![jz3tnDLl.jpg]()
![Ki2bRVzl.jpg]()
![UR4h02ql.jpg]()
Zo! Hele fijne woensdag morgen dames en heren!
Zoals jullie weten is het vandaag weer tijd voor een shave en dit keer weer iets vrij bijzonders op de testbank.
Namelijk de nieuwe Limited Edition zeep van TFS!
TFS DiVino!
Setup:
Pearl OC TTO SBF12 met Polsilver Super Iridium (vers)
Semogue SOC 2 Band Finest Badger
TFS LE DiVino scheerzeep
Pinaud Clubman Aftershave Lotion
En in het haar vandaag:
Layrite Super Hold
Ik zag deze zeep op de Facebook van BdF verschijnen en zag meteen, dit kon ik niet laten liggen! De luxe die het uitstraalde....ik wilde dit gewoon proberen!

Ik had begrepen dat er maar heel beperkte oplage van was, dus ben er meteen bovenop gesprongen toen het kon!
(Disclaimer: mijn eigen foto van de verpakking met het glas, doet het gewoon geen goed, dus ik heb van de TFS Facebook even deze productfoto erbij gedaan. Dus de credits voor de productfoto zijn allemaal voor TFS! )
Het uitpakken van de doos deze ochtend was al impressive

Grote ronde koker met daarin een vrij zwaar, goed gevuld wijnglas met een flinke lading zeep erin en daarop het label.
De verpakking, het straalt allemaal een heel verfijnd gevoel van luxe uit.
Mooie klassieke opdruk op de koker en dan de prachtpresentatie in dat glas! Ik ben helemaal verkocht!
Zodra je het label van de bovenkant van het glas afhaalt ruik je het al licht. En wat de naam van de zeep ook al doet vermoeden natuurlijk, ruikt het heel licht naar een zoete witte wijn. Iets wat je totaal niet verwacht bij een scheerzeep, maar TFS heeft ons scheerders al vaker doen verrassen met geuren die je niet 1-2-3 in een zeep zou verwachten.
Ik heb voordat ik er mee ben gaan scheren een aantal testlathers mee gaan maken. Waarom zul je denken?
Om te kijken of de geur nog wat verder los komt. Vaak is het zo dat als een zeep eenmaal nat geweest is ,de geur veel beter naar boven komt.
En ook dat is bij deze zeep absoluut het geval.
Zoals ik al zei, direct out of the box ruik je het licht, maar zodra de zeep eenmaal nat geweest is, komt de geur al veel beter los. Als je dan boven het glas hangt ruik je vrij duidelijk de wijngeur.
Met het laden van de kwast is het glas echt ideaal. Van grote tot kleine kwasten, het past er allemaal met gemak in. Glas is echt een flinke joekel

Paar rondjes draaien is al voldoende om de zachte zeep in de kwast te krijgen. Enige nadeel van het glas, is dat het in je badkamer na het loaden best in de weg kan staan. Maar goed, ik heb ruimte op mijn plankje, dus nergens last van

Paar drupjes water in mijn scheerkom en kloppen maar. Ik had maar een klein beetje zeep nodig om al mijn hele kom vol te krijgen met schuim. Het schuim is flink dik, romig en ruikt vooral heerlijk.
Zelfs opgeklopt is de wijn ondertoon nog best goed aanwezig
Eenmaal op het gezicht neemt de zoete geur van de zeep het een beetje over.
De zeep is, net als andere TFS varianten, lekker slick en bied een goede bescherming tijdens het scheren.
Wat me ook opvalt is dat deze zeep, tijdens het scheren mijn huid erg kalm houd. Wat ik ook ervaar met Speick o.a.
Zeer fijn gevoel!
Scheren ging uitstekend, de zeep heeft netjes de 3 passes doorstaan zonder droger te worden. Bleef goed zijn vocht goed vasthouden De Pearl OC TTO is samen met de Polsilver weer een prima combo geweest vandaag!
Alles in 3 passes keurig BBS kunnen scheren zonder enig probleem.
Nu komt het moeilijke gedeelte...welke aftershave past het beste bij een wijngeur van de zeep om het een beetje te matchen?
Ik dacht aan de Pinaud Clubman Aftershave Lotion die ik een poosje terug gekocht had. Redelijk neutraal, licht zoet geurtje en een prima verzorging voor de huid. Dus daar heb ik de boel maar mee afgerond. Prima keus al zeg ik het zelf

Vandaag ook wat meer geluk gehad met mn haar. Mn probeersel met de Vette Smeck liep uit op ellende. Dus vandaag maar weer wat vertrouwds gepakt, de Layrite Super Hold.
Kan ook wel merken dat dit product me beter ligt, haar zit ook meteen een stuk beter. Kan niet wachten tot ik van mn Suavecito af ben (die bevalt me niet) en de Reuzel binnen komt en mogelijk binnenkort ook een Daimon Barber binnen komt

Anyway, allemaal een hele fijne dag toegewenst!