SPOILER: MAL-lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FOK! Anime aanradersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.
Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen.
Er zijn Drie verschillende ''Populaire'' codecs waar je anime mee kunt kijken.
Je hebt KCP- Kawaii Codec Pack deze codec pack bevat de meest essentile codecs die nodig zijn voor het bekijken van anime. Bij KCP is ook de media speler MPC-HC aanwezig. Dit is een mediaspeler die uitermate geschikt is voor het bekijken van anime.
Het CCCP-Project is een pakket speciaal ontwikkeld voor anime. Het voordeel van CCCP is dat het al een lang lopend project is. Het biedt ongeveer dezelfde mogelijkheden als KCP. Enig nadeel bij CCCP is wel dat het niet constant wordt gepdatet en er dus lange intervals zijn.
En als laatst heb je ook nog K-lite Codec pack
K-lite kun je het beste gebruiken in combinatie met MPC-HC het biedt vergelijkbare functies aan zoals KCP, en CCCP hebben.
De beste Media speler die wordt aangeraden voor het kijken van anime is MPC-HC Deze speler is geschikt voor het kijken van anime en geeft ook nog eens een betere beeldkwaliteit.
Kan ik downloaden via IRC?
Een guide om via IRC downloaden is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.
Help! Mijn plaatjes doen het niet. Wat nu?
Je bent aan het hotlinken, en dit mag niet. Upload het plaatje via Imgur of Photobucket en plaats hem opnieuw.
Degene die het topic sluit (door middel van de 301e post), opent het volgende deel! Er worden ook statistieken bijgehouden.
disclaimer: de Topic Titel is in alle gevallen de waarheid, behalve als De_Dakgoot het topic heeft geopend.
quote:
Daar istie!quote:Op maandag 19 mei 2014 21:16 schreef SleepSub het volgende:
Automatische ripper, can't be helped...
Wacht wel op de nieuwe versie though~
Ik vroeger op RTL2quote:Op maandag 19 mei 2014 21:38 schreef wdn het volgende:
[..]
Daar istie!
Sailormoon. Dat keek ik vroeger op yorin (ofzo)
Samen met samurai pizza cats
quote:
Ik snap niet dat ik dat hele Sailor Moon vroeger gemist heb. Ik keek wel Samurai Pizza Cats, Digimon, Dragon Ball Z, Yu-Gi-Oh, en nog een hele meuk, maar Sailor Moon is er compleet doorheen geschoten, terwijl ik toch hardcore Yorin kijker was.quote:Op maandag 19 mei 2014 21:38 schreef wdn het volgende:
[..]
Daar istie!
Sailormoon. Dat keek ik vroeger op yorin (ofzo)
Samen met samurai pizza cats
Idem. Pokemon, Samurai Pizza Cats, een heel klein beetje Digimon. En Super Pigquote:Op maandag 19 mei 2014 21:51 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ik dat hele Sailor Moon vroeger gemist heb. Ik keek wel Samurai Pizza Cats, Digimon, Dragon Ball Z, Yu-Gi-Oh, en nog een hele meuk, maar Sailor Moon is er compleet doorheen geschoten, terwijl ik toch hardcore Yorin kijker was.
Oh ja en DBZ ook.quote:Op maandag 19 mei 2014 21:51 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ik dat hele Sailor Moon vroeger gemist heb. Ik keek wel Samurai Pizza Cats, Digimon, Dragon Ball Z, Yu-Gi-Oh, en nog een hele meuk, maar Sailor Moon is er compleet doorheen geschoten, terwijl ik toch hardcore Yorin kijker was.
quote:Op maandag 19 mei 2014 21:58 schreef wdn het volgende:
[..]
Oh ja en DBZ ook.
Digimon, Yu-Gi-Oh is van later meen ik(?)
lol:
2003 voorjaar zaterdag[bewerken]
...
09:55 Sailor Moon
...
2002 najaar doordeweeks[bewerken]
...
07:45 Cardcaptor Sakura
08:10 Sailor Moon*
*Was in een latere of vroegere periode om 08.40 uur te zien, waarbij het blok dus eindigde om 09.00 uur.
...
wikipedia houdt ook de meest mogelijke onzin bij
720p minstens. Ik wacht wel.quote:Op maandag 19 mei 2014 21:16 schreef SleepSub het volgende:
Automatische ripper, can't be helped...
Wacht wel op de nieuwe versie though~
quote:Op maandag 19 mei 2014 21:51 schreef Xaryna het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 mei 2014 21:55 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Idem. Pokemon, Samurai Pizza Cats, een heel klein beetje Digimon. En Super PigEn dawast. DBZ en Yu-Gi-Oh ook helemaal gemist.
Fox Kids,Cartoon Network,RTL 4 Telekids en Yorin waren gewoon tof qua animes(meestal Engelse dubs),maar cartoons waren ook helemaal geweldig.quote:Op maandag 19 mei 2014 21:58 schreef wdn het volgende:
[..]
Oh ja en DBZ ook.
Digimon, Yu-Gi-Oh is van later meen ik(?)
lol:
2003 voorjaar zaterdag[bewerken]
...
09:55 Sailor Moon
...
2002 najaar doordeweeks[bewerken]
...
07:45 Cardcaptor Sakura
08:10 Sailor Moon*
*Was in een latere of vroegere periode om 08.40 uur te zien, waarbij het blok dus eindigde om 09.00 uur.
...
wikipedia houdt ook de meest mogelijke onzin bij
Moet nog uitkomen de nieuwequote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:09 schreef Qunix het volgende:
Ik dacht dat Sailor moon een nieuwe anime is ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./A/non's with his waifu, all's right in the world.
Proberen:quote:
De mensen die de voorgaande gundams hebben gezienquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:42 schreef De_Ilias het volgende:
UNICORN 7 was een masterpiece! Ach wie kon het nou raden dat de box gewoon een stom monument was?
Dat kind was al helemaal dol toen hij dacht dat Kite nog gered kon worden. Ik kan me haast niet voorstellen, hoe het erger kan worden dan hoe het al was. Hoewel er toch zeker wel hoop bestaat dat hij niet flipt, ondanks de PV. Ik bedoel maar: deze aflevering zag hij er voor het eerst in tijden een beetje menselijk en sympathiek uit en hij lijkt genoeg zelfkennis te hebben om te onderkennen dat Kite's overlijden zoveel zijn schuld als die van Pitou is.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:48 schreef Qunix het volgende:
KITE!!!!!!!!!! Heftig hoor en volgende week gaat Gon door het lint
Gon wordt eindelijk een beetje volwassen, het zou toch niet anders kunnen want hij komt bijna zijn vader tegen!quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:21 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dat kind was al helemaal dol toen hij dacht dat Kite nog gered kon worden. Ik kan me haast niet voorstellen, hoe het erger kan worden dan hoe het al was. Hoewel er toch zeker wel hoop bestaat dat hij niet flipt, ondanks de PV. Ik bedoel maar: deze aflevering zag hij er voor het eerst in tijden een beetje menselijk en sympathiek uit en hij lijkt genoeg zelfkennis te hebben om te onderkennen dat Kite's overlijden zoveel zijn schuld als die van Pitou is.
Blinde woede of zelfhaat zou ik niet echt een mijlpaal van volwassenheid noemen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:23 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Gon wordt eindelijk een beetje volwassen, het zou toch niet anders kunnen want hij komt bijna zijn vader tegen!
ik zie anders weinig cute girls doing cute things.quote:
Er staat er zowaar 1 tussen die ik gewoon moet gaan kijken, dat is toch al weer bijna 2 jaar geleden dat ik dat hadquote:
Kuuuuuuuuboooooooooooo pacingquote:Op donderdag 22 mei 2014 09:39 schreef De_Dakgoot het volgende:
Fucking hell, Bleach 581 fucking hyped mang
quote:
quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:50 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
ik zie anders weinig cute girls doing cute things.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:58 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Er staat er zowaar 1 tussen die ik gewoon moet gaan kijken, dat is toch al weer bijna 2 jaar geleden dat ik dat had
Is het weer wat? Snel even bijlezen dan, loop alweer wat chapters achter.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:39 schreef De_Dakgoot het volgende:
Fucking hell, Bleach 581 fucking hyped mang
Ik kijk ook wel wat op mijn Raspberry Pi met XBMC. Ging allemaal best prima, maar een paar series die ik nu wil kijken pakt ie niet goed. Heel veel artefacten of geen beeld etc. Zal wel aan de codecs liggen, maar ik heb geen flauw idee hoe je codecs op een RPi krijgt genstalleerd.quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:30 schreef outcast_within het volgende:
Kijkt er iemand anime met een media player (zo'n apart apparaat)
Werkt dat een beetje met nieuwe codecs (10bit mkv ofzo?) en speciale subs (mooie effecten e.d.)
Weet niet of ik het fijn vind als ik straks een mooie dure pc of laptop heb om hem de hele tijd aan te laten staan om video te kijken. Dat kan energie zuiniger / en verslijt apparatuur niet onnodig.
Bouw je toch gewoon een goedkope HTPC?quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:30 schreef outcast_within het volgende:
Werkt dat een beetje met nieuwe codecs (10bit mkv ofzo?) en speciale subs (mooie effecten e.d.)
Weet niet of ik het fijn vind als ik straks een mooie dure pc of laptop heb om hem de hele tijd aan te laten staan om video te kijken. Dat kan energie zuiniger / en verslijt apparatuur niet onnodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een beetje te simpel. Dat zijn co-producties van Nederland en Japan (Boes en Dommel dan). Dus de Nederlandse versie is net zo min een dub als de Japanse dat is. Of ga je de Nederlandse Alfred J. Kwak ook een dub noemen?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:27 schreef Qunix het volgende:
[..]
Dub in het Nederlands ja. Origineel is het Japans. Het is tenslotte een anime.
Origineel is het Nederlands. We zeggen van Attack on Titan dat het origineel de Japanse versie is omdat het daar geproduceerd is. Ook al gebruiken ze Koreaanse tekenapen om het daadwerkelijke product te maken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:27 schreef Qunix het volgende:
[..]
Dub in het Nederlands ja. Origineel is het Japans. Het is tenslotte een anime.
Welke details?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:33 schreef Qunix het volgende:
WOOOW WWOOOOWWWW WWOOOOOOOOOOWWWWWW
Wat is PATEMA INVERTED een zr goeie film!!!!!
Ik merkte ook zelfs de kleine details. Echt super goed!!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar verder zeker briljant!Helemaal super.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:27 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Welke details?
Inderdaad mee eensenige minpuntje vond ik de
kakkakkak niet klikken niet klikken, oh wacht ik quote de boel nu dus niet de post lezen, waarom maak ik het mezelf zo moeilijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar verder zeker briljant!🐙
Het was geen grote spoiler. Anders ga je nu de film kijken, dan kun je daarna eindelijk de spoiler openen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:41 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
kakkakkak niet klikken niet klikken, oh wacht ik quote de boel nu dus niet de post lezen, waarom maak ik het mezelf zo moeilijk.
Het is als een digitaal kindersurprise ei. Eenmaal open vrij teleurstellend. Ik ben benieuwd, ik had hem al gedownload.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:47 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Het was geen grote spoiler. Anders ga je nu de film kijken, dan kun je daarna eindelijk de spoiler openen.
loliconquote:Op donderdag 22 mei 2014 23:00 schreef DeZwabber het volgende:
Dus. Ehh, I like small butts and I cannot lie?
Met die heb ik dat probleem ookquote:
Ik gebruik SMPlayer als software.quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:30 schreef outcast_within het volgende:
oh gut!!quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:37 schreef Qunix het volgende:
Daarom is dub kut.
http://www.dumpert.nl/med(...)ugh_in_24_talen.html
Dat is dus ook met anime het geval.
Dat is geen lolicon.quote:
het probleem ligt hem meer in de trage processoren dan in auteursrechten, licenties en drm volgens mij hoor? (h264 is immers gewoon gelicenseerd, of je nou 10 of 8 bits gebruikt)quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:54 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
*oya*
[..]
Ik gebruik SMPlayer als software.
Er is nog geen media apparaat die 8/10 bit mkv kan afspelen,vanwege achterlijke auteursrechten en licenties en DRM gedoe.
Zelfs een fucking Raspberry Pi met XBMC of OpenELEC kan 8/10 bit mkv afspelen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:02 schreef mschol het volgende:
[..]
het probleem ligt hem meer in de trage processoren dan in auteursrechten, licenties en drm volgens mij hoor? (h264 is immers gewoon gelicenseerd, of je nou 10 of 8 bits gebruikt)
10bit is flink zwaarder en die onboard chipsets kunnen dat maar matig/niet afspelen
even gegoogled, en ik zat er (inmiddels) naast lijkt het:quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Zelfs een fucking Raspberry Pi met XBMC of OpenELEC kan 8/10 bit mkv afspelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./A/non's with his waifu, all's right in the world.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:16 schreef De_Dakgoot het volgende:
Sidonia gaat eindelijk aan 1 van de beste volumes beginnenHeb naar aanleiding van de eerste paar eps de manga gelezen. Idd, het wordt heerlijk episch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De manga is echt vetquote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:18 schreef VulpX het volgende:
[..]
Heb naar aanleiding van de eerste paar eps de manga gelezen. Idd, het wordt heerlijk episch.
Datquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar de bad guy hoeft in dit geval niet heel sterk te zijn.
Is de aflevering waarin Kirito en Asuna ´gloppende´ gluiden maken al uit?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |