abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140330330
Drone boven Damascus zoekend naar terroristen.

zondag 25 mei 2014 @ 11:16:09 #252
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_140338802
Kurds and Syrian regime reach temporary ceasefire in Hasakah
http://www.basnews.com/en(...)ire-in-Hasakah/21189
Anti-Turkije
pi_140345041
http://www.liveleak.com/view?i=0fb_1400785020

De jongen van ISIS in deze video spreekt een Slavische taal, maar hij lijkt niet op een doorsnee Tsjetsjeen, al zou het natuurlijk wel zo kunnen zijn.
Kan iemand wat meer vertellen over uit welke andere voormalige Sovjet gebieden, deze slavische ISIS jongens afkomstig zijn?
  zondag 25 mei 2014 @ 15:05:56 #254
421524 SadPanda
pi_140345521
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 14:50 schreef Spanjaard5 het volgende:

De jongen van ISIS in deze video spreekt een Slavische taal, maar hij lijkt niet op een doorsnee Tsjetsjeen, al zou het natuurlijk wel zo kunnen zijn.
Kan iemand wat meer vertellen over uit welke andere voormalige Sovjet gebieden, deze slavische ISIS jongens afkomstig zijn?
Hoeft toch niet uit een ex-Sovjet gebied? Bosnisch is ook een Slavische taal.
Anti-Turkije
pi_140345721
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:05 schreef SadPanda het volgende:
Hoeft toch niet uit een ex-Sovjet gebied? Bosnisch is ook een Slavische taal.
Klopt. Kan jij herkennen wat deze jongen spreekt? En nog liever wat hij zegt? :@

En hoe communiceren deze jongens met Arabische sprekende bondgenoten, weet iemand daar meer over te vertellen?
  zondag 25 mei 2014 @ 15:19:25 #256
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_140345951
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:12 schreef Spanjaard5 het volgende:

[..]

Klopt. Kan jij herkennen wat deze jongen spreekt? En nog liever wat hij zegt? :@

En hoe communiceren deze jongens met Arabische sprekende bondgenoten, weet iemand daar meer over te vertellen?
Daar spreken ze vast wel Engels met elkaar. En als dat niet het geval is, dan praten ze via een Bosnische tolk die wel Arabisch kan praten.
  zondag 25 mei 2014 @ 15:19:40 #257
421524 SadPanda
pi_140345960
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:12 schreef Spanjaard5 het volgende:
Kan jij herkennen wat deze jongen spreekt?
Nee. Het lijkt me dat hij uit Tsjetsjenië of Bosnië komt, daar komen deze veruit de meeste Slavische mensen mensen uit die regio vandaan die het ISIS joinen.
Anti-Turkije
  zondag 25 mei 2014 @ 15:21:00 #258
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_140346008
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:19 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee. Het lijkt me dat hij uit Tsjetsjenië of Bosnië komt, daar komen deze veruit de meeste Slavische mensen vandaan die het ISIS joinen.
Tsjenen zijn geen slaven. Tsjenen en Circassiers zijn allebei Noord-Kaukasische volkeren.
  zondag 25 mei 2014 @ 15:21:45 #259
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_140346040
quote:

Kan het niet zijn dat hij Albanees spreekt of zoiets. Albanees is geen Slavische taal.
pi_140346250
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:21 schreef Baklava95 het volgende:
Kan het niet zijn dat hij Albanees spreekt of zoiets. Albanees is geen Slavische taal.
Haha los van de taal familie van wat deze jongen spreekt, was ik meer gewoon benieuwd naar zn afkomst.

Het intrigeert me wel die jongens, waarschijnlijk velen met beperkte kennis van het Arabisch, daar rond struinen in groepen in een land ver van huis. In filmpjes zie je ze ook vaak in groepen opereren zonder Arabische bondgenoten.

Een gedeelte is ook zo ongelooflijk professioneel, vooral die Tsjetsjeense jongens. Moet zeggen dat die in dat filmpje er wel iets ongeorganiseerder uit zien.
pi_140346262
quote:

Ex-Balkan,
of Kaucasus.

Meeste jongeren uit de Kaukasus spreken accentloos Russisch, vaak omdat ze zijn opgegroeid in andere gebieden ivm oorlog/economische malaise. Voor zover ik heb kunnen lezen vinden de Russen dat altijd opmerkelijk. Is net een tikkeltje enger denk ik.

quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:27 schreef Spanjaard5 het volgende:

[..]

Haha los van de taal familie van wat deze jongen spreekt, was ik meer gewoon benieuwd naar zn afkomst.

Het intrigeert me wel die jongens, waarschijnlijk velen met beperkte kennis van het Arabisch, daar rond struinen in groepen in een land ver van huis. In filmpjes zie je ze ook vaak in groepen opereren zonder Arabische bondgenoten.

Een gedeelte is ook zo ongelooflijk professioneel, vooral die Tsjetsjeense jongens. Moet zeggen dat die in dat filmpje er wel iets ongeorganiseerder uit zien.
Hun bondgenoten worden niet gekozen op nationaliteit maar op geloof. Veel van die jongens komen uit landen waar er oorlog is geweest of ze onderdrukt zijn geweest, nadat ze hun 'vrijheid' hebben gevonden hebben ze de islam (+ 'eigen' nationalisme) geaccepteerd als hun identiteit.

Zo opmerkelijk is het dus niet dat ze daar zijn..

Pic van de 'bekende' Nederlandse jihadist in Nederlands uniform

[ Bericht 3% gewijzigd door expans op 25-05-2014 15:36:18 ]
pi_140346674
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:27 schreef expans het volgende:

Zo opmerkelijk is het dus niet dat ze daar zijn.
Maar het intrigeert me wel ;)

En ik snap uiteraard dat bondgenoten worden gekozen op basis van geloof.
Maar helemaal optimaal moet dat onbekende gebied, en de taal barrières die sommige hebben, niet zijn.

Zo zag ik bijvoorbeeld een tijdje terug een complete Tsjetsjeense eenheid een hele Syrische familie inclusief vrouwen en kinderen afknallen in een boerderij. Dank denk ik gelijk, hoe is dat tot stand gekomen, heeft een Arabische sprekende tolk met de slachtoffers gesproken? Al neem ik wel aan een aantal van die oudere doorgewinterde salafistische Tsjetsjenen het Arabisch beheersen..

En wat een desillusie moet dat zijn voor die Syrische slachtoffers. 3 jaar terug gestart, hoopvol op enige verandering, 3 jaar later je laatste minuten in je eigen boerderij, omringd door een stel zwaarbewapende Russisch sprekende mafkezen.
pi_140347531
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:38 schreef Spanjaard5 het volgende:

[..]

Maar het intrigeert me wel ;)

En ik snap uiteraard dat bondgenoten worden gekozen op basis van geloof.
Maar helemaal optimaal moet dat onbekende gebied, en de taal barrières die sommige hebben, niet zijn.

Zo zag ik bijvoorbeeld een tijdje terug een complete Tsjetsjeense eenheid een hele Syrische familie inclusief vrouwen en kinderen afknallen in een boerderij. Dank denk ik gelijk, hoe is dat tot stand gekomen, heeft een Arabische sprekende tolk met de slachtoffers gesproken? Al neem ik wel aan een aantal van die oudere doorgewinterde salafistische Tsjetsjenen het Arabisch beheersen..

En wat een desillusie moet dat zijn voor die Syrische slachtoffers. 3 jaar terug gestart, hoopvol op enige verandering, 3 jaar later je laatste minuten in je eigen boerderij, omringd door een stel zwaarbewapende Russisch sprekende mafkezen.
Velen komen dan ook terecht in groepen met hun eigen soort, mits ze ervaren/georganiseerd genoeg zijn. Zoals bijvoorbeeld de Tsjetsjenen.

Anderen worden opgenomen in ''buitenlanders''-groepen, voornamelijk door ISIS. En dan hebben ze een paar mensen die verschillende talen machtig zijn.

Ik had hier eerder een video geplaatst en daar zie je een Tsjetsjeen, heel 'netjes' Turks praten met een licht accent (oftewel later opgepikt dmv een studie of echt onderwijs genoten) en daarna Arabisch. Vervolgens komt er een Bosniër die het trucje herhaalt in z'n eigen taal.
  zondag 25 mei 2014 @ 16:56:08 #264
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_140349309
edit dubbel gepost
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 25 mei 2014 @ 16:57:17 #265
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_140349347
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:38 schreef Spanjaard5 het volgende:
In een docu van vice over al-qaida (ISIS en Nusrah) zag je bij ISIS aardig wat vechters uit ook Groot-Brittanie (vooral paki's etc) die geen Arabisch konden. Hij stelde ook de vraag hoe dat dan ging in gevechten en er werd duidelijk gemaakt dat de leider van een unit altijd de taal moet spreken van zijn mensen. Wellicht dat er vandaar Tsjetsjeense units, Belgisch/Nederlands etc etc zijn, zoals eerder naar buiten is gekomen via media en ook ISIS-leden zelf. Neem dan aan dat de leider van een unit zowel de taal van de unit als Arabisch spreekt en dan ook met andere leiders kan overleggen/plannen etc.

Maar als je een jaar in Syrie zit moet je met een beetje taalknobbeltje en wat lichte moeite wel een redelijk woord Arabisch kunnen spreken hoor. In ieder geval jezelf kunnen uiten etc. Zo moeilijk is het nou ook weer niet en voor de meeste Moslims is het sowieso al een taal die ze vanwege religieuze redenen graag leren of al eerder hebben geleerd.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_140349419
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:57 schreef Aloulou het volgende:

[..]

In een docu van vice over al-qaida (ISIS en Nusrah) zag je bij ISIS aardig wat vechters uit ook Groot-Brittanie (vooral paki's etc) die geen Arabisch konden. Hij stelde ook de vraag hoe dat dan ging in gevechten en er werd duidelijk gemaakt dat de leider van een unit altijd de taal moet spreken van zijn mensen. Wellicht dat er vandaar Tsjetsjeense units, Belgisch/Nederlands etc etc zijn, zoals eerder naar buiten is gekomen via media en ook ISIS-leden zelf. Neem dan aan dat de leider van een unit zowel de taal van de unit als Arabisch spreekt en dan ook met andere leiders kan overleggen/plannen etc.

Maar als je een jaar in Syrie zit moet je met een beetje taalknobbeltje en wat lichte moeite wel een redelijk woord Arabisch kunnen spreken hoor. In ieder geval jezelf kunnen uiten etc. Zo moeilijk is het nou ook weer niet en voor de meeste Moslims is het sowieso al een taal die ze vanwege religieuze redenen graag leren of al eerder hebben geleerd.
Arabisch geen moeilijke taal?
  zondag 25 mei 2014 @ 17:01:36 #267
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_140349463
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Arabisch geen moeilijke taal?
Ja hoog Arabisch, maar dat spreken alleen de beter afgestudeerden vloeiend. Normaal dagelijkse spreektaal is niet zo heel moeilijk nee. Maar dit is natuurlijk persoonlijk. In een jaar kan je meer dan redelijk Syrisch-Arabisch leren om je weg te vinden in de dagelijkse zaken.
pi_140349490
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:01 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ja hoog Arabisch, maar dat spreken alleen de beter afgestudeerden vloeiend. Normaal dagelijkse spreektaal is niet zo heel moeilijk nee. Maar dit is natuurlijk persoonlijk. In een jaar kan je meer dan redelijk Syrisch-Arabisch leren om je weg te vinden in de dagelijkse zaken.
Inclusief het kunnen lezen en schrijven?
  zondag 25 mei 2014 @ 17:05:06 #269
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_140349564
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Inclusief het kunnen lezen en schrijven?
Schrijven is moeilijker omdat je dan dus alleen met hoog arabisch aankomt. Je schrijft totaal niet wat je spreekt (dialecten) in het Arabisch. Dus schrijven duurt wat langer omdat dat niet precies de spreektaal is die je hebt aangeleerd. Maar de dagelijkse spreektaal kan je echt wel leren in een jaar dat je gewoon makkelijk je weg kan vinden.

Ik neem aan dat de strijders daar aan het front geen brieven liggen te schrijven. Praktische zaken heb je spreektaal nodig en dat is een kwestie van wat inzet, praktiseren en dan heb je het redelijk onder de knie na jaartje.
pi_140349599
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:05 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Schrijven is moeilijker omdat je dan dus alleen met hoog arabisch aankomt. Je schrijft totaal niet wat je spreekt (dialecten) in het Arabisch. Dus schrijven duurt wat langer omdat dat niet precies de spreektaal is die je hebt aangeleerd. Maar de dagelijkse spreektaal kan je echt wel leren in een jaar dat je gewoon makkelijk je weg kan vinden.

Ik neem aan dat de strijders daar aan het front geen brieven liggen te schrijven. Praktische zaken heb je spreektaal nodig en dat is een kwestie van wat inzet, praktiseren en dan heb je het redelijk onder de knie na jaartje.
Elke dialect heeft toch een schrijftaal neem ik aan? Dus dan schrijf je uiteindelijk toch wel datgene wat je spreekt?
  zondag 25 mei 2014 @ 17:08:51 #271
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_140349683
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Elke dialect heeft toch een schrijftaal neem ik aan? Dus dan schrijf je uiteindelijk toch wel datgene wat je spreekt?
Nee, elk dialect is enkel spreektaal. In elk land met een dialect moet je hoog Arabisch schrijven en dus je dialect vertalen naar het echte Arabisch woord voor woord en uitgang voor uitgang.
pi_140349717
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:08 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Nee, elk dialect is enkel spreektaal. In elk land met een dialect moet je hoog Arabisch schrijven en dus je dialect vertalen naar het echte Arabisch woord voor woord en uitgang voor uitgang.
Jezus, niet te doen gewoon.
pi_140359475
Dialect is makkelijk om op te pikken, dat zeg ik uit eigen ervaring! Zo heb ik het Marokkaanse dialect geleerd binnen no-time (in marokko) terwijl ik daarvoor absoluut geen Marokkaans kon spreken. Een dialect heeft geen eigen schrijftaal, het is eigenlijk gewoon een taal dat gesproken wordt! Wat betreft Arabisch (fosha) dan is dat een andere zaak, dat is een taal die je echt moet studeren omdat het een spreek en schrijftaal is, dus je moet de grammatica onder de knie krijgen en veel meer zaken die daar bij komen kijken, (sarf) (balagha) etc...
  maandag 26 mei 2014 @ 13:44:05 #274
421524 SadPanda
pi_140383785
Nusra Front claims car bombings in Syria's Homs
http://www.dailystar.com.(...)s.ashx#ixzz32oyYBYTP
Anti-Turkije
pi_140415007
Bombardementen in gebied rond Damascus waar voedsel geleverd wordt door de UN. Ook al zitten er veel burgers in het oppositie gebied, ze bombarderen de boel tijdens deze voedsel leveranties. Weer een grote mensenrechten schending door assad.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')