordt uitgevoerd door de meest competente partij, als je ook een incompetentere partij kunt krijgen uit een land waar nog nooit een persoon is geweest die iets stouts t.o.v. de islam heeft gedaan?
Rwanda is bovendien best een interessant land om in te investeren; het is relatief stabiel, heeft een goed ontwikkelde juridische infrastructuur, en een belangrijke dienstensector die heel Oost-Afrika bedient.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Elke order is er één. Precies om deze mentaliteit springt een land als China in dat gat.
Be my guest, mijn euro's steek ik liever elders.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Rwanda is bovendien best een interessant land om in te investeren; het is relatief stabiel, heeft een goed ontwikkelde juridische infrastructuur, en een belangrijke dienstensector die heel Oost-Afrika bedient.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |