abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140459427
Balen, Twink! Werk je helemaal niet meer, of deels? Wel heel goed dat je alsnog niet gaat, vind ik. Wat niet gaat, gaat niet.

Ik vind dat zo moeilijk he. Ik werk nu 60% maar ik merk dat ik 100% in die 60% aan het proppen ben, qua verantwoordelijkheid. Beetje stressen dus. Heb zo'n rotgevoel tegenover mijn werk dat ik ze voor 40% "laat zitten". Onzin natuurlijk, maar ik raak dat gevoel niet kwijt. Moet toch echt leren op mijzelf te passen en anderen maar even te laten voor wat ze zijn.
En zie zo stom: tegen Twink zeg ik: wat niet gaat, gaat niet, en voor mezelf ben ik zo streng om te pushen tot ik ver over mijn grenzen ga. Wat is dat voor onzin eigenlijk :?
pi_140459455
Veel succes en plezier vandaag, Kwak!

En Amsel, magnesiumtabletjes hielpen meteen bij mij. Werd er ook energieker van.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_140459542
Ja dat deed ik eerst dus ook Room (en nog steeds ben ik heel streng voor mezelf terwijl ik een ander al lang had geadviseerd om rustig aan te doen!). Ben met 16 weken 75% gaan werken... rond 23 weken 50% en met 28 weken was het helemaal klaar. Geen vervangende werkzaamheden en mijn werkzaamheden bestaan eruit dat ik veel en vaak moet bukken (heb het moeten turven van de verzuimarts..schrok ervan hoe vaak.. 60 keer in een uur was geen uitzondering). Dat heb ik nu geaccepteerd maar dan nog dat schuldgevoel dat je het niet eens op kan brengen om eens in de week effe een bak koffie te gaan doen... voelt als een dikke fail.
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:54:30 #279
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_140459650
Kwakzor succes vandaag!
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:59:08 #280
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_140459761
Gooooo kwak vandaag *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_140459801
Ik denk dat ik een ander in mijn situatie had aangeraden om te kappen nu (32 weken). Werk op een peuterspeelzaal dus inderdaad veel bukken, zitten op lage harde stoeltjes, veel staan als we buiten spelen (3 uur per dag). Gelukkig hebben we wel mijn taken aangepast. Ik werk geen open- en sluitdiensten meer (dus egen speelkleden meer oprollen), en buiten zit ik op een bankje. Maar ja. Als er een kind valt moet ik er toch echt naar toe natuurlijk. En voor de kinderen ben ik ook zo'n saaie drol als ik alleen maar kijk en niet meespeel.
Maar ik merk dat het psychische aspect nu ook op gaat spelen. Ik heb zo lopen hollen en vliegen de laatste weken, dat ik me totaal niet besef dat de bevalling gerust over 5 weken al kan beginnen. We hebben nog geen bedje, badje, verschoontafel - niks. Alle energie die ik heb gaat in mijn werk en de avonden en weekenden zijn puur bijkomen (of werken :') ). En ik merk nu dat ik grote behoefte heb aan rust in mijn hoofd. Tis allemaal al spannend genoeg zonder werkgedoetjes :@
pi_140459864
Kwakz0r succes en veel plezier vandaag!

Wat een k*tnacht... Alles bij elkaar 2.5 uur geslapen denk ik, pijn, maagzuur, warm...
Dus nu moehoe :Z

Zometeen komt mn moeder een bakkie doen en ff helpen met schoonmaken, dat is dan wel weer fijn! O+

JufMariska zielig vd poes sterkte :*
S. 2014
J. 2016
pi_140460021
Room ik heb hier een dreumes rond lopen die idd ook getroost en alles wil worden en dat vind ik al pittig. Laat staan jij met een hele club kinders :D .. Enige wat ik kan zeggen is: loop jezelf niet voorbij! Je hebt je energie dadelijk keihard nodig bij de bevalling. Maar zeker ook in de periodr erna! Pas goed op jezelf ;)
pi_140460532
Roomsnoes
Ik werk nu 70% (30% ww)(lang in de ziektewet gezeten na 1e zw.schap. Na 2jr kon ik dus nog geen 100% werken en voelde me dus behoorlijk schuldig dat ik weer zwanger was) de vorige keer vond ik het makkelijker toen ik voor 100% thuis zat. De Arbo arts had besloten, bekkentherapeut was het er mee eens..pff eindelijk rust. Die beslissing kon ik niet voor mezelf nemen. Toen het eenmaal zo was, was het ook wel prettig.
En als jij een ander al zou aanraden om te stoppen.. :* je werkgever krijgt 100% vergoed en jij hebt gedaan wat je kunt.
pi_140461051
Mja volgens mij woont Room in het buitenland (of ben ik nu in de war met een andere user :? ) .
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:50:05 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_140461118
Klopt, maar volgens mij wel in een land waar het qua sociale voorzieningen zelfs beter is geregeld dan hier ;)
Maar Room, idd, hou jezelf in de gaten! Je hebt intensief werk en als het niet gaat, dan gaat het niet :*
disclaimer
pi_140461122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:47 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja volgens mij woont Room in het buitenland (of ben ik nu in de war met een andere user :? ) .
Oh! Geen idee.
Dan zal t vast anders geregeld zijn..
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:50:46 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_140461138
Ermahgerd, ik mag de blije doos al gaan ophalen :')

Blije doos.... tehehehehe :')

quote:
De blije doos staat voor je klaar bij Prénatal! Gratis, met boordevol leuke en handige producten, zoals Pampers luiers, spenen, nuttige informatie én een Prénatal waardecheque. Daarmee kun je de laatste dingetjes die je nu nog nodig hebt extra voordelig kopen.
De laatste dingetjes die ik nu nog nodig heb? Ik ben nog geen 21 weken :'( _O- Ik heb de èèrste dingetjes nog maar koud in huis :D

[ Bericht 30% gewijzigd door SQ op 28-05-2014 11:02:37 ]
disclaimer
pi_140461196
Gister bevallings informatie avond gehad bij de VK. Het komt nu allemaal wel heel dichtbij... spannend :Y
In life, every ending is a new beginning..
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:12:34 #290
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_140461786
Zo weer helemaal bijgelezen :D

TAP ik moest sniffen bij je bericht O+

Enf fijn dat je weer thuis bent met je kleine meid O+

Over gewichtstoenames is alles wel gezegd geloof ik. Ben erachter dat het heel persoonlijk is. Ik ga niet meer op de weegschaal staan thuis, gisteren hoefde ik niet in het ziekenhuis. De week ervoor was ik 73,5 maar wel met vochtpoten. Maar goed, de plus 20 ga ik gewoon halen en ik heb er gek genoeg vrede mee O+

En het besef dat er over drie weken gewoon een baby hier is :'( O+ Maar ik vind het ook echt doodeng. Alles gaat zo anders worden. En ik wil nog helemaal niet stoppen met zwanger zijn. En ik vraag me wel eens af of mijn man beseft wat voor impact een kind heeft. Hij is zo rustig dat ik het idee krijg dat hij het ziet als 'we krijgen er een kitten bij'.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:19:03 #291
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_140462009
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:12 schreef Chanty het volgende:
Zo weer helemaal bijgelezen :D

TAP ik moest sniffen bij je bericht O+

Enf fijn dat je weer thuis bent met je kleine meid O+

Over gewichtstoenames is alles wel gezegd geloof ik. Ben erachter dat het heel persoonlijk is. Ik ga niet meer op de weegschaal staan thuis, gisteren hoefde ik niet in het ziekenhuis. De week ervoor was ik 73,5 maar wel met vochtpoten. Maar goed, de plus 20 ga ik gewoon halen en ik heb er gek genoeg vrede mee O+

En het besef dat er over drie weken gewoon een baby hier is :'( O+ Maar ik vind het ook echt doodeng. Alles gaat zo anders worden. En ik wil nog helemaal niet stoppen met zwanger zijn. En ik vraag me wel eens af of mijn man beseft wat voor impact een kind heeft. Hij is zo rustig dat ik het idee krijg dat hij het ziet als 'we krijgen er een kitten bij'.
Herkenbaar. Bijna alles is voor mij herkenbaar!
:*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_140463200
35 weken *O*
(heb steeds weer de app nodig op de dag zelf om me er aan te herinneren)
pi_140463658
En toen was m'n kraam weg :'( :'( :'( :'(
Tralalalaaa
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:07:22 #294
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_140463676
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:06 schreef Take_A_Picture het volgende:
En toen was m'n kraam weg :'( :'( :'( :'(
:* Komt wel goed schatje!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_140464641
Chanty, zo herkenbaar die gedachten! Ook over mijn man, die beseft het volgens mij ook niet wat het voor impact heeft.

Ik zag mooie echo's voorbij komen en een mooie jurk!

En over het niet kunnen werken; ik had deze week voor het eerst drie dagdelen gepland om te gaan werken, maar deze dag heb ik me afwezig moeten melden ivm migraine. GIng een paar weken goed! :) Maar nu al twee keer overgegeven. Misselijkheids zetpil al genomen en nu proberen wat te eten en drinken, tegen hoofdpijn wil ik nog even niks nemen. Wel al uren geslapen net, dat was wel heerlijk. Vrijdag op gesprek bij leidinggevende die wil 'bijpraten' :{ Nu al zenuwachtig, want ik voel me een flinke loser dat ik niet gewoon zoals iedereen normaal kan werken...
pi_140465019
Het is ook best lastig om te bedenken hoeveel er gaat veranderen als de baby geboren is.
(ook voor je vrienden, vooral als je 1 van de eersten bent) je leert in korte tijd echt superveel maar het is ook al snel alsof het nooit anders is geweest.

Hilmo
Wat naar dat je er weer last van hebt :(
Je bent echt geen loser! (al herken ik het gevoel wel. Maar je kunt er gewoon niets aan doen dat je je zo ziek voelt :* )
pi_140465099
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:39 schreef Hilmo het volgende:
Chanty, zo herkenbaar die gedachten! Ook over mijn man, die beseft het volgens mij ook niet wat het voor impact heeft.

Ik zag mooie echo's voorbij komen en een mooie jurk!

En over het niet kunnen werken; ik had deze week voor het eerst drie dagdelen gepland om te gaan werken, maar deze dag heb ik me afwezig moeten melden ivm migraine. GIng een paar weken goed! :) Maar nu al twee keer overgegeven. Misselijkheids zetpil al genomen en nu proberen wat te eten en drinken, tegen hoofdpijn wil ik nog even niks nemen. Wel al uren geslapen net, dat was wel heerlijk. Vrijdag op gesprek bij leidinggevende die wil 'bijpraten' :{ Nu al zenuwachtig, want ik voel me een flinke loser dat ik niet gewoon zoals iedereen normaal kan werken...
Zal ik 'm er nog eens ingooien?
Wat zou je je beste vriendin adviseren als zij in jouw situatie zat?

Niet zo hard voor jullie zelf zijn dames.
Je kiest er niet voor je zo te voelen. Die hormonen hebben een grote invloed op je gesteldheid. Lichamelijk en/of psychisch.

In week 14 was mijn ARBOarts vrij onverbiddelijk: je gaat naar huis en je gaat zorgen dat je gezond een kindje op de wereld zetten kan.
Die kwam keihard aan en ik heb mezelf er lang tegen verzet.
Hoezo ziek thuis zitten? Ik ben zwanger, en niet 24/7 ziek!
Maar het gaf me op den duur ook rust.

Bijv. 4 dagen beroerd zijn en dan je goeie momenten aan je werk besteden? Of thuis lam op de bank eindigen.
Hoe knap je daarvan op?
Dan heb je geen ontspanning en kom je niet aan jezelf, je partner, kindje of sociale leven toe.
Wat ook belangrijk is!

Geef asjeblieft toe als het kan.
En kijk niet naar degene die wel fluitend door hun zwangerschap gaan. Het is echt per persoon verschillend.

En ook straks als je kindje er uit is:
Je kan pas goed voor een ander zorgen als je goed voor jezelf zorgt!
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:54:36 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_140465209
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:51 schreef BlueEyes het volgende:
me een flinke loser dat ik niet gewoon zoals iedereen normaal kan werken...
Zal ik 'm er nog eens ingooien?
Wat zou je je beste vriendin adviseren als zij in jouw situatie zat?

Niet zo hard voor jullie zelf zijn dames.
Je kiest er niet voor je zo te voelen. Die hormonen hebben een grote invloed op je gesteldheid. Lichamelijk en/of psychisch.

In week 14 was mijn ARBOarts vrij onverbiddelijk: je gaat naar huis en je gaat zorgen dat je gezond een kindje op de wereld zetten kan.
Die kwam keihard aan en ik heb mezelf er lang tegen verzet.
Hoezo ziek thuis zitten? Ik ben zwanger, en niet 24/7 ziek!
Maar het gaf me op den duur ook rust.

Bijv. 4 dagen beroerd zijn en dan je goeie momenten aan je werk besteden? Of thuis lam op de bank eindigen.
Hoe knap je daarvan op?
Dan heb je geen ontspanning en kom je niet aan jezelf, je partner, kindje of sociale leven toe.
Wat ook belangrijk is!

Geef asjeblieft toe als het kan.
En kijk niet naar degene die wel fluitend door hun zwangerschap gaan. Het is echt per persoon verschillend.

En ook straks als je kindje er uit is:
Je kan pas goed voor een ander zorgen als je goed voor jezelf zorgt!
O+
disclaimer
pi_140465313
Blue, helemaal waar! Ik herken veel van wat je schrijft. Dankje voor de mooie woorden!!

Het is bij mij zo ingewikkeld dat ik niet goed kan omschrijven wáárom ik thuis zit. Ik ben niet meer ziek, misselijkheid is (behalve vandaag) weg, het is nu puur dat mijn lichaam het niet aankan, volledige dagen te werken. Maandag gewerkt, drie uurtjes ;( en dan kapot thuiskomen en de dinsdag hele dag lamlendig. VK zegt ook wel, als je lichaam aangeeft dat het niet kan, dan kan het niet. Maar het komt zo ongeloofwaardig over naar mijn leidinggevende toe als ze vraagt 'waarom ben je nog ziek thuis als je je weer goed voelt, van: Ja ik kan het niet aan. Ik wil me nooit ziek melden, en ik ben nu al vanaf week 6 ziek thuis, in het begin hartstikke ziek, maar nu heb ik weer de puf om leuke dingen te ondernemen en geniet ik van dagjes uit, ik zie alles weer rooskleurig, maar werken niet... :{
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140465594
BE mooi gezegd :)

En dat de zieke mensen thuis zitten en dolgraag weer aan het werk zouden willen zegt genoeg :) . Dat is niet voor de lol!

Over een paar maanden kunnen we hopelijk weer allemaal shinen op de werkvloer :) . Nu eerst een gezond kindje bakken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')