nee, hij zegt waar het ongeveer fout gaat in de samenleving. Laten we het maar afschuiven op zijn rijke vader en asperger, das makkelijker.quote:
Nee, deze jongen had gewoon een sociale vaardigheidscursus moeten volgen en leren snappen dat de wereld niet om hem draait. Vervolgens een account aanmaken op tinder en klaar.quote:Op zondag 25 mei 2014 13:33 schreef Eyip het volgende:
[..]
nee, hij zegt waar het ongeveer fout gaat in de samenleving. Laten we het maar afschuiven op zijn rijke vader en asperger, das makkelijker.
die cursus heeft hij gevolgd volgens manifest.quote:Op zondag 25 mei 2014 13:43 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Nee, deze jongen had gewoon een sociale vaardigheidscursus moeten volgen en leren snappen dat de wereld niet om hem draait. Vervolgens een account aanmaken op tinder en klaar.
Desalniettemin zal de pesterijen die deze jongen heeft meegemaakt best ernstig zijn geweest waardoor hij zo is geworden, dus toch vind ik het een beetje zielig.
Ik was natuurlijk deels sarcastisch. Wat dichter bij de waarheid komt is dat het wetenschap een soort medicatie moet ontwikkelen waardoor dit soort mensen empathie en genegenheid kunnen voelen.quote:Op zondag 25 mei 2014 13:49 schreef Eyip het volgende:
[..]
die cursus heeft hij gevolgd volgens manifest.
en tinder was niet de oplossing geweest...
met medicatie los je gekte in de kop niet op.quote:Op zondag 25 mei 2014 13:52 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Ik was natuurlijk deels sarcastisch. Wat dichter bij de waarheid komt is dat het wetenschap een soort medicatie moet ontwikkelen waardoor dit soort mensen empathie en genegenheid kunnen voelen.
Jawel hoor, anti-psychotica, anti-depressiva, angstremmers, enz. Maar dat is een andere discussie.quote:Op zondag 25 mei 2014 13:55 schreef Eyip het volgende:
[..]
met medicatie los je gekte in de kop niet op.
Jij denk dat zo'n gozer dan niet gaat moorden, omdat hij het dan, dankzij die pillen, wel zielig vindt voor die mensen?quote:Op zondag 25 mei 2014 13:52 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Ik was natuurlijk deels sarcastisch. Wat dichter bij de waarheid komt is dat het wetenschap een soort medicatie moet ontwikkelen waardoor dit soort mensen empathie en genegenheid kunnen voelen.
dat is vaak tijdelijke medicatie. dit soort zieke acties kun je niet voorkomen. niet door scherpe guncontrol of medicatie.quote:Op zondag 25 mei 2014 13:56 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Jawel hoor, anti-psychotica, anti-depressiva, angstremmers, enz. Maar dat is een andere discussie.
Wat ga jij doen, denk je? Een vuurwapen regelen in Nederland is moeilijk, maar voor de trein springen heb je wel balen voor.quote:Op zondag 25 mei 2014 13:59 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Jij denk dat zo'n gozer dan niet gaat moorden, omdat hij het dan, dankzij die pillen, wel zielig vindt voor die mensen?
Ik denk dat hij best van zichzelf empathie en genegenheid kan voelen. Maar als die gevoelens totaal onbeantwoord blijven, dan kun je erop wachten dat iemand zich helemaal Remi gaat voelen. Natuurlijk zal niet iedereen daarvan aan het moorden slaan (men zal zichzelf eerder voor de trein werpen), maar een enkeling blijkbaar dus wel.
Als wetenschappers meer en betere medicatie en oplossingen bedenken, kunnen deze mensen zeker met medicatie geholpen worden. Maar zoals ik zei, dat is een ander discussie.quote:Op zondag 25 mei 2014 14:00 schreef Eyip het volgende:
[..]
dat is vaak tijdelijke medicatie. dit soort zieke acties kun je niet voorkomen. niet door scherpe guncontrol of medicatie.
meer mensen in samenleving is meer gekken. die hou je niet tegen.
Die gozer was heus niet altijd zo. Wat je in die filmpjes ziet is gewoon een 'optreden'. Wel een heel slecht optreden van een onvolwassen jochie, maar toch.quote:
Ik ga gewoon ff stoom afblazen bij de hoeren of bij een ex ofzo.quote:Op zondag 25 mei 2014 14:01 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Wat ga jij doen, denk je? Een vuurwapen regelen in Nederland is moeilijk, maar voor de trein springen heb je wel balen voor.
een zieke gast moet eerst als ziek worden benoemd voordat je medicatie kan krijgen. Dat is mijn punt, niet betere of meer medicatie en de oplossing bij wetenschappers neer leggen.quote:Op zondag 25 mei 2014 14:02 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Als wetenschappers meer en betere medicatie en oplossingen bedenken, kunnen deze mensen zeker met medicatie geholpen worden. Maar zoals ik zei, dat is een ander discussie.
Man man man. Ik vraag me af of hij het antwoord niet al lang en breed wist, maar meer voldoening haalde uit het idee van het afslachten van hordes mensen an sich.quote:Why do things have to be this way? I’m sure that is the question everyone will be asking after the Day of Retribution is over. They will all be asking why. Indeed, why? That is the question I’ve had for everyone throughout all my years of suffering. Why was I condemned to live a life of misery and worthlessness while other men were able to experience the pleasures of sex and love with women? Why do things have to be this way? I ask all of you. All I ever wanted was to love women, and in turn to be loved by them back. Their behavior towards me has only earned my hatred, and rightfully so! I am the true victim in all of this. I am the good guy.
Lijkt mij een terechte vraag met een simpel antwoord.quote:Why was I condemned to live a life of misery and worthlessness while other men were able to experience the pleasures of sex and love with women?
Gevalletje grootheidswaanzin, typerend voor narcisme.quote:Op zondag 25 mei 2014 14:10 schreef Eyip het volgende:
vraag mij af waarom hij een manifest schrijft net zoals die gek Breivik.
Juist. Ben benieuwd wat in dit geval 'fine' was.quote:Sheriff Bill Brown said deputies had interacted three times with the 22-year-old, who also died in the attack, including a welfare check just weeks ago on 30 April, the Los Angeles Times reported.
Relatives had expressed concern about Rodger’s health after he posted a series of disturbing videos online - but no action was taken after officials ruled that the young man appeared to be fine and was “polite and courteous”. Mr Brown said he refused to "second guess" his officers' decision.
Zeker, zolang iemand geen tekenen van gevaar voor zichzelf of anderen toont, is het lastig om zo'n iemand aan medicatie te krijgen.quote:Op zondag 25 mei 2014 14:06 schreef Eyip het volgende:
[..]
een zieke gast moet eerst als ziek worden benoemd voordat je medicatie kan krijgen. Dat is mijn punt, niet betere of meer medicatie en de oplossing bij wetenschappers neer leggen.
Je voorkomt het niet.
Op mijn plek wordt gezet met een hoop onjuiste aannames bedoel je?quote:
Dom maakbaarheidsdenken anno 2014.quote:Op zondag 25 mei 2014 13:52 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Precies.quote:Op zondag 25 mei 2014 14:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Op mijn plek wordt gezet met een hoop onjuiste aannames bedoel je?En zelfs als ze waar waren is het een hoop kul dat 'linksmenschen' de arme en zielige maagden maar een handje moeten helpen om te voorkomen dat ze ontsporen. Flauw. En behoorlijk eng.
Volgens mij heb ik nergens beweerd een wereldverbeteraar te zijn. Ik probeer alleen de oorzaken te zoeken vanuit een meer globaal, maatschappelijk oogpunt omdat dit fenomeen zich helaas niet beperkt tot een enkeling. Die analyse wegwuiven als linkse praat en woorden maar geen daden is typerend. En weinig constructief.
Terwijl je het deels wel met me eens bent gezien een van je posts. Je had gelijk met je eerdere reactie. Het is te makkelijk om het af te schuiven op zijn asperger, het is een maatschappelijk probleem. Jouw mening en die van hpeopjes illustreren precies de problematische gedachtegang mbt de slschtofferrol en entitlement in dit soort jongens. De schuld leggen bij de vrouwen; jullie doen precies hetzelfde, al dan niet op spottende wijzs. Bedankt daarvoor, sterkt me in mijn overtuiging.
Ik vind 't wel interessant als ze een manifest hebben. Het biedt toch een uniek kijkje in de gedachtewereld van een gestoord iemand. En omdat we allemaal onze kleine en grotere gebreken hebben is het interessant om te zien of er ergens dingen zijn waarvan je kunt zeggen 'oh god, dat heb ik ook wel eens gedacht - goed om dit in de gaten te houden'.quote:Op zondag 25 mei 2014 14:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Gevalletje grootheidswaanzin, typerend voor narcisme.
Maarja, grootheidswaanzin... we lezen die manifesten nu toch allemaal!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |