abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140458854
Om iemand te kunnen beschermen, moet je toch wat meer informatie geven over uit welke hoek dreiging te verwachten is. Dat wilde Martha niet vertellen, dus dan houdt het gewoon op.

Het doel van een advocaat zou moeten zijn om een eerlijk proces te waarborgen, niet om criminelen de dans te laten ontspringen.

Martha had zelf genoeg knaken om Nederland te verlaten. Hij mocht dat nu niet, maar dat hem die voorwaarden zijn opgelegd komt door zijn eigen doen en laten. Het is niet de schuld van justitie dat hij een meisje in elkaar heeft getrapt, een keer is ontsnapt en met een doorgeladen pistool rond liep.

Meijering heeft gewoon een fout gemaakt. Hij had ook kunnen gaan voor een celstraf.
pi_140459728
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:16 schreef Halcon het volgende:
Om iemand te kunnen beschermen, moet je toch wat meer informatie geven over uit welke hoek dreiging te verwachten is. Dat wilde Martha niet vertellen, dus dan houdt het gewoon op.

Het doel van een advocaat zou moeten zijn om een eerlijk proces te waarborgen, niet om criminelen de dans te laten ontspringen.

Martha had zelf genoeg knaken om Nederland te verlaten. Hij mocht dat nu niet, maar dat hem die voorwaarden zijn opgelegd komt door zijn eigen doen en laten. Het is niet de schuld van justitie dat hij een meisje in elkaar heeft getrapt, een keer is ontsnapt en met een doorgeladen pistool rond liep.

Meijering heeft gewoon een fout gemaakt. Hij had ook kunnen gaan voor een celstraf.
De taak van een advocaat is natuurlijk wél een crimineel de dans te laten ontspringen. Iets anders is om de schuld bij bijv. de staat te leggen. Dan spoor je als advocaat niet helemaal. Het heeft ook geen enkele zin. De man koos voor een bepaald leven en wist duidelijk wat de risico's waren.
pi_140459921
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:58 schreef Globali het volgende:

[..]

De taak van een advocaat is natuurlijk wél een crimineel de dans te laten ontspringen. Iets anders is om de schuld bij bijv. de staat te leggen. Dan spoor je als advocaat niet helemaal. Het heeft ook geen enkele zin. De man koos voor een bepaald leven en wist duidelijk wat de risico's waren.
Dat hebben ze er van gemaakt ja. Verder eens.
pi_140459947
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat hebben ze er van gemaakt ja. Verder eens.
Waarom zou je anders 100.000en euro's betalen aan een advocaat?
pi_140460045
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:06 schreef Globali het volgende:

[..]

Waarom zou je anders 100.000en euro's betalen aan een advocaat?
Omdat je het wetboek zelf niet van buiten kent.
pi_140460077
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Omdat je het wetboek zelf niet van buiten kent.
Men zit er om onder straf uit te komen of de beste deal mogelijk te maken. Men zit er niet om heel eerlijk te vertellen wat men fout doet.
pi_140460116
Hetzelfde geldt bij echtscheidingen en hele dure advocaten. Dat doe je, 600 p/u betalen, omdat je je ex keihard wil naaien.
pi_140460195
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:12 schreef Globali het volgende:

[..]

Men zit er om onder straf uit te komen of de beste deal mogelijk te maken. Men zit er niet om heel eerlijk te vertellen wat men fout doet.
Dat is tegenwoordig de praktijk. Uit de klauwen gelopen. Primaire taken zijn een eerlijk proces borgen en de verdachte in simpele taal uitleggen hoe en wat.
pi_140460228
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is tegenwoordig de praktijk. Uit de klauwen gelopen. Primaire taken zijn een eerlijk proces borgen en de verdachte in simpele taal uitleggen hoe en wat.
Dan kan je net zo goed een advocaat van 80 euro p/u nemen. Maar daar gaat men natuurlijk niet voor.
pi_140460291
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:18 schreef Globali het volgende:

[..]

Dan kan je net zo goed een advocaat van 80 euro p/u nemen. Maar daar gaat men natuurlijk niet voor.
Dat klopt. Daarom zijn advocaten ook tegen het opheffen van het verschoningsrecht e.d.

Uit interviews met Meijering is op te maken dat verdachten tegen hem alles vertellen en dat 'ie dan gaat kijken wat ze wel en niet moeten vertellen. Dat is m.i. moreel laakbaar.
pi_140460333
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat klopt. Daarom zijn advocaten ook tegen het opheffen van het verschoningsrecht e.d.

Uit interviews met Meijering is op te maken dat verdachten tegen hem alles vertellen en dat 'ie dan gaat kijken wat ze wel en niet moeten vertellen. Dat is m.i. moreel laakbaar.
Dat laatste is gewoon zijn taak. Iets anders is of dat moreel niet klopt. Ik persoonlijk zou een zware crimineel niet op die manier willen helpen.
pi_140460395
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:24 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat laatste is gewoon zijn taak. Iets anders is of dat moreel niet klopt. Ik persoonlijk zou een zware crimineel niet op die manier willen helpen.
Taak is ooit bedoeld als het borgen van een eerlijk proces en uitleg geven. Dat zou het ook nu moeten zijn.

Niet dat een kindermoordenaar tegen zijn advocaat alles vertelt en ze dan gaan kijken hoe ze met liegen en zwijgen onder de straf uit kunnen komen.
pi_140460460
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Taak is ooit bedoeld als het borgen van een eerlijk proces en uitleg geven. Dat zou het ook nu moeten zijn.

Niet dat een kindermoordenaar tegen zijn advocaat alles vertelt en ze dan gaan kijken hoe ze met liegen en zwijgen onder de straf uit kunnen komen.
Natuurlijk. Maar ook de aanklagers proberen het onderste uit de kan te krijgen. Dus gaat het hart tegen hart.

Nee. Maar zo'n advocaat weet vaak echt wel of de client schuldig is of niet. En dan probeert men de minimaal mogelijke straf te krijgen.
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:44:20 #164
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140464823
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:58 schreef Globali het volgende:
schuld bij bijv. de staat te leggen.
Waar doet ie dat dan..?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_140465119
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:44 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Waar doet ie dat dan..?
De opmerking dat de politie geen bescherming wou geven aan martha
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:54:21 #166
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140465202
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De opmerking dat de politie geen bescherming wou geven aan martha
Dat is toch ook zo..?
Hij zegt ook duidelijk dat er niemand anders dan de dader(s) schuldig zijn.. en dat herhaalt ie zelfs een paar keer in andere bewoordingen..
pi_140465353
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:54 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat is toch ook zo..?
Hij zegt ook duidelijk dat er niemand anders dan de dader(s) schuldig zijn.. en dat herhaalt ie zelfs een paar keer in andere bewoordingen..
http://nos.nl/artikel/651(...)t-kritiek-op-om.html

Ik interpreteer dat stukje toch echt anders.
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:03:21 #168
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140465514
pi_140465525
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:44 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Waar doet ie dat dan..?
Dat justitie mede schuldig is. Justitie is staat. De staat is er niet om tuig te beschermen.
pi_140465544
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:54 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat is toch ook zo..?
Wie? Die advocaat? Die geeft aan dat justitie mede fout is.
pi_140465573
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:03 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat justitie mede schuldig is. Justitie is staat. De staat is er niet om tuig te beschermen.
De staat is er juist wel om iedereen te beschermen, alleen de staat moet wel weten waar tegen men die personen moet beschermen.
pi_140465631
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De staat is er juist wel om iedereen te beschermen, alleen de staat moet wel weten waar tegen men die personen moet beschermen.
Niet tegen dit.
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:07:05 #174
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140465646
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:04 schreef Globali het volgende:

[..]

Wat zegt hij daar volgens jou dan?
Gast.. denk eerst even na voor je iets wil vragen en dat in 1 post te plaatsen ipv tig posts onder elkaar te zetten...

Antwoord op je vraag staat een paar posts hierboven

quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:03 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan.... zegt ie nergens..
Het geld niet enkel voor de moord op Martha...
pi_140473354
Nou... Het komt door falend beleid volgens Nico: http://www.parool.nl/paro(...)titieel-beleid.dhtml
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:02:14 #176
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140473729
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:52 schreef Halcon het volgende:
Nou... Het komt door falend beleid volgens Nico: http://www.parool.nl/paro(...)titieel-beleid.dhtml
De pers citeert enkel kleine stukjes, en brouwen er zelf een verhaaltje van.. het is allemaal dezelfde persco waar ze naar hebben gekeken/geluisterd, en daar is het vrij duidelijk wat ie bedoeld... en hoe hij het zegt..

Als je de telegraaf leest lig je al helemaal blauw van het lachen...
pi_140476337
Inderdaad, het is erg duidelijk allemaal. De dood van Martha is volgens hem het bewijs van het falende beleid.... M.i. is dat onjuist. Het is wel in lijn met de rest van zijn gebrabbel op de persconferentie: Martha was een brave padvinder, de grote boze buitenwereld was tegen Martha en het is de schuld van het beleid dat Martha dood is.
  woensdag 28 mei 2014 @ 18:23:39 #178
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140476646
Oh jij was die troll... is ook zo.. |:(
pi_140476667
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:23 schreef Snowballed het volgende:
Oh jij was die troll... is ook zo.. |:(
Goede inhoudelijke argumenten heb je. Gevalletje pot-ketel-pikzwart.
  woensdag 28 mei 2014 @ 18:24:53 #180
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140476696
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Goede inhoudelijke argumenten heb je. Gevalletje pot-ketel-pikzwart.
Nou.. kom eens met de bron waar ie zegt wat jij in je vorige post roept?
pi_140476719
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:24 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Nou.. kom eens met de bron waar ie zegt wat jij in je vorige post roept?
Die persconferentie en het gesprek bij RTL Late Night.
  woensdag 28 mei 2014 @ 18:42:52 #182
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140477287
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die persconferentie en het gesprek bij RTL Late Night.
Je bedoeld wat je horen wil uit de persco of rtl late night...
Wat ie zegt is iets anders.. als je het hele verhaal hoort..
pi_140477320
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:42 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Je bedoeld wat je horen wil uit de persco of rtl late night...
Wat ie zegt is iets anders.. als je het hele verhaal hoort..
Nee, wat er wordt gezegd door hem. Vrij duidelijk allemaal. Denk dat jij eerder hoort wat je wil horen of doet alsof je gek bent.
  woensdag 28 mei 2014 @ 18:49:25 #184
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140477461
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, wat er wordt gezegd door hem. Vrij duidelijk allemaal. Denk dat jij eerder hoort wat je wil horen of doet alsof je gek bent.
Wat er word gezegd is heel duidelijk... de enige schuldigen zijn de schutters...
Daarna komt hij met het verhaal over dat de overheid keihard faalt in alle liquidaties..
en dat klopt als een bus...
Dus het is tijd voor de overheid om zich achter het oor te krabben op welke manier het steeds opnieuw misgaat... en dat wil de overheid niet weten...

En jij ook niet blijkbaar..
pi_140477625
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:49 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Wat er word gezegd is heel duidelijk... de enige schuldigen zijn de schutters...
Daarna komt hij met het verhaal over dat de overheid keihard faalt in alle liquidaties..
en dat klopt als een bus...
Dus het is tijd voor de overheid om zich achter het oor te krabben op welke manier het steeds opnieuw misgaat... en dat wil de overheid niet weten...

En jij ook niet blijkbaar..
En dat Martha dood is door dat beleid.

Martha is geliquideerd omdat hij zich begeeft in een wereldje waar velen hun pensioen niet halen en zelf ook mensen tegen zich in het harnas joeg.

Het OM eist passende straffen en het hof kent straffen toe. Daar heeft Martha het zelf naar gemaakt. Hij koos voor een loopbaan als crimineel, hij overtrad de wet, hij maakte ruzie met andere criminelen, hij ripte andere criminelen, hij was ook niet vies van geweld, hij wilde niet meehelpen aan bescherming en hij onttrok zich al eens aan een hechtenis.
  woensdag 28 mei 2014 @ 19:05:47 #186
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140478078
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

En dat Martha dood is door dat beleid.

Martha is geliquideerd omdat hij zich begeeft in een wereldje waar velen hun pensioen niet halen en zelf ook mensen tegen zich in het harnas joeg.

Het OM eist passende straffen en het hof kent straffen toe. Daar heeft Martha het zelf naar gemaakt. Hij koos voor een loopbaan als crimineel, hij overtrad de wet, hij maakte ruzie met andere criminelen, hij ripte andere criminelen, hij was ook niet vies van geweld, hij wilde niet meehelpen aan bescherming en hij onttrok zich al eens aan een hechtenis.
Martha is ook dood door dat beleid... en velen met hem... alleen is het OM daar niet schuldig aan..

Maar ga nou niet doen of het OM zo netjes is... die maken zichzelf net zo hard crimineel...
Overtreden ook de wet (om zodra het doel bereikt is, het om te buigen naar iets wat rechtmatig is)
Vernielen stelselmatig andermans leven.
Doen zaken met criminelen.
Zijn regelmatig wegens corruptie in het nieuws..
Verliezen of lekken informatie.. (met zware gevolgen, bronnen genoeg)
Sturen of verdraaien de wet..
Zijn het beginsel van de rechtspraak al lang vergeten..

Btw Martha wou best meewerken aan bescherming, maar niet als hij er meer gevaar door zou lopen, wat het OM hem voorstelde... en als je weet hoe de bescherming van die mafkezen (want dat zijn het) werkt, dan gaf je hem groot gelijk...

Ik weet niet wie er fouter is... ik weet wel dat als het om leven en dood gaat, dat je ten alle tijde hulp moet bieden..
pi_140478488
Het OM is ook niet perfect, maar als Martha tomatenplukker was geworden, was hij niet in deze situatie terecht gekomen.

Martha wilde niet meewerken aan de dreigingsanalyse. Dan houdt het op. De komende 40 jaar een paar agenten voor zijn voordeur is immers geen optie.

In zijn positie zou ik zelf gewoon vertrokken zijn. Panama of Dominica of zo. Best lekker. Martha leek me geen type die hier blijft alleen vanwege die voorwaarden. Wederom zijn keuze dus.
  woensdag 28 mei 2014 @ 19:28:08 #189
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140479075
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 19:15 schreef Halcon het volgende:
Het OM is ook niet perfect, maar als Martha tomatenplukker was geworden, was hij niet in deze situatie terecht gekomen.

Martha wilde niet meewerken aan de dreigingsanalyse. Dan houdt het op. De komende 40 jaar een paar agenten voor zijn voordeur is immers geen optie.

In zijn positie zou ik zelf gewoon vertrokken zijn. Panama of Dominica of zo. Best lekker. Martha leek me geen type die hier blijft alleen vanwege die voorwaarden. Wederom zijn keuze dus.
Ik denk niet dat ik met zo'n staat van dienst ver weg zou durven gaan.. voor je het weet eindig je als Rommy..

Dat is ook de reden ik niet zo leef als Martha en de rest...
Al is een grote diamantroof als in Brussel wel verleidelijk... :+ Je moet daarna wel moven.. en nooit meer terugkomen...

Dat ie niet wou meewerken is natuurlijk vrij simpel.. die info word direct het milieu in gelekt met alle (wel of niet terechte) gevolgen van dien.. niet enkel voor Martha..
Kijk bijv hoe het met Peter Petersen ging... dat had niet gehoeven..
pi_140483693
Ik denk niet dat het veel had uitgemaakt als hij bescherming zou krijgen, tenzij hij zou verhuizen naar het buitenland met andere identiteit was hij denk zoiezo kansloos. Teveel mensen wilden hem dood. Nico heeft niks te zeiken, en al helemaal niet omdat Gwenette gewoon een zware crimineel was.
pi_140485246
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 19:28 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik met zo'n staat van dienst ver weg zou durven gaan.. voor je het weet eindig je als Rommy..

Dat is ook de reden ik niet zo leef als Martha en de rest...
Al is een grote diamantroof als in Brussel wel verleidelijk... :+ Je moet daarna wel moven.. en nooit meer terugkomen...

Dat ie niet wou meewerken is natuurlijk vrij simpel.. die info word direct het milieu in gelekt met alle (wel of niet terechte) gevolgen van dien.. niet enkel voor Martha..
Kijk bijv hoe het met Peter Petersen ging... dat had niet gehoeven..
Rommy had feiten gepleegd op basis waarvan hij in de VS veroordeeld kon worden en ging naar Spanje. Je moet dan wel naar een ander soort land reizen. Heeft nadelen, maar dat je dat moet, is een rechtstreeks gevolg van een bepaalde levenswijze. Rommy leeft overigens nog.

Dat is dan ook zijn keuze. Hij heeft zichzelf in de nesten gewerkt. Meewerken levert gevaar op, niet meewerken ook. Als overheid doe je het dan ook nooit goed. Of hij nou meewerkt of niet. Wil je hem opsluiten, dan is Meijering het daar ook weer niet mee eens.

Jij maakt de keuze om niet zo te leven. Martha maakte een andere keuze. Deal dan ook met de gevolgen. Zo'n Martha kende de risico's van zijn leven ook wel.

Ik blijf erbij dat ik in zijn geval me toch even minimaal een behoorlijke tijd uit de voeten zou maken.
pi_140485580
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:01 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Ik denk niet dat het veel had uitgemaakt als hij bescherming zou krijgen, tenzij hij zou verhuizen naar het buitenland met andere identiteit was hij denk zoiezo kansloos. Teveel mensen wilden hem dood. Nico heeft niks te zeiken, en al helemaal niet omdat Gwenette gewoon een zware crimineel was.
Yep, maar da's vast niet voor niets dat veel mensen hem dood wilden.

Vluchten vergt heel veel discipline, niet te onderschatten, maar zou gekund moeten hebben.
  donderdag 29 mei 2014 @ 00:14:14 #193
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_140493593
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:54 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De echte grote jongens worden niet overhoop geschoten.
Klaas bruinsma dan ?
pi_140493685
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:14 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Klaas bruinsma dan ?
werd doodgeschoten. In een geheel andere tijd met een erg goed reden.
pi_140493693
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:14 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Klaas bruinsma dan ?
Die ging teveel opvallen en neus vullen.
pi_140495126
Verder maakt die advocaat zich beetje belachelijk en komt met mosterd na de maaltijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2014 00:52:49 ]
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:03:17 #197
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_140495498
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:16 schreef Globali het volgende:

[..]

werd doodgeschoten. In een geheel andere tijd met een erg goed reden.
Dus toen wel een goede rede ? :')
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:04:08 #198
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_140495532
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die ging teveel opvallen en neus vullen.
Maar wel een van de grootste in nederland ooit.
pi_140495729
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:04 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Maar wel een van de grootste in nederland ooit.
Nee, tegelijk kwamen er meer die nooit zo bekend zijn geworden en zaakjes beter voor elkaar hadden.
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:10:28 #200
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_140495757
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:09 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Nee, tegelijk kwamen er meer die nooit zo bekend zijn geworden en zaakjes beter voor elkaar hadden.
Nou dan zal hij wel gehyped zijn :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')