QFT!quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:01 schreef Toto69 het volgende:
Wees gelukkig met wat je zelf bezit, en kijk niet zo veel naar anderen. Tegenwoordig mag je blij zijn als je gezond en gelukkig bent.
Jij hebt zelf gekozen voor die kinderen. Dus dat is jouw luxe die je wil. Ik vind andere dingen leuk zoals geen verantwoordelijkheden.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:09 schreef P8 het volgende:
Ik ben vader en kostwinner en doe het met ongeveer 2200 bruto in de maand. Niemand bij ons thuis mag klagen.
TS, je bent een zeikerd.
TS is materialistisch ingesteld. Met zo'n mentaliteit heb je altijd iets te klagen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:12 schreef Jaeger85 het volgende:
Je beseft je volgens mij totaal niet hoe goed jij het hebt en dat je eigenlijk niets te klagen hebt.
Dat is ook wel waar.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:11 schreef happinessfordogs het volgende:
Volgens mij is TS gewoon ontevreden dat hij met 5 jaar werkervaring blijft steken op het huidige salaris.
Dat is niet het punt. Het punt is dat je rijker wordt, naarmate je minder materialistische behoeftes hebt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jij hebt zelf gekozen voor die kinderen. Dus dat is jouw luxe die je wil. Ik vind andere dingen leuk zoals geen verantwoordelijkheden.
Als je niet houdt van verantwoordelijkheden ga je nooit een hoger salaris krijgen natuurlijk.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jij hebt zelf gekozen voor die kinderen. Dus dat is jouw luxe die je wil. Ik vind andere dingen leuk zoals geen verantwoordelijkheden.
Wat deze mevrouw zegt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:01 schreef trovey het volgende:
Sorry , maar je zit gewoon te zeiken.Genoeg mensen die het stukken slechter hebben dan jou.
Nu trek je een parallel die berust op een kromme beredenering. Verantwoordelijkheden in het bedrijfsleven hoeven niet op te gaan voor de privesfeer. Je kunt ook een high-flyer zijn zonder kinderen en vrouw.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:15 schreef ludicrous_monk het volgende:
[..]
Als je niet houdt van verantwoordelijkheden ga je nooit een hoger salaris krijgen natuurlijk.
Lijkt er wel opquote:
Wat een onzin, ik heb geen cent te makken en ik vind je ook een oppervlakkige materialistquote:Op donderdag 29 mei 2014 13:19 schreef Ixnay het volgende:
Ik valt me op dat uitspraken als "materialist!" en "geld is niet belangrijk" altijd komen van mensen die nooit over een bepaalde aankoop hebben hoeven te twijfelen en uit een bovenmodaal gezin komen.
Mijn ouders moesten echt sparen en nadenken over hoe schoolboeken betaald moesten worden en meer van dat. Is het zo gek dat je dan op latere leeftijd wat mooiere spullen wil hebben?
Als je verder minder hoge eisen stelt aan het leven voor wat betreft een gezin stichten en een duur huis kopen?
Niet gek, maar ook niet zo handig. Want de financiële situatie van ouders is volgens mij wel een goede voorspeller voor de (toekomstige) financiële situatie van de kinderen. Met andere woorden, je bent de sjaak, TSquote:Op donderdag 29 mei 2014 13:19 schreef Ixnay het volgende:
Ik valt me op dat uitspraken als "materialist!" en "geld is niet belangrijk" altijd komen van mensen die nooit over een bepaalde aankoop hebben hoeven te twijfelen en uit een bovenmodaal gezin komen.
Mijn ouders moesten echt sparen en nadenken over hoe schoolboeken betaald moesten worden en meer van dat. Is het zo gek dat je dan op latere leeftijd wat mooiere spullen wil hebben?
Als je verder minder hoge eisen stelt aan het leven voor wat betreft een gezin stichten en een duur huis kopen?
Vergeet wel niet hoeveel mensen graag zouden ruilen met die ene onafhankelijke vrijgezel die nooit gezeik aan zijn kop heeft.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:13 schreef P8 het volgende:
[..]
Dat is niet het punt. Het punt is dat je rijker wordt, naarmate je minder materialistische behoeftes hebt.
En jij bent helaas straatarm, afgaande op je OP.
Mijn ouders hebben me ook niet alles kunnen geven wat ik zou willen, ook geen luxe oid, maar ik heb toch echt geen behoefte aan mooiere spullen daardoor, al kan ik het prima betalen als ik wil, dus normaal is het ook niet om dat te willen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:19 schreef Ixnay het volgende:
Werk is mijn enige verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:15 schreef ludicrous_monk het volgende:
[..]
Als je niet houdt van verantwoordelijkheden ga je nooit een hoger salaris krijgen natuurlijk.
Je rijk voelen is relatief.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:01 schreef trovey het volgende:
Sorry , maar je zit gewoon te zeiken.Genoeg mensen die het stukken slechter hebben dan jou.
Even zomaar een vraag. Heb jij statistiek gehad op school? Was jij daar goed in?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:22 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Niet gek, maar ook niet zo handig. Want de financiële situatie van ouders is volgens mij wel een goede voorspeller voor de (toekomstige) financiële situatie van de kinderen. Met andere woorden, je bent de sjaak, TS
Je voelt een leegte die je wilt opvullen met luxe goederen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Werk is mijn enige verantwoordelijkheid.
En een goed mens zijn voor mezelf en voor anderen.
Theorie van relatieve deprivatie. It's a bitchquote:Op donderdag 29 mei 2014 13:27 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Je rijk voelen is relatief.
Genoeg mensen in Monaco die een miljoen hebben en zich toch arm voelen, doordat iedereen het beter heeft qua geld en bezit in de omgeving.
Mensen vergelijken zich met de directe omgeving en dan maakt het getal niet uit, het gaat erom in hoe verre je kan meedoen met de rest.
Wat zou je liever willen?
50.000 per jaar en je verdient het meeste van een bedrijf, je hebt de hoogste positie?
60.000 per jaar en je verdient het minst van een bedrijf, je hebt de laagste positie?
Objectief is 60.000 meer maar relatief gezien krijg je niet dezelfde waardering en gevoel van rijkdom dan bij de 50.000 euro.
Uni ja. En vrij goed. Waarom vraag je je dat af?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:27 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Even zomaar een vraag. Heb jij statistiek gehad op school? Was jij daar goed in?
"Geld willen uitgeven aan mooie spullen = oppervlakkig en slecht."quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:24 schreef babipangang het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben me ook niet alles kunnen geven wat ik zou willen, ook geen luxe oid, maar ik heb toch echt geen behoefte aan mooiere spullen daardoor, al kan ik het prima betalen als ik wil, dus normaal is het ook niet om dat te willen.
Dat vind ik altijd zo'n rare opmerking. Dat anderen het met minder moeten doen wil toch niet zeggen dat jij dan maar tevreden móet zijn met wat je hebt?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:30 schreef gelestipjes het volgende:
Wat een gezeik. Genoeg mensen die het met minder moeten doen.
Dit....quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:01 schreef trovey het volgende:
Ja inderdaad. Zelfde met die immigranten uit Afrika. Van geen geld tot brood tot ontevredenheid omdat ze geen Samsung s4 kunnen aanschaffen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:32 schreef CherryOnTop het volgende:
Dat vind ik altijd zo'n rare opmerking. Dat anderen het met minder moeten doen wil toch niet zeggen dat jij dan maar tevreden móet zijn met wat je hebt?
Preciesquote:Op donderdag 29 mei 2014 13:28 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Theorie van relatieve deprivatie. It's a bitch
Vind je nou serieus dat TS in materieel opzicht tekort komt?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:32 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n rare opmerking. Dat anderen het met minder moeten doen wil toch niet zeggen dat jij dan maar tevreden móet zijn met wat je hebt?
In dat geval hebben zwervers het ook niet slecht in Nederland, want in Afrika.....
Ik vind niet dat je mij mag vergelijken met mensen die het met minder moeten doen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:30 schreef gelestipjes het volgende:
Wat een gezeik. Genoeg mensen die het met minder moeten doen. Ook genoeg mensen die weliswaar alles lijken te hebben maar die zich daardoor wel diep in de schulden hebben gewerkt. En je hebt je jeugd niet opgeofferd. Tuurlijk, er zullen altijd mensen zijn die een wildere/leukere jeugd hadden, maar dit klinkt allemaal wel als enorme aanstellerij.
Nee, dat klopt, ik bedoelde het in dit geval meer omdat TS zelf met de opmerking komt dat "iedereen meer heeft" en dat is natuurlijk onzin. Er zijn altijd wel mensen te vinden die meer hebben, als je daar je geluk van af laat hangen gaat het natuurlijk nooit wat worden. Het lijkt me ook sterk dat iedereen om TS heen daadwerkelijk meer heeft, het lijkt me waarschijnlijker dat alleen de mensen die meer hebben hem opvallenquote:Op donderdag 29 mei 2014 13:32 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
In dat geval hebben zwervers het ook niet slecht in Nederland, want in Afrika.....
Dan moet hij naar een psycholoog gaan. Qua geld heeft hij niets te klagen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:27 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Je rijk voelen is relatief.
Genoeg mensen in Monaco die een miljoen hebben en zich toch arm voelen, doordat iedereen het beter heeft qua geld en bezit in de omgeving.
Mensen vergelijken zich met de directe omgeving en dan maakt het getal niet uit, het gaat erom in hoe verre je kan meedoen met de rest.
Wat zou je liever willen?
50.000 per jaar en je verdient het meeste van een bedrijf, je hebt de hoogste positie?
60.000 per jaar en je verdient het minst van een bedrijf, je hebt de laagste positie?
Objectief is 60.000 meer maar relatief gezien krijg je niet dezelfde waardering en gevoel van rijkdom dan bij de 50.000 euro.
Tip: wordt manager, dan verdien je wel veel meer als ingenieur.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je mij mag vergelijken met mensen die het met minder moeten doen.
Die hebben vaak domme beslissingen genomen. Niet gestudeerd, zwanger geworden als tiener, drugsverslaafd, schulden, etc.
Ik heb maar 2 slechte keuze gemaakt in mijn leven en dat is
- een ex, en die heeft me financieel niet echt in de weg gelegen.
- ingenieur worden, veel studeren, hard werken, hoog niveau, kut betaald krijgen
Verder heb ik slimme dingen gekozen en toch is het niet zo als ik mijn leven 10 jaar geleden gezien had.
Dit is toch wel de grootste bullshit in het hele topic tot nu toe..quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je mij mag vergelijken met mensen die het met minder moeten doen.
Die hebben vaak domme beslissingen genomen. Niet gestudeerd, zwanger geworden als tiener, drugsverslaafd, schulden, etc.
Ik kan me voorstellen dat hij vindt dat hij het niet (erg) goed heeft ja. Wat ik persoonlijk van zijn situatie vind doet er toch niet toe?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vind je nou serieus dat TS in materieel opzicht tekort komt?
Is een wereldwijd probleem.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:41 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan moet hij naar een psycholoog gaan. Qua geld heeft hij niets te klagen.
Ja natuurlijk, mensen hebben het altijd aan zichzelf te wijten als ze minder verdienen dan jou.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
- ingenieur worden, veel studeren, hard werken, hoog niveau, kut betaald krijgen
Verder heb ik slimme dingen gekozen en toch is het niet zo als ik mijn leven 10 jaar geleden gezien had.
Ah op die manierquote:Op donderdag 29 mei 2014 13:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, ik bedoelde het in dit geval meer omdat TS zelf met de opmerking komt dat "iedereen meer heeft" en dat is natuurlijk onzin.
Krijg lekker de tering, kut TS. Je hebt geen idee hoe goed je het hebt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
genoeg mensen die geen domme beslissingen hebben gemaakt en die het alsnog minder hebben dan jij het hebtquote:Op donderdag 29 mei 2014 13:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Probleem met TS is dat hij nooit genoeg zal hebben, wat er ook binnenkomt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:32 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Mensen die veel meer verdienen dan jij kunnen er dus ook van uitgaan dat jij de ene domme keuze na de andere hebt gemaakt?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dit is pas echt goed advies. Geluk bepaal jezelf. Niet in vergelijking met hoeveel jij het we'll of niet beter zou hebben dan anderen.quote:
Nee, genoeg mensen die keuzes hebben gemaakt waardoor ze nu op financieel vlak niet echt goed erbij zitten.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:42 schreef babipangang het volgende:
[..]
Dit is toch wel de grootste bullshit in het hele topic tot nu toe..
Je studeert, andere situatiequote:Op donderdag 29 mei 2014 13:44 schreef Myrr het volgende:
[..]
Krijg lekker de tering, kut TS. Je hebt geen idee hoe goed je het hebt.
Nog wat toevoegingen aan je lijstje
- je auto, dat ding kost je alleen maar geld
En als je het echt zo slecht hebt, dan zoek je toch lekker een andere baan?
Jouw boeken werden tenminste betaald, gap. De meeste van ons betalen alles zelf, ik werk me helemaal in de rondte om mijn studie te kunnen bekostigen en kan helemaal geen auto betalen. Woon in een hok van 30 vierkante meter, moet goedkoop boodschappen doen en walg van mensen als jij.
Omdat je vroeger weinig had, wil je nu mooie spullen? Ik had ook niets, en heb nog steeds zo goed als niets, en ik hoef dat ook niet.
Ik weet niet of dat perse een probleem is. Wel als je er depressief van wordt natuurlijk maar altijd meer willen hoeft op zich geen probleem te zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Probleem met TS is dat hij nooit genoeg zal hebben, wat er ook binnenkomt.Hij moet gewoon eens met een psychiater praten over zijn probleem.
Vergeet zijn 'vriendinnen' nietquote:Op donderdag 29 mei 2014 13:44 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
genoeg mensen die geen domme beslissingen hebben gemaakt en die het alsnog minder hebben dan jij het hebt
Verder: je geeft geld uit als water dus zeik niet
Nieuwe laptop, dure luchtjes, reis naar de noordkaap, auto
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |