zal wel een gechipte golf zijn, daarom dacht hij dat hij mij kwijt kon rakenquote:Op maandag 26 mei 2014 13:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kan dat zomaar!?
Ik rij ook een golf 4 TDI maar ehh, tjah, die haalt net 170 denk.
360.000 km op de teller ook.
Hmm, de binnenspiegel is sowieso niet verplicht he, mits je dan wel een rechterspiegel hebt en visa versa.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Na een vrachtwagen is je buitenspiegel checken + knipperlicht gewoon voldoende hoor. Binnen-buiten-naast bij elke rijstrookwisseling doet niemand meer vanaf de seconde nadat de man bij het CBR zegt "je bent geslaagd".
Ik reageer hier omdat ik mobiel zit en te lui ben die quote op te zoeken.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, de binnenspiegel is sowieso niet verplicht he, mits je dan wel een rechterspiegel hebt en visa versa.
Maar inderdaad als de weg achter mij in de gaten hou dan kan ik er heilig van overtuigd zijn dat er niks achter me zit en ga ik pas kijken als ik al ga sturen. 1x gehad alleen dat er toen iemand aankwam met een gangetje van 200.(dat was dan ook gelijk de reden waarom er kort daarvoor niemand achter mij zat)
Als een turbo op zijn einde zit en je geeft een lang stuk volgas dan kan het zomaar in eens over zijn jah.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:13 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik reageer hier omdat ik mobiel zit en te lui ben die quote op te zoeken.
Maar ik kijk zelf echt iedere keer in mijn dode hoek. Er zal maar een motorrijder naast je zitten ofzo.![]()
Heavy shit trouwens dat zo'n golf ineens zichzelf kan exploderen. Is volgas geven echt zo slecht?
Toen ik moderne auto's leende gaf ik op de autobahn op de ongelimiteerde stukken gewoon constant volgas.
Ik rij nu in een 10 jaar oude mondeo. Zou dat ding echt kapot kunnen daardoor?
Aan de andere kant neem ik aan dat je voordat gebeurd andere symptomen merkt toch? Geluiden of vermogen verlies ofzo?quote:Op maandag 26 mei 2014 14:25 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Als een turbo op zijn einde zit en je geeft een lang stuk volgas dan kan het zomaar in eens over zijn jah.
niet altijd, de ene zal eerst je compressorhuis/turbinehuis wand opvreten (wat je hoort) maar de as kan ook in een keer knappen waardoor je niks hoort maar dat het gelijk over is.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:27 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Aan de andere kant neem ik aan dat je voordat gebeurd andere symptomen merkt toch? Geluiden of vermogen verlies ofzo?
Wat voor auto heb je trouwens? Ik ben benieuwd![]()
Oeh nice autoquote:Op maandag 26 mei 2014 14:29 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
niet altijd, de ene zal eerst je compressorhuis/turbinehuis wand opvreten (wat je hoort) maar de as kan ook in een keer knappen waardoor je niks hoort maar dat het gelijk over is.
Saab 9-3 stg3 heb ik.
thanks, ja in NL gaat het fout bij elke weersverandering, net alsof ze een BSOD in hun kop krijgen.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:20 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oeh nice auto![]()
Echt he trouwens. Het gaat regenen en meteen ligt het hele verkeer op zijn gat.
Net bijvoorbeeld ging iemand met alarm lichten stil staan midden op een druk kruispunt in de binnenstad van Utrecht. Hij durfde niet meer verder.
ja hoor, zolang het maar geen drek is.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:23 schreef NieuweNier het volgende:
Kak ik realiseer me nu ik heb ook iets stoms gedaan. Ik heb de auto in nat gras geparkeerd omdat ik niet wilde lopen.![]()
Zal ik nog weg kunnen rijden?
Haha dat is inderdaad wel een goede omschrijving. En ik ben weggekomen. Er lagen veel plassen en modder, en ik spinde een beetje. Maar voorzichtig met het gas en het lukte gewoon. Ik heb een beetje trauma's aan vast komen te zitten.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:35 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
thanks, ja in NL gaat het fout bij elke weersverandering, net alsof ze een BSOD in hun kop krijgen.
[..]
ja hoor, zolang het maar geen drek is.
Na de vrachtwagen naar rechts sturen werkt ook hoor, zoals ik al zei, de vrachtwagen trekt niet opeens op naar 150.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Na een vrachtwagen is je buitenspiegel checken + knipperlicht gewoon voldoende hoor. Binnen-buiten-naast bij elke rijstrookwisseling doet niemand meer vanaf de seconde nadat de man bij het CBR zegt "je bent geslaagd".
Binnenspiegel is verplicht, tenzij je daarin de weg achter je niet kunt overzien. Dan moet je wel een rechterbuitenspiegel hebben, en die is sowieso verplicht bij nieuwe (vanaf 2010) auto's.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, de binnenspiegel is sowieso niet verplicht he, mits je dan wel een rechterspiegel hebt en visa versa.
Ik heb 3x een turbo gesloopt op m'n vorige auto en alleen de laatste keer hoorde/voelde ik het aankomenquote:Op maandag 26 mei 2014 14:27 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Aan de andere kant neem ik aan dat je voordat gebeurd andere symptomen merkt toch? Geluiden of vermogen verlies ofzo?
Wat voor auto heb je trouwens? Ik ben benieuwd![]()
Heeft die niet ook gewoon een start-stopsysteem?quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:08 schreef Anne het volgende:
Een meisje die haar Audi TDI tot wel 5 keer toe af liet slaan voor hetzelfde stoplicht. Dan kun je echt niet rijden...
Volgens mij was het een eerste generatie A3, denk het dus niet.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:26 schreef Chai het volgende:
[..]
Heeft die niet ook gewoon een start-stopsysteem?
Dan moet er gewoon iets stuk zijn, het kán gewoon niet dat je een diesel 5x af laat slaan.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:08 schreef Anne het volgende:
Een meisje die haar Audi TDI tot wel 5 keer toe af liet slaan voor hetzelfde stoplicht. Dan kun je echt niet rijden...
Precies.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:52 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan moet er gewoon iets stuk zijn, het kán gewoon niet dat je een diesel 5x af laat slaan.
Geef een auto aan een vrouw en het kan!quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:52 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan moet er gewoon iets stuk zijn, het kán gewoon niet dat je een diesel 5x af laat slaan.
Met handrem erop kom je nog best weg hoor.quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:30 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Geef een auto aan een vrouw en het kan!
Ik heb een keer bij 1 in de auto gezeten die kon niet van haar parkeerplek af rijden. Telkens motor uitslaan.. Toen zei ik maar dat ze handrem misschien moest af zetten
Als je een diesel in 1x de koppeling laat opkomen slaat deze ook vaak gewoon af.
Nou, volgens mij had ze haar handrem erop zitten, aangezien ik volgens mij zag dat d'r voorkant wel omhoog ging, maar dus niet vooruit. Volgens mij deed ze een hellingproef, zonder helling.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:52 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan moet er gewoon iets stuk zijn, het kán gewoon niet dat je een diesel 5x af laat slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |