Je hypothese is veel te vaag. Wees eens wat concreter.quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:54 schreef persmaker het volgende:
Niemand heeft nog steeds ook maar een geldig argument weten te geven waarom de invasie niet zou lukken, mits zorgvuldig uitgestippeld en toegepast.
Ik zeg ook niet dat het lukt.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een invasie als dit win je door superieure militaire macht en betere intel, in beide zijn de VS leidend.
echt wel.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:02 schreef persmaker het volgende:
[..]
Dat kun je niet staven.
Bovendien had ik het over gecombineerde machten aan de andere kant, een soort van bondgenootschap.
quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:31 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het lukt.
Elk Amerikaans huishouden verandert in een fort knox Amerikanen kennende en wetende hoeveel wapens er onder de bevolking zijn.
Wel een leuke quote van de Japanse admiraal Yamamoto daarover:quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:31 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het lukt.
Elk Amerikaans huishouden verandert in een fort knox Amerikanen kennende en wetende hoeveel wapens er onder de bevolking zijn.
Zo kun je het zien, maar je kunt een burger met vuurwapen als een "vrij inzetbare en ongecoördineerde" soldaat zien. Gewoon een interne vijand creëren, wat groepen tegen elkaar uitspelen (reps vs dems, blank vs zwart, noord vs zuid, burger vs overheid, christenen vs moslims etc etc) en laat ze elkaar maar uitmoorden met die 300 miljoen wapens.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:49 schreef Royyy het volgende:
[..]
Wel een leuke quote van de Japanse admiraal Yamamoto daarover:
"You cannot invade the mainland United States. There would be a rifle behind each blade of grass."
Het internet van een land afsluiten... kijken hoe snel het chaos wordt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 19:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zo kun je het zien, maar je kunt een burger met vuurwapen als een "vrij inzetbare en ongecoördineerde" soldaat zien. Gewoon een interne vijand creëren, wat groepen tegen elkaar uitspelen (reps vs dems, blank vs zwart, noord vs zuid, burger vs overheid, christenen vs moslims etc etc) en laat ze elkaar maar uitmoorden met die 300 miljoen wapens.
Amerika verslaan op hun vakgebied (conventioneel oorlogvoeren) gaat natuurlijk nooit lukken
Maar goed, liever de VS als wereldmacht dan China of Rusland![]()
Dan kun je gewoon kernwapens koppen met je bondgenootschapquote:Op woensdag 4 juni 2014 21:02 schreef persmaker het volgende:
[..]
Dat kun je niet staven.
Bovendien had ik het over gecombineerde machten aan de andere kant, een soort van bondgenootschap.
2x de helft ongeveer.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:33 schreef Vortix het volgende:
Weet je wel hoe ver het varen is naar de VS?
quote:
De amerikaans economie is gezonder en sterker dan de europese.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:37 schreef FEF het volgende:
je kunt het ook zo stellen: wacht nog vijftig jaar en Amerika kan zn eigen leger niet meer kan onderhouden want de dollar word minder waard en de mega economische schuld die ze hebben. ....
Ja en als het dan nog niet kan toch gewoon nog vijftig jaar?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:37 schreef FEF het volgende:
je kunt het ook zo stellen: wacht nog vijftig jaar
Met als groot verschil dat daar een deel van de bevolking zelf de oorlog ontketende. In de VS zal iedereen zioch wapenen tegen de vijand.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:03 schreef persmaker het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zoveel zeggen aangezien in het Libië van Khadaffi men dat ook had, eveneens een hele lijst andere landen waar de pleuris uitbrak of een burgeroorlog woedde.
Een paar vuistvuurwapens onder burgers is niet bestand tegen zware mitrailleurs, machinepistolen, granaten, tanks, artillerie, mortieren en aantal.soldaten.
Leuk, alleen grens je niet aan de VS. Oftewel, je bent kwetsbaar tijdens je troepenverplaatsing.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:37 schreef FEF het volgende:
Rusland heeft 15.500 tanks en met de 9.000 van China erbij 24.500
Zolang ze het gebruik v.d. dollar kunnen blijven forceren, waarvoor ze dus een gigantisch leger houden.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
De amerikaans economie is gezonder en sterker dan de europese.
lolquote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De amerikaans economie is gezonder en sterker dan de europese.
Vergelijk hun staatsschuld eens met hun BNP en vergelijk dat met Europaquote:
Je goochelt een beetje met cijfers. BNP neem je voor beide landen in dollars maar de totale staatsschuld van Europa neem de je dan weer in euro's. Zowel het totale BBP als de staatsschuld van de EU en de VS verschilt niet veel.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:48 schreef LelijKnap het volgende:
BNP Europese Unie 16.984.083
Eind juni bedroeg de opgetelde staatsschuld 8.517 miljard euro
BNP Verenigde Staten Verenigde Staten 13.843.825
Staatsschuld 17 biljoen(!) dollar
Dat is niet de reden waarom de VS er beter voor staat. De reden is militaire en monetaire controle.
Daarom schreef ik het er ook gewoon bij. Het BNP en BBP van Europa is net iets hoger dan die van de VS en de staatsschuld is aanzienlijk lager (paar biljoen).quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:04 schreef Basterds het volgende:
Je goochelt een beetje met cijfers. BNP neem je voor beide landen in dollars maar de totale staatsschuld van Europa neem de je dan weer in euro's. Zowel het totale BBP als de staatsschuld van de EU en de VS verschilt niet veel.
Belangrijk verschil voor de toekomst is denk ik dat de VS waarschijnlijk meer bevolkingsgroei zal kennen dan Europa. Ik las laatst ergens dat de VS binnen een bepaalde periode doorgroeit van 300 naar 500 miljoen en dat Europa stagneert op de huidige 500 miljoen.
Het is gewoon niet zo duidelijk als je verschillende valuta gebruikt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Daarom schreef ik het er ook gewoon bij. Het BNP en BBP van Europa is net iets hoger dan die van de VS en de staatsschuld is aanzienlijk lager (paar biljoen).
Het groeien en stagneren zal voor beide afhankelijk zijn van de mate van immigratie denk ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |