quote:Indigo Sexplosion = Flowerbomb viktor & rolf
Indigo Just orange = Boss orange
Indigo Stripes & squares = Burberry
Indigo Apl = Be dilicious DKNY
Indigo ET = Thiere mugler Alien
Bijou d'or = J'adore Dior
Forbidden love Lola Color = Lolita lempicka
La fleur = Kenzo flower
Dolce donna light blue = Dolce & Gabanna light blue
Body Language = Jean Paul Gaultier Classique
Jaquote:Op donderdag 22 mei 2014 09:28 schreef Susteren het volgende:
Weet iemand of ze bij de action het volgende hebben?
Schoonmaakspul voor auto exterieur en schoonmaakspul voor het interieur
Auto adapter naar usb (om mobiel op te laden)
Autohouder voor mobieltje
Blaren?! Damn dan ben je wel echt heel erg verbrand... En ja waarom zou je zelf op je eigen kind letten als je kan vertrouwen op een product of bedrijf?quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:35 schreef Take2 het volgende:
Ben ik de enige die zich irriteerd aan dat bericht op fb over de zonnebrandcrème?
Ik erger me eraan, als dat ventje idd 'met grote regelmaat' werd ingesmeerd had die moeder toch gezien dat hij rood begon te worden maar ze had t pas door toen hij blaren had, en dan action de schuld geven, dom mens
Als je die blaren ziet vraag ik mij inderdaad komt door een beetje buiten spelen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:35 schreef Take2 het volgende:
Ben ik de enige die zich irriteerd aan dat bericht op fb over de zonnebrandcrème?
Ik erger me eraan, als dat ventje idd 'met grote regelmaat' werd ingesmeerd had die moeder toch gezien dat hij rood begon te worden maar ze had t pas door toen hij blaren had, en dan action de schuld geven, dom mens
jaquote:Op donderdag 22 mei 2014 09:28 schreef Susteren het volgende:
Weet iemand of ze bij de action het volgende hebben?
Schoonmaakspul voor auto exterieur en schoonmaakspul voor het interieur
Auto adapter naar usb (om mobiel op te laden)
Autohouder voor mobieltje
ik geloof er ook geen reet van.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:35 schreef Take2 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:11 schreef Meteoric het volgende:
Ik heb als kind ook eens zulke verbrandingen gehad, maar dat was een allergische reactie op een product. Dat lijkt me eigenlijk logischer dan dat dat kind zo erg verbrand is, je kind kan toch niet ongemerkt zo erg verbranden door de zon? Zeker niet als je beweert hem regelmatig te hebben ingesmeerd (want dat doet ze), dat zou je echt wel opmerken.zo'n blond kind verbrandt toch al na een half uurtje zon? die hou je uit de zon en dan nog goed insmeren met een megahoge faktor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
daar kan je action of garnier de schuld toch niet van geven?
Mijn huid wordt wel roodquote:Op donderdag 22 mei 2014 10:08 schreef Njosnavelin het volgende:
Als je verbrand bent zie je dat toch altijd pas aan het einde van de dag? De huid wordt niet meteen rood en pijnlijk, dat is pas na een paar uur. Begrijpelijk dus dat die moeder het niet had opgemerkt.
wat wil je er dan mee?quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:27 schreef whY... het volgende:
eigenlijk als extraatje voor in mijn auto (niet om te sleepen overigens)
er staat toch op tot hoe lang je het kan gebruiken na opening?quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:00 schreef loecje het volgende:
ook opvallend dat er geen datum op de flesjes staat.
Ze worden elk jaar allemaal terug geroepen en getest behalve de flesjes bij de action een zeeman???
Ik vind het een vaag verhaal.
quote:
Hebben ze dat serieus allemaal?quote:
zuchtquote:Op donderdag 22 mei 2014 10:43 schreef Susteren het volgende:
[..]
[..]
Hebben ze dat serieus allemaal?
Jepquote:Op donderdag 22 mei 2014 10:43 schreef Susteren het volgende:
[..]
[..]
volgens mevrouw staat er geen houdbaarheidsdatum opquote:Op donderdag 22 mei 2014 10:39 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
er staat toch op tot hoe lang je het kan gebruiken na opening?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ze heeft trouwens wel opgemerkt dat het kind begon te verbranden en toen een tshirtje aangetrokken... pas savonds gemerkt hoe erg het was....
kind lekker de rest van de dag in de zon laten huppelen alsof een tshirt alle zon tegenhoud. kind uit de zon halen en koelen als je merkt dat je kind verbrand??
[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 22-05-2014 11:05:03 ]
Ik heb als kind ook eens zulke verbrandingen gehad, maar dat was een allergische reactie op een product. Dat lijkt me eigenlijk logischer dan dat dat kind zo erg verbrand is, je kind kan toch niet ongemerkt zo erg verbranden door de zon? Zeker niet als je beweert hem regelmatig te hebben ingesmeerd (want dat doet ze), dat zou je echt wel opmerken.Is dat het kind waar het over gaat? AiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt mij niet een allergische reactie, dan zou je vooral kleine rode bultjes verwachten, en die zie ik niet, en dan zou het ook niet een groot oppervlak zijn maar eerder diffuus verspreid. Denk ik, maar ben geen dermatoloog.
Is zonnebrandcreme gebonden aan een beperkte houdbaarheid?But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
Nice.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:47 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Jep
Cockpit spray (cockpit) voor de binnenkant van de auto.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:48 schreef loecje het volgende:
[..]
volgens mevrouw staat er geen houdbaarheidsdatum op
even het hele bericht zodat iedereen snapt waar het over gaatDoor een t shirt heen verbranden is wel erg straf, vooral als het kind al zonnebrandcreme op had..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ze heeft trouwens wel opgemerkt dat het kind begon te verbranden en toen een tshirtje aangetrokken... pas savonds gemerkt hoe erg het was....
kind lekker de rest van de dag in de zon laten huppelen alsof een tshirt alle zon tegehoud. kind uit de zon halen en koelen als je merkt dat je kind verbrand??
Action lijkt wel heilig voor sommige mensen hier. Als je zo'n creme gebruikt ga je er toch vanuit dat het beschermt?But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
Nee sorry, ik lieg toch. Ik storneer mijn post.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:43 schreef Susteren het volgende:
[..]
[..]
Maar het is dan toch een contactallergie, dus overal waar je huid in contact is geweest zou je dan een reactie verwachten. Net als dat je bij bijvoorbeeld nikkelallergie een reactie krijgt helemaal rondom je vinger als je een ring hebt gedragen met nikkel.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:54 schreef Meteoric het volgende:
Ja die foto stond bij het geplaatste artikel, dus ik neem aan dat het over dat kind gaat. Toen ik een allergische reactie had was het ook niet regelmatig verspreid, maar het was ook een veel kleiner oppervlak. Zonnebrand is volgens mij maar relatief kort houdbaar, een jaar ofzo stond me bij.
Gevoelige types moeten sowieso niet bij de Action gaan shoppen, je komt in een rij te staan waar wel wat volharding nodig is.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:54 schreef Meteoric het volgende:
Ja die foto stond bij het geplaatste artikel, dus ik neem aan dat het over dat kind gaat. Toen ik een allergische reactie had was het ook niet regelmatig verspreid, maar het was ook een veel kleiner oppervlak. Zonnebrand is volgens mij maar relatief kort houdbaar, een jaar ofzo stond me bij.
door een tshirt heen kan je niet verbranden??quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:56 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Door een t shirt heen verbranden is wel erg straf, vooral als het kind al zonnebrandcreme op had..
Action lijkt wel heilig voor sommige mensen hier. Als je zo'n creme gebruikt ga je er toch vanuit dat het beschermt?
Hmm ja, zoveel weet ik er ook niet vanafquote:Op donderdag 22 mei 2014 10:58 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Maar het is dan toch een contactallergie, dus overal waar je huid in contact is geweest zou je dan een reactie verwachten. Net als dat je bij bijvoorbeeld nikkelallergie een reactie krijgt helemaal rondom je vinger als je een ring hebt gedragen met nikkel.
Ik zeg niet dat je niet door een shirt heen kan verbranden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:00 schreef loecje het volgende:
[..]
door een tshirt heen kan je niet verbranden??
mijn broertje (blond haar lichte huid) verbrand keihard met een tshirt aan, of onder een parasol.
een lapje stof houd UVstralen echt niet tegen hoor.
Dat ligt eraan, als hij met/in water gespeeld heeft gaat t hard, ook door een tshirt heenquote:Op donderdag 22 mei 2014 10:56 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Door een t shirt heen verbranden is wel erg straf, vooral als het kind al zonnebrandcreme op had..
Action lijkt wel heilig voor sommige mensen hier. Als je zo'n creme gebruikt ga je er toch vanuit dat het beschermt?
Tenzij je speciale UV-werende shirtjes draagtquote:Op donderdag 22 mei 2014 11:00 schreef loecje het volgende:
[..]
door een tshirt heen kan je niet verbranden??
mijn broertje (blond haar lichte huid) verbrand keihard met een tshirt aan, of onder een parasol.
een lapje stof houd UVstralen echt niet tegen hoor.
je vind het "erg straf"quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:05 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je niet door een shirt heen kan verbranden.
Ik zeg alleen dat ik niet vind dat die moeder slecht gehandeld heeft: ze heeft hem meerdere keren ingesmeerd, daarna t shirt aangedaan, dan verwacht je toch dat het kind beschermd is. Wat roodheid achteraf ok, maar blaren..
Wou je er langer met doen?quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:33 schreef Ynske het volgende:
Ik heb in de auto een flesje van Garnier van de Action liggen, ben er net even naar toe gelopen.
En wat staat er gewoon op t flesje?
Juist, een houdsbaarheiddatum tot mei 2015.
Nee, je weet dat die dingen daar minder lang mee gaan dus voor mij is dat geen probleem.quote:
opgehelderd.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:33 schreef Ynske het volgende:
Ik heb in de auto een flesje van Garnier van de Action liggen, ben er net even naar toe gelopen.
En wat staat er gewoon op t flesje?
Juist, een houdsbaarheiddatum tot mei 2015.
Ze verkopen goedkope shit zo simpel is het.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:35 schreef Elvi het volgende:
Oude producten mogen niet verkocht worden, ook niet bij de Action. De reden dat het goedkoper is, is omdat de producten uit andere productie landen komen (de zonnebrand bijvoorbeeld uit Spanje). Daar gelden dezelfde regels als in Nederland, maar het kan goedkoper geproduceerd worden en de Action koopt groot in. Daarom is het goedkoop. Tuurlijk is het spul wel getest! EU-regels enzoDit soort verhalen slaan gewoon nergens op, het is gewoon nalatigheid van de ouders.
Na een jaar klopt de factor niet meer wat er op staat. Het beschermt nog wel wat maar het zou zo maar kunnen dat factor 50 een factor 20 is geworden (tenminste, dat hoor je altijd iedereen zeggen). Dus ik koop braaf elk jaar nieuwe zonnebrand.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:51 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Is dat het kind waar het over gaat? Ai
Lijkt mij niet een allergische reactie, dan zou je vooral kleine rode bultjes verwachten, en die zie ik niet, en dan zou het ook niet een groot oppervlak zijn maar eerder diffuus verspreid. Denk ik, maar ben geen dermatoloog.
Is zonnebrandcreme gebonden aan een beperkte houdbaarheid?
Ik snap dat insmeer gedoe sowieso al niet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:46 schreef Elvi het volgende:
En als je twijfelt, test het dan op de binnenkant van je arm voordat je je hele kind ermee insmeert
Ik heb als kind ook eens zulke verbrandingen gehad, maar dat was een allergische reactie op een product. Dat lijkt me eigenlijk logischer dan dat dat kind zo erg verbrand is, je kind kan toch niet ongemerkt zo erg verbranden door de zon? Zeker niet als je beweert hem regelmatig te hebben ingesmeerd (want dat doet ze), dat zou je echt wel opmerken.Godscrisis die moet wel van 8 uur 's ochtends tot 8 uur buiten gelopen hebben, lijkt het. Naar binnen halen om een uur of 12 en om 3/4 uur weer naar buiten. Ik ben zelf rossig en verbrand na een half uur al, dus het kan snel gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al heb ik niet de hele discussie verder mee gekregenIk vind alleen dat je niet 100% op zonnebrand af moet gaan. Ik gebruik zelf factor 40/50/60 als ik een dag naar het strand ofzo ga en dan lig ik het liefst nog in de schaduw. Beetje eigen verantwoordelijkheid kan ook wel.
Tap tap tap
Niets mis mee, sokken heb je altijd nodig.quote:Op donderdag 22 mei 2014 04:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
Soms loop ik weleens wat vedwaasd door die winkel en dan kom ik thuis met sokken.
Dat zal het verklaren dat ik laatst ondanks insmeren alsnog ben verbrand.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:48 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Na een jaar klopt de factor niet meer wat er op staat. Het beschermt nog wel wat maar het zou zo maar kunnen dat factor 50 een factor 20 is geworden (tenminste, dat hoor je altijd iedereen zeggen). Dus ik koop braaf elk jaar nieuwe zonnebrand.
Was daar vorig jaar niet nog een campagne over geweest? Ik dacht dat de factor halveerde na een jaar.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:41 schreef Crientj het volgende:
[..]
Dat zal het verklaren dat ik laatst ondanks insmeren alsnog ben verbrand.. Gelukkig op tijd in de schaduw gaan zitten. Maar okay, die fles gaat de prullenbak in.
Je zou juist denken dat Garnier wel goed spul heeftquote:Op donderdag 22 mei 2014 12:44 schreef trovey het volgende:
Dat Facebookverhaal heb ik mijn twijfels bij, ik heb het idee dat moeders niet alles verteld....merk en winkel de schuld geven is namelijk makkelijker dan moeten toegeven dat je zelf een steek hebt laten vallen.Gebruik zelf ook die van de Action (Garnier) en heb een gevoelig huidje...nergens last van mits je je aan de regels blijft houden.
Yeah, maar was meer gericht op kinderen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Was daar vorig jaar niet nog een campagne over geweest? Ik dacht dat de factor halveerde na een jaar.
Hebben ze ook en als de datum klopt en mams heeft geen spul gebruikt van 3 jaar oud zou het gewoon moeten werken, daarom heb ik ook het idee dat ze wat verzwijgt....de uiterste verkoopdatum bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je zou juist denken dat Garnier wel goed spul heeftIk heb van de Etos, factor 60 ofzo (nu 30
) en die heeft het echt heel goed gedaan.
dat heeft geen klote met de heiligheid van action te maken. je hoort te weten dat je zonnebrandcreme regelmatig moet smeren en dat de werkzaamheid van de beschermingsfactor ook afhankelijk is van het huidtype.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:56 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
dat kan met van alles te maken hebben. bijvoorbeeld met de kracht van de zon. gewoon regelmatig bijsmeren en gewoon niet op het heetst van de dag voluit gaan liggen bakkenquote:Op donderdag 22 mei 2014 12:41 schreef Crientj het volgende:
[..]
Dat zal het verklaren dat ik laatst ondanks insmeren alsnog ben verbrand.. Gelukkig op tijd in de schaduw gaan zitten. Maar okay, die fles gaat de prullenbak in.
En als je in het water bent geweest opnieuw smerenquote:Op donderdag 22 mei 2014 13:12 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat kan met van alles te maken hebben. bijvoorbeeld met de kracht van de zon. gewoon regelmatig bijsmeren en gewoon niet op het heetst van de dag voluit gaan liggen bakken
ik heb net weer bloempotten gehaaldquote:Op donderdag 22 mei 2014 13:32 schreef trovey het volgende:
Zo maar even de solarlampjes en de diepvrieszakjes ophalen die ik nog nodig heb (even combineren met het stemmen). Overigens zijn die ziplockzakjes van de Action beter (want dikker) dan die van de Jumbo dus maar weer wat ophalen.
Zou best kunnen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb net weer bloempotten gehaald
die had ik nog niet
en hymalayazout. raar spul is dat. het lijkt op dat spul waar ze een paar jaar geleden van die lampen van verkochten. dat was toen helemaal hip.
ze zullen toch niet nu dat uit de mode is, die lampen verkruimeld en in een busje geschoven hebben?
Och sowieso. Daarnaast lichte huid, rood haar. Zegt voldoende... Verbrande hoofdhuid.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:12 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat kan met van alles te maken hebben. bijvoorbeeld met de kracht van de zon. gewoon regelmatig bijsmeren en gewoon niet op het heetst van de dag voluit gaan liggen bakken
quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb net weer bloempotten gehaald
die had ik nog niet
en hymalayazout. raar spul is dat. het lijkt op dat spul waar ze een paar jaar geleden van die lampen van verkochten. dat was toen helemaal hip.
ze zullen toch niet nu dat uit de mode is, die lampen verkruimeld en in een busje geschoven hebben?
quote:Momenteel circuleert er op Facebook een bericht omtrent de Garnier zonnebrandcreme te koop bij Action. De foto's van het kind zijn helaas echt, maar het virale bericht impliceert beschuldigingen die niet bewezen zijn. In een persbericht heeft Action laten weten dit te onderzoeken, en het bericht in onderstaande link zal worden aangepast als er meer informatie beschikbaar is.
Het is lang niet zeker dat het Garnier product de schuldige is van het incident. Aangezien het kind ernstig verbrand is door de zon, lijkt het erg onwaarschijnlijk dat de ouders hier niet eerder iets van gemerkt hebben, als ze het kind zo regelmatig zouden hebben ingesmeerd. De verantwoordelijkheid ligt hier dus in eerste instantie bij de ouders en niet bij de werkzaamheid van een product. Ook wordt er geen vermelding gemaakt van de beschermingsfactor, dus is het mogelijk dat die te laag was. Andere belangrijke factoren zijn het huidttype van het kind, of eventuele zonneallergieën die onaangekondigd kunnen ontwikkelen.
Of er vooralsnog een probleem was met de zonnebrandcreme die gebruikt werd, zal verder onderzoek moeten uitwijzen. Op dit moment zijn er nochtans geen andere incidenten bekend en lijkt het te gaan om een eenmalig voorval, wat de kans kleiner maakt dat een ganse reeks producten de boosdoener zijn. Het verspreiden van zulke ongefundeerde paniek en kwade berichten over Action is sowieso zinloos en contraproductief. Om die reden raden we dan ook aan om het circulerende bericht niet te delen.
Wij gebruiken al jaren zonnebrandcreme van de Action, verschillende merken en nooit problemen gehad.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:41 schreef Elvi het volgende:
[..]
Blaren?! Damn dan ben je wel echt heel erg verbrand... En ja waarom zou je zelf op je eigen kind letten als je kan vertrouwen op een product of bedrijf?Ik ken het fb bericht niet trouwens.
1,79 of 1,97 dat weet ik niet meer. dan moet ik ergens het bonnetje vandaan halenquote:Op donderdag 22 mei 2014 14:01 schreef Crientj het volgende:
[..]Tiger verkoopt dat soort zout ook. Snel eens kijken.
hoeveel kost t bij Action?
he zo'n zelfde bericht stond er ook naar aanleiding van die vlooiendruppelsquote:Op donderdag 22 mei 2014 14:15 schreef Turbomuis het volgende:
Staat zelfs een bericht over op de site van de Action:
http://www.action.nl/nieuws/garnier-zonnebrandcreme
Op mijn zonnebrandspullen van Vichy, Clarins en Biodermal staan geen houdbaarheidsdata (ook niet op het flesje dat ik 2 weken geleden gekocht heb), wel dat ze 12 maanden na openen houdbaar zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:47 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Wij gebruiken al jaren zonnebrandcreme van de Action, verschillende merken en nooit problemen gehad.
Momenteel gebruik ik de spray van Hebron, prima spul en kost bijna niks. Maar er hoort toch een houdbaarheidsdatum op dat soort producten te staan? Op de creme en sprays die ik in huis heb staat een THT datum.
ik heb ze net toch echt zien liggenquote:Op donderdag 22 mei 2014 14:33 schreef loveli het volgende:
In de folder zag ik tuinstoelkussens, in de winkel niet. Mobiel kan ik het niet goed zien, is de folder oud/verlopen?
ik had het niet beter kunnen vertellen!quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:19 schreef Turbomuis het volgende:
En op de Facebook van Hoax-Wijzer:
[..]
De medewerker wist in ieder geval nergens van. 'Mijn' filiaal is relatief klein, morgen even bij een grote kijken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:54 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb ze net toch echt zien liggenmisschien waren ze in jouw winkel op?
wat niet zo gek is met dit weer. ik zag iedereen met tuinpuin slepen
Op het blauwe Hebron flesje met spray dat ik heb staat helemaal niks, zelfs geen productiedatum. Voor mij maakt het trouwens niet heel veel verschil waarmee ik me insmeer want verbranden doe ik zelfs met de hoogste factor nog. Heb een hele bleke huid, word ook nooit bruin. Ik word rood, ga vervellen en daarna ben ik weer zo bleek als altijd. Insmeren helpt bij mij eigenlijk alleen tegen de jeuk. Als ik verbrand terwijl ik me wel ingesmeerd heb dan gaat het minder jeuken dan wanneer ik me niet ingesmeerd heb.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:53 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Op mijn zonnebrandspullen van Vichy, Clarins en Biodermal staan geen houdbaarheidsdata (ook niet op het flesje dat ik 2 weken geleden gekocht heb), wel dat ze 12 maanden na openen houdbaar zijn.
Wat voor tuinstoelkussens zijn het? Voor op het zitvlak of van die grote met ook een rug gedeelte eraan? Heb vorige week 2 setjes van 4 stuks gekocht maar die zijn alleen geschikt voor op het zitvlak van kuipstoelen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:01 schreef loveli het volgende:
[..]
De medewerker wist in ieder geval nergens van. 'Mijn' filiaal is relatief klein, morgen even bij een grote kijken.
Op m'n crèmepjes enzo staat volgens mij ook geen datum, alleen zo'n 12 maanden-plaatje.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:53 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Op mijn zonnebrandspullen van Vichy, Clarins en Biodermal staan geen houdbaarheidsdata (ook niet op het flesje dat ik 2 weken geleden gekocht heb), wel dat ze 12 maanden na openen houdbaar zijn.
Dat zegt niks, zijn meestal niet van die heldere lichtjes!!!quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:01 schreef loveli het volgende:
[..]
De medewerker wist in ieder geval nergens van. 'Mijn' filiaal is relatief klein, morgen even bij een grote kijken.
nee hoor..quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:35 schreef Take2 het volgende:
Dit. Mensen vertrouwen teveel op de zonnebrandcreme terwijl het geen wondermiddel is, er blijven altijd bepaalde maatregelen die je moet nemen. Zeker bij kinderen van die leeftijd. Wanneer je dit niet door hebt bij je kind, moet je jezelf kapot schamen ipv de Action/Garnier de schuld te geven.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:42 schreef Pisces29 het volgende:
Sommige mensen controleren gewoon niks. Niet het kind, niet de huid, niet de fles.![]()
Doen ze 2 jaar met een fles, niet wetend dat de factor na 1 jaar al niet meer hetzelfde is.
1,75, deze week in aanbieding.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:01 schreef Crientj het volgende:
[..]Tiger verkoopt dat soort zout ook. Snel eens kijken.
hoeveel kost t bij Action?
quote:'Brandwonden peuter na gebruik zonnebrandcrème'
Winkelketen Action heeft een onderzoek ingesteld na een melding van een moeder, die zegt dat haar kind ernstig verbrand is na het gebruik van zonnebrandcrème van Garnier.
De vrouw plaatste onlangs foto's van haar 2-jarige zoontje op Facebook, waarop te zien is dat het jongetje inderdaad ernstige brandwonden op zijn schouders, oren en rug heeft. Het begeleidende verhaal van de moeder suggereert dat haar kind zo verbrand is, ondanks het gebruik van de Garnier zonnebrandcrème.
ZIE OOK: Action: we betreuren wat er met het kindje is gebeurd
Volgens de vrouw koopt Action haar producten vooral in in het buitenland en is er daardoor weinig controle op de kwaliteit en houdbaarheidsdatum van de waar. Ze stelt dat de zonnebrandcrème niet goed genoeg meer zou hebben gewerkt, omdat de houdbaarheidsdatum verstreken zou zijn.
Action laat aan RTL Nieuws weten dat het product in kwestie in april dit jaar is verkregen via een groothandel. Die groothandel heeft de spray in 2013 gekocht van Garnier. Het zijn geen houdbare producten, dat wil zeggen dat er geen houdbaarheidsdatum op het etiket staat.
Het concern zegt verder dat L'Oreal, het moederbedrijf van Garnier, inmiddels de spullen bij de moeder heeft opgehaald en dat er onderzoek naar gedaan wordt. Bij Action is het product nu uitverkocht. De winkel gaat nu ook nog een check doen op andere zonnebrandproducten. L'Oreal heeft nog niet gereageerd op vragen van RTL Nieuws.
ZIE OOK: Moeder: veel meer klachten over zonnebrandcrème Garnier
Niet met de vinger wijzen
Overigens voegt de vrouw er in haar bericht nog aan toe dat ze niet met een beschuldigende vinger richting Action of Garnier wilt wijzen. Ze hoopt vooral ouders aan te moedigen goed te letten op de zonnebrandproducten die ze kopen, zodat zoiets niet nog een keer gebeurt.
Wijf?quote:
Yep.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:30 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wijf?
Mja dat doet ze inderdaad wel... anderzijds is het ook goed dát ze het meldt...
Alleen of het nou direct via RTL moet betwijfel ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |