abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141321698
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:19 schreef speknek het volgende:
Of zoals games. Alle items en subquests halen voor de girlfriend achievement.
En als je dan een beetje een sociaal geïsoleerde gozer hebt, waar er genoeg van zijn... prachtcombinatie.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:40:49 #227
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141322358
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En als je dan een beetje een sociaal geïsoleerde gozer hebt, waar er genoeg van zijn... prachtcombinatie.
Tja, dus moeten vrouwen hun verantwoordelijkheid nemen en makkelijker met de benen wijd. ^O^ :+
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_141322424
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Tja, dus moeten vrouwen hun verantwoordelijkheid nemen en makkelijker met de benen wijd. ^O^ :+
Die zijn er al wel hoor... maar dan moet je als jochie (zoals Elliot) wel meer durven doen dan hopen (verwachten) dat ze op je af komen in een kroeg als je daar schichtig en wereldvreemd in een hoekje staat toe te kijken.
pi_141322961
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat het een arrogante, elitaire kwal was?
Klasgenoten van een highschool gaven als reden dat hij een "oddball" was. Hij was gewoon wat anders, waarschijnlijk (ook) door zijn autisme. (dat hij dit had staat in de scheidingsdocumenten van zijn ouders, en advocaat van zijn vader kwam er direct mee naar buiten).

Arrogant? Ik denk het niet. Hij was eerder verlegen en praatte nauwelijks met anderen. Hij begon pas te praten als een ander iets tegen hem zei, en zei dan zelf amper iets terug.

Mensen die hem kennen zeiden dat ze de Elliot van de Youtube filmpjes " niet kennen" . Daar praat hij volop tegen zijn camera, maar tegen mensen praatte hij niet.
quote:
Je kan je natuurlijk afvragen of hij zo geworden is door het pesten, of al zo was waardoor hij gepest werd.
Hij was anders dan anderen, en daarom werd hij gepest. Het pesten heeft hem vrijwel zeker beschadigd. Door pesten wordt iemand steeds gevoeliger voor afwijzing. Afwijzing loopt als een rode draad door zijn leven...
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:03:09 #230
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141323159
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die zijn er al wel hoor... maar dan moet je als jochie (zoals Elliot) wel meer durven doen dan hopen (verwachten) dat ze op je af komen in een kroeg als je daar schichtig en wereldvreemd in een hoekje staat toe te kijken.
En op internet wél de held uithangen...

Ja klopt. Maar dan is onzekerheid het grootste probleem en de frustratie gericht op vrouwen een symptoom.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_141323205
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:57 schreef Webschip het volgende:

[..]

Klasgenoten van een highschool gaven als reden dat hij een "oddball" was. Hij was gewoon wat anders, waarschijnlijk (ook) door zijn autisme. (dat hij dit had staat in de scheidingsdocumenten van zijn ouders, en advocaat van zijn vader kwam er direct mee naar buiten).

Arrogant? Ik denk het niet. Hij was eerder verlegen en praatte nauwelijks met anderen. Hij begon pas te praten als een ander iets tegen hem zei, en zei dan zelf amper iets terug.

Mensen die hem kennen zeiden dat ze de Elliot van de Youtube filmpjes " niet kennen" . Daar praat hij volop tegen zijn camera, maar tegen mensen praatte hij niet.

[..]

Hij was anders dan anderen, en daarom werd hij gepest. Het pesten heeft hem vrijwel zeker beschadigd. Door pesten wordt iemand steeds gevoeliger voor afwijzing. Afwijzing loopt als een rode draad door zijn leven...
Arrogantie druipt van zijn manifest af, anders. Ook hoe hij zijn denkbeelden uit zijn jeugd omschrijft... narcisme ten top.

Afwijzing. Ja, maar hij vatte vrouwen die zich niet in zijn schoot worpen in een kroeg ook op als afwijzing. Dat was de laatste kans die hij 'ons' gaf. Ik geloof echt dat hij gepest is en slecht is behandeld, maar zijn perceptie van de intenties van anderen was ook behoorlijk skewed.
pi_141323802
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Arrogantie druipt van zijn manifest af, anders. Ook hoe hij zijn denkbeelden uit zijn jeugd omschrijft... narcisme ten top.

Hij hield er arrogante denkbeelden op na, dat bleek ook wel uit zijn manifest. Ik denk dat dit ook een beetje met zijn achtergrond/opvoeding te maken heeft. (milieu dus). Hij kon gebruik maken van allerlei privileges van zijn ouders. En materieel waren zijn ouders ook met hem begaan. Hij kreeg van zijn moeder die BMW 328 coupe. Wat verwonnen zou je kunnen zeggen, waardoor hij misschien dacht dat het zomaar wel komt aanwaaien....

De jongen leed overduidelijk ook aan zelfoverschatting. Hij had een ander beeld over zichzelf dan anderen van hem hadden.

quote:
Afwijzing. Ja, maar hij vatte vrouwen die zich niet in zijn schoot worpen in een kroeg ook op als afwijzing. Dat was de laatste kans die hij 'ons' gaf. Ik geloof echt dat hij gepest is en slecht is behandeld, maar zijn perceptie van de intenties van anderen was ook behoorlijk skewed.
Anderen wezen hem op dat hij vrouwen ZELF moest benaderen. Dat deed hij maar niet, waarschijnlijk omdat hij het niet kon. (onvermogen) Verder leed hij volgens mij aan zelfoverschatting, in de zin " hoe hij in de markt lag". Hij zag er helemaal niet slecht uit, zo te zien gewoon een leuke sympathieke gozer (zie oa zijn filmpje " Dancing in the car - Elliot Rodger style ) .Maar dat maakt iemand nog geen hunk waarvoor het halve vrouwvolk spontaan voor moet vallen.

Inderdaad: zijn zelfperceptie leek nogal verschillend/verwrongen tov hoe anderen hem zagen. Hij leefde ook in een isolement, had amper contact met anderen. (dus geen/amper feedback) En dan krijg je dat...
pi_141328716
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:19 schreef speknek het volgende:
Of zoals games. Alle items en subquests halen voor de girlfriend achievement.
Haha, hij speelde WoW, in zijn manifest schreef hij dat hij de man was in het spelletje omdat ie allerlei zeldzame gear had verzameld.
pi_141335948
Wat ik niet begrijp is dat hij in Isla Vista is beland...een echte studentenstadje met een bruisend studentenleven en alles wat daarmee samenhangt. Een heel intensief sociaal gebeuren dus, van uitgaan, vrienden meebrengen etc. Daar was hij duidelijk niet aan toe als je het hele verhaal bekijkt.

Ik meen dat hij daar ook niet vrijwillig is beland, maar onder druk van zijn ouders...Die bedoelden het vast goed voor hun zoon, ze hoopten natuurlijk dat hij daar wel vrienden zou maken en minder geïsoleerd zou zijn...Wat uiteindelijk totaal niet gebeurde, hij raakte alleen nog verder in de problemen.

Een mooie wensgedachte van hen wellicht, maar hoe realistisch was dat , gezien zijn achtergrond? Een reguliere highschool kon hij niet voltooien, werd daar kapot gepest, hij durfde er niet een meer heen en kwam - zoals Tafelkleed12 hier aangaf - op een speciale school (" special needs" ) terecht waar hij slechts een paar uurtjes per dag les kreeg. ( ik kon dat overigens niet zo gauw vinden op internet).

Daarna ging hij aldaar naar een community school en woonde volgens mij nog thuis. Hij " dropped out", vreemd want zo'n hoog niveau is het niet (mbo tot hooguit eerste jaar hbo) en dom was hij ook niet.

Wat moeten de gedachten zijn van ouders om hem naar Isla Vista te sturen? Dat hij community college daar wel zal halen? Dit in het licht dat hij daar ook een zelfstandig leven, n.b. in een setting van een bruisend studentenleven? En zag wat anderen daar wel lukte en voor hem niet bereikbaar was?

Nee, dat liep daar natuurlijk ook niet. Zijn school niet en zijn privé niet.

Mijn vraag is: hoe kan je ouders hem zoiets als Isla Vista aansmeren? Of waren ze hem thuis liever kwijt dan rijk? Ik vind dat ze echt beter hadden moeten weten.

In die zin had hij ook wel pech.

[ Bericht 0% gewijzigd door Webschip op 20-06-2014 17:54:50 ]
pi_141349195
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:45 schreef Webschip het volgende:
Daarna ging hij aldaar naar een community school en woonde volgens mij nog thuis. Hij " dropped out", vreemd want zo'n hoog niveau is het niet (mbo tot hooguit eerste jaar hbo) en dom was hij ook niet.
College was voor hem meer een plaats voor socializen dan studeren. Gezien hij niet slaagde om enigszins aansluiting te vinden op zijn school, ging hij op een gegeven moment niet meer naar school en uiteindelijk ging hij zelfs van comm. college af.

quote:
Wat moeten de gedachten zijn van ouders om hem naar Isla Vista te sturen?
Als we het woord van Elliot mogen geloven, waren zijn ouders hem liever kwijt dan rijk. Bij zijn vader kon hij sowieso niet meer terecht, omdat hij bonje had met zijn stiefmoeder en hij was al uit zijn vader's huis getrapt. Zijn moeder was bereid om alle levenskosten van Elliot te betalen zodat hij eerder uit huis kon, terwijl ze toen thuis nog niet zo breed hadden.

quote:
Wat ik niet begrijp is dat hij in Isla Vista is beland...een echte studentenstadje met een bruisend studentenleven en alles wat daarmee samenhangt. Een heel intensief sociaal gebeuren dus, van uitgaan, vrienden meebrengen etc. Daar was hij duidelijk niet aan toe als je het hele verhaal bekijkt.
Hij had met zijn vader een film gezien over de studentenstad Isla Vista. Aantal jaar(en) later kwam hij daar terecht omdat zijn ouders denken dat het goed idee is. Elliot werd in de eerste instantie gedwongen, maar hij wist wat de stad inhield en ging dus akkoord. Als hij daar niet in slaagde, dan was zijn leven over.
pi_141357722
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:00 schreef tafelkleed12 het volgende:

[..]

[..]

Hij had met zijn vader een film gezien over de studentenstad Isla Vista. Aantal jaar(en) later kwam hij daar terecht omdat zijn ouders denken dat het goed idee is. Elliot werd in de eerste instantie gedwongen, maar hij wist wat de stad inhield en ging dus akkoord. Als hij daar niet in slaagde, dan was zijn leven over.
Het zal best goed bedoeld zijn van zijn ouders, maar ze hadden ook kunnen weten dat het te hoog voor hem gegrepen was. Hij had nooit in Isla Vista moeten belanden, maar ja wie ben ik...(misschien wisten ze er ook geen raad meer mee)

Ik vraag me ook af, wisten de ouders eigenlijk wel hoe slecht met hem ging in Isla Vista? En zouden ze (zeker zijn moeder met wie hij wel een redelijk contact had) , nooit op het idee gekomen zijn om de jongen terug in huis te nemen? Ik bedoel: kon z'n moeder hem niet terugnemen?

Nu zijn ze hem vergoed kwijt. Nog maar niet te spreken van de andere zes jonge mensen die het leven zinloos hebben gelaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Webschip op 21-06-2014 00:30:58 ]
pi_141370222
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:22 schreef Webschip het volgende:
Ik vraag me ook af, wisten de ouders eigenlijk wel hoe slecht met hem ging in Isla Vista? En zouden ze (zeker zijn moeder met wie hij wel een redelijk contact had) , nooit op het idee gekomen zijn om de jongen terug in huis te nemen?
Ja en nee, sowieso wisten zij dat hij mensenschuw was en een gemakkelijk doelwit voor pesterijen was. Anders ging hij van jongs af aan niet naar psychologen en wisselde hij niet zo vaak van scholen. Daarnaast heeft zijn vader life allerlei coaches voor hem geregeld in Isla Vista, dus ze wisten sowieso dat Elliot er niet in slaagde om contacten te maken in zijn studentenstad.

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat zijn ouders niet wisten dat hij niet naar college ging/geen vakken haalden. Op een gegeven moment schreef hij niet eens meer in voor de vakken. En dat was al meer dan een jaar of 2 gaande, wat ook bevestigd is door de universiteit waarop hij zat.
Gezien Elliot voorheen op comm college ook op een gegeven niet meer naar de colleges ging, zou je verwachten dat zijn ouders er meer op zou letten.

quote:
Ik bedoel: kon z'n moeder hem niet terugnemen?
Nee, zijn moeder wou hem ook uit huis. Ze stelde ook 'regels' op wanneer Elliot bij haar op bezoek mag gaan, tenminste als we het manifest mogen geloven. Er kwam meerdere keren naar voren dat wanneer Elliot naar huis ging, graag langer thuis bleef, maar dat moeder het niet toestaat en hem direct naar Isla Vista terugstuurde. Dit is best wel raar, gezien meeste uitwonende studenten niet vaak verlangen om lang thuis te blijven en ouders vaak blij zijn als ze hun kinderen zien.
pi_141389329
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:37 schreef tafelkleed12 het volgende:

[..]

Ja en nee, sowieso wisten zij dat hij mensenschuw was en een gemakkelijk doelwit voor pesterijen was. Anders ging hij van jongs af aan niet naar psychologen en wisselde hij niet zo vaak van scholen.

Dus ze wisten dat hij een kwetsbare jongen was die sociaal moeilijk of niet meekon en dus makkelijk in de problemen kon komen in een studentenhuisvesting (voor een normaal mens al lastig) en ook weer een nieuwe, zeer grote school in Santa Barbara, nb op een behoorlijke afstand van zijn thuisfront. (Ze wisten dat hij autisme had en dat hij geen/moeilijk vrienden kon maken en moeilijk kon aanpassen).

Wat me opvalt: Elliot rept zelf met geen woord over zijn autisme. Als je het manifest leest, dan blijkt dat hij overduidelijk daar zwaar tegenaan is gelopen. Had hij dat inzicht niet of wilde hij dat helemaal niet weten? Dan hoefde hij het niet onbegrijpelijk te vinden om te weten waar hij nu precies stond en hoe dat kwam. Vreemd. :?

Ik heb eea uit het manifest gelezen, niet helemaal. Hoewel het vrij makkelijk leest, las ik het niet in een ruk uit, omdat het verhaal me teveel raakt. (zo sneu om iemand zo te zien lijden en worstelen...) Maar ik kreeg gaandeweg de indruk dat de ouders - die een slepend verleden met hem hadden - er ook gewoon geen raad mee wisten en hem op die manier hem maar stiekem zichzelf ook wilden " helpen" door er zo vanaf te zijn. Misschien makkelijk gezegd: ik zie Isla Vista als de cruciale misser in het hele verhaal...

quote:
Daarnaast heeft zijn vader life allerlei coaches voor hem geregeld in Isla Vista, dus ze wisten sowieso dat Elliot er niet in slaagde om contacten te maken in zijn studentenstad.

In dat opzicht kan je zeggen dat ouders hun best weer wel hebben gedaan. Als je het manifest leest, krijg je wel sterk het beeld dat hij niet te helpen was. Hij was cognitief op zijn zachts gezegd nogal rigide te noemen... In de aanleg ook niet gunstig vanwege ass, hij worstelde ook heel duidelijk met obsessies die daarmee of met een comorbiditeit kan worden verklaard. De depressie en boosheid die hij steeds erger ontwikkelde zullen daar wrs het gevolg van zijn geweest.
quote:
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat zijn ouders niet wisten dat hij niet naar college ging/geen vakken haalden. Op een gegeven moment schreef hij niet eens meer in voor de vakken. En dat was al meer dan een jaar of 2 gaande, wat ook bevestigd is door de universiteit waarop hij zat.
Gezien Elliot voorheen op comm college ook op een gegeven niet meer naar de colleges ging, zou je verwachten dat zijn ouders er meer op zou letten.

Universiteit? Hij zat toch op het laatst op SBCC, een community college :?

Inderdaad, raar dat ouders dat niet wisten, lijkt sterk op gebrek aan belangstelling hoe het met hun oudste zoon eigenlijk ging. Zeker in het licht dat ze op de hoogte waren dat het niet soepel liep allemaal. Dat versterkt mijn vermoeden weer dat ouders - door hem naar Isla Vista te sturen - een beetje de vlucht naar voren hebben genomen. Zoiets van Elliot buiten het zicht--probleem weg. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Soort vluchtgedrag van ouders die geen raad lijken te weten.

quote:
[..]

Nee, zijn moeder wou hem ook uit huis. Ze stelde ook 'regels' op wanneer Elliot bij haar op bezoek mag gaan, tenminste als we het manifest mogen geloven. Er kwam meerdere keren naar voren dat wanneer Elliot naar huis ging, graag langer thuis bleef, maar dat moeder het niet toestaat en hem direct naar Isla Vista terugstuurde. Dit is best wel raar, gezien meeste uitwonende studenten niet vaak verlangen om lang thuis te blijven en ouders vaak blij zijn als ze hun kinderen zien.
Ik geloof dat hij wel oprecht was in zijn manifest. Ik vind het erg vreemd, dat zijn moeder hem toch een beetje liet vallen. Hij voelde zich zo zelfs door hun ouders afgewezen, geen wonder dat hij zijn gevoel voor veiligheid compleet kwijt is geraakt. (Afwijzing loopt als een rode draad door zijn leven). Want...compleet geïsoleerd!

Een uitwonende student wil graag vrij zijn en niet aan ouders gebonden zijn. Het feit dat hij liever wel thuis was, bevestigt dat hij dus daar gewoon gedwongen zat.

Natuurlijk is Elliot zelf verantwoordelijk voor zijn daden, maar ik blijf zeggen: hij heeft ook wel heel veel pech gehad in zijn leven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Webschip op 21-06-2014 23:05:18 ]
pi_141486944
Ik las ergens dat a.s. vrijdag op ABC een speciale aflevering wordt uitgezonden van 20/20, waarin voor het eerst na de schietpartij de vader van Elloit wordt geïnterviewd. Om 10uur pm, plaatselijke tijd.

Hopelijk wordt de aflevering , gezien het voor ons vervelende tijdstip , ook op YouTube geplaatst.

Benieuwd wat zijn vader allemaal te melden heeft.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:36:09 #240
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141489475
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:23 schreef Webschip het volgende:
Ik las ergens dat a.s. vrijdag op ABC een speciale aflevering wordt uitgezonden van 20/20, waarin voor het eerst na de schietpartij de vader van Elloit wordt geïnterviewd. Om 10uur pm, plaatselijke tijd.

Hopelijk wordt de aflevering , gezien het voor ons vervelende tijdstip , ook op YouTube geplaatst.

Benieuwd wat zijn vader allemaal te melden heeft.
Het is te hopen idd. Vaak kunnen wij die uitzendingen niet eens live zien omdat we geen Amerikaans ip adres hebben.
Wel heel moedig van die man om dit uberhaupt te doen... Het is niet makkelijk om, zo zeer recent na de gebeurtenissen, je verhaal te doen, op tv nog wel, en de gevoelige vragen te beantwoorden.
pi_141508585
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het is te hopen idd. Vaak kunnen wij die uitzendingen niet eens live zien omdat we geen Amerikaans ip adres hebben.
Wel heel moedig van die man om dit uberhaupt te doen... Het is niet makkelijk om, zo zeer recent na de gebeurtenissen, je verhaal te doen, op tv nog wel, en de gevoelige vragen te beantwoorden.
Ik vroeg me ook al af of wij als Europeanen überhaupt wel een stream van ABC kunnen krijgen; ik probeerde toen even op hun site om te kijken of de stream inderdaad op gang komt, maar ik bleek een bepaalde plug-in niet te hebben...Maar afgezien daarvan, is het tijdstip zo ongunstig 10 uur pm, dat zou betekenen dat het hier zo'n zes of zeven uur 's-ochtends is, om je het live zou willen zien...

Op Youtube staan meerdere afleveringen van ABC' programma 20/20. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de aankomende speciale aflevering van Rodger daar een paar dagen later ook op Youtube terecht zal komen.

Een hint: een paar zondagen terug was op het Britse Channel4 ook een docu te zien getiteld: " The Virgin Killer" . Deze heb ik wel live gezien, maar blijkt nu ook op Youtube te staan. (makkelijk te vinden) De docu vind ik nogal populair en maar weinig informatief. Ik verwacht dat het interview met de vader van Elliot meer nieuws zal brengen.

Het is zeker moedig te noemen dat Elliot's vader dit doet. Eerder had de vader ook al de vader van Chris Martinez (20) ontmoet , het vierde mannelijke slachtoffer dat dodelijk werd getroffen. Je moet het maar durven.

Uiteraard zal de vader van Elliot voor het interview wel voorwaarden hebben gesteld, bijvoorbeeld dat niet alle vragen gesteld mogen worden. Peter Rodger is natuurlijk geen kleine jongen, met een grote carrière, zo was hij assistent director bij The Hunger Games. Hij wil zijn imagoschade natuurlijk ook beperken door een zo gunstig mogelijk beeld neer te zetten bij het publiek. Dat zal denk ik ook wel lukken, zeker in het licht dat zijn zoon Elliot ernstig geestelijk ziek was, en zij als ouders de nodige hulp hebben geboden en het dus niet konden voorkomen.. Voor het publiek waarschijnlijk een verzachtend omstandigheid , denk ik.

Maar stiekem hoop ik dat de vraag der vragen zal worden gesteld: " waarom, waarom stuurden ze Elliot in een hol van een bruisend studentenstad, terwijl hij van jongst af aan zo (sociaal) kwetsbaar bleek...

[ Bericht 0% gewijzigd door Webschip op 24-06-2014 21:55:25 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:47:13 #242
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141536935
Het is inderdaad niet mogelijk om uitzendingen op die abc.com site te bekijken, wegens "outside of the U.S".

Op vimeo.com (zoeken op ELLIOT RODGER TITLE CLEAN hrhC) staat een trailer van het interview. Barbara Walters zegt daar "You are the father of a mass murderer", en dan een zuchtende Peter...
Echt, hoe pijnlijk kun je het interview maken. :{
pi_141553670
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:47 schreef gebrokenglas het volgende:
Het is inderdaad niet mogelijk om uitzendingen op die abc.com site te bekijken, wegens "outside of the U.S".

Op vimeo.com (zoeken op ELLIOT RODGER TITLE CLEAN hrhC) staat een trailer van het interview. Barbara Walters zegt daar "You are the father of a mass murderer", en dan een zuchtende Peter...
Echt, hoe pijnlijk kun je het interview maken. :{
Dat wordt dus niet live kijken, dan maar hopen op Youtube...

Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, dan zullen eventuele interessante uitspraken de schrijvende pers op internet vast ook wel halen. Dus benieuwd.

De promo heb ik gezien, inderdaad een trieste binnenkomer :N Doet die vader zo zijn best om met zijn gezicht ermee op TV te gaan en dan dit..., ik begrijp die zucht dus heel goed. En dan ook nog eens die rare foto van Elliot , ook niet op zijn best.

Ik hoop toch op een waardig interview en dat die vader gewoon zijn verhaal kan doen.
pi_141561295
Je kan de Hola of MediaHint plugin voor je browser downloaden om o.a. de Amerikaanse Netflix te ontvangen, dus wellicht kun je hiermee ook wel die uitzending zien.
If not now, then when.
pi_141569131
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Je kan de Hola of MediaHint plugin voor je browser downloaden om o.a. de Amerikaanse Netflix te ontvangen, dus wellicht kun je hiermee ook wel die uitzending zien.
Dank voor de tip! Ik probeer em even. :)

Verder hebben de ouders van de eerste 3 slachtoffers gesproken. De eerste drie slachtoffers die hij doodstak in zijn appartement. Ze vroegen af- net als velen anderen - hoe het toch mogelijk is hoe een dun gebouwde Elliot in zijn eentje drie jonge mannen kon overmeesteren en dodelijk kon treffen? De suggestie van drogeren viel daarbij...Ik zou ook niet weten hoe hij anders dit voor elkaar kreeg. :{

De politie kon/wilde die vraag nog niet beantwoorden, tot grote frustratie van die ouders. Politie wil eerst alle feiten op een rij.

Ik las ergens dat het politierapport over enkele weken al wordt verwacht. Dergelijke rapporten zijn zeer gedetailleerd en informatief. Dat bleek wel in het geval van Adam Lanza. Velen van de rapporten zijn gewoon op internet te lezen. Dus de aankomende wellicht ook wel.
  donderdag 26 juni 2014 @ 15:29:46 #246
85962 ioko
I Appear Missing
pi_141576408
Ik denk wel dat de autisme stoornis (Omschreven als Asperger) een belangrijke rol heeft gespeeld. Sociale contacten en empatie zijn dan heel erg lastig voor iemand.

Voor sociale contacten moet je je kunnen verplaatsen in een ander. Dat was erg lastig voor hem. Ik zie hem meer als een soort 'alien' die wanhopig probeert contact te zoeken met een andere soort (in dit geval vrouwen). Ze begrijpen elkaar echter niet. Dat levert veel frustratie op.

Ook denk ik dat zijn zelfbeeld heel negatief en ook onrealistisch was. Wellicht ontkende hij zelfs dat hij een stoornis had, dat kun je zien aan het feit dat hij geen hulp wilde. Als je denkt dat je normaal bent, terwijl alle signalen aangeven dat dat niet zo is, lijkt me erg verwarrend.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 26 juni 2014 @ 15:51:12 #247
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_141577247
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:41 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dank voor de tip! Ik probeer em even. :)

Verder hebben de ouders van de eerste 3 slachtoffers gesproken. De eerste drie slachtoffers die hij doodstak in zijn appartement. Ze vroegen af- net als velen anderen - hoe het toch mogelijk is hoe een dun gebouwde Elliot in zijn eentje drie jonge mannen kon overmeesteren en dodelijk kon treffen? De suggestie van drogeren viel daarbij...Ik zou ook niet weten hoe hij anders dit voor elkaar kreeg. :{

De politie kon/wilde die vraag nog niet beantwoorden, tot grote frustratie van die ouders. Politie wil eerst alle feiten op een rij.

Ik las ergens dat het politierapport over enkele weken al wordt verwacht. Dergelijke rapporten zijn zeer gedetailleerd en informatief. Dat bleek wel in het geval van Adam Lanza. Velen van de rapporten zijn gewoon op internet te lezen. Dus de aankomende wellicht ook wel.
Als iemand het niet verwacht en er komt iemand op hem afgerend met een mes, heeft hij de kans niet om iets terug te doen. Ook al is die 2 keer zo groot en breed.
pi_141587896
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 15:29 schreef ioko het volgende:
Ik denk wel dat de autisme stoornis (Omschreven als Asperger) een belangrijke rol heeft gespeeld. Sociale contacten en empatie zijn dan heel erg lastig voor iemand.

Voor sociale contacten moet je je kunnen verplaatsen in een ander. Dat was erg lastig voor hem. Ik zie hem meer als een soort 'alien' die wanhopig probeert contact te zoeken met een andere soort (in dit geval vrouwen). Ze begrijpen elkaar echter niet. Dat levert veel frustratie op.

Ook denk ik dat zijn zelfbeeld heel negatief en ook onrealistisch was. Wellicht ontkende hij zelfs dat hij een stoornis had, dat kun je zien aan het feit dat hij geen hulp wilde. Als je denkt dat je normaal bent, terwijl alle signalen aangeven dat dat niet zo is, lijkt me erg verwarrend.
Hoewel de advocaat van zijn vader openlijk sprak over " Asperger" en in de scheidingspapieren van zijn ouders gesproken werd over " autisme " , repte Elliot zelf in zijn " manisfesto" met geen woord over deze stoornis. Dat vond ik ook opmerkelijk, ook in het licht dat volgens een familievriend (S. Astaire) na de uitlating van de advocaat dat beeld nuanceerde dat "hij nooit (officieel) is gediagnosticeerd op Asperger , maar familie had de verwachting dat hij in het " spectrum" zou vallen..." Het is dus niet duidelijk of hij een harde diagnose heeft gehad die Elliot " ontkende" , of er inderdaad geen diagnose was geweest (maar bijvoorbeeld hooguit een signalering door hulpverleners op het syndroom....) Het politierapport of het interview met zijn vader morgen zal daar wellicht wat meer duidelijkheid in brengen.

Als ik zijn manifesto lees en wat anderen over hem zeiden, dan heb ik wel degelijk de indruk dat hij aan Asperger of aanverwante stoornis heeft geleden, dat hem inderdaad dodelijk heeft genekt...

Overigens, als je het manifesto leest, blijkt hij toch af en toe wel degelijk bewust te zijn dat hij beperkte sociale skills had en sociale angsten had. Zijn probleem bleef bepaald niet beperkt tot het gebrek aan succes bij de vrouwen, maar hij had helemaal geen vrienden en klaagde vooral ook over zijn eenzaamheid, hij was totaal geïsoleerd. (en communiceerde/praatte amper tegen anderen...)

[ Bericht 1% gewijzigd door Webschip op 26-06-2014 20:09:22 ]
pi_141614113
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 15:51 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Als iemand het niet verwacht en er komt iemand op hem afgerend met een mes, heeft hij de kans niet om iets terug te doen. Ook al is die 2 keer zo groot en breed.
Als het maar een persoon is, dan kan ik mij het nog wel voorstellen...

Maar dat was niet het geval, er waren -naast Elliot - nog drie anderen gelijktijdig in het appartement. Dat waren 2 van zijn huisgenoten en een vriend van de huisgenoten die daar toevallig was...

Hij kon er maar eentje tegelijk neersteken; ik kan me dan - in de consternatie die dan toch moet hebben ontstaan - niet voorstellen dat die andere twee " die nog niet aan de beurt waren" niet meer konden vluchten of de dader konden overmeesteren...

Ik begrijp echt niet hoe dat kan. :{

Verder zag ik een promo van het interview met de vader van Elliot dat vanavond wordt uitgezonden. Hij zei dat hij dit allemaal niet zag aankomen en dat Elliot daartoe in staat zou zijn...." hij kon nog geen vlieg kwaad doen" .
  vrijdag 27 juni 2014 @ 20:17:35 #250
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141626759
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:22 schreef Webschip het volgende:
Hij kon er maar eentje tegelijk neersteken; ik kan me dan - in de consternatie die dan toch moet hebben ontstaan - niet voorstellen dat die andere twee " die nog niet aan de beurt waren" niet meer konden vluchten of de dader konden overmeesteren...

Ik begrijp echt niet hoe dat kan. :{
Daar heb ik ook over nagedacht. Wat natuurlijk meespeelt is het element van de verrassing... Dit verwacht niemand van een huisgenoot, ook al is het een weirdo.

Speculatie:
Misschien zaten de jongens achter de computer, en met de rug naar Elliot toe.
Je ziet en hoort consternatie naast je, eerst kijk je op, dan heb je nog een paar kostbare seconden nodig om te beseffen dat er echt iets serieus aan de hand is, en dan nog moet je overschakelen van een gemoedelijke houding naar voluit vechten voor je leven, met je bare hands... terwijl je op een stoel zit.....
En in al die denktijd is Elliot natuurlijk vol in de aanval en aan het steken.
Vreselijk. 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')