Ik denk eigenlijk dat de winst van het CDA vooral zit in de trouwe kiezers. PVV'ers waren voor 65% thuisgebleven las ik.quote:Op maandag 26 mei 2014 00:57 schreef Igen het volgende:
Dat het CDA toch best groot is - zouden er ook mensen CDA hebben gestemd in de hoop dat daarmee Juncker ipv. Schulz de volgende EC-voorzitter wordt?
En nu mij proberen uit te dagenquote:Op maandag 26 mei 2014 00:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ah, een andere mening is getroll. Jij bent altijd van de hoge kwaliteit discussies hè met je gescheld.
Uitdagen nog wel.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
En nu mij proberen uit te dagen
Kuttrolletje
Dat zou kunnen ja, zo heb ik er wel over nagedacht, Verhofstadt en Schulz waren twee hele slechte opties. Juncker was de 'beste' keuze voor EU voorzitter. Olli Rehn had een degelijk alternatief kunnen zijn, maar die dikke belg moest zo nodig op de ticket.quote:Op maandag 26 mei 2014 00:57 schreef Igen het volgende:
Dat het CDA toch best groot is - zouden er ook mensen CDA hebben gestemd in de hoop dat daarmee Juncker ipv. Schulz de volgende EC-voorzitter wordt?
Dat klopt.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:06 schreef remlof het volgende:
Nederland heeft er sinds de vorige verkiezingen dus een zetel bijgekregen in het EP?
Anders klopt deze uitslag niet:
[ afbeelding ]
Ik las ook iets over het feit dat Merkel op zoek is naar een 3e alternatief voor zowel Schulz als Juncker.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:06 schreef Igen het volgende:
Schulz wil i.i.g. ook EC-voorzitter worden, omdat de EVP zetels verloren heeft en S&D zetels gewonnen heeft, en nou wil hij met steun van andere fracties proberen Juncker af te troeven.
Het zal wel Juncker of Schulz moeten worden, want in het Verdrag van Lissabon staat dat e.e.a. 'recht moet doen aan de verkiezingsuitslag' en het EP moet de benoeming van de hele EC goedkeuren. Ik denk dat de parlementsleden wel op hun strepen zullen gaan staan om de democratie geen totale aanfluiting te laten zijn.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:03 schreef MilaNL het volgende:
Alleen waarschijnlijk wordt Juncker het ook niet
Met nieuwe landen die lid werden, is er wat geschoven met zetels. Totale aantal zetels is ook iets groter geworden dacht ik.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah gelukkig, ik dacht al dat alle media dezelfde fout maakten
Die extra zetel van Nederland was toch naar de PVV gegaan? Die hadden er 5, dus hebben feitelijk toch een zetel verloren.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Met nieuwe landen die lid werden, is er wat geschoven met zetels. Totale aantal zetels is ook iets groter geworden dacht ik.
Precies. Gek genoeg wordt die vijfde zetel nu nergens genoemd in de zetelverdeling van het huidige EP.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Die extra zetel van Nederland was toch naar de PVV gegaan? Die hadden er 5, dus hebben feitelijk toch een zetel verloren.
Waarschijnlijk omdat ze de uitslag vergelijken met de uitslag van vijf jaar geleden, toen was die extra zetel er nog niet.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies. Gek genoeg wordt die vijfde zetel nu nergens genoemd in de zetelverdeling van het huidige EP.
Of Schulz.quote:Op maandag 26 mei 2014 00:59 schreef JimmyJames het volgende:
Ik denk dat de meeste CDA-stemmers geen flauw benul hebben wie Juncker is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |