Ja, dat zei jij ook over het Syria Revolutionaries’ Front...quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:19 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er zijn veel meer van dit soort groepen. Vele tienduizende strijders. Jammer genoeg denken mensen zeer binair en stoppen ze alle rebellen bij elkaar als jihadisten.
Zij zijn ook grotendeels zwaar tegen extremisme.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, dat zei jij ook over het Syria Revolutionaries’ Front...
Ligt aan je definitie van extremisme. Ze steunen het Syrian Islamic Council, is ook niet vreemd als je gesteund wordt door Saudi-Arabië.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zij zijn ook grotendeels zwaar tegen extremisme.
"Ze steunen", zo zwart wit is het niet. Ze bestaan uit diverse brigades met allemaal een visie.Veel hebben een enorme vooruitstrevende gedachtegoed waarbij het voor hun niet uit maakt wat voor staat het wordt. Veel grijs gebied.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ligt aan je definitie van extremisme. Ze steunen het Syrian Islamic Council, is ook niet vreemd als je gesteund wordt door Saudi-Arabië.
En die brigades hebben er mee ingestemd om het Syrian Islamic Council te steunen. Niet voor niks zeggen ze nergens dat ze seculier zijn of een redelijke scheiding tussen geloof en staat willen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
"Ze steunen", zo zwart wit is het niet. Ze bestaan uit diverse brigades met allemaal een visie.Veel hebben een enorme vooruitstrevende gedachtegoed waarbij het voor hun niet uit maakt wat voor staat het wordt. Veel grijs gebied.
Het leverd veel meer strijders op op deze manier. Veel zijn seculier maar brengen dit nog niet naar buiten. Een deelboeit het zelfs niet eens, als assad maar weg is.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En die brigades hebben er mee ingestemd om het Syrian Islamic Council te steunen. Niet voor niks zeggen ze nergens dat ze seculier zijn of een redelijke scheiding tussen geloof en staat willen.
Jij kent ze persoonlijk?quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:02 schreef firefly3 het volgende:
Veel zijn seculier maar brengen dit nog niet naar buiten.
En dat is dus een slechte instelling. Als Assad weg is komt er niet magisch democratie of iets dergelijks. Zie Libië.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:02 schreef firefly3 het volgende:
Een deelboeit het zelfs niet eens, als assad maar weg is.
Libie is een Whataboutism. Hele andere situatie. Andere cultuur, andere mensen, ander klimaat, demografie en infrastructuur. Pas bij duizend van deze veranderingen zou je er een uitspraak over kunnen doen. Magisch democratie moet ook niet doel nummer 1 zijn. Doel nummer 1 is een massamoordenaar weghalen als hoofd van het leger.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij kent ze persoonlijk?
[..]
En dat is dus een slechte instelling. Als Assad weg is komt er niet magisch democratie of iets dergelijks. Zie Libië.
Want de rebellen hebben niemand gedood en als Assad weg is zullen alle rebellen magisch hun wapens neerleggen en is er geen oorlog meer.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Libie is een Whataboutism. Hele andere situatie. Andere cultuur, andere mensen, ander klimaat, demografie en infrastructuur. Pas bij duizend van deze veranderingen zou je er een uitspraak over kunnen doen. Magisch democratie moet ook niet doel nummer 1 zijn. Doel nummer 1 is een massamoordenaar weghalen als hoofd van het leger.
Dat zeg ik niet, wat ik wel zeg is dat er veel betere opties zijn dan assad binnen de gematigde brigades. Mensen die echt het beste over hebben voor de bevolking van Syrië.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Want de rebellen hebben niemand gedood en als Assad weg is zullen alle rebellen magisch hun wapens neerleggen en is er geen oorlog meer.
En hier de waarheid over de groep, ze zijn alleen gematigd voor de buitenwereld en het niet waard om gesteund te worden:quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:10 schreef Montagui het volgende:
Interview met Harakat Hazm:
http://tahrirsouri.com/20(...)e-syrian-revolution/
Enkele stukken daaruit:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Gelet op alle omstandigheden in Syrië een rebellengroep die het waard is om gesteund te worden.
Er zullen vast wel mensen zijn die een seculiere democratie willen, maar dat is misschien 0,5% of minder.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, wat ik wel zeg is dat er veel betere opties zijn dan assad binnen de gematigde brigades. Mensen die echt het beste over hebben voor de bevolking van Syrië.
Bron?quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Er zullen vast wel mensen zijn die een seculiere democratie willen, maar dat is misschien 0,5% of minder.
Ik zeg misschien niet dat het een feit is. Maar ik heb nog nergens ook maar een rebellen groep horen zeggen dat ze een seculiere democratie willen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bron?
Of ben je weer wat in het wilde weg aan het roepen?
Ze zijn daar dan ook niet om met de media te praten.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zeg misschien niet dat het een feit is. Maar ik heb nog nergens ook maar een rebellen groep horen zeggen dat ze een seculiere democratie willen.
Lijkt me wel handig als je wapens wilt ontvangen. En er praten genoeg rebellen met de media...quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze zijn daar dan ook niet om met de media te praten.
Waarom schud je getallen uit je losse mouw? De Martyrs brigade is bijvoorbeeld tegen een islamitische staat en bevat zo'n 10.000 strijders.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Er zullen vast wel mensen zijn die een seculiere democratie willen, maar dat is misschien 0,5% of minder.
Jaja, maar je hebt dus geen enkele betrouwbare bron dat moet aantonen dat de rebellen die een seculiere democratie willen heel nihil is.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Lijkt me wel handig als je wapens wilt ontvangen. En er praten genoeg rebellen met de media...
Sterker nog, die brigade is niet islamitisch.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waarom schud je getallen uit je losse mouw? De Martyrs brigade is bijvoorbeeld tegen een islamitische staat en bevat zo'n 10.000 strijders.
Waar haal je vandaan dat ze tegen islamistische staat zijn?quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waarom schud je getallen uit je losse mouw? De Martyrs brigade is bijvoorbeeld tegen een islamitische staat en bevat zo'n 10.000 strijders.
Ook niet het tegendeel. Wel bewijs dat veel rebellen islamisten zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jaja, maar je hebt dus geen enkele betrouwbare bron dat moet aantonen dat de rebellen die een seculiere democratie willen heel nihil is.
Och och, omkering van bewijslast....quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ook niet het tegendeel. Wel bewijs dat veel rebellen islamisten zijn.
Ik heb nergens gezegd dat ik bewijs heb, ik geef gewoon mijn mening.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Och och, omkering van bewijslast....
Omdat het algemeen bekend is dat ze voor democratie vechten...quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat ze tegen islamistische staat zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |