Vorig jaar juli hebben we een huisje gekocht en hebben we hard geroepen dat we dit jaar de tuin zouden aanpakken. Ongeveer een maand geleden zijn we dan ook aan de slag gegaan.
Verwacht geen sneltreintopic, verwacht geen hoogstandjes en verwacht dus ook absoluut geen parel van een tuin aan het einde van de rit. Er is namelijk vrijwel geen budget, we hergebruiken zoveel mogelijk, we houden helemaal niet van onderhoud en we doen eigenlijk alles met zijn tweetjes, waar vooral SD de hardste werker is. En dat moet allemaal naast onze banen van 40-60 uur in de week en wij vinden het allebei ook fijn om wel eens met de voetjes hoog op de bank te hangen.
Laten we eerst maar eens beginnen met hoe het was, maar stom genoeg heb ik geen voor-foto's gemaakt, dus laat ik de foto's zien die zijn gemaakt toen het huis de verkoop in ging.
![Voortuin1.jpg]()
![Achtertuin1.jpg]()
![Achtertuin2.jpg]()
Ik kreeg soms zin om mezelf op de borst te kloppen met bijbehorende oerwoud-geluiden.
Het huis heeft meer dan een jaar te koop gestaan, zonder dat er veel (of ik denk zelfs niets) aan de tuin is gedaan. Dus bedenk er even bij dat toen wij het kochten alle planten héél behoorlijk terug gesnoeid moesten worden en bedenk er ook even een hele hoop onkruid bij. Elke keer als we weer iets gesnoeid hadden, kwamen we weer een nieuw plantje tegen.