quote:Op zondag 1 juni 2014 15:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
http://politiek.theposton(...)che-aanslag-brussel/
Ik vond dit wel een interessant artikel.
Daar gaat het al mis. En dat zijn de eerste woorden van het artikel.quote:Tijdens het schrijven van Brussel: Eurabia
Idd, hij had best een goede kans om ermee weg te komen en dan loopt hij op deze manier (gelukkig maar) tegen de lamp.quote:
Heavy...quote:Op zondag 1 juni 2014 15:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 juni 2014 16:27 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie alleen maar dat de persoon een heleboel complotthorieen en aannames neerplempt. Het had een frontpage fokker kunnen zijn.
Die reacties eronder ook.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het ging al eerder mis. Bij de link.quote:Op zondag 1 juni 2014 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
Daar gaat het al mis. En dat zijn de eerste woorden van het artikel.
Syriëganger pleegde aanslag Brusselquote:De man die verdacht wordt van de schietpartij in en bij het Joods Museum in Brussel, waarbij vorige week zaterdag drie mensen om het leven kwamen, heeft de aanslag in een videoboodschap opgeëist. Dat heeft een woordvoerder van het Belgisch federaal parket zondag op een persconferentie gezegd. De Fransman werd vrijdag opgepakt in de Franse stad Marseille.
De 29-jarige Mehdi Nemmouche werd opgepakt tijdens een routinecontrole op drugs bij een bushalte in Marseille. Hij was toen net uit een bus uit Amsterdam gestapt. Hij had onder meer een camera bij zich met daarop beelden van zijn wapens. In de video verklaart hij de aanslag te hebben gepleegd. Behalve een camera had Nemmouche een kalasjnikov, een pistool en een grote hoeveelheid munitie bij zich. Het pistool is van hetzelfde type als bij de aanslag in de Belgische hoofdstad werd gebruikt.
De man heeft waarschijnlijk banden met moslimextremisten die in Syrië strijden tegen de regering van Bashar Assad. Nemmouche vocht vorig jaar zelf aan de zijde van de jihadisten in het land. In zijn eigendommen trof de politie een insigne van het Islamitische Leger in Irak en de Levant aan, een radicaalislamitische organisatie die actief is in Syrië. Zijn wapen was in een vlag daarvan gewikkeld.
Het federaal parket wijst erop dat de aanslag bewijst dat uit Syrië teruggekeerde strijders een gevaar vormen voor de veiligheid in Europa.
Tot nu toe heeft de verdachte geen woord tegen de politie gezegd. In 2008 en 2009 werd Nemmouche in Frankrijk opgepakt en veroordeeld wegens diefstal en betrokkenheid bij een gewapende overval. Hierna zou hij in rap tempo zijn geradicaliseerd.
Nammouche wordt verdacht van moord, poging tot moord en banden met een terroristische organisatie. Uit een huiszoeking bleek dat hij zich een tijdlang ophield in de Belgische stad Kortrijk. De Franse en Belgische autoriteiten buigen zich de komende tijd samen over de zaak.
Als die lui nou gewoon naar een bepaald Caribisch eiland worden verscheept heb je deze problemen niet.quote:Op zondag 1 juni 2014 19:24 schreef Loekie1 het volgende:
Tussen teruggekeerde Syriegangers kunnen ook lone wolves zitten.
Ik heb begrepen dat de veiligheidsdiensten wisten dat ie terug was maar hem uit het oog verloren hadden. Dat verklaart enigszins dat hij zo bewapend kon rondlopen.
Zure linksen op de FP probeerden het al op extreemrechts af te schuiven.quote:
Nee, ben lekker in de zon in de tuin gaan zitten. Jij wel?quote:Op zondag 1 juni 2014 13:19 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Heb je al liggen vingeren nadat je het nieuws las?
Geenszins behoefte aan.quote:Op zondag 1 juni 2014 20:31 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Nee, ben lekker in de zon in de tuin gaan zitten. Jij wel?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |