Heb je er naar gekeken? Wat vond je ervan? Heeft-ie de ouders van dat joch de moordpartij in hun schoenen geschoven?quote:
Ik vind dat hij een aardige poging doet om de ouders de schuld te geven ja.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:22 schreef Terecht het volgende:
[..]
Heb je er naar gekeken? Wat vond je ervan? Heeft-ie de ouders van dat joch de moordpartij in hun schoenen geschoven?
quote:
Nou nou nou.quote:Op maandag 9 juni 2014 09:42 schreef quirina het volgende:
Iemand een korte samenvatting van de video? Voordat ik anderhalf uur van m'n leven weg ga gooien?
Ik heb er een paar min van gezien. Het klinkt wel zinnig wat de onderzoeker zegt.quote:Op maandag 9 juni 2014 09:42 schreef quirina het volgende:
Iemand een korte samenvatting van de video? Voordat ik anderhalf uur van m'n leven weg ga gooien?
Verderop vertelt hij juist dat men die filmpjes zag en de politie langskwam. Elliot reageerde heel rustig en zei dat het een misverstand was, en de agenten accepteerden datquote:Op maandag 9 juni 2014 11:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb er een paar min van gezien. Het klinkt wel zinnig wat de onderzoeker zegt.
Er wordt gesteld dat dit drama wellicht te voorkomen was geweest en dat agenten (die hem geinteviewd hadden kort voor het gebeuren) nu eenmaal geen gedragspsychologen zijn en dat ze verzuimd hebben zijn Youtubefilmpjes te bekijken. Het laatste filmpje in het bijzonder, waarin hij zijn 'wraak tegen de mensheid' aankondigt in het bijzonder omdat die op te vatten is als een noodkreet of schreeuw om iig. in te grijpen.
Tenslotte dat ie geen mensenrechtenactivist was en een sneer naar de plaatselijke sheriff, die hem 'gestoord' noemde. Iets wat de politie kort voor het drama niet in de gaten had.
En de rest moet je zelf maar kijken. Verder dan de eerste 6 min. ben ik nog niet
Edit: oh, en wat ik wel scherp vond is dat ie feitelijk eenzaam was, en dat dat wel duidelijk naar voren kwam omdat niemand, geen ouders, familie, vrienden of poltiie de alarmerende filmpjes hebben gezien. Dat is althans wat er geimpliceerd wordt.
Dat klopt niet. De ouders waren op de hoogte van de filmpjes die hun zoon op youtube plaatste, de moeder van Elliot was degene die aanvankelijk de politie inschakelde maar die traden helaas niet doortastend op. Toen de ouders het laatste filmpje zagen zijn ze beide in de auto gesprongen om hun zoon tegen te houden maar toen was het al te laat.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Edit: oh, en wat ik wel scherp vond is dat ie feitelijk eenzaam was, en dat dat wel duidelijk naar voren kwam omdat niemand, geen ouders, familie, vrienden of poltiie de alarmerende filmpjes hebben gezien. Dat is althans wat er geimpliceerd wordt.
quote:Op maandag 9 juni 2014 09:42 schreef quirina het volgende:
Iemand een korte samenvatting van de video? Voordat ik 2uur van m'n leven weg ga gooien?
Ik heb een stukje geantwoord.quote:
Dat was het al sinds de scheiding van de ouders. Die jongen werd helemaal aan zijn lot overgelaten en ontving geen normale opvoeding, eigenlijk helemaal geen opvoeding. Tel daar zijn verwendheid bij op en je hebt een potentiele moordenaar.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:42 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat klopt niet. De ouders waren op de hoogte van de filmpjes die hun zoon op youtube plaatste, de moeder van Elliot was degene die aanvankelijk de politie inschakelde maar die traden helaas niet doortastend op. Toen de ouders het laatste filmpje zagen zijn ze beide in de auto gesprongen om hun zoon tegen te houden maar toen was het al te laat.
Het probleem met Elliot was dat hij mentaal gewoon niet in orde was. Een goede opvoeding had misschien de scherpe kantjes er vanaf kunnen halen, maar ik denk niet dat je zijn thuissituatie aan kunt wijzen als de ultieme oorzaak van zijn daad. Zijn ouders hadden ook al vroeg door dat hun zoon het niet allemaal op een rijtje had in zijn bovenkamer. Op zijn 9e(!) zat hij al in therapie. Dat zou je kunnen verklaren als zijnde onverschillige ouders die de opvoeding van hun kind aan therapeuten overlieten, maar voor hetzelfde geld is Elliot altijd al knettergek geweest en was het een kwestie van tijd voordat de bom barstte.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat was het al sinds de scheiding van de ouders. Die jongen werd helemaal aan zijn lot overgelaten en ontving geen normale opvoeding, eigenlijk helemaal geen opvoeding. Tel daar zijn verwendheid bij op en je hebt een potentiele moordenaar.
Een kind is niet zomaar gek. Ouders die er nooit zijn, geen liefde schenken en alles af doen met materiele cadeautjes, dat is bijna een recept voor een crimineel/moordenaar.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:18 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het probleem met Elliot was dat hij mentaal gewoon niet in orde was. Een goede opvoeding had misschien de scherpe kantjes er vanaf kunnen halen, maar ik denk niet dat je zijn thuissituatie aan kunt wijzen als de ultieme oorzaak van zijn daad. Zijn ouders hadden ook al vroeg door dat hun zoon het niet allemaal op een rijtje had in zijn bovenkamer. Op zijn 9e(!) zat hij al in therapie. Dat zou je kunnen verklaren als zijnde onverschillige ouders die de opvoeding van hun kind aan therapeuten overlieten, maar voor hetzelfde geld is Elliot altijd al knettergek geweest en was het een kwestie van tijd voordat de bom barstte.
Men zou het juist enorm attent en zorgzaam van de ouders kunnen vinden dat ze al zo vroeg onderkenden dat er wat mis was met hun jongen en daarvoor hulp zochten.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:18 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het probleem met Elliot was dat hij mentaal gewoon niet in orde was. Een goede opvoeding had misschien de scherpe kantjes er vanaf kunnen halen, maar ik denk niet dat je zijn thuissituatie aan kunt wijzen als de ultieme oorzaak van zijn daad. Zijn ouders hadden ook al vroeg door dat hun zoon het niet allemaal op een rijtje had in zijn bovenkamer. Op zijn 9e(!) zat hij al in therapie. Dat zou je kunnen verklaren als zijnde onverschillige ouders die de opvoeding van hun kind aan therapeuten overlieten, maar voor hetzelfde geld is Elliot altijd al knettergek geweest en was het een kwestie van tijd voordat de bom barstte.
Ik kan je vertellen-want van zeer dichtbij meegemaakt-dat liefde van ouders soms niet kan voorkomen dat hun kind doodongelukkig is . Alle liefde, aandacht, hulp en therapie ten spijt.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een kind is niet zomaar gek. Ouders die er nooit zijn, geen liefde schenken en alles af doen met materiele cadeautjes, dat is bijna een recept voor een crimineel/moordenaar.
Oh nee, zeker niet. Er bestaan geen garanties in het leven.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen-want van zeer dichtbij meegemaakt-dat liefde van ouders soms niet kan voorkomen dat hun kind doodongelukkig is . Alle liefde, aandacht, hulp en therapie ten spijt.
Das toch sterk.. Ik heb nog eens geluisterd en in de eerste paar min. zegt hij duidelijk dat zowel de autoriteiten en ouders en andere familieleden zich beslist hadden moeten inschrijven op zijn youtubekanaal zodat ze hadden kunnen ingrijpen als er een nieuw filmpje werd geplaatst.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:42 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat klopt niet. De ouders waren op de hoogte van de filmpjes die hun zoon op youtube plaatste, de moeder van Elliot was degene die aanvankelijk de politie inschakelde maar die traden helaas niet doortastend op. Toen de ouders het laatste filmpje zagen zijn ze beide in de auto gesprongen om hun zoon tegen te houden maar toen was het al te laat.
Dan zouden er heel wat meer seriemoordenaars moeten rondlopen. Er moet zeker wel sprake zijn van aanleg of een sluimerende geestesziekte. Het is vaak een combinatie van factoren of je 'gek' wordt en hoe je dat dan uit.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een kind is niet zomaar gek. Ouders die er nooit zijn, geen liefde schenken en alles af doen met materiele cadeautjes, dat is bijna een recept voor een crimineel/moordenaar.
Niks ten nadele van jou hoor, maarre..quote:Op zondag 29 juni 2014 12:53 schreef Lavenderr het volgende:
http://airvd.wordpress.co(...)ch-ritueel-misbruik/
Het staat er dan ook alleen ter kennisgeving.quote:Op zondag 29 juni 2014 18:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Niks ten nadele van jou hoor, maarre..![]()
Dat verhaal is op geen enkele manier serieus te nemen.
Nee, nog niet... Heb wel een pagina die je eerder gepost had gelezen, met een interview met zijn vader.quote:Op zondag 29 juni 2014 18:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het staat er dan ook alleen ter kennisgeving.
Heb je het interview met de vader gezien?
Dit is van eergisteren, 27 juni.quote:Op zondag 29 juni 2014 18:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nee, nog niet... Heb wel een pagina die je eerder gepost had gelezen, met een interview met zijn vader.
Ik ben nu aan het kijken.. Het is idd aangrijpend.quote:Op zondag 29 juni 2014 19:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit is van eergisteren, 27 juni.
Vond het aangrijpend.
Die wanhoop ook. Ze hebben echt alles gedaan wat in hun macht lag.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ben nu aan het kijken.. Het is idd aangrijpend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |