Als ik naar mijn leven (30 jaar) kijk heb ik eigenlijk alles en mag ik niet klagen.
Ik ben gelukkig. Sinds ik vrijgezel ben, 5 maanden nu, ben ik meer gaan sporten (fitnessen), vegetariër geworden en zie er goed uit, goed lichaam incl. kop. Ook ben ik gezond, nooit klachten. Ben intelligent, scoor meestal 130-140 voor een IQ-test. Ik heb een geweldige vriendengroep, ook bijna allemaal vrijgezel, waar ik minstens 3 keer in de week iets leuks mee onderneem al is het even sporten, uitgaan, etc. Leuke verschillende vriendinnen waar ik mee afspreek, die bovengemiddeld mooi/knap zijn, en waar ik regelmatig (altijd veilige) seks mee heb. Met de eerder genoemde vriendengroep ga ik regelmatig op vakantie waardoor ik al bijna heel Europa gezien heb. Mijn leven kent, behalve mijn baan, weinig verantwoordelijkheden, geen kinderen en partner dus.
Echter kom ik uit een simpel, eenvoudig, arbeidersgezin, niets mis mee. We reden in een volgeladen Opel Kadett naar campings in Frankrijk, en we voelden ons rijk en gelukkig.
Toen ik 15-20 was had ik verschillende bijbaantjes. Om mooie kleding, mijn auto en concerten (ben muziekverslaafd) te betalen. Eerst bezorgde ik de ochtendkrant, later werkte ik in een fabriek (auto's), voor een modellenbureau (model voor catalogussen en online kleding websites) en gaf ik bijles wiskunde A en B en deed ik nog van alles. Altijd gewerkt, toch had ik altijd minder dan andere jongens van mijn leeftijd, maar ik vond het prima.
Mijn vader overleed jong (ik was 19, hij 47) en we hadden nog minder te besteden, ik wilde mijn moeder niet alleen achterlaten en besloot bij haar te blijven wonen.
Na mijn middelbare school wilde ik mij richten op een ingenieursopleiding. Goede cijfers halen om later een deskundige en waardevolle collega te worden. In deze leeftijd gingen veel leeftijdsgenoten feesten op vakantie, iedere week 2 keer op stap. Terwijl ik aan de eettafel in mijn moeders huis studeerde om 8en en 9s te scoren. Ik ging ook wel eens uit, maar minder dan andere jongens van mijn leeftijd. Had ook vriendinnetjes in deze tijd, maar het was toch wat minder uitbundig dan ik zelf gewild had.
Of het ingenieursvak een goede keuze is geweest, blijft een vraag. Jullie zullen mijn geklaag vast wel eens tegengekomen zijn in andere topics.
Na mijn studie (22-26 jaar) heb ik een groot deel ingehaald, maar de crisis brak aan en ik moest genoegen nemen met bescheiden modale salarissen.
Mijn probleem is, ik heb mijn hele jeugd (tot 22 jaar) opgeofferd om dat vrije, bourgondische, onafhankelijke, zorgeloze, kinderloze, gelukkige leven te leiden nu. Toch heb ik maar net iets boven modaal, 3100 bruto.
Jullie denken, "niet zeiken met dat salaris", maar reken wel even mee wat ik er allemaal voor heb moeten inleveren als jonge twintiger. En als "beloning" in een bescheiden appartement (60 m2) in een krimpregio woon, die overigens wel te koop staat. Ik rijd in een Audi A3 uit 2001 waar om de maand wel weer een dure reparatie aan nodig is. Alles dat ik verdien wordt nuttig uitgegeven. Echt sparen voor iets dat luxe is, zit er niet in.
Iedereen heeft alles, als ik om me heenkijk. Nooit hoor ik iemand met zorgen om geld en anders krijgen ze het wel op een of andere manier. Het lijkt alsof het iedereen altijd meezit. Ik zie iedereen naar Zuid-Afrika, Brazilië, Thailand en Australië reizen. Ik mag blij zijn met Malta, Scandinavië, Cyprus, Letland, dat soort trips. Iedereen met een simpel baantje rijdt in een auto uit 2011. Ik ben blij als ik hem kan blijven repareren.
Hoe doen ze dat toch allemaal???
Zo ik heb het lekker van me af kunnen schrijven. Reacties mogen, moeten niet.