SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.
Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?
Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/
Lather tip van SnowballedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php
![]()
Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:
http://www.scheersalon.nl/
http://www.manandshaving.nl/
http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.
http://webshop.total-shave.nl/
Topicmascotte:![]()
Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe![]()
![]()
Helaas, je hebt het foutquote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:10 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Mooi setje om mee te startenVooral die Edwin Jagger Barley
In begint toen ik eerste keer over krabbers en met name de bijhorende mesjes hoorde dacht ik echt dat moet wel gevaarlijk zijn om je met dat soort mesjes te scheren
, het is niet de Barley
![]()
Wie o wie weet het wel![]()
Nu ik gisteren voor het eerst met een DE razor heb geschoren heb ik wel het gevoel dat mijn haren/stoppels donkerder zijn (zwarter). Hebben jullie dat ook ervaren na de eerste keer scheren.?![]()
Het is dan de DE3D14bl welke ook wel de 3D Laser Diamond genoemd wordquote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:42 schreef MajorShaver het volgende:
[..]
Helaas, je hebt het fout, het is niet de Barley
![]()
Wie o wie weet het wel![]()
[ afbeelding ]
Nu ik gisteren voor het eerst met een DE razor heb geschoren heb ik wel het gevoel dat mijn haren/stoppels donkerder zijn (zwarter). Hebben jullie dat ook ervaren na de eerste keer scheren.?Een nieuwe Edwin Jagger krabber uit de 2014 lijn
Dat is zo'n model dat voor extra grip dient te zorgen, en ik denk dat je een uitstekend keuze hebt gemaakt. Persoonlijk bevalt mij de ''Extra grip'' uitvoering van de DE87 ook erg goed, maar die is dan met rubber bekleed.![]()
Woehoe Topperquote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Het is dan de DE3D14bl welke ook wel de 3D Laser Diamond genoemd wordEen nieuwe Edwin Jagger krabber uit de 2014 lijn
Dat is zo'n model dat voor extra grip dient te zorgen, en ik denk dat je een uitstekend keuze hebt gemaakt. Persoonlijk bevalt mij de ''Extra grip'' uitvoering van de DE87 ook erg goed, maar die is dan met rubber bekleed.![]()
Nu nog ff antwoorden op mijn vraag over de haren die blijkbaar donkerder/sneller terug komen.
EDIT: Antwoorden is natuurlijk niet verplicht haha..![]()
Op die laatste heb ik helaas geen antwoord. Maar bij mijzelf is het scheerresultaat in hals iets minder glad dan op mijn wangen bijvoorbeeld, dus het lijkt dan alsof de haren in de hals sneller groeien, maar dat is niet zo.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:49 schreef MajorShaver het volgende:
[..]
Woehoe Topper![]()
Nu nog ff antwoorden op mijn vraag over de haren die blijkbaar donkerder/sneller terug komen.
EDIT: Antwoorden is natuurlijk niet verplicht haha..
Waarom ze donkerdere zouden zijn weet ik ook niet, mijn baardhaar is in iedere geval rood / oranje![]()
![]()
De Aqua Velva Ice Blue is binnen.
Hij ruikt heerlijk ouderwets maar toch fris, jammer dat hij hier niet meer te krijgen is.
7 Euro inclusief verzenden op ebay.![]()
![]()
Dit is de eBay advertentie he?
Hoe inhoud heeft deze? Op eBay zie ik 3.5oz en dat zou zo'n 100ML volgens Google zijn. Ik heb zelf de Spaanse Aqua Velva en mijn oordeel kwa geur is vergelijkbaar, ouderwets maar toch fris inderdaad, oubollig zou ik het in iedere geval niet noemen
Enige jammere aan die Amerikaanse uitvoeringen vind ik dat ze het in plastic flesje verkopen, waar de Europese varianten gewoon nog in een glazen flesje komen. Dus je hebt van die Amerikanen die kopen de Spaanse variant puur vanwege het flesje en vullen die later bij met Amerikaanse Aqua Velva.![]()
Scheerwinkel.nl lijkt zijn naam blijkbaar veranderd te hebben naar Flanderhijn Scheerartikelen? Maar de website heet nog gewoon scheerwinkel.nl lekker verwarrend allemaal eerlijk gezegd. Ik denk dat ik het maar hou bij Scheerwinkel.nl wanneer ik naar die winkel refereer.![]()
Heb je je al met Elios geschoren? Die zijn nog botter dan Derbys. Als het daar niet mee gaat, dan ligt het daar aan.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:51 schreef MajorShaver het volgende:
Scheer zelf al jaren met een Gilette Fusion Power en las iets op een forum over goedkope alternatieven.
Er werd toen gepraat over een Safety Razor, ik dacht huh wat is dat.?
Natuurlijk meteen gaan zoeken op Google Afbeeldingen en dacht meteen, dat zijn chique apparaten.!!![]()
Ik scheer al een maand met botte mesjes en heb het kopen van een 4/8/12pack zo lang mogelijk uitgesteld vanwege de hoge prijs. Toen dacht ik, geen nieuwe cartridges, maar een Safety Razor.
Na een weekendje te hebben geneusd op het internet, gisteren maar wat spulletjes opgehaald..
[ afbeelding ]
Hier mijn handelingen/ritueel :
• Bij thuiskomst natuurlijk meteen gaan douchen, gezicht goed schoongemaakt.
• Spulletjes uitgepakt en binnen handbereik van de wasbak uitgestald.
• Oej ik mis een kommetje, snel naar beneden, waterbak van de kat leeggemaakt en meegenomen.![]()
• De omega nat gemaakt. (tijdens het douchen al in heet water met shampoo gelegd)
• Een kwakje palmolive van ongeveer ten grote van een eikel met de vinger in de kwast gestreken.
• In de kom makkelijk kunnen opkloppen tot een heerlijk dikke schuimlaag.
• Met ronde bewegingen het gezicht lekker bedekt met schuim/zeep/creme.
• 1e Begonnen met verticale beweging, 2e Horizontale beweging, 3e Alleen de gemiste plekjes.
• Gezicht schoongemaakt met lauw water wat toch best een brandend gevoel gaf
• Dolce & Gabanna The One erop gespoten
Ik vind tijdens het scheren van de kaaklijn en de kin, het lastig om dan de juiste hoek te behouden, iemand tips.?
En ja, 2 rode bloederige puntjes na het scherenSiesta & Fiesta!![]()
Ik heb met de elios geschoren ja. Zou ik dan beter de Derbys proberen.? Ik had gekozen voor de Astra's maar die waren niet op voorraad, toen kreeg ik de Elios erbij ter vervanging..quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:16 schreef Bramito het volgende:
[..]
Heb je je al met Elios geschoren? Die zijn nog botter dan Derbys. Als het daar niet mee gaat, dan ligt het daar aan.![]()
Astra SP mesjes staan juist erg goed bekend, dus het is jammer dat je die niet gekregen hebtquote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:32 schreef MajorShaver het volgende:
[..]
Ik heb met de elios geschoren ja. Zou ik dan beter de Derbys proberen.? Ik had gekozen voor de Astra's maar die waren niet op voorraad, toen kreeg ik de Elios erbij ter vervanging..En ik heb geen ervaring met de Elios mesjes. Ik weet eigenlijk ook niet of je blij moet zijn dat webwinkel even ter vervanging een totaal ander merk mesjes erbij doet i.p.v de Astra SP.
![]()
Beter haal je een doosje mesjes bij de hema. 9 van de 10 mensen vind die fijner dan derby.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:32 schreef MajorShaver het volgende:
[..]
Ik heb met de elios geschoren ja. Zou ik dan beter de Derbys proberen.? Ik had gekozen voor de Astra's maar die waren niet op voorraad, toen kreeg ik de Elios erbij ter vervanging.."AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"![]()
Was bij BDF, heb het zelf opgehaaldquote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Astra SP mesjes staan juist erg goed bekend, dus het is jammer dat je die niet gekregen hebtEn ik heb geen ervaring met de Elios mesjes. Ik weet eigenlijk ook niet of je blij moet zijn dat webwinkel even ter vervanging een totaal ander merk mesjes erbij doet i.p.v de Astra SP.
Maar kon alsnog een mail sturen als ik die Astra's persé wilde hebben. Misschien toch maar even doen dan
![]()
![]()
als het voor jou werkt is het prima. Ik vind ze veel te bot, derbys ook trouwens...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:32 schreef MajorShaver het volgende:
[..]
Ik heb met de elios geschoren ja. Zou ik dan beter de Derbys proberen.? Ik had gekozen voor de Astra's maar die waren niet op voorraad, toen kreeg ik de Elios erbij ter vervanging..Siesta & Fiesta!![]()
Derby's worden trouwens door Edwin Jagger zelf met de krabbers meegeleverdIk heb thuis namelijk ook nog twee pakjes Derby's liggen die zaten bij de Edwin Jagger krabbers.
Ik heb ze zelf trouwens ook altijd acceptabel gevonden, want ik heb me prima kunnen scheren met Derby's, maar ik vind Astra SP's wel beter.![]()
Maar natuurlijk, dat kan altijd, als we dat aangeven. De ervaringen met de Elios mesjes zijn in het algemeen uitstekend, zeker niet minder dan met de mesjes van Astra. Het is nu eenmaal nogal variabel wat natscheerders op enig moment fijne mesjes vinden. Astra's zijn tijden niet populair geweest en nu weer wel. De Polsilver Iridiums en de Voskhods zijn actueel ook erg in trek. Het verschilt natuurlijk ook sterk met het verschil in krabber die gebruikt wordt. Een algemeen advies is en blijft dus lastig.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:42 schreef MajorShaver het volgende:
[..]
Was bij BDF, heb het zelf opgehaaldMaar kon alsnog een mail sturen als ik die Astra's persé wilde hebben. Misschien toch maar even doen dan
![]()
Is Voshkod nu uit productie dan?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:33 schreef EricBdF het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, dat kan altijd, als we dat aangeven. De ervaringen met de Elios mesjes zijn in het algemeen uitstekend, zeker niet minder dan met de mesjes van Astra. Het is nu eenmaal nogal variabel wat natscheerders op enig moment fijne mesjes vinden. Astra's zijn tijden niet populair geweest en nu weer wel. De Polsilver Iridiums en de Voskhods zijn actueel ook erg in trek. Het verschilt natuurlijk ook sterk met het verschil in krabber die gebruikt wordt. Een algemeen advies is en blijft dus lastig."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Nee hoor, volgens mij niet. We hebben een tijd terug een partij aangekocht die al naar de VS was geëxporteerd. De importeur voor de VS zou ermee gestopt zijn. Sindsdien zijn ze voor sommigen hèt mesje waar ze niet meer zonder willen.quote:![]()
Ik heb een vraagje voor jullie. Krijgen jullie nog de nieuwe harde zepen van TFS? Volgens hun eigen website zouden die moeten bestaan in de intenso reeks.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:42 schreef EricBdF het volgende:
[..]
Nee hoor, volgens mij niet. We hebben een tijd terug een partij aangekocht die al naar de VS was geëxporteerd. De importeur voor de VS zou ermee gestopt zijn. Sindsdien zijn ze voor sommigen hèt mesje waar ze niet meer zonder willen."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Hoi IPA35,quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik heb een vraagje voor jullie. Krijgen jullie nog de nieuwe harde zepen van TFS? Volgens hun eigen website zouden die moeten bestaan in de intenso reeks.
Ik wil dat graag beantwoorden, maar het kan vermoedelijk als reclame gezien worden, maar dan verwijs ik graag naar shaving society waar ik daar dan wel meer uit de doeken zal doen.
Actueel is het inderdaad zo, dat ook van de huidige linea intenso harde zepen beschikbaar zullen komen. Omdat die per definitie langer moeten drogen en ze deels nog geproduceerd moeten worden, zal het nog wel even duren (ca. een maand denk ik) voordat we die op voorraad hebben.![]()
Ik vind idd de Voskhods absoluut 1 van mn favorieten naast de Feathers, Personna's, Astra's en Polsilvers (gelukkig weer wat van!)
De Eliosjes zijn idd prima, niets mis mee. Goedkope mesjes, scheren prima.![]()
Scheren jullie vooral op gevoel, of op zicht om de juiste hoek te bepalen? En wat voor spiegel gebruiken jullie?![]()
op zicht voor de juiste hoek en ik gebruik mijn badkamer spiegel.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:37 schreef Sannr_ het volgende:
Scheren jullie vooral op gevoel, of op zicht om de juiste hoek te bepalen? En wat voor spiegel gebruiken jullie?![]()
Vooral op gevoel. Spiegel gebruik je eigenlijk puur om te "mikken" zal maar zeggen
Gewoon simpele badkamerspiegel. Gewoon zorgen voor voldoende lichtThat will do
![]()
![]()
Het verhaal hier achter is dat de exporteur in Rusland ofzo zelf de mesjes ging verkopen tegen lage prijzen, en toen ontstonden ook nog allemaal samenkoop acties, en op dat moment verkochten de ''vendors'' bijna geen Voskhods meer.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:42 schreef EricBdF het volgende:
[..]
Nee hoor, volgens mij niet. We hebben een tijd terug een partij aangekocht die al naar de VS was geëxporteerd. De importeur voor de VS zou ermee gestopt zijn. Sindsdien zijn ze voor sommigen hèt mesje waar ze niet meer zonder willen.
Dus de laatste partijen van hun zijn aan dumpprijzen verkocht. Overigens krijg je de Voskhod DE mesjes op eBay voor zo'n ¤ 13,12 inclusief verzendkosten, dus dat is wel een behoorlijke scherpe prijs
Op mijn weblog heb ik er overigens ook eens over geschreven, en het zijn inderdaad erg goede mesjes.![]()
Het was de Amerikaanse distributeur die ineens rechtstreeks aan "consumenten" (lees: forums) ging verkopen en zo de retailers buiten spel zette. De retailers zijn toen gestopt met de verkoop van deze mesjes.quote:Op woensdag 21 mei 2014 07:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Het verhaal hier achter is dat de exporteur in Rusland ofzo zelf de mesjes ging verkopen tegen lage prijzen, en toen ontstonden ook nog allemaal samenkoop acties, en op dat moment verkochten de ''vendors'' bijna geen Voskhods meer.
Dus de laatste partijen van hun zijn aan dumpprijzen verkocht. Overigens krijg je de Voskhod DE mesjes op eBay voor zo'n ¤ 13,12 inclusief verzendkosten, dus dat is wel een behoorlijke scherpe prijs
Op mijn weblog heb ik er overigens ook eens over geschreven, en het zijn inderdaad erg goede mesjes.![]()
![]()
Zo! Hele fijne woensdag morgen dames en heren!
Zoals jullie weten is het vandaag weer tijd voor een shave en dit keer weer iets vrij bijzonders op de testbank.
Namelijk de nieuwe Limited Edition zeep van TFS!
TFS DiVino!
Setup:
Pearl OC TTO SBF12 met Polsilver Super Iridium (vers)
Semogue SOC 2 Band Finest Badger
TFS LE DiVino scheerzeep
Pinaud Clubman Aftershave Lotion
En in het haar vandaag:
Layrite Super Hold
Ik zag deze zeep op de Facebook van BdF verschijnen en zag meteen, dit kon ik niet laten liggen! De luxe die het uitstraalde....ik wilde dit gewoon proberen!Ik had begrepen dat er maar heel beperkte oplage van was, dus ben er meteen bovenop gesprongen toen het kon!
(Disclaimer: mijn eigen foto van de verpakking met het glas, doet het gewoon geen goed, dus ik heb van de TFS Facebook even deze productfoto erbij gedaan. Dus de credits voor de productfoto zijn allemaal voor TFS! )
Het uitpakken van de doos deze ochtend was al impressive
Grote ronde koker met daarin een vrij zwaar, goed gevuld wijnglas met een flinke lading zeep erin en daarop het label.
De verpakking, het straalt allemaal een heel verfijnd gevoel van luxe uit.
Mooie klassieke opdruk op de koker en dan de prachtpresentatie in dat glas! Ik ben helemaal verkocht!
Zodra je het label van de bovenkant van het glas afhaalt ruik je het al licht. En wat de naam van de zeep ook al doet vermoeden natuurlijk, ruikt het heel licht naar een zoete witte wijn. Iets wat je totaal niet verwacht bij een scheerzeep, maar TFS heeft ons scheerders al vaker doen verrassen met geuren die je niet 1-2-3 in een zeep zou verwachten.
Ik heb voordat ik er mee ben gaan scheren een aantal testlathers mee gaan maken. Waarom zul je denken?
Om te kijken of de geur nog wat verder los komt. Vaak is het zo dat als een zeep eenmaal nat geweest is ,de geur veel beter naar boven komt.
En ook dat is bij deze zeep absoluut het geval.
Zoals ik al zei, direct out of the box ruik je het licht, maar zodra de zeep eenmaal nat geweest is, komt de geur al veel beter los. Als je dan boven het glas hangt ruik je vrij duidelijk de wijngeur.
Met het laden van de kwast is het glas echt ideaal. Van grote tot kleine kwasten, het past er allemaal met gemak in. Glas is echt een flinke joekelPaar rondjes draaien is al voldoende om de zachte zeep in de kwast te krijgen. Enige nadeel van het glas, is dat het in je badkamer na het loaden best in de weg kan staan. Maar goed, ik heb ruimte op mijn plankje, dus nergens last van
Paar drupjes water in mijn scheerkom en kloppen maar. Ik had maar een klein beetje zeep nodig om al mijn hele kom vol te krijgen met schuim. Het schuim is flink dik, romig en ruikt vooral heerlijk.
Zelfs opgeklopt is de wijn ondertoon nog best goed aanwezig
Eenmaal op het gezicht neemt de zoete geur van de zeep het een beetje over.
De zeep is, net als andere TFS varianten, lekker slick en bied een goede bescherming tijdens het scheren.
Wat me ook opvalt is dat deze zeep, tijdens het scheren mijn huid erg kalm houd. Wat ik ook ervaar met Speick o.a.
Zeer fijn gevoel!
Scheren ging uitstekend, de zeep heeft netjes de 3 passes doorstaan zonder droger te worden. Bleef goed zijn vocht goed vasthouden De Pearl OC TTO is samen met de Polsilver weer een prima combo geweest vandaag!
Alles in 3 passes keurig BBS kunnen scheren zonder enig probleem.
Nu komt het moeilijke gedeelte...welke aftershave past het beste bij een wijngeur van de zeep om het een beetje te matchen?
Ik dacht aan de Pinaud Clubman Aftershave Lotion die ik een poosje terug gekocht had. Redelijk neutraal, licht zoet geurtje en een prima verzorging voor de huid. Dus daar heb ik de boel maar mee afgerond. Prima keus al zeg ik het zelf
Vandaag ook wat meer geluk gehad met mn haar. Mn probeersel met de Vette Smeck liep uit op ellende. Dus vandaag maar weer wat vertrouwds gepakt, de Layrite Super Hold.
Kan ook wel merken dat dit product me beter ligt, haar zit ook meteen een stuk beter. Kan niet wachten tot ik van mn Suavecito af ben (die bevalt me niet) en de Reuzel binnen komt en mogelijk binnenkort ook een Daimon Barber binnen komt
Anyway, allemaal een hele fijne dag toegewenst!![]()
Dus als ik het goed begrijp heeft TFS de scheerzeep in een wijnglas gedaan? En daar een wijngeurtje bij toegevoegd? Is er naast het wijnglas nog iets anders aan deze scheerzeep dan anders TFS scheerzepen?
Want dat jij enthousiast bent over dit product dat begrijp ik wel, maar als lezer van jou SOTD heb ik een beetje het idee dat je wel erg hoog in de lucht springtEn eigenlijk kun je het beste ''ons'' weghalen, want niet iedereen is fan van TFS.
Waarom zou je zoiets niet verwachten bij een scheerzeep? In de gehele cosmetica branche zie je dat eigenlijk terug, kijk maar eens voor de grap naar Axe, die hebben een geur die ruikt naar chocoladequote:Iets wat je totaal niet verwacht bij een scheerzeep
Maar als je dan puur naar scheerzepen kijkt zijn er ook meer dan genoeg aparte geuren, zoals naar Cola, Tabak?, Amandel, Lavendel, Aloë Vera etc en dan ben ik eerlijk gezegd niet echt een kenner. Maar ik sta hier niet versteld van, dit is gewoon een stukje marketingWant je bent zelf het bewijs dat mensen toch wel al die nieuwe geurtjes kopen, dus zo kan een merk lekker de boel uitmelken door andere geurtjes uit te brengen.
Oh PS voordat je in de verdediging schiet, mij interesseert het bar weinig of TFS in een fabriek gefabriceerd word of echt nog met de hand gemaakt word of niet, maar uitmelken dat doen grote merken in iedere geval ook, maar ik weet zeker dat jij het als TFS fan niet zo zult zien
Ik kocht vorige week namelijk ook een Limited EditionMaar dan niet scheergerelateerd maar een douchegel, en dat hele limited edition is natuurlijk vooral bedoeld om de consument het gevoel te geven dat ze het moeten kopen, want ja het is maar een beperkte oplage.
En nog iets anders, doe wat aan je schrijfstijlHet is leuk dat je overal je ervaringen over je scheerbeurt van de dag wilt vertellen, maar ik heb echt serieus moeite om die lappen tekst te lezen. En ik heb het ook paar keer door genomen zodat ik geen vragen ging stellen die al in de lap tekst verstopt waren ( Dus wellicht iets korter? Of in stukjes indelen? Is mijn advies dan ).
[ Bericht 1% gewijzigd door Diqiu-Long op 21-05-2014 14:46:54 ]![]()
Dat is mijn advies voor jou ook D-Longquote:Op woensdag 21 mei 2014 14:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
En nog iets anders, doe wat aan je schrijfstijlHet is leuk dat je overal je ervaringen over je scheerbeurt van de dag wilt vertellen, maar ik heb echt serieus moeite om die lappen tekst te lezen, en heb het ook paar keer door genomen zodat ik geen vragen ging stellen die al in de lap tekst verstopt waren ( Dus wellicht iets korter? Of in stukjes indelen? Is mijn advies dan ).
![]()
Kijk D-L, ik typ ze ook niet voor jou.
Als je het niet interesseert, dan scroll je verder en lees je het niet.
Nogmaals, ik schrijf wat IK leuk vind, op de manier die IK leuk vind.
Vind een ander dat ook leuk, mooi meegenomen. Vind een ander het niets, pech dan.![]()
Scheerzeep in een wijnglas is echt smakeloos. Daarnaast vind ik het verbazend dat mensen veel waarde hechten aan de geur van scheerzeep of scheercrème de geur blijft toch niet hangen.![]()
quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:55 schreef hafez1234 het volgende:
Scheerzeep in een wijnglas is echt smakeloos. Daarnaast vind ik het verbazend dat mensen veel waarde hechten aan de geur van scheerzeep of scheercrème de geur blijft toch niet hangen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"![]()
Vandaag komt alles binnen als het goed is. Dit weekend eens rustig ervoor gaan staan, voor mijn eerste scheerbeurt.![]()
Good luck bijstandstrekkert. Hou de EHBO-doos maar bij de hand, pics van de aftermath zijn altijd welkom.quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:03 schreef Scorpie het volgende:
Vandaag komt alles binnen als het goed is. Dit weekend eens rustig ervoor gaan staan, voor mijn eerste scheerbeurt.
Maar srs, ik had de eerste keer geloof ik geen enkele snee. Je snijdt jezelf vooral open als je haast hebt en je aandacht er maar half bij hebt.![]()
Ik vind het ook raar dat ze de scheerzeep in een wijnglas stoppen, als ze het wijnglas cadeau hadden gedaan in zin van de scheerzeep ruikt naar wijn had ik het nog begrepen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:55 schreef hafez1234 het volgende:
Scheerzeep in een wijnglas is echt smakeloos. Daarnaast vind ik het verbazend dat mensen veel waarde hechten aan de geur van scheerzeep of scheercrème de geur blijft toch niet hangen.
Dat sommige waarde hechten aan de geur vind ik nog niet zo vreemd, maar wel dat sommige blijkbaar er keer op keer in de marketing van zo'n scheerzeep producent trappen, want volgende week is er natuurlijk een scheerzeep die naar beer ruikt![]()
En dan staan er direct heel wat mannen met een koopverslaving in de rij om die scheerzeep van twee tientjes te kopen dat in een bierglas komt![]()
![]()
Wil je even ergens anders azijn gaan piesen? Ik vind het namelijk leuk om te lezen met welke aparte producten mensen hun scheerritueel verrijken.
Ik kan goed begrijpen hoe een naar-wijn-ruikende scheerzeep die bovendien mooi en origineel verpakt is iets kan toevoegen aan de beleving van het klassiek scheren.
Als je dat niet kan begrijpen heb je pech en is dat geen reden om neerbuigend te doen.![]()
In Nederland hebben we recht op een mening, en als Ubershave het nodig vind om zijn SOTD hier te dumpen, dan mag ik natuurlijk ook wel mijn mening gevenquote:Op woensdag 21 mei 2014 17:28 schreef n0ir het volgende:
Wil je even ergens anders azijn gaan piesen? Ik vind het namelijk leuk om te lezen met welke aparte producten mensen hun scheerritueel verrijken.
Ik kan goed begrijpen hoe een naar-wijn-ruikende scheerzeep die bovendien mooi en origineel verpakt is iets kan toevoegen aan de beleving van het klassiek scheren.
Als je dat niet kan begrijpen heb je pech en is dat geen reden om neerbuigend te doen.
Als Ubershave dat niet bevalt heeft ie pech en moet ie maar niet zijn SOTD hier dumpen, want hij kan ook minder positieve reacties verwachten, we delen ja niet allemaal zijn liefde voor TFS of voor scheerzepen in wijnglazen.
Ik vind het dus ook geen bitchen, maar dat word er wel door bepaalde personen van gemaakt omdat ze alleen ''lovely'' reacties willen lezen. En ik persoonlijk onderbouw mijn mening ook nog redelijk, maar er moet niet verwacht worden dat ik mensen naar de mond ga praten, want dan is de discussie ook niet meer leuk.![]()
Jullie hebben een persoonlijke vete met elkaar. Zoveel is me wel duidelijk. Zeker overgewaaid van het Shaving Society forum.
Beetje vreemd om daar hier maar mee door te gaan.![]()
Anderen de maat nemen terwijl je:
-zelf serieus hulp kunt gebruiken bij het opstellen van je eigen posts/reviews.
-klakkeloos de marketeers van Edwin Jagger op hun wenken bedient.
Wordt het niet eens tijd de hand in eigen boezem te steken?![]()
Nouja ik heb hem wat tips gegeven, en mijn mening over zijn nieuwe aanwinst of waarom zou hij anders een SOTD schrijven? Lijkt me niet dat zoiets bedoeld is voor uitsluitend lovende reacties.
En ja ik heb inderdaad twee gratis krabbers van Edwin Jagger gekregenMaar ik reageer er verder niet op, want ik zie al waar dat naar toe gaat
En ik speel jullie spelletje niet meer mee in iedere geval.
Maja jullie zijn net kleine kinderen soms, die zeggen ook wat je zegt ben jezelf.
![]()
Nee hoor, bepaalde posts irriteren mij ook en ik heb met niemand een persoonlijke vete.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:54 schreef Twiitch het volgende:
Jullie hebben een persoonlijke vete met elkaar. Zoveel is me wel duidelijk. Zeker overgewaaid van het Shaving Society forum.
Beetje vreemd om daar hier maar mee door te gaan."AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"![]()
quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Good luck bijstandstrekkert. Hou de EHBO-doos maar bij de hand, pics van de aftermath zijn altijd welkom.
Maar srs, ik had de eerste keer geloof ik geen enkele snee. Je snijdt jezelf vooral open als je haast hebt en je aandacht er maar half bij hebt.thanks, komt vast wel goed !
![]()
-edit: doe maar nietIk ben zeer benieuwd!quote:
[ Bericht 36% gewijzigd door Mylene op 21-05-2014 18:44:12 ]![]()
Dan lees je het niet.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
En nog iets anders, doe wat aan je schrijfstijlHet is leuk dat je overal je ervaringen over je scheerbeurt van de dag wilt vertellen, maar ik heb echt serieus moeite om die lappen tekst te lezen.
Dafuq did I just read... Het gaat toch om het ritueel? De geur blijft niet hangen nee, maar ik vind het wel zo relaxt om een zeep te hebben die èn goed schuimt èn goed ruikt.quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:55 schreef hafez1234 het volgende:
Scheerzeep in een wijnglas is echt smakeloos. Daarnaast vind ik het verbazend dat mensen veel waarde hechten aan de geur van scheerzeep of scheercrème de geur blijft toch niet hangen.![]()
En dan zeggen ze dat wijven moeilijk kunnen doen. Ik ben het gezeik, de vele topicreports, nu echt wel zat. Het is nu klaar.![]()
Niet voor iedereen gaat het om het ritueelquote:Op woensdag 21 mei 2014 18:30 schreef Xa1pt het volgende:
Dafuq did I just read... Het gaat toch om het ritueel? De geur blijft niet hangen nee, maar ik vind het wel zo relaxt om een zeep te hebben die èn goed schuimt èn goed ruikt.Het kan zijn dat het hafez1234 meer om de werking gaat dan de geur. Ik ben persoonlijk ook zo'n persoon en geef daarom ook geen ¤ 20 voor een stuk scheerzeep uit bijvoorbeeld.
Wel is de geur bepalend voor de aankoop, maar al zouden producenten mij stalen van hun dure scheerzeep kopen, dan nog zal ik het niet kopen en ook wanneer het inderdaad heerlijk zou ruiken.
Ik heb zelf namelijk gewoon niet zoveel geld over voor een scheerzeep, aftershave etc en zou bijvoorbeeld niet meer dan ¤ 2,50 voor een scheerzeep uitgeven. En ik ga al helemaal niet premium prijzen voor budget scheerproducten betalenDie koop ik wel mooi op vakantie
![]()
![]()
Ieder z'n ding. Maar om dan te zeggen dat het verbazingwekkend is dat andere mensen wèl waarde hechten aan een geurtje... Het is een hobby of hoe je het ook wil noemen. Geen wedstrijd.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Niet voor iedereen gaat het om het ritueelHet kan zijn dat het hafez1234 meer om de werking gaat dan de geur. Ik ben persoonlijk ook zo'n persoon en geef daarom ook geen ¤ 20 voor een stuk scheerzeep uit bijvoorbeeld.
![]()
Die Alpa aftershave bevalt uitermate goed!Ik vind hem zelf echt lekker ruiken, en een buurvrouw was er echt helemaal hoteldebotel van!
![]()
![]()
Heb mijn Parker 99R binnengekregen met de Shark mesjes en meteen geprobeerd. Wel gewoon met De Vergulde Hand scheerschuim uit een spuitbus want de zeep, kom en scheerkwast zijn nog onderweg.
Moet zeggen, erg enthousiast en geen enkele keer de Aluin nodig gehadMorgenochtend twee passes proberen. Moet wel duidelijk de tijd nemen, maar het is erg leuk. De Parker voelt mooi stevig en zwaar aan, mesje zit perfect strak er in. Juiste hoek vinden is nog even testen, dacht dat ik het vooral op zicht en gevoel zou moeten doen, maar kom er nu achter dat je ook veel kan horen aan het geluid wat betreft de juiste hoek.
M'n Nivea aftershave balsem is ook bijna op, suggesties wat voor bijzonders ik eens moet proberen?![]()
Heb je de voorkeur voor budget producten net als de Nivea? Dan zou je de Cien Men Aftershave Balsem van de Lidl wellicht kunnen uitproberen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:02 schreef Sannr_ het volgende:
M'n Nivea aftershave balsem is ook bijna op, suggesties wat voor bijzonders ik eens moet proberen?
Maar ik zou zeker ook de Nivea aanbiedingen in de gaten houden, want als je het goed spul vind loont het zich wel om daar twee of vier flesjes van in te slaan tegen 50% korting![]()
Als je in de buurt van Duitsland gewoond had dan had ik je nog wel wat meer aftershave balsems kunnen aanraden, zoals Nivea Men Cool Kick Aftershave Balsem, naast het hydrateren en ondersteunen van herstel van de huid heeft deze aftershave balsem ook nog een koelend werking dankzij de menthol.![]()
Wil van alles wat proberen eigenlijk, zal de Lidl variant eens proberen. Duitsland is wat ver voor mij, maar hou die cool kick in de gaten mocht ik ooit in de buurt zijn. Ben binnenkort wel in Japan, zal ook eens kijken wat men daar gebruiktquote:Op woensdag 21 mei 2014 19:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Heb je de voorkeur voor budget producten net als de Nivea? Dan zou je de Cien Men Aftershave Balsem van de Lidl wellicht kunnen uitproberen.
Maar ik zou zeker ook de Nivea aanbiedingen in de gaten houden, want als je het goed spul vind loont het zich wel om daar twee of vier flesjes van in te slaan tegen 50% korting![]()
Als je in de buurt van Duitsland gewoond had dan had ik je nog wel wat meer aftershave balsems kunnen aanraden, zoals Nivea Men Cool Kick Aftershave Balsem, naast het hydrateren en ondersteunen van herstel van de huid heeft deze aftershave balsem ook nog een koelend werking dankzij de menthol.
Nog tips voor de luxe varianten?![]()
Balsems?
BAUME.BE is een hele goede, maar ontzettend dure ASB.
Wat betaalbaarder (en wat ik persoonlijk erg fijn spul vind) de TFS/BdF ASBs, de Proraso ASBs.
Ook de Pinaud Clubman aftershaves zijn erg prettig (Osage Rub is helemaal een menthol kick!)
Eeuhm, wat is nog meer wel fijn spul.....de Floid aftershaves, Tabac aftershave is ook fijn (als je van de geur houd)![]()
Speick kan ik in iedere geval ook aanraden, een van de weinig merken die mij echt weten te overtuigen om er iets meer voor te betalen dan zeg maar Nivea. Floid ruikt inderdaad best wel lekker, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd.
Van Floid is ook een aftershave balsem, maar het zijn volgens mij toch meer de aftershave lotions waar Floid om bekend staatKwa geur vond ik de Crabtree & Evelyn West Indian Lime Aftershave Balsem wel erg lekker ruiken, maar kwa werking vind ik Nivea gewoon beter.
![]()
Sample daarvan was zo fijnquote:Op woensdag 21 mei 2014 19:20 schreef Ubershave het volgende:
BAUME.BE is een hele goede, maar ontzettend dure ASB.![]()
Maar idd, 30 euro voor 100ml is wel een beetje idioot![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: