abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 mei 2014 @ 10:49:49 #51
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_140418264
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:36 schreef J.B. het volgende:

[..]

Wat een bende is het daar ook, 35 doden, de gouverneur heeft het over 15 gewonden, de ander heeft het weer over doden zonder aantallen te noemen; lekker georganiseerd die zogenaamde Volksrepubliek :')
Het is nu natuurlijk een chaotische situatie. De uitspraken van Poroshenko zijn niet bepaald zorgvuldig of verantwoordelijk te noemen.

quote:
Ik ben absoluut tegen oorlog en geweld maar ik ben van mening dat het wel tijd werd dat het leger ging ingrijpen, tegen dat stel idioten wat met zware wapens door Donetsk heen rent valt mijns inziens weinig anders te beginnen...
Of de overheid hersteld daar zijn gezag en geweldmonopolie, of de het Donetsk Bassin (Donbass) wordt onafhankelijk. Zolang daarover onenigheid is, heb je oorlog.

Donetsk People's Republic en Lugans People's Republic zijn inmiddels gefuseerd. Je ziet open vrachtwagen gewapende mannen vervoeren. Dat volksleger bestaat ongeveer uit 20.000 man.

De nieuwe Oekrainse president wil dit zo snel mogelijk de kop indrukken. Daarom kun je verwachten dat er de komende maand veel strijd zal zijn in Oost-Oekraine. Slaviansk moet ook nog worden ontzet.

Het beste zou zijn, dat de opstandelingen de wapens neerleggen en de strijd opgeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 27-05-2014 11:17:36 ]
The view from nowhere.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 10:55:19 #52
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_140418466
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:48 schreef Igen het volgende:
Het is niet alsof je op die plekken een betrouwbare en objectieve opiniepeiling zou kunnen houden.
Jawel:
http://www.washingtonpost(...)nnexation-by-russia/
Niet voor niks zijn er oorlogen geweest (zonder steun van het Russische leger).

De levensstandaard is daar gewoon hoger (in Transnistrië zijn bijvoorbeeld de pensioenen het dubbele van die in Moldavië). En ze worden qua taal niet gediscrimineerd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:48 schreef Igen het volgende:
Bovendien wil het ook nog niet zeggen dat ze blij zijn met de algehele situatie.
Liever dan bij het 'moederland' horen.
Anti-Turkije
pi_140418686
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:55 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Jawel:
[ afbeelding ]http://www.washingtonpost(...)nnexation-by-russia/
Niet voor niks zijn er oorlogen geweest (zonder steun van het Russische leger).

De levensstandaard is daar gewoon hoger (in Transnistrië zijn bijvoorbeeld de pensioenen het dubbele van die in Moldavië). En ze worden qua taal niet gediscrimineerd.

[..]

Liever dan bij het 'moederland' horen.
Heel leuk allemaal, maar zelfs als die peilingen betrouwbaar zouden zijn, wat ik niet geloof, dan nog is de huidige situatie (niet erkend betwist gebied) níét een van de opties. Het zegt dus helemaal niks.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:04:04 #54
421524 SadPanda
pi_140418784
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:01 schreef Igen het volgende:
maar zelfs als die peilingen betrouwbaar zouden zijn, wat ik niet geloof,
:')
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:01 schreef Igen het volgende:
dan nog is de huidige situatie (niet erkend betwist gebied) níét een van de opties. Het zegt dus helemaal niks.
Jawel, dat is onafhankelijkheid.
Anti-Turkije
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:06:37 #55
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_140418863
quote:
Ukraine's rebels report deaths in Donetsk

At least 30 bodies of pro-Russian fighters delivered to hospital after battle for control of city's airport.

[...]

"It is not clear who is in control of the airport," Dmitry Kosinov, the airport spokesman, told AFP news agency on Tuesday as a series of explosions and gun fire were heard early in the day from the direction of the airport.

[...]

Poroshenko has pledged to negotiate a peaceful end to a pro-Russian uprising in the east, where rebels have seized government offices and fought Ukrainian troops for more than a month.

Yet Poroshenko described the separatists as "Somali pirates", saying that arms should be used against "killers and terrorists", but he also indicated that he wants a quick end to the military operation in the east.

"The anti-terrorist operation cannot and should not last two or three months," he said. "It should and will last hours."
quote:
Separatist Leader Says 50 Militiamen Died in Ukraine Attack

DONETSK, Ukraine The prime minister of the self-declared Donetsk Peoples Republic, a separatist group that controls this eastern region of Ukraine, said on Tuesday that about 50 pro-Russian militiamen had been killed the day before in heavy fighting with Ukrainian forces for control of a crucial airport.

[...]

Alexander Borodai, the premier of the Donetsk Peoples Republic who has been a central player in the motley collection of separatist leaders, said that while the pro-Russian fighters casualties were high, so were those of the Ukrainian military.

This is war, he said. Our losses are serious. But our opponents losses are not less, and maybe even more.

The military issued a warning to separatists on Monday to vacate the airport and attacked them around midday using helicopters and fighter jets when they did not comply.

Kiev is giving us some kinds of ultimatums, Mr. Borodai said. Let them keep giving them.

On Tuesday morning, Donetsk was quiet. All gunfire had subsided. Pictures circulated on social media of a Kamaz truck that had been blown up, reportedly by the Ukrainian military, and was said to have contained separatists.

[ Bericht 6% gewijzigd door deelnemer op 27-05-2014 11:12:47 ]
The view from nowhere.
pi_140419107
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:04 schreef SadPanda het volgende:

[..]

:')

[..]

Jawel, dat is onafhankelijkheid.
Niet per se, want die gebieden zijn geen volwaardige onafhankelijke landen. In de tekst staat dat alleen de mensen in Zuid-Ossetië en Transnistrië zichzelf als daadwerkelijk onafhankelijk zien, en daar is onafhankelijkheid ook voor bijna niemand de eerste keus. Dat is het alleen in Abchazië, waar ze juist zelf vinden dat ze die onafhankelijkheid nog níét hebben bereikt.

Los daarvan verlangt de grote meerderheid er terug naar de Sovjetunie, die welvaart en politieke stabiliteit bracht. De wens van mensen om bij Rusland te willen horen moet je dus ook in dat licht bekijken, zou ik zeggen, en mag je dus niet opvatten als dat die mensen blij zijn met het status-quo als niet-erkend, armoedig en instabiel flutlandje.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2014 11:16:22 ]
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:16:54 #57
421524 SadPanda
pi_140419204
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:14 schreef Igen het volgende:
Niet per se, want die gebieden zijn geen volwaardige onafhankelijke landen.
Ze zijn onafhankelijk maar alleen door een paar landen erkend.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:14 schreef Igen het volgende:
Los daarvan verlangt de grote meerderheid er terug naar de Sovjetunie, die welvaart en politieke stabiliteit bracht. De wens van mensen om bij Rusland te willen horen moet je dus ook in dat licht bekijken, zou ik zeggen, en mag je dus niet opvatten als dat die mensen blij zijn met het status-quo als niet-erkend, armoedig en instabiel flutlandje.
Dat weet ik. Instabiel is onzin. Ze hebben nog steeds liever dit dan terug naar het 'moederland'.
Anti-Turkije
pi_140419253
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:16 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat weet ik. Instabiel is onzin. Ze hebben nog steeds liever dit dan terug naar het 'moederland'.
Die conclusie kun je niet trekken, want je weet niet wat de pro-russische-integratie-mensen vinden als ze de keus voorgelegd zouden krijgen tussen dit of terug naar het moederland (of nog beter: wensen dat het conflict met het moederland nooit was begonnen).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2014 11:19:13 ]
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:20:20 #59
421524 SadPanda
pi_140419322
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Die conclusie kun je niet trekken, want je weet niet wat de pro-russische-integratie-mensen vinden als ze de keus voorgelegd zouden krijgen tussen dit of terug naar het moederland.
Er zijn referendums geweest. Ze hebben gevochten voor onafhankelijkheid, levensstandaard is veel hoger en geen discriminatie. Er is geen voordeel om terug te gaan, alleen nadeel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:18 schreef Igen het volgende:
(of nog beter: wensen dat het conflict met het moederland nooit was begonnen).
Nee, ze hebben in Tranistrië zelf gekozen voor de politici die onafhankelijkheid wilde en ze begonnen er ook een staking om.
Anti-Turkije
pi_140419485
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:20 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Er zijn referendums geweest. Ze hebben gevochten voor onafhankelijkheid, levensstandaard is veel hoger en geen discriminatie. Er is geen voordeel om terug te gaan, alleen nadeel.
Dat is geen antwoord op de vraag, want veel mensen dachten en hoopten blijkbaar dat ze onderdeel van Rusland kunnen worden. Als je hen nou (gelijk in 1991 ofzo) klip en klaar zou vertellen dat dat geen optie was en dat het best haalbare een status als niet-erkend flutlandje is, dan denk ik dat ze er wel anders over hadden gedacht.

En concreet voor Oekraïne is het nog niet te laat, de rebellen die maar een fractie van de bevolking uitmaken kunnen de wapens gewoon neerleggen. En die "referendums"...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2014 11:26:33 ]
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:27:04 #61
421524 SadPanda
pi_140419553
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:24 schreef Igen het volgende:
Dat is geen antwoord op de vraag, want veel mensen dachten en hoopten blijkbaar dat ze onderdeel van Rusland kunnen worden. Als je hen nou klip en klaar zou vertellen dat dat geen optie was en dat het best haalbare een status als niet-erkend flutlandje is, dan denk ik dat ze er wel anders over hadden gedacht.
Waarom zouden ze dat nou doen dan? Er zitten grote voordelen aan om onafhankelijkheid te blijven, bijna geen enkel nadeel. En als ik er documentaires over kijk zijn ze er wel blij mee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:24 schreef Igen het volgende:
En die "referendums"...
Ik had het niet over Oekraïne.
Anti-Turkije
pi_140419774
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:27 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat nou doen dan? Er zitten grote voordelen aan om onafhankelijkheid te blijven, bijna geen enkel nadeel. En als ik er documentaires over kijk zijn ze er wel blij mee.
Nou onafhankelijk blijven? Daar heb ik het toch helemaal niet over! Destijds onafhankelijk proberen te worden! Hoe zouden ze daar destijds over hebben gedacht als ze van begin af aan hadden geweten dat dit het eindresultaat zou zijn? Dat is de vraag!

En dat geldt ook voor Oost-Oekraïne. Wat denk je wat de doorsnee mensen daar zullen willen? Vrede en veiligheid behouden en onderdeel zijn van een erkend land? Of het conflict op scherp stellen, bloedvergieten organiseren, de relatie met de etnisch Oekraïners permanent verzieken, en met als eindresultaat een niet-erkend ministaatje, waar geen bedrijf in durft te investeren, en met op elke hoek van de straat een Russische soldaat om de mensen te beschermen tegen de enge Oekraïners die eerst nog bloedbroeders waren?

Dát is realistisch gezien de keus!
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:36:08 #63
312994 deelnemer
ff meedenken
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:36:50 #64
421524 SadPanda
pi_140419929
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:32 schreef Igen het volgende:
Nou onafhankelijk blijven? Daar heb ik het toch helemaal niet over! Destijds onafhankelijk proberen te worden! Hoe zouden ze daar destijds over hebben gedacht als ze van begin af aan hadden geweten dat dit het eindresultaat zou zijn? Dat is de vraag!
Als ze in de toekomst kunnen kijken zien ze ook alle voordelen. De wil om onafhankelijkheid in Tranistrië was er omdat Russisch werd afgeschaft als officiële taal. Buiten dat zijn de levensstandaarden veel hoger, niet mogelijk als ze niet onafhankelijk zijn. Nogmaals, wat is nou het voordeel van bij het moederland blijven horen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:32 schreef Igen het volgende:
En dat geldt ook voor Oost-Oekraïne. Wat denk je wat de doorsnee mensen daar zullen willen? Vrede en veiligheid behouden en onderdeel zijn van een erkend land? Of het conflict op scherp stellen, bloedvergieten organiseren, de relatie met de etnisch Oekraïners permanent verzieken, en met als eindresultaat een niet-erkend ministaatje, waar geen bedrijf in durft te investeren, en met op elke hoek van de straat een Russische soldaat om de mensen te beschermen tegen de enge Oekraïners die eerst nog bloedbroeders waren?
Etnisch Oekraïners kunnen net zo goed voor onafhankelijkheid zijn. Niet westerse bedrijven willen vast wel investeren. In Tranistrië loop er ook niet op elke hoek van de straat een Russische soldaat.
Anti-Turkije
pi_140420012
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:20 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat ze hun "land" niet uitkunnen omdat vrijwel geen enkel land ze erkent noem ik nou niet bepaald een voordeel :')
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:40:55 #66
421524 SadPanda
pi_140420051
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:39 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dat ze hun "land" niet uitkunnen omdat vrijwel geen enkel land ze erkent noem ik nou niet bepaald een voordeel :')
Bron? Lijkt me heel sterk.

Het klopt niet:
Omdat het Transnistrische paspoort internationaal niet erkend wordt, hebben de meeste mensen twee, soms drie paspoorten. Eén derde van de Transnistriërs heeft ook een Russisch paspoort, dat betekent dat er ongeveer 200.000 Russen in Transnistrië wonen. De rest houdt de Moldavische of Oekraïense nationaliteit.
https://decorrespondent.n(...)ak/42028074-c26bfe7b

[ Bericht 29% gewijzigd door SadPanda op 27-05-2014 11:49:22 ]
Anti-Turkije
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:43:54 #67
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_140420155
Oekraïens leger heeft vliegveld Donetsk weer in handen.

Donetsk city Mayor says as of May 27,
40 killed (2 - civilians)
31 wounded (4 - civilians)

[ Bericht 26% gewijzigd door deelnemer op 27-05-2014 11:50:38 ]
The view from nowhere.
pi_140420446
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:40 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Bron? Lijkt me heel sterk.

Het klopt niet:
Omdat het Transnistrische paspoort internationaal niet erkend wordt, hebben de meeste mensen twee, soms drie paspoorten. Eén derde van de Transnistriërs heeft ook een Russisch paspoort, dat betekent dat er ongeveer 200.000 Russen in Transnistrië wonen. De rest houdt de Moldavische of Oekraïense nationaliteit.
https://decorrespondent.n(...)ak/42028074-c26bfe7b
Uh het klopt dus wel, een Transnistrisch paspoort is nutteloos en daarom hebben de meesten een dubbele nationaliteit. Er zijn dus gewoon mensen die dat niet hebben en dus niet naar de buitenwereld kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2014 11:53:18 ]
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:54:25 #69
421524 SadPanda
pi_140420501
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:52 schreef J.B. het volgende:

[..]

Uh het klopt dus wel, een Transnistrisch paspoort is nutteloos en daarom hebben de meesten een dubbele nationaliteit. Er zijn dus gewoon mensen die dat niet hebben en dus niet naar de buitenwereld kunnen.
Ik denk dat meeste op twee slaat. Er staat namelijk ook:
Eén derde van de Transnistriërs heeft ook een Russisch paspoort, dat betekent dat er ongeveer 200.000 Russen in Transnistrië wonen. De rest houdt de Moldavische of Oekraïense nationaliteit.

En zoals in het artikel staat kunnen mensen een Russisch paspoort krijgen.
Anti-Turkije
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:56:06 #70
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_140420557
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:54 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik denk dat meeste op twee slaat. Er staat namelijk ook:
Eén derde van de Transnistriërs heeft ook een Russisch paspoort, dat betekent dat er ongeveer 200.000 Russen in Transnistrië wonen. De rest houdt de Moldavische of Oekraïense nationaliteit.

En zoals in het artikel staat kunnen mensen een Russisch paspoort krijgen.
ik ook als ik dat wil, maar dat wil ik niet
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:56:46 #71
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_140420584
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:43 schreef deelnemer het volgende:
Oekraïens leger heeft vliegveld Donetsk weer in handen.

Donetsk city Mayor says as of May 27,
40 killed (2 - civilians)
31 wounded (4 - civilians)
goed zo., weg met die domme kolenboeren

zo een vrachtwagen opblazen met een straaljager dat helpt wel goed
  dinsdag 27 mei 2014 @ 12:04:48 #72
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_140420936
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:56 schreef HD9 het volgende:

[..]

goed zo., weg met die domme kolenboeren

zo een vrachtwagen opblazen met een straaljager dat helpt wel goed
Zo ver ga ik niet. Ook deze mensen gaan staan voor wat zij nodig achten. Hier zie je nog dat de opstandelingen gesteund worden door een deel van de bevolking. Ook hun dood is geen goed nieuws. Ik hoop dat de opstandelingen snel inzien dat ze dit niet kunnen winnen.
The view from nowhere.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 12:08:16 #73
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_140421095
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 12:04 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Zo ver ga ik niet. Ook deze mensen gaan staan voor wat zij nodig achten. Hier zie je nog dat de opstandelingen gesteund worden door een deel van de bevolking. Ook hun dood is geen goed nieuws. Ik hoop dat de opstandelingen snel inzien dat ze dit niet kunnen winnen.
De mensne die ik ken in Donetsk willen gewoon bij Oekraine blijven
  dinsdag 27 mei 2014 @ 12:15:48 #74
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_140421382
Balliauw twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 11:16:28 Terrible scene at #Donetsk morgue. Inside 30 bodies of dead fighters. http://t.co/dLkHpjGaag reageer retweet
ChristopherJM twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 12:07:24 Gruesome. At least 45 dead rebels here at #Donetsk morgue after battle yesterday. One man with leg blown off. http://t.co/A6YAEAvS2Z reageer retweet
MaximEristavi twitterde op dinsdag 27-05-2014 om 11:55:47 RT @paulgypteau Body of a beheaded old woman in front of #Donetsk railway station. Unclear what happened http://t.co/BI4BBsxBRT reageer retweet
Plaatjes kunnen als schokkend worden ervaren.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_140421383
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 12:04 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Mag hopen dat de mensen die daar de wapens oppakken om de rest te onderdrukken aan het einde van de rit nog zwaar worden aangepakt door Oekraïne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')