TS niet met jou, want hij wil geen kinderenquote:Op zondag 1 juni 2014 14:44 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dit.Je moest je schamen.
Zou zo met je willen ruilen.
Ik zou TS mijn kind niet eens gunnenquote:Op maandag 2 juni 2014 07:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
TS niet met jou, want hij wil geen kinderen
quote:Op zondag 1 juni 2014 14:29 schreef Geralt het volgende:
Je maakt mij niet wijs dat er legio gezinnen zijn waarvan de man bruto 3100 euro vangt, de vrouw huisvrouw zit te spelen met 2,3 kinderen, een auto voor de deur, of liefst nog 2, vrolijke hond erbij en een leuke 2 onder 1 kapper van 250K.
Dat zijn de mensen waarvan ik me ook afvraag waar die het in godsnaam van doen. Zeker als ik het vergelijk met mijn eigen situatie en het geld wat hier binnen komt en wat er onder aan de streep over blijft.
Aan de andere kant moet ik dan ook reëel zijn en als ik een nieuwe koelkast wil kopen, gewoon omdat ik geen zin meer heb in het moeten ontdooien van de oude wegens geen nofrost (wat ik toch maar hooguit 1x per jaar deed) dan koop ik zonder blikken en blozen een nieuwe van 1000 euro. Omdat er een mooi display op zit. Om maar een voorbeeld te noemen.
Of als ik leuke speakers zie die ik wil hebben dan koop ik die gewoon. Of 150 euro aan een koptelefoon wil uitgeven omdat ik die sporadisch gebruik. En weet je wat, ik koop er gewoon nog een versterkertje bij van 150 euro. In plaats van mijn oude laten repareren voor de helft.
En in de vakantie kijk ik niet hoeveel ik uit geef. Ik zie wel wat er over is als ik terug ben.
Een avondje bios kan zomaar 50 euro kosten of meer, daar kijk ik ook niet naar, als ik film zit te kijken dan hoort daar drinken en eten bij.
En toch als ik dan kijk naar andere mensen vraag ik me vaak af waar doen ze het van. Ze verdienen royaal minder dan ons 2, hebben kinderen, dure hypotheek etc etc en gewoon hups nog maar een verbouwing. Het kan allemaal niet op.
Misschien kopen die wel niet zonder blikken en blozen een koelkast van 1000 euro terwijl de oude nog gewoon prima werkt. Misschien kopen die wel niet voor 300 euro headgear zodat ze de mogelijkheid hebben om te kunnen gamen/muziek luisteren als hun vrouw goede tijde zit te kijken en misschien budgetteren die hun vakantie wel en kopen ze alleen bioskaartjes maar verder niks.
Geen idee.
Benieuwd wat voor HBO opleiding dat was...quote:Op maandag 2 juni 2014 09:04 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben nu ook 27 en verdien misschien iets van 700 euro per maandheb een HBO opleiding gedaan waar ik geen drol aan had / heb.
Je hebt echt geen recht om te zeiken.
Vrijetijdsmanagement. Ze zeggen altijd pas na afloop dat je eigenlijk 4 jaar hebt 'gestudeerd' zodat je je eigen vrije tijd kan managen, aangezien je daar meer dan voldoende van hebt na deze studie.quote:Op maandag 2 juni 2014 11:09 schreef Godshand het volgende:
[..]
Benieuwd wat voor HBO opleiding dat was...
Maatschappelijk werk en dienstverleningquote:Op maandag 2 juni 2014 11:09 schreef Godshand het volgende:
[..]
Benieuwd wat voor HBO opleiding dat was...
Media en vormgeving is ook niet alles hoor. De concurrentie tussen collega's schijnt moordend te zijn, zeker sinds de crisis..quote:Op maandag 2 juni 2014 11:29 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maatschappelijk werk en dienstverlening
Toen ik ermee begon was er nog geen sprake van krimp in de zorg. Toen ik ermee klaar was was het crisis drama en bezuinigingen.
Ik had beter verzorgende MBO niveau 3 kunnen doen, aangezien ik nu met gehandicapten werk
Domme sukkel die ik ben. Had twee opleidingen die in de loting zaten; media en vormgeving en maatschappelijk werk.
Had ik toch maar voor die ander gekozen
Toegegeven, TS heeft er een veel lastigere studie op zitten (ik zou het hem niet na kunnen doen omdat ik zoog in wiskunde). Maar ik had dit vantevoren nou ook niet gedacht.
Ow nu weet ik ook waarom jij van die gezichten kan trekken! Je kan op het werk de hele dag oefenen en dan valt het toch niet op dat je rare bekken trekt!quote:Op maandag 2 juni 2014 11:29 schreef RickoKun het volgende:
Ik had beter verzorgende MBO niveau 3 kunnen doen, aangezien ik nu met gehandicapten werk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |