Misschien ook omdat het in FB stondquote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:12 schreef Syntos het volgende:
Je andere topic is volgens mij niet voor niets gesloten.
Mijn ouders zijn niet hoogopgeleid, ik wel. Zij snapten geen snars van mijn huiswerk op de middelbare school en konden mij dus niet eens helpen, maar ik heb daar nooit hinder van ondervonden. Stimulatie om je huiswerk te maken is belangrijker dan helpen het te maken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:12 schreef Eerin het volgende:
Wat een onzin, ik kom uit een gezin met hoogopgeleide ouders, ben zelf ook hoogopgeleid, en heb nog nooit hulp gehad bij huiswerk maken maar heb ook nog nooit te maken gehad met een achterstand. En ik kan me niet voorstellen dat ik nou zo'n uitzondering ben.
Dan had het wel een kick naar het juiste forum gekregen lijkt mij.quote:
Ja, das waar.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:15 schreef Syntos het volgende:
[..]
Dan had het wel een kick naar het juiste forum gekregen lijkt mij.
Ik kan het fout hebben hoor.
Dit soort topics duiken de laatste paar dagen trouwens wel vaak op.
Kunnen ze die kankerschool niet affikken?quote:
Ja!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:10 schreef gastgastgast het volgende:
‘’Zou het afschaffen van huiswerk de sociale ongelijkheid in de Nederlandse samenleving verminderen?’’
Ze zijn in ieder geval zo verstandig geweest om hem zo ver mogelijk van de bewoonde wereld te plaatsen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Kunnen ze die kankerschool niet affikken?
Is ze lekker?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:37 schreef gastgastgast het volgende:
@Wijnand_Bierenstein Ah Roos die zit bij mij in de klas... ....
Foto's!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:37 schreef gastgastgast het volgende:
@Wijnand_Bierenstein Ah Roos die zit bij mij in de klas... ....
Lees deze maar even door.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:10 schreef gastgastgast het volgende:
Afgelopen zomer, augustus 2013, is er een artikel verschenen in de Trouw met als titel ‘Huiswerk bevordert sociale ongelijkheid’.
Het ideaalbeeld van een meritocratie baseert zich op gelijke startkansen voor iedereen. Door het geven van huiswerk wordt er sociale ongelijkheid gecreëerd. Hiermee voldoet het dus niet aan het beeld van de meritocratie.
Rawls staat sociale ongelijkheid toe op voorwaarde dat het verschil ten goede komt aan de minder bedeelden. Maar het verschil wat ontstaat door huiswerk opgeven, komt niet ten goede aan de minder bedeelden. Onder minder bedeelden worden leerlingen verstaan die problemen ervaren in huiswerk maken en hun studie.
‘’Zou het afschaffen van huiswerk de sociale ongelijkheid in de Nederlandse samenleving verminderen?’’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |