En wat zou dan het nut zijn om een wiel er maar op 1 manier op te kunnen zetten?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:14 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
dit ding in de schijf draaien tussen de wielbouten en dan in de velg een gaatje waar dat buisje in past zodat velg altijd op zelfde manier er op zit Dan kan dat stukje nooit weg wegens aan 1 kan in de schijfhouder en andere kant in de velg die tegen mekaar zitten ...
Dat is een vraag ... die even mysterieus is als ... waarvoor bovenstaand ding dientquote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:20 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En wat zou dan het nut zijn om een wiel er maar op 1 manier op te kunnen zetten?
Ik ken iemand die heeft onbelangrijk in zijn aandrijf as en heeft zen velgen op de auto gebalanceerd.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:32 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
Dat is een vraag ... die even mysterieus is als ... waarvoor bovenstaand ding dient
Vroeger was dat heel normaal. Sommige auto's hebben zware schijven en aandrijfassen, waar wat onbalans in kan zitten. Dan kun je dus je wiel perfect los balanceren, maar het spul zal altijd blijven trillen. Om dat op te lossen kun je de wielen ook onder de auto balanceren met een zogenaamde finish balancer; dan worden schijven en aandrijfassen ook mee gebalanceerd. Als je dan dus je wiel anders terugmonteert begint het hele feest weer opnieuw.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:20 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En wat zou dan het nut zijn om een wiel er maar op 1 manier op te kunnen zetten?
Griptang. Want dat Citroënboutje heeft ook een zeskantje waar je een sleutel 3 o.i.d. voor nodig hebt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:54 schreef DutchOven het volgende:
[..]
Maar het heeft geen 6kanten dus je kan het niet aandraaien
Handig als je een wiel aan de auto balanceert en je het wiel later eens demonteertquote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:20 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En wat zou dan het nut zijn om een wiel er maar op 1 manier op te kunnen zetten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |