Noem een willekeurig jaar in de jaren '90 en de kans is groot dat er betere albums zijn verschenen dan in 2013 of 2014quote:Op maandag 26 mei 2014 20:34 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Laten we het zo recent mogelijk houden.
Nee bedoel qua smaak in dit topic, kijk maar post boven je dan snap je me wel.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Noem een willekeurig jaar in de jaren '90 en de kans is groot dat er betere albums zijn verschenen dan in 2013 of 2014
Maar dat terzijde.....
Gaat niet per se om Indie albums maar om de favoriete albums hier in het topic.quote:
Was die nummer 1 hit een tijdje daarna nog werkzaam onder hetzelfde indie label?quote:Op maandag 26 mei 2014 20:38 schreef ranja het volgende:
Er zijn dus ook wel degelijk indie-top 40 hitsZo heeft het label 4AD in Nederland een aantal keer de top 40 gehaald, 1x zelfs met een nummer 1 hit....
Ik snap je.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:40 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nee bedoel qua smaak in dit topic, kijk maar post boven je dan snap je me wel.
[..]
Gaat niet per se om Indie albums maar om de favoriete albums hier in het topic.
Ja is nog verre van compleet hoor, lijkt me leuk om sowieso er iets meer diversiteit nog in te doen, maar moeten allemaal albums zijn die hier wel aardig wat keren voorbij komen en vrijwel universeel geprezen worden hier, en dan kan dat in de OP ofzo voor nieuwe users hier.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:41 schreef Norrage het volgende:
Maar leuk plaatje, en leuk idee KerftIk zal eens nadenken welke er nog in moeten. Beck met Odelay in ieder geval ook
Nja het moet een beetje een instap zijn voor nieuwe Indiërs zodat ze weten waar ze moeten beginnen, dei beginnen natuurlijk liever met een Radiohead dan met Peter Adams.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik snap je.
Maar ik zou graag mooie onbekende pareltjes ontdekken in dit topic. Boeien uit welk jaar ze zijn.
Radiohead en The Flaming Lips hebben hun eigen topic.
Of ben ik nu een zuurpruim?
Modest Mouse staat er al in.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:42 schreef Norrage het volgende:
En eigenlijk zou Bright Eyes er met Lifted of Fevers ook in moeten. En Modest Mouse natuurlijk. Dat zijn toch wel de "indie" bands pur sang, mijns inziens.
Ohja, vergeten.quote:
Ja je bent een zuurpruim. Ik vind die klassiekers toch wel mooie instap-albums voor nieuwe indie-ers! Misschien eens de eindlijst van de album top 100 gebruikenquote:Op maandag 26 mei 2014 20:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik snap je.
Maar ik zou graag mooie onbekende pareltjes ontdekken in dit topic. Boeien uit welk jaar ze zijn.
Radiohead en The Flaming Lips hebben hun eigen topic.
Of ben ik nu een zuurpruim?
Alleen de echte Indie-Central klassiekers, is een verschil met echte Indie klassiekers natuurlijk. Moeten ook wat persoonlijke favorietjes in van leden hier om het lekker uniek te houden.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:46 schreef Moody het volgende:
Pixies - Doolittle...
En zo nog 100-200 echte "indie" klassiekers. Hoeveel wil je er plaatsen?
Er gaat iets mis hier.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja je bent een zuurpruim. Ik vind die klassiekers toch wel mooie instap-albums voor nieuwe indie-ers! Misschien eens de eindlijst van de album top 100 gebruiken
Ooh nu snap ik het. Jaja.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:47 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Alleen de echte Indie-Central klassiekers, is een verschil met echte Indie klassiekers natuurlijk. Moeten ook wat persoonlijke favorietjes in van leden hier om het lekker uniek te houden.
Dan gaat die mooi weg, weet zeker dat we met dit topic wel 25 albums kunnen verzinnen die we bijna allemaal tof vinden (uitzonderingen op zijn plaats, vind zelf ook niet alles fantastisch.), vind zelf bijv Interpol kut.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:50 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind het een sympathiek idee, maar hier gaan we natuurlijk niet uitkomen. Ik krijg bijvoorbeeld al de kriebels van het idee dat Damien Rice met dit topic wordt geassocieerd straks.
Wat doet Pinata ertussen?quote:Op maandag 26 mei 2014 20:50 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Deel 2
Ah shit net te laat voor de Peter Adams verrassing.
Bijna de goede ook, moeten er nog albums weg?
Als 1 user het album niet leuk vindt, gaat-ie weer weg?quote:Op maandag 26 mei 2014 20:51 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dan gaat die mooi weg, weet zeker dat we met dit topic wel 25 albums kunnen verzinnen die we bijna allemaal tof vinden (uitzonderingen op zijn plaats, vind zelf ook niet alles fantastisch.), vind zelf bijv Interpol kut.
Shit betrapt.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Wat doet Pinata ertussen?Die mag zichzelf nog geen indie-central-klassieker noemen toch?
[..]
Als 1 user het album niet leuk vindt, gaat-ie weer weg?![]()
Als ik een zuurpruim ben, ben jij een zuurpruimsmoothie.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:59 schreef Maxerazzi het volgende:
Zeg, maar voor wie doen we dit, het arbitrair bij elkaar rapen van wat 'indie'-platen? Voor de sporadisch verwarde fokker die in dit topic aanbelandt, en vervolgens hooguit drie keer post? We zijn toch geen didactische instelling hier, kom nou. Enige wat er hierna waarschijnlijk gebeurt, is dat er weer tig topics worden vol geluld door dezelfde users over welke platen er wel/niet in de OP horen.
Daarom settlen we dit for once and for all.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:59 schreef Maxerazzi het volgende:
Zeg, maar voor wie doen we dit, het arbitrair bij elkaar rapen van wat 'indie'-platen? Voor de sporadisch verwarde fokker die in dit topic aanbelandt, en vervolgens hooguit drie keer post? We zijn toch geen didactische instelling hier, kom nou. Enige wat er hierna waarschijnlijk gebeurt, is dat er weer tig topics worden vol geluld door dezelfde users over welke platen er wel/niet in de OP horen.
Ik de zuurpruimsmoothie, jij de zuurpruimMoody.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:00 schreef Moody het volgende:
[..]
Als ik een zuurpruim ben, ben jij een zuurpruimsmoothie.
Deze ga ik even bookmarken voor toekomstige discussies.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:01 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Daarom settlen we dit for once and for all.
Bell X1 - Music In Mouthquote:Op maandag 26 mei 2014 21:02 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Versie 3, op/aanmerkingen?
We missen nog een ranja album.
Welke moeten weg dan?quote:Op maandag 26 mei 2014 21:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Bell X1 - Music In Mouth
Madrugada - Industrial Silence
Dan ben ik tevreden
Geen idee, zie ze wel eens voorbijkomen hier, kunnen we evt. Madrugada ervoor in de plaats doen.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:05 schreef Norrage het volgende:
Nou ik vind dat ie er best mee door kan. Snap niet helemaal wat Beirut er in doet thoughZijn er mensen buiten Moody die Beirut leuk vinden hier?
Ik vind Beirut wel tof.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:05 schreef Norrage het volgende:
Nou ik vind dat ie er best mee door kan. Snap niet helemaal wat Beirut er in doet thoughZijn er mensen buiten Moody die Beirut leuk vinden hier?
Ik zie ook 4 of 5 albums van vorig jaar waar je nu niemand meer over hoort. Dat zou dan ook nergens op slaanquote:Op maandag 26 mei 2014 21:05 schreef Norrage het volgende:
Ik maar 2, waar best nog wat over geluld wordt.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik zie ook 4 of 5 albums van vorig jaar waar je nu niemand meer over hoort. Dat zou dan ook nergens op slaan
Doe dan Pink Moon. Eigenlijk moet er ook nog een album van Andrew Bird in, en één van Tom Waits.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:09 schreef Moody het volgende:
Nick Drake - Five Leaves Left?
Lekker de boel opstoken
Darkside en Haxan Cloak idd. Had het verkeerde Boards of Canada album in gedachtequote:Op maandag 26 mei 2014 21:09 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik maar 2, waar best nog wat over geluld wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |