ok, nouja in mijn geval dan.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Apart wij hebben aegon en die komt juist vaak als goedkoopste/beste eruit.
En als het tot een schikking/uitspraak komt waarbij de andere partij jouw juridische kosten betaalt, krijg je zelf je juridsche kosten terug. Heb je een verzekering, dan krijgt je verzekering alle kosten terug, terwijl jijzelf gewoon je premie mag blijven betalen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat ligt er aan, 1,5 uur advocaat kost meer dan 1 jaar rechtsbijstandsverzekering.
Oké, snap ik.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Moet ik opzoeken maar wij hebben een gezinsverzekering, dat maakt het pp al veel goedkoper omdat kinderen "gratisch" meeverzekerd zijn.
Ik heb net ook gebeld en kom uit op 26 euro p.m. voor een aansprakelijkheids-, inboedel-, rechtsbijstands- en doorlopende reisverzekering. Nu betaal ik dus 43 euro p.m. Vind het een enorm verschil.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:56 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
ok, nouja in mijn geval dan.
had inboedel aansprakelijkheid en rechtsbijstand bij AEGON voor 38 e/pm nu 19pm bij ING die zelfs betere dekking bieden.
Als je niet op vakantie ga, waarom heb je dan een doorlopende reisverzekering?quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:05 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Ja, is veel geld. Is ook meteen mijn enige luxe. Ik heb bijvoorbeeld geen auto, ga niet op vakantie, rook niet, drink niet, etc.
Omdat TS denkt dat je aan het reizen bent zodra je de voordeur uit loopt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:44 schreef Djurres het volgende:
[..]
Als je niet op vakantie ga, waarom heb je dan een doorlopende reisverzekering?
Niet bepaalt zo'n verzekering heb je pas nodig als je geregeld op vakantie met overnachtingen gaat. En aangezien de prive training je enige luxe is kan deze er net zo makkelijk uit. (Wat ook voor FOX sport geldt).quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:56 schreef Extraneus het volgende:
Een doorlopende reisverzekering heb je volgens mij al nodig als je je woonplaats verlaat. En een rechtsbijstandsverzekering is volgens mij gewoon nodig, want als iemand je dwingt tot een juridische procedure waarvoor je een advocaat nodig hebt, kan dat onbetaalbaar worden.
Je krijgt nooit alle juridische kosten terug (al is het maar omdat de andere partij deze niet kan betalen).quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En als het tot een schikking/uitspraak komt waarbij de andere partij jouw juridische kosten betaalt, krijg je zelf je juridsche kosten terug. Heb je een verzekering, dan krijgt je verzekering alle kosten terug, terwijl jijzelf gewoon je premie mag blijven betalen.
Toen ik dat in combinatie met privé lessen Krav Maga @ 200 euro per maand zag staan barstte ik hardop in lachen uit. En ik zit op mijn werk, en collega's kijken me nu vreemd aan. Bedankt.quote:mijn vraag is of jullie er gekke dingen tussen zien (bijvoorbeeld overbodige of onnodig duren dingen)
Deze kunnen alle drie makkelijk minder, gok ik zo.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:56 schreef Extraneus het volgende:
Privétraining krav maga ¤ 204,25
Vodafone (mobiele telefoon) ¤ 48,99
Woonverzekering Aegon (inboeldel, reis, rechtsbijstand) ¤ 42,28
Wij hebben onze combi opstal/inboedel/AVP oo bij ING. Scheelde veel pemie t.o.v. CB, maar pas op, bij elke verzekering geldt altijd een ER van ¤100/verzekeringsjaar. Dat staat niet in hun offerte, maar wel op de polis als je die binnenkrijgt!!!!quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:56 schreef Fraymenkahn het volgende:
had inboedel aansprakelijkheid en rechtsbijstand bij AEGON voor 38 e/pm nu 19pm bij ING die zelfs betere dekking bieden.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:37 schreef MevrouwPuff het volgende:
Boodschappen vallen ook wel goed te verminderen (of: rantsoeneren). Wij geven met 2 300 per maand uit. Aan het begin van de maand veel luxe, betekent weinig luxe aan het eind van de maand. Dat werkt wel.
Ja het kan best minder hoor, maar we doen er ook schoonmaakmiddelen enzo bij en we gaan er ook 1x per maand van naar een eetcafe. Daarnaast heb ik ook nog weleens avonddienst en dan koop ik vaak een (dure!) maaltijdsalade, dus dat zijn wel factoren die maken dat het goedkoper kan.quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:50 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]wij doen het hier met zn 3en van 250 euro per maand
het kan altijd goedkoper natuurlijk, hangt er maar net vanaf hoeveel luxe je wiltquote:Op woensdag 28 mei 2014 18:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ja het kan best minder hoor, maar we doen er ook schoonmaakmiddelen enzo bij en we gaan er ook 1x per maand van naar een eetcafe. Daarnaast heb ik ook nog weleens avonddienst en dan koop ik vaak een (dure!) maaltijdsalade, dus dat zijn wel factoren die maken dat het goedkoper kan.
waar lees jij wat hij nu uitgeeft?quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:37 schreef MevrouwPuff het volgende:
Boodschappen vallen ook wel goed te verminderen (of: rantsoeneren). Wij geven met 2 300 per maand uit. Aan het begin van de maand veel luxe, betekent weinig luxe aan het eind van de maand. Dat werkt wel.
Nee dat zie ik niet staan, maar mogelijk kan hij daar wel op besparen. Je moet toch elke dag eten, dus echt variabel zijn de boodschappen toch niet.quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:57 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
waar lees jij wat hij nu uitgeeft?
Ik zie nergens die kosten staan.
Ik vind je vrij selectief in wat je wel en niet wilt laten (en dat is je goed recht), maar als je wel fox sports hebt a 18 euro per maand en dat is geen probleem, maar 17 euro besparen op verzekeringen is een enorm verschil. Alle tips die hier voorbij zijn gekomen kun je wat mee doen, maar dat had je ook gewoon zelf kunnen bedenken omdat je redelijk goed op een rijtje hebt waar je geld elke maand naartoe gaat. Dan ga je per post bekijken of je het dit waard vindt om er voor te betalen of dat je goedkoper wil, of zelfs helemaal niet meer wil.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:25 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Ik heb net ook gebeld en kom uit op 26 euro p.m. voor een aansprakelijkheids-, inboedel-, rechtsbijstands- en doorlopende reisverzekering. Nu betaal ik dus 43 euro p.m. Vind het een enorm verschil.
Dat zijn ook mijn gedachten, maar aangezien we nu niet weten wat hij daar aan uitgeeft kunnen we daar vrij weinig over zeggen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nee dat zie ik niet staan, maar mogelijk kan hij daar wel op besparen. Je moet toch elke dag eten, dus echt variabel zijn de boodschappen toch niet.
eten lijkt mij wel heel variabel juist, omdat je het per dag zo luxe kan maken als je zelf wilt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nee dat zie ik niet staan, maar mogelijk kan hij daar wel op besparen. Je moet toch elke dag eten, dus echt variabel zijn de boodschappen toch niet.
Er is ook zoiets als kwaliteit van leven, en goed eten en drinken hoort daarbij. Wat een dure levensverzekering of abonnement aan je levensstandaard toevoegd is mij ee stuk minder duidelijk. Hetgeen overigens ook aan mijn beperkte inlevingsvermogen kan liggen. Maar mijn (allang afgekochte) levensverzekring, bezorgde me alleen maar afboekingen op m'n rekening en enige voordeel was dat ik iets van 10% winst boekte na afkoop.quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:48 schreef Holenbeer het volgende:
eten lijkt mij wel heel variabel juist, omdat je het per dag zo luxe kan maken als je zelf wilt.
Verzekeringen, abonnementen zijn wel aardig standaard en vaste bedragen, maar in de supermarkt kan je eenvoudig besparen.
Voor paar euro haal je voor meerdere dagen een fatsoenlijk pastagerecht in huis, terwijl je diezelfde paar euro met hetzelfde gemak aan 1 lunch kan besteden...
maar jij krijgt dan ook alles voor de helft van de prijs.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Er is ook zoiets als kwaliteit van leven, en goed eten en drinken hoort daarbij. Wat een dure levensverzekering of abonnement aan je levensstandaard toevoegd is mij ee stuk minder duidelijk. Hetgeen overigens ook aan mijn beperkte inlevingsvermogen kan liggen. Maar mijn (allang afgekochte) levensverzekring, bezorgde me alleen maar afboekingen op m'n rekening en enige voordeel was dat ik iets van 10% winst boekte na afkoop.
Definieer goed eten en drinken.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Er is ook zoiets als kwaliteit van leven, en goed eten en drinken hoort daarbij. Wat een dure levensverzekering of abonnement aan je levensstandaard toevoegd is mij ee stuk minder duidelijk. Hetgeen overigens ook aan mijn beperkte inlevingsvermogen kan liggen. Maar mijn (allang afgekochte) levensverzekring, bezorgde me alleen maar afboekingen op m'n rekening en enige voordeel was dat ik iets van 10% winst boekte na afkoop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |