Dat kan, maar reken het wel even goed uit en vergelijk meerdere abo's. Op dit moment biedt Hi qua sim-only het meeste waar voor je geld als je >1 GB wil dus kijk daar naar. Maar maak ff een lijstje in Excel en vergelijk de interessante sim-only abo's en abo's met toestel.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:43 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Oké, dank je wel.
Ik was van plan om naar de Apple Store te gaan, daar mijn iPhone 5 in te ruilen, een losse iPhone 6 te nemen en een abonnement bij Vodafone met onbeperkt bellen en 2GB internet.
Oké, dank je wel. Zal ik doen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat kan, maar reken het wel even goed uit en vergelijk meerdere abo's. Op dit moment biedt Hi qua sim-only het meeste waar voor je geld als je >1 GB wil dus kijk daar naar. Maar maak ff een lijstje in Excel en vergelijk de interessante sim-only abo's en abo's met toestel.
iPhonequote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:43 schreef Extraneus het volgende:
Ik was van plan om naar de Apple Store te gaan, daar mijn iPhone 5 in te ruilen, een losse iPhone 6 te nemen
De "vaste lasten" van een goedkope telefoon zijn vele malen lager dan die van een peperdure iphone 6. Als je wil besparen komt het hele woord iphone niet eens voor in je woordenboekquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ben jij nou zo dom of snap je niet wat vaste lasten betekent?
Rechtsbijstand met volledige dekking kost al minimaal 14 euro. Wanneer ik TS goed begrijp heeft hij een Woon- en Vrijetijdspakket van Aegon, daarin zit ook nog annulering, doorlopende reis, aansprakelijkheidsverzekering en inboedelverzekering.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:08 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zou ik even moeten opzoeken, weet ik niet meer uit m'n hoofd. Maar als je even op een vergelijkingssite kijkt zie je dat eigenlijk alles goedkoper is dan wat je nu betaalt.
In feite zeg je nu niks anders dan dat goedkope producten minder geld kosten. Nogal een open deur.quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De "vaste lasten" van een goedkope telefoon zijn vele malen lager dan die van een peperdure iphone 6. Als je wil besparen komt het hele woord iphone niet eens voor in je woordenboek![]()
Mijn telefoon (nokia lumia 520) kostte me net onder de 100 euro in aanschaf en ik bel prepaid, gemiddeld zo'n 50 euro per jaar. Als ik die telefoon over 2 jaar verkoop voor 50 euro dan heeft die telefoon me dus 50 euro + 100 euro totaal beltegoed = 150 euro over 2 jaar gekost. = 75 euro per jaar. = 6,25 euro per maand.
Doe ik het icm een abonnement dan kost het toestel me niks en betaal ik rond de 15 euro per maand
Een abonnement met een iphone 6 kost je eenmalig 60 euro en daarna 35 euro per maand. Over 2 jaar ben je dan dus 900 euro kwijt, ofwel 450 euro per jaar. = 37,50 per maand
Dus in die zin bespaar je wel degelijk op je vaste lasten Scheelt gewoon ruim 20 euro per maand en ga je voor prepaid + goedkoop toestel los zelfs meer dan 30 euro per maand, alleen maar omdat je een ander toestel neemt
Nee bedoelde meer uit te leggen dat een dure telefoon ook wel degelijk van belang is op je maandlasten.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
In feite zeg je nu niks anders dan dat goedkope producten minder geld kosten. Nogal een open deur.
Je kan verhuizen naar een kleiner huis, een goedkopere auto nemen, goedkopere kleding kopen en ook een goedkopere telefoon nemen. Alles kan. Maar de vraag van TS is meer hoe hij met zijn bestaande levensstijl maandelijks geld kan besparen.
IK heb tegenwoordig FBTO. Kost alles bij elkaar 27 euro per maand. Scheelde me bijna 20 euro.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:02 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Rechtsbijstand met volledige dekking kost al minimaal 14 euro. Wanneer ik TS goed begrijp heeft hij een Woon- en Vrijetijdspakket van Aegon, daarin zit ook nog annulering, doorlopende reis, aansprakelijkheidsverzekering en inboedelverzekering.
De hoogte van de premie hangt ook nog samen met het verzekerde bedrag (misschien wel 20k aan inboedel?).
TS zou zeker wat van zijn verzekeringsbedrag af kunnen halen, vooral wanneer hij maar 1x per jaar op vakantie gaat (per vakantie aparte annulering+reisverz. afsluiten), misschien lagere dekking inboedel etc.
Onder de 35 euro p/m kom je echt niet met een pakket dat alles zowat verzekerd en daarnaast dekking biedt aan alle inwonenden. Vaak moet je bij andere verzekeraars bijbetalen om extra familieleden bij te verzekeren.
Dat ga ik dus om de week doen i.p.v. elke week. Scheelt met honderd euro per maand.quote:TS:
Die privéles kost echt te veel... Wil je snel besparen, dan moet je het daar zoeken.
Dat is het precies.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
In feite zeg je nu niks anders dan dat goedkope producten minder geld kosten. Nogal een open deur.
Je kan verhuizen naar een kleiner huis, een goedkopere auto nemen, goedkopere kleding kopen en ook een goedkopere telefoon nemen. Alles kan. Maar de vraag van TS is meer hoe hij met zijn bestaande levensstijl maandelijks geld kan besparen.
VRH. Overigens moet je bij je rendement dan dus nog 1,2% over die ¤25000 =¤300 optellen. Niet verkeerd.quote:Op zondag 7 december 2014 17:58 schreef Extraneus het volgende:
Vinden jullie dit verstandige acties? Ik betaal de bedragen van geld waarover ik anders VHR zou moeten betalen.
Je bedoelt het rendement in de vorm van de lagere lasten? Of in de vorm van het feit dat ik minder rente betaal.quote:Op zondag 7 december 2014 19:16 schreef blomke het volgende:
[..]
VRH. Overigens moet je bij je rendement dan dus nog 1,2% over die ¤25000 =¤300 optellen. Niet verkeerd.
In de vorm van dat je over dat bedrag geen VRH betaald, mits dat van toepassing zou zijnquote:Op zondag 7 december 2014 19:29 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Je bedoelt het rendement in de vorm van de lagere lasten? Of in de vorm van het feit dat ik minder rente betaal.
Hoe bedoel je dit?quote:Op zondag 7 december 2014 17:58 schreef Extraneus het volgende:
2) Ik wil een storting van 9.000 euro doen op mijn bankspaarrekening. Dat scheelt me 60 euro per maand.
Dat je minder belasting betaalt.quote:Op zondag 7 december 2014 19:29 schreef Extraneus het volgende:
Of in de vorm van het feit dat ik minder rente betaal.
Als je je hypotheeksom beneden de pakweg 75% van de marktwaarde kunt krijgen, betaal je minder rente (omdat de bank minder risico loopt)quote:Op zondag 7 december 2014 17:58 schreef Extraneus het volgende:
1) Ik wil van mijn - aftrekbare - hypotheeklening 10% (is boetevrij) aflossen. Dat is ongeveer 13.000 euro. Dat scheelt aan maandlasten niet veel maar mijn huis staat onder water en dat wil ik graag verhelpen.
Oké, ik snap het.quote:Op maandag 8 december 2014 15:34 schreef Blik het volgende:
[..]
In de vorm van dat je over dat bedrag geen VRH betaald, mits dat van toepassing zou zijn
Ik heb een banksparhypothe. Per mand leg ik 160 euro in. Als ik nu 9.000 euro stort op die rekening gaat dat bedrag omlaag naar 100 euro.quote:
Bedankt.quote:
Ja, het is toch een besparing van 2,25% (4,5% - de HRA) + 1,2% = 3,45% en dat is een stuk hoger dan de sparrete die ik ontvang.quote:Op maandag 8 december 2014 21:46 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Als je je hypotheeksom beneden de pakweg 75% van de marktwaarde kunt krijgen, betaal je minder rente (omdat de bank minder risico loopt)Dus hoe sneller je dat voor elkaar kunt krijgen, hoe beter.
Bij sommige banken gaat je rente dan automatisch omlaag, soms pas na afloop van de rentevaste periode. Even checken dus.
Maar idd, hypotheek aflossen kan verstandig zijn als je vermogen boven de VRH-grens hebt
Goed bezigquote:Op vrijdag 19 december 2014 20:34 schreef Extraneus het volgende:
Ik heb vandaag mijn studieschuld afgelost, wat me 90 euro per maand scheelt. Verder heb ik een deel van mijn hypotheek afgelost, wat me iets meer dan 100 euro per maand scheelt. Omdat ik mijn krav maga heb verminderd van elke week naar om de week en met nog wat andere besparingen (energie, internet, verzekeringen) zijn mijn vaste lasten inmiddels meer dan 350 eur lager geworden dan toen ik hiermee begon.
Dank je wel. Wel een geld dat je dan in één keer kwijt bent zonder dat je er zelfs iets aan overhoudt.quote:
En waarom kon het niet?quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:40 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Dank je wel. Wel een geld dat je dan in één keer kwijt bent zonder dat je er zelfs iets aan overhoudt.
Ik wilde trouwens ook geld storten op mijn bankspaarhyp[otheek. Afgelopen maandag werd me gezegd dat dat kon. Ik had het expliciet gevraagd. Vandaag werd me verteld dat het niet kon. Toe ik zei dat ik verkeerd was voorgelicht was de reactie: "Ja, dat is dan uw beleving."
Goed bezig! Wij hebben een andere energieleverancier gekozen én m.b.v. rentemiddeling de hypotheekrente met 0,6% naar beneden geschroefd. Scheelt ongeveer ¤260 maandelijks.quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:34 schreef Extraneus het volgende:
Ik heb vandaag mijn studieschuld afgelost, wat me 90 euro per maand scheelt. Verder heb ik een deel van mijn hypotheek afgelost, wat me iets meer dan 100 euro per maand scheelt. Omdat ik mijn krav maga heb verminderd van elke week naar om de week en met nog wat andere besparingen (energie, internet, verzekeringen) zijn mijn vaste lasten inmiddels meer dan 350 eur lager geworden dan toen ik hiermee begon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |