Klopt. Ik heb ook al vaker aangegeven dat zijn zwakte voornamelijk zijn 'menselijke' kant is, en in bepaalde zaken ook zijn 'naieve' kant...quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:11 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik hoop dat deze film kijkers kan leren dat Superman niet alleen maar draait om brute kracht. In negen van de tien topics, reactiethreads, social media posts et cetera over Superman (en dan voornamelijk versus Batman) is het altijd 'Superman is sterk, onverslaanbaar, niet interessant in een gevecht'. Ja, klopt, maar Supermans kracht is slechts wat hem fysiek 'super' maakt. De reden dat hij een held is ligt meer in hoe hij zijn krachten gebruikt, en de keren dat hij interessant is in een verhaal (mits goed geschreven) zijn de keren waarin het niet draait om vechten.
Zoals in een recente comic, waarin hij zijn krachten kwijt was, maar toch tussen een crimineel en potentieel slachtoffer ging staan: als de crimineel met zijn reeds gerichte pistool geschoten had, was Clarkje dood geweest. Dat hij er toch gaat staan is wat hem maakt wie hij is.
Maar weinig filmkijkers lijken dat te beseffen en voornamelijk te focussen op het fysieke.
Ik hoop het. Ik vond de eerste film wel iets 'te simpel' en lineair. Dat moet echt beter voor een tweede deel.quote:[..]
Ik denk dat de verwoesting van de stad en de ervaring van het moeten doden van Zod hem wat lessen heeft geleerd die hem dichterbij de Superman uit de comics brengen: hij zou wat besef kunnen krijgen van de waarde van leven en tactisch nadenken over wanneer hij een gevecht aan gaat en waar. Dat-ie een bad guy á la Zod eerst de stad uit lokt en daar het gevecht aangaat.
In Man of Steel zien we heel erg zijn eerste stappen. Ongecontroleerd vechten, zich laten sturen door woede. De eerste confrontatie met iemand die hem fysiek aan kan. Zijn eerste ervaring met wat hij uiteindelijk wordt. Ik zie daarin potentie voor groei; ik hoop dat dat ook het idee was van Snyder en Goyer toen ze het bedachten, en dat Snyder/Terrio dat hebben meegenomen in het vervolg.
Het is meer dat 9 van de 10 Superman verhalen tergend saai zijn door zijn overpoweredness.quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:11 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik hoop dat deze film kijkers kan leren dat Superman niet alleen maar draait om brute kracht. In negen van de tien topics, reactiethreads, social media posts et cetera over Superman (en dan voornamelijk versus Batman) is het altijd 'Superman is sterk, onverslaanbaar, niet interessant in een gevecht'. Ja, klopt, maar Supermans kracht is slechts wat hem fysiek 'super' maakt. De reden dat hij een held is ligt meer in hoe hij zijn krachten gebruikt, en de keren dat hij interessant is in een verhaal (mits goed geschreven) zijn de keren waarin het niet draait om vechten.
Zoals in een recente comic, waarin hij zijn krachten kwijt was, maar toch tussen een crimineel en potentieel slachtoffer ging staan: als de crimineel met zijn reeds gerichte pistool geschoten had, was Clarkje dood geweest. Dat hij er toch gaat staan is wat hem maakt wie hij is.
Maar weinig filmkijkers lijken dat te beseffen en voornamelijk te focussen op het fysieke.
[..]
Ik denk dat de verwoesting van de stad en de ervaring van het moeten doden van Zod hem wat lessen heeft geleerd die hem dichterbij de Superman uit de comics brengen: hij zou wat besef kunnen krijgen van de waarde van leven en tactisch nadenken over wanneer hij een gevecht aan gaat en waar. Dat-ie een bad guy á la Zod eerst de stad uit lokt en daar het gevecht aangaat.
In Man of Steel zien we heel erg zijn eerste stappen. Ongecontroleerd vechten, zich laten sturen door woede. De eerste confrontatie met iemand die hem fysiek aan kan. Zijn eerste ervaring met wat hij uiteindelijk wordt. Ik zie daarin potentie voor groei; ik hoop dat dat ook het idee was van Snyder en Goyer toen ze het bedachten, en dat Snyder/Terrio dat hebben meegenomen in het vervolg.
Klopt. Buiten Byrne's reeks zijn er maar weinig verhalen van Superman die ik goed vond.quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is meer dat 9 van de 10 Superman verhalen tergend saai zijn door zijn overpoweredness.
Het vergt een goede schrijver, zoals Mark Waid, om dan een goed verhaal te maken. Kingdom Come was een geweldig verhaal bijvoorbeeld.
Als je een actiefilm maakt, moet er wel een gevoel van spanning zijn, en dat is er bij Superman praktisch nooit. Dat is wat hem saai maakt. Zijn heldhaftigheid maakt hem niet minder saai.
Het wil ook niet zeggen dat Joker onderdeel van the SS is.quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:12 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Green Lantern niet gezien, maar in de comics en qua personages/verhaal vind ik daar ook geen reet aan. Ook zijn krachten vind ik erg .... meh...
Ik heb Darwyn Cooke's The New Frontier, en dat gaat ook wel over de origin van Green Lantern en is een interessant verhaal, maar dat hele sci-fi gedoe, daar heb ik niets mee.
Suïcide Squad... mjah... ik ben sowieso geen fan van Jared Leto. Geen idee of hij een geweldige Joker doet of niet, maar sowieso vind ik de aanwezigheid van The Joker in zo'n groep vreemd, gezien het karakter van The Joker, namelijk compleet irrationeel en uit op chaos en wanorde, dus niet heel erg geschikt voor samenwerking op belangrijke missies.
Bij Ledger waren de verwachtingen vooraf ook veelal negatief... maar goed, het is dan ook een karakter dat de meningen verdeeld. Sommigen vonden Nickelson geweldig als The Joker, maar daar was ik er volgens mij niet een van. Maar ik had ook mijn bedenkingen over Ledger geloof ik.quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het wil ook niet zeggen dat Joker onderdeel van the SS is.
Ik ken Leto niet zo heel erg goed, maar het zou zo maar kunnen dat hij echt een briljante Joker neer zet. Vervelende is dat hij vergeleken gaat worden met Heath Letger en dat is misschien niet eerlijk.
Byrne, was dat niet die viespeuk die verhalen schreef over Superman die een sextape maakte, en een 12-jarig meisje dat vaginaal onderzocht moest worden op alien-parasieten?quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:38 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Klopt. Buiten Byrne's reeks zijn er maar weinig verhalen van Superman die ik goed vond.
Heb laatst Superman Unchained gekocht, maar heb nog maar 20 pagina's ofzo gelezen. Als het straks iedere dag wat lekkerder weer wordt, dan weer in de tuin een backlog aan meuk wegwerken![]()
Jammer van de lage Euro, want goedkoop comics (tpb's, hardcovers, manga) importeren is er niet echt meer bij op deze manier.
Lijkt een beetje op de Injustice verhaallijn.quote:Op zaterdag 18 april 2015 08:20 schreef Jivis het volgende:
Ik vraag me af hoe dit leuk kan worden als het daadwerkelijk draait om het 'versus'. Als Batman een normale suit heeft, kan Superman hem met zijn pinkje de nek omdraaien en als Batman een kryptonitesuit heeft kan Superman niks tegen hem beginnen. Er lijkt niet echt een middenweg aanwezig en dat is problematisch voor een film.
Dan moeten ze het dus snel gooien op de samenwerking, maar dan klopt de titel niet echt meer.
Als de halve film gaat draaien om Superman die een verschoppeling is wordt het wel heel erg 'been there, done that'.
Denk dat de helft draait om B vs S, en daarna zal er wel een Big Bad verslagen moeten worden (waar LL vast iets mee te maken heeft). Met op het eind een verwijzing naar de JS o.i.d., aangezien bijna alle JL karakters (naast Superman, Batman en Wonder Woman, ook Aquaman, Cyborg, The Flash) een kleine rol hebben in de film.quote:Op zaterdag 18 april 2015 08:20 schreef Jivis het volgende:
Ik vraag me af hoe dit leuk kan worden als het daadwerkelijk draait om het 'versus'. Als Batman een normale suit heeft, kan Superman hem met zijn pinkje de nek omdraaien en als Batman een kryptonitesuit heeft kan Superman niks tegen hem beginnen. Er lijkt niet echt een middenweg aanwezig en dat is problematisch voor een film.
Dan moeten ze het dus snel gooien op de samenwerking, maar dan klopt de titel niet echt meer.
Als de halve film gaat draaien om Superman die een verschoppeling is wordt het wel heel erg 'been there, done that'.
Laten we dan hopen op The Butlering.quote:Op zaterdag 18 april 2015 08:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op de Injustice verhaallijn.
Oh god no. En dit is precies waarom je niet teveel aan fanpleasures moet doen: het verdeelt zo mogelijk nog meer dan een originele verhaallijn.quote:Op zaterdag 18 april 2015 08:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Laten we dan hopen op The Butlering.
[ afbeelding ]
Alles verdeelt.quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:21 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Oh god no. En dit is precies waarom je niet teveel aan fanpleasures moet doen: het verdeelt zo mogelijk nog meer dan een originele verhaallijn.
Of Predator. Of Aliens. Of Terminator. Of Star Wars.quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Alles verdeelt.
Je moet de Green Lantern of de Flash fans eens zien
Sorry, ik bedoelde dat er meerdere Green Lanterns zijn, en meerdere Flashes. En ieder heeft zo zijn fans.quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:40 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Of Predator. Of Aliens. Of Terminator. Of Star Wars.
Teveel afwijken is ook niet OK, maar enkel referenties naar eerdere films/strips zou ik echt niet cool vinden.
quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
sorry, kon het niet laten![]()
Op zich is het prima alleen moet je zijn menselijke kant meer belichten en accepteren dat het een idealistische held is. Dan is het al snel best.quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:17 schreef Jivis het volgende:
Superman als baddie lijkt me de enige mogelijkheid om dat personage enigszins boeiend te maken, maar daar gaan ze natuurlijk nooit aan beginnen.
Maar Clark Kent is een saaie lul. Ik houd toch meer van anti-helden.quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Op zich is het prima alleen moet je zijn menselijke kant meer belichten en accepteren dat het een idealistische held is. Dan is het al snel best.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |