Je bent lief tong.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:28 schreef tong80 het volgende:
Noem me een sentimentele ouwe zak, maar ik kreeg ook tranen in m'n ogen.
Komt door die goedkope blèrmuziek.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:28 schreef tong80 het volgende:
Het is goedkope en het is blèrmuziek.quote:
Geloof je het niet?quote:
Maar je hebt geen tranen in je ogen als je oma sterft. Dat is de gemiddelde Nederlander nowadays, walgelijk.quote:
M'n oma heb ik niet zelf betaald.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Maar je hebt geen tranen in je ogen als je oma sterft. Dat is de gemiddelde Nederlander nowadays, walgelijk.
Heb ik nergens gezegd. Bij elke begrafenis van opa's en oma's heb ik gehuild.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Maar je hebt geen tranen in je ogen als je oma sterft. Dat is de gemiddelde Nederlander nowadays, walgelijk.
Goed om te zien dat de gemiddelde Nederlander zich tegenwoordig opstelt als tranenpolitie.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander beoordeelt wel meteen schijnbaar zonder dat ze iemand kennen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Want het is walgelijk dat mensen andere emoties hebben met dieren ipv mensen dan jij hebt? Autistje 450 weer gespotquote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ja, dat is walgelijk. Dat laat zien dat een dier belangrijker is dan een mens in Nederland, maar goed, misschien is dat ook wel zo, want ik zou liever een geit in Nederland hebben dan iemand als jij.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Want het is walgelijk dat mensen andere emoties hebben met dieren ipv mensen dan jij hebt? Autistje 450 weer gespot
Dat iemand niet huilt als zijn of haar oma dood gaat wilt niet zeggen dat er minder emotie is omdat ze wel tranen krijgt van dieren.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:59 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ja, dat is walgelijk. Dat laat zien dat een dier belangrijker is dan een mens in Nederland, maar goed, misschien is dat ook wel zo, want ik zou liever een geit in Nederland hebben dan iemand als jij.
Nu heb ik wel gehuild, alleen na de begrafenis nooit meer. Ik heb ze in die zin nooit gemist. Ze waren oud en hebben een goed leven gehad met mensen die van ze hielden, dan is het goed als ze van ouderdom sterven.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat iemand niet huilt als zijn of haar oma dood gaat wilt niet zeggen dat er minder emotie is omdat ze wel tranen krijgt van dieren.
Maar zegt genoeg dat je dat niet snapt
Dieren kunnen heel goed "menselijke" emoties voelen en tonen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:15 schreef Pandaplint het volgende:
Menselijk gedrag projecteren op dieren voor "awww kjoet nieuws"
True. Maar denken dat een dier net zo in elkaar steekt als een mens is debiel.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:25 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Dieren kunnen heel goed "menselijke" emoties voelen en tonen.
Je ziet toch de gelaatsuitdrukking van dat beest als hij in zijn hok ligt en het enthousiasme als ze herenigd worden?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:31 schreef Wespensteek het volgende:
Filmpje van een geit die in zijn hok ligt en later bij een ezel rond loopt en verder moeten we de tekst maar geloven.
Nee, ik zie een geit met bijbehorende 'gelaatsuitdrukking'. Misschien kreeg hij altijd wel een schop van die ezel als hij eerst ging eten uit hun voederbak, en durfde hij niet te eten tot die ezel at.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je ziet toch de gelaatsuitdrukking van dat beest als hij in zijn hok ligt en het enthousiasme als ze herenigd worden?
Overigens zijn het over het algemeen juist autisten die een ongezonde band opbouwen met hun huisdier.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Want het is walgelijk dat mensen andere emoties hebben met dieren ipv mensen dan jij hebt? Autistje 450 weer gespot
Ik zie een geit die wil slapen maar één of ander idioot met een camera loopt er aldoor rond.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je ziet toch de gelaatsuitdrukking van dat beest als hij in zijn hok ligt en het enthousiasme als ze herenigd worden?
Wat noem jij ongezond?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens zijn het over het algemeen juist autisten die een ongezonde band opbouwen met hun huisdier.
Ik vind mensen die complete gesprekken houden met een hond al aardig ongezondquote:
Ik heb eerlijk gezegd al moeite met van die figuren die hun hond overal mee heen zeulen.quote:
quote:
Dan moet hij naar een PVV-bijeenkomst. Zelden zie je zoveel ezels bij elkaar...quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:55 schreef Disana het volgende:
Ik vind het een ontroerend verhaal. Die geit is duidelijk blij als de ezel er is.
Lekker laten liggen daar, geit is niet te vreten.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:58 schreef betyar het volgende:
Ik had hem binnen twee dagen in de vriezer liggen.
geiten zijn ook mensen hoor...quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:56 schreef betyar het volgende:
Sentimenteel geneuzel, het is godverdomme een geit.
Een goede saus doet wonderen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lekker laten liggen daar, geit is niet te vreten.
(nou ja, het kan wel, maar het is niet lekker)
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan moet hij naar een PVV-bijeenkomst. Zelden zie je zoveel ezels bij elkaar...
Stoere users.quote:
Wat een walgelijke en onbeschofte reactiequote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dieren hebben precies dezelfde gevoelens als mensen. Ze kunnen alleen niet onze taal praten. Maar je kunt precies aan ze zien wat ze denken en voelen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:30 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
True. Maar denken dat een dier net zo in elkaar steekt als een mens is debiel.
Sentimentele ouwe zak.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:28 schreef tong80 het volgende:
Bij een verjaardag kan ik het me wel voorstellen. Hier ga je meestal driekwart dag naar een verjaardag toe en zo lang kan een hond niet alleen zijn, dus neem je 'm mee.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd al moeite met van die figuren die hun hond overal mee heen zeulen.
Weekendje weg? Hop, de hond gaat mee.
Oma is jarig? Neem de hond mee.
Laat dat tyfusbeest gewoon een keer thuis man.
Geloofwaardig. Ik ken ook wel vriendschappen tussen paard en schaap, tussen hond en kat en zelfs tussen honden, katten, konijnen en mensen!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:07 schreef tong80 het volgende:
Het is al langer bekend dat tussen dieren een hechte vriendschap kan ontstaan. En dat bewijst bovenstaande video ook. Een geit en een ezel werden samen met een andere groep dieren gered van een vrouw die er niet voor kon zorgen. Mr. G (geit) en Jellybean (ezel) werden apart ondergebracht en dat zorgde voor heel wat verdriet.
De geit werd ondanks zijn nieuwe thuis in Californië depressief en weigerde zes dagen te eten of te bewegen. De eigenaars beseften dat ze iets moesten doen en besloten om een rit van 14 uur te maken om zijn goede vriend Jellybean terug te halen. Toen Mr. G hoorde dat de ezel op het erf aankwam, leefde hij helemaal op.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iend-terugkomt.dhtml![]()
Oh ja. Dolfijnen die vrouwtjes verkrachten? Chimpansees die elkaar opvreten?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dieren hebben precies dezelfde gevoelens als mensen. Ze kunnen alleen niet onze taal praten. Maar je kunt precies aan ze zien wat ze denken en voelen.
Wat moraal betreft staan veel dieren hoger dan mensen. Bijvoorbeeld dolfijnen die schipbreukelingen weer aan wal brengen, terwijl andere mensen misschien wel leden van hun gezin gedood hebben met harpoenen. Hoeveel procent van de mensen is zo vergevingsgezind?
14 uur zal geen 1400 mijl zijn, denk ik. 1400 km heen en terug, hoogstens.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:53 schreef Sorella het volgende:
Ik vraag me af of de ezel de geit ook zo gemist heeft ?
Wel goed dat ze 1400 mijl rijden om de geit te helpen.
Walgelijk, hier op fok niet overdreven rationaliseren !!!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:28 schreef tong80 het volgende:
Jij gaat bepalen wanneer iemand mag huilen en wanneer niet?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:59 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ja, dat is walgelijk. Dat laat zien dat een dier belangrijker is dan een mens in Nederland, maar goed, misschien is dat ook wel zo, want ik zou liever een geit in Nederland hebben dan iemand als jij.
Dus?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:56 schreef betyar het volgende:
Sentimenteel geneuzel, het is godverdomme een geit.
Nah, gewoon fok.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:59 schreef DjinN het volgende:
[..]
Wat een walgelijke en onbeschofte reactie
Mensen die zich niet in een geit kunnen inleven, hebben sowieso minder inlevingsvermogen dan mensen die dat wel kunnen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 01:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De een kan zich wel inleven in een geit en de ander niet. Er zijn ook mensen die 70 andere mensen neerknallen op een eiland en daarna verklaren dat ze het jammer vinden dat ze er niet meer af hebben geknalt..
Je doet mij ineens aan Chelsea Handler denken...quote:
Dit is echt totale onzinquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dieren hebben precies dezelfde gevoelens als mensen. Ze kunnen alleen niet onze taal praten. Maar je kunt precies aan ze zien wat ze denken en voelen.
Alsof dolfijnen dat doen om een mensenleven te redden. Dat is gewoon spelen.quote:Wat moraal betreft staan veel dieren hoger dan mensen. Bijvoorbeeld dolfijnen die schipbreukelingen weer aan wal brengen,
Jahoor. Dolfijnen worden doodgeschoten met harpoenenquote:terwijl andere mensen misschien wel leden van hun gezin gedood hebben met harpoenen
Hoeveel procent van de mensen is zo vergevingsgezind?
Ja, voor mij zijn dieren belangrijker dan mensen. Ik ben zo iemand die dieren uit een brandend huis zal redden ipv mensen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:59 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat laat zien dat een dier belangrijker is dan een mens in Nederland
Laatr die baby maar liggen! Waar is mijn cavia?quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:07 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ja, voor mij zijn dieren belangrijker dan mensen. Ik ben zo iemand die dieren uit een brandend huis zal redden ipv mensen.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:07 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ja, voor mij zijn dieren belangrijker dan mensen. Ik ben zo iemand die dieren uit een brandend huis zal redden ipv mensen.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Laatr die baby maar liggen! Waar is mijn cavia?
Leuk nieuws om de dag mee te beginnen tong80 thanks.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:28 schreef tong80 het volgende:
De meeste kunnen en doen het ook wel, ze gaan alleen direct de boel overrationaliseren.quote:Op woensdag 28 mei 2014 07:40 schreef incoherent het volgende:
[..]
Mensen die zich niet in een geit kunnen inleven, hebben sowieso minder inlevingsvermogen dan mensen die dat wel kunnen.
Welnee.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:07 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld wel, een baby is qua intelligentie, bewustzijn ongeveer gelijk aan die cavia.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Laatr die baby maar liggen! Waar is mijn cavia?
quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:07 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
De regel "Probably wasn't even the same elephant" doet 't 'm. Maakt dat het niet de 'bullshit' van die mooie filmpjes bewijst, maar gewoon een op zichzelf staand naar kutverhaal is voor mensen die niet tegen liefde en vrolijkheid kunnen.quote:
Het trieste is, dat jij er ook nog trots op bent, maar ik hoop dat als jij in een brandend huis zit, een brandweerman eerder je huisdier gaat helpen dan jij. Hihi.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:07 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Jammer genoeg zijn brandweermannen niet zo. Anders zouden ze geen brandweerman zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:41 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het trieste is, dat jij er ook nog trots op bent, maar ik hoop dat als jij in een brandend huis zit, een brandweerman eerder je huisdier gaat helpen dan jij. Hihi.
Zoals jij het zegt, jammer genoeg! En nu terug naar je zwijnenstal, daar vind je het namelijk vast leuker dan in een huis met mensen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:43 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Jammer genoeg zijn brandweermannen niet zo. Anders zouden ze geen brandweerman zijn.
De moraal van het verhaal is dan ook niet dat olifanten kutbeesten zijn, maar dat mensen geneigd zijn gevoelens op dieren te projecteren die ze willen zien.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:16 schreef Igen het volgende:
[..]
De regel "Probably wasn't even the same elephant" doet 't 'm. Maakt dat het niet de 'bullshit' van die mooie filmpjes bewijst, maar gewoon een op zichzelf staand naar kutverhaal is voor mensen die niet tegen liefde en vrolijkheid kunnen.
Jammer voor jou ja, want als het zou gebeuren dat dit huis in brand staat en ik ben nog levend binnen zullen ze mij redden ipv m'n kat (die vast slim genoeg is om alvast door haar kattenluik naar buiten te zijn gegaan).quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:43 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Zoals jij het zegt, jammer genoeg! En nu terug naar je zwijnenstal, daar vind je het namelijk vast leuker dan in een huis met mensen.
Huilen om dieren!
Nee, juist door de zinsnede "Probably wasn't even the same elephant" is het verhaal geen illustratie dat projectie van gevoelens op dieren onzin is, maar alleen een anekdote van een domme man die een noodlottige vergissing maakte. Om als argument tegen misplaatste sentimentaliteit te dienen had het juist wél dezelfde olifant moeten zijn geweest.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De moraal van het verhaal is dan ook niet dat olifanten kutbeesten zijn, maar dat mensen geneigd zijn gevoelens op dieren te projecteren die ze willen zien.
Damn, dat er serieus mensen bestaan die dieren belangrijker vinden dan mensen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:51 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Jammer voor jou ja, want als het zou gebeuren dat dit huis in brand staat en ik ben nog levend binnen zullen ze mij redden ipv m'n kat (die vast slim genoeg is om alvast door haar kattenluik naar buiten te zijn gegaan).
Huilen om mensen.
Wees blij als er weer eentje minder op de aarde is. Fijnste is als ze nog niet zo oud zijn.
Nee mensen die me niet boeien, zoals vreemden en kinderen. Met mijn (schoon)familie heb ik een goede klik, dus die komen gelijk met dieren.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:57 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Damn, dat er serieus mensen bestaan die dieren belangrijker vinden dan mensen.Jij bent liever je moeder kwijt dan een dier, tijd voor een enkeltje psychiater voor jou.
Die man denkt niet "wat doet die olifant raar met zijn poot", hij denkt "deze olifant herkent mij en is me nog steeds dankbaar en loyaal". Dat zou hij namelijk graag willen, en projecteert dat dan op diens gedrag.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, juist door de zinsnede "Probably wasn't even the same elephant" is het verhaal geen illustratie dat projectie van gevoelens op dieren onzin is, maar alleen een anekdote van een domme man die een noodlottige vergissing maakte. Om als argument tegen misplaatste sentimentaliteit te dienen had het juist wél dezelfde olifant moeten zijn geweest.
Een hond is een groepsdier, en heeft een binding met leden uit zijn groep. Dat dit een emotionele binding zou zijn neigt alweer naar projectie, terwijl de aard van die emoties praktisch niet vast te stellen zijn.quote:Er zijn trouwens wel testjes gedaan, kun je op Youtube ook wel terugvinden, dat bijv. honden door de bank genomen wel emotionele binding met hun baasje hebben, vergelijkbaar met mensen, en katten doorgaans juist niet. Het is dus zeker niet uitgesloten, en in de OP staat dus ook gewoon een mooi verhaal
Goed, ga jij toch lekker je dag doorbrengen met niet blij zijn maar verzuurd doen dat blije mensen rationeel gezien zouden moeten twijfelen (want het tegendeel kun je ook niet bewijzen) of er al of niet reden is om blij te zijn. Prima, dáág.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die man denkt niet "wat doet die olifant raar met zijn poot", hij denkt "deze olifant herkent mij en is me nog steeds dankbaar en loyaal". Dat zou hij namelijk graag willen, en projecteert dat dan op diens gedrag.
[..]
Een hond is een groepsdier, en heeft een binding met leden uit zijn groep. Dat dit een emotionele binding zou zijn neigt alweer naar projectie, terwijl de aard van die emoties praktisch niet vast te stellen zijn.
Je hebt het Prins Bernhardfonds. De man die vanaf 20 meter een olifant doodschoot. En er trots op was.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De moraal van het verhaal is dan ook niet dat olifanten kutbeesten zijn, maar dat mensen geneigd zijn gevoelens op dieren te projecteren die ze willen zien.
Jij baalde dat de race op de TT van Assen werd afgelast na een dodelijk ongeluk.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:04 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Nee mensen die me niet boeien, zoals vreemden en kinderen. Met mijn (schoon)familie heb ik een goede klik, dus die komen gelijk met dieren.
Ik vreet ze met liefde op.quote:
Ben het er niet geheel mee eens...quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die man denkt niet "wat doet die olifant raar met zijn poot", hij denkt "deze olifant herkent mij en is me nog steeds dankbaar en loyaal". Dat zou hij namelijk graag willen, en projecteert dat dan op diens gedrag.
[..]
Een hond is een groepsdier, en heeft een binding met leden uit zijn groep. Dat dit een emotionele binding zou zijn neigt alweer naar projectie, terwijl de aard van die emoties praktisch niet vast te stellen zijn.
Ik gebruik hun ivoor graag om biljartballen en schaakstukken van te maken. Maar inderdaad, dit is een aandoenlijk verhaal.quote:
quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Goed, ga jij toch lekker je dag doorbrengen met niet blij zijn maar verzuurd doen dat blije mensen rationeel gezien zouden moeten twijfelen (want het tegendeel kun je ook niet bewijzen) of er al of niet reden is om blij te zijn. Prima, dáág.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier heb je er een, kijk eens wat een genegenheid en warmte zo'n dier voor je kan voelen.quote:Je kunt van een hond zeggen dat die blij is je te zien, je kunt ook zeggen dat die communiceert met de leider van de roedel. Het een sluit het ander niet uit, maar het laatste is een feitelijke constatering, en het eerste een aanname. Maar tegelijkertijd kun je van mensen vaak hetzelfde zeggen, het is allemaal perceptie.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Ben het er niet geheel mee eens...
Ben het wel met je eens dat mensen geneigd zijn hun eigen emotie's te projecteren, maar niet dat de aard van de emotie's van de dieren praktisch niet vast te stellen is.
Ik durf te wedden dat iedereen die serieus met olifanten werkt het allang aan zag komen. Dus heel prima wist welke gevoelens dat dier had.
Dat dieren emotie's hebben mag je wat mij betreft als een vaststaand feit zien. Ik durf zelfs wel te stellen dat dat emotionele leven net zo diep gaat als bij mensen, maar het is wel anders, vaak zo anders dat je het niet zomaar met de menselijke manier kan vergelijken.
We moeten oppassen niet te antropomorfisch te denken, als je dat niet teveel doet(een beetje is onvermijdelijk omdat je het toch moet "vertalen") kan je wel degelijk spreken over emotie's bij dieren.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Qui es?quote:Op woensdag 28 mei 2014 08:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je doet mij ineens aan Chelsea Handler denken...
Die cavia ook.quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld wel, een baby is qua intelligentie, bewustzijn ongeveer gelijk aan die cavia.
Dan is het helemaal nog niet zo gek als je voor de cavia kiest. Toch zal ik wel voor de baby kiezen, aangezien die naar alle waarschijnlijkheid van iemand is.
Ja, die gasten ken ik. Praten over hun dieren als over hun kindjes en willen mij doodknuppelen. Terwijl ik ze niks gedaan heb.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:07 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
The queen of late night. Zeg maar de vrouwelijke Letterman, alleen dan stukken aantrekkelijker en wat minder subtiel.quote:
Zegt me niks.quote:Op donderdag 29 mei 2014 00:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
The queen of late night. Zeg maar de vrouwelijke Letterman, alleen dan stukken aantrekkelijker en wat minder subtiel.
Leuke dame. Maar dat terzijde.
Alleen kan ze haar waffel niet houden over dolfijnen die verkrachten. Zit haar dwars ofzo.
Google. You tube. Amazon (ze is ook vrij succesvol schrijfster).quote:
Volgens jou is ze een leuke dame, dus ik zal eens kijken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 00:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Google. You tube. Amazon (ze is ook vrij succesvol schrijfster).
Ook in NL gewoon te zien op E! Entertainment.
En haaien en orca's ?quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:54 schreef firefly3 het volgende:
Walvissen voelen meer emoties dan mensen. Misschien zelfs meerdere vormen van emotie, dan slechts geluk, verdriet enz
Vooral melancholie, saudade en fernweh schijnt, naast vervreemding, verlatingsangst en vooral nattigheid.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:54 schreef firefly3 het volgende:
Walvissen voelen meer emoties dan mensen. Misschien zelfs meerdere vormen van emotie, dan slechts geluk, verdriet enz
Jij bent walvis geweest ofzo?quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:54 schreef firefly3 het volgende:
Dan moet je zo'n ding installeren:quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:55 schreef BBach het volgende:
We hebben zelf 2 geiten en ik kan er mij iets bij voorstellen. Geiten zijn sociaal en zeer intelligent hebben we al gemerkt. Het is alleen merkwaardig dat ze die ene geit alleen hebben laten zitten, gezien geiten kuddedieren zijn moeten ze steeds per 2 geplaatst worden. Vandaar dat ie zo blij was vermoedelijk (kan je eerder zien aan de staart, als die recht omhoog staat zijn ze alert of tevreden. Ze kwispelen zelfs als een hond).
Wij hadden ze een 2 tal jaar geleden gekocht als grasmaaier, maar intussen zijn we er al aan gehecht omdat ze echt wel een pak slimmer en leuker zijn dan we oorspronkelijk dachten.
Geen ideequote:
lolquote:Op donderdag 29 mei 2014 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vooral melancholie, saudade en fernweh schijnt, naast vervreemding, verlatingsangst en vooral nattigheid.
Dat 1de is geen aanname, het is feitelijk vast te stellen door de lichaamstaal. Het is juist dat het blijven zeggen dat dat geen "emotie" is een aanname is, het halsstarrig vasthouden aan het idee dat mensen meer zijn dan dieren.quote:[b]
Je kunt van een hond zeggen dat die blij is je te zien, je kunt ook zeggen dat die communiceert met de leider van de roedel. Het een sluit het ander niet uit, maar het laatste is een feitelijke constatering, en het eerste een aanname. Maar tegelijkertijd kun je van mensen vaak hetzelfde zeggen, het is allemaal perceptie.
Hersenonderzoek hebben ze verricht. De delen die verantwoordelijk zijn voor emotionele gevoelens hebben ze veel meer dan ons. Wij worden trouwens zelfs geowned door de mantis garnaal, die 16 basiskleuren kunnen zien in plaats van drie zoals ons.quote:
Dat bewijst an sich niets.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:21 schreef firefly3 het volgende:
Hersenonderzoek hebben ze verricht. De delen die verantwoordelijk zijn voor emotionele gevoelens hebben ze veel meer dan ons.
Dus?quote:Wij worden trouwens zelfs geowned door de mantis garnaal, die 16 basiskleuren kunnen zien in plaats van drie zoals ons.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk, je computer vindt je aardig, hij lacht naar je.Goed, dan zal ik jouw post ook niet cynisch noemen, maar slechts interpreteren als een reeks lettertekens, voortgebracht door een meercellig organisme dat zo hoger in de pikorde probeert te komen, vermoedelijk om zo meer kans te maken bij de wijfjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: En nou ga ik volgens mij alweer te kort door de bocht. Bij deze diersoort schijnt het overbrengen van cirkels, lijnen en stippen soms ook baltsgedrag in te houden.
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2014 00:04:03 ]
quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hersenonderzoek hebben ze verricht. De delen die verantwoordelijk zijn voor emotionele gevoelens hebben ze veel meer dan ons. Wij worden trouwens zelfs geowned door de mantis garnaal, die 16 basiskleuren kunnen zien in plaats van drie zoals ons.
Dat zal allemaal wel. Maar mijn vraag is vooral of ze wèl correct Nederlands beheersen. Want al die talenten zijn wel mooi, maar als je je niet verstaanbaar of leesbaar kunt maken, hebben ze weinig zin.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:27 schreef firefly3 het volgende:
Op korte termijngeheugen verliezen we het van chimpansees. Van lange termijngeheugen verliezen we het van schildpadden. Want dan zijn wij immers soms al lang dood.
Ligt eraan wat je doel is in het leven. Je kunt misschien het leven bewuster meemaken als je een walvis bent. En de wereld ziet er misschien veel mooier uit als garnaal of als vogel. ^^quote:Op vrijdag 30 mei 2014 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Dat zal allemaal wel. Maar mijn vraag is vooral of ze wèl correct Nederlands beheersen. Want al die talenten zijn wel mooi, maar als je je niet verstaanbaar of leesbaar kunt maken, hebben ze weinig zin.
En de strontvlieg ?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 07:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je doel is in het leven. Je kunt misschien het leven bewuster meemaken als je een walvis bent. En de wereld ziet er misschien veel mooier uit als garnaal of als vogel. ^^
Er is verschil tussen emoties en bewustzijn. Een groot verschil, als ik afga op de mensen die ik tegenkom. En scans zeggen lang niet alles.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 07:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je doel is in het leven. Je kunt misschien het leven bewuster meemaken als je een walvis bent. En de wereld ziet er misschien veel mooier uit als garnaal of als vogel. ^^
Wat is dan dat verschil?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er is verschil tussen emoties en bewustzijn. Een groot verschil, als ik afga op de mensen die ik tegenkom. En scans zeggen lang niet alles.
En wat heb je aan een mooiere wereld in 16 kleuren als je toch gepeld wordt?
(Hoe weet jij dat trouwens?)
Welke basiskleuren zijn er dan die wij niet kunnen zien?quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:21 schreef firefly3 het volgende:
Wij worden trouwens zelfs geowned door de mantis garnaal, die 16 basiskleuren kunnen zien in plaats van drie zoals ons.
Dat zou je aan de mantis garnaal moeten vragen natuurlijk.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 16:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Welke basiskleuren zijn er dan die wij niet kunnen zien?
Een zeer onbetrouwbare test. Alleen als die positief uitvalt zegt het wat, het zegt weinig tot niets als het dier niet reageerde volgens plan.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 16:00 schreef Igen het volgende:
Wat bewustzijn bij dieren betreft vind ik dit een leuke:
Veel dieren herkennen bij een spiegel niet, dat ze zichzelf zien. Maar bijv. eksters kunnen dat wél. Slimme beesten.
Dat sommige dieren wél volgens plan reageren vind ik dan ook juist het interessante. Dat wat jij "abstract denken in combinatie met een zelfbewustzijn" noemt, is dus niet beperkt tot mensen en zelfs niet alleen tot mensachtigen of zoogdieren.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 16:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Een zeer onbetrouwbare test. Alleen als die positief uitvalt zegt het wat, het zegt weinig tot niets als het dier niet reageerde volgens plan.
Als een dier niet reageerd op zijn spiegelbeeld en je wel zeker bent dat hij dat kan zien dan mag je ervan uitgaan dat hij prima weet dat hij dat is. Zet namelijk maar eens een ander dier achter een ruit, daar wordt wel op gereageerd. Reageerd een dier op het eigen spiegelbeeld alsof het een ander dier is dan verteld dat dat het dier zijn spiegelbeeld niet als zichzelf herkent.
Maar, en dat is de grote maar bij deze methode, dat zegt dan weer minder over wel of geen zelfbewustzijn, het zegt wel wat over abstract denken in combinatie met een zelfbewustzijn.
Oud?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:28 schreef tong80 het volgende:
Olifanten hebben een goed langetermijngeheugen heb ik gehoord.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:27 schreef firefly3 het volgende:
Op korte termijngeheugen verliezen we het van chimpansees. Van lange termijngeheugen verliezen we het van schildpadden. Want dan zijn wij immers soms al lang dood.
Het verschil tussen emotie en bewustzijn?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |