abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140442610
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:52 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je bedoelt dat zo iemand moet vertellen hoe het er op de werkvloer aan toe gaat? Het nut daarvan lijkt me beperkt. Ik denk wel dat ze een frisse benadering van het vakgebied kunnen hebben, maar daar staat tegenover dat ze vakdidactisch een achterstand hebben. Lesgeven is wel echt een ambacht hoor, dat leer je niet zomaar even.
Ik geef zelf les, dus ik weet dat het een ambacht is.

Maar het zou de "schoolfabriek" flink doorbreken als er veel meer input vanuit bedrijfsleven is. Hoe mensen echt werken versus wat de schoolboeken je leren. Waar je die integraalvergelijkingen voor gebruikt. Dat economie niet is zoals het in de schoolboeken wordt aangeleerd, etc.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140442843
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik geef zelf les, dus ik weet dat het een ambacht is.

Maar het zou de "schoolfabriek" flink doorbreken als er veel meer input vanuit bedrijfsleven is. Hoe mensen echt werken versus wat de schoolboeken je leren. Waar je die integraalvergelijkingen voor gebruikt. Dat economie niet is zoals het in de schoolboeken wordt aangeleerd, etc.
Als je het zo stelt juich ik dat zeker toe. Voortgezet onderwijs zou beter aan moeten sluiten bij hbo en wo en in het verlengde daarvan de 'echte' wereld.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:03:30 #78
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_140443231
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:57 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als je het zo stelt juich ik dat zeker toe. Voortgezet onderwijs zou beter aan moeten sluiten bij hbo en wo en in het verlengde daarvan de 'echte' wereld.
In dat opzicht zou het fijn zijn als bedrijven wat meer openstaan voor part-timers die ook deels in het onderwijs werken. Probleem is dat dat vaak niet rendabel is of dat er dan weinig ruimte voor de vervulling van ambities is.

Denk dat hier ook wel kansen liggen voor een betere man/vrouw-verdeling in het onderwijs..

Dat terzijde vind ik het altijd wel frappant dat veel feministen meer vrouwen op topposities willen en op zich ook wel vóór meer mannen in bijvoorbeeld de zorg en het onderwijs zijn, maar dat ze niet strijden voor gelijkheid in het leger of op de bouwplaats. Je hoort ze ook nooit over die miljoenen mannen die in de dienstplichten gestorven zijn of bijvoorbeeld maatschappelijke druk die op mannen gelegd wordt om ambitie te tonen en aan een bepaald plaatje (fysiek, mentaal, carrièrematig) te voldoen.

Zolang dat soort feministen maar één zijde van het plaatje belichten (vrouwen die het beter zouden moeten hebben) kan ik ze in ieder geval niet serieus nemen. Het woord zelf zegt het al, de bias ligt volledig richting de vrouw. Het eerder in dit topic genoemde egalitarisme past veel beter bij wat we zouden moeten willen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_140444689
Ik zie graag meer vrouwelijke wereldleiders, kijken of waarden die feministen zo graag voorstaan ook echt kunnen worden waargemaakt. Internationale betrekkingen is toch een mannenwereld (competitief, machtsbelust, agressief) en ik vraag mij af of dat van invloed is op het spel dat gespeeld wordt. Zal onder vrouwen er niet vredelievender op worden ben ik bang, maar zou een leuk experiment zijn...
pi_140444785
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:27 schreef Leitmotiv het volgende:
Ik zie graag meer vrouwelijke wereldleiders, kijken of waarden die feministen zo graag voorstaan ook echt kunnen worden waargemaakt. Internationale betrekkingen is toch een mannenwereld (competitief, machtsbelust, agressief) en ik vraag mij af of dat van invloed is op het spel dat gespeeld wordt. Zal onder vrouwen er niet vredelievender op worden ben ik bang, maar zou een leuk experiment zijn...
Kijk naar Cristina Kirchner, niet bepaald een voorbeeld van een vrouw met visie.

Het maakt uiteindelijk weinig uit wat voor geslacht aan de top staat in de politiek. Je moet gewoon een psychopaat zijn, man of vrouw, maakt niet uit.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140445091
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:03 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Dat terzijde vind ik het altijd wel frappant dat veel feministen meer vrouwen op topposities willen en op zich ook wel vóór meer mannen in bijvoorbeeld de zorg en het onderwijs zijn, maar dat ze niet strijden voor gelijkheid in het leger of op de bouwplaats. Je hoort ze ook nooit over die miljoenen mannen die in de dienstplichten gestorven zijn of bijvoorbeeld maatschappelijke druk die op mannen gelegd wordt om ambitie te tonen en aan een bepaald plaatje (fysiek, mentaal, carrièrematig) te voldoen.

Zolang dat soort feministen maar één zijde van het plaatje belichten (vrouwen die het beter zouden moeten hebben) kan ik ze in ieder geval niet serieus nemen. Het woord zelf zegt het al, de bias ligt volledig richting de vrouw. Het eerder in dit topic genoemde egalitarisme past veel beter bij wat we zouden moeten willen.
Feministen strijden al jaren voor gelijkheid in het leger. Kijk bijvoorbeeld naar Noorwegen, waar vanaf volgend jaar dienstplicht voor vrouwen wordt ingevoerd. Dit is door feministen in gang gezet. Maar ook in Nederland wordt er geprobeerd meer vrouwen in het leger te krijgen.*

Wat betreft het eenzijdige plaatje: ik herken dat totaal niet. Er zijn niet zoveel echte die-hard mannen-hatende feministen meer. Wel wordt er vanuit dat egalitaire denken regelmatig gesproken over enerzijds problemen als het niet financieel zelfstandig zijn van vrouwen omdat ze voor de kinderen gaan zorgen, het te lage aandeel van vrouwen in technische beroepen, politiek en management-posities, maar anderzijds ook over de nadelen van feminisering van het onderwijs, de rechtspraak, en de gezondheidszorg. Ik snap niet hoe mensen hiertegen kunnen zijn. Iedereen is gebaat bij een samenleving waar de capaciteiten van vrouwen ten volste worden benut (die vergrijzing hou je echt niet tegen), en waar kinderen opgroeien in een gebalanceerd gezin, waar ook de vader zorgt.

* Dat gezegd hebbende verklaar ik overigens iedereen die vrijwillig in het leger gaat voor gek. En ik ben enorm blij dat ik geen man was tijdens de grote oorlogen, want inderdaad, het sterven in de loopgraven is toch wel een van de minst aantrekkelijke kanten van het man-zijn in die tijd.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:37:59 #82
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140445215
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:03 schreef finsdefis het volgende:

[..]

In dat opzicht zou het fijn zijn als bedrijven wat meer openstaan voor part-timers die ook deels in het onderwijs werken. Probleem is dat dat vaak niet rendabel is of dat er dan weinig ruimte voor de vervulling van ambities is.

Denk dat hier ook wel kansen liggen voor een betere man/vrouw-verdeling in het onderwijs..

wil je nu dat vrouwen gaan vechten voor rechten die ze niet willen? :')
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:14:58 #83
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_140447238
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:37 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

wil je nu dat vrouwen gaan vechten voor rechten die ze niet willen? :')
Meh ik word vooral moe van vrouwen die zeggen voor gelijke rechten te zijn, maar die dan maar één kant belichten. Gelukkig zijn er ook een stel die beide zijden van het debat aanstippen.
- Thucydides
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:18:34 #84
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140447432
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:14 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Meh ik word vooral moe van vrouwen die zeggen voor gelijke rechten te zijn, maar die dan maar één kant belichten. Gelukkig zijn er ook een stel die beide zijden van het debat aanstippen.
maar daar hebben ze ook verder niets mee te maken? als ik vrijvechter ben van dierenrechten(voor de vleesindustrie), in hoeverre ben ik verplicht ook voor de rechten van honden op te komen, of mensen, want dat zijn ook dieren, laat vrouwen zelf kiezen ( :D ) waar ze voor op willen komen
pi_140447512
Maar we hebben in Nederland toch al lang geen dienstplicht meer? Waarom moeten we het daar dan nog overhebben?

Ik wil ook graag gelijke rechten voor vrouwen in het leger. In het VK is ervoor gestreden dat vrouwen ook mee mogen vechten, in plaats van een rolletje achter de schermen. En die druk op mannen, dat is lullig ja, maar dat is toch geen probleem van de feministische beweging? Laat mannen daar zelf voor vechten. En de bouwplaats, daar kun je nu als vrouw ook je brood mee verdienen. Er zijn zelfs speciale bedrijven om waar je klusjesvrouwen kunt inhuren.

Ik ben een feministe, en ik ben voor gelijke kansen voor iedereen. Ik vind ook sterk dat vrouwen hun eigen broek moeten ophouden en niet afhankelijk moeten zijn van een man. Het woord bijstandsmoeder bestaat niet voor niets. In mijn eigen relatie werken we allebei even veel en we doen even veel in huis. Als er kinderen komen dan wordt die lijn gewoon doorgezet, allebei evenveel zorgen. Ik hoop dat meer vrouwen dat gaan doen.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:20:50 #86
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_140447556
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:35 schreef Skjor het volgende:

[..]

Feministen strijden al jaren voor gelijkheid in het leger. Kijk bijvoorbeeld naar Noorwegen, waar vanaf volgend jaar dienstplicht voor vrouwen wordt ingevoerd. Dit is door feministen in gang gezet. Maar ook in Nederland wordt er geprobeerd meer vrouwen in het leger te krijgen.*

Wat betreft het eenzijdige plaatje: ik herken dat totaal niet. Er zijn niet zoveel echte die-hard mannen-hatende feministen meer. Wel wordt er vanuit dat egalitaire denken regelmatig gesproken over enerzijds problemen als het niet financieel zelfstandig zijn van vrouwen omdat ze voor de kinderen gaan zorgen, het te lage aandeel van vrouwen in technische beroepen, politiek en management-posities, maar anderzijds ook over de nadelen van feminisering van het onderwijs, de rechtspraak, en de gezondheidszorg. Ik snap niet hoe mensen hiertegen kunnen zijn. Iedereen is gebaat bij een samenleving waar de capaciteiten van vrouwen ten volste worden benut (die vergrijzing hou je echt niet tegen), en waar kinderen opgroeien in een gebalanceerd gezin, waar ook de vader zorgt.

* Dat gezegd hebbende verklaar ik overigens iedereen die vrijwillig in het leger gaat voor gek. En ik ben enorm blij dat ik geen man was tijdens de grote oorlogen, want inderdaad, het sterven in de loopgraven is toch wel een van de minst aantrekkelijke kanten van het man-zijn in die tijd.
Wat die feminisering betreft gaat het vooral om de negatieve kanten van dat proces, gok ik. Dat gaat meer over de zachte aanpak die volgens velen niet werkt en staat los van het geslacht van degenen die het werk uitvoeren (hoewel het vaak meer vrouwen zijn, natuurlijk). Uiteraard ben ik ook ten volste voor een hoge arbeidsparticipatie onder vrouwen, het lijkt me heerlijk om samen met mijn vriendin part-time te werken en genoeg tijd over te houden voor een eventueel gezin/vrije tijd.

Ik denk alleen dat je ook onder mannen meer steun krijgt als je het bredere plaatje schetst. Dat is dus ook dat er bij mannen veel verborgen problemen zijn die wellicht onderbelicht zijn. Dan kan je beter zeggen dat er meer gelijkgetrokken dient te worden: meer vrouwen met verantwoordelijkheid die niet per se als bitch gezien worden, maar ook meer mannen die zorgtaken uitvoeren en niet per se een carrièretijger hoeven te zijn; meer vrouwen die niet scheef aangekeken worden als ze fysiek zwaar werk doen, maar ook meer mannen die het voortouw in de opvoeding nemen. In die zin gaat het vooral om taboe's doorbreken in de breedste zin.

En als aanvulling op de reactie van RabbitHeart: ik denk niet dat 'laat de mannen daar zelf voor vechten' een constructieve houding is. Er zijn immers ook genoeg mannen die zich hard maken voor (traditioneel-)feministische doelstellingen. Je bereikt meer als je 'de ander' ook bij je oplossing betrekt.
- Thucydides
pi_140447632
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:20 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik ben een feministe, en ik ben voor gelijke kansen voor iedereen.
_O- _O-

pi_140447657
Wat is daar zo grappig aan?
pi_140447700
Ik zou erg graag willen dat het niet uitmaakt of iemand een penis of een vagina bezit.
pi_140447735
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:22 schreef RabbitHeart het volgende:
Wat is daar zo grappig aan?
Intrinsiek onmogelijk. Feminisme is per definitie niet gelijke kansen voor iedereen, maar vrouwen zielig vinden en meer rechten geven. Nog meer, want sociaal hebben vrouwen het al veel makkelijker dan mannen. Niet iets om over te klagen, zo is de natuur, maar je opmerking is wel errug grappig zo.

pi_140447760
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:23 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik zou erg graag willen dat het niet uitmaakt of iemand een penis of een vagina bezit.
Dromerige maakbaarheid. Het maakt wel uit, hoe dan ook. En daar is ook niets mis mee, zolang je vrouwen/mannen niet onderdrukt.

pi_140447928
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dromerige maakbaarheid. Het maakt wel uit, hoe dan ook. En daar is ook niets mis mee, zolang je vrouwen/mannen niet onderdrukt.
Leg dat eens uit dan... word ik ineens beter in mijn werk als ik een penis bezit?
pi_140448079
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:27 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Leg dat eens uit dan... word ik ineens beter in mijn werk als ik een penis bezit?
Dat verzin je zelf. Vrouwen hebben bepaalde kwaliteiten en mannen hebben dat. Tussen vrouwen en mannen verschilt het ook nog; zo heb je gevoelige mannen die in vrouwenberoepen werken en stoere vrouwen die mannenberoepen doen.

Vrouwen en mannen zijn zeker in Nederland enorm gelijkwaardig (2e plek na Zweden ofzo).

Feminisme is mannenhaat, per definitie NIET strijden voor "gelijke kansen".

pi_140448204
Nee hoor, zonder feminisme had ik niet mogen stemmen, geen bankrekening mogen openen zonder toestemming van mijn man, had ik verkracht mogen worden door mijn man en had ik nooit de baan kunnen hebben die ik nu heb en kunnen trouwen.

Dat hebben die feministen toch mooi voor elkaar gekregen en daar is geen mannenhaat voor nodig geweest.
pi_140448299
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:32 schreef RabbitHeart het volgende:
Nee hoor, zonder feminisme had ik niet mogen stemmen, geen bankrekening mogen openen zonder toestemming van mijn man, had ik verkracht mogen worden door mijn man en had ik nooit de baan kunnen hebben die ik nu heb en kunnen trouwen.

Dat hebben die feministen toch mooi voor elkaar gekregen en daar is geen mannenhaat voor nodig geweest.
Nee, dat was geen feminisme.

De liberalen wilden stemrecht voor vrouwen en de andere veranderingen zijn gewoon groei in de samenleving waar achterlijk masculinisme uitgebuit werd.

pi_140448323
Het zal je misschien verbazen, maar ik ben voor gelijkwaardigheid in relaties. Ik ben voor co-ouderschap in het geval het misgaat en ik vind dat de man net zoveel te zeggen heeft als de vrouw. Partneralimentatie vind ik in de meeste gevallen ook uit de tijd.

Ben ik nu een mannenhater?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:35:25 #97
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_140448351
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:48 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Feminisme is daar geen deel van want het kweekt een wij tegen zij klimaat. Bovendien is er al veel meer aandacht voor vrouwenproblemen dan voor die van mannen. Wanneer was de laatste prostaatkanker awereness maand of een oproep om seksueel geweld van vrouwen naar mannen te verminderen? Daarom mensenrechten. Voor iedereen.
Prostaatkanker-awareness: http://nl.movember.com/
En een oproep niet voor seksueel geweld, maar wel gewoon geweld van mannen naar vrouwen te verminderen: http://metro.co.uk/2014/0(...)le-violence-4739801/

Dus niet zo miepen. ;)
...as always
pi_140448399
Vrouwen als Emmeline Pankhurst waren wel degelijk feministen.
pi_140448438
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:34 schreef RabbitHeart het volgende:
Het zal je misschien verbazen, maar ik ben voor gelijkwaardigheid in relaties. Ik ben voor co-ouderschap in het geval het misgaat en ik vind dat de man net zoveel te zeggen heeft als de vrouw. Partneralimentatie vind ik in de meeste gevallen ook uit de tijd.

Hoe kan jij nou bepalen hoe anderen hun gelijkwaardigheid zien?

Als ik 2 uur langer uitslaap is mijn afwas gedaan. Als ik op de bank zit te FOK!ken krijg ik bier aangereikt. Ik betaal meestal de dinertjes.

Veeeeeeel succes mijn vriendinnetjes tot "feministen" te maken.

Partneralimentatie is niet uit de tijd; je maakt samen de keuze voor een kind, dus dien je het samen in ieder geval financieel een goede start te geven.
Dat mannen altijd meer moeten betalen dan vrouwen vind ik wel onterecht.

dinsdag 27 mei 2014 @ 22:37:12 #100
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_140448441
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:34 schreef RabbitHeart het volgende:

Ik vind niks mis met partneralimentatie, het heeft gewoon niets met geslacht te maken. :)
...as always
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')