quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:57 schreef Hilmo het volgende:
Blue, helemaal waar! Ik herken veel van wat je schrijft. Dankje voor de mooie woorden!!
Het is bij mij zo ingewikkeld dat ik niet goed kan omschrijven wáárom ik thuis zit. Ik ben niet meer ziek, misselijkheid is (behalve vandaag) weg, het is nu puur dat mijn lichaam het niet aankan, volledige dagen te werken. Maandag gewerkt, drie uurtjesen dan kapot thuiskomen en de dinsdag hele dag lamlendig. VK zegt ook wel, als je lichaam aangeeft dat het niet kan, dan kan het niet. Maar het komt zo ongeloofwaardig over naar mijn leidinggevende toe als ze vraagt 'waarom ben je nog ziek thuis als je je weer goed voelt, van: Ja ik kan het niet aan. Ik wil me nooit ziek melden, en ik ben nu al vanaf week 6 ziek thuis, in het begin hartstikke ziek, maar nu heb ik weer de puf om leuke dingen te ondernemen en geniet ik van dagjes uit, ik zie alles weer rooskleurig, maar werken niet...
Wat blueeyes zegt & meis, denk goed om jezelf. Wat zegt je Arbo arts?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als je vk aangeeft dat je lichaam het nu aangeeft, en dat werken gewoon even niet kan. dat zegt ook wel wat.![]()
De arbo arts heb ik alleen in het begin 1x moeten zien als formaliteit. Ik heb een verzuimcoach. Ik stel zelf voor om meer te werken dan dat zij voorstelt, dus tsja, die pusht ook absoluut niet.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:16 schreef Zoë23 het volgende:
Over ziek zijn
[..]
Wat blueeyes zegt & meis, denk goed om jezelf. Wat zegt je Arbo arts?
En als je vk aangeeft dat je lichaam het nu aangeeft, en dat werken gewoon even niet kan. dat zegt ook wel wat.
Je kan 'm toch vragen om iets minder rigoreus te snoeien?quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Okay reality check nummer zoveel. Ik wil net mijn teennagels gaan knippen maar ik kom er echt niet meer bij. Dikke fail!
Toch maar even een pedicure benaderen dan want no way dat ik mijn man zijn gang laat gaan. Als ik zie hoe kort die het altijd knipt
Ik zou mijn man ook niet vertrouwen met een nagelschaar in de buurt van mijn tenenquote:Op woensdag 28 mei 2014 14:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Okay reality check nummer zoveel. Ik wil net mijn teennagels gaan knippen maar ik kom er echt niet meer bij. Dikke fail!
Toch maar even een pedicure benaderen dan want no way dat ik mijn man zijn gang laat gaan. Als ik zie hoe kort die het altijd knipt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik heb een enorm probleem. Ik ben uitgenodigd voor een super toffe functie. Maar het is geen gewoon gesprek, maar een vaststaande selectiedag… op 18 juniWat moet ik nou? Ik ben dan net bevallen of sta echt op het punt om te bevallen. Maar dit is wel echt een supertoffe baan.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:21 schreef Chanty het volgende:
Ik kan hier zooooo van genietenblijft fantastisch om te zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik heb een enorm probleem. Ik ben uitgenodigd voor een super toffe functie. Maar het is geen gewoon gesprek, maar een vaststaande selectiedag… op 18 juniWat moet ik nou? Ik ben dan net bevallen of sta echt op het punt om te bevallen. Maar dit is wel echt een supertoffe baan.
Wb baan: ik zou in dit geval zeggen: jammer dan, er komt wel weer een andere voorbij. Dit lijkt me niet haalbaar, hoe spijtig ook![]()
disclaimer
Whiej, hamburger galore! Leuk!quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:33 schreef krijgerrtje het volgende:
Ons eigenwijze kind lag met de voetjes voor de billengelukkig rekte het zich na 10 minuten porren toch nog even uit en konden we even gluren: We krijgen een meisje!
![]()
![]()
![]()
Mja dat vast wel, maar dit is echt een megatoffe baan en dit komt echt niet vaak voorbij. Sterker nog; ik had nooit gedacht hiervoor te worden uitgenodigd. Echt, waarom niet een paar weken laterquote:Op woensdag 28 mei 2014 15:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
blijft fantastisch om te zien
Wb baan: ik zou in dit geval zeggen: jammer dan, er komt wel weer een andere voorbij. Dit lijkt me niet haalbaar, hoe spijtig ook![]()
Ja ik heb ze idd gebeld en moest ze erover mailen en dan kijken ze volgende week maar aangezien ze een enorm aanbod hadden qua sollicitanten verwacht ik niet dat ze erg hun best gaan doen om iets te regelen. Andere optie is NU bevallenquote:Op woensdag 28 mei 2014 15:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Chanty gewoon de situatie uitleggen. Misschien dat ze voor jou toch een uitzondering kunnen maken dat je voor of na de bevalling op gesprek kunt.
Nee heb je, ja kun je krijgen!
Wat houdt je tegen....quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:41 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja ik heb ze idd gebeld en moest ze erover mailen en dan kijken ze volgende week maar aangezien ze een enorm aanbod hadden qua sollicitanten verwacht ik niet dat ze erg hun best gaan doen om iets te regelen. Andere optie is NU bevallen
quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:48 schreef Stormqueen het volgende:
gewoon persenals je nu al begint met 'm altijd zijn zin te geven wordt het nooit wat
Dan moeten ze dus niet meteen komenquote:Op woensdag 28 mei 2014 15:54 schreef Franny_G het volgende:
Ja, moeilijk Chanty. Maar dit is wel een heel ongelukkige timing! Zie het als een compliment en ga er maar vanuit dat er echt nog wel een keer zo'n kans voorbij komt!
Lekker, Razz. Geniet ervan!
Ik vind overigens dat je bezoek de eerste dagen na de bevalling wel degelijk na een uurtje 'weg kunt sturen' ook al komen ze van ver. Langer dan dat trek je over het algemeen nog helemaal niet, en de meeste mensen weten dat ook. Het gaat ook niet om hoe lang je de pasgeborene kunt zien, maar dat je de baby kunt zien toch?
Ja das nu te laat, terug nemen kan niet voelen zul je tquote:Op woensdag 28 mei 2014 15:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik neem alles terug over weinig voelen trouwens. Het lijkt alsof het blaasgestamp elke dag een factor 5 toeneemt
Het is ook wat ze zelf willen en ervoor over hebben. Het lijkt me iets om vooraf even goed met elkaar te bespreken om teleurstellingen aan beide kanten te voorkomen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan moeten ze dus niet meteen komenmaar voor een uurtje naar Noorwegen vliegen kun je niet verwachten van mensen vind ik.
Dat sowiesoquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:03 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het is ook wat ze zelf willen en ervoor over hebben. Het lijkt me iets om vooraf even goed met elkaar te bespreken om teleurstellingen aan beide kanten te voorkomen.
Het is nog nu wel leuk hoor, ik moet er constant van grinnikenquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja das nu te laat, terug nemen kan niet voelen zul je t
Kunnen ze geen vakantiehuisje huren in de buurt misschien? Ik weet niet of dat er is, maar dan kunnen ze er meteen een Noorse vakantie aan vast plakken?quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:04 schreef Roomsnoes het volgende:
Nou ja dat is het lastige dus. Als mijn familie (en het gaat om 1 persoon vooral, heb niet veel familie en op deze persoon na kunnen ze wel ff wachten) langskomt kost het ze veel geld en even voor een dagje is gewoon extreem kostbaar. Dus dat ze langer komen is prima, ik verwacht niet anders.
De eerste dagen liggen we sowieso in een soort kraamhotel, dat is het gebruikelijk een dag of 3-4 (daartegenover staat dat er hier geen kraamzorg is). Dus mijn voorstel was dat ze dan bij ons thuis bivakkeren en zo af en toe eens een uurtje komt buurten in het ziekenhuis. Maar zodra we thuis komen na die 3 dagen weet ik nou niet of ik op 24/7 bezoek zit te wachten. Maar om ze nou naar een hotel te sturen vind ik ook weer zo wat. Maarja ik weet gewoone echt totaal niet hoe ik me ga voelen natuurlijk :S
We gaan het uiteraard overleggen natuurlijk. Maar het liefst wil ik vantevoren weten wat ik wil, maar ik enmijn hormonen worden het niet eens, en mijn man als 3e part al helemaal niet
quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het is nog nu wel leuk hoor, ik moet er constant van grinniken![]()
Het zijn nog niet zulke hele krachtige pootjes natuurlijk
inb4 "wacht maar"
Ik zou het zelf niet gek vinden om naar een hotel te verkassen na een paar dagen. Het is toch logisch dat je rustig wilt wennen aan de nieuwe situatie. Bespreek het gewoon met de persoon in kwestie.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:04 schreef Roomsnoes het volgende:
Nou ja dat is het lastige dus. Als mijn familie (en het gaat om 1 persoon vooral, heb niet veel familie en op deze persoon na kunnen ze wel ff wachten) langskomt kost het ze veel geld en even voor een dagje is gewoon extreem kostbaar. Dus dat ze langer komen is prima, ik verwacht niet anders.
De eerste dagen liggen we sowieso in een soort kraamhotel, dat is het gebruikelijk een dag of 3-4 (daartegenover staat dat er hier geen kraamzorg is). Dus mijn voorstel was dat ze dan bij ons thuis bivakkeren en zo af en toe eens een uurtje komt buurten in het ziekenhuis. Maar zodra we thuis komen na die 3 dagen weet ik nou niet of ik op 24/7 bezoek zit te wachten. Maar om ze nou naar een hotel te sturen vind ik ook weer zo wat. Maarja ik weet gewoone echt totaal niet hoe ik me ga voelen natuurlijk :S
We gaan het uiteraard overleggen natuurlijk. Maar het liefst wil ik vantevoren weten wat ik wil, maar ik enmijn hormonen worden het niet eens, en mijn man als 3e part al helemaal niet
Ik had een afscheidsfeestje van mn zus drie dagen voor mn UD en daar ben ik niet heen geweest, maar achteraf gezien had het prima gekund als het iets dichterbij was geweest. Ik voelde me echt prima, alleen langer dan een half uur in de auto was oncomfortabel, dus dat was de enige reden waarom het niet ging.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:41 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja ik heb ze idd gebeld en moest ze erover mailen en dan kijken ze volgende week maar aangezien ze een enorm aanbod hadden qua sollicitanten verwacht ik niet dat ze erg hun best gaan doen om iets te regelen. Andere optie is NU bevallen
Als er niks geregeld kan worden dan doe ik dat zeker. Maar ik ben dan 40+6 en ze willen me ivm stuitligging niet langer laten lopen dan die 41 weken. Dus tel uit je winstquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:10 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik had een afscheidsfeestje van mn zus drie dagen voor mn UD en daar ben ik niet heen geweest, maar achteraf gezien had het prima gekund als het iets dichterbij was geweest. Ik voelde me echt prima, alleen langer dan een half uur in de auto was oncomfortabel, dus dat was de enige reden waarom het niet ging.
Dus ik zou lekker kijken hoe je je voelt op die dag en dan beslissen als ze niks kunnen regelen. Als je je goed voelt krijg je vast pluspunten voor doorzettingsvermogen
Mijn moeder is ook 5 dagen in huis geweest nadat de kraam weg was.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb het nu even aan mijn Russische collega gevraagd en zij heeft het bezoek van haar moeder aan laten sluiten op het vertrek van de kraamhulp, dus een dagje of tien. Zij heeft dat zelf wel als heel positief ervaren, maar iedere persoonlijke situatie is natuurlijk anders.
Handig iddquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:23 schreef Chanty het volgende:
[..]
Als er niks geregeld kan worden dan doe ik dat zeker. Maar ik ben dan 40+6 en ze willen me ivm stuitligging niet langer laten lopen dan die 41 weken. Dus tel uit je winstZou verder mijn man vragen om me daarheen te brengen. Ga zeker niet meer zelf rijden. Maar goed… hoor volgende week meer.
Kan je goed met je moeder overweg? Ik vond het zelf heerlijk dat we het na de kraamweek zelf 'mochten' doen. Had er niemand bij gewild. Maar misschien ervaart een ander dat weer heel andersquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik twijfel nog om mn moeder te vragen om n paar dagen te helpen als de kraam weg is... Lijkt me heerlijk maar misschien vind ik dat dan weer helemaal niet!
Kloterige timing idd chanty...
Mijn moeder heeft het aangeboden maar houd zelf de boot af. Ken mezelf een beetje en denk dat ik straks echt liever gewoon met ons drietjes ben. Maar wellicht als ik wel een keizersnede moet, dat ik het overweeg. Vraag je inderdaad af hoe goed je je mams een aantal dagen om je heen kunt hebben. Ik hou zielsveel van mijn moeder, maar het is ook vermoeiendquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik twijfel nog om mn moeder te vragen om n paar dagen te helpen als de kraam weg is... Lijkt me heerlijk maar misschien vind ik dat dan weer helemaal niet!
Ik had daarom met mijn moeder afgesproken dat ik het waarschijnlijk wel zou willen, maar dat ik het eerlijk kon zeggen als ik het liever niet had.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |