abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140439297
Welkom Girini!

Ook dit jaar wordt er weer gestreden om de Trofeo senza fine O+

En omdat de Giro dit jaar start in Noord-Ierland, beginnen we er al aan op VRIJDAG 9 mei.

"Garibaldi"

De voorlopige startlijst: http://www.procyclingstats.com/race/Giro_d_Italia_2014-Startlist

Belkin:
41.KELDERMAN Wilco
42.BOL Jetse
43.FLENS Rick
44.GOOS Marc
45.KEIZER Martijn
46.KRUIJSWIJK Steven
47.TANNER David
48.TJALLINGII Maarten
49.SCHELVIS Emile

Giant Shimano:
171.KITTEL Marcel
172.DE BACKER Bert
173.GESCHKE Simon
174.LUDVIGSSON Tobias
175.MEZGEC Luka
176.PREIDLER Georg
177.STAMSNIJDER Tom
178.TIMMER Albert
179.VEELERS Tom

De laatste 10 winnaars:
2013 NIBALI Vincenzo
2012 HESJEDAL Ryder
2011 SCARPONI Michele
2010 BASSO Ivan
2009 MENCHOV Denis
2008 CONTADOR Alberto
2007 DI LUCA Danilo
2006 BASSO Ivan
2005 SAVOLDELLI Paolo
2004 CUNEGO Damiano

Comincia la battaglia *O* *O* *O*
pi_140439308
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:49 schreef Max23 het volgende:
[ afbeelding ]

Wel degelijk een rode vlag in de afdaling van de Stelvio }:|

Ploegleider Bramati (OPQS) meldt dat het(neutralisatie) in 3 verschillende talen op de koersradio is gezet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:50 schreef poiuytr het volgende:
[ afbeelding ]

Je plaatje werkte niet.
Die ja ^O^
pi_140439354
quote:
[ afbeelding ]

Wel degelijk een rode vlag in de afdaling van de Stelvio }:|

Ploegleider Bramati (OPQS) meldt dat het(neutralisatie) in 3 verschillende talen op de koersradio is gezet.
Die rode vlaggen op de motor zijn er altijd om gevaarlijke punten aan te geven.
pi_140439365
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:50 schreef Max23 het volgende:

[..]

Die ja ^O^
Interesting stuff, this is.
pi_140439400
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:42 schreef Chiappucci het volgende:
Het moment van wegrijden van Quintana was inderdaad niet heel sportief.
Quintana schijnt niet zelf te zijn weggereden, maar ging achter het treintje van Europcar aan.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 19:53:28 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_140439449
Schandalige actie van de Giro
pi_140439525
quote:

Ploegleider Leijsen (Lotto) meldde dat er niets over een neutralisatie op de koersradio is gezegd.
Wij zullen het wrs. nooit te weten komen, maar OPQS heeft net iets meer belang bij dit alles als dat Lotto dat heeft.
pi_140439541
tourpro twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 19:52:02 "We said there would be a moto w / a red flag to lead the peloton down ... but there was never a mention of neutralizing the descent." #giro reageer retweet
Ik zie die jongens van Europcar hier keurig achter die vlag aanrijden, zijn ze daar later nog voorbij gegaan?
pi_140439868
quote:
Giro race director Mauro Vegni said there was never any official communication to teams about neutralizing the descent.

“There was never discussion of neutralizing the descent,” Vegni said on RAI after the stage. “With about three or four kilometers from the top of the Stelvio, a message went out on race radio advising about the danger of the descent. We said there would be a motorcycle with a red flag to lead the peloton down the upper switchbacks, but there was never a mention of neutralizing the descent.”

Vegni also said no sport director contacted any Giro officials or UCI commissaires indicating possible confusion, adding that, “sport directors know only to listen to race radio, not follow what is said on Twitter.”

There was confusion, however. Roberto Amadio (Cannondale) and Luca Guercilena (Trek Factory Racing) both told RAI that it was unclear whether the Stelvio descent would be neutralized.

Sporza reported that Lotto-Belisol sport directors were never told of a neutralized descent. A Katusha official confirmed that their sport directors were also advised only of dangers on the Stelvio descent, but there was never confusion about a possible neutralization.

Gianni Savio, manager of Androni, told VeloNews the message was crystal clear on race radio.

“There was never any confusion. None,” Savio said. “They said a motorcycle would indicate if there was dangers on the descent with a red flag, but never, never, was there a mention of neutralizing the descent.”

Race radio is the official intra-race communication between officials and teams, but the message on the Giro’s official Twitter account created a stir.

The confusion became critical when eventual stage-winner and new race leader Nairo Quintana (Movistar) rapidly descended the twisting switchbacks off the Stelvio and opened up a decisive, 50-second gap to overnight leader Rigoberto Urán (Omega Pharma-Quick Step) at 47km to go.

Did Quintana and Movistar teammate Gorka Izaguirre, who were part of a six-man chase group that had dropped Urán and the pink jersey group, somehow break a truce, and unfairly attack?

Quintana insisted he was following attacks from Ryder Hesjedal (Garmin-Sharp) and Pierre Rolland (Europcar) coming off the Stelvio.

“I don’t understand why there is a polemic,” Quintana said. “I never received an order from the organization or my team about a neutralization. And we made up the decisive difference on the climb, not on the descent.”

Domenico Pozzovivo (Ag2r-La Mondiale) also said there was no confusion in the peloton: “What neutralization? I went down as fast as I could.”

The notion of officially neutralizing a descent due to weather conditions is extremely rare. Even in the worst conditions, the race typically continues, or is cancelled outright. Last year’s Milano-Sanremo was stopped due to heavy snow and cold, and later re-started at a lower elevation.

According to Giro officials, there was never any discussion. It was snowing quite heavily at the Stelvio summit, and the road was wet, but did not appear overly slippery. More worrisome was the cold and rain.

Also, there were several riders already off the front of the main pack, so it would be difficult to somehow neutralize a descent, and then re-establish the same time differences.

The brewing controversy also confirmed the increasing influence of Twitter. More and more fans and journalists are using the social media as an information source, but the real-time nature of Twitter can also result in blunders. In the real-time events unfolding on the road, two-way radio remains the only reliable information source for the race caravan.
http://velonews.competito(...)ws-giro-chaos_329760

Nou, zijn we daar ook weer uit.
pi_140439882
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:55 schreef wimderon het volgende:
tourpro twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 19:52:02 "We said there would be a moto w / a red flag to lead the peloton down ... but there was never a mention of neutralizing the descent." #giro reageer retweet
Ik zie die jongens van Europcar hier keurig achter die vlag aanrijden, zijn ze daar later nog voorbij gegaan?
Ja, maar dan nog de reactie van ploegleider Bramati van OPQS. Er is dus WEL omgeroepen op de koersradio dat er een neutralisatie zou zijn. Ook Belkin-renner Jos van Emden meldt op zijn twitter dat er doorgegeven was dat er een neutralisatie zou zijn:
quote:
Jos van Emden ‏@josvanemden 29 min.
We shouldn't have raced in the first place but letting someone win who attacks in a neutral part!!!!By the way he has a fever so.....#giro
pi_140439941
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgens veel renners en ploegleiders klopt dat dus niet. Ze hebben wel degelijk iets gehoord van de koersradio
pi_140440013
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:55 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ploegleider Leijsen (Lotto) meldde dat er niets over een neutralisatie op de koersradio is gezegd.
Wij zullen het wrs. nooit te weten komen, maar OPQS heeft net iets meer belang bij dit alles als dat Lotto dat heeft.
Beetje het probleem met dergelijke meldingen tijdens de koers, ze kunnen vaak op meerdere manieren geïnterpreteerd worden, dus dan is onduidelijk wat er precies bedoeld wordt.

En een neutralisatie betekent idd alleen dat je niet voorbij de wagen mag (of in dit geval de motor), het zegt niet per se iets over hoe hard die rijdt.
Ik heb zelf ook wel eens een neutralisatie meegemaakt waarbij de wagen vanaf de start gewoon met 40 km/u vertrok. Dat is ook amper een neutralisatie te noemen.
pi_140440066
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:02 schreef Max23 het volgende:

[..]

Volgens veel renners en ploegleiders klopt dat dus niet. Ze hebben wel degelijk iets gehoord van de koersradio
Wie zijn dat allemaal dan, behalve Bramati, die slecht kan interpreteren blijkbaar.

Daarbij heeft Savio sowieso altijd gelijk.
pi_140440099
De baas heeft gesproken:

quote:
Gianni Savio, manager of Androni, told VeloNews the message was crystal clear on race radio.

“There was never any confusion. None,” Savio said. “They said a motorcycle would indicate if there was dangers on the descent with a red flag, but never, never, was there a mention of neutralizing the descent.”
edit: wimderon was me voor
pi_140440412
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Beetje het probleem met dergelijke meldingen tijdens de koers, ze kunnen vaak op meerdere manieren geïnterpreteerd worden, dus dan is onduidelijk wat er precies bedoeld wordt.

Mee eens, vandaar wrs. ook de verwarring bij een aantal ploegen.
Zou wel mooi zijn als we de originele radiomeldingen kunnen terughoren ipv alle hear-say waar we het nu mee moeten doen.
pi_140440616
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:04 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wie zijn dat allemaal dan, behalve Bramati, die slecht kan interpreteren blijkbaar.

Daarbij heeft Savio sowieso altijd gelijk.
Ploegleider van Belkin schijnbaar ook, anders zou Van Emden niet met zo'n reactie komen. Ook oud-renner Lloyd, die nu voor de Britse Eurosport hoort, heeft het duidelijk gehoord. Ook journalist Mikkel Conde, doorgaans altijd een 100% correcte bron heeft het vernomen.

Maarja, ze zullen het wel allemaal verkeerd geinterpreteerd hebben :9

Dat is dan toch de fout van de organisatie.
pi_140440713
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:15 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ploegleider van Belkin schijnbaar ook, anders zou Van Emden niet met zo'n reactie komen. Ook oud-renner Lloyd, die nu voor de Britse Eurosport hoort, heeft het duidelijk gehoord. Ook journalist Mikkel Conde, doorgaans altijd een 100% correcte bron heeft het vernomen.

Maarja, ze zullen het wel allemaal verkeerd geinterpreteerd hebben :9

Dat is dan toch de fout van de organisatie.
Conde zit niet in de Giro en heeft het dus van horen zeggen. In hoeverre Lloyd daadwerkelijk zelf de koersradio heeft gehoord, is ook maar de vraag.
pi_140440741
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:15 schreef Max23 het volgende:

[..]

Kunnen journalisten naar de koersradio luisteren?
pi_140440772
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:17 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Kunnen journalisten naar de koersradio luisteren?
Als José en Renaat het kunnen, waarom journalisten niet? Zou ik zeggen.
pi_140440802
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:17 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Conde zit niet in de Giro en heeft het dus van horen zeggen. In hoeverre Lloyd daadwerkelijk zelf de koersradio heeft gehoord, is ook maar de vraag.
Lloyd zit wel in Italië nu, en de Sporza verslaggevers kunnen ook vaak de koersradio horen
pi_140440861
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:18 schreef Roceco het volgende:

[..]

Als José en Renaat het kunnen, waarom journalisten niet zou ik zeggen.
Die hebben het in de uitzending aan de ploegleider van Lotto gevraagd.
Ze hadden in eerste instantie via-via vernomen dat er sprake zou zijn van een neutralisatie en hebben het daarna gecheckt bij Leijsen, die het ontkende.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:21:27 #22
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_140440995
quote:
Het bericht dat je wist dat zou komen
pi_140441005
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Die hebben het in de uitzending aan de ploegleider van Lotto gevraagd.
Ze hadden in eerste instantie via-via vernomen dat er sprake zou zijn van een neutralisatie en hebben het daarna gecheckt bij Leijsen, die het ontkende.
Zou kunnen, maar ik kan hier geen uitspraken over doen aangezien ik alles voor de laaste 5km gemist heb.
Maar ik bedoelde eigenlijk, het lijkt me dat journalisten ter plekke de koersradio kunnen horen, net als de commentatoren dat normaal ook kunnen ('radio corsa zegt...'). Lijkt me sterk dat dat altijd via via is.
pi_140441138
quote:
quote:
Voorts was Lefevere niet te spreken over de slechte communicatie van de Giro-organisatie. "Uran verliest daardoor de Giro. Op een gegeven moment werd gezegd via de koersradio en via Twitter dat de wedstrijd in de afdaling van de Stelvio zou geneutraliseerd worden. Elk groepje zou begeleid worden door een motor met een vlag, een soort van safety-car in de afdaling naar beneden, zodat het allemaal veilig zou verlopen. [b]Daarom ook zijn zoveel renners gestopt op de top van de Stelvio en hebben ze zich warmer aangekleed.[/b[ Quintana was op de top in het groepje bij Uran. We gingen er vanuit dat zowel Uran, als Quintana de ganse afdaling samen met die grote groep naar beneden zou rijden, maar blijkbaar is hij er met enkele ploegmaats vandoor gegaan."
Kelderman dacht dat dus ook, daarom stopte hij rustig op de top om een jasje aan te doen en eten te pakken.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:26:31 #26
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_140441156
Pantani!
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_140441249
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:25 schreef Max23 het volgende:

[..]

[..]

Kelderman dacht dat dus ook, daarom stopte hij rustig op de top om een jasje aan te doen en eten te pakken.
Die motor was daar dus. De rest heeft gewoon niet opgelet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_140441336
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:23 schreef Roceco het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar ik kan hier geen uitspraken over doen aangezien ik alles voor de laaste 5km gemist heb.
Maar ik bedoelde eigenlijk, het lijkt me dat journalisten ter plekke de koersradio kunnen horen, net als de commentatoren dat normaal ook kunnen ('radio corsa zegt...')
Dat klinkt aannemelijk idd, waarbij de vraag is of de commentatoren het "radio corsa zegt" ook daadwerkelijk zelf hebben gehoord en als dat zo is, dan is er ook nog de vraag of alles wat gecommuniceerd wordt via de koersradio te beluisteren is.

Ik kan me zomaar voorstellen dat bepaalde info alleen gedeeld wordt met de ploegleiders. Van wat ik begrepen heb kan men ook terug reageren en dat zal toch wel alleen voorbehouden zijn aan de ploegleiders? Kan me niet voorstellen dat journalisten/commentatoren tijdens de race kunnen gaan mee discusseren via de koersradio.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:32:25 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_140441412
In welke taal is de koersradio? En hoe kan het dat het zelfs op de officiële twitter-pagina van de Giro stond?

Je kunt zeggen van Lefevere wat je wilt, maar dit zaakje stinkt wel
pi_140441425
quote:
"Majka says he was sure the descent is neutralised, Tinkoff-Saxo stopped at the summit to take jackets and food. #giro"
Majka dacht hetzelfde als Kelderman
pi_140441442
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:30 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat klinkt aannemelijk idd, waarbij de vraag is of de commentatoren het "radio corsa zegt" ook daadwerkelijk zelf hebben gehoord en als dat zo is, dan is er ook nog de vraag of alles wat gecommuniceerd wordt via de koersradio te beluisteren is.

Ik kan me zomaar voorstellen dat bepaalde info alleen gedeeld wordt met de ploegleiders. Van wat ik begrepen heb kan men ook terug reageren en dat zal toch wel alleen voorbehouden zijn aan de ploegleiders? Kan me niet voorstellen dat journalisten/commentatoren tijdens de race kunnen gaan mee discusseren via de koersradio.
Ploegleiders kunnen ook niet discussiëren via koersradio, dat is éénrichtingsverkeer.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:33:11 #32
14505 OProg
A Life in Music
pi_140441450
De tweet die je wist dat zou komen.

thijszonneveld twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 17:44:31 En verder blijkt maar weer eens dat wielrennen duidelijke regels nodig heeft omtrent de veiligheid van renners. reageer retweet
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:34:18 #33
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140441511
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:33 schreef OProg het volgende:

thijszonneveld twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 17:44:31 En verder blijkt maar weer eens dat wielrennen duidelijke regels nodig heeft omtrent de veiligheid van renners. reageer retweet
En dan gaat Thijs het persoonlijk op zich nemen om deze strijd namens alle renners te voeren, pure uit nobele overwegingen uiteraard.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:34:30 #34
311468 Van_Poppel
pi_140441522
Is de veiligheid vandaag in het geding geweest dan? :?
pi_140441525
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:28 schreef marcodej het volgende:

[..]

Die motor was daar dus. De rest heeft gewoon niet opgelet.
Als de renners voorop niet voorbij de motor zijn gegaan, hebben die iig niets verkeerd gedaan.
Hooguit kun je dan de motor verwijten dat die harder heeft gereden dan de renners verwachten. Maar dat is dan ook weer afhankelijk van hoe het precies op de koersradio verwoord is.
pi_140441579
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ploegleiders kunnen ook niet discussiëren via koersradio, dat is éénrichtingsverkeer.
Really? Je kunt als ploegleider, dus geen contact hebben met de organisatie als er onduidelijkheden/vragen zijn? Of zijn daar weer andere communicatiemiddelen voor?
pi_140441615
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:33 schreef OProg het volgende:

Ik stel een maximumsnelheid voor in de afdaling. Terug te lezen door de organisatie op strava. Met tijdstraffen achteraf.
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 20:36:50 #38
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_140441639
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Is de veiligheid vandaag in het geding geweest dan? :?
Volgens Thijs is de veiligheid nog in het geding als ze over een weg rijden die 20 meter breed is en 100 kilometer lang.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_140441646
Daniaruae twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 20:28:34 @TourDeJose Lame, radio corsa never said that, RAI replayed it and they didnt said it was neutralized. reageer retweet
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:37:46 #40
62913 Blik
The one and Only!
pi_140441685
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Vegni spreekt zich al tegen in de allereerste. Op de officiële twitter-pagina was het duidelijk. Dat is gewoon een vorm van communiceren, helemaal in de huidige wereld van wereldwijd internet
pi_140441754
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:35 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Really? Je kunt als ploegleider, dus geen contact hebben met de organisatie als er onduidelijkheden/vragen zijn? Of zijn daar weer andere communicatiemiddelen voor?
Nope. Daarom is koersradio dus niet geschikt voor dit soort berichten, omdat je het op verschillende manieren kunt interpreteren en niet kunt navragen wat er precies bedoeld is.

Kanttekening: dit is gebaseerd op de keer dat ik zelf in de ploegleiderswagen heb meegereden bij een elitekoers en op basis van wat ik van de ploegleider altijd hoorde over de koersradio. Kan dus zijn dat het in profkoersen anders is, maar dat verwacht ik niet. Het is nl. koersradio en geen telecommunicatie. In de ploegleiderswagen zit alleen een ontvanger voor de koersradio. De communicatie met de renners gaat via een ander apparaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2014 20:41:35 ]
pi_140441868
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Vegni spreekt zich al tegen in de allereerste. Op de officiële twitter-pagina was het duidelijk. Dat is gewoon een vorm van communiceren, helemaal in de huidige wereld van wereldwijd internet
quote:
As Dario Cataldo (Sky) neared the “Cima Coppi” of the Giro’s highest point at 2,758m with 69km to go, the Giro’s official Twitter account posted the following message: “Stelvio descent neutralized due to snow.”

Several minutes later, the message was erased, and replaced with an apology: “Wrong communication: no neutralization for the descent from the Passo dello Stelvio. Sorry for the wrong information. #giro”

Read more at http://velonews.competito(...)#bTsXVzw27GX0fqei.99
Idd duidelijk: eerst een fout bericht, dat een paar minuten later werd gecorrigeerd.
Het grote nadeel van twitter: je zet er snel iets op, dat dan een eigen leven gaat leiden.
pi_140442051
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

[..]

Idd duidelijk: eerst een fout bericht, dat een paar minuten later werd gecorrigeerd.
Het grote nadeel van twitter: je zet er snel iets op, dat dan een eigen leven gaat leiden.
Het bericht heeft er wel langer dan een paar minuten opgestaan. Is pas verwijderd toen bleek dat iedereen gewoon vol naar beneden knalde.
pi_140442220
Praktisch gezien: neutralisatie in de afdaling in de regen word je ook niet vrolijk van. Je remt je suf en krijgt het stervenskoud.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2014 20:48:07 ]
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:48:43 #45
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_140442270
Hoe zat het eigenlijk met Quintana's oorontsteking? Hij scheen koorts te hebben?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:50:50 #47
56749 BlaZ
pi_140442405
quote:
Dus een motor die met een rode vlag voor het peloton uitgaat en de gevaarlijke plekken aangeeft. Géén neutralisatie.
pi_140442456
quote:
Heb je ook een Engelse versie? :o
pi_140442484
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:51 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Heb je ook een Engelse versie? :o
Ik zou idd ook zeggen, da's italiaans en dat versta ik niet.
pi_140442598
In het belangrijkste stuk wordt gezegd:

"Voor de groepen vooraan in de koers zullen motoren rijden met rode vlaggen om gevaar aan te duiden en om aanvallen in de afdaling te voorkomen."

Dan moet je dus interpreteren in hoeverre de move van Quintana/Rolland/Hesjedal daadwerkelijk een aanval was.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:55:00 #51
14505 OProg
A Life in Music
pi_140442675
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:53 schreef baggerbaas het volgende:
Dan moet je dus interpreteren in hoeverre de move van Quintana/Rolland/Hesjedal daadwerkelijk een aanval was.
Die zaten dan gewoon keurig in het wiel bij een motor en kwamen er beneden achter dat ze ineens twee minuten hadden. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:55:18 #52
14505 OProg
A Life in Music
pi_140442701
quote:
Dit klinkt als een bericht uit 1944. :P
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:55:20 #53
56749 BlaZ
pi_140442706
Lastige zaak, geef Quintana een tijdstraf van 1m30 en de race is weer een stuk spannender.
pi_140442791
Tom_Stamsnijder twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 20:53:58 Luckily Quintana had the flew today, or a lot of guys, including me, would not made it in time! @GiantShimano reageer retweet
the "flew"

:|W
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 20:57:51 #55
pi_140442857
Godverdomme, waarom hebben al die Nederlanders zo'n belabberd Engels? Man man man. Heeft zo'n Stamsnijder de middelbare school overgeslagen?
pi_140442877
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:48 schreef BlaZ het volgende:
Hoe zat het eigenlijk met Quintana's oorontsteking? Hij scheen koorts te hebben?
TourDeJose twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 20:38:54 Quintana: "I'm still struggling with that flu and some coughing. I'm sure my rivals will attack in the stages remaining." (via team PR) reageer retweet
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 20:59:06 #57
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140442941
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:48 schreef BlaZ het volgende:
Dat is misschien nog wel het vreemdste van alles. Hoe kun je ooit dat hebben en dan zo rijden. Het zal wel gelul zijn, Quintana klaagt al de hele Giro.
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 20:59:29 #58
pi_140442966
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:59 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dat is misschien nog wel het vreemdste van alles. Hoe kun je ooit dat hebben en dan zo rijden. Het zal wel gelul zijn, Quintana klaagt al de hele Giro.
Hoe kan heel Movistar ineens zo rijden? :D
pi_140442974
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:56 schreef baggerbaas het volgende:
Tom_Stamsnijder twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 20:53:58 Luckily Quintana had the flew today, or a lot of guys, including me, would not made it in time! @GiantShimano reageer retweet
the "flew"

:|W
Tweet verwijderd en nu dezelfde tweet met #sarcastictweet er aan toegevoegd :') :') :')

Tom_Stamsnijder twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 20:56:38 Luckily Quintana had the flew today, or a lot of guys, including me, would not made it in time! #sarcastictweet reageer retweet
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:59:56 #60
311468 Van_Poppel
pi_140442992
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:55 schreef BlaZ het volgende:
Lastige zaak, geef Quintana een tijdstraf van 1m30 en de race is weer een stuk spannender.
Dat zou pas echt belachelijk zijn.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:00:22 #61
56749 BlaZ
pi_140443018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:59 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Inderdaad, als je echt ziek bent verlies je hier vandaag 10 minuten.
pi_140443112
Majka op zijn FB: https://www.facebook.com/(...)603&substory_index=0

quote:
Majka zegt dat ongeveer 40 renners op de top stopten omdat ze via de radio gehoord hebben dat de afdaling geneutraliseerd is vanwege sneeuwval, ze namen de tijd om zich aan te kleden, maar toen waren Rolland, Hesjedal, Quintana er al vandoor. "De regels waren niet meer zelfde voor iedereen". Hij zegt dat Saxo protest heeft ingediend.
Theo de Rooij melde dat de koersradio het volgende zei(zijn vertaling van de Italiaanse boodschap):
quote:
Motoren met rode vlaggen zullen de verschillende groepen neutraliseren, de renners hoeven geen risico's te nemen.
pi_140443194
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Inderdaad, als je echt ziek bent verlies je hier vandaag 10 minuten.
Maar als Quintana niet ziek is rijdt hij fluitend bij de rest weg ipv bij Pozzovivo in het wiel te moeten hangen en gelost te worden door Aru.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:03:35 #64
56749 BlaZ
pi_140443233
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:59 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Dat zou pas echt belachelijk zijn.
Inderdaad, achteraf moet je er ook niks aan veranderen. De achtervolgers hebben de grote achterstand ook voor een groot deel aan zichzelf te danken, als ze in op het vlakke vol in de achtervolging waren gegaan was de voorsprong bij aanvang van de klim minimaal geweest.
pi_140443252
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:01 schreef Max23 het volgende:
Majka op zijn FB: https://www.facebook.com/(...)603&substory_index=0

[..]

Theo de Rooij melde dat de koersradio het volgende zei(zijn vertaling van de Italiaanse boodschap):

[..]

Maar dat is dus niet wat er letterlijk wordt gezegd. De cruciale opmerking in het audio-fragment is dat men niet de motard met rode vlag mag inhalen. En dat heeft Quintana volgens mij niet gedaan.
pi_140443296
Die openlijke kritieken van Jos van Emden en Tom Stamsnijder op Quintana, is dat gebruikelijk?
Heb nooit eerder dit soort tweets voorbij zien komen maar dat kan heel goed aan mij liggen
pi_140443413
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:04 schreef opgebaarde het volgende:
Die openlijke kritieken van Jos van Emden en Tom Stamsnijder op Quintana, is dat gebruikelijk?
Heb nooit eerder dit soort tweets voorbij zien komen maar dat kan heel goed aan mij liggen
Vorig jaar in de Tour kreeg Cavendish het er ook zwaar van langs.
pi_140443524
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:06 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Vorig jaar in de Tour kreeg Cavendish het er ook zwaar van langs.
Het Veelers incident?
pi_140443590
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het Veelers incident?
yups
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 21:11:12 #70
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140443693
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:03 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Maar dat is dus niet wat er letterlijk wordt gezegd. De cruciale opmerking in het audio-fragment is dat men niet de motard met rode vlag mag inhalen. En dat heeft Quintana volgens mij niet gedaan.
Het lijkt me dat veel ploegleiders geen Italiaans kunnen, dus exacte interpretatie is dan lastig.
pi_140443739
Ik zie een taak voor Helmut Lotti!
pi_140443747
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:11 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Het lijkt me dat veel ploegleiders geen Italiaans kunnen, dus exacte interpretatie is dan lastig.
Ongetwijfeld. Daarom ook onhandig om zo'n bericht rond te sturen.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:12:06 #73
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_140443748
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:11 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Mwah, Italiaans is toch wel een veel gebezigde taal in het peloton.
sig verwijderd door FA
pi_140443899
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:12 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Zit natuurlijk nog wel een verschil tussen het "min of meer begrijpen" of het "exact verstaan en weten wat er wordt bedoeld".

Ik moest m zelf ook even 2x terugspoelen.
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 21:15:28 #75
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140443954
quote:

[..]

Ik denk niet dat Frans Maassen er iets van begrijpt. De NOS-samenvatting heeft het trouwens niet eens over de commotie in de afdaling :')
pi_140444051
Lijkt wel op de 1ste etappe van de Tour vorig jaar, waarbij Kittel achteraf zei dat hij helemaal niks van de commotie meegekregen had :D
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:17:45 #77
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_140444088
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:17 schreef Marcoss het volgende:
Lijkt wel op de 1ste etappe van de Tour vorig jaar, waarbij Kittel achteraf zei dat hij helemaal niks van de commotie meegekregen had :D
Oja, met die Orica-bus die de finishboog zowat omver reed.
sig verwijderd door FA
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 21:22:04 #78
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140444356
Boogie
BoogerdLive twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 21:06:10 Om zoals vandaag te schitteren als @W1lcokelderman ben je wielrenner geworden. Schijt aan de kou en gewoon rammen! Dat is koers! reageer retweet
pi_140444375
PelotonWatch twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 21:12:18 Charly Wegelius (Garmin DS): I asked a commissaire on a motorcycle what was going on, and he said he didn’t know. reageer retweet
pi_140444389
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:15 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Frans Maassen er iets van begrijpt. De NOS-samenvatting heeft het trouwens niet eens over de commotie in de afdaling :')
NOS gaat ook vrij schaamteloos met wielrennen om. Al zijn bijvoorbeeld de tennissamenvattingen niet echt beter.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_140444418

Iemand een idee wie we hier voorbij de rode vlaggen zien rijden?
pi_140444425
Morgen ook wel een leuke etappe, lijkt op een etappe voor de sprinters, maar er zit een soort Muur van Huy op zo'n 20km van de finish (1,2 km aan 12%). Als er daar aanvallen komen, gaan er weinig sprinters overleven (misschien dat Sky er nog voor wil gaan, gezien de prestatie van Swift vandaag)
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:24:59 #83
311468 Van_Poppel
pi_140444539
één na laatste kans voor de sprintploegen...het lijkt me dat ze er alles aan zullen doen om de boel bij elkaar te houden.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:25:42 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_140444574
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

[..]

Het kwam erop te staan zo'n 10 minuten voor de afdaling, en werd verwijderd toen de afdaling al 10 minuten bezig was en duidelijk werd dat de renners het niet hadden begrepen.
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 21:26:53 #85
pi_140444645
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:24 schreef Van_Poppel het volgende:
één na laatste kans voor de sprintploegen...het lijkt me dat ze er alles aan zullen doen om de boel bij elkaar te houden.
Het is wel de hele dag op en af. Lastig om te controleren.
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 21:27:12 #86
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140444671
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:22 schreef baggerbaas het volgende:
[ afbeelding ]

Cataldo en Chalapud?
pi_140444731
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Het kwam erop te staan zo'n 10 minuten voor de afdaling, en werd verwijderd toen de afdaling al 10 minuten bezig was en duidelijk werd dat de renners het niet hadden begrepen.
Twitter ≠ Radiocorsa.
pi_140444760
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:25 schreef Blik het volgende:

[..]

OK.
Neemt niet weg dat een neutralisatie in feite betekent dat er een motor/auto met rode vlag voorrijdt die je niet voorbij mag.
Als je niet weet hoe hard die gaat rijden, is het niet echt intelligent om 'm uit het ook te verliezen. Want als je dan 1 minuut stilstaat, moet je alsnog risico's gaan nemen in de afdaling.

Nou begrijp ik wel dat het wel een logische gedachte is "neutralisatie, dus ik kan rustig aan doen", maar dat is dus niet altijd zo.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:29:46 #89
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_140444796
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:22 schreef baggerbaas het volgende:
[ afbeelding ]

Aan de afstand te zien is het maar de vraag of het bericht 10 minuten na de top al geweest was op dat moment of niet.
sig verwijderd door FA
pi_140444806
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:28 schreef wimderon het volgende:

[..]

Twitter ≠ Radiocorsa.
Dat ook idd.
Hoewel ik wel begrijp dat als er iets op het twitteraccount van de Giro staat, je daar wel vanuit gaat.
pi_140444826
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:27 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Cataldo en Chalapud?
Chalapud zal inderdaad kloppen en die ander is dan waarschijnlijk Dupont. Cataldo lag er een behoorlijk stuk voor. Dank voor de hulp ^O^
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:31:13 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_140444861
quote:
Moet je je voorstellen dat je dit hoort in een auto, met ruitenwissers die heen en weer gaan, chaos omdat de renners overal verspreid zitten, geluid van andere mensen in de auto.

Ik begrijp de verwarring heel goed. Tijd voor een wijziging in hoe koersmededelingen worden doorgegeven. Bijvoorbeeld dmv ipads
pi_140444880
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:29 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Aan de afstand te zien is het maar de vraag of het bericht 10 minuten na de top al geweest was op dat moment of niet.
Dan is het nog de vraag of het feit dat het bericht van twitter is gehaald, ook betekent dat het officiële bericht van radiocorsa over de motoren met vlaggen ook was ingetrokken (want het twitterbericht was niet hetzelfde als het bericht van radiocorsa).
pi_140444941
ammattipyoraily twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 18:09:02 #Giro St16 Val Martello 22.35kmQuintana 59:50Hesjedal 59:58Rolland 61:03Kelderman 61:45Pozzovivo 61:50Aru 61:53Majka 62:21Uran 62:24 reageer retweet
pi_140444952
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Moet je je voorstellen dat je dit hoort in een auto, met ruitenwissers die heen en weer gaan, chaos omdat de renners overal verspreid zitten, geluid van andere mensen in de auto.

Ik begrijp de verwarring heel goed. Tijd voor een wijziging in hoe koersmededelingen worden doorgegeven. Bijvoorbeeld dmv ipads
En dan kan het ook nog zijn dat de ontvangst in sommige auto's slechter is, zeker in de bergen.

Vandaar ook dat ik al zei dat dit makkelijk verwarring op kan leveren. Ook omdat niet alle ploegleiders vlekkeloos italiaans zullen spreken en daarom maar weer van andere (onjuiste) info uitgaan.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:38:28 #96
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_140445245
Lefevere: 'Organisatie Giro behandelt renners als stront'

Teammanager Patrick Lefevere van Omega Pharma-Quick Step is niet te spreken over de organisatie van de zestiende rit van de Giro. Hij uitte zijn ongenoegen daarover tijdens de wedstrijd via Twitter bij de Giro-organisatie en bij UCI-voorzitter Cookson, maar was ook na afloop altijd niet te spreken over het wedstrijdverloop.

De etappe werd uiteindelijk gereden in barre omstandigheden. 'Onverantwoord', stelt Lefevere. 'Dat is nu het zoveelste jaar op rij dat de organisatie de renners laat koersen onder zulke omstandigheden. Ze worden echt behandeld als stront. Ik heb er geen andere woorden voor. Dit kan zo niet langer. Er werd hier vandaag met levens gespeeld.'

Voorts was Lefevere niet te spreken over de slechte communicatie van de Giro-organisatie. 'Uran verliest daardoor de Giro. Op een gegeven moment werd gezegd via de koersradio en via Twitter dat de wedstrijd in de afdaling van de Stelvio zou geneutraliseerd worden. Elk groepje zou begeleid worden door een motor met een vlag, een soort van safety-car in de afdaling naar beneden, zodat het allemaal veilig zou verlopen. Daarom ook zijn zoveel renners gestopt op de top van de Stelvio en hebben ze zich warmer aangekleed. Quintana was op de top in het groepje bij Uran. We gingen er vanuit dat zowel Uran, als Quintana de ganse afdaling samen met die grote groep naar beneden zou rijden, maar blijkbaar is hij er met enkele ploegmaats vandoor gegaan.'

'We hebben pas gezien dat Quintana was gedemarreerd toen zijn voorsprong al meer dan twee minuten bedroeg. Ik zeg niet dat Quintana Uran er niet zou afrijden op de laatste beklimming, maar feit is wel dat hij daar zomaar eventjes ruim twee minuten cadeau krijgt. De stand in het klassement, Uran telt nu 1.41 minuut achterstand, zou er anders uitzien zonder die miscommunicatie van de organisatie.'

'De organisatie probeert nu te doen alsof dat niet zo gecommuniceerd is', gaat Lefevere misnoegd verder, 'maar ik geloof daar niets van. Het is wel degelijk gezegd via de koersradio en op Twitter. Daar is trouwens het bericht later verwijderd. Wellicht om zich in te dekken. Ongehoord gewoon. We hadden Quintana toch nooit laten rijden als we hadden geweten dat de afdaling niet geneutraliseerd was.'

Lefevere overweegt sterk om een advocaat in te schakelen.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_140445266
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:38 schreef INViCTuS het volgende:
Godver _O-
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:40:00 #98
62913 Blik
The one and Only!
pi_140445331
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:28 schreef wimderon het volgende:

[..]

Twitter ≠ Radiocorsa.
Uiteraard, echter moet de koersdirectuer niet pretenderen dat er geen officieel bericht is geweest. Een officieel twitter-account is ook een communicatiemiddel.

Daarnaast is een bericht via de koersradio dus blijkbaar niet voldoende, helemaal niet als er via een ander medium, waar iedereen toegang tot heeft, een tegenstrijdig bericht neergezet is.

Nee, de organisatie heeft een kapitale blunder gemaakt en het zou ze sieren als ze hun fout toegeven en excuses zouden maken
pi_140445401
quote:

Teammanager Patrick Lefevere van Omega Pharma-Quick Step is niet te spreken over de organisatie van de zestiende rit van de Giro. Hij uitte zijn ongenoegen daarover tijdens de wedstrijd via Twitter bij de Giro-organisatie en bij UCI-voorzitter Cookson, maar was ook na afloop altijd niet te spreken over het wedstrijdverloop.

De etappe werd uiteindelijk gereden in barre omstandigheden. 'Onverantwoord', stelt Lefevere. 'Dat is nu het zoveelste jaar op rij dat de organisatie de renners laat koersen onder zulke omstandigheden. Ze worden echt behandeld als stront. Ik heb er geen andere woorden voor. Dit kan zo niet langer. Er werd hier vandaag met levens gespeeld.'

Voorts was Lefevere niet te spreken over de slechte communicatie van de Giro-organisatie. 'Uran verliest daardoor de Giro. Op een gegeven moment werd gezegd via de koersradio en via Twitter dat de wedstrijd in de afdaling van de Stelvio zou geneutraliseerd worden. Elk groepje zou begeleid worden door een motor met een vlag, een soort van safety-car in de afdaling naar beneden, zodat het allemaal veilig zou verlopen. Daarom ook zijn zoveel renners gestopt op de top van de Stelvio en hebben ze zich warmer aangekleed. Quintana was op de top in het groepje bij Uran. We gingen er vanuit dat zowel Uran, als Quintana de ganse afdaling samen met die grote groep naar beneden zou rijden, maar blijkbaar is hij er met enkele ploegmaats vandoor gegaan.'

'We hebben pas gezien dat Quintana was gedemarreerd toen zijn voorsprong al meer dan twee minuten bedroeg. Ik zeg niet dat Quintana Uran er niet zou afrijden op de laatste beklimming, maar feit is wel dat hij daar zomaar eventjes ruim twee minuten cadeau krijgt. De stand in het klassement, Uran telt nu 1.41 minuut achterstand, zou er anders uitzien zonder die miscommunicatie van de organisatie.'

'De organisatie probeert nu te doen alsof dat niet zo gecommuniceerd is', gaat Lefevere misnoegd verder, 'maar ik geloof daar niets van. Het is wel degelijk gezegd via de koersradio en op Twitter. Daar is trouwens het bericht later verwijderd. Wellicht om zich in te dekken. Ongehoord gewoon. We hadden Quintana toch nooit laten rijden als we hadden geweten dat de afdaling niet geneutraliseerd was.'

Lefevere overweegt sterk om een advocaat in te schakelen.
Lefevere :')
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:41:25 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_140445420
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En dan kan het ook nog zijn dat de ontvangst in sommige auto's slechter is, zeker in de bergen.

Vandaar ook dat ik al zei dat dit makkelijk verwarring op kan leveren. Ook omdat niet alle ploegleiders vlekkeloos italiaans zullen spreken en daarom maar weer van andere (onjuiste) info uitgaan.
Je zult net in die tunnel rijden op dat moment...
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:41:50 #101
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_140445446
Vraag mij wel af hoe het nu werkelijk in elkaar steekt
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_140445480
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Uiteraard, echter moet de koersdirectuer niet pretenderen dat er geen officieel bericht is geweest. Een officieel twitter-account is ook een communicatiemiddel.

Daarnaast is een bericht via de koersradio dus blijkbaar niet voldoende, helemaal niet als er via een ander medium, waar iedereen toegang tot heeft, een tegenstrijdig bericht neergezet is.

Nee, de organisatie heeft een kapitale blunder gemaakt en het zou ze sieren als ze hun fout toegeven en excuses zouden maken
Mja. Maar zoals ik al zei, is een motor met een rode vlag een neutralisatie. Zolang Quintana en consorten er niet voorbij zijn gegaan, zijn ze niet gedemarreerd, maar is de rest gestopt. Dus ik geef Lefevre eigenlijk niet heel veel kans met zijn advocaat.
pi_140445489
quote:
'Uran verliest daardoor de Giro. Op een gegeven moment werd gezegd via de koersradio en via Twitter dat de wedstrijd in de afdaling van de Stelvio zou geneutraliseerd worden. Elk groepje zou begeleid worden door een motor met een vlag, een soort van safety-car in de afdaling naar beneden, zodat het allemaal veilig zou verlopen. Daarom ook zijn zoveel renners gestopt op de top van de Stelvio en hebben ze zich warmer aangekleed. Quintana was op de top in het groepje bij Uran. We gingen er vanuit dat zowel Uran, als Quintana de ganse afdaling samen met die grote groep naar beneden zou rijden, maar blijkbaar is hij er met enkele ploegmaats vandoor gegaan.'

Dit hoor je nu van verschillende kanten (Majka, Kelderman, Uran), maar achter een motor veilig omlaag rijden (wat die van Europcar en Movistar volgens mij gedaan hebben?) is toch niet hetzelfde als een verkleedpartij op de top en dan op je gemakje naar beneden rollen?
pi_140445502
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Je zult net in die tunnel rijden op dat moment...
Dat was vandaag je redding geweest. Geen bericht = vol naar beneden ;)
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 21:43:17 #105
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140445516
BreukEB twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 20:13:49 @joosthoetelmans @adpertijs lotto ploegleider zei bij sporza in rechtstreekse dat er nooit is gesproken over neutraliseren afdaling. ?? reageer retweet
JetseBol twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 21:40:42 @BreukEB @joosthoetelmans @adpertijs zelfs ik die naast de trek auto met open raam reed heb het gehoord.. reageer retweet
pi_140445555
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:42 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dit hoor je nu van verschillende kanten (Majka, Kelderman, Uran), maar achter een motor veilig omlaag rijden (wat die van Europcar en Movistar volgens mij gedaan hebben?) is toch niet hetzelfde als een verkleedpartij op de top en dan op je gemakje naar beneden rollen?
Eens. Euc en Mov zijn gewoon vlak achter die motard gaan rijden. Heel slim.
pi_140445600
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:42 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat idd.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:44:32 #108
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_140445608
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:15 schreef Slobeend het volgende:

[..]

quote:

[..]

Zo'n mededelingen worden toch niet alleen in Italiaans gedaan,.
Met AGR en bv Volta Limburg classic zijn die in het Nederland, Engels en vaak ook nog in het Frans te horen.
Neem aan dat dat bij de Giro toch wel Italiaans en Frans zal zijn.
Net efkes anges
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:45:19 #109
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_140445660
Wilco Kelderman: 'Ik stopte op de top van de Stelvio'

Wilco Kelderman temde de besneeuwde Gavia en de Stelvio en eindigde op de Val Martello knap als vierde in de koninginnenrit van de Ronde van Italië. De renner van Belkin sprak van een speciale dag, vooral door het barre weer.
'In de afdaling van de Gavia begon het hard te sneeuwen. Het was verschrikkelijk koud en mijn handen voelden aan als twee klompen. Het was ook gevaarlijk, want ik kon niets meer zien door mijn bril', zei de 23-jarige Nederlander, die achtste staat in het algemeen klassement op ruim 4 minuten van de nieuwe leider Nairo Quintana.

Kelderman was een van de renners die meende dat de afdaling van de Stelvio was geneutraliseerd vanwege de sneeuwval. 'Ik nam even de tijd om een regenjack aan te doen. Toen ik aansloot, waren Quintana, Hesjedal en Rolland echter vertrokken. Achteraf is dat wel een beetje oneerlijk, want als er geen sprake was geweest van een neutralisatie, was ik ook niet gestopt. Rolland gaat me nu voorbij en normaal had ik denk ik wel bij hem in de buurt gezeten.'

Ploegleider Frans Maassen roemde de prestatie van Kelderman, maar hij vond eigenlijk dat het onverantwoord was om te fietsen. 'Verschrikkelijk. Ik heb huilende en onderkoelde renners voorbij zien komen. De mannen hebben het allemaal overleefd, maar deze etappe had nooit door mogen gaan.'

Beide berichten stonden in het AD
Never Stop Exploring!
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 21:45:36 #110
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140445674
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:44 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

[..]

Zo'n mededelingen worden toch niet alleen in Italiaans gedaan,.
Met AGR en bv Volta Limburg classic zijn die in het Nederland, Engels en vaak ook nog in het Frans te horen.
Neem aan dat dat bij de Giro toch wel Italiaans en Frans zal zijn.
Dat moet haast wel ja. Maar in dat audio-fragment is alleen het Italiaanse bericht te horen.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:46:26 #111
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_140445725
Lijkt me iig. wel duidelijk dat er "iets" is beslist, dat het overduidelijk was dat dit op verschillende manieren werd geïnterpreteerd (waaronder een verkeerde) en dat men daar helemaal niets heeft aan gedaan.

Maakt dan geen zak uit welke interpretatie de juiste was, het feit dat men het gewoon maar liet gebeuren, is gewoon een blunder van jewelste.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_140445817
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mja. Maar zoals ik al zei, is een motor met een rode vlag een neutralisatie. Zolang Quintana en consorten er niet voorbij zijn gegaan, zijn ze niet gedemarreerd, maar is de rest gestopt. Dus ik geef Lefevre eigenlijk niet heel veel kans met zijn advocaat.

In elk geval een Movistar voor een motor met een rode vlag.
pi_140445840
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lijkt me iig. wel duidelijk dat er "iets" is beslist, dat het overduidelijk was dat dit op verschillende manieren werd geïnterpreteerd (waaronder een verkeerde) en dat men daar helemaal niets heeft aangedaan.

Maakt dan geen zak uit welke interpretatie de juiste was, het feit dat men het gewoon maar liet gebeuren, is gewoon een blunder van jewelste.
Hier wil ik mij volledig bij aansluiten.
pi_140445860
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:47 schreef Steven184 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Volgens mij zijn dit Dupont en Chalapud
pi_140446086
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:48 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dit Dupont en Chalapud
Ik heb 0,0 van de koers gezien, heb de naam Chalapud wel op een gegeven moment vooraan voorbij horen komen, was dat niet eerder in koers?
pi_140446144
nummers 3 t/m 9 staan nog binnen 1 minuut dat kan nog genoeg vuurwerk opleveren
pi_140446198
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:52 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ik heb 0,0 van de koers gezien, heb de naam Chalapud wel op een gegeven moment vooraan voorbij horen komen, was dat niet eerder in koers?
Maakte bovenop de Stelvio nog deel uit van een kopgroep. Cataldo was als eerste over de top, gevolgd door Chalapud en Dupont.
pi_140446243
Ben wel benieuwd of de Stelvio en Gavia na het "gedoe" van dit jaar en vorig jaar nog terugkomen in de Giro de komende jaren.
pi_140446246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:54 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Maakte bovenop de Stelvio nog deel uit van een kopgroep. Cataldo was als eerste over de top, gevolgd door Chalapud en Dupont.
Duidelijk.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:00:32 #120
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_140446534
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:55 schreef Marcoss het volgende:
Ben wel benieuwd of de Stelvio en Gavia na het "gedoe" van dit jaar en vorig jaar nog terugkomen in de Giro de komende jaren.
Zou niet weten waarom.
2010 was het prachtig weer.
Kun je vooraf niks van zeggen.
Tour zit hartje zomer en zijn ook al eens etappe's ingekort door sneeuw.
In Giro is kans wat groter door dat deze in het voorjaar zit.
Maar geen reden om er niet over te gaan.
Net efkes anges
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:02:42 #121
62913 Blik
The one and Only!
pi_140446651
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lijkt me iig. wel duidelijk dat er "iets" is beslist, dat het overduidelijk was dat dit op verschillende manieren werd geïnterpreteerd (waaronder een verkeerde) en dat men daar helemaal niets heeft aan gedaan.

Dit lijkt me een juiste samenvatting
pi_140447349
Weet iemand waar ik een uitgebreide samenvatting van de etappe van vandaag kan vinden?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:17:19 #123
56749 BlaZ
pi_140447362
Protest van 7 ploegen schijnbaar
pi_140447717
Uran zou sowieso op minuten gereden zijn door Quintana die veel sterker is.
Met het toenemen van zijn tijdrijders kwaliteiten zijn z'n klimmersbenen minder geworden.
Ben benieuwd wat ze nu gaan doen, tijdaftrek voor de top 3 ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_140447963
Niks joh, kop in het zand. Zijn ze goed in :P
pi_140447980
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:23 schreef Pedroso het volgende:
Met het toenemen van zijn tijdrijders kwaliteiten zijn z'n klimmersbenen minder geworden.
Ik denk dat ze niks doen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 mei 2014 @ 22:29:12 #127
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_140448028
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:23 schreef Pedroso het volgende:
_O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_140448097
Er valt nu toch niets meer tegen te doen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_140448103
Als ze namelijk een tijdstraf geven, krijgen ze namelijk weer protest van de gedupeerden, die kunnen beargumenteren dat ze niks gedaan hebben en dus niet gestraft moeten worden.
pi_140448136
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:53 schreef Evertjan het volgende:
nummers 3 t/m 9 staan nog binnen 1 minuut dat kan nog genoeg vuurwerk opleveren
Ook Uran inhalen is niet onmogelijk.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_140448354
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:31 schreef Felagund het volgende:

[..]

moet hij wel een offday hebben. Het is wel een taaie namelijk
pi_140448380
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:31 schreef Felagund het volgende:

[..]

Quintana kan ook het ravijn nog inrijden.
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 22:37:20 #133
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140448447
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:35 schreef Evertjan het volgende:

[..]

moet hij wel een offday hebben. Het is wel een taaie namelijk
Kelderman heeft vandaag 40 seconden gepakt op Uran.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:37:47 #134
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_140448483
Het lijkt me dat de Colombianen wel 1 en 2 worden. Uran heeft het voordeel dat er nog een tijdrit te gaan is, dus die gaat die tweede plek niet meer opgeven. Er is echter nog steeds 7 man aan het strijden om plek 3 en dat wordt nog machtig interessant :)
pi_140448504
Heel wat gemist weer, soms wou je dat je buiten dit geen leven had, maar ik begrijp wel dat ons aller Wilco weer episch is geweest. En dat is waar het écht om draait moet je maar denken ;)
Who's your Stannis?
pi_140448592
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:37 schreef DecoAoreste het volgende:
Het lijkt me dat de Colombianen wel 1 en 2 worden. Er is echter nog steeds 7 man aan het strijden om plek 3 en dat wordt nog machtig interessant :)
Gaat ook een leuke klimtijdrit worden vrijdag met zoveel renners kort op elkaar. Gaat donderdag niet gek veel veranderen denk ik.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:47:28 #137
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_140449099
Gelukkig heeft de NOS een nieuwe samenvatting gemaakt, een stukje beter nu, inclusief het Twitterbericht.
sig verwijderd door FA
pi_140449157
Uiteindelijk dus vooral (weer eens) slechte communicatie van de Giro organisatie. Het is wel duidelijk dat een boel ploegen en renners oprecht dachten dat de afdaling geneutraliseerd zou worden.

Aan de andere kant heeft de Giro organisatie ook nooit direct gezegd dat de afdaling geneutraliseerd zou worden. Quintana en Europcar zijn niet tegen een directe opdracht van de organisatie ingegaan, je kan ze moeilijk echt iets verwijten. Het was vooral de Giro organisatie die zat te knoeien, door tijdens een belangrijk koersmoment via een krakkemikkige radio een dubbelzinnig geformuleerde instructie in het Italiaans af te geven, dat is vragen om moeilijkheden. Dat de Stelvio-afdaling misschien gevaarlijk zou worden kon je ver van tevoren zien aankomen, dan kan je ook vooraf met de ploegleiders al een alternatief scenario doornemen, zodat je niet tijdens de koers ineens via een radio moet gaan vertellen wat er gaat gebeuren.

Jammer dat dit gedoe zo'n mooie etappe overschaduwt, want een rit waar het klassement zo op zijn kop gezet wordt hoort eigenlijk legendarisch te zijn. Het zou jammer zijn als dit de geschiedenisboeken ingaat als de rit van de wel of niet geneutraliseerde Stelvio-afdaling.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:48:43 #139
40566 Ericr
Livewrong
pi_140449169
Kelderman heeft genoeg marge om een soort van alles of niks poging te wagen. Zelfs als het mislukt is top 10 nog steeds haalbaar, was toch het doel in feite. De nummer 11 staat al zover achter dat je nog gerust minuten kan verliezen zonder dat het veel effect. heeft.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:49:00 #140
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_140449188
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:39 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Gaat ook een leuke klimtijdrit worden vrijdag met zoveel renners kort op elkaar. Gaat donderdag niet gek veel veranderen denk ik.
Ik denk ook van niet nee, ze zullen zich wel een beetje sparen met de klimtijdrit en de Zoncolan nog voor de boeg...
pi_140449258
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:47 schreef Steven184 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Pozzovivo zegt ook gewoon zo hard mogelijk naar beneden te zijn gegaan.
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 22:53:40 #142
pi_140449486
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:48 schreef Ericr het volgende:
Kelderman heeft genoeg marge om een soort van alles of niks poging te wagen. Zelfs als het mislukt is top 10 nog steeds haalbaar, was toch het doel in feite. De nummer 11 staat al zover achter dat je nog gerust minuten kan verliezen zonder dat het veel effect. heeft.
Het is tegenwoordig natuurlijk wel zo dat ze helemaal niemand meer laten rijden. Zelfs de nummer 15 krijgt nog weinig ruimte. Als hij weg wil rijden zal dat echt op kwaliteit moeten zijn, niet omdat hij een vrijgeleide krijgt.

Is alsnog goed mogelijk, als je hem vandaag bezig zag. Als hij nog zo'n poging wil wagen is donderdag het beste moment. De Zoncolan gaat hem niet echt liggen, vrees ik. Donderdag zal het wel een gesloten koers zijn, met het oog op de klimtijdrit.
pi_140449619
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:48 schreef Ericr het volgende:
Helaas wel weinig ruimte voor. Vrijdag klimtijdrit, dan is gewoon voluit, en zaterdag Zoncolan, dat is gewoon vanaf de voet eigen tempo rijden, daar kan je eigenlijk niet aanvallen.

Zal dan donderdag moeten gebeuren, maar daar zit veel vlak voor de slotklim. Daar kan je wel wat op doen, zeker met de klimtijdrit de dag erna zullen de meeste favorieten de kat wel uit de boom kijken, maar echt met grote tijdsverschillen kan je op zo'n klim ook niet goochelen.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:58:59 #144
40566 Ericr
Livewrong
pi_140449794
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Het is tegenwoordig natuurlijk wel zo dat ze helemaal niemand meer laten rijden. Zelfs de nummer 15 krijgt nog weinig ruimte. Als hij weg wil rijden zal dat echt op kwaliteit moeten zijn, niet omdat hij een vrijgeleide krijgt.

Is alsnog goed mogelijk, als je hem vandaag bezig zag. Als hij nog zo'n poging wil wagen is donderdag het beste moment. De Zoncolan gaat hem niet echt liggen, vrees ik. Donderdag zal het wel een gesloten koers zijn, met het oog op de klimtijdrit.
In de top toch genoeg avonturiers lijkt me, allemaal met een goede kans op het podium. Kan me niet voorstellen dat er niemand iets gaat wagen. Tegelijkertijd zal er inderdaad verdedigend gereden gaan worden waardoor je amper wegkomt maar wie nu nog wat durft te wagen heeft genoeg marge om in ieder geval top 10 veilig te stellen.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:00:22 #145
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_140449872
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:22 schreef Slobeend het volgende:
Boogie
BoogerdLive twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 21:06:10 Om zoals vandaag te schitteren als @W1lcokelderman ben je wielrenner geworden. Schijt aan de kou en gewoon rammen! Dat is koers! reageer retweet
_O_
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:15:47 #146
56749 BlaZ
pi_140450768
quote:

[..]

Donderdag gaan de laatste 14km voor de finish gaan gemiddeld met 8,4% omhoog. Dan gaan er toch verschillen komen.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:59:07 #147
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_140453171
quote:

[..]

Twee jaar terug won De Gendt op die manier toch nog bijna de Giro hoor ... Hij zal alleen vroeg genoeg moeten gaan , met alle risico's van dien.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Redactie Sport woensdag 28 mei 2014 @ 00:55:58 #148
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140455243
Mooie rel
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140456382

Alleen wel bijna 20 km voor de finish. Misschien net wat te ver voor een klim van nog geen kilometer.
  woensdag 28 mei 2014 @ 02:10:24 #150
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_140456465
Wie er gelijk heeft doet er niet eens zoveel toe. De Giro faalt enorm dat ze dit zo laten gebeuren.

Ik kan mij voorstellen dat je denkt dat de koers stil ligt, maar mag je dan stoppen voor een jackje? En hoe lang dan? En tellen de verschillen op de top dan niet meer?
Nu Quintana tijdstraf geven is ook raar als ze niks verkeerd hebben gedaan. Dus lekker doorgaan en de organisatie zou de schuld op zich moeten nemen. Wel beetje laf dat ze weglopen voor de verantwoording. Zij waren het die begonnen met boodschappen de wereld in te sturen.

Als je niet voorbij de rode vlag mag, en je kan bewijzen dat sommigen dat hebben gedaan, weet iemand dan de straf mogelijkheden? Is dat tijdstraf, of een geldboete. Daarbij is de vraag of tv beelden of fotos wel gelden als bewijs. Zal vast een wedstrijdcommisaris hebben moeten zien gebeuren. En die waren druk aan het twitteren. Dus Lefevre kan fluiten naar zijn tijd gok ik.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_140457798
Gelukkig eens overgangsetappe vandaag, hoef ik de grote Nairo show van dit extra lange weekend niet te missen.
  woensdag 28 mei 2014 @ 07:55:58 #152
67640 SaintOfKillers
pi_140457843
Het amateurisme van RCS wordt met het jaar pijnlijker.

Niet alleen vandaag, maar je had ook al het voorspelbare gevolg van het geknoei in Bari deze Giro, je had de Pompeiana-farce in Milaan - San Remo, het houdt gewoon niet op.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:09:14 #153
24313 Gremen
Eindbaas
pi_140458721
De tijden van "The Boss" waaren zo slecht nog niet.
Hij (of bijv een Indurain) zou gewoon vooraan zijn gaan rijden en zeggen, we kappen ermee.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_140458746
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 02:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Als je niet voorbij de rode vlag mag, en je kan bewijzen dat sommigen dat hebben gedaan, weet iemand dan de straf mogelijkheden? Is dat tijdstraf, of een geldboete. Daarbij is de vraag of tv beelden of fotos wel gelden als bewijs. Zal vast een wedstrijdcommisaris hebben moeten zien gebeuren. En die waren druk aan het twitteren. Dus Lefevre kan fluiten naar zijn tijd gok ik.
Degene met de rode vlag heeft het toch zien gebeuren? Dat lijkt me ook voldoende.
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:12:39 #155
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_140458782
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:09 schreef Gremen het volgende:
Hij (of bijv een Indurain) zou gewoon vooraan zijn gaan rijden en zeggen, we kappen ermee.
Kan me niet herinneren dat hij ooit zoiets heeft gedaan?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_140458915
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:12 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Kan me niet herinneren dat hij ooit zoiets heeft gedaan?
Bernard Hinault is zo ongeveer de laatste die iets dergelijks heeft gedaan.
Neemt niet weg dat ik er zelf ook aan moest denken dat er geen echte patron meer is in het peloton.
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:24:51 #157
14505 OProg
A Life in Music
pi_140459021
Cancellara kreeg het in de Ardennen ook nog goed voor elkaar het stil te leggen een paar jaar terug.
  Redactie Sport woensdag 28 mei 2014 @ 09:27:45 #158
pi_140459087
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Bernard Hinault is zo ongeveer de laatste die iets dergelijks heeft gedaan.
Neemt niet weg dat ik er zelf ook aan moest denken dat er geen echte patron meer is in het peloton.
Fabian
pi_140459140
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Fabian
Als patron of bedoel je die actie in die Tour-etappe over de kasseien?
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:34:02 #161
14505 OProg
A Life in Music
pi_140459206
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:32 schreef Kingstown het volgende:
Lefevre op de Belgische radio:
http://www.sporza.be/cm/1.1982582?view=popupPlayer
Ik zit op mijn werk en kan het even niet luisteren, maar doet hij huilie-huilie? :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 mei 2014 @ 09:35:54 #162
426493 crew  PippenScottie
pi_140459246
quote:
Armstrong vroeg alleen aan renners om te kappen als ze een column schreven over dopinggebruik in het peloton of zich kritisch uitlieten over dokter Ferrari.

Dat waren best wel slechte tijden.

Zoals een ander al schreef, sinds Hinault mist de koers een echte patron en kameraadschap tussen renners heeft plaats gemaakt voor individuele en sponsorbelangen.
My friends all drive horses
pi_140459270
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:34 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik zit op mijn werk en kan het even niet luisteren, maar doet hij huilie-huilie? :P
De kleine ploegen hebben niets gehoord van een neutralisatie, omdat ze na afloop een telefoontje van de organisatie hebben gekregen en bang zijn om volgend jaar niet meer uitgenodigd te worden. :X
pi_140459468
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:22 schreef Slobeend het volgende:
Boogie
Eens. Al die (oud-)wielrenners die liepen te klagen over inhumane omstandigheden ( :') !), 'een gevaar voor de renners' etc., zijn gewoon mietjes. Je gaat echt niet dood van temperaturen net boven 0, en op de afdalingen moet je gewoon voorzichtig zijn. Hoeveel valpartijen of onderkoelde renners hebben we nu uiteindelijk gezien? Gisteren was gewoon een dag waarop de echte mannen konden opstaan, met als gevolg een prachtige wedstrijd die ik me nog lang zal herinneren. Blij dat het niet afgelast is.
Demain, on roule
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:48:09 #165
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_140459506
RCS Sport? Yes, they called me. I told them: We don't take orders from anybody!

That's...Montgomery Clift, honey!
pi_140459565
Wat een capo. _O_
Jack does it in real time...
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:58:31 #167
56749 BlaZ
pi_140459744
quote:
zou gewoon vooraan zijn gaan rijden en zeggen, we kappen ermee.
De reacties waren ook wat overdreven. In de afdaling waren ze snel weer uit de sneeuw en regen. Het verhaal omtrent de neutraliteit is wel een groot probleem, de communicatie met de ploegenleiders moet duidelijker.
pi_140459825
Quintana beweert dat die geen motor met rode vlag heeft gezien

quote:
"Ik snap niet waarom er controverse is", zei de renner van Movistar na afloop van de rit in slecht weer. "Ik heb nooit bericht gekregen van de organisatie of van mijn team over een neutralisatie. En we hebben het verschil gemaakt op de klim, en niet in de afdaling."

Er zouden rode vlaggen gezwaaid zijn voor het groepje van Quintana in de afdaling (zie foto), maar de Colombiaan heeft deze niet gezien.
"Ik weet het niet, het regende heel hard en ik kon niet goed zien. Ik wist dat ze de gevaarlijke bochten gingen aangeven, meer niet."
afbeelding
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:07:58 #169
56749 BlaZ
pi_140459966
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:01 schreef Max23 het volgende:

[..]

afbeelding
Misschien was het geen oor maar oogontsteking.
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:08:26 #170
40566 Ericr
Livewrong
pi_140459973
Contador heeft ook nooit gezien dat de ketting van Mandy er af vloog. Misschien dat ze nog een attest kunnen krijgen voor middelen tegen tijdelijke blindheid.
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:12:21 #171
168304 Mani89
pi_140460060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:01 schreef Max23 het volgende:

[..]

afbeelding
quote:
"I raised the red flag - says the ex-pro from Brescia - but Quintana signalled several times for me to accelerate and then overtook us and went away"
pi_140460097
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:12 schreef Mani89 het volgende:

[..]

[..]

Van wie is die reactie Mani? :D
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:15:07 #173
168304 Mani89
pi_140460136
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:13 schreef Max23 het volgende:

[..]

Van wie is die reactie Mani? :D
Marco Velo, de man op de motor.
  Redactie Sport woensdag 28 mei 2014 @ 10:15:54 #174
pi_140460158
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:08 schreef Ericr het volgende:
Contador heeft ook nooit gezien dat de ketting van Mandy er af vloog. Misschien dat ze nog een attest kunnen krijgen voor middelen tegen tijdelijke blindheid.
Van bedorven vlees kun je last van de ogen krijgen.
pi_140460171
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:15 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Marco Velo, de man op de motor.
Die heeft zeker een telefoontje gekregen van z'n oud-ploegleider Lefevre....
pi_140460231
quote:
"Ik snap niet waarom er controverse is", zei de renner van Movistar na afloop van de rit in slecht weer. "Ik heb nooit bericht gekregen van de organisatie of van mijn team over een neutralisatie. En we hebben het verschil gemaakt op de klim, en niet in de afdaling."
Hij had na de afdaling 2 minuten voorsprong _O- _O-
if you ain't cheating you ain't trying
pi_140460251
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:19 schreef Moonlighter het volgende:

[..]

Hij had na de afdaling 2 minuten voorsprong _O- _O-
1.40 en uiteindelijk 4.11 aan de finish op Uran.
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:28:54 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_140460482
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:20 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

1.40 en uiteindelijk 4.11 aan de finish op Uran.
Laten we eerlijk zijn, die voorsprong was nooit zo groot geweest als ze met z/n allen bij de laatste beklimming waren aangekomen. Dan was het nog een tactisch steekspel geworden.

Enorme faal-actie van de Giro-organisatie.
pi_140460730
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, die voorsprong was nooit zo groot geweest als ze met z/n allen bij de laatste beklimming waren aangekomen. Dan was het nog een tactisch steekspel geworden.

Enorme faal-actie van de Giro-organisatie.
Die verkleedactie en lunchpauze boven op de top van de Stelvio vond ik ook redelijk faalwaardig.

In het begin van een koers is er daadwerkelijk sprake van een aantal geneutraliseerde kilometers en dan rijdt men ook gewoon door (dan verwacht je toch ook niet dat als men bij kilometer nul is dat iedereen op jou gaat wachten als je nog rustig staat te eten 5 kilometer terug?) , dus zelfs als je het als neutralisatie hebt geinterpreteerd als ploegleider/renner zijnde, snap ik niet dat je gewoon door blijft rijden.
pi_140460787
Giro faalt ff :')
  Redactie Sport woensdag 28 mei 2014 @ 10:41:14 #181
pi_140460853
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Die verkleedactie en lunchpauze boven op de top van de Stelvio vond ik ook redelijk faalwaardig.

In het begin van een koers is er daadwerkelijk sprake van een aantal geneutraliseerde kilometers en dan rijdt men ook gewoon door (dan verwacht je toch ook niet dat als men bij kilometer nul is dat iedereen op jou gaat wachten als je nog rustig staat te eten 5 kilometer terug?) , dus zelfs als je het als neutralisatie hebt geinterpreteerd als ploegleider/renner zijnde, snap ik niet dat je gewoon door blijft rijden.
Eens.

Tijdens de pacecar in de F1 verlies je ook tijd bij een pitstop
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:53:51 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_140461233
quote:

[..]

Ze rijden in die geneutraliseerde kilometers helemaal niet door. Als je wat later vertrekt kun je er nog makkelijk bijkomen, denk maar aan Bram Tankink die in de Tour een aantal minuten te laat vertrok omdat die nog een interview aan het geven was. Die kon zonder problemen aansluiten. Ditzelfde geldt ook bij een pace-car situatie bij de F1, maar daar is de positie natuurlijk bepalend, bij wielrennen niet. Een korte pauze zou dus helemaal niet funest moeten zijn. Je zou namelijk genoeg tijd moeten hebben om terug te komen bij de geneutraliseerde groep.

Het hele probleem is gewoon dat er miscommunicatie was bij een groot gedeelte van de renners. Een aantal dachten neutralisatie, dus ik kan even rustig wat eten en warme kleding aandoen en dan weer aansluiten. Anderen dachten dat het gewoon koers was en er een motor was die gevaarlijke bochten aangaf.
pi_140461907
quote:

[..]

Heb je wel eens geprobeerd een regenjackje dicht te ritsen als je geen gevoel in je vingers meer hebt en er nauwelijks beweging in zit omdat ze zo stijf en koud zijn? Ik kan me zo voorstellen dat er een heel stel renners waren die dat niet voor elkaar zouden krijgen in de afdaling en daarom even een voet aan de grind zetten om het zo op te lossen. Zelfde voor eten aanpakken en wegstoppen etc, het gaat allemaal een heel stuk moeizamer als je vrijwel onderkoelt bent..
pi_140462040

Overleg tussen ploegleider/teambazen

Held Oleg op de fiets _O_
pi_140462097
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:19 schreef baggerbaas het volgende:
[ afbeelding ]

Overleg tussen ploegleider/teambazen

Held Oleg op de fiets _O_
Haha, Oleg. Z'n tweets over Contador afgelopen jaar waren best wel kansloos, maar begin nu toch wel waardering voor die man te krijgen.
Demain, on roule
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:30:01 #186
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_140462392
quote:
Ook gewoon 1 hand aan het stuur op de motor de Stelvio af. ^O^ _O_
Net efkes anges
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:31:15 #187
62913 Blik
The one and Only!
pi_140462435
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:30 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Ook gewoon 1 hand aan het stuur op de motor de Stelvio af. ^O^ _O_
Op de foto valt het niet op, maar ze zitten met z'n 2-en op de motor ;)
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:31:53 #188
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_140462453
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Op de foto valt het niet op, maar ze zitten met z'n 2-en op de motor ;)
dacht al.
Alhoewel er wel motards bij zitten die alleen op de motor zitten.
Vandaag mijn verwarring.
Net efkes anges
  Moderator woensdag 28 mei 2014 @ 11:37:53 #189
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140462661
Volgens Rolland ging hij achter Quintana aan in de afdaling en niet andersom. Zeg het maar :')
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:38:37 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_140462693
Om de TT nog even eer aan te doen, zojuist op Twitter.

hendriksmj twitterde op woensdag 28-05-2014 om 11:37:33 De koersradio uit de Giro in schitterend Italiaans. En mét vertaling. Het is duidelijk: neutralisatie. http://t.co/KRxaJgyACV reageer retweet
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:42:57 #191
279824 Mansjester
City>United
pi_140462871
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:38 schreef Blik het volgende:
Om de TT nog even eer aan te doen, zojuist op Twitter.

hendriksmj twitterde op woensdag 28-05-2014 om 11:37:33 De koersradio uit de Giro in schitterend Italiaans. En mét vertaling. Het is duidelijk: neutralisatie. http://t.co/KRxaJgyACV reageer retweet
Maar wat houdt de neutralisatie dan precies in? Ik neem aan dat je niet voorbij die motoren mag ( vergelijkbaar met safety car). Als Quintana en co de motor niet hebben ingehaald is er toch geen probleem en hebben ze zich aan de afspraak gehouden :? Dan had of de motor zachter moeten rijden, of Kelderman en de andere meteen moeten aansluiten.

Daarnaast vind ik dat uit het bericht niet echt duidelijk blijkt dat de koers wordt geneutraliseerd, dat woord wordt geen 1 keer genoemd :')

Of zie ik het nu verkeerd?
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:45:17 #192
62913 Blik
The one and Only!
pi_140462966
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:42 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Maar wat houdt de neutralisatie dan precies in? Ik neem aan dat je niet voorbij die motoren mag ( vergelijkbaar met safety car). Als Quintana en co de motor niet hebben ingehaald is er toch geen probleem en hebben ze zich aan de afspraak gehouden :? Dan had of de motor zachter moeten rijden, of Kelderman en de andere meteen moeten aansluiten.

Daarnaast vind ik dat uit het bericht niet echt duidelijk blijkt dat de koers wordt geneutraliseerd, dat woord wordt geen 1 keer genoemd :')

Of zie ik het nu verkeerd?
Je hebt gelijk dat het woord niet wordt genoemd. Maar je kunt het de teams ook niet kwalijk nemen dat ze dit interpreteren als een neutralisatie. Immers, hoe kun je motoren met rode vlaggen die je niet mag passeren tussen de verschillende groepjes dan interpreteren? Als je dan ook nog meeneemt dat Marco Velo heeft gezegd dat Quintana en Rolland gewoon voorbij de motor zijn gegaan omdat ze vonden dat die te langzaam ging, dan is de uitslag van gisteren gewoon betwistbaar
pi_140463043
De enige vraag die dan overblijft, zijn er renners geweest (Quintana, Rolland, etc.) die motoren met rode vlaggen ingehaald hebben? Als dat het geval is moeten die renners bestraft worden met een tijdstraf.
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:49:17 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_140463121
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:47 schreef TargaFlorio het volgende:
De enige vraag die dan overblijft, zijn er renners geweest (Quintana, Rolland, etc.) die motoren met rode vlaggen ingehaald hebben? Als dat het geval is moeten die renners bestraft worden met een tijdstraf.
Volgens Marco Velo (een van de motards) wel...

Overigens is Bramati boos weggelopen van het overleg, voorlopig wordt er nog niet gestart
pi_140463192
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Volgens Marco Velo (een van de motards) wel...

Ik begrijp dat inderdaad uit een reactie die hierboven gepost is.
Dan is er maar één conclusie mogelijk en dat is een tijdstraf. Hoeveel tijdstraf, geen idee.

Maar om eerlijk te zijn zullen er wel geen straffen volgen. Loopt allemaal met een sisser af.
pi_140463250
Lefevere eist het vertrek van Vegni.

De ploegleiders willen nu ook overleg met de UCI.
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:53:09 #197
279824 Mansjester
City>United
pi_140463255
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:45 schreef Blik het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat het woord niet wordt genoemd. Maar je kunt het de teams ook niet kwalijk nemen dat ze dit interpreteren als een neutralisatie. Immers, hoe kun je motoren met rode vlaggen die je niet mag passeren tussen de verschillende groepjes dan interpreteren? Als je dan ook nog meeneemt dat Marco Velo heeft gezegd dat Quintana en Rolland gewoon voorbij de motor zijn gegaan omdat ze vonden dat die te langzaam ging, dan is de uitslag van gisteren gewoon betwistbaar
Maar was de situatie als volgt toen ze aan de afdaling begonnen?:

Motor- Kopgroep Motor- Groep Quintana Motor- Groep Uran/Kelderman

Dan zou sowieso enigszins raar zijn, want de ene motor daalt misschien een stuk harder dan de andere, waardoor je als groep voordeel of nadeel hebt.

Of lag de situatie zo:

Motor-Kopgroep Motor- Groep met alle favorieten

quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:47 schreef TargaFlorio het volgende:
En dit lijkt me wel een key punt ja
pi_140463302
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:53 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Dan zou sowieso enigszins raar zijn, want de ene motor daalt misschien een stuk harder dan de andere, waardoor je als groep voordeel of nadeel hebt.

Of lag de situatie zo:

[..]

Het blijft moeilijk inderdaad.

Inhalen van motor/auto met rode vlag is natuurlijk not dun, dus dat moet sowieso bestraft worden.
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:55:42 #199
168304 Mani89
pi_140463325
De tijd die ze hebben gepakt in de afdaling gewoon opheffen.
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:56:32 #200
62913 Blik
The one and Only!
pi_140463353
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:53 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Of lag de situatie zo:

[..]

Volgens de koersradio zou het per groep moeten zijn. En aangezien Quintana/Rolland/Uran/Kelderman in dezelfde groep boven kwamen zou daar geen motor meer tussen mogen zitten
  Moderator woensdag 28 mei 2014 @ 11:57:01 #201
pi_140463362
Ik vind het wel jammer dat we het na zo'n fantastische etappe nog steeds over deze onzin hebben. Is het een keer koers, krijg je dit.
pi_140463401
Hoe ziet de etappe van vandaag eruit?
pi_140463404
quote:
15s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vind het wel jammer dat we het na zo'n fantastische etappe nog steeds over deze onzin hebben. Is het een keer koers, krijg je dit.
Voor ons wat het natuurlijk gister erg vermakelijk. Maar de ploegbazen willen geen vermaak maar resultaten.
"Who knows why people in history did good things? For all we know Jesus was trying to get the loaves and fishes account."
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:58:25 #204
168304 Mani89
pi_140463415
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:57 schreef Adrie072 het volgende:
Glooiend, een typische vluchtersetappe.
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:58:47 #205
279824 Mansjester
City>United
pi_140463426
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:57 schreef Adrie072 het volgende:
pi_140463437
Toppie!
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:59:30 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_140463448
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:55 schreef Mani89 het volgende:
De tijd die ze hebben gepakt in de afdaling gewoon opheffen.
Ik denk dat er 2 mogelijkheden zijn

1. Tijd van de afdaling eraf halen + tijdstraf wegen voorbijgaan van motor met rode vlag
2. De eerste 3 op dezelfde tijd zetten als Kelderman, en geen bonificaties
pi_140463454
R is ? TV is ?
  Moderator woensdag 28 mei 2014 @ 12:00:46 #209
pi_140463487
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:57 schreef mincemeat het volgende:

[..]

Voor ons wat het natuurlijk gister erg vermakelijk. Maar de ploegbazen willen geen vermaak maar resultaten.
Quintana had met Izagirre een hele goede daler bij zich. Uran daalt altijd als een oud wijf. In normale omstandigheden was het daar ook ontploft, daar ben ik zeker van.
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:00:52 #210
168304 Mani89
pi_140463490
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat er 2 mogelijkheden zijn

1. Tijd van de afdaling eraf halen + tijdstraf wegen voorbijgaan van motor met rode vlag
2. De eerste 3 op dezelfde tijd zetten als Kelderman, en geen bonificaties
Dat laatste gaan ze denk sowieso niet doen omdat Quintana heel veel tijd in de klim heeft gepakt, waar het gewoon fair game was.
  Moderator woensdag 28 mei 2014 @ 12:02:14 #211
pi_140463524
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:59 schreef Adrie072 het volgende:
R is ? TV is ?
R is de ravitaillering. TV is traguardo volante, de tussensprint.
pi_140463573
Dat laatste klimmetje vandaag is trouwens kort, maar supersteil, stukje 18% dacht ik.

Edit: zie spoiler (i.v.m. beetje groot plaatje)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Demain, on roule
pi_140463639
Nu overleg tussen ploegleiders en organisatie

woensdag 28 mei 2014 @ 12:07:17 #214
279824 Mansjester
City>United
pi_140463672
Dit is toch wel weer de Giro in optima forma _O- :')
  Moderator woensdag 28 mei 2014 @ 12:07:44 #215
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140463685
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:06 schreef Max23 het volgende:
Nu overleg tussen ploegleiders en organisatie

[ afbeelding ]
Dat is oud, ze zitten inmiddels met z'n allen in de Tinkoff-bus.
pi_140463709
Kan best begrijpen dat de ploegbazen boos zijn vooral QS, staan veel belangen op het spel. Wellicht is het voor de wedstrijd ook goed dat Quintana en Rolland bestraft worden, krijgen we paar mooie laatste dagen _O_
pi_140463718
Manager van Movistar krijgt een kruisverhoor van iedereen.
"Who knows why people in history did good things? For all we know Jesus was trying to get the loaves and fishes account."
pi_140463728
Het overleg tussen de wedstrijdjury en de organisatie is afgelopen. Straks weten we meer.

bron: Sportwereld.be
pi_140463742
Tja, als Marco Velo zegt dat Quintana hem is voorbijgereden toen hij de rode vlag omhoog hield, dan is dat imho gewoon strafbaar.
pi_140463765

Die was gisteren zo te zien ook meer dood dan levend :') lijkt wel of hij elk moment kan gaan kotsen.
pi_140463833
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:09 schreef Chiappucci het volgende:
Tja, als Marco Velo zegt dat Quintana hem is voorbijgereden toen hij de rode vlag omhoog hield, dan is dat imho gewoon strafbaar.
Als het dezelfde Marco Velo is die met hele grote tevredenheid zijn laatste jaren bij (OP)QS doorbracht, dan zou ik toch graag wat andere verklaringen horen van wat neutralere mensen.
pi_140463854
quote:
12:11:26 CEST
A decision has been made and all teams will take the start today, which is a relief. We can expect an official statement from the teams later today.
Demain, on roule
  Moderator woensdag 28 mei 2014 @ 12:14:57 #223
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140463915
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:12 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als het dezelfde Marco Velo is die met hele grote tevredenheid zijn laatste jaren bij (OP)QS doorbracht, dan zou ik toch graag wat andere verklaringen horen van wat neutralere mensen.
Dat is een beetje het probleem van dit verhaal, die zijn er niet, zelfs de RCS probeert zijn eigen straatje schoon te vegen.
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:16:31 #224
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_140463973
http://www.cyclingnews.co(...)r-giro-ditalia-farce

"I saw a photo of Swift in the middle of no where, just standing there. Riders were crashing and I heard that Petacchi hit a car on the descent. He’s 40 year’s old and he’s had enough. We only see the break but we don’t see the misery at the back.”

Iemand meer nieuws over de mogelijke aanrijding van Petacchi?
That's...Montgomery Clift, honey!
  Moderator woensdag 28 mei 2014 @ 12:18:32 #225
pi_140464046
Haha ja hoor. Vegni moet stoppen. Lefevere zelf mag lekker doorgaan natuurlijk. :')

Godverdomme, wat walg ik toch van die man. :r Grootste hypocriet op deze planeet.
pi_140464139
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:14 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dat is een beetje het probleem van dit verhaal, die zijn er niet, zelfs de RCS probeert zijn eigen straatje schoon te vegen.
Iedereen verdedigt zijn eigen belang, wat op zich logisch is, maar wat tegelijkertijd een beetje objectief oordeel dus ook heel moeilijk maakt en dan is het vaak persoonlijke voorkeur/antipathie wat mee gaat spelen.

Overigens denk ik dat Valverde de allergrootste verliezer van dit verhaal gaat worden. Quintana zal de Giro wel winnen, maar in de Tour wordt deze rekening vast terugbetaald aan Movistar....met rente.
pi_140464213
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haha ja hoor. Vegni moet stoppen. Lefevere zelf mag lekker doorgaan natuurlijk. :')

Godverdomme, wat walg ik toch van die man. :r Grootste hypocriet op deze planeet.
Volledig eens
pi_140464222
Valverde moest het vorig jaar ook al ontgelden in de Tour :D
pi_140464262
Piti is niet te benijden
pi_140464393
Als Johnny vandaag trouwens wéér niet mee zit, dan geef ik het op.
pi_140464603
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:31 schreef Chiappucci het volgende:
Als Johnny vandaag trouwens wéér niet mee zit, dan geef ik het op.
Ik heb de rood-wit-blauwe trui niet vaak gezien idd. Nu maar hopen dat Terpstra straks weer NK wordt. ^O^
leven zoals het leven is
pi_140464701
Kan die Quintana vent niet aangepakt worden voor dat doorgaan tijdens neutralisatie?
Maar is zeker weer zo'n moeilijk iets, hoe onbeschoft en asociaal zo'n Quintana zich ook dan gedraagt je kunt er vast niets aan doen |:(

Zou als dat nog niet zo is strafbaar moeten zijn. Maar ja schiet je nu niets mee op want zo'n Quintana heeft het al gedaan dat misdragen (als er echt neutralisatie was).
Net als met voetbal als je uittrapt bij blessure, ongeschreven regel dat je bal terug moet geven.
Maar ja als je dat niet doet ben je niet strafbaar alleen asociaal.
pi_140464711
quote:
De chaotische etappe van dinsdag laat zijn sporen na in het peloton. De ploegen kwamen woensdagochtend, voor de start van de zeventiende etappe, bij elkaar op initiatief van de AIGCP (de bond die belangen van de ploegen behartigt). Uit het overleg kwamen er aanbevelingen richting de organisatie van de Giro, om datgene wat er misging in de zestiende etappe, recht te zetten.

Of ernaar gehandeld wordt door de organisatie, is nog niet bekend. Na de etappe komt er een officieel statement.

Onder anderen Oleg Tinkov, baas van Tinkoff-Saxo, pleitte voor het schrappen van alle resultaten van de etappe, waarin Nairo Quintana de macht greep nadat hij (al dan niet vermeende) berichten over neutralisatie van de koers in de afdaling van de Stelvio, had genegeerd.
Bron: NOS
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:42:32 #234
62913 Blik
The one and Only!
pi_140464756
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:21 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Overigens denk ik dat Valverde de allergrootste verliezer van dit verhaal gaat worden. Quintana zal de Giro wel winnen, maar in de Tour wordt deze rekening vast terugbetaald aan Movistar....met rente.
Valverde is zelf ook geen sympathieke renner, en die profiteert ook gewoon van dergelijke momenten indien het mogelijk is
pi_140464760
quote:
15s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Er was geen koers |:(

Quitanana reed met tempo voorop en de rest zat in groep daar achter te nietsen (wss omdat ze niet beter konden) tot op laatste paar km waar er eindelijk iets gebeurde.

Als dat al koers is.... Dan volg jij wielrennen zeker pas een maand ofzo?
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:46:48 #236
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_140464911
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:41 schreef Max23 het volgende:
datgene wat er misging in de zestiende etappe, recht te zetten.
Ik spreek/versta geen Italiaan maar als de vertaling in het filmpje klopt zou er alleen voor de kopgroep een motard met rode vlag rijden.
http://nos.nl/artikel/653(...)toch-na-overleg.html
Net efkes anges
pi_140465269
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:58 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Glooiend, een typische vluchtersetappe.
Nou Johnny laat eens zien dat je ook steeds in koers bent.
pi_140465284
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

_O_
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 mei 2014 @ 12:57:36 #239
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_140465318
quote:
Dit. Geniale etappe gezien, fantastische coupe van Quintana samen met Rolland en Hesjedal en dan dit gezeik :r
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:58:17 #240
56749 BlaZ
pi_140465345
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Er was geen koers |:(

Quitanana reed met tempo voorop en de rest zat in groep daar achter te nietsen (wss omdat ze niet beter konden) tot op laatste paar km waar er eindelijk iets gebeurde.

Als dat al koers is.... Dan volg jij wielrennen zeker pas een maand ofzo?
Fijn dat je je posts uit het vorige topic blijft herhalen.
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:03:02 #241
108913 Godshand
guide4you
pi_140465505
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:56 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Nou Johnny laat eens zien dat je ook steeds in koers bent.
Misschien mag hij niet van de ploegleiding?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator woensdag 28 mei 2014 @ 13:03:35 #242
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140465557
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:03 schreef Slobeend het volgende:
Ze gaan 16 uur pas live op Sporza.
Ronde van België :')
pi_140465876
De uitkomst van het overleg van vanmorgen is gelekt:

quote:
Giro d’Italia door als IT20INGB00000121
IBAN-nummer verplicht Ronde van Italië tot nieuwe naam

Vanaf 1 januari 2015 gaat ook de Giro d’Italia over op het IBAN-nummer IT20INGB00000121. De klassieke wielerronde wist de verandering lang uit te stellen, maar kan de overstap niet afwenden. Directeur Michele Acquarone houdt echter koers in roerige tijden. “De Giro blijft de Giro, al moeten we met de tijd mee.”

Volgens Acquarone is IT20INGB00000121 gemakkelijk te onthouden met een speciaal ezelsbruggetje: ITalië 2.0: Ideazione Naturalmente Galoppa (‘het idee galoppeert van nature’ – red) B00000lletjestrui 121 (startnummer van Ivan Basso in 2012).

Patrick Lefevere, teambaas van Omega Pharma-Quick Step, vreest voor de kwaliteit van het deelnemersveld. “Ik vraag me hardop af hoe groot het peloton van de IT20INGB00000121 in 2015 nog zal zijn.”
bron: iets scherps

edit: kennelijk is Vegni ook al opgestapt dus. :')
In the coolest little capital of the world
pi_140465922
Flauw
pi_140465997
Maar is het al bekend of er echt een naturalisatie was of niet? Aangezien een ploegleider die in het programma van Sporza kwam ontkende dat er iets was gecommuniceerd.

En ik ben het ook wel eens dat de groep van Uran op het moment dat Quintana versnelt ook gewoon helemaal niks uitvoerde. Het is nou ook weer niet dat Quintana met zn 25kg wat hij weegt op het rechte stuk of in de afdaling de rest op een hoop kan rijden. Hij rijd gewoon tempo en alles wat achter hem zat deed niks.

Ook wel beetje eigen schuld vind ik.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_140466238
Ik snap Lefevre wel hoor. Je doet samen met Ibarguren zoveel moeite om dat roze binnen te slepen en dan raak je het door zoiets kwijt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:26:29 #248
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_140466241
Er was geen neutralisatie in de officiele zin van het woord, maar een boodschap over de koersradio die voor meerdere uitleg vatbaar was. Vandaar de verwarring.

Uit Cyclingnews:

As the peloton headed up the Stelvio, the highest point in the entire race, race radio issued the following message to the teams in Italian, French and English.

“Attention: A communication to directeur sportives. The management of the organisation have planned to put ahead of the head of the riders, depending on the situation, of course, after the top, to place in front of various groups an organisation moto with a red flag. All to avoid having attacks on the descent and after this to ensure that the riders remain in their positions and to prevent taking big risks and, for all, to remain in this position until the security agents lower the red flag.”

The word neutralise was never used in the communication and it was clear from the first rider over the top, Dario Cataldo, that there was no attempt to neutralise the descent. However ,many riders and teams, including that of race leader Rigoberto Urán (Omega Pharma-QuickStep), understood it to mean that the race would be neutralised on the 25-kilometre ride to the bottom.

This belief was likely compounded by a Tweet on the race’s official tweeter feed stating: “Stelvio descent neutralised due to snow.” The tweet was later deleted, but not before some fans were able to take a screen grab of it.

woensdag 28 mei 2014 @ 13:29:42 #249
67640 SaintOfKillers
pi_140466343
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:21 schreef Kingstown het volgende:
Ik denk dat de Giro de grootste rekening gaat betalen. Die gaat nu nog verder achteruit geschoven worden als grote ronde, ze krijgen met moeite iets serieus georganiseerd. Als die ooit ambities hadden om terug met de Tour te concurreren, dan kunnen ze die wel opbergen. Kan me ook wel voorstellen dat gefrustreerde ploegleiders hun (net niet goed genoeg voor de Tour) kopmannen volgend jaar dan wel naar de Vuelta zullen sturen en met wat overschotjes naar de Giro gaan.
pi_140466367
Volgens mij is nu zo onderhand alles wel gezegd over die neutralisatie. Mensen die er nog wat over willen weten moeten de topics maar teruglezen. Tot dat persbericht wat vanavond gaat komen, lijkt me er weinig nieuws te melden.

Niet dat de koers nu zoveel aan is. Na ruim 50k nog geen vluchters.
Demain, on roule
pi_140466404
Zijn ze aan het staken vandaag of zo dat er nog geen vluchters zijn?
pi_140466426
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:31 schreef Chiappucci het volgende:
Zijn ze aan het staken vandaag of zo dat er nog geen vluchters zijn?
Integendeel, volgens Cyclingnews is het gemiddelde tot nu toe 52 km/h _O-

Lijkt me dat het te hard gaat om weg te rijden.
Demain, on roule
pi_140466703
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:32 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Integendeel, volgens Cyclingnews is het gemiddelde tot nu toe 52 km/h _O-

Lijkt me dat het te hard gaat om weg te rijden.
Lol, wel apart evengoed dat er nog niet één vluchtpoging de moeite van het melden waard was :P
pi_140466986
''En daar is het dropshot''
leven zoals het leven is
pi_140466992
De Gendt en Van Emden nu een paar seconden los...
Demain, on roule
pi_140467001
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:53 schreef Jason22 het volgende:
''En daar is het dropshot''
Dropshots kennen we niet in het wielrennen :{
Demain, on roule
pi_140467032
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:54 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Dropshots kennen we niet in het wielrennen :{
verkeerd topic :P

Is Johnny al aan het aanvallen? :)
leven zoals het leven is
pi_140467059
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:55 schreef Jason22 het volgende:

[..]

verkeerd topic :P

Is Johnny al aan het aanvallen? :)
Niemand heeft Johnny deze Giro nog in beeld gezien ;(
Demain, on roule
pi_140467063
Zijn er al straffen uitgedeeld ?
AJ
pi_140467082
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:56 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Niemand heeft Johnny deze Giro nog in beeld gezien ;(
Wel een keer bij een val, dacht ik.
leven zoals het leven is
pi_140467087
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:56 schreef Kun-Aguero het volgende:
Zijn er al straffen uitgedeeld ?
Misschien na de etappe, maar ik denk van niet.
leven zoals het leven is
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:57:39 #262
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_140467101
Straffen worden onderweg uitgedeeld met een zweep :P
Never Stop Exploring!
pi_140467133
Lijkt me logisch dat Bouhanni wint , niet echt spannende etappe dus.
AJ
pi_140467172
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:58 schreef Kun-Aguero het volgende:
Lijkt me logisch dat Bouhanni wint , niet echt spannende etappe dus.
Helemaal logisch lijkt het mij niet, maar hij is wel de grootste kanshebber.
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:04:33 #265
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_140467280
Waar kijken jullie? Stream?

Op sporza is de Ronde van België ofzo :')
pi_140467357
Via frombar kun je altijd wel een linkje vinden, en zendt Eurosport het niet gewoon uit?
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_140467414
Er schijnt nu een grote groep al 3.20 te hebben op het peloton _O-
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:09:26 #268
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_140467422
quote:
6s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:07 schreef pipster het volgende:
Via frombar kun je altijd wel een linkje vinden, en zendt Eurosport het niet gewoon uit?
Op Eurosport is tennis, en is ook om de 5 minuten reclame :')
Zal even zoeken :)
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:10:15 #269
168304 Mani89
pi_140467445
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:09 schreef Chiappucci het volgende:
Maar zonder Androni, dat wordt weer straftraining voor Johnny en co.
pi_140467456
Zo te zien moet de Rai nog beginnen met de uitzending, zal wel vanaf half drie zijn.

Die 3 minuut twintig is logisch, vlak daarvoor was het al 18 seconden. Ze zijn jasjes aan het aantrekken.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_140467477
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:10 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Frapporti wel in de achtervolging.
pi_140467498
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:09 schreef Chiappucci het volgende:
Pff, weer klassieke chaos met die berichtgeving _O_
Demain, on roule
  Moderator woensdag 28 mei 2014 @ 14:12:02 #273
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140467504
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:10 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Frapporti rijdt op een minuut.
pi_140467531
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:18 schreef Pro_Shifty het volgende:
Maar is het al bekend of er echt een naturalisatie was of niet? Aangezien een ploegleider die in het programma van Sporza kwam ontkende dat er iets was gecommuniceerd.

En ik ben het ook wel eens dat de groep van Uran op het moment dat Quintana versnelt ook gewoon helemaal niks uitvoerde. Het is nou ook weer niet dat Quintana met zn 25kg wat hij weegt op het rechte stuk of in de afdaling de rest op een hoop kan rijden. Hij rijd gewoon tempo en alles wat achter hem zat deed niks.

Ook wel beetje eigen schuld vind ik.
Inderdaad, het is onbegrijpelijk dat klassementsmannen niet bij hun directe concurrenten zitten en die in de gaten houden. Zeker als er zoveel onduidelijkheid heerst dan neem ik aan dat er weinige andere prioriteiten zijn dan zorgen dat je klassementmensen opletten en bij de juiste mensen in de buurt blijven.

Erg jammer dat het allemaal zo in de soep liep maar ik ben niet voor tijdstraffen e.d. Zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden, natuurlijk zijn er fouten gemaakt, maar door de organisatie. Wat wel duidelijk is dat er heel erg veel verwarring heerste, en ik vind dan ook niet dat je Quintana hier voor straffen moet. Een dag later is wel duidelijk dat het bericht via de radio op verschillende manieren kon worden geïnterpreteerd en dat heel veel mensen dat ook op hun eigen manier hebben gedaan. De fout ligt bij de organisatie, niet bij de renners. Als er een naturalisatie of iets dergelijks van plan waren dan had het op een duidelijke manier moeten worden gedaan, niet met rode vlaggetjes op motors die je inde sneeuw en mist nauwelijks kon zien
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:12:59 #275
168304 Mani89
pi_140467541
Dan zou ik even wachten vooraan voordat je een hele Androni TGV achter je aankrijgt.
pi_140467542
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:11 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Pff, weer klassieke chaos met die berichtgeving _O_
inderdaad zeg. misschien moeten ze de boel even neutraliseren, dan krijgen de tickers de tijd om wat duidelijkheid in de situatie te scheppen. :)
In the coolest little capital of the world
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:14:24 #277
168304 Mani89
pi_140467584
quote:
Some names: (via Daniel Lloyed): Gasparotto, Montaguti, Pirazzi, Boem, Canola, Van Emden, Oss, Gatto, Le Bon, Viekkanen, Cunego, Bono, Bak, Wellens, Anton, De Gendt, Pauwels, Malacarne, Geschke Losada, Vorganov, Deignan, Petrov, McCarthy & Felline
pi_140467628
Jos is mee. _O_
leven zoals het leven is
pi_140467634
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:14 schreef Mani89 het volgende:

[..]

sterke groep!
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:16:26 #280
168304 Mani89
pi_140467650
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:15 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

sterke groep!
Als dat gaat draaien zijn ze gevlogen voor de etappe.
pi_140467651
25 man is wel veel, zeg :X
leven zoals het leven is
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:17:24 #282
168304 Mani89
pi_140467680
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:15 schreef Jason22 het volgende:
Jos is mee. _O_
Dat stuk van 18% in de finale is ideaal voor onze Jos _O_
pi_140467735
De ploegen die vooraf zouden kunnen gaan rijden hebben 1 of 2 mannetjes mee. Groep blijft wel weg.
  Moderator woensdag 28 mei 2014 @ 14:19:39 #284
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140467748
Als Neri en Androni geen straftraining krijgen, denk ik dat deze groep richting 15/20 minuten voorsprong gaat
pi_140467791
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:19 schreef Marcoss het volgende:
Als Neri en Androni geen straftraining krijgen, denk ik dat ze groep richting 15/20 minuten voorsprong gaat
Naar welke plaats zou Jos dan klimmen in het klassement?
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:21:56 #287
168304 Mani89
pi_140467816
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:19 schreef Marcoss het volgende:
Als Neri en Androni geen straftraining krijgen, denk ik dat ze groep richting 15/20 minuten voorsprong gaat
Zoveel tijd gaan ze van Emden niet geven hoor. Er komt ook nog een tijdrit aan.
pi_140467842
pi_140467854
Gasparotto of Bak ftw!

Iets over pooltjes :@
Demain, on roule
  Moderator woensdag 28 mei 2014 @ 14:23:07 #290
pi_140467862
Oh, Colombia er niet bij. Dan zien we dadelijk Rubiano en Rodolfo Torres wel op kop beuken.
pi_140467864
slechts 1 nederlander mee, hmm, ik had zeker ook hoogerland verwacht
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:23:25 #292
168304 Mani89
pi_140467872
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:19 schreef Slobeend het volgende:
Oss, Boem, Gatto en Bak ^O^
Dat is geen slechte score, Geschke en Bak moeten het doen voor mij.
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:24:11 #293
168304 Mani89
pi_140467895
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Oh, Colombia er niet bij. Dan zien we dadelijk Rubiano en Rodolfo Torres wel op kop beuken.
Die wapperen dan na 5 seconden als natte washandjes van de kop.
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:25:14 #294
168304 Mani89
pi_140467926
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:23 schreef FredWielergek het volgende:
slechts 1 nederlander mee, hmm, ik had zeker ook hoogerland verwacht
Ik had verwacht dat Johnny bij een louche Italiaans team wel weer richting Testosteronny vorm zou gaan, maar dat valt erg tegen.
pi_140467963
1 Nederlander op 25 is toch wat weinig
pi_140467968
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:22 schreef Marcoss het volgende:
[ afbeelding ]
Orica nog met 2 man, Neri met 4, Garmin met 4 ... eigenlijk hebben alleen de Colombianen zitten slapen dus.
pi_140467983
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:22 schreef Mykonos het volgende:
Gasparotto of Bak ftw!

Iets over pooltjes :@
Met die klim op 20 km zijn die 2 zeker niet kansloos, denk dat de mannen voor het vlakke (zoals ook van Emden) daar teveel tijd verliezen om echt kans te maken op de ritzege.
pi_140468202
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:26 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Met die klim op 20 km zijn die 2 zeker niet kansloos, denk dat de mannen voor het vlakke (zoals ook van Emden) daar teveel tijd verliezen om echt kans te maken op de ritzege.
Goos meesturen ipv van emden was misschien beter geweest gezien het profiel
pi_140468319
De best geklasseerde (Malacarne) staat op 1h24 van de roze trui :D
  Moderator woensdag 28 mei 2014 @ 14:38:15 #300
pi_140468421
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:35 schreef Chiappucci het volgende:
De best geklasseerde (Malacarne) staat op 1h24 van de roze trui :D
Cunego staat op 48 minuten.
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:38:37 #301
168304 Mani89
pi_140468446
Eurosport nu live.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')