Zeker. En dan terugverhuizen, dan ben je helemaal nooit meer blij met een buiquote:
Als jij schild Breda even uit zet, kan het onweer hier ook een keer komen, goed?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:38 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Zeker. En dan terugverhuizen, dan ben je helemaal nooit meer blij met een bui
Zet in de OPquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:39 schreef Rabieluh het volgende:
Voor wie de link gemist heeft.
http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl
Geluid aan voor klikjes galore in België!
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:39 schreef Oom_Agent het volgende:
potverdorie deel 701 !!!
haha waar ben ik mee begonnen in 2002
Zodra het hier voorbij is.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:40 schreef Nattekat het volgende:
Maar opnieuw:
Dit activeert toch vannacht?
Maak foto's film t kunnen we ook meegenieten.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:39 schreef roislecxe het volgende:
Godsamme het flitst overal om mee heenEcht elke kant.
ja we willen een typmachinegeluid horen!!! 1 A4tje per minuut graagquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:39 schreef Rabieluh het volgende:
Voor wie de link gemist heeft.
http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl
Geluid aan voor klikjes galore in België!
Het is allemaal ver weg. Rochting Eindhoven flitst het, richting de grens en richting roosendaal enzo.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:41 schreef quirina het volgende:
[..]
Maak foto's film t kunnen we ook meegenieten.
Rabieluh gaat het doen zeidie.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als jij schild Breda even uit zet, kan het onweer hier ook een keer komen, goed?
Whut?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:42 schreef Yvesss het volgende:
Roislecxe lijkt op ramkoers. Lijkt benadruk ik, want dit is slechts schijn. Hier verderop in de polder heb ik ook wat kortegolfzenders gespot, en die communiceren enkel en alleen met de windmolens in Hazeldonk. Publiek geheim, maar jullie mogen dit best weten. Niemand leest dit verder.
Gedaan.quote:
Ik ook, maar dan wat laterquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:42 schreef Yvesss het volgende:
Roislecxe lijkt op ramkoers. Lijkt benadruk ik, want dit is slechts schijn. Hier verderop in de polder heb ik ook wat kortegolfzenders gespot, en die communiceren enkel en alleen met de windmolens in Hazeldonk. Publiek geheim, maar jullie mogen dit best weten. Niemand leest dit verder.
De aanstichterquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:39 schreef Oom_Agent het volgende:
potverdorie deel 701 !!!
haha waar ben ik mee begonnen in 2002
Het lijkt inderdaad ramkoers. Het begon heel in de verte met wat zwakke flitsjes, het wordt nu langzaam wat meer. maar dit heb ik al zo vaak gezienquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:42 schreef Yvesss het volgende:
Haha ja, ik had nooit gedacht dat er zo veel weerfetisjisten rondliepen bij FOK. Ach is toch leuk om na een warme dag de regen te ruiken en van de bank te rollen door de blikseminslagen.quote:
Die geur van regen was vandaag ook weer heerlijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:47 schreef Yvesss het volgende:
Omweer is gewoon shit in Nederland. Voor mij althans de afgelopen 20 jaar. Kun je wel een beetje gaan stormchasen, sta je gelijk muurvast op de A1 of A2. Lastig, hoor.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:49 schreef Minimunt het volgende:
Kijk dit dan, moeder aarde lacht Breda uit,
Ik weet al wara dit gaat eindigen
[ afbeelding ]
Was te verwachten.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:49 schreef Minimunt het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, regen wel. Ik rook het riool. Beetje incloud distant thunder, maar daar doen we het niet voor.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:48 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Die geur van regen was vandaag ook weer heerlijk.
Ow ja, ik was op weg om teleurgesteld naar bed te gaan.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:49 schreef Minimunt het volgende:
[ afbeelding ]
Als het flink regent dan speelt ons open riool in de achtertuin ook wel eens op, bah.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:50 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Ja, regen wel. Ik rook het riool. Beetje incloud distant thunder, maar daar doen we het niet voor.
Dit is echt een bewaarplaatje hoorquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:49 schreef Minimunt het volgende:
[ afbeelding ]
Defineer 040.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Flinke bak water boven België.. Zal 040 wel gaan missen.
tenzij het een rightmover gaat worden. Maar de bovenstroming werkt niet mee voor 040quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Flinke bak water boven België.. Zal 040 wel gaan missen.
Ehv.quote:
Idd.. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:53 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
tenzij het een rightmover gaat worden. Maar de bovenstroming werkt niet mee voor 040
gewoon gaanquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:55 schreef Dagoduck het volgende:
Dit zou echt prachtig zijn om vanaf de dijk te bekijken
Nu wel onweer ten noorden van Ehv, in Veghel wel te verstaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mwah.. Vaak zakt het net vóór 040 in..
Moet ik mijn kleding weer aan en op de fiets, wat moeten m'n ouders wel niet denken.quote:
Zou ik ook worden als je een melding krijgt dat je je vloer moet egaliseren als dat er aan zit te komenquote:
Zal het buitje van net wel zijn. Vier minuten regenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:56 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Nu wel onweer ten noorden van Ehv, in Veghel wel te verstaan.
Even een blokje om voor je gaat slapen, lekker uitwaaienquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:57 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Moet ik mijn kleding weer aan en op de fiets, wat moeten m'n ouders wel niet denken.
Als het zeewater warm genoeg blijft klapt het in de hersft wel harder in het westen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:57 schreef Yvesss het volgende:
Maar mensen toch, red goed en have! Die knakkers uit het oosten hoor je ook niet. Die krijgen de rest van het jaarlijks onweer. Ik ben bang dat dit voor het westen het hoogtepunt van het jaar is. We zitten al immers bijna in Juni en dan herfst.
Wat een optimismequote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:57 schreef Yvesss het volgende:
Maar mensen toch, red goed en have! Die knakkers uit het oosten hoor je ook niet. Die krijgen de rest van het jaarlijks onweer. Ik ben bang dat dit voor het westen het hoogtepunt van het jaar is. We zitten al immers bijna in Juni en dan herfst.
De laatste keer dat ik dat zag was eind jaren '80 van de vorige eeuw. Wel indrukwekkend trouwens, komende vanaf de Noordzee. Er waren toen nog geen digicams.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:58 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Als het zeewater warm genoeg blijft klapt het in de hersft wel harder in het westen.
Vertel eens meer verhalen van vroegerquote:Op woensdag 21 mei 2014 00:01 schreef Yvesss het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik dat zag was eind jaren '80 van de vorige eeuw. Wel indrukwekkend trouwens, komende vanaf de Noordzee. Er waren toen nog geen digicams.
00:40quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:01 schreef roislecxe het volgende:
[..]
En hier ook op 00:40. Doe eens je eigen plaats bekijken
Maar wél een report vanuit het Oosten. Waarvoor hulde.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:00 schreef minthy het volgende:
[..]
Wat een optimisme![]()
Ik ben zo'n knakker(in/es) uit het oost'n, van mij mag je het allemaal hebben. Schijthekel aan omweer. De snil mag je ook hebben in de winter, wij zijn hier niet zo moeilijk
Stil jij eens. Het trekt gewoon over breda deze keer.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:04 schreef Oom_Agent het volgende:
Vanaf de grens zal dat Belgie ding meer NW gaan trekken. Tilburg, Gorinchem, Alphen a/d Rijn.
Je hebt gelijk, hij breidt westelijk uitquote:Op woensdag 21 mei 2014 00:05 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Stil jij eens. Het trekt gewoon over breda deze keer.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:06 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, hij breidt westelijk uit
Nou, ik weet wel wat meer over die windmolens bij Hazeldonk. Eigenlijk een Marokkaanse uitvnding. Heeft een of andere gast in de olijfboomgaarden bedacht. Helaas is hij 3 jaar geleden overleden.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:02 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Vertel eens meer verhalen van vroeger
Dacht het ff nietquote:Op woensdag 21 mei 2014 00:04 schreef Oom_Agent het volgende:
Vanaf de grens zal dat Belgie ding meer NW gaan trekken. Tilburg, Gorinchem, Alphen a/d Rijn.
Elk nadeel heb zn voordeelquote:Op woensdag 21 mei 2014 00:07 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Nou, ik weet wel wat meer over die windmolens bij Hazeldonk. Eigenlijk een Marokkaanse uitvnding. Heeft een of andere gast in de olijfboomgaarden bedacht. Helaas is hij 3 jaar geleden overleden.
Ik zou het nu ook wel moeten zien. ..quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:09 schreef roislecxe het volgende:
Als ik niet naar mn scherm kijk, zie ik wel 40 flitsen per minuut denk. Overal.
Het was iets met Allah via een electrisch veld hier positioneren ofzo. Daarvoor moest Wodan wijken. Lul ik? Klinkt misschien zo. Maar trek je conclusies.quote:
Waar woon je dan?quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:09 schreef roislecxe het volgende:
Als ik niet naar mn scherm kijk, zie ik wel 40 flitsen per minuut denk. Overal.
Oke 28, heb net even geteld.
Mwa ik denk dat als Mohammed de stekker uit de windmolens zou trekken dat de buitenkant van de onweerswolk nog steeds door Thor de andere kant op gestuurd wordt. Omdat het overmorgen weekend is.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:10 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Het was iets met Allah via een electrisch veld hier positioneren ofzo. Daarvoor moest Wodan wijken. Lul ik? Klinkt misschien zo. Maar trek je conclusies.
Dank voor de zorgenquote:
Ik zag die onweersbui in de verte, ging er best heftig aan toe zo te zienquote:Op woensdag 21 mei 2014 00:11 schreef kree het volgende:
Ah de rest ligt ook aardig op ramkoers met katwijk.
Maar het is nu wel een stuk afgekoeld door die bui net.
Best grote hagelstenen ook. zag er toch wel van een halve cm groot bijzitten.
Feestjequote:Op woensdag 21 mei 2014 00:10 schreef Oom_Agent het volgende:
Onweer in Nijmegen, wat een verrassing!![]()
Is natuurlijk een feestje voor mij namens deel 701 !!
Oh gezellig, die bui komt mijn kant op.quote:
Best wel maar het was binnen 5 min voorbij ook, met de regen en hagel althans.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:12 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik zag die onweersbui in de verte, ging er best heftig aan toe zo te zien
En gaat richting eindhovenquote:Op woensdag 21 mei 2014 00:15 schreef roislecxe het volgende:
Maarre niet om negatief te doen, maar in die mooie rode pit in België gaat wel langzaam het onweer eruit
Die prefrontale buitjes ten noorden en oosten trekken ietwat energie en brandstof wegquote:Op woensdag 21 mei 2014 00:15 schreef roislecxe het volgende:
Maarre niet om negatief te doen, maar in die mooie rode pit in België gaat wel langzaam het onweer eruit
Nope, het lichtroze stuk gaat gewoon weer naar Tilburg, as usual. Bij EHV net genoeg om de tuin niet te hoeven sproeien, binnen 5 minuten weer voorbij.quote:
had ook 39.3.quote:
Ik zit recht op dat lichtroze stuk te kijken, trekt inderdaad pal richting Tilburg lijkt het aan de enorme hoeveelheid flitsen te zien.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:19 schreef Coelho het volgende:
[..]
Nope, het lichtroze stuk gaat gewoon weer naar Tilburg, as usual. Bij EHV net genoeg om de tuin niet te hoeven sproeien, binnen 5 minuten weer voorbij.
Nou als Bredanaar zou je onderhand een moord doen voor een druppeltje,quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:19 schreef Coelho het volgende:
[..]
Nope, het lichtroze stuk gaat gewoon weer naar Tilburg, as usual. Bij EHV net genoeg om de tuin niet te hoeven sproeien, binnen 5 minuten weer voorbij.
Op die 2 x 1minuut regen na is nog steeds heel de avond droog hequote:Op woensdag 21 mei 2014 00:20 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Nou als Bredanaar zou je onderhand een moord doen voor een druppeltje,
Driehoek Eindhoven - Nijmegen - Tilburg is het vaak raak
22 minuten 25.5mmquote:Op woensdag 21 mei 2014 00:24 schreef Yvesss het volgende:
Volgens buienradar nu rode plukken waar ik zit. Je kunt hier nog net niet tomaten drogen bij gebrek aan zon, Allemaal desinformatie.
Mislukt, net geschamptquote:Op woensdag 21 mei 2014 00:08 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Oh dat moet toch een flinke bak gaan geven dan
Ik zie de mooiste buien ook altijd voorbij trekken, zit ten noorden van EHV. Wij hebben het hier over het schild, omdat op een of andere manier buien vanuit het zuiden vaak splitsen voor ze hier zijn. Overigens lijkt het er op dat Breda zo de volle laag krijgt.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:20 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Nou als Bredanaar zou je onderhand een moord doen voor een druppeltje,
Driehoek Eindhoven - Nijmegen - Tilburg is het vaak raak
Nou dat wordt een verzopen katje, hoef je je over je coins ook niet meer druk te makenquote:
Interesting, komt dan ook wel hier. Wellicht toch camera paraat houden?quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:27 schreef roislecxe het volgende:
Die flitsen richting Tilburg zijn echt zo fel he... het uitzicht is mooi, maar er middenin zitten zou ook een keer leuk zijn. En nee verhuizen naar Tilburg gaan we echt niet doen
Mijn camera is om te janken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:29 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Interesting, komt dan ook wel hier. Wellicht toch camera paraat houden?
Leiden.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:32 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Het gaat om het idee, toch? Waar zit Nattekat eigenlijk?
Begint hier in Sassem ook flink te flitsen in de vertequote:Op woensdag 21 mei 2014 00:34 schreef Nattekat het volgende:
Paar druppels en alweer droog
Begint wel flink te waaien.
Ik noem het Fort Leiden, maar blijkbaar zijn ze dit keer in de wachttorens in slaap gevallen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:36 schreef Yvesss het volgende:
Ah, ik zie het, Leiden. Een klein wegwaaiertje met wat activiteit. Don't ever think dat Breda het alleenrecht op forcefields heeft.
Eerlijk? Fort Nederland. Onweer is hier een aanfluiting. UT met een grote K.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:36 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik noem het Fort Leiden, maar blijkbaar zijn ze dit keer in de wachttorens in slaap gevallen.
Ja maar hier in de omgeving Leiden is het wel bizar hoe vaak een onweersbui net voor het arriveren oploste.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:38 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Eerlijk? Fort Nederland. Onweer is hier een aanfluiting. UT met een grote K.
Je verslaat Breda nooitquote:Op woensdag 21 mei 2014 00:38 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja maar hier in de omgeving Leiden is het wel bizar hoe vaak een onweersbui net voor het arriveren oploste.
Het land krijgt het onweer dat het verdient. Halfzacht land=halfzacht onweer. Wel weer een buitje nu hier, maar daar geef ik niet om.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:40 schreef roislecxe het volgende:
Het regent nu een beetje. Onweer is er bijna niet meer, ook in de verte moeilijk te zien. Donder is helemaal niet te horen.
Pas een beetje op met deze uitspraken. Je maakt het Breda Shield hiermee en stuk minder valide.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:47 schreef roislecxe het volgende:
Wauw een flits en een redelijk harde donderHet kan
Nog 1quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:49 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Pas een beetje op met deze uitspraken. Je maakt het Breda Shield hiermee en stuk minder valide.
Ik heb 4 flitsen geteld, met 4 donders waarvan 2 redelijk. Ook een beetje geregend maar niet veel bijzonders.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:01 schreef Minimunt het volgende:
Oké het valt me van de ene kant mee, want ach het is Breda
Welgeteld 3 goede flitsen gezien met een enkele klap.
Maar die neerslag, stelt echt niks voor. Op naar morgen, weer een nieuwe dag!
En toch klopt er iets niet. Ik hoor hele zware donders in de verte maar als ik op die kaart van hun kijk kamn dat niet kloppen, de afstand tussen de donder en waar ik woon is meer dan 50km.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:02 schreef Oom_Agent het volgende:
Maar dat lightningsmaps is wel de uitvinding van het jaar. Stipje, tikje en bam live!
Zo bizar... ik heb praktisch heel de avond niks gehoord en honderden flitsen gezien. Op die site is goed te zien dat zelfs IN Breda 1 flits is geweestquote:Op woensdag 21 mei 2014 01:07 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
En toch klopt er iets niet. Ik hoor hele zware donders in de verte maar als ik op die kaart van hun kijk kamn dat niet kloppen, de afstand tussen de donder en waar ik woon is meer dan 50km.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:09 schreef roislecxe het volgende:
[..]
3e plank tussen de kaas en de paprika's
Ik zie nu dat weerportaal en en die lightingdinges compleet verschillende waarnemening hebben.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:09 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Zo bizar... ik heb praktisch heel de avond niks gehoord en honderden flitsen gezien. Op die site is goed te zien dat zelfs IN Breda 1 flits is geweest![]()
![]()
![]()
En dan nog een paar redelijk in de buurt. Helemaal gek dit.
Het kan me allemaal wat. Mijn zomer is nu al een succes vergeleken met vorig jaar. Een flits EN een donder, het kan niet op!quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:10 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik zie nu dat weerportaal en en die lightingdinges compleet verschillende waarnemening hebben.
Wel mooie fotoquote:Op woensdag 21 mei 2014 01:11 schreef Yvesss het volgende:
Veel meer dan dit gebeurt er hier niet. Magertjes.
[ afbeelding ]
Maar hoe werkt het andersom dan. Ik heb echt zo ontzettend veel geflits gezien, zeker dichterbij dan 70km. Eerder richting de 15 a 20 en de wind stond deze kant op. Maar niks gehoord, zaten zelfs inslagen bij, kon je gewoon zien, zo'n felle flits met een dikke streep omlaag.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:12 schreef Oom_Agent het volgende:
Maar een donder, althans de diepe dreunen kan je van 70 km afstand al horen.
Ik zie ze nu staan bij Enschede. Maar ik hoor er veel meer dan op die kaart staanquote:Op woensdag 21 mei 2014 01:10 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
15 km ten zuiden zijn die klappen van je
De drukgolven die een keer de aarde rondgaan en nog een keer langskomen denk.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:13 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik zie ze nu staan bij Enschede. Maar ik hoor er veel meer dan op die kaart staan!
quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:13 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Maar hoe werkt het andersom dan. Ik heb echt zo ontzettend veel geflits gezien, zeker dichterbij dan 70km. Eerder richting de 15 a 20 en de wind stond deze kant op. Maar niks gehoord.
Hahaquote:
Inslagen moeten als diepe dreun te horen zijn van grote afstand, misschien wordt het geluid door (zware) wind bui die gedempt. Ik weet niet of die lightningmaps CC's of alleen CG's registreerd.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:13 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Maar hoe werkt het andersom dan. Ik heb echt zo ontzettend veel geflits gezien, zeker dichterbij dan 70km. Eerder richting de 15 a 20 en de wind stond deze kant op. Maar niks gehoord, zaten zelfs inslagen bij, kon je gewoon zien, zo'n felle flits met een dikke streep omlaag.
Ja, die drukgolven. May I remind you naar MH370. Daar hoor je ook niemand over. Die doofpot mag wel een keer afgestoft worden. Zeker bij gebrek aan onweer, Just my 2 cents.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:14 schreef roislecxe het volgende:
[..]
De drukgolven die een keer de aarde rondgaan en nog een keer langskomen denk.
Hier kan ik niet tegenop.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:17 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Ja, die drukgolven. May I remind you naar MH370. Daar hoor je ook niemand over. Die doofpot mag wel een keer afgestoft worden. Zeker bij gebrek aan onweer, Just my 2 cents.
Breda heeft de linkerkant vermoord...quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:20 schreef Oom_Agent het volgende:
Dat Belgie ding is toch wat afgezwaaid naar het oosten. Utrecht de volle laag.
Wel een prachtige fotoquote:Op woensdag 21 mei 2014 01:11 schreef Yvesss het volgende:
Veel meer dan dit gebeurt er hier niet. Magertjes.
[ afbeelding ]
Ja voor de grens breidde het nog wel wat uit naar Breda, toen NL grondgebied werd bereikt dacht ie fuck Breda we gaan gezellig naar Tilburg en Gorinchem.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:25 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Breda heeft de linkerkant vermoord...
Nou, dat vond ik zelf niet. Maar dank je voor het compliment. Ik heb hier helaas niet zoveel uitzicht, anders zou ik het wel weten.quote:
Wat een domme bui. Breda is zoveel gezelliger dan Tilburg. Hij ging eerder z'n best doen wat inslagen te plegen daarquote:Op woensdag 21 mei 2014 01:26 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ja voor de grens breidde het nog wel wat uit naar Breda, toen NL grondgebied werd bereikt dacht ie fuck Breda we gaan gezellig naar Tilburg en Gorinchem.
Voor goede uitzichten heb je in elk opzicht niet zoveel inzicht nodig bij het juiste vooruizichten. gewoon geluk.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:28 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Nou, dat vond ik zelf niet. Maar dank je voor het compliment. Ik heb hier helaas niet zoveel uitzicht, anders zou ik het wel weten.
0+quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:04 schreef Logician2.0 het volgende:
Wakker van een enorme flits hier (alaap onder het zolderraam).
ja geen stipjes meer daar, zat ook al te kijken. Zal wel door die koele koelkastlucht komen, geen brandstofquote:Op woensdag 21 mei 2014 01:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En ineens was het stil... net nu je denkt: daar komt het... dooft het uit..
Deze ging ook langs Breda:quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:28 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Wat een domme bui. Breda is zoveel gezelliger dan Tilburg. Hij ging eerder z'n best doen wat inslagen te plegen daar
En zo'n een.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:17 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik zie niks, nou moet ik ook nog een bril zeker
Heb 2 foto's kunnen maken maar het zat te diep in de wolkenquote:Op woensdag 21 mei 2014 01:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En ineens was het stil... net nu je denkt: daar komt het... dooft het uit..
Nou nu ging er weer eentje. Tis ook weer droog. Maar je hoorde echt van ver de lange doffe diepe dreunen dichterbij komen en rand van de stad stopte het zo leek ut...quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:31 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
ja geen stipjes meer daar, zat ook al te kijken. Zal wel door die koele koelkastlucht komen, geen brandstof
Dat was een beste jaquote:Op woensdag 21 mei 2014 01:32 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Deze ging ook langs Breda:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windhozen_van_25_juni_1967
Ah, een roze bril dus.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:33 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Heb 2 foto's kunnen maken maar het zat te diep in de wolken!
Nou, zou ik 5 meter hoger zitten dan kan ik ineens de hele Noordoostpolder kunnen zien inclusief Almere. (en die vermaledijde antenne's). Maar op zekere hoogte kun je ook de telelens gebruiken, dat kan ik dus nu niet.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:29 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Voor goede uitzichten heb je in elk opzicht niet zoveel inzicht nodig bij het juiste vooruizichten. gewoon geluk.
Als het een donker stipje met een bontkraag is komt het uit Marokko.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:36 schreef Oom_Agent het volgende:
Waar komt dat stipje bij Meppel dan ineens vandaan?
Dan had je meer boterhammetjes met pindakaas tot je moeten nemen, wellicht was je dan 5 meter groter geweest...quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:34 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Nou, zou ik 5 meter hoger zitten dan kan ik ineens de hele Noordoostpolder kunnen zien inclusief Almere. (en die vermaledijde antenne's). Maar op zekere hoogte kun je ook de telelens gebruiken, dat kan ik dus nu niet.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:37 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Als het een donker stipje met een bontkraag is komt het uit Marokko.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:37 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Als het een donker stipje met een bontkraag is komt het uit Marokko.
Om de hoek, laat maar komen!quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:36 schreef Oom_Agent het volgende:
Waar komt dat stipje bij Meppel dan ineens vandaan?
Alkmaar? Are u sure?quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:40 schreef Oom_Agent het volgende:
Alkmaar wordt ook overgeslagen, na Alkmaar gaat het weer vrolijk verder. Vaag...........
Alleen in dit topic en alleen bij (dreigend) onweer. We delen alleen dezelfde provincie. Hij houdt van onweer en vindt het geinig om mij te pesten met mijn angst ervoor.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:44 schreef Yvesss het volgende:
Volgens mij zijn Minthy en ACT-F wel close. Roep hem eens Minthy. I could be wrong, natuurlijk.
Dat klopt én dat kloptquote:Op woensdag 21 mei 2014 01:50 schreef Yvesss het volgende:
Ah, ok. Maar hij heeft wél de mooiste onweerspica's en ook terdege kennis van de fotomeuk. En jij bent ook lief.
Kilometertje of 300 ervandaanquote:Op woensdag 21 mei 2014 03:07 schreef kree het volgende:
Tja voor het weer hoef je niet meer wakker te blijven.
Behalve misschien als je ergens bovenin friesland woont
Behoorlijke actieve buien hier in Diemon vannacht met erg felle flitsen - veel water / hagel en van die heerlijke doffe doordreunende klappen.quote:... Northern France towards BENELUX and Denmark ...
In the WAA regime, favourably veered vertical wind profiles will yield moderate to strong DLS and enhanced SREH, that could support well organised multi or supercells. Models agree on the CI and destabilisation especially in the late afternoon hours. CAPE will likely stay below 1000 J/kg, increasing towards east of the highlighted area, where steeper mid-level lapse rates are simulated. One downside of the situation might be that initial storms will move towards the more stable (northern) part off the boundary. Especially the right moving cells could survive longer in the unstable airmass. In case that isolated supercells manage to develop, large hail may occur, as well as severe wind gusts and possibly also tornado as LLS will increase towards the evening.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:16 schreef Dven het volgende:
Toto lang niet gehoord. Zal het slecht weer zijn in Lissabon?
Ook al lang niets van gehoord maar het ging bij dezen om Toto69quote:
Jaquote:Op woensdag 21 mei 2014 01:32 schreef Koelkastje het volgende:
Wtf, alles trilt!
Denk dat MaLo nu ook wel wakker is.
Daarom ben ik niet gewektquote:Op woensdag 21 mei 2014 01:25 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Breda heeft de linkerkant vermoord...
twitter:WeermanRoel twitterde op woensdag 21-05-2014 om 10:28:56Warm onstabiel weer komende week: iedere dag wel kans op onweer. Midden-Europa volgende week mogelijk zelfs moessonachtig reageer retweet
Dat is geen goed nieuws voor Servie. De Donau staat al flink hoog..quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:27 schreef INViCTuS het volgende:
twitter:WeermanRoel twitterde op woensdag 21-05-2014 om 10:28:56Warm onstabiel weer komende week: iedere dag wel kans op onweer. Midden-Europa volgende week mogelijk zelfs moessonachtig reageer retweet
Totoquote:Op woensdag 21 mei 2014 11:24 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Ook hier goed weer in de vooruitzichtenVolgens mij heeft alleen het Iberisch Schiereiland het niet best. RIP toto
[ afbeelding ]
Wat is er mis met toto?quote:
Heb er geen kaarten bij dus weet niet op welke regio's hij allemaal doelt. En het KAN, het hoeft nietquote:Op woensdag 21 mei 2014 11:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is geen goed nieuws voor Servie. De Donau staat al flink hoog..
Als ik wetterzentrale bekijk krijgt bijna heel Europa redelijk wat regen te verwerken. Maar met name Duitsland, Polen en (wederom) Kroatie, Bosnie en Serviequote:Op woensdag 21 mei 2014 11:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb er geen kaarten bij dus weet niet op welke regio's hij allemaal doelt. En het KAN, het hoeft niet
In Servie is het probleem vooral dat er een gebrek aan geld is en dat de grond ook nog eens vrij weinig water verwerken kan. De noodzaak was er in het verleden natuurlijk ook nooit zo heel erg.quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:47 schreef INViCTuS het volgende:
Een nieuw "Balkantief"? Het wordt volgens mij geen funf B wetterlage zoals afgelopen jaar in polen en Duitsland. Benieuwd of ze in die landen als Servie, Kroatie en Bosnie, maar ook Engeland , nu eens wat gaan doen aan de bestrijding van water. Of ze leren van wat er nu gebeurd. Engeland had de ergste overstromingen in jaren afgelopen januari, doe er dan eens wat aan, dat was namelijk niet de eerste keer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |