En dan ben je dus een kind met ouders die blijkbaar geen geld hebben om je naar school te sturen en dan kan je straks als je volwassen bent niet lezen, schrijven, rekenen of wat dan ook. Hoe is dat eerlijk voor die kinderen?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:02 schreef Wegenbouwer het volgende:
Als je denkt dat je niet genoeg geld hebt om je kind een goede jeugd te geven, moet je misschien niet aan kinderen beginnen. Als je dat toch doet, moet je daarna niet naar anderen gaan wijzen net of het hun schuld is maar je eigen verantwoordelijkheid nemen.
Het gaat prima hand in hand in die zin dat ze allebei verschrikkelijk hypocriet zijn en wegkijken als het lastig wordt.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ach ja, Amerikanen zijn nu eenmaal zo christelijk als de ziekte. De combinatie libertarisch/religieus kan ik echt onmogelijk voor me zien. Religie heeft nu eenmaal regels en libertarisme juist zo min mogelijk.
Hoe is dit goed voor de economie? En vergeet niet dat bijstandstrekkers in een andere positie qua baankansen zitten dan afgestudeerde studenten.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:33 schreef Jigzoz het volgende:
Eigenlijk is de overheid daar al mee bezig, hetzij in een iets ander tempo dan ik voor ogen heb. Ik opperde het al in een ander topic, maar waarom zou je voor bijstandsuitkeringen geen sociaal leenstelsel in het leven roepen? Dat scheelt de belastingbetaler een enorme kostenpost, het maakt de motivatie om te gaan werken enorm veel groter, het is ontzettend goed voor de economie en blijkbaar vinden we dat principe op zich prima, want we gebruiken het ook al voor studenten.
Afhankelijk van de hoeveelheid belasting die ik nog af zou moeten dragen. De helft van wat ik aan belastingvoordeel heb lijkt me billijk mits de organisatie het geld echt goed gebruikt. Voor dure managers ga ik niets betalen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Even een gewetensvraag: hoeveel geld zou jij maandelijks overmaken aan het armemensenfonds?
Er is alleen geen werk. En het vergroot uiteindelijk ongelijkheid.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:33 schreef Jigzoz het volgende:
Eigenlijk is de overheid daar al mee bezig, hetzij in een iets ander tempo dan ik voor ogen heb. Ik opperde het al in een ander topic, maar waarom zou je voor bijstandsuitkeringen geen sociaal leenstelsel in het leven roepen? Dat scheelt de belastingbetaler een enorme kostenpost, het maakt de motivatie om te gaan werken enorm veel groter, het is ontzettend goed voor de economie en blijkbaar vinden we dat principe op zich prima, want we gebruiken het ook al voor studenten.
Zolang er hier Polen komen om te werken valt dat nogal mee.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hoe is dit goed voor de economie? En vergeet niet dat bijstandstrekkers in een andere positie qua baankansen zitten dan afgestudeerde studenten.
Er is geen werk omdat het te duur is.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is alleen geen werk. En het vergroot uiteindelijk ongelijkheid.
Wat doen al die Polen en Bulgaren hier in dit land?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is alleen geen werk. En het vergroot uiteindelijk ongelijkheid.
Waarom gebeurt dat nu dan niet?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
De kleine groep die overblijft staan we met zijn allen op lokaal niveau vrijwillig bij.
Vacatures opvullen. Die zijn niet eindeloos.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
Wat doen al die Polen en Bulgaren hier in dit land?
Omdat het geld daarvoor van ons wordt afgenomen.quote:
Ze vullen die vacatures op omdat Nederlanders liever aan de staatstiet hangen. Bijstand is een recht en wordt niet als hulp ervaren. Hulp moet weer hulp worden. Iets waar je zo snel mogelijk vanaf wil.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vacatures opvullen. Die zijn niet eindeloos.
Ja, mensen komen tegenwoordig nauwelijks rond. Als mensen nu nog geld over zouden hebben voor flink wat leuke extra's en er dan nog geen geld naar hulpbehoevenden werd overgemaakt, oké.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
Omdat het geld daarvoor van ons wordt afgenomen.
Die miljoen werkelozen willen graag werkeloos zijn? Really?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ze vullen die vacatures op omdat Nederlanders liever aan de staatstiet hangen.
Dat mensen nauwelijks rond komen is omdat de overheid een te groot deel van de taart van ons afneemt.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, mensen komen tegenwoordig nauwelijks rond. Als mensen nu nog geld over zouden hebben voor flink wat leuke extra's en er dan nog geen geld naar hulpbehoevenden werd overgemaakt, oké.
Dat was sarcastisch.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
Dat mensen nauwelijks rond komen is omdat de overheid een te groot deel van de taart van ons afneemt.
Die niet. Die hebben voor zo veel voorzieningen gestemd dat hun lonen onbetaalbaar werden. Al die gratis voorzieningen moeten tenslotte ergens door betaald worden. Natuurlijk helpt het ook niet mee dat iedereen tot over zijn oren in de schulden zit en is gestopt met consumeren. Uiteindelijk zijn ook zij werkloos door de grote staat.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die miljoen werkelozen willen graag werkeloos zijn? Really?
Nee, in absolute zin. Hoeveel geld zou je overmaken?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Afhankelijk van de hoeveelheid belasting die ik nog af zou moeten dragen. De helft van wat ik aan belastingvoordeel heb lijkt me billijk mits de organisatie het geld echt goed gebruikt. Voor dure managers ga ik niets betalen.
Nee hoor, dat is een correcte aanname.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:24 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Hier maak je de foute aanname dat de best mogelijk keuze die elke ouder voor zijn kind kan maken, scholing is,
De kwaliteit van het onderwijs is een andere discussie. Het staat je ook vrij om voor privaat onderwijs te kiezen maar helaas is dat voor de meeste mensen die in Nederland wonen niet te betalen.quote:en dan nog wel op een manier die door de overheid is bedacht.
1000 Euro.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, in absolute zin. Hoeveel geld zou je overmaken?
Als je via de belasting al een keer voor onderwijs hebt betaald dat ga je dat natuurlijk niet ook nog eens doen bij een private school. Je doet het niet omdat je geld al op is gegaan aan dwangonderwijs.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is een correcte aanname.
[..]
De kwaliteit van het onderwijs is een andere discussie. Het staat je ook vrij om voor privaat onderwijs te kiezen maar helaas is dat voor de meeste mensen die in Nederland wonen niet te betalen.
Dat kan wel wezen en het is inderdaad niet ideaal voor de mensen die net privaat onderwijs kunnen betalen dat ze zich niet kunnen onttrekken aan de betaling voor publiek onderwijs maar het is nodig om kwalitatief aanvaardbaar - goed zou ik het huidige Nederlandse onderwijs in de breedte niet willen noemen - publiek onderwijs mogelijk te maken. We zouden ook met vouchers kunnen werken en dat ouders de mogelijkheid hebben om bij te betalen voor private scholen maar dan krijgen we een tweedeling in het onderwijs op financiële gronden en daar wordt het volk ook niet echt vrolijk van. We willen graag dat een tweede Einstein of een tweede Lorentz - zijn grote voorbeeld - op de best mogelijke school terecht komt, ook als hij toevallig geen rijke ouders heeft. We streven dus naar goed publiek onderwijs, dat dit niet altijd lukt is een andere kwestie.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als je via de belasting al een keer voor onderwijs hebt betaald dat ga je dat natuurlijk niet ook nog eens doen bij een private school. Je doet het niet omdat je geld al op is gegaan aan dwangonderwijs.
Elke maand? Serieus?quote:
Waarom? Je wordt veel welvarender zonder overheid. Dan kan er makkelijk wat van dat extra naar mensen die niet mee kunnen komen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Elke maand? Serieus?
Als ik mijn eigen gedrag namelijk bekijk waar het gaat om goede doelen, dan zocht ik eerst iets degelijks uit, in mijn geval Artsen Zonder Grenzen, ik maakte met automatische incasso een 100 euro per maand over, werd na een jaar of zeven cynisch en zegde het op.
Kortom: ik denk dat mijn uiteindelijke bijdrage aan zo'n armenfonds uiteindelijk gewoon nul zou zijn.
Dat je het kunt missen wil niet zeggen dat je het ook wilt missen. Zeker niet als je geconfronteerd wordt met de schaduwkanten van je giften.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarom? Je wordt veel welvarender zonder overheid. Dan kan er makkelijk wat van dat extra naar mensen die niet mee kunnen komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |