abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:34:24 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140462537
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, je probeert slechts een label op mij te plakken.

Het mag, beetje kinderachtig alleen wel aangezien ik dat bij jou niet gedaan heb en ook niet ga doen.
Je kan het op de inhoud niet winnen dus je gaat maar huilen over (compleet neutrale niet beledigende en zeer accurate) labeltjes?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_140462596
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Islam produceerde ooit de meeste wetenschap ter wereld totdat er een periode aanbrak waarin de religie en het dogma de boventoon gingen voeren. En dat is een gat van 700 jaar oud waar het MO nu nog last van heeft. Dat heeft alles met religie te maken.
Nee, dat heeft eerder met de mentaliteit te maken.

De mentaliteit waarin dogma te boventoon heeft.
pi_140462606
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je kan het op de inhoud niet winnen dus je gaat maar huilen over (compleet neutrale niet beledigende en zeer accurate) labeltjes?
:')

De label was niet correct.
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:36:41 #54
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140462612
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, dat heeft eerder met de mentaliteit te maken.

De mentaliteit waarin dogma te boventoon heeft.
Een mentaliteit waarin religie de boventoon voert.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:37:04 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140462630
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')

De label was niet correct.
Dus je hebt gelogen in je OP?
pi_140462656
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Een mentaliteit waarin religie de boventoon voert.
Dat hoeft niet "negatief" te zijn, islam produceerde namelijk ooit heel veel wetenschappers zoals je al zei.

De islam roept dan ook op om zoveel mogelijk kennis op te doen.
pi_140462669
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ahja?
Ja, jodendom/christendom/islam beweren allemaal dat het alles in 7 dagen is gecreeërd. En dat de aarde 5000 jaar oud is, ouder dan de zon. 3 punten die bewezen niet kloppen.
pi_140462680
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:37 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus je hebt gelogen in je OP?
Nee?

Advocaat van de duivel, een bepaalde stelling aannemen om te zien hoe andere daar over denken (uit interesse).....
pi_140462696
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jaja, het is een groot complot !

:') :')
Nooit gehoord van de dominee en de werkgever die midden jaren 60 tegen elkaar zeiden: Als jij ze nou dom houdt, dan houd ik ze arm, hebben we ze samen in de kneep.
60 HRC
pi_140462706
quote:
99s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:38 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ja, jodendom/christendom/islam beweren allemaal dat het alles in 7 dagen is gecreeërd. En dat de aarde 5000 jaar oud is, ouder dan de zon. 3 punten die bewezen niet kloppen.
Alleen conservatieve idioten beweren dat soort zaken nog.

Ook religie/geloof moet zich aanpassen.
pi_140462751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Klopt helemaal, en op een gegeven moment is er zoveel bewezen, en is religie/geloof zo aangepast, dat er niks meer over is. Waarom tot die tijd je vasthouden aan de zaken die nog niet onderuit zijn gehaald?
pi_140462771
quote:

[..]

Hoezo dat dan? God is toch alwetend en almachtig.
60 HRC
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:40:50 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140462779
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat hoeft niet "negatief" te zijn, islam produceerde namelijk ooit heel veel wetenschappers zoals je al zei.

De islam roept dan ook op om zoveel mogelijk kennis op te doen.
De Islam produceerde wetenschap toen het inclusief was en ideeen verwelkomde en niks probeerde te onderdrukken. Toen het nog mensen uit de hele wereld aantrok omdat men het gevoel had dat dit een plek was waar wetenschap en denken welkom was.

Maar zodra de Islam zichzelf had gesetteled. Zodra het de macht had om alle aandacht naar zich toe te trekken deed het dat. Zoals elke religie dat doet. Katholieken hebben het gedaan toen ze de kans preken, protestanten, etc... etc...
pi_140462825
quote:
99s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:40 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Klopt helemaal, en op een gegeven moment is er zoveel bewezen, en is religie/geloof zo aangepast, dat er niks meer over is. Waarom tot die tijd je vasthouden aan de zaken die nog niet onderuit zijn gehaald?
Nee, jij overschat de mens hier ernstig.

De meeste wetenschappers zijn er zelfs over eens dat wij het universum nooit echt gaan begrijpen, we kunnen slechts bepaalde onderdelen ervan verklaren.

Religie/geloof zal altijd blijven bestaan, juist omdat er zoveel zaken zijn die wel simpelweg niet kunnen begrijpen/verklaren.
pi_140462883
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Religie/geloof zal altijd blijven bestaan, juist omdat er zoveel zaken zijn die wel simpelweg niet kunnen begrijpen/verklaren.
Omdat het er van kinds af aan al ingeramd wordt bij de meesten.
Laat ze zelf beslissen en er zullen snel minder gelovigen zijn.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_140462884
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:40 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Hoezo dat dan? God is toch alwetend en almachtig.
Zo denk ik er niet over, God is onbegrijpelijk.
pi_140462918
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De Islam produceerde wetenschap toen het inclusief was en ideeen verwelkomde en niks probeerde te onderdrukken. Toen het nog mensen uit de hele wereld aantrok omdat men het gevoel had dat dit een plek was waar wetenschap en denken welkom was.

Maar zodra de Islam zichzelf had gesetteled. Zodra het de macht had om alle aandacht naar zich toe te trekken deed het dat. Zoals elke religie dat doet. Katholieken hebben het gedaan toen ze de kans preken, protestanten, etc... etc...
Religie doet dat niet, mensen doen dat.

Zoals je in je laatste zin overigens zelf toegeeft.
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:45:26 #68
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140462976
quote:

[..]

Nee?

Advocaat van de duivel, een bepaalde stelling aannemen om te zien hoe andere daar over denken (uit interesse).....
Liegen dus. Je had er expliciet bij kunnen zetten dat dit niet jouw mening is maar dat heb je niet gedaan dus ik ga er vanuit dat wat je typt ook jouw overtuiging is. En daarom kan ik adhv datgeen je typt bepaalde labels aan je hangen. Logisch.

Beter nadenken dus volgende keer voordat je post. Even een disclaimertje toevoegen.
pi_140462981
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, jij overschat de mens hier ernstig.

De meeste wetenschappers zijn er zelfs over eens dat wij het universum nooit echt gaan begrijpen, we kunnen slechts bepaalde onderdelen ervan verklaren.

En het niet kunnen begrijpen/verklaren is niet genoeg, dat moet je dan invullen met religie/geloof? Accepteren dat we het niet weten is geen optie? Maar dan ben je dus wel bezig om religie op de plaats van wetenschap te zetten, als je dat wat we niet begrijpen/verklaren, verklaren met religie, onder het mom, dan zal God het wel hebben gedaan. Wel mooi om te zien dat God 200 jaar geleden heel wat meer heeft gedaan dan nu. Jij wil niet accepteren dat door extropolatie van 5000+ jaar wetenschappelijk onderzoek, God op een gegeven moment maar een flinterdun overblijfsel zal zijn?
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:46:27 #70
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140463011
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Religie doet dat niet, mensen doen dat.

Zoals je in je laatste zin overigens zelf toegeeft.
Mensen doen dat onder invloed van hun overactieve temporaalkwab die men collectief beleeft onder de noemer van een religie. Doet niks af van mijn punten. Probeer het nog een keer.
pi_140463067
quote:
99s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:45 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En het niet kunnen begrijpen/verklaren is niet genoeg, dat moet je dan invullen met religie/geloof? Accepteren dat we het niet weten is geen optie? Maar dan ben je dus wel bezig om religie op de plaats van wetenschap te zetten, als je dat wat we niet begrijpen/verklaren, verklaren met religie, onder het mom, dan zal God het wel hebben gedaan. Wel mooi om te zien dat God 200 jaar geleden heel wat meer heeft gedaan dan nu. Jij wil niet accepteren dat door extropolatie van 5000+ jaar wetenschappelijk onderzoek, God op een gegeven moment maar een flinterdun overblijfsel zal zijn?
Nee, ik zet geloof niet op de plaats van de wetenschap. Geloof/religie is een individuele zaak (althans, zo hoort het te zijn).
pi_140463101
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, ik zet geloof niet op de plaats van de wetenschap. Geloof/religie is een individuele zaak (althans, zo hoort het te zijn).
Dat doe je wel als je geloof gebruikt om de gaten die nu nog bestaan in de wetenschap te vullen.
pi_140463167
quote:
99s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:48 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat doe je wel als je geloof gebruikt om de gaten die nu nog bestaan in de wetenschap te vullen.
Ik gebruik het niet als propaganda-middel ofzo.

Het is een individuele zaak, ook ik vind dat creationisme niet op school als vak gegeven moet worden.
pi_140463197
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:49 schreef mvdejong het volgende:
Wat is er logisch aan om een sprookje te verzinnen als je iets niet snapt, i.p.v. proberen uit te zoeken wat er aan de hand is, en soms tot de conclusie te komen dat je (nog) niet over voldoende kennis beschikt om het te snappen. Geloof is een manier voor zwakke mensen om om te gaan met angst, onzekerheid en onwetendheid.
Heel je gedachtengoed is gebaseerd op geloven. Geen 1 persoon weet niet hoe alles werkt. Niemand weet wat de consequenties van zijn daden zijn. Weet jij dat? Kan je inzien wat er zal gebeuren als je een relatie met je buurvrouw aangaat? Of wat er zal gebeurd zijn als je dit niet getypt had?

Of wat de oorzaken en gevolgen zijn van iemands karakter? Waarom jij hier geboren bent en niet op Mars? Niemand bevat de mensheid en kosmos. En dat zullen ook nooit bevatten. We denken dat we heel wat weten. We denken ook dat wat we zien met onze 5 zintuigen ook juist is.

Ik geloof bijvoorbeeld dat het morgen donderdag is . Is dat ook zo? Ik geloof ook dat mijn broer een goeie kerel is. Ik geloof dat een pakje sigaretten meer dan 5 euro is. Ben ik dan onzeker? Of onwetend? Zwak?

We geloven 24/7 wel ergens in van geboorte tot onze dood. Is niet in een god dan is het wel in geld , je cultuur of jezelf.

Noem het zwak maar ik denk eerder logisch gevolg van het menselijk brein. Verder dan dit roepen komen we toch niet hehe.

Geloof dus niks wat ik hier getypt hebt!
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:53:34 #75
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140463271
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik gebruik het niet als propaganda-middel ofzo.

Het is een individuele zaak, ook ik vind dat creationisme niet op school als vak gegeven moet worden.
Je snapt dat het overgrote deel van de wereld overtuigd is dat religie een collectieve zaak is die ook het leven van anderen moet informeren toch? Of gaan we nu ook doen alsof je op een andere planeet woont?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')