Klopt helemaal. Een uniek bolletje in een hele wijde omtrek.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 07:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We mogen dus erg blij zijn met hoe goed onze planeet voor ons zorgt, reden te meer voor ons om goed voor onze planeet te zorgen.
Ehhh, daar zijn ze al geweestquote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:55 schreef El_Matador het volgende:
Mens op Mars in 2035
Ellen Stofan, een belangrijke wetenschapper van de National Aeronautics and Space Administration (NASA), beweert dat over ruim twintig jaar mensen de 'rode planeet' zullen bewandelen.
Zij moeten onder meer gaan onderzoeken of er daadwerkelijk ooit leven op Mars bestond, schrijft The Daily Mail. Zo'n reis naar de 'rode planeet' omstreeks het jaar 2035 zou zelfs de hoofddoelstelling van haar organisatie zijn.
NASA zal ter voorbereiding een asteroïde positioneren tussen de aarde en de maan als een soort opstapje voor astronauten. Zij kunnen daar dan alvast bepaalde technologieën testen.
Whuut? Een asteroide "positioneren"? De sci-fi wordt steeds groter.
Jongens, wat als jullie nou eerst eens naar de Maan gaan?
Ik denk dat El Matador dat niet gelooftquote:
BNW / Mars One Projectquote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:29 schreef Halcon het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)Mars-te-reizen.dhtml
Het voorlopige tijdschema van Mars Onequote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:29 schreef Halcon het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)Mars-te-reizen.dhtml
Nou het zal me niet verbazen dat het wel gaat gebeuren, Het project is goed ontvangen, 200.000 aanmeldingen, het gaat puur een financierings verhaal worden, en als het al zo populair is en zoveel aanmeldingen..quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:
2016 land de eerste voorraad op Mars?
Ik denk dat die deadline al niet gehaald gaat worden
2022 De productie van water, zuurstof en een leefbare atmosfeer moet op poten staan.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:
2016 land de eerste voorraad op Mars?
Ik denk dat die deadline al niet gehaald gaat worden
Guyver, heb je ooit een beetje groot project gemanaged? Dus zeg maar iets van meerdere miljoenen?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nou het zal me niet verbazen dat het wel gaat gebeuren, Het project is goed ontvangen, 200.000 aanmeldingen, het gaat puur een financierings verhaal worden, en als het al zo populair is en zoveel aanmeldingen..
Het zou zomaar kunnen 2016 duurt nog even.
Ja een stuk of 8 in de afgelopen 2 jaarquote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Guyver, heb je ooit een beetje groot project gemanaged? Dus zeg maar iets van meerdere miljoenen?
En daar zijn nooit vertragingen gekomen? Projecten die een beetje uitdagend waren? Alles op tijd, alle deliverables netjes afgeleverd, alles binnen de vooraf afgesproken tijd?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja een stuk of 8 in de afgelopen 2 jaar![]()
http://www.mars-one.com/donate
info over hun inkomsten donaties
Als inkoper van een grote multinational is levertijd een pre, bedrijven waar we zaken mee deden kregen een bepaalde status over de loop der jaren dat had te maken met de lever tijd en de kwaliteit, als een bedrijf een jaar boven 95% scoort via leveringen en overige puntenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En daar zijn nooit vertragingen gekomen? Projecten die een beetje uitdagend waren? Alles op tijd, alle deliverables netjes afgeleverd, alles binnen de vooraf afgesproken tijd?
Maar is dat 1 bestelling of een complex project met allerlei partijen dat je op moet zetten? En dan daar nog eens overheid bij? En.... gaat het dan om een landing op en kolonisatie van Mars?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:05 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als inkoper van een grote multinational is levertijd een pre, bedrijven waar we zaken mee deden kregen een bepaalde status over de loop der jaren dat had te maken met de lever tijd en de kwaliteit, als een bedrijf een jaar boven 95% scoort via leveringen en overige punten
Dus dat alles gewoon op rolletjes verloopt deden we er meer zaken mee, de kans dat leveringen dus niet op tijd kwamen was onder de 5%
Als bedrijf dus minder scoorde werd er ook gewoon minder zaken mee gedaan, omdat een klant natuurlijk van ons verwacht dat alles binnen tijdschema geleverd werd.
De grootste uitloper die ik heb gehad was 2 weken dat het uitliep voor een bestelling van zo'n beetje 60.000 onderdelen in 1 bestelling omdat bij het inkopende bedrijf zelf een vertraging was opgetreden met de verf, voor de rest hield ik bij bestelling een tijd in weken aan en voor grote bestellingen zoals die hier boven een extra week. Voor kleine bestellingen of groot golden de zelfde regels.
Oke, ik zal even wat voor je op een rijtje zetten ik was hoofd inkoper grote multinational, als inkoper moet je op erg veel verschillende aspecten letten, een aantal zijn de regels van het land, alles moet voorzien zijn van documentatie soms kosten zelfs de documenten alleen al een kleine 1000 euro.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar is dat 1 bestelling of een complex project met allerlei partijen dat je op moet zetten? En dan daar nog eens overheid bij? En.... gaat het dan om een landing op en kolonisatie van Mars?
Man, dat soort dingen lopen jaren uit en overschrijden de budgetten jaarlijks meer.
Ik geloof dat je werk superbelangrijk was met veel partijen, maar een compleet nieuw project om mensen op Mars te laten wonen (WTF) uit de grond stampen en met zo'n strakke planning komen is gewoon totaal niet realistisch.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oke, ik zal even wat voor je op een rijtje zetten ik was hoofd inkoper grote multinational, als inkoper moet je op erg veel verschillende aspecten letten, een aantal zijn de regels van het land, alles moet voorzien zijn van documentatie soms kosten zelfs de documenten alleen al een kleine 1000 euro.
Andere aspecten zijn invoer regels.
Schadelijke stoffen, verpakkingen, vervoer, douane, en ga zo maar even door.
Leveringen vanuit mijn vestiging ging naar europa afrika midden oosten en Rusland.
De partijen waar het ingekocht werd was wereldwijd, natuurlijk kan je producten uit China halen met voordeel dat het goedkoop is, het nadeel daarvan is dat het vervoer langer duurt, omdat het met een boot komt, dit kan je natuurlijk oplossen om dit met een vliegtuig te laten verlopen, maar dan worden de kosten hoger voor vervoer zeker als het grote hoeveelheden zijn.
Dit zijn maar een paar factoren waar rekening mee gehouden word.
En zoals ik hierboven al zei de kleine en de grote projecten werden allemaal op de zelfde manier behandeld
erg optimistisch allemaal, als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het voorlopige tijdschema van Mars One
2013 Selectie van de astronauten begint.
2016 Eerste onbemande voorraad landt op Mars.
2018 De eerste rover komt aan, een robotwagentje dat het woonterritorium moet klaarmaken.
2021 Zes 'landers' (onbemande ruimtevoertuigen) arriveren op de planeet met twee wooncapsules en twee units om de bewoners van water en zuurstof te voorzien.
2022 De productie van water, zuurstof en een leefbare atmosfeer moet op poten staan.
2024 De eerste vier permanente Marsbewoners vertrekken.
2025 Het viertal komt op zijn nieuwe woonplek aan.
2026 De volgende crew vertrekt naar Mars.
----------------------------------------------------------
Uh-huh.
De planning is best te doen hoor, wat ik er zo van zie, pakken ze het op een juiste manier aan, er zijn een aantal deadlines waar ze mee moeten beginnen als die gehaald worden kan het allemaal best goed verlopen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik geloof dat je werk superbelangrijk was met veel partijen, maar een compleet nieuw project om mensen op Mars te laten wonen (WTF) uit de grond stampen en met zo'n strakke planning komen is gewoon totaal niet realistisch.
We zien het wel komen, maar als er in 2024 mensen op Mars staan, dan neig ik toch echt naar niet geloven, vraag me niet waarom.
Geen marges, dat is sowieso verdacht.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
erg optimistisch allemaal, als je het mij vraagt.
Haha. Iemand met verstand stapt natuurlijk niet in zo'n project.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen marges, dat is sowieso verdacht.
En dan die "topNederlanders" die mogelijk meegaan...
Dat Engels van die Nancy. "I worked all around over the world". Nou meid, als je dat echt had gedaan, was je Engels echt wel beter geweest.
Mits met mijn partner zou ik het best willen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Haha. Iemand met verstand stapt natuurlijk niet in zo'n project.
Ze hebben het over jaren he, niet over weken en maanden, maare zullen we dit even verder bespreken in het mars topic..quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen marges, dat is sowieso verdacht.
En dan die "topNederlanders" die mogelijk meegaan...
Dat Engels van die Nancy. "I worked all around over the world". Nou meid, als je dat echt had gedaan, was je Engels echt wel beter geweest.
Ja?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mits met mijn partner zou ik het best willen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |